F1-ketju

  • 660 970
  • 5 107

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuvernööri kirjoitti:
Miksi pitää olla nappi, joka sammuttaa kaikki toiminnot (kai se moottori voidaan muutenkin sammuttaa)? Mitäh? Ihan vaan jännityksen lisäämisen takiako sinne tungetaan huvikseen muutama "killer"-nappi, jotka tuhoavat kuskin kisan?

Ihan tosissaanko ihmettelet, että miksi vajaat 900 hevosvoimaa omaavassa, polttoaineella toimivassa autossa on "kill switch"?
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Olkku kirjoitti:
Asiaa. Tähän ei ole paljon lisättävää. F1 säännöt on tällähetkellä perseestä ja eniten niistä on kärsinyt Räikkönen. Ei kai Kimi sitä konetta ole rakentanut, joten sanktiot oikeaan osoitteeseen Daimler benz ag.

Mun idea olis tämä: kuski saa pitää ruutunsa ja mahdolliseet pisteensä, mutta tallilta ko. auton ko. kisassa saamat pisteet pois. Silloin rangaistaisiin tallia, ei kuskia.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Txjokeri kirjoitti:
Mun idea olis tämä: kuski saa pitää ruutunsa ja mahdolliseet pisteensä, mutta tallilta ko. auton ko. kisassa saamat pisteet pois. Silloin rangaistaisiin tallia, ei kuskia.
Minulla kävi mielessä ihan sama ratkaisu. Siis jos on pakko jotenkin siitä moottorin vaihtamisesta rangaista. Onhan se nyt aika hullunkurista, että auto on startatessaan laillinen, pysähtyessään laillinen (vaikkakin epäkuntoinen) eikä kuskikaan ole tehnyt mitään sääntöjenvastaista. Mutta jos talli korjaa auton laittamalla siihen identtisen moottorin rikkoutuneen tilalle, ollaankin laittomuuden puolella. Samaan aikaan kuitenkin kaikki muut tallit voivat vaihtaa etusiivet, takasiivet, keulan, jouset, renkaat, ratin ja vaikka mitä muuta tahansa, paitsi sen pirun suuttimien ja kuskin väliin tulevan metallimötikän. Jos olen väärässä, korjatkaa.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
FIA:lta nyt tulee koko ajan vaikka minkä näköistä säästämisehdotusta, niin kuiin F1 olisivat jotenkin köyhien laji. Säästetäänhän siinä yhden moottorin hinta, kun ajetaan kaksi kisaa yhdellä moottorilla, mutta kehittämistyöhön menee helvetisti enemmän rahaa. Sama homma renkaissa, kehittämistyöhön menee enemmän rahaa mitä yhdellä rengassarjan käytöllä säästettään. Eli jatkuvat sääntömuutokset aiheuttavat vain lisäkustannuksia. Pienet tallit alkavatkin olla vähissä, kun lisäkustannukset nousevat koko ajan.

Ja miksi juuri renkaat ja moottori on valittu osiksi joita ei saa vaihtaa, mikä tekee muista osista sellaisia ettei niiden vaihtoa vahdita.

Miksi moottorinvaihdosta ei anneta aikarangaistusta, tällöin aika-ajossa nopeampi kuljettaja ei jäisi hitaanpien taakse vaan pääsisi ajamaan kunnolla kilpaa, tosin saisi sen aikarangaistuksen kilpailun lopuksi. Tämä antaisi edes mahdollisuuden voittoon, mikäli moottori paukahtaa.

Ei ole vaikea ymmärtää miksi tallit haluavat perustaa uuden sarjan nykyisen tilalle.
 

JAgE

Jäsen
kilonkingi kirjoitti:
Miksi moottorinvaihdosta ei anneta aikarangaistusta, tällöin aika-ajossa nopeampi kuljettaja ei jäisi hitaanpien taakse vaan pääsisi ajamaan kunnolla kilpaa, tosin saisi sen aikarangaistuksen kilpailun lopuksi.
Eikös tässä tapauksessa kilpailun seuraaminen menisi aika hankalaksi, kun pitäisi koko ajan vahdata aikaeroja sijoitusten sijaan?

Txjokeri kirjoitti:
Mun idea olis tämä: kuski saa pitää ruutunsa ja mahdolliseet pisteensä, mutta tallilta ko. auton ko. kisassa saamat pisteet pois. Silloin rangaistaisiin tallia, ei kuskia.
Mielestäni tämä olisi oikeampi ratkaisu.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Schumi...

Designer kirjoitti:
Mitä Schumiin tulee, niin aika harva hänen taitojaan lähtee kiistämään. Mutta miksi niin moni haluaa kiistää taustavoimien, tallikavereiden ja tallimääräysten merkityksen noissa saavutuksissa? Hävetäänkö niitä?

Tuskinpa niitä kukaan häpeää. Omasta mielestäni näitä asioita korostetaan Schumacherin kohdalla vähän liikaakin. Tokihan ne Ferrarin tallimääräykset Itävallan kisoissa olivat täysin tarpeettomia.

Tietysti tallin ykköskuskin asema (MS Ferrarilla) tasoittaa tietä, mutta ei se kaikkea ratkaise. Ei keskivertokuskista tule voittajatyyppiä, vaikka tallissa olisi kokoanainen legioona taktiikkaneroja. Myöskään loistavalla autolla ei synny automaattisesti huippuluokan tuloksia. Tilastot eivät ole mikään absoluuttinen totuus, mutta kyllä ne Schumin kohdalla osoittavat, että kyseessä on voittajatyyppi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Henkka kirjoitti:
Propsit Schumin taktisesta kypsyydestä menevät kyllä täysin Ross Brawnille,

Lisäksi auton kehittäjänä propsit laittaisin Rory Byrnelle. Ilman hänen suunnittelemaa autoa Schumacher on ottanut urallaan vain 3 voittoa.

Huvittaavaa kuluvan kauden osalta on se, että Byrnen vetäydyttyä eläkkeelle tämän nykyisen Ferrarin on suunnitellut Byrnen oppipoikana ollut italiaano ja vauhtikin on ollut sitten sen mukaista. Miksei Schumi pystykään kehittämään tuota sekunnin eroa McLareniin ja Renaultiin kiinni, jos kerran niin loistava auton kehittäjä on? Byrneä on varmasti ikävä.

Kuljettajan taitoja en kiistä. Schumi on yksi historian parhaimmista. Mutta tämän taustatiimin merkitystä tunnutaan kovasti vähäteltävän aina näissä Schumi-ylistyksissä.


Ei kai kukaan oletakkaan, että kuski laskeskelisi kesken kisan, että kannattaisiko vaihtaa kolmeen pysähdykseen, vaan varikolla on omat äijät sitä varten. Ja Ross Brawnhan on saanut vuosikaudet suitsutusta taktiikoistaan ja on varmasti F1:ten tunnetuin "taktiikkanero", minä en edes tiedä ketään muuta nimeltä.

Byrne on/oli hyvä suunnittelija, mutta täytyy muistaa, että Ferrari oli valmis maksamaan mansikoita Adrian Neweyn palveluksista, jota on viimeisen 15 vuoden ajan pidetty parhaana autonsuunnittelijana, joten ei se Byrne nyt mikään jumalahahmo ole. Ferrarin nykytilaan suurin syyllinen on Bridgestone, olettaen että "asiantuntijat" eivät puhu asiasta paskaa. Voihan se autokin olla huonompi ja varmasti onkin, mutta nyt homma kusee jo renkaisiin.

Mitä Schumin autonkehittämiseen tulee, niin ei se kuljettaja mene syksyllä sinne piirrustuspöydän ääreen ja ala kertomaan minkämuotoinen ja mallinen uudesta autosta pitäisi tulla. Kuski alkaa testaamaan jo periaatteessa valmiiksi suunniteltua autoa ja antaa siitä sitten palautetta. Jos tilanne nyt olisi se, että auto on jo syksyllä ja talvella suunniteltu päin persettä, niin ei se kuskin vika ole. Kuski voi vain todeta mitä autossa on vialla ja antaa sitten ohjeita, mutta jos auto on huonosti suunniteltu, niin ei sitä millään hienosäädöllä korjata. Eikai kukaan ole väittänytkään, että Schumi olisi vetänyt näitä suuria linjoja suunnittelun suhteen? Hän on vain tietyllä tavalla hionut timanttia, jotta siitä on saatu koko potentiaalin verran suoritustasoa irti.

Eli mielestäni Ferrarin "taustatiimi" on koko sirkuksen tunnetuin ja arvostetuin, kokonaisuudessaan ja Schumi on tämäm joukon johtaja ja tärkein lenkki.

Ps. jos tämän kauden auto on sen "italiaanon" suunnittelema, niin voittoja on sitten neljä, ilman Byrneä.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Iker kirjoitti:
Tuohon Cougarin vuodatukseen puolestaan totean, että Räikkönen on tämän hetken nopein kuljettaja F1-sarjassa. Ei tarvitse kuin katsoa kisoja, niin sen huomaa. Itsekään en toki ymmärrä, jos joku pitää nykysääntöjä jotenkin "Ferraria suosivina". Huonoina sääntöjä voidaan toki pitää, mutta kaikillehan pätee onneksi samat säännöt, joten siinä mielessä en itse ainakaan näe mitään valittamista esim. Kimin saamista 10 paikan lähtöruuturangaistuksista.
Lyhyestä virsi kaunis. Enhän ole tuosta mitään muuta kuin samaa mieltä, sillä seuraan toki tilastoja ja nehän ovat täysin kiistattomia todesteita Kimin nopeudesta. Sääntöihin tulisi tehdä pikainen muutos renkaiden sekä moottorin vaihdon sallimiseksi mm. turvallisuussyistä.

Cougar.
 

X-Hearted

Jäsen
Montoyan pakkomielle taistelusta MM-pokaalia kohtaan on taas todettu, joten Montoya tuskin auttaa - ainakaan vapaaehtoisesti - Räikköstä tulevissa skaboissa.

Iltalehti
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Routainen Sydän kirjoitti:
Montoyan pakkomielle taistelusta MM-pokaalia kohtaan on taas todettu, joten Montoya tuskin auttaa - ainakaan vapaaehtoisesti - Räikköstä tulevissa skaboissa.

Iltalehti

Montoya on taas noussut pilviin voittonsa ansiosta...mutta kyllä se sieltä tippuu nopeasti. Kimi oli JP:tä puolisekuntia nopeampi aika-ajoissa, vaikka ajoi painavemmalla autolla. Eli Kimi olisi voittanut tämän kisan ilman tuota moottorisähellystä ja varsin ylivoimaisesti. Joten eiköhän tämä kerro jo näiden miesten välisen tasoeron tällä hetkellä.

Sitä vastoin JP todisti pystyvänsä voittamaan Alonson, ja eiköhän näiden kuumaveristen miesten välisissä kamppailuissa nähdä vielä kolarikin.

Montoya ei siis suostu 2.kuljettajaksi, mutta vääjämättäkin jää sellaiseksi.
 

Nshr

Jäsen
kilonkingi kirjoitti:
Montoya on taas noussut pilviin voittonsa ansiosta...mutta kyllä se sieltä tippuu nopeasti. Kimi oli JP:tä puolisekuntia nopeampi aika-ajoissa, vaikka ajoi painavemmalla autolla. Eli Kimi olisi voittanut tämän kisan ilman tuota moottorisähellystä ja varsin ylivoimaisesti. Joten eiköhän tämä kerro jo näiden miesten välisen tasoeron tällä hetkellä.

Sitä vastoin JP todisti pystyvänsä voittamaan Alonson, ja eiköhän näiden kuumaveristen miesten välisissä kamppailuissa nähdä vielä kolarikin.

Montoya ei siis suostu 2.kuljettajaksi, mutta vääjämättäkin jää sellaiseksi.


Nainhan se nayttaa menevan. Toivottavasti Pablo ei tosissaan ole mestaruustaisteluun menossa. Taitaa seina tulla liian nopeasti eteen. Tarkeinta kuitenkin osisi, etta joko Kimi taikka McLaren mestaruuden hoitasi. Mikali talla kaudella Alonso kuitenkin pytyn Espanjaan vie, ensi kaudella toivottavasti onkin sitten Kimin vuoro.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
kilonkingi kirjoitti:
Montoya on taas noussut pilviin voittonsa ansiosta...mutta kyllä se sieltä tippuu nopeasti. Kimi oli JP:tä puolisekuntia nopeampi aika-ajoissa, vaikka ajoi painavemmalla autolla. Eli Kimi olisi voittanut tämän kisan ilman tuota moottorisähellystä ja varsin ylivoimaisesti. Joten eiköhän tämä kerro jo näiden miesten välisen tasoeron tällä hetkellä.

Sitä vastoin JP todisti pystyvänsä voittamaan Alonson, ja eiköhän näiden kuumaveristen miesten välisissä kamppailuissa nähdä vielä kolarikin.

Montoya ei siis suostu 2.kuljettajaksi, mutta vääjämättäkin jää sellaiseksi.

Itseasiassa minusta on varsin mukavaa nähdä ekaa kertaa tällä kaudella, mitenkä JP menestyy aika-ajoissa hyvältä lähtöpaikalta ja hyvällä autolla.
Kisassa miehillä on tasoeroa ehkä joku 3-4 kymppää radasta riippuen, mutta ei se ole itsestään selvää, että Kimi se nopeampi on.

Ja ehkäpä Kimin mahkut tosiaan piilee siinä, että JP ja Alonsa ottaa radalla vähän yhteen. Ei se kait kaukana ollut silverstonessakaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
KPL kirjoitti:
Alonson pitäisi keskeyttää 2-3 kertaa(ja Räikkösen ei kertaakaan), jotta tilanne näyttäisi Räikkösen kannalta hyvältä. Nythän Alonso napsii tasaisesti muutaman pisteen Räkää enemmän ja ero senkuin kasvaa. Tänäänkin Alonson voitto oli todella likellä, kun muistetaan, että molempia Alonson varikkostoppeja edelsi tuskainen taistelu kierroksella ohitettavien kanssa.Se olisi taas tuonut 2 lisäpistettä, Räkän onneksi näin ei käynyt ja Pablo voitti.

Minä taas veikkaan että Kimin kannalta olisi ollut parempi että Alonso olisi päässyt varikkokäyntinsä jälkeen Montoyan ohi, sillä kun Montoya pysyi Alonson edellä niin olin aivan varma että Alonso ei varmasti ota tippaakaan riskiä vaan tuo autonsa varmasti maaliin kakkosena, sen sijaan jos Montoya olisi tippunut Alonson taakse niin silloin olisi ollut mahdollista että Montoya olisi tuupannut Alonson radalta kun Juan Pablo olisi pakolla painanut itsensä Alonson ohi, ainakin Montoya olisi taatusti yrittänyt ohittaa Alonsoa. Kimi ja McLaren on tällä hetkellä kiistatta nopein paketti kisassa mutta valitettavasti Kimin kone ei tällä hetkellä kestä koko kisaviikonloppua joten Alonso on saanut kasvatettua eroa Kimiin vaikka Kimi onkin radalla nopeanpi.

KPL kirjoitti:
Muutenkin kun katsoo kautta taaksepäin, niin enemmänkin pitäisi Kimin kannattajien toivoa, että mersu kestäisi ja sitten vasta miettiä Rellua, kun se nyt näyttää toimivan varmemmin ja epäilen, että tulee toimimaan myös koko loppukauden.

Tämä on totta, Mersun, McLarenin ja Kimin on syytä tehdä omat hommansa niin hyvin kuin vain osaavat ja katsoa sitten mihin se riittää. Jos Rellu ja Alonso mokailevat niin hyvä mutta sen varaan ei kannata laskea yhtään mitään.
 

X-Hearted

Jäsen
kilonkingi kirjoitti:
Montoya ei siis suostu 2.kuljettajaksi, mutta vääjämättäkin jää sellaiseksi.
Näinhän se menee. Kuuma luonne ei anna periksi. Ei millään, vaikka ehkä pitäisi...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
flintstone kirjoitti:
, sen sijaan jos Montoya olisi tippunut Alonson taakse niin silloin olisi ollut mahdollista että Montoya olisi tuupannut Alonson radalta kun Juan Pablo olisi pakolla painanut itsensä Alonson ohi, ainakin Montoya olisi taatusti yrittänyt ohittaa Alonsoa. Kimi ja McLaren on tällä hetkellä kiistatta nopein paketti kisassa mutta valitettavasti Kimin kone ei tällä hetkellä kestä koko kisaviikonloppua joten Alonso on saanut kasvatettua eroa Kimiin vaikka Kimi onkin radalla nopeanpi.
.

Ihan mielenkiintoinen spekulaatio, mutta jotenkin oli sellainen kutina, että Alonso olisi ollut ehkä hivenen nopeampi, kuin J-P ja jättänyt J-P:n muutaman sekunnin verran taakseen, mutta näistähän ei koskaan tiedä.

Taktikoinnista puheenollen jos McLaren olisi ollut oikein kettumainen(ja kunnon pelimiestalli), niin Montoyan olisi kannattanut Ranskan GP:ssä pysäyttää auto jollain tapaa uskottavasti radalle, sillä tavalla, että safety car olisi otettu radalle. Se olisi ollut kyllä aika törkeää ja mahdollisesti siitä olisi rangaistukin, mutta kyllä Montoya olisi varmasti jotain keksinyt, että häntä ei olisi suoraan voitu syyttää laskelmoinnista Räikkösen hyväksi. Tällöin Räikkönen olisi päässyt Alonson perään ja ero olisi ollut olematon ja Räikkösellä olisi ollut mahdollisuus voittoon.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
KPL kirjoitti:
Taktikoinnista puheenollen jos McLaren olisi ollut oikein kettumainen(ja kunnon pelimiestalli), niin Montoyan olisi kannattanut Ranskan GP:ssä pysäyttää auto jollain tapaa uskottavasti radalle, sillä tavalla, että safety car olisi otettu radalle.

1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto. Pahimmassa tapauksessa Kimikin olisi vielä törmännyt Alonsoon ja McLarenin saldo olisi ollut komeat 0 pistettä.

2. Sponsorit haluavat tallin menestyvän mahdollisimman hyvin, eivät vain Räikkösen. Lukuunottamatta ehkä Räikkösen henkilökohtaisia sponsoreita.

3. Tuollainen "taktikointi" tässä vaiheessa kautta on perseestä. Itseasiassa se on perseestä missä vaiheessa kautta tahansa. Siellä ajetaan kilpaa eikä pelleillä. Yksi (brasilialainen) biatch tässä sarjassa on jo tarpeeksi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
V-man kirjoitti:
1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto. Pahimmassa tapauksessa Kimikin olisi vielä törmännyt Alonsoon ja McLarenin saldo olisi ollut komeat 0 pistettä.

2. Sponsorit haluavat tallin menestyvän mahdollisimman hyvin, eivät vain Räikkösen. Lukuunottamatta ehkä Räikkösen henkilökohtaisia sponsoreita.

3. Tuollainen "taktikointi" tässä vaiheessa kautta on perseestä. Itseasiassa se on perseestä missä vaiheessa kautta tahansa. Siellä ajetaan kilpaa eikä pelleillä. Yksi (brasilialainen) biatch tässä sarjassa on jo tarpeeksi.

Siis Montoyahan keskeytti tuon kilpailun! En kai minä nyt tarkoittanut, että se alkaisi tahallaan keskeyttämään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
V-man kirjoitti:
1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto. Pahimmassa tapauksessa Kimikin olisi vielä törmännyt Alonsoon ja McLarenin saldo olisi ollut komeat 0 pistettä.


Vaikka tuollaista legendaa etenkin suomalaisessa mediassa tunnutaan aina julistettavan, ei se pidä paikkaansa. En jaksa nyt etsiä, mutta tässä viimeisen kolmen vuoden aikana sekä Dennis, Todt, että Briatore ovat lausuneet, että vastoin yleistä harhaluuloa nimenomaan kuljettajien mestaruus on se tärkein. Ja selvähän se on, ei kukaan muista enää nytkään viiden vuoden takaisia merkkimestaruuksia, mutta kaikki muistavat kahdenkymmenen vuoden takaiset kuljettajien mestaruudet. Ja PR:äähän koko F1-sirkus on, ei mitään muuta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
KPL kirjoitti:
Siis Montoyahan keskeytti tuon kilpailun! En kai minä nyt tarkoittanut, että se alkaisi tahallaan keskeyttämään.

Sori, luulin että puhuimme Silverstonen osakilpailusta.

Juhaht kirjoitti:
Vaikka tuollaista legendaa etenkin suomalaisessa mediassa tunnutaan aina julistettavan, ei se pidä paikkaansa. En jaksa nyt etsiä, mutta tässä viimeisen kolmen vuoden aikana sekä Dennis, Todt, että Briatore ovat lausuneet, että vastoin yleistä harhaluuloa nimenomaan kuljettajien mestaruus on se tärkein. Ja selvähän se on, ei kukaan muista enää nytkään viiden vuoden takaisia merkkimestaruuksia, mutta kaikki muistavat kahdenkymmenen vuoden takaiset kuljettajien mestaruudet. Ja PR:äähän koko F1-sirkus on, ei mitään muuta.

Tuollaista en ole kyllä kuullut. Mielenkiintoista.
 

Carlos

Jäsen
Muistaakseni täällä jossain välissä eräs nimeltämainitsematon nimimerkki keräili Kimi-vihaa ympärilleen mm. väittämällä hänen kuuluneen pioneereihin nuorempana. Näin ihan btw Räikkönen itse kommentoi ko. kysymystä Iltalehden haastattelussa:

Kysymys: "Olet kuulunut EU -parlamentaarikko Esko Seppäsen mukaan nuorena pioneereihin (Forum24 28.6.2005). Millaisia muistoja sinulla on pioneeritoiminnasta?"

Vastaus: "En kyllä ole tietääkseni koskaan ollut pioneereissa. Kerran taisin olla serkun äidin mukana jollain lasketteluleirillä, jolla saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa."

Että siltä pohjalta...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kimi vastasi kysymykseeni. Pitäisi varmaan kirjoittaa asiasta "Melkein sukua julkkikselle" -ketjuun.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Routainen Sydän kirjoitti:
Kovalaisesta Renault`n kuski vuonna 2007.

IS

Kovalainen oli itsekin yllättynyt tästä Flavion kommentista. Ei ollut kuulemma käynyt keskustelua aiheesta, vielä.

Mikä olisikaan mielenkiintoisempaa jos Kimikin siirtyisi samaan talliin...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ja sitten toinen lähes yhtä tärkeä uutinen, kun Kovalaisen mahdollinen F1 pesti. Meinaan se, että Alonso kunnioittaa Räikköstä. Kunnioitus menee jopa niin pitkälle, että Alonso sanoo Kimin ehkä olevan mm-sarjan paras kuljettaja.
Linkki
 

X-Hearted

Jäsen
Suomalaisässä oli sitten Saksan GP:n harjoitusten nopein kilpakuljettajista - ylivoimaisesti. Lupaa hyvää lauantain harjoituksiin, sillä vauhtia tuntuu - eri säätokokeiluista huolimatta - piisaavan. Epävakainen sää on ainut McLarenin ja Räikkösen ongelma. Se saattaa sotkea jollain tavoin Räikkösen nopeutta, mutta tuskin kuitenkaan radikaalisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös