TAM kirjoitti:Eihän Ferrari sitä vastustanut, vaan ilmoitti, että FIA:n on tehtävä päätös. Mielestäni Ferrari toimi kuten pitikin. Ei kai se nyt heidän vikansa ole, ettei Michelin pystynyt tekemään renkaita kyseiselle radalle. Sitten on FIA:n eikä tallien tehtävä päättää, mikäli turvallisuuden takia on tehtävä muutoksia rataan.
Mielestäni yksi erittäin oleellinen pointti on jäänyt huomiotta tässä "kenen syy" -debatissa.
Bridgestone rakensi radalle niin järeät renkaat että niillä voitiin ajaa turvallisesti ovaalimutkan läpi. Tämä ihan varmasti verottaa niiden suorituskykyä hitaammissa mutkissa.
Michelin sitten oli tehnyt heikommat renkaat joilla varmasti saatiin huomattava etu Bridgeen nähden hitaissa mutkissa, mutta jotka eivät kestäneet "isoa mutkaa".
Jos Ferrari/Bridge olisi suostunut hidastemutkan rakentamiseen, he olisivat itse ajaneet rataan nähden ihan liian järeillä renkailla, kun taas Misukat olisivat olleet täydelliset tuolle radalle. Näin ollen he olisivat antaneet kilpailijalle etulyöntiaseman siksi että kilpailija ei ollut kyennyt rakentamaan sopivia renkaita. Jenkkilässä tässä kohtaa kysyttäisiin että "Where's the beef?"
Eli Ferrari/Bridgestone/FIA olisi tehnyt erittäin tyhmästi rakentaessaan hidastemutkan, siinä olisi rangaistu oikein toimineita, ja annettu etu väärin toimineille.
Ferrari/Bridgestone ansaitsi voittonsa ilman mitään selityksiä.