Mainos

F1-ketju

  • 662 901
  • 5 069

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
flintstone kirjoitti:
, sen sijaan jos Montoya olisi tippunut Alonson taakse niin silloin olisi ollut mahdollista että Montoya olisi tuupannut Alonson radalta kun Juan Pablo olisi pakolla painanut itsensä Alonson ohi, ainakin Montoya olisi taatusti yrittänyt ohittaa Alonsoa. Kimi ja McLaren on tällä hetkellä kiistatta nopein paketti kisassa mutta valitettavasti Kimin kone ei tällä hetkellä kestä koko kisaviikonloppua joten Alonso on saanut kasvatettua eroa Kimiin vaikka Kimi onkin radalla nopeanpi.
.

Ihan mielenkiintoinen spekulaatio, mutta jotenkin oli sellainen kutina, että Alonso olisi ollut ehkä hivenen nopeampi, kuin J-P ja jättänyt J-P:n muutaman sekunnin verran taakseen, mutta näistähän ei koskaan tiedä.

Taktikoinnista puheenollen jos McLaren olisi ollut oikein kettumainen(ja kunnon pelimiestalli), niin Montoyan olisi kannattanut Ranskan GP:ssä pysäyttää auto jollain tapaa uskottavasti radalle, sillä tavalla, että safety car olisi otettu radalle. Se olisi ollut kyllä aika törkeää ja mahdollisesti siitä olisi rangaistukin, mutta kyllä Montoya olisi varmasti jotain keksinyt, että häntä ei olisi suoraan voitu syyttää laskelmoinnista Räikkösen hyväksi. Tällöin Räikkönen olisi päässyt Alonson perään ja ero olisi ollut olematon ja Räikkösellä olisi ollut mahdollisuus voittoon.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
KPL kirjoitti:
Taktikoinnista puheenollen jos McLaren olisi ollut oikein kettumainen(ja kunnon pelimiestalli), niin Montoyan olisi kannattanut Ranskan GP:ssä pysäyttää auto jollain tapaa uskottavasti radalle, sillä tavalla, että safety car olisi otettu radalle.

1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto. Pahimmassa tapauksessa Kimikin olisi vielä törmännyt Alonsoon ja McLarenin saldo olisi ollut komeat 0 pistettä.

2. Sponsorit haluavat tallin menestyvän mahdollisimman hyvin, eivät vain Räikkösen. Lukuunottamatta ehkä Räikkösen henkilökohtaisia sponsoreita.

3. Tuollainen "taktikointi" tässä vaiheessa kautta on perseestä. Itseasiassa se on perseestä missä vaiheessa kautta tahansa. Siellä ajetaan kilpaa eikä pelleillä. Yksi (brasilialainen) biatch tässä sarjassa on jo tarpeeksi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
V-man kirjoitti:
1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto. Pahimmassa tapauksessa Kimikin olisi vielä törmännyt Alonsoon ja McLarenin saldo olisi ollut komeat 0 pistettä.

2. Sponsorit haluavat tallin menestyvän mahdollisimman hyvin, eivät vain Räikkösen. Lukuunottamatta ehkä Räikkösen henkilökohtaisia sponsoreita.

3. Tuollainen "taktikointi" tässä vaiheessa kautta on perseestä. Itseasiassa se on perseestä missä vaiheessa kautta tahansa. Siellä ajetaan kilpaa eikä pelleillä. Yksi (brasilialainen) biatch tässä sarjassa on jo tarpeeksi.

Siis Montoyahan keskeytti tuon kilpailun! En kai minä nyt tarkoittanut, että se alkaisi tahallaan keskeyttämään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
V-man kirjoitti:
1. Merkkimestaruus on talleille huomattavasti tärkeämpi kuin kuljettajien MM-taisto. Pahimmassa tapauksessa Kimikin olisi vielä törmännyt Alonsoon ja McLarenin saldo olisi ollut komeat 0 pistettä.


Vaikka tuollaista legendaa etenkin suomalaisessa mediassa tunnutaan aina julistettavan, ei se pidä paikkaansa. En jaksa nyt etsiä, mutta tässä viimeisen kolmen vuoden aikana sekä Dennis, Todt, että Briatore ovat lausuneet, että vastoin yleistä harhaluuloa nimenomaan kuljettajien mestaruus on se tärkein. Ja selvähän se on, ei kukaan muista enää nytkään viiden vuoden takaisia merkkimestaruuksia, mutta kaikki muistavat kahdenkymmenen vuoden takaiset kuljettajien mestaruudet. Ja PR:äähän koko F1-sirkus on, ei mitään muuta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
KPL kirjoitti:
Siis Montoyahan keskeytti tuon kilpailun! En kai minä nyt tarkoittanut, että se alkaisi tahallaan keskeyttämään.

Sori, luulin että puhuimme Silverstonen osakilpailusta.

Juhaht kirjoitti:
Vaikka tuollaista legendaa etenkin suomalaisessa mediassa tunnutaan aina julistettavan, ei se pidä paikkaansa. En jaksa nyt etsiä, mutta tässä viimeisen kolmen vuoden aikana sekä Dennis, Todt, että Briatore ovat lausuneet, että vastoin yleistä harhaluuloa nimenomaan kuljettajien mestaruus on se tärkein. Ja selvähän se on, ei kukaan muista enää nytkään viiden vuoden takaisia merkkimestaruuksia, mutta kaikki muistavat kahdenkymmenen vuoden takaiset kuljettajien mestaruudet. Ja PR:äähän koko F1-sirkus on, ei mitään muuta.

Tuollaista en ole kyllä kuullut. Mielenkiintoista.
 

Carlos

Jäsen
Muistaakseni täällä jossain välissä eräs nimeltämainitsematon nimimerkki keräili Kimi-vihaa ympärilleen mm. väittämällä hänen kuuluneen pioneereihin nuorempana. Näin ihan btw Räikkönen itse kommentoi ko. kysymystä Iltalehden haastattelussa:

Kysymys: "Olet kuulunut EU -parlamentaarikko Esko Seppäsen mukaan nuorena pioneereihin (Forum24 28.6.2005). Millaisia muistoja sinulla on pioneeritoiminnasta?"

Vastaus: "En kyllä ole tietääkseni koskaan ollut pioneereissa. Kerran taisin olla serkun äidin mukana jollain lasketteluleirillä, jolla saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa."

Että siltä pohjalta...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kimi vastasi kysymykseeni. Pitäisi varmaan kirjoittaa asiasta "Melkein sukua julkkikselle" -ketjuun.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Routainen Sydän kirjoitti:
Kovalaisesta Renault`n kuski vuonna 2007.

IS

Kovalainen oli itsekin yllättynyt tästä Flavion kommentista. Ei ollut kuulemma käynyt keskustelua aiheesta, vielä.

Mikä olisikaan mielenkiintoisempaa jos Kimikin siirtyisi samaan talliin...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ja sitten toinen lähes yhtä tärkeä uutinen, kun Kovalaisen mahdollinen F1 pesti. Meinaan se, että Alonso kunnioittaa Räikköstä. Kunnioitus menee jopa niin pitkälle, että Alonso sanoo Kimin ehkä olevan mm-sarjan paras kuljettaja.
Linkki
 

scholl

Jäsen
Aika erikoinen näky ollut eilen ja tänään, kun McLarenin kuskien lontustellessa haalareissa ei ole enää lukenut niinkuin tutuksi on tullut Cramereiden Warsteiner, vaan nyt siinä etumuksessa lukee Schüco. Synkkää sanoisin.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Komeata katseltavaa.

Eipä voi taaskaan muuta tehdä, kuin todeta Kimin tehneen upean aikaajo session. Harvoin näkee F1-kisoissa tuollaista autonhallintaa. Taitaa Kimillä olla tuo ajaminen selkäytimessä kun tuolla tavalla saa kuljetettua F1-autoa. En oikeastaan voi tajuta miten tuollainen raivosladi pysyi enää käsissä.

Oli ääni mitä oli, mutta ajaa Kimi osaa...

-duud-
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Routainen Sydän kirjoitti:
Räikkönen ampaisi sitten paalulle, niinku oli puhettakin. Hyvä homma. Ei taida vain Montoyasta olla paljoa apuja, kun herra lähtee toiseksi viimeisenä - ilman aika-ajoaikaa. Noh, Button on Alonson ja Räikkösen välissä, joten Jenson voisi kolaroida ensimmäiseen mutkaan sopivasti Fernandon kylkeen.

Toivotaan nyt taas peukut ja varpaat pystyssä, että Mersun kone ei temppuile, eikä Räikköselle tule aniharvinaista ajovirhettä. Muuten ei Kimille pysty Saksan GP:ssä kukaan, mitään! Ainiin, se epävakainen sää...

Räikkönen, nupit kaakkoon heti alussa, stana!

Räikköseltä tosiaan hieno aika-ajo ja loistavaa autonhallintaa samassa paikassa, jossa Montoyalta auto lähti lapasesta.
Jos Alonson vauhti ei merkittävästi parane kisassa, niin Montoya saattaa jopa ehtiä miehen eteen. Tai jos ei kokonaistuloksissa eteen, niin jonkun varikon jälkeen ainakin saattaa päästä eteen sotkemaan tilannetta.

Itse en ole huolissanu mersun kestävyydestä. Se kestää jos kestää. Tämä kausi on kuitenkin moniin muihin nähden ollut, huomattavan luotettava mersun osalta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kimi voittaa kisan kyllä mennen tullen satoi tai paistoi. Sateella kyllä voi renkaan vaihtamiset sotkea kuvioita, mutta silti melkein toivon sadetta, koska silloin olisi mahdollista saavuttaa kärkeä enemmän kuin kaksi pistettä. Kuivalla kelillä Alonso on lähes varma kakkonen. Sateella olisi paljon todennäköisempää, että joku muu ehtii Kimin ja Fernandon väliin tai että Alonso keskeyttää (omaan virheeseen, koska hänen autonsa ei hajoa).

Mikähän on muuten Kimin taito ajaa vaihtuvassa kelissä? Ei ole pitkään aikaan sellaisia ollut, mutta muistan että Häkkinen hävisi Schumille aina todella paljon silloin kun keli vaihtui kuivasta märäksi tai toisin päin vaikka sateella olisi ollut nopeampikin. Enpä kyllä muista Alonsonkaan sadekelin taitoja, koska sadekisoja on jostain syystä ollut viime aikoina todella harvoin.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Czescku kirjoitti:
Mikähän on muuten Kimin taito ajaa vaihtuvassa kelissä? Ei ole pitkään aikaan sellaisia ollut, mutta muistan että Häkkinen hävisi Schumille aina todella paljon silloin kun keli vaihtui kuivasta märäksi tai toisin päin vaikka sateella olisi ollut nopeampikin.
Kimin taitoja tärkeämmäksi tässä noussee McLarenin toiminta. Aika usein on tuntunut käyvän niin, että jokin yllättävä, nopeaa reagointia ja taktiikkamuutosta vaativa tapahtuma on sekoittanut McLarenin pasmat täysin. Jo pitkään on ollut valitettavan yleistä, että McLaren reagoi viimeisten joukossa esim. yllättävään sadekuuroon tai turva-auton tulemiseen radalle.
Joskus tuntuu että siellä yritetään viimeiseen asti pitää kiinni alkuperäisestä suunnitelmasta, ja vasta viime hetkellä (=liian myöhään) muutetaan taktiikkaa jos on pakko.

Häkkinen-Schumi vastakkainasettelussa muistan useita kisoja joissa kisan aikana olosuhteiden mukaan muutettu taktiikka käänsi edun usein reilusti Schumacherin puolelle (esim. rengasvalinta tai rankaanvaihdon ajankohta, sekä ylimääräisten varikkopysähdysten aiheuttamat taktiikkamuutokset mm. tankkausten suhteen).
Toki Schumi oli noissa kisoissa sadekelillä myös Häkkistä nopeampi, mutta tallin (tai lähinnä Ross Brawnin) toiminta vielä korosti Ferrarin etua näissä vaihtelevissa olosuhteissa.

Sinänsä luotan kyllä Räikkösen ajotaitoon myös sateella, mutta olosuhteiden muutos ja renkaanvaihdot kesken kisan saattavat tehdä hallaa McLareneille. Renkaiden puolesta sade toisi todennäköisesti etua Ferrarille, joten mieluummin kuiva kisa, kiitos.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Czescku kirjoitti:
Kimi voittaa kisan kyllä mennen tullen satoi tai paistoi. Sateella kyllä voi renkaan vaihtamiset sotkea kuvioita, mutta silti melkein toivon sadetta, koska silloin olisi mahdollista saavuttaa kärkeä enemmän kuin kaksi pistettä. Kuivalla kelillä Alonso on lähes varma kakkonen. Sateella olisi paljon todennäköisempää, että joku muu ehtii Kimin ja Fernandon väliin tai että Alonso keskeyttää (omaan virheeseen, koska hänen autonsa ei hajoa).

Kyllä minäkin uskon Kimin voittoon, mutta se ei paljoa auta mestaruushaaveiden osalta, jos Alonso hiipi heti kannoilla toiseksi. Kyllä Alonsollekin toivoisi jo tässä vaiheessa pieniä vastoinkäymisiä, muuten Kimin mestaruushaaveet alkaa lopullisesti karisemaan käsistä!
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
repe_joke kirjoitti:
Jos Alonson vauhti ei merkittävästi parane kisassa, niin Montoya saattaa jopa ehtiä miehen eteen. Tai jos ei kokonaistuloksissa eteen, niin jonkun varikon jälkeen ainakin saattaa päästä eteen sotkemaan tilannetta.

Niin itse en oikein usko, että Montoya tuolta viimeisestä lähtöruudusta nousee Alonson lähelle. Mutta kierroksella ohittamisessa Alonsolla voi olla vaikeaa Montoyan kanssa. Nimittäin muistetaanpa mitä kävi Span kilpailussa 98 Schumin ohittaessa Coulthardia kieroksella...

Vaikealta kyllä näyttää kaventaa piste-eroa enemmän kuin tuo kaksi pistettä. Nyt melkein tarvittaisiin Alonson keskeytys tai sitten sadetta jolloin Schumilla olisi mahdollisuudet lyödä Alonso.

Noh, Kimi ei voi tehdä asialle muuta kun voittaa kisan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
kilonkingi kirjoitti:
Noh, Kimi ei voi tehdä asialle muuta kun voittaa kisan.

Aivan. Ei mestaruus ole Kimin omissa käsissä ollut enää pitkään aikaan. Toisaalta ei se Alonsokaan ole kuin ihminen, kuten Kanadan kisa todisti. Tuskinpa Kimi itsekään (kisan aikana) ajattelee muuta kuin kyseisen kisan voittamista. Muiden tuloksiin hän ei voi vaikuttaa. Keskeytys Alonsolle Kimin voittaessa kyllä toisi huimasti lisäjännitystä loppukautta ajatellen, joten pitää vain toivoa parasta ja pelätä pahinta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Voi vitun mersu. Eikö se saatanan ritsa voi kestää koskaan viikkoa kauempaa. Tämä syö miestä. Alonso ajaa voittoon, kun Rellu kestää ja varmistaa maailmanmestaruuden. Anteeksi vaan, mutta voi vitun, vittu!
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Humpauttaja kirjoitti:
Ei voi taas räkää syyttää. Jokohan se ajattelee, että pääsis johonkin talliin jonka autolla on edes mahdollista ajaa maaliin...

Ihan perus settiä. Ei vain voi olla totta prkl! Miten auto voi olla noin epäluotettava? 3 kertaa peräkkäin...hattrick!!!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No, eipähän tarvitse koskaan ostaa omaksi Mersua. Tästä lähtien pitää jo ihan jo periaatteesta välttää tuollaista liian aikaisin laukeavaa saksalaista pommia.


Onnittelut Alonsolle kuitenkin ansaitusta mestaruudesta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Humpauttaja kirjoitti:
Ei voi taas räkää syyttää. Jokohan se ajattelee, että pääsis johonkin talliin jonka autolla on edes mahdollista ajaa maaliin...

No ei voi räkää syyttää, ja harmittaa niin vietävästi, että se oikeasti nopeinkuski ei voita kisoja.
Talli jutusta sen verran, että mclarenilta ei kannata lähteä pois tällä hetkellä. Mihinkä se muka menisi? Ferrarille taistelemaan minardeja ja jordaneja vastaan? Williamsille samaan hommaan? BAR:lle, joka ei koskaan tule voittamaan? Renaultille Alonson kakkoskuskiksi?
Mclaren on mm-sarjan paras auto, ja räkällä on vain paska tuuri. Ja se ei ole mitään uutta Suomalaiskuskeilla.
Tuskin räkä itsekkään haluaa lähteä ajamaan huonommista sijoista, autolla joka kestä pomminvarmasti maaliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös