Mainos

F1-ketju

  • 662 910
  • 5 069

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Tämähän vesittäisi uuden moottorisäännön kokonaan. Se sääntö on mikä on ja se on kaikille sama.
Joopa-joo, jaapa-jaa. Paska sääntö, joka on kaikille sama. Rangaistus osuu vain aina kuskille, joka ei sitä ansaitsisi. Kuten Kekekin sanoi, kustannusten karsimiseen tähdätty sääntö ei täytä tehtäväänsä, koska tallit joutuvat nyt testaamaan enemmän, jotta se saakelin mylly saataisiin kestämään kaksi viikonloppua putkeen. Mitä en edelleenkään ymmärrä autourheilun kuninkuusluokassa. Saatanan tyhjätaskujen laji.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sellainen kisa sitten vuorostaan. Kimi nousi kolmanneksi Fisichellan avustuksella. Taitaa olla vain ajan kysymys koska Fisichella lähtee Rellulta. Se on sitten Montagny (?) tai Heikki joka hyppää Rellun puikkoihin.

Montoya sitä vastoin näytti, että hän pystyy kiilamaan Kimin ja Alonson väliin. Tämä tietää hyvää MM-taistelua ajatellen, nimittäin Montoya pystyy viemään tärkeitä pisteitä Alonsolta. Taistelu maailmanmestaruudesta on siis edelleen käynnissä, eroa on tosin 26 pistettä ja kisoja jäljellä 8. Joten yhteenkään moottoririkkoon/keskeytykseen Kimillä ei ole enää varaa ja Montoyan pitää pystyä tämän päivän kaltaisiin otteisiin.

Kimi oli kuitenkin tänään nopein ja hävisi Montoyalle vain 15 sekuntia, joten voittoja on odotettavissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Sen takia, koska siihen kyseiseen autoon tehdään miltei joka viikonloppu säännöistä rangaistavaksi luokiteltava moottorinvaihto.
Olet harvinaisen hauska ihminen. Ja nyt voisit kaikessa viisaudessasi keksiä hyviä perusteluja lausunnoillesi. Trolli.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
KPL kirjoitti:
Tämähän vesittäisi uuden moottorisäännön kokonaan. Se sääntö on mikä on ja se on kaikille sama.

Niin on tarkoituskin. Mikä helvetti siinä on, että aina se on Suomalainen, kun kärsii uudistetuista säännöistä. Tottakai säännöt on samat kaikille ja juuri siksi huutelinkin Mersua "pää pölkylle". Joskus voisi olla tuuria Suomalaisellakin. Nyt on taktiikat ja ajonopeus ollut "kybää", niin kone ei kestä harkoissa, saatana.

En yhtään vähättele Alonsoa, huippu jätkä, mutta sillä kestää laitteet. Ihan sama oli case Mika/Shumi, Mikalla aina epäonnea ja Shumin vehkeet kesti.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Ossi kirjoitti:
Joopa-joo, jaapa-jaa. Paska sääntö, joka on kaikille sama. Rangaistus osuu vain aina kuskille, joka ei sitä ansaitsisi. Kuten Kekekin sanoi, kustannusten karsimiseen tähdätty sääntö ei täytä tehtäväänsä, koska tallit joutuvat nyt testaamaan enemmän, jotta se saakelin mylly saataisiin kestämään kaksi viikonloppua putkeen. Mitä en edelleenkään ymmärrä autourheilun kuninkuusluokassa. Saatanan tyhjätaskujen laji.

Paska sääntö on myös se, että tälläkaudella jokaisen auton perässä taitaa (en ole kyllä tästä aivan varma, ampukaa F1 tietäjät alas, jos näin ei ole) kiertää V6. Siis V6, hei haloo! Siis yhtämonipyttynen moottori mikä löytyy monista vakioautoista tänäpäivänä. Olen 70 -luvun lapsi ja minäkin muistan ajan, kun Ferrarin takana möyrysi V12! Milloinkohan viimeksi Ferrari on tehnyt V6 koneita?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ossi kirjoitti:
Paska sääntö, joka on kaikille sama.

Paskahan se on, mutta niin on tämä rengassääntökin. Samoiten urarenkaat olivat askel väärään suuntaan. Sitten kun pitäisi tehdä muutoksia, joilla ohittamista helpotettaisiin, niin kädet nousevat pystyyn.

Kuitenkin Mersun pitäisi pystyä parempaan ja niin kauan kun eivät siihen pysty, niin mestaruudet menevät muille. Missä loistaa se sama ferrarimainen mentaliteetti, jolla Schumin auto on saatu ja saadaan kestämään kisasta toiseen, kun samalla Rubensin auto hajoilee silloin tällöin. Ei se ole todellakaan sattumaa tai mitään huonoa tuuria, se kertoo vaan miten hyvin asiat on tehty.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
narri kirjoitti:
Paska sääntö on myös se, että tälläkaudella jokaisen auton perässä taitaa (en ole kyllä tästä aivan varma, ampukaa F1 tietäjät alas, jos näin ei ole) kiertää V6. Siis V6, hei haloo! Siis yhtämonipyttynen moottori mikä löytyy monista vakioautoista tänäpäivänä. Olen 70 -luvun lapsi ja minäkin muistan ajan, kun Ferrarin takana möyrysi V12! Milloinkohan viimeksi Ferrari on tehnyt V6 koneita?


Siis V10 moottori sieltä löytyy, jos et tätä oikeasti tiennyt.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
KPL kirjoitti:
Siis V10 moottori sieltä löytyy, jos et tätä oikeasti tiennyt.


Nyt vai? Ei varmana. Tais mennä 2 pyttyy liikaa tohon aikaisempaan postaukseen, mutta mielestäni täksi kaudeksi säännöin rajoitettiin, että jokaisessa autossa saa olla maksimissaan joku kuutoskone.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
KPL kirjoitti:
V10 löytyy nyt ja parin vuoden päästä V8, mutta vuotta en nyt muista milloin tämä vaihto tapahtuu.

Eikös tuo vaihto tapahdu ensikaudelle? Jossain kisassa tällaista puhuivat, tiedä muuttaako yhtään voimasuhteita?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
narri kirjoitti:
Nyt vai? Ei varmana. Tais mennä 2 pyttyy liikaa tohon aikaisempaan postaukseen, mutta mielestäni täksi kaudeksi säännöin rajoitettiin, että jokaisessa autossa saa olla maksimissaan joku kuutoskone.

Olen valmis lyömään suurestakin summasta vetoa, että V10 moottorit on kaikissa kärkitallien autoissa tällä hetkellä.
Olikohan ensi kaudella, kun tulee V8 moottori pakolliseksi, kun kustannuksia taas pienenetään.

Ja tässä vielä Mtv3:sen sivuilta löytynyt tieto ferrarin moottorista
Moottori: Ferrari 052 V10

Ja tässä vielä linkkikin: http://www.mtv3.fi/urheilu/f12005/tallitjakuskit.shtml?ferrari#ferrari

EDIT: Itseasiassa kaikilla tiimeillä on tällä kaudella vielä V10 moottorit.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Kirjoitin siis iha shaishea. Naureskelkaa sit sitä :)

Poistuin muiden lajien pariin mistä (ehkä) tiedän enemmän. Vituttaa, vaan, kun Ferrari ei pärjää.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Paskahan se on, mutta niin on tämä rengassääntökin. Samoiten urarenkaat olivat askel väärään suuntaan. Sitten kun pitäisi tehdä muutoksia, joilla ohittamista helpotettaisiin, niin kädet nousevat pystyyn.

Kuitenkin Mersun pitäisi pystyä parempaan ja niin kauan kun eivät siihen pysty, niin mestaruudet menevät muille. Missä loistaa se sama ferrarimainen mentaliteetti, jolla Schumin auto on saatu ja saadaan kestämään kisasta toiseen, kun samalla Rubensin auto hajoilee silloin tällöin. Ei se ole todellakaan sattumaa tai mitään huonoa tuuria, se kertoo vaan miten hyvin asiat on tehty.
No ollaanhan me sentään samaa mieltä asioista. Allekirjoitan täysin tuon ensimmäisen kappaleen. Ja oikeastaan toisenkin. Ferrari oli pitkään tallina täysin ylivoimainen. Taktiikan kanssa ei sähläilty, eikä sen puoleen varikkotoiminnankaan suhteen. Kone kesti ja Schumi kaiken onnekkuutensakin keskellä teki todella tarkkaa ja vuorenvarmaa työtä. Ja nyt Renault on ottamassa muuten tuota paikkaa, mutta Alonso ei ole kilpailijana ihan Schumin luokkaa. Ainoa, mikä pysyy, on Mersun ja McLarenin sähläily. Vuodesta toiseen.

Rupesin tuossa pohtimaan kisan aikana, että miksi tuo ohittaminen on niin vaikeata nykyään ja mitä sille voitaisi tehdä ilman, että jää paskan maku suuhun. En tosin tullut hullua hurskaammaksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
FtB kirjoitti:
Mielestäni näin ei todellakaan ole. 1 keskeytys Alonsolle Kimin päästessä maaliin muuttaisi tilannetta aika paljon.

Noita tarvitaan kuitenkin 3 kappaletta, silleen että Kimi voittaa ennen, kun Kimi siirtyy kärkeen mm-taistossa. Että aika kaukainen unelma se vain on. Toki mitä tahansa voi tapahtua, mutta utopiaa se mestaruus jo on.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
FtB kirjoitti:
Mielestäni näin ei todellakaan ole. 1 keskeytys Alonsolle Kimin päästessä maaliin muuttaisi tilannetta aika paljon.


Alonson pitäisi keskeyttää 2-3 kertaa(ja Räikkösen ei kertaakaan), jotta tilanne näyttäisi Räikkösen kannalta hyvältä. Nythän Alonso napsii tasaisesti muutaman pisteen Räkää enemmän ja ero senkuin kasvaa. Tänäänkin Alonson voitto oli todella likellä, kun muistetaan, että molempia Alonson varikkostoppeja edelsi tuskainen taistelu kierroksella ohitettavien kanssa.Se olisi taas tuonut 2 lisäpistettä, Räkän onneksi näin ei käynyt ja Pablo voitti. Muutenkin kun katsoo kautta taaksepäin, niin enemmänkin pitäisi Kimin kannattajien toivoa, että mersu kestäisi ja sitten vasta miettiä Rellua, kun se nyt näyttää toimivan varmemmin ja epäilen, että tulee toimimaan myös koko loppukauden.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ossi kirjoitti:
Schumi kaiken onnekkuutensakin keskellä teki todella tarkkaa ja vuorenvarmaa työtä.

Rupesin tuossa pohtimaan kisan aikana, että miksi tuo ohittaminen on niin vaikeata nykyään ja mitä sille voitaisi tehdä ilman, että jää paskan maku suuhun. En tosin tullut hullua hurskaammaksi.

Mielestäni puhuminen Schumin onnekkuudesta voitaisiin lopettaa jo, tai sitä ei olisi edes koskaan pitänyt aloittaa. Ei se voi olla tuurista kiinni ja mielestäni 7 maailmanmestaruutta todistaa sen. Monta kertaa Schumin ohittaessa varikolla edellään olleen auton selostajat(milloin kukakin) alkoivat jauhaa jostain tuurista ja Hannu Hanhista, vaikka pelkästään vilkaisu kierrosaikalistaan osoitti, että Schumi ajoi yksinkertaisesti niin kovaa, että se ohitus tapahtui. Tuurilla ei ollut näiden kierrosten kanssa mitään tekemistä. Samaten Schumin auton kestävyydestä ja sanasta tuuri ei voida puhua samassa lauseessa. Mielestäni Schumin auton uskomaton kestävyys on ainoastaan osoitus siitä, kun iso joukko ihmisiä tekee kaiken yhden menestyksen eteen työtunneista tinkimättä, niin tuloksetkin ovat hyviä. Voisin kuvitella, että huolellisuus jolla Schumin autoa tarkastetaan on aivan omalla tasollaan koko F1-sirkuksessa, edelleen.

Tuohon ohittamisen helpottamiseenhan on tarjottu sellaista ratkaisua, että takasiipi olisi kaikilla samanlainen ja siihen olisi lisätty imua lisääviä siipiä. Mielestäni kokeilemisen arvoinen ratkaisu. Joka tapauksessa on lähes käsittämätöntä, ettei asialle ole tehty yhtään mitään, vaikka ohittamisen vaikeus on ollut tapetilla vuosikausia.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KPL ja repe_joke:

Eroa on tällä hetkellä 26 pistettä, mikä on melko paljon. Sanotaan, että Alonso keskeyttää kerran ja Kimi on vaikka toinen. Ero kaventuu 18 pisteeseen. Ei tässä ohi tarvitse päästä pelkkien keskeytysten avulla, kilpa-ajoahan tämä on. Vielä on 8 kilpailua jäljellä, joten mitään ei olla vielä menetetty. Kimi on kuitenkin ollut koko sirkuksen nopein kuljettaja.

Fisichella on muuten tekemässä suurta palvelusta Kovalaiselle.
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
KPL kirjoitti:
Mielestäni puhuminen Schumin onnekkuudesta voitaisiin lopettaa jo, tai sitä ei olisi edes koskaan pitänyt aloittaa. Ei se voi olla tuurista kiinni ja mielestäni 7 maailmanmestaruutta todistaa sen. Monta kertaa Schumin ohittaessa varikolla edellään olleen auton selostajat(milloin kukakin) alkoivat jauhaa jostain tuurista ja Hannu Hanhista

Kuten myös niistä 117 kerrasta, kun Shumin tallikaveri on joutunut päästämään #nopeamman# Shumin ohitse, kilpailun voittoon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
FtB kirjoitti:
KPL ja repe_joke:

Eroa on tällä hetkellä 26 pistettä, mikä on melko paljon. Sanotaan, että Alonso keskeyttää kerran ja Kimi on vaikka toinen. Ero kaventuu 18 pisteeseen. Ei tässä ohi tarvitse päästä pelkkien keskeytysten avulla, kilpa-ajoahan tämä on. Vielä on 8 kilpailua jäljellä, joten mitään ei olla vielä menetetty. Kimi on kuitenkin ollut koko sirkuksen nopein kuljettaja.

Fisichella on muuten tekemässä suurta palvelusta Kovalaiselle.

Niin kyllähän kaikki on mahdollista, mutta alkaa usko loppua, kun millon minkäkin syyn takia, Kimin kisa menee pieleen. 2 edellistä kisaa on mennyt vituralleen jo ennen starttia.
Ajamallahan Kimi ja mclaren on tällä hetkellä nopein paketti, mutta kun aika-ajojen jälkeen sijoitusta tiputetaan 10 pykälää, niin eipä sillä ole mitään merkitystä. Ei ne niin paljon muita nopeampia ole.
Itse kuitenkin siirrän ajatukseni jo spa:n kisaan, saksa kun ei enää kisana innosta radan muuttamisen jälkeen. Spa:ssa Kimillä on jälleen mahdollisuus näyttää, kuka onkaan sarjan kovin kuski. Luulen, että tekniikan toimiessa, Kimi ottaa spa:ssa jälleen voiton näytöstyyliin.
 

Kaivanto

Jäsen
Räikkösellä on käynyt kahdessa edellisessä kisassa loistava tuuri sikäli, että Mersun sudet moottorit eivät ole räjähtäneet aika-ajossa (-> viimeiseen lähtöruutuun) tai kisassa (-> keskeytys), vaan harjoituksissa (-> aika-ajotulosta 10 pykälää huonommaksi).
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Mita tahansahan voi toki tapahtua, mutta Alonso-Renault-paketin luotettavuus, 26 pisteen ero ja nykyinen pistelaskusysteemi ovat kylla sellainen yhdistelma, etta aika kaukaiselta Raikkosen mestaruus alkaa tuntua. Olkoon vaikka kuinka nopea. Sita paisti, edellisten ominaisuuksien lisaksi Alonso on erittain nopea myos ja nailla voimasuhteilla on ongelmitta selviytyessaan aarikarjistetysti aina vahintaan kolmas, josta napsahtaa jo kuusi pistetta.

Taytyy myos muistaa, etta vaikka Alonso-Renault-paketin luotettavuus alkaisikin rakoilla (minka varaan en tassa vaiheessa kautta enaa paljon laskisi), Raikkonen-McLaren-paketin on samaan aikaan pysyttava tiiviisti kunnossa. McLarenin ja Mersun 1990-luvun puolivalissa alkanutta yhteista taivalta tutkaillessa ei ole vaikea tehda sita johtopaatosta, etta huonolta nayttaa. Uskomatonta tohelointia kisasta ja vuodesta toiseen etenkin, kun suhteutetaan satsauksen maaraan.


Eli, mestaritodennakoisyyksien laskemiseen ei todella tarvita Jorma Vuoksenmaata. Mutta eihan sita koskaan tieda, viela on kahdeksan kisaa jaljella.



Ranger
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
KPL kirjoitti:
Mielestäni puhuminen Schumin onnekkuudesta voitaisiin lopettaa jo, tai sitä ei olisi edes koskaan pitänyt aloittaa. Ei se voi olla tuurista kiinni ja mielestäni 7 maailmanmestaruutta todistaa sen. Monta kertaa Schumin ohittaessa varikolla edellään olleen auton selostajat(milloin kukakin) alkoivat jauhaa jostain tuurista ja Hannu Hanhista, vaikka pelkästään vilkaisu kierrosaikalistaan osoitti, että Schumi ajoi yksinkertaisesti niin kovaa, että se ohitus tapahtui.
Minun mielessäni tuo tuuri kohdistuu hiukan eri asioihin kuin hitaampien ohittamisiin. Minä muistelen tapauksia, jossa Schumilla jumitti vaihde, mutta sepäs sattuikin olemaan juuri optimaalinen vaihde ja optimaalisella radalla, jotta palkintopallipaikka tuli tekniikkamurheesta huolimatta. Ja Schumikin teki virheitä, mutta kuin ihmeen kaupalla nuo virheet eivät kostautuneet seinäosumilla tai hiekkaan juuttumisilla, kuten kilpakumppaneilla. Ja oli sitten huolellisuutta tai sattumaa, mutta kyllä Schumin tallikavereilla matka jäi useasti kesken tekniikkamurheiden takia. Mutta silti, 7 maailmanmestaruut hei! Ei niitä tosiaan tuurilla voiteta. Loistava kuski ja erinomainen taktikko. Hyvällä tuurilla höystettynä. Tästä en tingi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
KPL kirjoitti:
Mielestäni puhuminen Schumin onnekkuudesta voitaisiin lopettaa jo, tai sitä ei olisi edes koskaan pitänyt aloittaa. Ei se voi olla tuurista kiinni ja mielestäni 7 maailmanmestaruutta todistaa sen. Monta kertaa Schumin ohittaessa varikolla edellään olleen auton selostajat(milloin kukakin) alkoivat jauhaa jostain tuurista ja Hannu Hanhista, vaikka pelkästään vilkaisu kierrosaikalistaan osoitti, että Schumi ajoi yksinkertaisesti niin kovaa, että se ohitus tapahtui. Tuurilla ei ollut näiden kierrosten kanssa mitään tekemistä. Samaten Schumin auton kestävyydestä ja sanasta tuuri ei voida puhua samassa lauseessa. Mielestäni Schumin auton uskomaton kestävyys on ainoastaan osoitus siitä, kun iso joukko ihmisiä tekee kaiken yhden menestyksen eteen työtunneista tinkimättä, niin tuloksetkin ovat hyviä. Voisin kuvitella, että huolellisuus jolla Schumin autoa tarkastetaan on aivan omalla tasollaan koko F1-sirkuksessa, edelleen.

On se Schumi ihan vitun kova jätkä oikeesti! Äijähän kävi omien sanojensa mukaan kuoleman porteilla vuonna 1999 kun ajoi omaa avuttomuuttaan seinään ja JALKA MURTUI. Huh! Lähellä ohi!

Mersun mylly on jotain ihan käsittämätöntä paskaa, mutta onneksi Ferrari ei silti ollut Macin edellä GP:ssä. Alonsolla käy ihan hyvä pullakin, sillä McLarenin auto on muuten paljon parempi, muttei mylly kestä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Blackie kirjoitti:
On se Schumi ihan vitun kova jätkä oikeesti! Äijähän kävi omien sanojensa mukaan kuoleman porteilla vuonna 1999 kun ajoi omaa avuttomuuttaan seinään ja JALKA MURTUI. Huh! Lähellä ohi!

Niin, kyllähän se onnettomuus oli aikas vakava ja pahempaankin olisi ollut tsäänssit. Lisäksi tuollainenkin vamma saattaa tappaa, jos huonosti käy. Kannattaa vaikkapa pistää GooGleen hakusanaksi Ronnie Petterson...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös