Kylläpä porukka aika kärkkäästi tuomitsee täällä Michelinin. Itselläni ei ole käytössä Micheliniejä eikä mitään tunteita Micheliniä kohtaan, mutta en minä nyt lähtisi noin kovasti lyömään jo lyötyä. Michelin tunnusti oman virheensä ja keräsi jo tällä paljon negatiivista julkisuutta. Ihminen on erehtyväinen ja ihmisen rakentamia ovat suuretkin firmat. Michelin oli valmis korjaamaan oman virheensä ja toi paikalle lentokonelastillisen uusia kestävämpiä renkaita Ranskasta. Ei varmaan mikään halpa temppu? Fia ei joustanut yhtään ei edes sentin vertaa. Ilmoitti vain, että rangaistukset tulee niinkuin säännöt sanoo. Bridgestone talleista Jordan ja Minardi olisivat sallineet noiden renkaiden käytön ja antoivat tukensa tälle touhulle. Ferrarilta ei tukea tullut ja he toimivat kuten yrityksen ehkä kuuluukin eli omien etujensa mukaisesti. He kyllä piilottivat tämän tuettomuutensa siihen, että ei se ole heidän asiansa ja niinhän se tietysti on, mutta ferrarin puoltolauseella olisi ollut 100X vaikutus piskuisten Jordanin ja Minardin vastaaviin verrattuna.
Tietysti on vaikea uskoa, että mikäli ongelma olisi Bridgestonella niin tällaista olisi tapahtunut. Eihän varma voi olla, mutta tuntuu, että Ferrarin kärsiessä ratkaisu olisi saatu aikaan aivan varmasti siten, että Ferrari pääsee kilpailemaan ilman haittatekijöitä. Schumacher on kuitenkin tänä vuonna saanut jo ylittää sulkuviivankin ilman rangaistusta, mikä ei tietenkään liity mitenkään tähän, joten elkää alkako tästä kommentista piikitteleen. Ferrari silti ansaitsi eilisen päivän pisteensä sillä he tekivät oman hommansa siten kuin pitikin. Mutta pistetään tämä tapahtuma muistiin ja kun Ferrarilla on ensi kerralla hankalaa niin toivotaan, että Fia on yhtä ehdoton silloinkin.
Michelin teki todella pahan emämunauksen ja se on todellakin häpeällistä noin isolle firmalle. He kuitenkin olivat valmiita korjaamaan virheensä. Häpeää he silti eivät olisi saaneet pois. FIA taas ainakin minun silmissäni teki vielä suuremman virheen. Se puhuu paljon turvallisuuden puolesta ja tekee sääntömuutoksia turvallisuuteen liittyen ja nyt kun olisi tarvittu nopeaa turvallisuuteen liittyvää ratkaisua se ei suostunut joustamaan paskan vertaa ja oli valmis suureen nöyryytykseen markkinoinnin kannalta lähes elintärkeässä kilpailussa. Mikä oli FIA:lla motiivi tähän? Näyttää muille oma mahtavuus? Ei pysty ymmärtämään. Sillä ei ollut mitään haluja korjata tilannetta toisin kuin Michelinillä. Kyllä kai turvallisuus ja fanien oikeus saada lipun hinnalleen vastinetta menee jonkin typerän sääntöpykälän yläpuolelle. Minun silmissäni 1. syntipukki on FIA ja vasta kakkosena tulee Michelin.