Flonaldo kirjoitti:
Jos kerran a) kaikki olivat niin huolissaan turvallisuudesta ja b) halusivat kovasti silti kilpailla, niin miksi tällöin kaikki eivät osallistuneet normaalisti kisaan - kuitenkin niin, että viimeisessä mutkassa olisi ollut vaikkapa 180kmh nopeusrajoitus Michelinin talleilla?
Ihmettelen moista asennetta. Täysin sokeaa kommentointia vailla järjen hiventä. Luuletkos että Michelin teki tuon päätöksen ajattelematta, mitä seurauksia siitä heille koituu. Saattaa olla niiin, että tuo päätös tulee maksamaan Michelinille enemmän, kuin pari raatoa olisi maksanut. EIköhän siellä ole päätökset tehneet hieman viisaampi taho, kuin Jatkoajan spekuloijat.
Mitä jos siellä olisi tapahtunut jotain. Vaikkapa Trullin autosta olisi räjähtänyt takarengas 300 km/h nopeudessa, auto paiskautunut seinään, ja kimmonnut suoraa Räikkösen eteen siten, että Kimi olisi vetänyt täysiä päin? Osia, renkaita yms kamaa olisi lentänyt katsomoon saakka pahimmassa tapauksessa. Ruumita tullut? Ehkä.
Minusta tuossa oli kyllä kaikki vaaran ainekset olemassa. Ja mitäs kilpa-ajoa sellainen on, että toiset pudottavat nopeuden puoleen? Tuskin yleisölle sellainen pelleily olisi sen kummemmin maistunut.
Jos Michelinin mielestä on pienikin riski olemassa, että ruumiita voi tulla, eikö ole paljon ihmeellisempää, että FIA ei kanna huolta asiasta? Mitä luultavimmin Michelin tietää renkaista enemmän kuin FIA?
FIA olisi saattanut päästä viimeisten kuuluisien sanontojen joukkoon pahimmassa tapauksessa..