Mainos

F1-ketju

  • 663 962
  • 5 069

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Huvittavaa nähdä se miten pian Ferrari tipahti maanpinnalle kun Schumi lopetti uransa. Jos joku voi vielä väittää, ettei Schumi tehnyt Ferrarista voittaja-autoa niin on kyllä aikamoinen puusilmä. Huvittavaa on myös lukea tiettyjen nimimerkkien kommentteja siitä, että Räkä on maailman nopein formulakuski. Aikamoista tietämystä, Räkä on tällä hetkellä maailman 4. nopein. Eikä ole missään vaiheessa uraansa näyttänyt sellaisia taitoja joilla voitaisiin nousta maailman parhaaksi.


Tähän on nyt taas turha tarttua, mutta kyllähän toissa kaudella Ferrari oli täysi nolla, Schumista huolimatta. Mutta tottakai Schumi oli yksi syy siihen Ferrarin nousuun. Samalla logiikalla voisi tietysti sanoa Alonson olevan aivan valtava tekijä Renaultin laskussa ja McLarenin uudessa nousussa.
 

scholl

Jäsen
Montezemolo voi alkaa etsiä syitä myös peilistä.

Aivan. Kuten Briatore niin hänkin on epäonnistunut kuljettajavalinnoissaan. Jos esim. Heidfeld ajaisi Räkän tilalla niin jälki olisi ihan eri luokkaa tällä hetkellä.

Ferrarin suuri ongelma mielestäni on se, ettei riittävän hyvää italialaiskuljettajaa löydy. Tifosi eivät diggaa siitä, ettei tule omaa miestä voittajaksi ja kun menee hieman huonommin niin kritiikki on sitä suurempaa. Suuri mestari on poissa niin on luonnollista että jengiä (Luca di Montezemolo mukaan lukien) vituttaa keskivertosuhareiden toiminta.

No oli miten oli niin Nico Rosberg on seuraava suomalainen maailmanmestari. Tapahtuupa se sitten Ferrarin, BMW:n tai minkä tahansa tallin autolla.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
No oli miten oli niin Nico Rosberg on seuraava suomalainen maailmanmestari.

Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään. Vaikea muuten kutsua kaveria suomalaiseksi, kun tuskin osaa sanaakaan suomea. Tai jos osaa, ei ainakaan hyvin. Saksalainen se on ja sillä sipuli.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään. Vaikea muuten kutsua kaveria suomalaiseksi, kun tuskin osaa sanaakaan suomea. Tai jos osaa, ei ainakaan hyvin. Saksalainen se on ja sillä sipuli.

Nico Rosberg on älykäs, sivistynyt ja hyväkäytöksinen, mitä samaa ei voida sanoa ainakaan Räikkösestä. Leuhkaksi en ole Rosbergia mieltänyt. Rosbergilla on Suomen passi ja hänen isänsä on suomalainen. Miksi pitäisi osata Suomea kun hän tekee töitä kaikkialla muualla paitsi Suomessa?

Nykymenolla kaksi muuta suomalaista ovat pian historiaa F1:ssa.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Huvittavaa on myös lukea tiettyjen nimimerkkien kommentteja siitä, että Räkä on maailman nopein formulakuski. Aikamoista tietämystä, Räkä on tällä hetkellä maailman 4. nopein. Eikä ole missään vaiheessa uraansa näyttänyt sellaisia taitoja joilla voitaisiin nousta maailman parhaaksi.

Räikkönen ei siis mielestäsi kausilla 2003 ja 2005 näyttänyt sellaisia taitoja, joilla hän voisi nousta maailman parhaaksi? Molemmilla kausilla kuitenkin sijoittui MM-sarjan kakkoseksi. 2003 hävisi mestaruustaistelun ainoastaan 2 pisteellä Schumacherille. 2005 puolestaan keräsi 50 pistettä enemmän kuin muuan Michael Schumacher. No mutta jos sä sanot, ettei Kimi ole ikinä näyttänyt potentiaalia nousta maailman parhaaksi kuljettajaksi niin kai sen on sitten oltava totta.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Nykymenolla kaksi muuta suomalaista ovat pian historiaa F1:ssa.

Räkä ehkä, Kovalainen ei. Vaikka Heikille on tullutkin paljon virheitä, täytyy muistaa, että kaveri ajaa vasta ensimmäistä kauttaan ykkösissä. Rosberg teki viime vuonna aivan yhtä lailla virheitä kuin Heikki. Ja kas kummaa, Heikillä on enemmän pisteitä kuin Rosbergilla? Tämä johtuu tosin siitä, että tekniset viat ovat koituneet Williamsille kohtaloksi.

Aika näyttää kenestä tulee mestari ja kenestä ei.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Räkä ehkä, Kovalainen ei.

Sanoinkin, että nykymenolla. Tietysti Montrealin neljäs sijä oli sinänsä erinomainen saavutus, mutta kisa oli lähes lottoa. Muuten koko viikonlopun suoritus oli Heikiltä niin ala-arvoinen, että oksat pois. Kun vielä muistetaan, että tallipäällikkönä on Briatore, ei hyvältä näytä. Rellua pitää oppia ajamaan jo ihan lähikilpailuissa, muuten tilalle tulee Piquet jr., joka on kansainvälisestikin paljon mielenkiintoisempi nimi.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään. Vaikea muuten kutsua kaveria suomalaiseksi, kun tuskin osaa sanaakaan suomea. Tai jos osaa, ei ainakaan hyvin. Saksalainen se on ja sillä sipuli.

Täysin samaa mieltä "sakemannista" suunnilleen mutta leuhkaksi en menisi sanomaan kun osaa käyttäytyä ja on varsin sukkela haastatteluissa. Hyvä kuski se on ja ei siinä mitään mutta että suomalainen? Ei todellakaan vielä kun ei meidän lipun alla aja. Olkoot vain isukkina gege mutta ei se siitä täysin finskiä tee. Niitä voi kutsua suomalaisiksi jotka ajaa suomen lipun alla. Tässä jyrkkä asenteeni.

Kelpaa toki minulle jos joskus SUOMALAISENA ajaa.
 

scholl

Jäsen
Samalla logiikalla voisi tietysti sanoa Alonson olevan aivan valtava tekijä Renaultin laskussa ja McLarenin uudessa nousussa.

Asioita ei voi verrata lainkaan. Alonso on McLarenilla kuoropoika. Hän joutui ajamaan pään klaniksi ja joutuu muutenkin hyssyttelemään taustalla. Sen sijaan kun Schumi meni Ferrarille niin tallilla oli yli 15 vuoden menestyksettömyys takanaan. Mies laittoi koko velton italialaisen ajattelutavan uusiksi. Jos alkoi satamaan testeissä niin ei enää lopetettukaan päivää ja alettu safkaamaan ja juomaan viiniä, vaan laitettiin sadekelin renkaat alle ja testiajo jatkui. Schumi oli erittäin hyvää pataa mekaanikkojen ja tallihenkilökunnan kanssa. Hän oli yksi heistä. Vietti mahtavan paljon aikaa testiradoilla ja tehtaalla. Hän toi paitsi saksalaisen kurinalaisen tavan tehdä töitä niin myöskin sen innostuksen tiimiin, että uskotaan siihen, että menestystä voidaan saavuttaa. Ts. Schumi & co. toivat voittamisen kulttuurin mukanaan myöskin. McLarenilla Dennis ja kumppanit ovat aina tehneet omalla tavallaan duunia ja siihen ei tule mitään muutosta, vaikka kuskiksi tulisi kuka. He muokkaavat kuskeistaan omansa näköisiä. Kuski ei muokkaa tallia kuten Schumi teki.
 

scholl

Jäsen
Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään.

Leuhka. heh. terveellä itsellä tunnolla varustettu hyvin koulutettu nuorimies, joka on erittäin korrekti ja hyvät käytöstavat omaava. Muut suomalaiset ovat olleet ammattikoululuusereita. Nyt on kerrankin kuski, joka on jo valmiiksi jotain ja jolla on päässäkin jotain.

Itselleni ei suomalaisuus merkkaa sitä, että onko kieli hallussa. Jälkeenpäin ajateltuna suomenkielen opettelu on voinut olla omalta kohdaltanikin virhe. Jos olisin sitä vastoin opetellut sujuvan italian ja ranskan niin hyöty olisi suurempi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ajas pikku-Keke edes Suomen lipun alla, niin voisi keskustella siitä, onko kaveri suomalainen vai ei. Nyt ajaa Saksan lipun alla, joten sakemannihan se silloin on.
Helvetin taitava kuski kuitenkin, ja tullee voittamaan mestaruuden/mestaruuksia tulevaisuudessa. Ja on ehkä jopa ainoa nykykuskeista, joka voi pistää Hamiltonille kampoihin tulevaisuudessa.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Nico Rosberg on älykäs, sivistynyt ja hyväkäytöksinen, mitä samaa ei voida sanoa ainakaan Räikkösestä. Leuhkaksi en ole Rosbergia mieltänyt. Rosbergilla on Suomen passi ja hänen isänsä on suomalainen. Miksi pitäisi osata Suomea kun hän tekee töitä kaikkialla muualla paitsi Suomessa?
Miten Nico Rosberg voi olla suomalainen urheilija, jos edustaa Saksaa? Rosbergin voittaessa soitetaan Saksan kansallislaulu. Minun mielestäni pelkkä Suomen passi ei tee Nico Rosbergista suomalaista vaan pitäisi ajaa suomalaisella lisenssillä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tuosta Nicon kansalaisuuskysymyksestä tuli mieleen muutaman vuoden takainen haastattelu, jossa Rosberg jr sanoi ilmekään värähtämättä, että jonain päivänä vielä ajaa Suomen lipun alla - "tämän lupaan kaikille suomalaisille". Oma visioni on se, että nyt kun Nico on vielä uransa alkuvaiheessa, tavoittelemassa todellista huippua, saksan kansalaisena ajaminen on yhteistyökumppaneiden kannalta hyödyllisempää. Nicollahan on paljon saksalaisia henk.kohtaisia sponsseja ollut aina pikkuformuloista asti. Kun Nico on saksalaisille ihan virallisesti saksalainen, sponssejakin on huomattavasti helpompi hankkia. Se päivä kun Nico on tasolla Alonso - Räikkönen - Massa ja pankkitilille kilahtaa kuukausittain muutakin kuin kulukorvauksia, Nico siirtyy ajamaan ns. suomalaisena.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös sekin ole hassua, että Nico ajaa Saksan kansalaisuudella, vaikka hän ei ole päivääkään asunut Saksassa. Monaco olisi varmasti kaikkein sopivin kansalaisuus Nicolle.
 
Eikös sekin ole hassua, että Nico ajaa Saksan kansalaisuudella, vaikka hän ei ole päivääkään asunut Saksassa. Monaco olisi varmasti kaikkein sopivin kansalaisuus Nicolle.

Aijaa missäs Nico asui silloin aikanaan kun ajoi Saksan BMW-sarjaa vuodesta 2002 eteenpäin. Vai asuiko jo silloin Monacossa? Entäs missä asui ennen muuttoaan Monacoon?

Onhan Nico yhtä suomalainen kuin kuka tahansa muukin, jolta Suomen passi taskusta löytyy, mutta formulapiireissä Nico on saksalainen niin kauan kuin ajaa Saksan lipun alla. Ja ihan hänen itsensä kannalta on vain ja ainoastaan eduksi ajaa saksalaisena. Sponsseja on huomattavasti helpompi houkutella ja haalia. En tiedä haluaisinko edes nähdä hänen ajavan Suomen lipun alla kun hän on kuitenkin oman uransa ja maineensa luonut nimenomaan saksalaisena. Hänet kyllä maailmalla tiedetään ja muistetaan suomalaisen Keken poikana eikä juuret siinä mielessä mihinkään unohdu.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Aijaa missäs Nico asui silloin aikanaan kun ajoi Saksan BMW-sarjaa vuodesta 2002 eteenpäin. Vai asuiko jo silloin Monacossa? Entäs missä asui ennen muuttoaan Monacoon?
Mahtavaa hei. Vastakysymys: jos Keke on asunut viimeisen neljännesvuosisadan Monacossa, niin missähän hänen poikansa olisi mahdollisesti koko ikänsä asustanut?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aijaa missäs Nico asui silloin aikanaan kun ajoi Saksan BMW-sarjaa vuodesta 2002 eteenpäin. Vai asuiko jo silloin Monacossa? Entäs missä asui ennen muuttoaan Monacoon?
En tiedä, missä Nico asui BMW-sarjassa ajaessaan, mutta Saksassa hän ei ainakaan sanojensa mukaan ole koskaan asunut. Melkein väittäisin, että Monaco-Keken poikana Nico on koko ikänsä asunut juuri Monacossa, ellei ole yksinänsä jo pikkupoikana asustanut.

Muistuu mieleen juttu jostain Nicon varhaisilta teinivuosilta, kun kaveri ajeli vielä kartingia ja pohdiskeli jatkaako sen jälkeen pikkuformuloissa vai keskittyykö opiskeluun. Silloin hän oli jotain synttärijuhlia varten vuokrannut kavereidensa kanssa Monacon stadionin illaksi kaveriporukan futismatsia varten.

Edelleen olen itse sitä mieltä, että Nicon saksalaisuus/suomalaisuus on aika yhdentekevää. Kaveri ei taida tuntea olevansa oikein kumpaakaan, mutta vahvat linkit on luonnollisesti molempiin maihin, varsinkin Suomeen isäpapan kansalaisuuden myötä. Itselleni on se ja sama, minkä lipun alla nuorukainen ajelee, kunhan pärjäisi ja ajaisi hyvän uran. Fiksu ja symppiksen oloinen rattimies, jolle menestystä suo ja jonka uraa on päässyt Keke-yhteyden vuoksi seuraamaan aika hyvin jo tosiaan sieltä varhaisilta teinivuosiltaan asti.

Edit: Rembrandt olikin näköjään samoilla linjoilla jo tätä kirjoitellessani.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuosta Nicon kansalaisuuskysymyksestä tuli mieleen muutaman vuoden takainen haastattelu, jossa Rosberg jr sanoi ilmekään värähtämättä, että jonain päivänä vielä ajaa Suomen lipun alla - "tämän lupaan kaikille suomalaisille". Oma visioni on se, että nyt kun Nico on vielä uransa alkuvaiheessa, tavoittelemassa todellista huippua, saksan kansalaisena ajaminen on yhteistyökumppaneiden kannalta hyödyllisempää. Nicollahan on paljon saksalaisia henk.kohtaisia sponsseja ollut aina pikkuformuloista asti. Kun Nico on saksalaisille ihan virallisesti saksalainen, sponssejakin on huomattavasti helpompi hankkia. Se päivä kun Nico on tasolla Alonso - Räikkönen - Massa ja pankkitilille kilahtaa kuukausittain muutakin kuin kulukorvauksia, Nico siirtyy ajamaan ns. suomalaisena.

Epäilen suuresti. Henkilökohtaiset sponsorimarkkinat ovat saksankielisellä alueella aikalailla toista luokkaa ja Schumacherin poistuttua F1:sissä on tilaus menestyvälle saksalaiselle.

Sitäpaitsi Rosberg on ajanut jo yhden kauden suomalaisella lisenssillä, muistaakseni F3:sissa. Se, että Nico sen jälkeen vaihtoi takaisin Saksaan, kertoo aika vahvasti siitä, että saksalaisena hän aikoo jatkossakin mennä.

Vaan eipä sillä kansalaisuudella tässä tapauksessa ole yhtään mitään väliä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Räkä ehkä, Kovalainen ei.

Ei Räikkönen ole vielä pitkään aikaan historiaa, Kimillä on 3 vuoden sopimus Ferrarin kanssa ja eiköhän tuona aikana tuo auto ala sopimaan Kimin käteen ja tulosta alkaa taas syntyä. Kauden 1.kilpailussa nähtiin kun Ferrari on sopiva Kimin käteen niin Kimi oli koko muuta porukkaa n. sekunnin nopeampi. Ja edellisillä kausilla käteen on jäänyt mm 2 kpl MM-sarjan 2.sijaa, joten kyllä sitä potenttiaalia aivan varmasti edelleen on vaikka sitä kaikkea ei nyt saadakaan esiin. Jos Ferrari ei saa autonsa ongelmia nopeasti pois voi olla että Kimi ei tänä vuonna pysty mestaruuteen mutta en epäile edelleenkään etteikö Kimi tuota titteliä jossain vaiheessa uraansa pystyisi voittamaan.

Kovalaisen suhteen olen pettynyt sillä odotukset oli paljon kovemmat sillä Heikin näytöt alemmista sarjoista on olleet niin vakuuttavat. No toivottavasti viime kilpailun hyvät otteet poikivat lisää samanlaisia ja Heikkikin saisi potenttiaalinsa paremmin esiin. Äkkipikainen Briatore takapiruna tosin voi aiheuttaa ongelmia.

Ja mitä tulee Nico Rosbergiin niin en minäkään kyllä osaa kaveria oikein suomalaisena pitää kun Nico mm kilpailee Saksan-lipun alla. Eli suomalaisittain Kimi ja Heikki aiheuttaa enemmän riemua kuin Nico mutta kyllä Niconkin menestystä on mukava seurata.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ei Räikkönen ole vielä pitkään aikaan historiaa, Kimillä on 3 vuoden sopimus Ferrarin kanssa ja eiköhän tuona aikana tuo auto ala sopimaan Kimin käteen ja tulosta alkaa taas syntyä.
Uskotko, että Ferrari alkaa odottamaan tuloksia 3 vuotta? Veikkaan, että jos seuraavat 3 kisaa menevät yhtä vaatimattomin tuloksin, niin Ferrari alkaa toimia... Ei siis välttämättä auto ja Kimi, vaan tallin johto. Eikä Massakaan säästy varmasti, ellei kauden hyvä kunto tule takaisin, mutta Kimi taitaa tällä hetkellä olla se, joka lähtee ennen Massaa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kimi ei ole lähdössä yhtään mihinkään, se on aivan varmaa. Ihme jengiä täällä muutenkin, ihan kuin Räikkösen huimat taidot olisivat kadonneet yhtäkkiä johonkin. Vitut, eivät tietenkään ole. Kyllä se vielä sieltä lähtee, ei ehkä tällä kaudella ehdi enää, mutta uskon edelleen vakaasti että Kimi voittaa mestaruuden Ferrarilla.

Tietenkään Räikkösen alkukauteen ei voi olla tippaakaan tyytyväinen, mutta oikeasti, tajutkaa nyt etteivät ne taidot mihinkään ykskaks katoa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Uskotko, että Ferrari alkaa odottamaan tuloksia 3 vuotta? Veikkaan, että jos seuraavat 3 kisaa menevät yhtä vaatimattomin tuloksin, niin Ferrari alkaa toimia... Ei siis välttämättä auto ja Kimi, vaan tallin johto. Eikä Massakaan säästy varmasti, ellei kauden hyvä kunto tule takaisin, mutta Kimi taitaa tällä hetkellä olla se, joka lähtee ennen Massaa.

Meinasitko, että Ferrari maksaa Kimpalle kaksi ja puoli vuotta mahtiliksaa ilman mitään velvoitteita, ie. antaa potkut? Ei helvetti. Pettymys on alkukausi ollut, toki, mutta eiköhän siellä nyt hieman pitkäjänteisempiä olla.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Räikkönen voisi yrittää ajaa seuraavan kisan rikkomatta autoaan. Tästä jalosta taidosta on päästävä eroon tai Kimi ei ole koskaan mestari.

Kimi on ollut huono. Virheitä tulee solkenaan. Huom! tuli myös siinä kisassa minkä voitti. Siinähän auto lipsahti jo radalta, kun Kimi meinasi "nukahtaa".

Tallin vaihdolla on varmaan osuutta vaisuuteen. Jos Alonsoon vertaa, niin kyllähän tämä mestarikin on tehnyt virheitä McLadalla. Se etu Fernandolla on Kimiin, että Ladat on vaan tällä hetkellä Ferrareita aikasta paljon nopeampia.

Ihan ihmejuttuja nämä, että Kimi saisi potkut...voisi olla aika kallista Ferrarille.

Kovalaista huhuavat Williamsille. Ihan mielenkiintoinen pari olisi Rosberg Jr & Kovalainen. Tämähän ei vaan todellakaan tapahdu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös