Mainos

F1-ketju

  • 663 049
  • 5 069

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ehkä ei kannata tehdä johtopäätöksiä Monacon kisan perusteella. Monaco on kuitenkin aina ollut vahva kisa Mclarenille, ja toisaalta huono kisa Massalle.
Ja en usko, että Kimikään olisi voitosta taistellut, mutta aika paljon Massaa pienemmällä erolla Mcladoihin olisi tullut maaliin, jos ei olisi kämmännyt aa:ssa.
Montrealin kisassa tod.näköisesti palataan siihen, että Ferrarit on nopeimpia, ja Mcladat ottavat hyödyn irti, jos/kun Ferrarit kämmäävät.

Joo Kimihän oli oikeastaan koko viikonlopun Massaa nopeampi ennen tuota virhettään. Minusta Kimi on kumminkin yhä ja yhä enemmän pääsemässä sinuiksi auton kanssa, ok se tapahtui myöhään mutta kumminkin.

Olen samaa mieltä, että Räikkönen/Massa ovat ne jotka taistelevat Kanadassa voitosta, Mclarenin hakiessa jonkinlaista torjuntavoittoa.

Uskooko muuten joku, että nyt hyvin alkukauden ajanut Hamilton ei tekisi yhtään isoa virhettä tällä kaudella? Jos jätkä pysyy mestaruustaistossa mukana pitkälle loppukauteen niin paineet mestaruudesta nousevat. Epäilen että nuori jamppa penailee vielä tämän kauden mestaruuden ja Kimi nousee huomattavasti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ai Kimi jäi sitten muka tupeksimaan Heidin perään? Just joo.

Kuulehan repe, ohittaminen Formula Ykkösissä on aina ollut vaikeaa, mutta täksi kaudeksi se on vaikeutunut entisestäänkin huomattavasti. Ja kun vielä kyse on Monacosta niin voidaan melkein todeta ohittamisen olevan mahdotonta.

Ai, sä tulit oikein sivistämään minua. No kerroppas sitten minkä helvetin takia, Kimi oli jättänyt lähes sekunnin eron Buttoniin siinä kohtaa kun Heidfeld oli tulossa pois varikolta? Olisiko kannattanut olla Buttonin kannassa?

Kimin ja Heidfeldin nopeusero oli niin pieni (ehkä sekunnin luokkaa), ettei ohittamisesta kannattanut edes haaveilla.

Just. Jonkun ihmeen takia Heidfeld jäi kuitenkin Buttonista lähes 3 sekunttia ensimmäisellä kierroksella. Tästä samasta turhakkeesta, jonka perässä Kimi oli kisan tähän asti roikkunut, ja jota nopeampi Kimi aivan varmasti oli.

Ja tiedän kyllä sen ohittamisen olevan vaikeaa, mutta tällä kertaa ei olisi tarvinnut kuin ajaa vähän lähempänä Buttonia, ja täten suojata sijoituksensa. Tuo hölmöily maksoi Kimille useamman sijan.


Uskooko muuten joku, että nyt hyvin alkukauden ajanut Hamilton ei tekisi yhtään isoa virhettä tällä kaudella?

Lähellähän tuo oli jo tänään, kun Hamilton veti hipat kaiteeseen. Ja sanoi vielä haastattelussa niin tapahtuneen useasti. Huonommalla tuurilla oli Mclada menny paskaksi, tai vähintään jotkut turvasysteemit päälle.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Kimi oli jättänyt lähes sekunnin eron Buttoniin siinä kohtaa kun Heidfeld oli tulossa pois varikolta? Olisiko kannattanut olla Buttonin kannassa?

Kannattaa muuten tässä kohtaa tutustua rataprofiiliin ja miettiä voiko tuossa kohdassa ajaa perseessä kiinni; ei voi. Samahan toistui kaikilla (Alonso vs. Hamilton, jne.), koska lähtösuoralle tulo on hieman erilainen edeltävän mutkan takia. Siinä perseessä kiinni ja vallit kutsuvat.

Ja Heidi tuli varikolta uusilla renkailla, joten löydät varmaan vastauksen tästä toiseen väitteeseesi. Älä nyt hyvä mies viitsi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pistekkin on hyvä saavutus, ottaen huomioon mistä Kimi starttasi. Tuo yksi piste voi olla todella tärkeä loppukaudesta.
Vaikka Kimin ero kärki kolmikkoon kasvoi taas, en kuitenkaan heittäisi vielä kaivoon toiveita mestaruudesta. Kautta on jälkellä vielä 12 kilpailua ja ero on tällä hetkellä 15 pistettä.
Mutta jos Pohjois-Amerikan kiertueelta Kimi ei ota vähintään sijoja 1 ja 3 niin silloin ovat asiat huomattavasti huonommin.
Lyhyesti: Kimin on pakko voittaa ainakin toinen Pohjois-Ameriikan kisoista ja ainakin toisen Mäkin epäonnistuttava.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eipä ollut taaskaan hääppönen kilpailu näin suomalaisen näkökulmasta tarkasteltuna. Kaikki kovat saavuttivat ruutulipun kärkipäässä, joten Räikkösen taival kohti maailmanmestaruutta tulee olemaan varmasti vaikea, mutta ei onneksi, ainakaan vielä, mahdoton. Hamiltonilla ainakin kävi jonkinasteista tuuria, koska omien sanojensa mukaan osui monta kertaa kaiteisiin, muttei auto ollut niistä moksiskaan. Osumat eivät varmaankaan ole olleet kovin suuria, mutta kyllä ne pyöränripustukset vähilläkin osumilla rikki saa, jos huonoa tuuria vaan käy.

Nyt kun kiertue jatkaa matkaa Amerikkaan, niin Kimin on lähes pakko ottaa voitto ainakin toisesta kisasta tai mestaruus on tavoittamattomissa.

Off Topic. Kaveri soitti kisapaikalta, ja kertoi ison oluen maksaneen 5 euroa/tuoppi pääsuoran alussa olleesta pystypubista. Ihan asiallinen hinta, voisi helposti kuvitella maksavan hieman enemmänkin. Lippu siihen lähellä olleeseen katsomoon oli maksanut 70 euroa, joten ei sekään ollut mikään aivan älytön hinta, kun ajatellaan missä kisat ajettiin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Off Topic. Kaveri soitti kisapaikalta, ja kertoi ison oluen maksaneen 5 euroa/tuoppi pääsuoran alussa olleesta pystypubista. Ihan asiallinen hinta, voisi helposti kuvitella maksavan hieman enemmänkin. Lippu siihen lähellä olleeseen katsomoon oli maksanut 70 euroa, joten ei sekään ollut mikään aivan älytön hinta, kun ajatellaan missä kisat ajettiin.

Jos pitää paikkaansa niin on ollut kyllä tooosi halpaa. Kyse on sentään Monacosta, rikkaiden leikkikentästä. Suomessa maksaa maajoukkueen potkupallo peliin pahimillaan 100 € lippu. Ja noita kahta tapahtumaa ei voi verrata mitenkään keskenään. Ja olutkin maksaa ainakin saman
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kisasta ei oikein sanottavaa, mutta tämä multiselostaja Kyllönen oli tänään taas oikein kunnon vauhdissa selostaessaan kisan ulkopuoleisia asioita kierroskaupalla.
Muutenkin ihme hehkutusvaihde päällä vaikka puhuisi mistä.

Mahtaiskohan Honda maksaa hänelle loppuun heitetystä mainoksesta: "Ihme kyllä, Hondatkin pääsivät tänään maaliin asti." Heh.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Lippu siihen lähellä olleeseen katsomoon oli maksanut 70 euroa, joten ei sekään ollut mikään aivan älytön hinta, kun ajatellaan missä kisat ajettiin.

Monacossa on kuulemma joku ilmaiskatsomokin, ja ihan hyvällä paikalla vieläpä. Joten kyllä siellä pääsee hävyttömän halvalla seuraamaan F1:siä livenä.
Toinen halpapaikka on Indianapolis, johonka oli erään firman mukaan lipunhinta 90$, ja istumapaikan sai itse valita.
Itse olen miettinyt Spa:n kisaan lähtemistä, mutta kyllä yli 400e:n viikonloppuliput laskevat innostusta kummasti.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kisasta ei oikein sanottavaa, mutta tämä multiselostaja Kyllönen oli tänään taas oikein kunnon vauhdissa selostaessaan kisan ulkopuoleisia asioita kierroskaupalla.
Muutenkin ihme hehkutusvaihde päällä vaikka puhuisi mistä.
Kyllösen "matkailunurkkaus", jossa kerrotaan F1-paikkakunnan erikoisuuksista ja historiasta tuntuu kuuluvan erottamattomana osana F1-lähetyksiä. Pahin tilanne taisi olla Malesian kisassa, jossa tunnin koosteesta kolmasosa (tai ainakin se tuntui siltä) tuntui menevän Malesian matkailuesitteiden lukemiseen.

Sitten päivän kisasta. Räikkönen teki sen minkä voi aika-ajon mokansa jälkeen. Kahdeksatta sijaa korkeammalle ei juuri ollut mahdollisuuksia, kun keskeyttäneitäkin oli Monacon kisaksi ennätyksellisen vähän. Jatkossa ei oikein kelpaa kuin palkintopallisijat, mieluiten tietysti voitot. Kaikki ei tosin ole enää omissa käsissä. Lauantain kaltaisia katastrofeja ei saisi sattua, muuten mestaruushaaveet saa heittää lopullisesti. Nytkin näyttää jo tarpeeksi pahalta.

McLaren oli pelottavan vahva, Massa jäi yli minuutin päähän. Erityisen huolestuneeksi minut sai etenkin Massan kommentit lehdistötilaisuudessa, jossa hän kommentoi, että edes 150-prosenttisella suorituksella hän ei olisi pystynyt haastamaan McLareneja. Toki Monaco on ratana poikkeuksellinen muihin verrattuna, mutta ennakkosuosikkina McLaren lähtee Pohjois-Amerikan kiertueelle.

Kokonaisuudessaan kisa oli äärettömän tylsä. Kisassa ei tapahtunut ensimmäisen kierroksen jälkeen mitään, varikkokäyntejä lukuun ottamatta. Kisojen tapahtumaköyhyys on vaivannut koko alkukauden, mutta Monaco oli tässä ehdoton pohjanoteeraus. Parasta antia kisassa oli MAX-kanavan selostus. Kaksikko Oskari Saari-Keke Rosberg on mielestäni paras selostuskaksikko, mitä F1:ssä on Suomessa ollut ja Rosberg on mielestäni Suomen parhaita kommentaattoreita ihan kaikki lajit huomioiden. Saarella ja Rosbergillä oli hauskaa sanailua ja Kekeltä irtosi muutama hyvä lohkaisu (mm. Liuzzin keskeytettyä: "Tässä menee Liuzzi... kohti tulevaisuutta F1:n ulkopuolella").
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Monacossa on kuulemma joku ilmaiskatsomokin, ja ihan hyvällä paikalla vieläpä. Joten kyllä siellä pääsee hävyttömän halvalla seuraamaan F1:siä livenä.
Toinen halpapaikka on Indianapolis, johonka oli erään firman mukaan lipunhinta 90$, ja istumapaikan sai itse valita.
Itse olen miettinyt Spa:n kisaan lähtemistä, mutta kyllä yli 400e:n viikonloppuliput laskevat innostusta kummasti.

Melbournen GP:n liput maksoivat vuonna 2004 opiskelijalta 60e. Kysessä oli vieläpä se 4 päivän lippu. Ilman opiskelija-alennusta se olisi maksanut muistaakseni tuplat. Katsomopaikat maksavatkin sitten moninkertaisesti, mutta kuka sinne katsomoon haluaa kun tuolla normilipulla saa kierrellä rataa ympäri ihan vapaasti? Formuloiden katsominen katetusta katsomosta on niinkuin menisi rokkikonserttiin istumapaikalle. Ainakin Melbournen rataa voi kiertää jalan seuraten kisaa useasta eri kohdasta. Monacoa tuskin voi niin helposti. Muista en tiedä.
 

Kiena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olin muutama vuosi sitten myös seuraamassa Monacon GP:tä ja silloin sai kisalipuista pulittaa muistaakseni n.470e, paikan ollessa tunnelin jälkeen olevan shikaanin jälkeisessä vasemmalle kaartuvassa mutkassa. Paikoilta näki pitkät pätkät rataa, mutta kyllähän tuo alkaa jo melko suolainen hinta olemaan.

Kimin tilanteesta sen verran, että kyllä mestaruuden saavuttaminen tällä kaudella vaikealta näyttää, mutta ei missään nimessa mahdottomalta. Jos esimerkiksi Schumi olisi Kimin sijasta tuossa tilanteessa niin harvassa olisi se, joka hänet mestaruuskaavailuista olisi tiputtamassa... Esimerkiksi viime kaudellahan Schumi nousi lähes 30p takaa-ajoasemasta tasoihin, mutta loppuun asti eivät paukut aivan riittäneet. Kimille voitto seuraavasta kisasta ja muille hieman huonoa tuuria niin hyvältä näyttää. Mutta nyt alkaa olla korkea aika alkaa ajamaan, ja kovaa.
 

scholl

Jäsen
Jos esimerkiksi Schumi olisi Kimin sijasta tuossa tilanteessa niin harvassa olisi se, joka hänet mestaruuskaavailuista olisi tiputtamassa...

Niin mutta ei heitä voi verrata keskenään. Sama kuin vertaisi rallissa Sebastian Loebia ja Harri Rovanperää. Tai kartingia ajavaa Hugo Häkkistä ja jonkun ostarin neppismestaria.

Nyt kun toisesta sijasta saa 8 pistettä, eikä kuusi kuin silloin joskus ja Räkästerin edellä ei ole yksi kuljettaja, vaan kolme, jotka ovat noin kaukana karussa niin Rään tilanne ei ole hyvä. Ainoa pelastus hänelle olisi se, että a) Massa olisi se, joka kokee sitä epäonnea ja b) Ferrari olisi McLarenia nopeampi auto.

Luin muuten joku aika sitten analyysin, missä sanottiin, että Alonso, Räikkönen, Kovalainen, Albers ja Kubica kärsivät tallitovereihinsa nähden yhdestä rengastyypistä. Heidän ajotyylinsä on agressiivisempi kuin tallikaverilla ja se on hankalampi tilanne nyt, kun pitää ottaa se rengastyyppi, mikä tarjotaan, eikä ole enää tavallaan mitään pelivaraa renkaiden kanssa.

Itselleni tuo nykytilanne sopii kyllä hyvin, koska en ole Räkäkuljettajaa koskaan voinut sietää. Pahimmat painajaiset pysynevät siis poissa, eikä Räkän saama yksi pistekään pahasti päässyt harmittamaan.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Vaikealta näyttää taas Räkän tilanne mestaruutta ajatellen. 15 pistettä on aika paljon nykyisellä pisteenlaskusysteemillä, joka suosii tasaisia suorituksia. Kaiken lisäksi Mclada näyttää pelottavan vahvalta. Pitää tosin muistaa, että Mclaren on aina pärjännyt Monacossa, vaikka auto olisi muuten ollut täysi susi. Itse väitän Ferrarin olevan jopa hieman nopeampi, kun mennään takaisin oikeille kilparadoille. Barcelonassa, mikä yleensä näyttää sen, kuinka tallit ovat onnistuneet kehitystyössään Aasian kiertueen jälkeen vei Ferrari (Massa) Mcladoja kuin kuoriämpäriä.

Enkä usko, että Ferrarin todellinen suorituskyky selvisi eilen. Jotenkin Massan ajo oli munattoman tuntuista ja brassi tuntuikin luovuttaneen tastelun ylemmistä palkintopallisijoista lähdön jälkeen Mclareneille. Tästä voi tosin syyttävää sormea osoittaa myös FIA:n suuntaan. Ohittaminen on jälleen onnistuttu tekemään entistä vaikeammaksi. Tällä menolla F1:lle ei voi povata kovin ruusuista tulevaisuutta. Voidaan myös pohtia kuuluuko Monaco F1-kalenteriin myös tulevina vuosina (paskat perinteistä).

