F1-ketju

  • 661 046
  • 5 107

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Nico Rosberg on älykäs, sivistynyt ja hyväkäytöksinen, mitä samaa ei voida sanoa ainakaan Räikkösestä. Leuhkaksi en ole Rosbergia mieltänyt. Rosbergilla on Suomen passi ja hänen isänsä on suomalainen. Miksi pitäisi osata Suomea kun hän tekee töitä kaikkialla muualla paitsi Suomessa?
Miten Nico Rosberg voi olla suomalainen urheilija, jos edustaa Saksaa? Rosbergin voittaessa soitetaan Saksan kansallislaulu. Minun mielestäni pelkkä Suomen passi ei tee Nico Rosbergista suomalaista vaan pitäisi ajaa suomalaisella lisenssillä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tuosta Nicon kansalaisuuskysymyksestä tuli mieleen muutaman vuoden takainen haastattelu, jossa Rosberg jr sanoi ilmekään värähtämättä, että jonain päivänä vielä ajaa Suomen lipun alla - "tämän lupaan kaikille suomalaisille". Oma visioni on se, että nyt kun Nico on vielä uransa alkuvaiheessa, tavoittelemassa todellista huippua, saksan kansalaisena ajaminen on yhteistyökumppaneiden kannalta hyödyllisempää. Nicollahan on paljon saksalaisia henk.kohtaisia sponsseja ollut aina pikkuformuloista asti. Kun Nico on saksalaisille ihan virallisesti saksalainen, sponssejakin on huomattavasti helpompi hankkia. Se päivä kun Nico on tasolla Alonso - Räikkönen - Massa ja pankkitilille kilahtaa kuukausittain muutakin kuin kulukorvauksia, Nico siirtyy ajamaan ns. suomalaisena.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös sekin ole hassua, että Nico ajaa Saksan kansalaisuudella, vaikka hän ei ole päivääkään asunut Saksassa. Monaco olisi varmasti kaikkein sopivin kansalaisuus Nicolle.
 
Eikös sekin ole hassua, että Nico ajaa Saksan kansalaisuudella, vaikka hän ei ole päivääkään asunut Saksassa. Monaco olisi varmasti kaikkein sopivin kansalaisuus Nicolle.

Aijaa missäs Nico asui silloin aikanaan kun ajoi Saksan BMW-sarjaa vuodesta 2002 eteenpäin. Vai asuiko jo silloin Monacossa? Entäs missä asui ennen muuttoaan Monacoon?

Onhan Nico yhtä suomalainen kuin kuka tahansa muukin, jolta Suomen passi taskusta löytyy, mutta formulapiireissä Nico on saksalainen niin kauan kuin ajaa Saksan lipun alla. Ja ihan hänen itsensä kannalta on vain ja ainoastaan eduksi ajaa saksalaisena. Sponsseja on huomattavasti helpompi houkutella ja haalia. En tiedä haluaisinko edes nähdä hänen ajavan Suomen lipun alla kun hän on kuitenkin oman uransa ja maineensa luonut nimenomaan saksalaisena. Hänet kyllä maailmalla tiedetään ja muistetaan suomalaisen Keken poikana eikä juuret siinä mielessä mihinkään unohdu.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Aijaa missäs Nico asui silloin aikanaan kun ajoi Saksan BMW-sarjaa vuodesta 2002 eteenpäin. Vai asuiko jo silloin Monacossa? Entäs missä asui ennen muuttoaan Monacoon?
Mahtavaa hei. Vastakysymys: jos Keke on asunut viimeisen neljännesvuosisadan Monacossa, niin missähän hänen poikansa olisi mahdollisesti koko ikänsä asustanut?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aijaa missäs Nico asui silloin aikanaan kun ajoi Saksan BMW-sarjaa vuodesta 2002 eteenpäin. Vai asuiko jo silloin Monacossa? Entäs missä asui ennen muuttoaan Monacoon?
En tiedä, missä Nico asui BMW-sarjassa ajaessaan, mutta Saksassa hän ei ainakaan sanojensa mukaan ole koskaan asunut. Melkein väittäisin, että Monaco-Keken poikana Nico on koko ikänsä asunut juuri Monacossa, ellei ole yksinänsä jo pikkupoikana asustanut.

Muistuu mieleen juttu jostain Nicon varhaisilta teinivuosilta, kun kaveri ajeli vielä kartingia ja pohdiskeli jatkaako sen jälkeen pikkuformuloissa vai keskittyykö opiskeluun. Silloin hän oli jotain synttärijuhlia varten vuokrannut kavereidensa kanssa Monacon stadionin illaksi kaveriporukan futismatsia varten.

Edelleen olen itse sitä mieltä, että Nicon saksalaisuus/suomalaisuus on aika yhdentekevää. Kaveri ei taida tuntea olevansa oikein kumpaakaan, mutta vahvat linkit on luonnollisesti molempiin maihin, varsinkin Suomeen isäpapan kansalaisuuden myötä. Itselleni on se ja sama, minkä lipun alla nuorukainen ajelee, kunhan pärjäisi ja ajaisi hyvän uran. Fiksu ja symppiksen oloinen rattimies, jolle menestystä suo ja jonka uraa on päässyt Keke-yhteyden vuoksi seuraamaan aika hyvin jo tosiaan sieltä varhaisilta teinivuosiltaan asti.

Edit: Rembrandt olikin näköjään samoilla linjoilla jo tätä kirjoitellessani.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuosta Nicon kansalaisuuskysymyksestä tuli mieleen muutaman vuoden takainen haastattelu, jossa Rosberg jr sanoi ilmekään värähtämättä, että jonain päivänä vielä ajaa Suomen lipun alla - "tämän lupaan kaikille suomalaisille". Oma visioni on se, että nyt kun Nico on vielä uransa alkuvaiheessa, tavoittelemassa todellista huippua, saksan kansalaisena ajaminen on yhteistyökumppaneiden kannalta hyödyllisempää. Nicollahan on paljon saksalaisia henk.kohtaisia sponsseja ollut aina pikkuformuloista asti. Kun Nico on saksalaisille ihan virallisesti saksalainen, sponssejakin on huomattavasti helpompi hankkia. Se päivä kun Nico on tasolla Alonso - Räikkönen - Massa ja pankkitilille kilahtaa kuukausittain muutakin kuin kulukorvauksia, Nico siirtyy ajamaan ns. suomalaisena.

Epäilen suuresti. Henkilökohtaiset sponsorimarkkinat ovat saksankielisellä alueella aikalailla toista luokkaa ja Schumacherin poistuttua F1:sissä on tilaus menestyvälle saksalaiselle.

Sitäpaitsi Rosberg on ajanut jo yhden kauden suomalaisella lisenssillä, muistaakseni F3:sissa. Se, että Nico sen jälkeen vaihtoi takaisin Saksaan, kertoo aika vahvasti siitä, että saksalaisena hän aikoo jatkossakin mennä.

Vaan eipä sillä kansalaisuudella tässä tapauksessa ole yhtään mitään väliä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Räkä ehkä, Kovalainen ei.

Ei Räikkönen ole vielä pitkään aikaan historiaa, Kimillä on 3 vuoden sopimus Ferrarin kanssa ja eiköhän tuona aikana tuo auto ala sopimaan Kimin käteen ja tulosta alkaa taas syntyä. Kauden 1.kilpailussa nähtiin kun Ferrari on sopiva Kimin käteen niin Kimi oli koko muuta porukkaa n. sekunnin nopeampi. Ja edellisillä kausilla käteen on jäänyt mm 2 kpl MM-sarjan 2.sijaa, joten kyllä sitä potenttiaalia aivan varmasti edelleen on vaikka sitä kaikkea ei nyt saadakaan esiin. Jos Ferrari ei saa autonsa ongelmia nopeasti pois voi olla että Kimi ei tänä vuonna pysty mestaruuteen mutta en epäile edelleenkään etteikö Kimi tuota titteliä jossain vaiheessa uraansa pystyisi voittamaan.

Kovalaisen suhteen olen pettynyt sillä odotukset oli paljon kovemmat sillä Heikin näytöt alemmista sarjoista on olleet niin vakuuttavat. No toivottavasti viime kilpailun hyvät otteet poikivat lisää samanlaisia ja Heikkikin saisi potenttiaalinsa paremmin esiin. Äkkipikainen Briatore takapiruna tosin voi aiheuttaa ongelmia.

Ja mitä tulee Nico Rosbergiin niin en minäkään kyllä osaa kaveria oikein suomalaisena pitää kun Nico mm kilpailee Saksan-lipun alla. Eli suomalaisittain Kimi ja Heikki aiheuttaa enemmän riemua kuin Nico mutta kyllä Niconkin menestystä on mukava seurata.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ei Räikkönen ole vielä pitkään aikaan historiaa, Kimillä on 3 vuoden sopimus Ferrarin kanssa ja eiköhän tuona aikana tuo auto ala sopimaan Kimin käteen ja tulosta alkaa taas syntyä.
Uskotko, että Ferrari alkaa odottamaan tuloksia 3 vuotta? Veikkaan, että jos seuraavat 3 kisaa menevät yhtä vaatimattomin tuloksin, niin Ferrari alkaa toimia... Ei siis välttämättä auto ja Kimi, vaan tallin johto. Eikä Massakaan säästy varmasti, ellei kauden hyvä kunto tule takaisin, mutta Kimi taitaa tällä hetkellä olla se, joka lähtee ennen Massaa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kimi ei ole lähdössä yhtään mihinkään, se on aivan varmaa. Ihme jengiä täällä muutenkin, ihan kuin Räikkösen huimat taidot olisivat kadonneet yhtäkkiä johonkin. Vitut, eivät tietenkään ole. Kyllä se vielä sieltä lähtee, ei ehkä tällä kaudella ehdi enää, mutta uskon edelleen vakaasti että Kimi voittaa mestaruuden Ferrarilla.

Tietenkään Räikkösen alkukauteen ei voi olla tippaakaan tyytyväinen, mutta oikeasti, tajutkaa nyt etteivät ne taidot mihinkään ykskaks katoa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Uskotko, että Ferrari alkaa odottamaan tuloksia 3 vuotta? Veikkaan, että jos seuraavat 3 kisaa menevät yhtä vaatimattomin tuloksin, niin Ferrari alkaa toimia... Ei siis välttämättä auto ja Kimi, vaan tallin johto. Eikä Massakaan säästy varmasti, ellei kauden hyvä kunto tule takaisin, mutta Kimi taitaa tällä hetkellä olla se, joka lähtee ennen Massaa.

Meinasitko, että Ferrari maksaa Kimpalle kaksi ja puoli vuotta mahtiliksaa ilman mitään velvoitteita, ie. antaa potkut? Ei helvetti. Pettymys on alkukausi ollut, toki, mutta eiköhän siellä nyt hieman pitkäjänteisempiä olla.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Räikkönen voisi yrittää ajaa seuraavan kisan rikkomatta autoaan. Tästä jalosta taidosta on päästävä eroon tai Kimi ei ole koskaan mestari.

Kimi on ollut huono. Virheitä tulee solkenaan. Huom! tuli myös siinä kisassa minkä voitti. Siinähän auto lipsahti jo radalta, kun Kimi meinasi "nukahtaa".

Tallin vaihdolla on varmaan osuutta vaisuuteen. Jos Alonsoon vertaa, niin kyllähän tämä mestarikin on tehnyt virheitä McLadalla. Se etu Fernandolla on Kimiin, että Ladat on vaan tällä hetkellä Ferrareita aikasta paljon nopeampia.

Ihan ihmejuttuja nämä, että Kimi saisi potkut...voisi olla aika kallista Ferrarille.

Kovalaista huhuavat Williamsille. Ihan mielenkiintoinen pari olisi Rosberg Jr & Kovalainen. Tämähän ei vaan todellakaan tapahdu.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Jos Alonsoon vertaa, niin kyllähän tämä mestarikin on tehnyt virheitä McLadalla.

Räikkönen on tehnyt paljon enemmän virheitä Ferrarilla. Alonson viime kisa Kanadassa oli ainut "roska" hänen tämän kauden kisoissaan. Vaikka Lewis johtaakin kahdeksalla pisteellä Alonsoa, uskon että Fernando voittaa tänä vuonna kolmannen mestaruuden. Toki, seuraavassa kisassa näemme, jatkuuko Alonson virheet, mihin hän Montrealissa jäi. Itse luulen että ei.

Alonson tasaisuus on kovempaa luokkaa kuin Kimillä.
 
Mahtavaa hei. Vastakysymys: jos Keke on asunut viimeisen neljännesvuosisadan Monacossa, niin missähän hänen poikansa olisi mahdollisesti koko ikänsä asustanut?

Vitun mahtavaa. Vastakysymys: Miksei fiksu ja itsenäinen saksalaisnuorukainen voisi asua omillaan, vaan pakko hääriä isän nurkissa? Varsinkin kun työpaikka on ihan eri maassa kuin missä isä asustaa.

Sen ymmärrän kyllä, että nykyään asustaa Monacossa kun on niitä tulojakin enemmän kuin monella tällä palstalla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Älytöntä touhua olisi Kimin potkut. Ei tuo Ferrari nyt niin mahtavasti ole pärjännyt muutenkaan. Massallakin on ollut probleemia ja tämä useamman vuoden Ferrarilla työskennellyt kaveri on vain muutamia pisteitä edellä Räikköstä.

Kyllä niitä pulmia tuntuu siis olevan Ferrarin luotettavuudessakin, ei pelkästään kuskeissa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli sitten mitä mieltä hyvänsä Kimin persoonasta tai vaikka kaverin ajotaidoista, enkä toki itsekään pidä kulunutta kautta onnistuneena Räikkösen suoritusten osalta ja sädekehä hiipuu hiipumistaan näillä suorituksilla, kertokaahan Kimille nyt jo kenkää peräänkuuluttavat, kuka vapailla markkinoilla tai muuten vaan saatavilla oleva kuski olisi Ferrarille kyllin hyvä korvaamaan Räikkösen? Luca Badoer tai Marc Gené ohjaksiin tuomaan mestaruus Maranelloon?

Kimi ei ehkä ole maailman motivoitunein testaaja GP-viikonloppujen väleissä ja puutteita löytyy duunistaan jotka negatiivisessa mielessä "kompensoivat" miehen kiistattomia ajajanlahjoja ja nopeutta, mutta aika tempun saa Ferrari-talli tehdä, jos tuosta vaan yht´äkkiä jostain kehittää samantasoisen korvaajan toisen autonsa rattiin kuin tämä suomalaiskuski, jolle ollaan kuitenkin vielä viime syksynä sorvattu ilmeisesti n. 100 miljoonan euron arvoinen sopimus.

Kovalainen saattaa alkukauden otteilla olla liipasimella Renault´lla, koska aiempien vuosien näytöistä huolimatta pöydässä ovat todella heikot näytöt F1-skaboissa Kanadan nelospaikkaa lukuunottamatta. Kimillä on kuitenkin vuosien varrelta keskivertoperttiä vakuuttavampaa näyttöä antaa F1-tasolta, joten kyllä voisin melko varmuudella väittää, että Kimi ei ole lähdössä yhtään mihinkään vaikka kuinka punainen orinsa polkisi paikallaan jatkossakin.

Itse asiassa, aika pahasti saa Kimi asiansa sarjassa sotkea nykyisen pestinsä aikana, etteikö näiden kolmen Ferrari kauden jälkeenkin saisi vielä megaluokan sopimuksen joko Toyotalta, Hondalta tai vaikka Red Bullilta. Nyt ei kuitenkaan puhuta kenestä tahansa rattitunarista, vaikka niin moni Kimiä jaksaakin jokaisesta pienestäkin epäonnistumisestaan lytätä, vaan kaverista joka heikommalla motivaatiollakin pesisi coulthardien, barrichellojen ja villeneuvien kaltaiset kovapalkkaiset jäähdyttelijät mennen tullen.

Ei oo häpee olla nopee ja renkaat on kuskin parhaakkaverit, vauhtia on ku Monzassa! Kato!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin en kyllä itsekkään usko että Kimi saisi Ferrarilta potkut. Kuten on aikaisemmin todettu, olisi todella älytöntä antaa kuskille potkut, jonka kanssa on tehty 3 vuoden sopimus, joka on arvoltaan kymmeniä miljoonia euroja.

Itselle on pienoinen pettymys Ferrarin tämän hetkinen tila. 2000 -luvulla on totuttu, että Ferrari on hallinnut ja muut vikisseet. Ferrari-Schumacher-Barrichello-Ross Brawn olivat lyömätön yhdistelmä, joka sisälsi tähtikuljettajan, rengin, kaikkienaikojen taktikon sekä uskollisen henkilökunnan. Nyt jäjellä on uskollinen henkiökunta, joka on kokenut johtopuolella "dramaattiset" muutokset. Uuden "dynastian" rakentaminen on hidasta, mutta lopulta uskon sen tuottavan hedelmää

Toisaalta tuntuu käsittämättömältä, että tällä kaudella Ferrareissa on ollut teknisiä vikoja kohta enemmän mitä Schumacheriila koko 2000 -luvulla yhteensä. Schumacherin aikakaudella oli harvinaista, että Ferrari olisi hyytynyt radan varteen tai ollut jotain muuta häikkää.
Olisi muuten intresanttia tietää, kuinka paljon auton ajettavuuteen vaikuttaa se, että Ferrarissa on hieman pisempi akseliväli kuin muissa autoissa...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olisi muuten intresanttia tietää, kuinka paljon auton ajettavuuteen vaikuttaa se, että Ferrarissa on hieman pisempi akseliväli kuin muissa autoissa...
Jos oletetaan, että kaikkien autojen rungot ovat täsmälleen saman mittaiset, niin oletusarvoisesti on parempi, mitä lähemmäksi auton kulmia pyörät saadaan. Auto käyttäytyy vakaammin sekä suorilla, että mutkissa, kun ns. pyörien ylityksiä on mahdollisimman vähän. Tämä siis teoriassa, ja käytännössäkin, mutta asiassa on paljon muutakin. Todella oleellinen osa kokonaisuutta on pyörien kiinnitysten geometria, sekä jousitus lisättynä ilmanohjaimilla. F1-autoilu on puhtaasti mekaanisen pidon maksimaalista hakemista renkaiden ja radan väliin hurjissa 6-7 G:n voimissa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen näissä pitoasioissa, eikä pieninkään muutos ole mikään itsestäänselvyys ennen pitkää testaamista.

Täytyy kyllä vähän ihmetellä näitä juttuja Kimin huonoudesta jopa potkuihin vedoten. Mistä näitä tietoja oikein vedetään? Suomalaiseen tyypilliseen arvostelumaailmaan kuuluu oleellisesti se, että olet juuri niin hyvä kuin viimeinen suorituksesi, eikä osata katsoa kokonaisuutta kovinkaan järkevästi. Sen on täällä jatkoajassa huomannut oikein hyvin kiekkofanien keskuudessa.
 

scholl

Jäsen
Mielenkiintoista, että erittäin lahjakas Sebastian Vettel pääsee ajamaan Indyn F1 kisan. Vaikea tietysti yhdessä kisassa kokemattomana tehdä tulosta, mutta siinä on tulevaisuuden huippukuski ja mielummin hänet ratissa näen muutenkin kuin Kubican.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Niin en kyllä itsekkään usko että Kimi saisi Ferrarilta potkut. Kuten on aikaisemmin todettu, olisi todella älytöntä antaa kuskille potkut, jonka kanssa on tehty 3 vuoden sopimus, joka on arvoltaan kymmeniä miljoonia euroja.

Itselle on pienoinen pettymys Ferrarin tämän hetkinen tila. 2000 -luvulla on totuttu, että Ferrari on hallinnut ja muut vikisseet. Ferrari-Schumacher-Barrichello-Ross Brawn olivat lyömätön yhdistelmä, joka sisälsi tähtikuljettajan, rengin, kaikkienaikojen taktikon sekä uskollisen henkilökunnan. Nyt jäjellä on uskollinen henkiökunta, joka on kokenut johtopuolella "dramaattiset" muutokset. Uuden "dynastian" rakentaminen on hidasta, mutta lopulta uskon sen tuottavan hedelmää

Toisaalta tuntuu käsittämättömältä, että tällä kaudella Ferrareissa on ollut teknisiä vikoja kohta enemmän mitä Schumacheriila koko 2000 -luvulla yhteensä. Schumacherin aikakaudella oli harvinaista, että Ferrari olisi hyytynyt radan varteen tai ollut jotain muuta häikkää.
Olisi muuten intresanttia tietää, kuinka paljon auton ajettavuuteen vaikuttaa se, että Ferrarissa on hieman pisempi akseliväli kuin muissa autoissa...

Mielenkiintoista on myös se, että HETI kun McLarenilla ajaa muu kuin suomalaiskuski tekniset viat loppuvat. Ja puolestaan heti kun Kimi siirtyy Ferrarille niin Ferrarilla alkavat tekniset viat.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mielenkiintoista on myös se, että HETI kun McLarenilla ajaa muu kuin suomalaiskuski tekniset viat loppuvat. Ja puolestaan heti kun Kimi siirtyy Ferrarille niin Ferrarilla alkavat tekniset viat.

Montakos niitä teknisiä vikoja oli viime kaudella McLadalla? Ja toisaalta, mihinkä ratkesi viime vuoden MM-titteli?
Ai mitä tällä tahdon sanoa? No sitä, etteivät asiat ole niin mustavalkoisia, kuin suomalainenkuski=tekninenvika.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Montakos niitä teknisiä vikoja oli viime kaudella McLadalla? Ja toisaalta, mihinkä ratkesi viime vuoden MM-titteli?
Ai mitä tällä tahdon sanoa? No sitä, etteivät asiat ole niin mustavalkoisia, kuin suomalainenkuski=tekninenvika.

Niin.. Yksi tekninen vika juu johon ratkesi. Ja kyllä, Ferrarilla on joku muukin tällä hetkellä pielessä kuin luotettavuus. Kuskit tekevät tyhmiä virheitä ja lisäksi taktiikatkin kusevat aika pahasti
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Vitun mahtavaa. Vastakysymys: Miksei fiksu ja itsenäinen saksalaisnuorukainen voisi asua omillaan, vaan pakko hääriä isän nurkissa? Varsinkin kun työpaikka on ihan eri maassa kuin missä isä asustaa.
Ei sille toki mitään estettä ole, mutta Nico on asunut koko ikänsä Monacossa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
IS:n salapoliisit ovat ilmeisesti saaneet selville, että Kovalaisella on neljä kilpailua aikaa todistaa ajotaitonsa, tai alkaa mono heilumaan. Tulisieluisen Briatoren ajatusmaailmaan voi hyvin tällainen suunnitelma sopiakkin. Eihän tuo viime kisan neljäs tila pelkkää omaa ansiota ollut, mutta tästä eteenpäin olisi kaikkein tärkeintä voittaa tallikaveri kaikissa osioissa. Se on kuitenkin se ensimmäinen vertaus, mitä kuskille tehdään.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1384841
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös