Mainos

F1-ketju

  • 663 137
  • 5 069
Itseäni...

...ihmetytti suuresti tuo maikkarin lähetysaikojen muuttaminen. Kanava kuitenkin mainostaa, että kisat kokonaan palkintojenjakoineen ja lehdistötilaisuuksineen maikkarilla! Nyt ei niin kuitenkaan ollut...no ei mitään uutta maikkarilta.
Mutta kuinka onkaan sponsorien laita, kun kisalähetyksiä sponsoroinneilta yrityksiltä jäi ainakin kaksi mainoskatkoa väliin?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ennen kympin uutisia Mika Salo sanoi kertovansa uutisten jälkeen jotain liittyen keuhkoleikkaukseensa tjms. Mistä oli kysymys?
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
V-man kirjoitti:
Ennen kympin uutisia Mika Salo sanoi kertovansa uutisten jälkeen jotain liittyen keuhkoleikkaukseensa tjms. Mistä oli kysymys?

Jotain mustaa mönjää oli löytynyt keuhkoista joka oli paljastunut hiilipölyksi tjsp. Eli formuloiden hiilikuitujarruista oli mennyt pölyä hengitykseen jokusen vuoden ajan ja varastoitunut keuhkoihin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Michelin on sitten vahvoilla the Pena Trophyn saajaksi. Melkoista kämmäilyä, joka saattaa hyvinkin aiheuttaa sen että ensi kausi ajetaan Bridgestonen renkailla. Se olisi Michelinille ihan oikein. Tunarit.

Minä ymmärrän ihan hyvin, miksi Ferrari ei lähtenyt muiden rintamaan vaatimaan shikaania. Ilmaiset 18 pistettä tallille ja 10 pistettä Schumille tarjolla, joten miksi pullikoida vastaan? Kuten moneen kertaan sanottu, he eivät tehneet mitään väärää.

Ymmärrän myös hyvin FIA:n haluttomuuden oikein mihinkään järkevään pelastakaa kisa -operaatioon. Tokihan rengassääntöjä on ennenkin muutettu hyvin lyhyellä varoitusajalla kesken kauden, mutta se oli eri juttu silloin. Edunsaajana oli silloin Bridgestone.

Oli muuten helkkarin tylsä kisa, en katsonut läheskään kokonaan.

Ja juttua Mika Salon keuhkoista. Hänen keuhkonsa avattiin pari viikkoa sitten syystä, jota en nyt muista. Keuhkoista löytyikin paljon jotain mustaa ainetta, joka tarkemmissa tutkimuksissa osoittautui hiilikuitupölyksi. Mistäkö pöly on peräisin? No formuloiden jarruista. Ilmeisesti jarruista lähtenyt pöly on ajon aikana kulkeutunut nätisti kuskin hengityselimiin ja voi vain arvailla, minkä verran pölyä veteraanikuskit ovat uransa aikana hengittäneet. Vielä se ei kuulemma vaikuta terveyteen, mutta tulevaisuudessa saattaa tapahtua mielenkiintoisia ja vähemmän kivoja asioita.
 

Carlos

Jäsen
Designer kirjoitti:
Mistäkö pöly on peräisin? No formuloiden jarruista. Ilmeisesti jarruista lähtenyt pöly on ajon aikana kulkeutunut nätisti kuskin hengityselimiin ja voi vain arvailla, minkä verran pölyä veteraanikuskit ovat uransa aikana hengittäneet.

Näinköhän on että formuloissa palataan pikavauhtia teräsjarrulevyihin? Toisi ainakin yhden mielenkiintoisuusaspektin lisää, millä saa ne toimimaan kun ovat sattumoisin monta monituista vuotta autojen kehitystä jäljessä...

Ja edelleen misukoille onnittelut, jos olitte saaneet mainetta hakkaamalla Bridgestonea jo jonkun aikaa, se kaikki on nyt poispyyhittyä.

Ja voiko muuten TV:n katsoja pyytää jostain rahoja takaisin? Mua ainakin vituttaa että jäi hyvä kisa näkemättä, ja sitä huonoakaan kisaa ei näytetty kuin pieni pätkä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kylläpä porukka aika kärkkäästi tuomitsee täällä Michelinin. Itselläni ei ole käytössä Micheliniejä eikä mitään tunteita Micheliniä kohtaan, mutta en minä nyt lähtisi noin kovasti lyömään jo lyötyä. Michelin tunnusti oman virheensä ja keräsi jo tällä paljon negatiivista julkisuutta. Ihminen on erehtyväinen ja ihmisen rakentamia ovat suuretkin firmat. Michelin oli valmis korjaamaan oman virheensä ja toi paikalle lentokonelastillisen uusia kestävämpiä renkaita Ranskasta. Ei varmaan mikään halpa temppu? Fia ei joustanut yhtään ei edes sentin vertaa. Ilmoitti vain, että rangaistukset tulee niinkuin säännöt sanoo. Bridgestone talleista Jordan ja Minardi olisivat sallineet noiden renkaiden käytön ja antoivat tukensa tälle touhulle. Ferrarilta ei tukea tullut ja he toimivat kuten yrityksen ehkä kuuluukin eli omien etujensa mukaisesti. He kyllä piilottivat tämän tuettomuutensa siihen, että ei se ole heidän asiansa ja niinhän se tietysti on, mutta ferrarin puoltolauseella olisi ollut 100X vaikutus piskuisten Jordanin ja Minardin vastaaviin verrattuna.

Tietysti on vaikea uskoa, että mikäli ongelma olisi Bridgestonella niin tällaista olisi tapahtunut. Eihän varma voi olla, mutta tuntuu, että Ferrarin kärsiessä ratkaisu olisi saatu aikaan aivan varmasti siten, että Ferrari pääsee kilpailemaan ilman haittatekijöitä. Schumacher on kuitenkin tänä vuonna saanut jo ylittää sulkuviivankin ilman rangaistusta, mikä ei tietenkään liity mitenkään tähän, joten elkää alkako tästä kommentista piikitteleen. Ferrari silti ansaitsi eilisen päivän pisteensä sillä he tekivät oman hommansa siten kuin pitikin. Mutta pistetään tämä tapahtuma muistiin ja kun Ferrarilla on ensi kerralla hankalaa niin toivotaan, että Fia on yhtä ehdoton silloinkin.

Michelin teki todella pahan emämunauksen ja se on todellakin häpeällistä noin isolle firmalle. He kuitenkin olivat valmiita korjaamaan virheensä. Häpeää he silti eivät olisi saaneet pois. FIA taas ainakin minun silmissäni teki vielä suuremman virheen. Se puhuu paljon turvallisuuden puolesta ja tekee sääntömuutoksia turvallisuuteen liittyen ja nyt kun olisi tarvittu nopeaa turvallisuuteen liittyvää ratkaisua se ei suostunut joustamaan paskan vertaa ja oli valmis suureen nöyryytykseen markkinoinnin kannalta lähes elintärkeässä kilpailussa. Mikä oli FIA:lla motiivi tähän? Näyttää muille oma mahtavuus? Ei pysty ymmärtämään. Sillä ei ollut mitään haluja korjata tilannetta toisin kuin Michelinillä. Kyllä kai turvallisuus ja fanien oikeus saada lipun hinnalleen vastinetta menee jonkin typerän sääntöpykälän yläpuolelle. Minun silmissäni 1. syntipukki on FIA ja vasta kakkosena tulee Michelin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
redcougar kirjoitti:
Jotain mustaa mönjää oli löytynyt keuhkoista joka oli paljastunut hiilipölyksi tjsp. Eli formuloiden hiilikuitujarruista oli mennyt pölyä hengitykseen jokusen vuoden ajan ja varastoitunut keuhkoihin.

Jep, asia oli paljastunut vanhojen kolarivammojen korjausten yhteydessä. Salo lisäksi spekuloi, että jos hänen palkeensa ovat täynnä ko. mömmöä niin missä kunnossa lienevät esim. huomattavasti pidemmän ajouran tehneen Schumin keuhkot? Asiaa on kuulemma kuljettajapiireissä käsitelty jo pariin otteeseen. Nämä uutiset Salo bongasi Villeneuven kautta.

Hyvää toimintaa Salolta kaikin puolin. Oli aivan gurko ironisoidessaan selostajien tilannetta tynkäkisan yhteydessä. Paitsi että oli jotenkin noloa, että ainoa reaaliaikaisia uutisia katsojille välittämään kyennyt kaveri lähetyksessä oli ex-kilpakuski, ei Maikkarin toimittajat.

Mutta alkuviikon kuumin kysymys lienee se, montako promillea sekavasti jokelleella Keijo "Keik" Rosbergilla oli omassa pikahaastattelussaan? :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Flonaldo kirjoitti:
Ei sääntöjä yksinkertaisesti voida ryhtyä kesken kaiken muuttamaan. Vai mitä te kaikki anti-Ferrari -ihmiset sanoisitte, jos seuraavan kisan kisamatkasta leikattaisiin vaikkapa kolmannes pois sen takia, kun Ferrarin kone ei kestä niin montaa kilometriä? Sekin olisi vain välttämätöntä turvallisuuden suojelemista?

Kerrotko mulle miten Ferrarin moottorin kestävyys olisi turvallisuusongelma? Michelinin-renkaiden hajoaminen Indianapolisin ovaalin mutkassa yli 300 km/h vauhdissa ja auton syöksyminen hallitsemattomasti muutaman metrin päässä olevaan betoniseinään olisi maalikonkin silmin tällainen turvallisuusongelma mutta samaa syy-yhteyttä en moottorin laukeamisessa pysty näkemään, joten kai osaat kertoa miten löysit tuollaisen syy-yhteyden?

Eilisen kisan muuttuminen FIAskoksi johtui Michelinin virheestä mutta FIA ja Ferrari (9 tallia 10 olisi hyväksynyt hidaste shikaanin rakentamisen) osoittivat omalla toiminnallaan että turvallisuus ei ole koskaan ollut tärkeä aspekti kun päätöksiä tehdään, se turvallisuudesta jauhaminen on vain herrojen puhetta lämpimikseen.

No Bernie kaipaako F1 sittenkin muitakin talleja kuin Ferrarin vai oliko eilinen kisa mielestäsi hyvää mainosta lajille?
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tätä ei ole vielä täällä näköjään käsitelty. Ongelmia Misukoille aiheutti Indyn poikkeuksellinen päällystys, joka on aiheuttanut ongelmia muillekin. Esim IRL- sarjan autot ovat siellä liukastelleet. Ongelma korjattiin vetämällä rataan uria, jotka ei näköjään sopineet Misukoille. Noissa jenkkisarjoissa ajellaan paljon Firestonen renkailla, joka kuulu Bridgestonelle, dataa on näköjään liikkunut riittävästi kotiinpäin. Tämähän ei suoraan selitä Michelinin suuria ongelmia, mutta antaa vähän näkökulmaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pressiboxi kirjoitti:
Hyvää toimintaa Salolta kaikin puolin. Oli aivan gurko ironisoidessaan selostajien tilannetta tynkäkisan yhteydessä. Paitsi että oli jotenkin noloa, että ainoa reaaliaikaisia uutisia katsojille välittämään kyennyt kaveri lähetyksessä oli ex-kilpakuski, ei Maikkarin toimittajat.


Kyllä, Salo oli eilen ihan kurko, täysin omassa luokassaan muihin selostajiin verrattuna. Siihen ne positiiviset asiat tuosta fiaskosta tosin jäävätkin.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
flintstone kirjoitti:
Kerrotko mulle miten Ferrarin moottorin kestävyys olisi turvallisuusongelma? Michelinin-renkaiden hajoaminen Indianapolisin ovaalin mutkassa yli 300 km/h vauhdissa ja auton syöksyminen hallitsemattomasti muutaman metrin päässä olevaan betoniseinään olisi maalikonkin silmin tällainen turvallisuusongelma mutta samaa syy-yhteyttä en moottorin laukeamisessa pysty näkemään, joten kai osaat kertoa miten löysit tuollaisen syy-yhteyden?

Esimerkki oli aika kökkö, mutta idea täysin oikea. Siis Ferrari eikä mikään muukaan talli voi sallia sitä, että jos pahin kilpailija (Michelin) tekee virheen, se kisassa saakin sääntömuutosten myötä hyötynäkökohdan. Tottakai Ferrari olisi voinut hyväksyä näitä aikasakkoja Michelinkuskeille kisan pelastamisen takia. Mutta minkä ihmeen takia, jos vaihtoehtona on helpot 18 pistettä?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Veikkaus.fi:

"Kuljettajat, jotka kääntyivät lämmittelykierroksella varikolle eivätkä startanneet, saivat tulokseksi keskeytys (vain Ralf Schumacher oli pois, hän ei startannut edes aika-ajoihin). Tätä järjestäjän ilmoittamaa tulosta käytetään sääntöjen mukaan myös vedonlyönnin voitonmaksussa."

Eli hyvän tilin teki Markkukin, 181,90 kympin panoksella. Mielestäni Veikkauksen tapa toimia tässä oli ainoa oikea - autothan virallisesti osallistuivat kilpailuun.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
DAF kirjoitti:
Veikkaus.fi:

"Kuljettajat, jotka kääntyivät lämmittelykierroksella varikolle eivätkä startanneet, saivat tulokseksi keskeytys (vain Ralf Schumacher oli pois, hän ei startannut edes aika-ajoihin). Tätä järjestäjän ilmoittamaa tulosta käytetään sääntöjen mukaan myös vedonlyönnin voitonmaksussa."

Eli hyvän tilin teki Markkukin, 181,90 kympin panoksella. Mielestäni Veikkauksen tapa toimia tässä oli ainoa oikea - autothan virallisesti osallistuivat kilpailuun.

Heh, minäkin tein tiliä samalla rivillä koko pelitilini sisällöllä (=16,4 €) En uskaltanut tulla tänne tuulettelemaan ennen kuin oli varmistunut, ettei kerroin ole vaikkapa 1,19, mutta nyt on varaa juhlia palttiarallaa kolmensadan voittoa
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
tilliliha kirjoitti:
Esimerkki oli aika kökkö, mutta idea täysin oikea. Siis Ferrari eikä mikään muukaan talli voi sallia sitä, että jos pahin kilpailija (Michelin) tekee virheen, se kisassa saakin sääntömuutosten myötä hyötynäkökohdan.

Minkä hyötynäkökohdan? Onko misukat jotenkin merkittävästi paremmat renkaat shikaaneissa?

Kun Senna, ja lähes aina unohdettu Roland Ratzenberger, kuoli niin rataan kuin rataan alettiin väsäämään jos minkälaisia poikkeus hidaste-shikaaneja ja nimenomaan turvallisuusnäkökohdan takia. Nyt FIA:lla ei ollut mitään tekemistä turvallisuun kanssa, vain kehoitus "ajakaa hiljenpaa mutta älkää hidastako muiden tallien [lue: Ferrarin] menoa", oli jotain sinne päin viittaavaa.

Suurin syyllinen Indyn FIA:skoon oli Michelin joka ei osannut tuoda tarpeeksi kestävää rengas-sarjaa Indyyn, mutta omalla jäykkyydellään FIA ja Ferrari osoittivat että heillä on yhteinen etu jossa ei kuljettajien turvallisuudella ollut mitään tekoa. Sitä saa mitä tilaa ja FIA tilasi eilisen FIA:skon.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei sillä Mika Salolla kaikki ole ihan kunnossa siellä yläpäässä. Äijä sanoi ihan pokkana, että Ferrariakin koskee samat säännöt kuin muita. Mitäköhän olisi tehty, mikäli tuo kämmi olisi käynyt Bridgestonelle? Kyllä sieltä sääntökirjasta oltaisiin varmaan hakemalla haettu joku Ferrarin pelastava porsaanreikä. Väärä Schumacher ajoi ulos perjantaina, harmi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
flintstone kirjoitti:
Kun Senna, ja lähes aina unohdettu Roland Ratzenberger, kuoli niin rataan kuin rataan alettiin väsäämään jos minkälaisia poikkeus hidaste-shikaaneja ja nimenomaan turvallisuusnäkökohdan takia. Nyt FIA:lla ei ollut mitään tekemistä turvallisuun kanssa, vain kehoitus "ajakaa hiljenpaa mutta älkää hidastako muiden tallien [lue: Ferrarin] menoa", oli jotain sinne päin viittaavaa.

Tehtiinkö näitä tuolloin kesken kilpailun?
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Michael Schumacher osoitti olevan herrasmies ja jätti tuulettamiset kokonaan väliin. Palkintopallilla hän oli suoraan sanottuna surullinen mies. Tiago Monteiro juhlimiset on täysin ymmärrettäviä ja hoiti tyylikkäästi lehdistötilaisuuden.

Joka tapauksessa Ferrarit paransi mukavasti asemiaan, Kimin ja Schumin välillä enää 3 pistettä ja Ferrari sekä McLaren tasapisteissä. En pidä kuitenkaan Ferrareita pahana uhkana Kimille. Joskus pitäminen ja toivominen voipi olla aika sama asia.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
flintstone kirjoitti:
Minkä hyötynäkökohdan? Onko misukat jotenkin merkittävästi paremmat renkaat shikaaneissa?

No voi ollakin, mutta lähinnä tarkoitin sitä, että jos shikaani oltaisiin rakennettu, niin misukat olis voinu huoletta ajaa radan niin kovaa kun vaan kiinnostaa. Renkaat oli ilmeisesti vain sen mutkan kometoista tapauksessa vaarallisia. Eli rakennetaan shikaani ja kilpailu on tavallaan normaalitapaus.

Mutta Michelin oli tehnyt tässä virheen, voiko sille antaa mahdollisuuden ajaa samoista asetelmista Bridgestonien kanssa? Ei tietenkään. Eli Stonet halusivat tietenkin, että kilpailu ajetaan niin kuin kartta näyttää ja on luvattu. Mutka kolmeatoista ei pätkitä. Heille on sama, ajavatko Michelinit sitten vaikka varikkorajoittimet päällä tuon radan loppuosan. Se on sitten spekulointia olisiko puntit tasoittuneet, jos Michelinit olis saanut jotain aikasakkoja shikaanin rakentamisesta. Sitä ei rakennettu, Ferrarille helpot 18 pistettä ja mielestäni täysin oikein junailtu tilanne.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
DAF kirjoitti:
Tehtiinkö näitä tuolloin kesken kilpailun?

Ei tehty mutta niitä tehtiin hyvin poikkeusjärjestelyin eli liikuteltavilla muovitötsillä ja muilla vastaavilla väliaikaisilla ratkaisuilla. Ja tuon perusteella on vaikea ymmärtää etteikö hidasteshikaanin tekeminen olisi ollut teknisesti mahdollista jos vain haluja olisi ollut.

Suurin syyllinen eiliseen on silti edelleen Michelin mutta puhtaita pulmisia eivät syyttömyyttään vakuutelleet Ferrari tai FIA eivät missään nimessä ole. Ja kuten sanoin niin kuljettajien turvallisuudella leikittiin ilman huolen häivää.

Kaikista paras ratkaisu eiliseen olisi ollut että Michelin tallit olisivat lähteneet kisaan ja Ralf Schumacher (ei osallistunut aika-ajoon, joten esimerkki on täysin teoreettinen) olisi ajanut Toyotansa samassa kohtaa seinään sillä seurauksella että Ralf olisi kuollut, siinä olisi ollut sitten (shikaania vastustaneen) mukava kuunnella Ferrarin johdon ja sen ykköskuljettajan Michael Schumacherin sekä kaikkiin ehdotuksiin nihkeästi suhtautuneiden FIA:n ja sen pomon Bernie "Ferrari" Ecclestonen selityksiä.

"ajakaa hiljenpaa, mutta älkää estäkö muiden tallien ajoa"

Edit: lauseen loppuun saattaminen (ei osallistunut aika-ajoon...)

Edit2: En missään nimessä toivo Ralf Schumacherin tai kenenkään muun kuljettajan kuolemaa mutta esimerkin tarkoitus oli vain tuoda esiin se kuinka tuolla Indyssä viikonloppuna leikittiin kuljettajien hengellä.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
flintstone kirjoitti:
Kaikista paras ratkaisu eiliseen olisi ollut että Michelin tallit olisivat lähteneet kisaan ja Ralf Schumacher (ei osallistunut aika-ajoon olisi ajanut Toyotansa samassa kohtaa seinään sillä seurauksella että Ralf olisi kuollut, siinä olisi ollut sitten (shikaania vastustaneen) mukava kuunnella Ferrarin johdon ja sen ykköskuljettajan Michael Schumacherin sekä kaikkiin ehdotuksiin nihkeästi suhtautuneiden FIA:n ja sen pomon Bernie "Ferrari" Ecclestonen selityksiä.

Miksi Ferrarin johdon olisi tuossa tapauksessa pitänyt selitellä mitään? Luultavasti olisivat kohteliaasti pahoitelleet ja ottaneet osaa toisen tallin kuljettajan menehtymisen johdosta. Muilta osin Ferrarilla ei olisi ollut mitään syytä kommentoida. FIA voi olla sitten toinen asia.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Tuohon flintstonen mainitsemaan Senna/Ratzenberger-tragedian seurauksena tulleisiin shikaaneihin ilmoitan vielä oman mielipiteeni. Sen asian kanssa liioiteltiin selvästi ja kunnia siitä menee FIA:lle. Varsinkin Imola sekä maailman paras rata eli A1-ring pilattiin täydellisesti.

Pitkiä, kaasu pohjassa ajettavia mutkia ei tahdo enää löytyä millään vaan kaikki on pilattu shikaaneilla. Tämä on mielestäni suurin syy siihen, että F1:set on olleet viime vuodet joidenkin mielestä tylsää katsottavaa. Formulat menettivät hurjan maineensa ja tilalle tuli just tällainen "ajetaan kiltisti jonossa ruutulipulle ja käydään matkalla pari kertaa pysähtymässä, että sponsorit auton kyljessä näkyy"-mentaliteetti.

Jos onnettomuus olisi tapahtunut kenelle tahansa muulle kuin Sennalle, ei tätä koko sotkua olisi koskaan nähty. Mutta FIA ajatteli niin, että jos maailman paras kuljettaja voi menettää Tamburellossa (tai mutka kolmessatoista) auton hallinnan, se voi olla arkipäivää kokemattomammille ajajille.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
DAF kirjoitti:
Miksi Ferrarin johdon olisi tuossa tapauksessa pitänyt selitellä mitään?

Ferrari ainoana tallina kymmenestä vastusti Michelinin ehdottamaa hidasteshikaania, nyt kun siinä ehdotetussa kohdassa olisikin tapahtunut juuri sellainen onnettomuus josta Michelin etukäteen varoitti niin myös Ferrarin johdon korvia olisi saattanut hieman punoittaa ja ainakin Michael Schumacher olisi varmasti ollut erittäin tyytyväinen kun oman tallin ehdottomuus muutaman pisteen tähden pisti oman pikkuveljen nyt koristamaan Indyn betoniseinää.

Tämä skenaario olisi ollut täysin mahdollinen jos Michelin olisi antanut talleilleen luvan ajaa kisan FIA:n ja Ferrarin tarjoamin ehdoin.
 

NHL

Jäsen
Michael Schumacher ja Ferrari nousivat jälleen mukaan mestaruustaistoon. Eiköhän Schumi nappaa mestaruuden tänä vuonnakin...Alonsolla ei kestä pää ja Kimillä luultavasti pettää auto ratkaisevilla hetkillä. Toivotaan kumminkin että Kimi voittaa. Hienompihan se on taistella Schumin Ferraria vastaan kuin jotain romu-renaulttia... :)
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
flintstone kirjoitti:
Ferrari ainoana tallina kymmenestä vastusti Michelinin ehdottamaa hidasteshikaania,...

Eihän Ferrari sitä vastustanut, vaan ilmoitti, että FIA:n on tehtävä päätös. Mielestäni Ferrari toimi kuten pitikin. Ei kai se nyt heidän vikansa ole, ettei Michelin pystynyt tekemään renkaita kyseiselle radalle. Sitten on FIA:n eikä tallien tehtävä päättää, mikäli turvallisuuden takia on tehtävä muutoksia rataan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös