flintstone kirjoitti:
Tuskin Michelin, tai sen renkailla ajaneet tallit, olisi vastustanut jos Bridgestonelle olisi annettu mahdollisuus vaihtaa renkaansa toisenlaiseen seokseen kun radan profiili olisi hidasteella selkeästi muuttunut. No FIA ja Ferrari saivat eilen sen mitä halusivat kun mikään Michelin ehdottama muutos ei kelvannut, Michelinin ainoat vaihtoehdot oli ajaa hiljenpaa (estämättä Ferraria) tai vetäytyä kisasta, he valisivat kuljettajien turvallisuuden takia jälkimmäisen ratkaisun ja Indystä tuli FIA:sko.
Älä puhu hyvä mies läpiä päähäsi tuolla tahdilla. FIA:lle olisi kelvannut se, että Michelin tallit olisivat käyttäneet niitä toisia renkaita. Siitä vain olisi seurannut rangaistus ja tämä ei ilmeisesti kelvannut Michelinille.
Ja toisekseen, millähän perusteella tuodut renkaat olisivat olleet sen turvallisemmat? Niillä ei oltu ajettu ensinmäistäkään kierrosta koko viikonlopun aikana.
Michelin myös takasi, että renkaat kestävät 10 kierrosta. Miksi tallit eivät siis startanneet kisaan ja ajaneet 10 kierrosta ja renkaa vaihtoon?
Kaikki puhuvat siitä, että olisivat halunneet ajaa, mutta kuitenkin Michelin tallit jättivät lähtemättä kisaan, koska ylimääräistä shikaania radalle ei rakennettu.
Myös FIA:n ehdotus, että ajakaa hiljempää olisi kannattanut ottaa tosissaan. Jos olisivat ajaneet hiljempää siinä kohtaa, niin olisivat ajaneet ainakin kisan läpi.
Koko jutusta läpi paistaa se, että Michelin teki virheen jonka he myönsivät. Täten kokivat valtavan imagotappion. Sitten kun he eivät saaneet idioottimaista shikaani hankettaan läpi, niin laitettiin pikkulapsi vaihde silmään, eikä annettu tiimien ajaa kisaa.
Michelin olisi varmasti halunnut päästä sanomaan, että olimme tässäkin kisassa se nopeampi rengas, mutta rangaistuksien takia ei tällä kertaa voitettu.
Helvettiin molemmat nykyset rengasvalmistajat formuloista ja goodjööri takas.