F1-ketju

  • 661 049
  • 5 107

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
McLarenin tieto murtuneesta jalasta oli ennen aikainen, sillä Theissenin mukaan Kubica selvisi ilman vammoja ja pääsee huomenna pois sairaalasta. Päätös miehen osallistumisesta Indyn kisaan tehdään Indianapoliksessa lääkärintarkastuksen jälkeen. Lähde: http://www.autosport.com/news/report.php/id/59642

Tuohon on pari tuntia myöhemmin annettu päivityskin: http://www.autosport.com/news/report.php/id/59663

Eli nyrjähtänyt nilkka ja lievä aivotärähdys. Uskomattoman vähällä pääsi tuosta rynkytyksestä. Eli hyvää työtä ovat suunnittelijat tehneet.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kimin suoritus kisassa ei ollut taaskaan sitä mitä olisi toivottu siitä huolimatta Hamiltonia lukuunottamatta Kimi paransi osakkeitaan mestaruustaistossa kun Massa hölmöili ja joutui hylätyksi ja kun vielä Alonso ajautui vaikeuksiin ja tippui 7.sijalle niin Kmi voi olla heikohkon esityksen jälkeen olla suhteellisen tyytyväinen tulokseen. Tosin reistailevien jarrujen kanssa ajaminen lienee suhteellisen hankalaa joten siihen nähden suoritus on jopa hyvä.

No Hamiltonin haastaminen vaatii kyllä sitä että Hamilton keskeyttää ja että Kimi alkaa olemaan radalla nopeampi kuin McLarenit. Tosin McLaren tuntuu olevan tällä hetkellä paljon Ferraria parempi paketti ja jopa luotettavampi joten aika vaikealta tuo vaikuttaa, varsinkin kun Kimin otteista on se tuttu loistokkuus kateissa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olipahan kisa. Karsea mälli Kubicalta ja äijä ilmeisesti selvisi vain murtuneella jalalla. Ei voi kuin kiitellä noita suunnittelijoita ja muita autonrakentajia, että ei saatu uutta synkkää lukua formuloihin, sen verran pahalta näytti. Tuli mieleen Cart-sarjan onnettomuus, jossa lupaava kanadalainen Greg Moore menetti henkensä.

Minulle tuli mieleen viime vuoden Road American Cartmälli, jossa Catherine Leggen autosta hajosi takasiipi juuri paskimmassa mahdollisessa paikassa. Kubican auto oli vielä ehjä verrattuna tuohon mälliin. Emäntä kuitenkin selvisi mustelmilla...

http://www.youtube.com/watch?v=DD2daVkdB_A
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kubican auto oli juuri ilmalentonsa alettua lähellä törmätä muurin viereen pysäköityyn autoon; tiedä sitten olisiko kimmokkeen ottaminen siitä entisestään pahentanut jälkeä vai ei.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Eikös Kenny Bräckilläkin ollut 300+ lasissa, kun auto meni turvahäkkiä lukuunottamatta palasiksi?
Ihan menee kylmät väreet kun kuvittelee, että siinä tien yli pyörivässä häkissä oli ihminen sisällä - joka teki vielä paluun ratin taakse!

http://www.youtube.com/watch?v=aVpux5JxqEk

Muokkaus: Piti alkaa kaivelemaan. Bräckin nopeus oli yli 350 km/h, joidenkin lähteiden mukaan jopa 370.
 
Viimeksi muokattu:

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Kubican auto oli juuri ilmalentonsa alettua lähellä törmätä muurin viereen pysäköityyn autoon; tiedä sitten olisiko kimmokkeen ottaminen siitä entisestään pahentanut jälkeä vai ei.

Juu, oheisesta kuvasta näkyy hyvin törmäyskulma. Onkohan siinä joku keskeyttänyt kuski lököilemässä penkissä kisaa katselemassa. On mahtanyt olla karu näky. Toinen ratamies ei ole edes ehtinyt päätään kääntää...
kuva
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, oheisesta kuvasta näkyy hyvin törmäyskulma. Onkohan siinä joku keskeyttänyt kuski lököilemässä penkissä kisaa katselemassa. On mahtanyt olla karu näky. Toinen ratamies ei ole edes ehtinyt päätään kääntää...
kuva

Scott Speed siinä tuolilla istuskeli, näin olin lukevani jostain lehdestä tänään.
Hyvä että nuo ratamiehet olivat edes tuon verran kaukana, kun katselin muutamassa kohdassa rataa että kovin rohkeasti tulevat esille "katsomaan" kisaa.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
http://www.iltalehti.fi/formulat/200706126227613_fo.shtml

Nyt sitä kuraa alkaa satamaan Ferrari-pilottien niskaan ja aivan oikein. Etenkin Räikkösen flegut otteet ovat ihmetyttäneet. Kannattaisi Räkän keskittyä ajamiseen, eikä hokiin ja muihin. Merkkimestaruus on jo lähes McLarenin ja vaikeaa tulee Felipellä ja Kimillä olemaan, jos aikovat mestaruudesta kamppailla. Uudestaan Kimi sitten ensi vuonna (jälleen)

Edelleenkin niitä teknisiä vikoja Mäkkiin odotellessa..
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt sitä kuraa alkaa satamaan Ferrari-pilottien niskaan ja aivan oikein.
Montezemololla on varaa sanoa mitä mieltä hän on asioista. Massa tuossa taitaa saada suuremmat haukut niskaansa, mutta kyllä niitä Kimillekin voi tarjota aivan aiheesta. Sen verran ovat molemmat kuskit tehneet virheitä alkukauden aikana. Voihan se olla, että tuollainen julkinen haukkuminen se pieni juttu, mikä nyt tarvitaan, että tulevat sijoitukset kisoissa ovat aivan kärjessä. Kaikki keinot on jokatapauksessa otettava käyttöön, tai molemmat mestaruudet karkaavat kilpailijan leiriin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Montezemolo voi alkaa etsiä syitä myös peilistä. Michael Schumacherin aikakausi teki Ferrarista huipputallin, ja monet ovat unohtaneet kuinka syvällä talli möyri ennen saksalaiskuskin ja miehen huipputiimin (Brawn, Byrne jne) kaappaamista Benettonilta. Schumille ja kumppaneille nykytilanne ei varmasti ole maailman suurin katastrofi, kirkastaahan se entisestään kiistatta kaikkien aikojen F1-kuskin mainetta miehenä joka nosti Ferrarin takaisin entiseen kukoistukseensa. Julkisella lyttäämisellä talli ei kyllä voita yhtään mitään, tällä hetkellä koko Ferrarilla on edessään hieman syvällisempi tarkastelu miksi McLaren on tällä hetkellä sirkuksen selkeä hallitsijatalli.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Montezemolo voi alkaa etsiä syitä myös peilistä. Michael Schumacherin aikakausi teki Ferrarista huipputallin, ja monet ovat unohtaneet kuinka syvällä talli möyri ennen saksalaiskuskin ja miehen huipputiimin (Brawn, Byrne jne) kaappaamista Benettonilta. Schumille ja kumppaneille nykytilanne ei varmasti ole maailman suurin katastrofi, kirkastaahan se entisestään kiistatta kaikkien aikojen F1-kuskin mainetta miehenä joka nosti Ferrarin takaisin entiseen kukoistukseensa. Julkisella lyttäämisellä talli ei kyllä voita yhtään mitään, tällä hetkellä koko Ferrarilla on edessään hieman syvällisempi tarkastelu miksi McLaren on tällä hetkellä sirkuksen selkeä hallitsijatalli.

Huvittavaa nähdä se miten pian Ferrari tipahti maanpinnalle kun Schumi lopetti uransa. Jos joku voi vielä väittää, ettei Schumi tehnyt Ferrarista voittaja-autoa niin on kyllä aikamoinen puusilmä. Huvittavaa on myös lukea tiettyjen nimimerkkien kommentteja siitä, että Räkä on maailman nopein formulakuski. Aikamoista tietämystä, Räkä on tällä hetkellä maailman 4. nopein. Eikä ole missään vaiheessa uraansa näyttänyt sellaisia taitoja joilla voitaisiin nousta maailman parhaaksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
tällä hetkellä koko Ferrarilla on edessään hieman syvällisempi tarkastelu miksi McLaren on tällä hetkellä sirkuksen selkeä hallitsijatalli.
Muistetaan nyt kuitenkin, että Ferrari hallitsi talvitestejä aika puhtaasti, ja vielä kauden pari ensimmäistä kilpailuakin olivat tallilta ihan kelpo suorituksia. Keväällä, kun karavaani saapui Eurooppaan, niin kaikenmaailman vastoinkäymisiä on tullut tallin taivaalle, ja McLaren on kulkenut voitosta voittoon. Vielä ei ole tämän kauden palkintoja jaettu, mutta suunta täytyy saada kääntymään ja nopeasti, taikka ne mestaruudet oikeasti karkaavat muualle. Kyllä tämä mainitsemasi syvällisempi tarkastelu tarkoittaa lähinnä sitä, että Ferrarilla jokaisen täytyy tästä eteenpäin tehdä juuri se oma työ 100 %:sti, eikä keskittyä mihinkään muuhun, niin taas voidaan palata voittojen tielle.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Huvittavaa nähdä se miten pian Ferrari tipahti maanpinnalle kun Schumi lopetti uransa. Jos joku voi vielä väittää, ettei Schumi tehnyt Ferrarista voittaja-autoa niin on kyllä aikamoinen puusilmä. Huvittavaa on myös lukea tiettyjen nimimerkkien kommentteja siitä, että Räkä on maailman nopein formulakuski. Aikamoista tietämystä, Räkä on tällä hetkellä maailman 4. nopein. Eikä ole missään vaiheessa uraansa näyttänyt sellaisia taitoja joilla voitaisiin nousta maailman parhaaksi.


Tähän on nyt taas turha tarttua, mutta kyllähän toissa kaudella Ferrari oli täysi nolla, Schumista huolimatta. Mutta tottakai Schumi oli yksi syy siihen Ferrarin nousuun. Samalla logiikalla voisi tietysti sanoa Alonson olevan aivan valtava tekijä Renaultin laskussa ja McLarenin uudessa nousussa.
 

scholl

Jäsen
Montezemolo voi alkaa etsiä syitä myös peilistä.

Aivan. Kuten Briatore niin hänkin on epäonnistunut kuljettajavalinnoissaan. Jos esim. Heidfeld ajaisi Räkän tilalla niin jälki olisi ihan eri luokkaa tällä hetkellä.

Ferrarin suuri ongelma mielestäni on se, ettei riittävän hyvää italialaiskuljettajaa löydy. Tifosi eivät diggaa siitä, ettei tule omaa miestä voittajaksi ja kun menee hieman huonommin niin kritiikki on sitä suurempaa. Suuri mestari on poissa niin on luonnollista että jengiä (Luca di Montezemolo mukaan lukien) vituttaa keskivertosuhareiden toiminta.

No oli miten oli niin Nico Rosberg on seuraava suomalainen maailmanmestari. Tapahtuupa se sitten Ferrarin, BMW:n tai minkä tahansa tallin autolla.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
No oli miten oli niin Nico Rosberg on seuraava suomalainen maailmanmestari.

Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään. Vaikea muuten kutsua kaveria suomalaiseksi, kun tuskin osaa sanaakaan suomea. Tai jos osaa, ei ainakaan hyvin. Saksalainen se on ja sillä sipuli.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään. Vaikea muuten kutsua kaveria suomalaiseksi, kun tuskin osaa sanaakaan suomea. Tai jos osaa, ei ainakaan hyvin. Saksalainen se on ja sillä sipuli.

Nico Rosberg on älykäs, sivistynyt ja hyväkäytöksinen, mitä samaa ei voida sanoa ainakaan Räikkösestä. Leuhkaksi en ole Rosbergia mieltänyt. Rosbergilla on Suomen passi ja hänen isänsä on suomalainen. Miksi pitäisi osata Suomea kun hän tekee töitä kaikkialla muualla paitsi Suomessa?

Nykymenolla kaksi muuta suomalaista ovat pian historiaa F1:ssa.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Huvittavaa on myös lukea tiettyjen nimimerkkien kommentteja siitä, että Räkä on maailman nopein formulakuski. Aikamoista tietämystä, Räkä on tällä hetkellä maailman 4. nopein. Eikä ole missään vaiheessa uraansa näyttänyt sellaisia taitoja joilla voitaisiin nousta maailman parhaaksi.

Räikkönen ei siis mielestäsi kausilla 2003 ja 2005 näyttänyt sellaisia taitoja, joilla hän voisi nousta maailman parhaaksi? Molemmilla kausilla kuitenkin sijoittui MM-sarjan kakkoseksi. 2003 hävisi mestaruustaistelun ainoastaan 2 pisteellä Schumacherille. 2005 puolestaan keräsi 50 pistettä enemmän kuin muuan Michael Schumacher. No mutta jos sä sanot, ettei Kimi ole ikinä näyttänyt potentiaalia nousta maailman parhaaksi kuljettajaksi niin kai sen on sitten oltava totta.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Nykymenolla kaksi muuta suomalaista ovat pian historiaa F1:ssa.

Räkä ehkä, Kovalainen ei. Vaikka Heikille on tullutkin paljon virheitä, täytyy muistaa, että kaveri ajaa vasta ensimmäistä kauttaan ykkösissä. Rosberg teki viime vuonna aivan yhtä lailla virheitä kuin Heikki. Ja kas kummaa, Heikillä on enemmän pisteitä kuin Rosbergilla? Tämä johtuu tosin siitä, että tekniset viat ovat koituneet Williamsille kohtaloksi.

Aika näyttää kenestä tulee mestari ja kenestä ei.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Räkä ehkä, Kovalainen ei.

Sanoinkin, että nykymenolla. Tietysti Montrealin neljäs sijä oli sinänsä erinomainen saavutus, mutta kisa oli lähes lottoa. Muuten koko viikonlopun suoritus oli Heikiltä niin ala-arvoinen, että oksat pois. Kun vielä muistetaan, että tallipäällikkönä on Briatore, ei hyvältä näytä. Rellua pitää oppia ajamaan jo ihan lähikilpailuissa, muuten tilalle tulee Piquet jr., joka on kansainvälisestikin paljon mielenkiintoisempi nimi.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään. Vaikea muuten kutsua kaveria suomalaiseksi, kun tuskin osaa sanaakaan suomea. Tai jos osaa, ei ainakaan hyvin. Saksalainen se on ja sillä sipuli.

Täysin samaa mieltä "sakemannista" suunnilleen mutta leuhkaksi en menisi sanomaan kun osaa käyttäytyä ja on varsin sukkela haastatteluissa. Hyvä kuski se on ja ei siinä mitään mutta että suomalainen? Ei todellakaan vielä kun ei meidän lipun alla aja. Olkoot vain isukkina gege mutta ei se siitä täysin finskiä tee. Niitä voi kutsua suomalaisiksi jotka ajaa suomen lipun alla. Tässä jyrkkä asenteeni.

Kelpaa toki minulle jos joskus SUOMALAISENA ajaa.
 

scholl

Jäsen
Samalla logiikalla voisi tietysti sanoa Alonson olevan aivan valtava tekijä Renaultin laskussa ja McLarenin uudessa nousussa.

Asioita ei voi verrata lainkaan. Alonso on McLarenilla kuoropoika. Hän joutui ajamaan pään klaniksi ja joutuu muutenkin hyssyttelemään taustalla. Sen sijaan kun Schumi meni Ferrarille niin tallilla oli yli 15 vuoden menestyksettömyys takanaan. Mies laittoi koko velton italialaisen ajattelutavan uusiksi. Jos alkoi satamaan testeissä niin ei enää lopetettukaan päivää ja alettu safkaamaan ja juomaan viiniä, vaan laitettiin sadekelin renkaat alle ja testiajo jatkui. Schumi oli erittäin hyvää pataa mekaanikkojen ja tallihenkilökunnan kanssa. Hän oli yksi heistä. Vietti mahtavan paljon aikaa testiradoilla ja tehtaalla. Hän toi paitsi saksalaisen kurinalaisen tavan tehdä töitä niin myöskin sen innostuksen tiimiin, että uskotaan siihen, että menestystä voidaan saavuttaa. Ts. Schumi & co. toivat voittamisen kulttuurin mukanaan myöskin. McLarenilla Dennis ja kumppanit ovat aina tehneet omalla tavallaan duunia ja siihen ei tule mitään muutosta, vaikka kuskiksi tulisi kuka. He muokkaavat kuskeistaan omansa näköisiä. Kuski ei muokkaa tallia kuten Schumi teki.
 

scholl

Jäsen
Toivottavasti leuhkis ei voita koskaan ikinä mitään.

Leuhka. heh. terveellä itsellä tunnolla varustettu hyvin koulutettu nuorimies, joka on erittäin korrekti ja hyvät käytöstavat omaava. Muut suomalaiset ovat olleet ammattikoululuusereita. Nyt on kerrankin kuski, joka on jo valmiiksi jotain ja jolla on päässäkin jotain.

Itselleni ei suomalaisuus merkkaa sitä, että onko kieli hallussa. Jälkeenpäin ajateltuna suomenkielen opettelu on voinut olla omalta kohdaltanikin virhe. Jos olisin sitä vastoin opetellut sujuvan italian ja ranskan niin hyöty olisi suurempi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ajas pikku-Keke edes Suomen lipun alla, niin voisi keskustella siitä, onko kaveri suomalainen vai ei. Nyt ajaa Saksan lipun alla, joten sakemannihan se silloin on.
Helvetin taitava kuski kuitenkin, ja tullee voittamaan mestaruuden/mestaruuksia tulevaisuudessa. Ja on ehkä jopa ainoa nykykuskeista, joka voi pistää Hamiltonille kampoihin tulevaisuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös