F1-ketju

  • 660 966
  • 5 107

PetoSydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedote
No niiin, aika-ajot on ajettu ja Kimi lähtee sijalta kaksitoista. Ja yllättäen Alonso lähtee paalulta, helvetin hienoa. Tulee taas yllättävän vaikea kisa Kimille. Kiistatta paras kuski ja sääliksi käy, kun ei kone pysy ehjänä. Toivottavasti kumminkin huomenna kaikki natsaa ja Kimi taistelee voitosta.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Saattepa nähdä, että tätä menoa Räikkönen lähtee Ferrarille nopeasti. Mclaren on kiistatta nopein auto, mutta noita luotettavuusongelmia ei vain yksinkertaisesti saada karsittua...

Vituttaa tollainen pelleily... onneksi ejn omista mersua saatana!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ZOOM kirjoitti:
Saattepa nähdä, että tätä menoa Räikkönen lähtee Ferrarille nopeasti. Mclaren on kiistatta nopein auto, mutta noita luotettavuusongelmia ei vain yksinkertaisesti saada karsittua...

Vituttaa tollainen pelleily... onneksi ejn omista mersua saatana!

Miksi se huonompaan talliin lähtisi? Kimi on varmasti formuloissa ajamassa vain mestaruudesta, ja sitä Kimi ei tule ferrarille voittamaan niin pitkään, kun leuka ajaa tallissa.

Kimillä on ollut tällä kaudella yllättäen taas vähän epäonnea, mutta ei auta valittaa, kun auto on sentään kilpailukykyinen. Paistaa se päivä joskus sinne risukasaankin.
Ja kuitenkin Kimin on tällä kaudella näyttänyt Montoyalle jos närhenmunat, ja siihen ei moni kuski pysty.
Ja sanonpa vielä senkin, että renault ei ole ollut yhtään mclarenia luotettavampi tällä kaudella. Yllättäen Alonso on vain saanut porskuttaa kisasta toiseen ongelmista vapaana, kun Fisico on taas vähän joka kisassa jäänyt radan varteen, tai muuten kärsinyt ongelmista. Pakko niiden osien siinäkin tallissa on joskus vaihtua.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ei ole F1 enää tylsää. Kokoajan tapahtuu, ettei malttaisi mennä pois tv:n äärestä. Räikkönen on tällähetkellä maailman nopein autonkuljettaja, ainoastaan Mersu pilaa Kimin mahiksia.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olkku kirjoitti:
Räikkönen on tällähetkellä maailman nopein autonkuljettaja, ainoastaan Mersu pilaa Kimin mahiksia.
Väittäisin kyllä, että FIAllakin on osuutta asiaan. Täysin käsittämätön 10 ruudun tasoitus moottoripelleilyn takia. Ja kyseessä on vielä melko tarkkaan kuskista riippumaton asia. Minusta FIAn pitäisi keskittyä tekemään kisoista jännittävämpiä ja tasaisempia, ei farsseja. Jos moottorinvaihdosta jotain rangaistusta pitää antaa, olkoot se mieluummin vaikka aikasakko. Nyt tuo penaltti on täysin kohtuuton. Olkoot vain sääntö ja tiedossa etukäteen kaikille, mutta minun päähäni ei mahdu, miksei nopein auto/kuski-yhdistelmä saa voittaa kisoja.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ossi kirjoitti:
Väittäisin kyllä, että FIAllakin on osuutta asiaan. Täysin käsittämätön 10 ruudun tasoitus moottoripelleilyn takia. Ja kyseessä on vielä melko tarkkaan kuskista riippumaton asia. Minusta FIAn pitäisi keskittyä tekemään kisoista jännittävämpiä ja tasaisempia, ei farsseja. Jos moottorinvaihdosta jotain rangaistusta pitää antaa, olkoot se mieluummin vaikka aikasakko. Nyt tuo penaltti on täysin kohtuuton. Olkoot vain sääntö ja tiedossa etukäteen kaikille, mutta minun päähäni ei mahdu, miksei nopein auto/kuski-yhdistelmä saa voittaa kisoja.

Täysin samaa mieltä. Juuri totesin kanssakatsojille, että antaisivat saatana sakot (rahalliset) Mersulle, eikä rangaistaisi mm:stä ajavaa kuljettajaa, joka on syytön siihen, ettei Mersu osaa tehdä kestävää konetta.

Turha muuten manata kenenkään epäonnea (fisicon varikko), eiköhän Kimillä ole ollut uutuuria, enemmän, kun lääkäri määrää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jees oli ihan hyvä kisa, mutta Kimi kannalta tulos on taas huono. 2 edellistä kisaa on hävitty jo ennen starttia, joten toivottavasti seuraavassa saa lähteä siitä ruudusta, minkä aika-ajoissa saavuttaa.

Huvittavaa muuten, että selostajat puhuivat kuskista riippumattomista tekijöistä. Se tekijähän on näissä kahdessa kisassa ollut Trulli. Kimi olisi varmaankin pystynyt ajamaan kovempaa, jos Trulli ei olisi ollut edessä, joten taistelu kakkostilasta oli ohi, jo ennen ekaa varikkokäyntiä.

Alonso voittaa mestaruuden tällä kaudella, sitä ei pysty enää mikään estämään. Eroa on vain liikaa, ja mclarenin epäonni kohdistuu Kimiin tällä hetkellä. Onnea vain Schumin manttelin perijälle. Vaikuttaa ihan yhtä vastenmieliseltäkin, kuin Schumi, joten sikäli oikea kuski voittaa, jos suomalainen ei voi voittaa.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
repe_joke kirjoitti:
Alonso voittaa mestaruuden tällä kaudella, sitä ei pysty enää mikään estämään. Eroa on vain liikaa, ja mclarenin epäonni kohdistuu Kimiin tällä hetkellä. Onnea vain Schumin manttelin perijälle. Vaikuttaa ihan yhtä vastenmieliseltäkin, kuin Schumi, joten sikäli oikea kuski voittaa, jos suomalainen ei voi voittaa.
Mielipiteistähän ei sinänsä voi kiistellä, mutta minä näen Alonson ihan sympaattisena kuskina. Puhuu iloista kapulaenglantia espanjalaisittain, eikä pyri mustamaalaamaan kilpakumppaneitaan. Lisäksi ajotapa on enemmän rehtiä kilvanajoa, kuin esimerkiksi Szhumilla. Mielessä on ne useat kolaroinnit Benettonilla ja Ferrarilla, kun maailmanmestaruuksista taisteltiin tosissaan.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
repe_joke kirjoitti:
Huvittavaa muuten, että selostajat puhuivat kuskista riippumattomista tekijöistä. Se tekijähän on näissä kahdessa kisassa ollut Trulli. Kimi olisi varmaankin pystynyt ajamaan kovempaa, jos Trulli ei olisi ollut edessä, joten taistelu kakkostilasta oli ohi, jo ennen ekaa varikkokäyntiä.

Katsos kun autourheilu on sellaista, että siellä on muitakin autoja radalla.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Olkku kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Juuri totesin kanssakatsojille, että antaisivat saatana sakot (rahalliset) Mersulle, eikä rangaistaisi mm:stä ajavaa kuljettajaa, joka on syytön siihen, ettei Mersu osaa tehdä kestävää konetta.

Tämähän vesittäisi uuden moottorisäännön kokonaan. Se sääntö on mikä on ja se on kaikille sama.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ossi kirjoitti:
mutta minun päähäni ei mahdu, miksei nopein auto/kuski-yhdistelmä saa voittaa kisoja.

Sen takia, koska siihen kyseiseen autoon tehdään miltei joka viikonloppu säännöistä rangaistavaksi luokiteltava moottorinvaihto.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Tämähän vesittäisi uuden moottorisäännön kokonaan. Se sääntö on mikä on ja se on kaikille sama.
Joopa-joo, jaapa-jaa. Paska sääntö, joka on kaikille sama. Rangaistus osuu vain aina kuskille, joka ei sitä ansaitsisi. Kuten Kekekin sanoi, kustannusten karsimiseen tähdätty sääntö ei täytä tehtäväänsä, koska tallit joutuvat nyt testaamaan enemmän, jotta se saakelin mylly saataisiin kestämään kaksi viikonloppua putkeen. Mitä en edelleenkään ymmärrä autourheilun kuninkuusluokassa. Saatanan tyhjätaskujen laji.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sellainen kisa sitten vuorostaan. Kimi nousi kolmanneksi Fisichellan avustuksella. Taitaa olla vain ajan kysymys koska Fisichella lähtee Rellulta. Se on sitten Montagny (?) tai Heikki joka hyppää Rellun puikkoihin.

Montoya sitä vastoin näytti, että hän pystyy kiilamaan Kimin ja Alonson väliin. Tämä tietää hyvää MM-taistelua ajatellen, nimittäin Montoya pystyy viemään tärkeitä pisteitä Alonsolta. Taistelu maailmanmestaruudesta on siis edelleen käynnissä, eroa on tosin 26 pistettä ja kisoja jäljellä 8. Joten yhteenkään moottoririkkoon/keskeytykseen Kimillä ei ole enää varaa ja Montoyan pitää pystyä tämän päivän kaltaisiin otteisiin.

Kimi oli kuitenkin tänään nopein ja hävisi Montoyalle vain 15 sekuntia, joten voittoja on odotettavissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Sen takia, koska siihen kyseiseen autoon tehdään miltei joka viikonloppu säännöistä rangaistavaksi luokiteltava moottorinvaihto.
Olet harvinaisen hauska ihminen. Ja nyt voisit kaikessa viisaudessasi keksiä hyviä perusteluja lausunnoillesi. Trolli.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
KPL kirjoitti:
Tämähän vesittäisi uuden moottorisäännön kokonaan. Se sääntö on mikä on ja se on kaikille sama.

Niin on tarkoituskin. Mikä helvetti siinä on, että aina se on Suomalainen, kun kärsii uudistetuista säännöistä. Tottakai säännöt on samat kaikille ja juuri siksi huutelinkin Mersua "pää pölkylle". Joskus voisi olla tuuria Suomalaisellakin. Nyt on taktiikat ja ajonopeus ollut "kybää", niin kone ei kestä harkoissa, saatana.

En yhtään vähättele Alonsoa, huippu jätkä, mutta sillä kestää laitteet. Ihan sama oli case Mika/Shumi, Mikalla aina epäonnea ja Shumin vehkeet kesti.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Ossi kirjoitti:
Joopa-joo, jaapa-jaa. Paska sääntö, joka on kaikille sama. Rangaistus osuu vain aina kuskille, joka ei sitä ansaitsisi. Kuten Kekekin sanoi, kustannusten karsimiseen tähdätty sääntö ei täytä tehtäväänsä, koska tallit joutuvat nyt testaamaan enemmän, jotta se saakelin mylly saataisiin kestämään kaksi viikonloppua putkeen. Mitä en edelleenkään ymmärrä autourheilun kuninkuusluokassa. Saatanan tyhjätaskujen laji.

Paska sääntö on myös se, että tälläkaudella jokaisen auton perässä taitaa (en ole kyllä tästä aivan varma, ampukaa F1 tietäjät alas, jos näin ei ole) kiertää V6. Siis V6, hei haloo! Siis yhtämonipyttynen moottori mikä löytyy monista vakioautoista tänäpäivänä. Olen 70 -luvun lapsi ja minäkin muistan ajan, kun Ferrarin takana möyrysi V12! Milloinkohan viimeksi Ferrari on tehnyt V6 koneita?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ossi kirjoitti:
Paska sääntö, joka on kaikille sama.

Paskahan se on, mutta niin on tämä rengassääntökin. Samoiten urarenkaat olivat askel väärään suuntaan. Sitten kun pitäisi tehdä muutoksia, joilla ohittamista helpotettaisiin, niin kädet nousevat pystyyn.

Kuitenkin Mersun pitäisi pystyä parempaan ja niin kauan kun eivät siihen pysty, niin mestaruudet menevät muille. Missä loistaa se sama ferrarimainen mentaliteetti, jolla Schumin auto on saatu ja saadaan kestämään kisasta toiseen, kun samalla Rubensin auto hajoilee silloin tällöin. Ei se ole todellakaan sattumaa tai mitään huonoa tuuria, se kertoo vaan miten hyvin asiat on tehty.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
narri kirjoitti:
Paska sääntö on myös se, että tälläkaudella jokaisen auton perässä taitaa (en ole kyllä tästä aivan varma, ampukaa F1 tietäjät alas, jos näin ei ole) kiertää V6. Siis V6, hei haloo! Siis yhtämonipyttynen moottori mikä löytyy monista vakioautoista tänäpäivänä. Olen 70 -luvun lapsi ja minäkin muistan ajan, kun Ferrarin takana möyrysi V12! Milloinkohan viimeksi Ferrari on tehnyt V6 koneita?


Siis V10 moottori sieltä löytyy, jos et tätä oikeasti tiennyt.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
KPL kirjoitti:
Siis V10 moottori sieltä löytyy, jos et tätä oikeasti tiennyt.


Nyt vai? Ei varmana. Tais mennä 2 pyttyy liikaa tohon aikaisempaan postaukseen, mutta mielestäni täksi kaudeksi säännöin rajoitettiin, että jokaisessa autossa saa olla maksimissaan joku kuutoskone.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
KPL kirjoitti:
V10 löytyy nyt ja parin vuoden päästä V8, mutta vuotta en nyt muista milloin tämä vaihto tapahtuu.

Eikös tuo vaihto tapahdu ensikaudelle? Jossain kisassa tällaista puhuivat, tiedä muuttaako yhtään voimasuhteita?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
narri kirjoitti:
Nyt vai? Ei varmana. Tais mennä 2 pyttyy liikaa tohon aikaisempaan postaukseen, mutta mielestäni täksi kaudeksi säännöin rajoitettiin, että jokaisessa autossa saa olla maksimissaan joku kuutoskone.

Olen valmis lyömään suurestakin summasta vetoa, että V10 moottorit on kaikissa kärkitallien autoissa tällä hetkellä.
Olikohan ensi kaudella, kun tulee V8 moottori pakolliseksi, kun kustannuksia taas pienenetään.

Ja tässä vielä Mtv3:sen sivuilta löytynyt tieto ferrarin moottorista
Moottori: Ferrari 052 V10

Ja tässä vielä linkkikin: http://www.mtv3.fi/urheilu/f12005/tallitjakuskit.shtml?ferrari#ferrari

EDIT: Itseasiassa kaikilla tiimeillä on tällä kaudella vielä V10 moottorit.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Kirjoitin siis iha shaishea. Naureskelkaa sit sitä :)

Poistuin muiden lajien pariin mistä (ehkä) tiedän enemmän. Vituttaa, vaan, kun Ferrari ei pärjää.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Paskahan se on, mutta niin on tämä rengassääntökin. Samoiten urarenkaat olivat askel väärään suuntaan. Sitten kun pitäisi tehdä muutoksia, joilla ohittamista helpotettaisiin, niin kädet nousevat pystyyn.

Kuitenkin Mersun pitäisi pystyä parempaan ja niin kauan kun eivät siihen pysty, niin mestaruudet menevät muille. Missä loistaa se sama ferrarimainen mentaliteetti, jolla Schumin auto on saatu ja saadaan kestämään kisasta toiseen, kun samalla Rubensin auto hajoilee silloin tällöin. Ei se ole todellakaan sattumaa tai mitään huonoa tuuria, se kertoo vaan miten hyvin asiat on tehty.
No ollaanhan me sentään samaa mieltä asioista. Allekirjoitan täysin tuon ensimmäisen kappaleen. Ja oikeastaan toisenkin. Ferrari oli pitkään tallina täysin ylivoimainen. Taktiikan kanssa ei sähläilty, eikä sen puoleen varikkotoiminnankaan suhteen. Kone kesti ja Schumi kaiken onnekkuutensakin keskellä teki todella tarkkaa ja vuorenvarmaa työtä. Ja nyt Renault on ottamassa muuten tuota paikkaa, mutta Alonso ei ole kilpailijana ihan Schumin luokkaa. Ainoa, mikä pysyy, on Mersun ja McLarenin sähläily. Vuodesta toiseen.

Rupesin tuossa pohtimaan kisan aikana, että miksi tuo ohittaminen on niin vaikeata nykyään ja mitä sille voitaisi tehdä ilman, että jää paskan maku suuhun. En tosin tullut hullua hurskaammaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös