Mainos

F1-ketju

  • 662 787
  • 5 069

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei voi kun ihmetellä mistä alkuaineesta se ohjaamo on tehty, kun se kestää yhtenä kappaleena tollaisen kolarin.

Tuota ihmettelin itsekkin. Autosta ei ollut jäljellä juurikaan muuta, kuin se monokokki, ja sehän taas kerran yhdessä niskatuen kanssa pelasti kuljettajan hengen. Rispectiä suunnitteluosastolle, monta ihmishenkeä on jo säästänyt.

Räkä kertoili maikkarille, että hänelle ei jarrut toimineet kisan aikana normaalisti juuri missään vaiheessa kisaa. Tiedä sitten olisko ollut jakoja juurikaan ylöspäin, täysin toimivallakaan autolla. Siellä menee se hopean värinen auto kuitenkin ihan omaa vauhtiaan, joten aikalailla sama tuleeko sen jälkeen maalin punaisia vai valkeita autoja.

Tuli tuossa muuten mieleen, että yllättävän nopeasti loppui joiltakin kuskeilta ne pehmeämmät renkaat. Heikki oli niiden kanssa pulassa ekan stoppinsa jälkeen, Räkä jäi sitten Heikistä loppurykäisen aikana, ja Alonsonkin joutui antautumaan Satolle.
Sitten taas Hamiltonilla, Heidillä, Wurstilla (jolla oli tuunattu takasiipi) nuo renkaat taas vaikuttivat toimivan suht hyvin loppuun asti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jopa oli melkoinen kisa. Tälläisiä pitäisi olla useammin, mutta valitettavasti näitä on ehkä n. yksi kaudessa, joten sillä tapaa. Sääli, että piti katsoa koostetta, jäi välillä vähän häh tunnelmat, kun hypättiin eteenpäin ja jonkun tilanteen kehittyminen epäselväksi.

Kubican kolari oli kyllä hirvittävää katsoa, onneksi mies selvisi. Ihme ja kumma, on nuo laatikot vaan aika turvallisia tätänykyä, ennen olisi miestä poimittu kilon palasina tienposkesta. Ehkä nuo jännärit voisi toivoa jäävän pois, mutta tälläistä se on.

Räikkösellä kyllä on paljon töitä, jos haluaa taistella mestaruudesta vielä. Todella hermostunut jätkä tätänykyä. Onko italialainen ilmapiiri tehnyt hänestä kuumakallen, kun ei tunnu nuo hermot pysyvän kurissa? Eipä sillä, ei tuo Alonsokaan tuntunut ihan parhaimmillaan olevan. Noilla kahdella ja Massallakin on täysi työ, jos aikovat tuon brittiläisen mustan ohjuksen päihittää. Hamilton on kyllä aika huima jätkä, jos tuollaista menoa jatkaa, niin siinä on tulevien vuosien Michael Schumacher: dominoija jumalan armosta. No, ei mennä asioiden edelle vielä, vaan on se vakuuttava. Mielenkiintoista olisikin nähdä miten hän pystyisi kilpailemaan Schumia vastaan, näin ajatusleikkinä. =)

Hienointa mielestäni oli silti tuo Kovalaisen sijoitus kyllä, vaikka onnen kauttakin osin tuli, mutta hieno saavutus silti. Toivottavasti lisää miehen itseluottamusta, olisi mukava nähdä kaksi suomalaista jatkossakin tuolla ajelemassa.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Sutil ja Kubica aiheuttivat kaksi ensimmäistä SC:n radalle tuloa, mutta mistä ne kaksi muuta johtuivat? Seurasin kisaa SopCastin avulla, mutta muiden puuhien vuoksi jälkimmäiset tilanteet jäivät huomaamatta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Olipahan kisa. Karsea mälli Kubicalta ja äijä ilmeisesti selvisi vain murtuneella jalalla. Ei voi kuin kiitellä noita suunnittelijoita ja muita autonrakentajia, että ei saatu uutta synkkää lukua formuloihin, sen verran pahalta näytti. Tuli mieleen Cart-sarjan onnettomuus, jossa lupaava kanadalainen Greg Moore menetti henkensä.

Auto meni niin lunastuskuntoon, että Robin jalatkin näkyivät ohjaamosta. Mutta tärkein, eli monokokki piti jälleen kerran pintansa ja pelasti kuljettajan hengen, erittäin hyvä niin.

Mutta suuri kysymys on, osuiko Robert Jarno "liikkuva shikaani" Trulliin? Jotenkin tuntuu kummalliselta, että auto lähtisi noin pahasti käsistä vain likaiselle uralle ajautumisesta. Toisaalta kaikkihan on mahdollista, kun noissa vauhdeissa tulee pienikin virheliike.

Muuten Kimillä taitaa olla jäänyt taistelutahto ilmeisesti sinne Populuksen karaoke-reissulle. Voitto tässä tilanteessa tekisi hyvää itseluottamukselle. Edelleen Mclarenin teknisiä murheita odotellessa Hamilton näyttää aika kovalta kaverilta.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Sutil ja Kubica aiheuttivat kaksi ensimmäistä SC:n radalle tuloa, mutta mistä ne kaksi muuta johtuivat?

Liuzzi paukautti reunavalliin viimeisessä shikaanissa ja toinen oli kun Albers romutti autonsa etupään "tunnelin" jälkeisessä shikaanissa, niin paljon jäi kamaa tielle.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Sutil ja Kubica aiheuttivat kaksi ensimmäistä SC:n radalle tuloa, mutta mistä ne kaksi muuta johtuivat? Seurasin kisaa SopCastin avulla, mutta muiden puuhien vuoksi jälkimmäiset tilanteet jäivät huomaamatta.

Kolmas: Albers ajoi nurmikon poikki sillan jälkeisessä shikaanissa ja levitti aika paljon autonkappaleita radalle.

Neljäs: Liuzzi ajoi mestareiden seinään.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tuollaisessa kolarissa on usein hyvä, että auto romuttuu pahoin, kunhan monokokki säilyy ehjänä, sillä auton romuttuminen syö aina törmäysenergiaa. Ne jotka muistavat Häkän kolarin Adelaidesta, niin siinähän auto ei juurikaan vaurioitunut törmäyksen seurauksena mutta Häkälle itselleen kävi pahasti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ne jotka muistavat Häkän kolarin Adelaidesta, niin siinähän auto ei juurikaan vaurioitunut törmäyksen seurauksena mutta Häkälle itselleen kävi pahasti.

Häkällekkään tuskin olisi kummoisesti käynyt, jos olisi ajanut nykymallin formulalla siihen samanlaisen mällin. Katkenneita luita ehkä, mutta hengissä säilymisestä ei todennäköisesti olisi tarvinnut taistella. Jo pelkkä hans-niskatuki olisi auttanut paljon Häkkistä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hienointa mielestäni oli silti tuo Kovalaisen sijoitus kyllä, vaikka onnen kauttakin osin tuli, mutta hieno saavutus silti. Toivottavasti lisää miehen itseluottamusta, olisi mukava nähdä kaksi suomalaista jatkossakin tuolla ajelemassa.


Toivottavasti. Jos muistetaan JJ Lehdon uran ensimmäinen palkintosija, niin sehän tuli vastaavalla tavalla, eli periaatteessa tuurilla. Jäi sitten ainoaksi.

Heikillä on iso työ, että ensi vuodeksi saa edes kohtuullisen tallipaikan. Pahaa pelkään, että F1-ura jää 2-3 vuoden pituiseksi. Renaultlla on kuitenkin paineita antaa Nelson Piquet jr.:lle mahdollisuus ja Piquet:n nimellä on kuitenkin painoarvoa toisin kuin -nen-nimillä.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Kolmas: Albers ajoi nurmikon poikki sillan jälkeisessä shikaanissa ja levitti aika paljon autonkappaleita radalle.

Neljäs: Liuzzi ajoi mestareiden seinään.

Liuzzi paukautti reunavalliin viimeisessä shikaanissa ja toinen oli kun Albers romutti autonsa etupään "tunnelin" jälkeisessä shikaanissa, niin paljon jäi kamaa tielle.
Kiitos molemmille.

McLarenin tieto murtuneesta jalasta oli ennen aikainen, sillä Theissenin mukaan Kubica selvisi ilman vammoja ja pääsee huomenna pois sairaalasta. Päätös miehen osallistumisesta Indyn kisaan tehdään Indianapoliksessa lääkärintarkastuksen jälkeen. Lähde: http://www.autosport.com/news/report.php/id/59642
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oisko Kimillä käynyt jarrujen kanssa niin, että turva-auton takana mies ei pitänyt kuumien jarrujen lämpöjä korkealla, joilloin kuumat hiilikuitujarrut jäähtyessään ja joutuessaan pienelle rasitukselle lasittuvat. Sama homma oli esim. DC:llä aika-ajoissa.

Wurz ajeli ihan kivasti vaikka takasiivestä puuttui osia Speedin kolaroinnin jälkeen.

Repen huomio renkaista oli ihan hyvä. Varmaan selittää osittain Alonson hyytymistä. Käytössä oli soft ja super soft, kuten Monacossa.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
McLarenin tieto murtuneesta jalasta oli ennen aikainen, sillä Theissenin mukaan Kubica selvisi ilman vammoja ja pääsee huomenna pois sairaalasta. Päätös miehen osallistumisesta Indyn kisaan tehdään Indianapoliksessa lääkärintarkastuksen jälkeen. Lähde: http://www.autosport.com/news/report.php/id/59642

Tuohon on pari tuntia myöhemmin annettu päivityskin: http://www.autosport.com/news/report.php/id/59663

Eli nyrjähtänyt nilkka ja lievä aivotärähdys. Uskomattoman vähällä pääsi tuosta rynkytyksestä. Eli hyvää työtä ovat suunnittelijat tehneet.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kimin suoritus kisassa ei ollut taaskaan sitä mitä olisi toivottu siitä huolimatta Hamiltonia lukuunottamatta Kimi paransi osakkeitaan mestaruustaistossa kun Massa hölmöili ja joutui hylätyksi ja kun vielä Alonso ajautui vaikeuksiin ja tippui 7.sijalle niin Kmi voi olla heikohkon esityksen jälkeen olla suhteellisen tyytyväinen tulokseen. Tosin reistailevien jarrujen kanssa ajaminen lienee suhteellisen hankalaa joten siihen nähden suoritus on jopa hyvä.

No Hamiltonin haastaminen vaatii kyllä sitä että Hamilton keskeyttää ja että Kimi alkaa olemaan radalla nopeampi kuin McLarenit. Tosin McLaren tuntuu olevan tällä hetkellä paljon Ferraria parempi paketti ja jopa luotettavampi joten aika vaikealta tuo vaikuttaa, varsinkin kun Kimin otteista on se tuttu loistokkuus kateissa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olipahan kisa. Karsea mälli Kubicalta ja äijä ilmeisesti selvisi vain murtuneella jalalla. Ei voi kuin kiitellä noita suunnittelijoita ja muita autonrakentajia, että ei saatu uutta synkkää lukua formuloihin, sen verran pahalta näytti. Tuli mieleen Cart-sarjan onnettomuus, jossa lupaava kanadalainen Greg Moore menetti henkensä.

Minulle tuli mieleen viime vuoden Road American Cartmälli, jossa Catherine Leggen autosta hajosi takasiipi juuri paskimmassa mahdollisessa paikassa. Kubican auto oli vielä ehjä verrattuna tuohon mälliin. Emäntä kuitenkin selvisi mustelmilla...

http://www.youtube.com/watch?v=DD2daVkdB_A
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kubican auto oli juuri ilmalentonsa alettua lähellä törmätä muurin viereen pysäköityyn autoon; tiedä sitten olisiko kimmokkeen ottaminen siitä entisestään pahentanut jälkeä vai ei.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Eikös Kenny Bräckilläkin ollut 300+ lasissa, kun auto meni turvahäkkiä lukuunottamatta palasiksi?
Ihan menee kylmät väreet kun kuvittelee, että siinä tien yli pyörivässä häkissä oli ihminen sisällä - joka teki vielä paluun ratin taakse!

http://www.youtube.com/watch?v=aVpux5JxqEk

Muokkaus: Piti alkaa kaivelemaan. Bräckin nopeus oli yli 350 km/h, joidenkin lähteiden mukaan jopa 370.
 
Viimeksi muokattu:

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Kubican auto oli juuri ilmalentonsa alettua lähellä törmätä muurin viereen pysäköityyn autoon; tiedä sitten olisiko kimmokkeen ottaminen siitä entisestään pahentanut jälkeä vai ei.

Juu, oheisesta kuvasta näkyy hyvin törmäyskulma. Onkohan siinä joku keskeyttänyt kuski lököilemässä penkissä kisaa katselemassa. On mahtanyt olla karu näky. Toinen ratamies ei ole edes ehtinyt päätään kääntää...
kuva
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, oheisesta kuvasta näkyy hyvin törmäyskulma. Onkohan siinä joku keskeyttänyt kuski lököilemässä penkissä kisaa katselemassa. On mahtanyt olla karu näky. Toinen ratamies ei ole edes ehtinyt päätään kääntää...
kuva

Scott Speed siinä tuolilla istuskeli, näin olin lukevani jostain lehdestä tänään.
Hyvä että nuo ratamiehet olivat edes tuon verran kaukana, kun katselin muutamassa kohdassa rataa että kovin rohkeasti tulevat esille "katsomaan" kisaa.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
http://www.iltalehti.fi/formulat/200706126227613_fo.shtml

Nyt sitä kuraa alkaa satamaan Ferrari-pilottien niskaan ja aivan oikein. Etenkin Räikkösen flegut otteet ovat ihmetyttäneet. Kannattaisi Räkän keskittyä ajamiseen, eikä hokiin ja muihin. Merkkimestaruus on jo lähes McLarenin ja vaikeaa tulee Felipellä ja Kimillä olemaan, jos aikovat mestaruudesta kamppailla. Uudestaan Kimi sitten ensi vuonna (jälleen)

Edelleenkin niitä teknisiä vikoja Mäkkiin odotellessa..
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt sitä kuraa alkaa satamaan Ferrari-pilottien niskaan ja aivan oikein.
Montezemololla on varaa sanoa mitä mieltä hän on asioista. Massa tuossa taitaa saada suuremmat haukut niskaansa, mutta kyllä niitä Kimillekin voi tarjota aivan aiheesta. Sen verran ovat molemmat kuskit tehneet virheitä alkukauden aikana. Voihan se olla, että tuollainen julkinen haukkuminen se pieni juttu, mikä nyt tarvitaan, että tulevat sijoitukset kisoissa ovat aivan kärjessä. Kaikki keinot on jokatapauksessa otettava käyttöön, tai molemmat mestaruudet karkaavat kilpailijan leiriin.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Montezemolo voi alkaa etsiä syitä myös peilistä. Michael Schumacherin aikakausi teki Ferrarista huipputallin, ja monet ovat unohtaneet kuinka syvällä talli möyri ennen saksalaiskuskin ja miehen huipputiimin (Brawn, Byrne jne) kaappaamista Benettonilta. Schumille ja kumppaneille nykytilanne ei varmasti ole maailman suurin katastrofi, kirkastaahan se entisestään kiistatta kaikkien aikojen F1-kuskin mainetta miehenä joka nosti Ferrarin takaisin entiseen kukoistukseensa. Julkisella lyttäämisellä talli ei kyllä voita yhtään mitään, tällä hetkellä koko Ferrarilla on edessään hieman syvällisempi tarkastelu miksi McLaren on tällä hetkellä sirkuksen selkeä hallitsijatalli.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Montezemolo voi alkaa etsiä syitä myös peilistä. Michael Schumacherin aikakausi teki Ferrarista huipputallin, ja monet ovat unohtaneet kuinka syvällä talli möyri ennen saksalaiskuskin ja miehen huipputiimin (Brawn, Byrne jne) kaappaamista Benettonilta. Schumille ja kumppaneille nykytilanne ei varmasti ole maailman suurin katastrofi, kirkastaahan se entisestään kiistatta kaikkien aikojen F1-kuskin mainetta miehenä joka nosti Ferrarin takaisin entiseen kukoistukseensa. Julkisella lyttäämisellä talli ei kyllä voita yhtään mitään, tällä hetkellä koko Ferrarilla on edessään hieman syvällisempi tarkastelu miksi McLaren on tällä hetkellä sirkuksen selkeä hallitsijatalli.

Huvittavaa nähdä se miten pian Ferrari tipahti maanpinnalle kun Schumi lopetti uransa. Jos joku voi vielä väittää, ettei Schumi tehnyt Ferrarista voittaja-autoa niin on kyllä aikamoinen puusilmä. Huvittavaa on myös lukea tiettyjen nimimerkkien kommentteja siitä, että Räkä on maailman nopein formulakuski. Aikamoista tietämystä, Räkä on tällä hetkellä maailman 4. nopein. Eikä ole missään vaiheessa uraansa näyttänyt sellaisia taitoja joilla voitaisiin nousta maailman parhaaksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
tällä hetkellä koko Ferrarilla on edessään hieman syvällisempi tarkastelu miksi McLaren on tällä hetkellä sirkuksen selkeä hallitsijatalli.
Muistetaan nyt kuitenkin, että Ferrari hallitsi talvitestejä aika puhtaasti, ja vielä kauden pari ensimmäistä kilpailuakin olivat tallilta ihan kelpo suorituksia. Keväällä, kun karavaani saapui Eurooppaan, niin kaikenmaailman vastoinkäymisiä on tullut tallin taivaalle, ja McLaren on kulkenut voitosta voittoon. Vielä ei ole tämän kauden palkintoja jaettu, mutta suunta täytyy saada kääntymään ja nopeasti, taikka ne mestaruudet oikeasti karkaavat muualle. Kyllä tämä mainitsemasi syvällisempi tarkastelu tarkoittaa lähinnä sitä, että Ferrarilla jokaisen täytyy tästä eteenpäin tehdä juuri se oma työ 100 %:sti, eikä keskittyä mihinkään muuhun, niin taas voidaan palata voittojen tielle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös