Niin kuin on jo tullut todettua, pistelaskusysteemin ja McLaren-leirista pitkin kautta tulleiden lahjoitusten siivittamana huippuluotettavan Alonso-Renault-paketin catenaccio taitaa riittaa mestaruuteen kohtuullisen helposti. Turhauttavaa: Raikkonen ja Alonso ajoivat virheettoman kisan ilman ongelmia, eroa syntyi lopun hontsailysta huolimatta melkein 20 sekuntia, mutta piste-ero kapeni kuitenkin vain kahdella pisteella. Eipa tuo sinansa juuri kismittaisi, mutta pitkasta aikaa loppuun saakka jannittava MM-sarja olisi poikaa. Jokohan tanaan nahtiin sentaan kilpailevasta leirista viimeinen joululahja?
Renault tuntuu valitsevat kisasta toiseen aika-ajotaktiikakseen mahdollisimman kevyen auton, mika enemman tai vahemman romuttaa mahdollisuudet taistella paljon myohemmin varikolle tulevia McLareneja vastaan, mutta yhta suurella todennakoisyydella varmistaa sen, ettei Alonso missaan olosuhteissa juutu hitaampien peraan. Nopeus alussa riittaa muita vastaan aikaisesta varikkopysahdyksesta huolimatta. Macit menevat menojaan, mutta sehan ei haittaa, koska Alonso on luotettavuutensa ansiosta aina vahintaan kolmas, ja kaiken huipuksi McLarenilta tulee siimaa kisasta toiseen. Eipa silti: Alonso-Renault-paketti on omilla ansioillaan saavuttanut aseman, jossa se voi puhtaasti taktikoimalla varmistaa mestaruuden.
Vaikka Macit ottaisivat kaksoisvoiton jokaisessa jaljella olevassa kisassa, Alonso on silti ongelmitta maaliin ajaessaan kaytannossa mestari. Merkillepantavaa on, ettei Alonso ole keskeyttanyt talla kaudella kertaakaan teknisen ongelman takia. Ainoan kerran radan varteen jaadessaan han ajoi autonsa ajovirheen seurauksena seinaan, mihin muuten 24 pistetta jaljessa oleva Raikkonen ei ole talla kaudella syyllistynyt viela kertaakaan, ellei Euroopan GP:n ripustusrikkoa lasketa hanen omaksi syykseen.
Ranger