Kimin täytyisi siis alkaa napsimaan vähitellen voittoja. Se on nimittäin varmaa, että Alonso ei tule keskeyttämään mihinkään tekniseen vikaan. Hamiltonille niitä saattaa ilmestyä muutama kauden kuluessa, jotka tiputtavat hänet mestaruustaistelusta. Massaan en itse jaksa uskoa mestaruustaistelussa. Nopeuttahan mieheltä löytyy, se on kiistatonta, mutta kuinka kuuppa kestää, kun aletaan tosissaan ratkomaan mestaruutta?
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Saattaa toteutuessaan auttaa hieman Kimiä:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/05/530978

Epäilen silti ettei toteudu pistemenetyksien muodossa.

Go FIA! Ferrari tarvitsee apua jälleen joten apuun tulee kukas muu kuin lajin kattojärjestö sääntöviidakkoineen. Jos jotain sääntörikkomuksia ja todisteita mahdollisista tallimääräyksistä löytyy niin kyllä taas on pakko kysyä mitä Ferrari teki Schumin aikaan enemmän kuin yhdessä kisassa. Kuinka monta kertaa FIA tutki näitä tilanteita? Niinpä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tuossa Hamiltonissa on ainesta. Kundi vetää ensimmäistä kauttaan F1:ssä ja huikealla tasolla. Mies ei alistu kaksinkertaisen maailmanmestarin apuppojaksi vaan kritisoi julkisesti talliaan, jos ei saa ajaa voitosta. Loistava asenne!

Ei tästä mitään pisteitä kuitenkaan keneltäkään vähennetä. Pienet rapsut korkeintaan. Tosin se, että Ferrari tarvitsee nyt apua, voi kyllä vaikuttaa päätökseen ;). Ainakin Schumin aikana olisi vaikuttanut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuossa Hamiltonissa on ainesta. Kundi vetää ensimmäistä kauttaan F1:ssä ja huikealla tasolla. Mies ei alistu kaksinkertaisen maailmanmestarin apuppojaksi vaan kritisoi julkisesti talliaan, jos ei saa ajaa voitosta. Loistava asenne!

Hamiltonin lausunnoissa kisan jälkeen on myös tarpeeksi todisteita tallimääräyksestä. Ei tainnut poika ajatella mitä laukoo.
Toisaalta Alonson "oli urani helpoin voitto", ei myöskään ollut hirven fiksu kommentti, sillä Hamilton kuitenkin oli ohitusetäisyydellä useamman kierroksen.

Mutta tuskin tuosta tulee mitään penaltia, eikä kyllä pitäisikään tulla.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Go FIA! Ferrari tarvitsee apua jälleen joten apuun tulee kukas muu kuin lajin kattojärjestö sääntöviidakkoineen. Jos jotain sääntörikkomuksia ja todisteita mahdollisista tallimääräyksistä löytyy niin kyllä taas on pakko kysyä mitä Ferrari teki Schumin aikaan enemmän kuin yhdessä kisassa. Kuinka monta kertaa FIA tutki näitä tilanteita? Niinpä.

Mielestäni tätä ei voi suoraan verrata Ferrarin vanhoihin tekosiin, sillä ensin ne tallimääräykset eivät olleet kiellettyjä ja sen jälkeen kun ne kiellettiin 2002 niin Jean Todt ei ole ollut niin tyhmä että hän menisi tallimääräyksestä lehdistölle kertomaan ja näin "pakottamaan" FIA:n tutkimaan asiaa.

BBC:n uutisesta pari lainausta Dennisin lausunnoista, jotka hyvinkin antavat aihetta ainakin epäillä sääntörikkomusta:
But Dennis admitted he "virtually had to decide in advance" which one of the drivers would win in Monaco.

"There will be places where they will be free to race, but this is not one of them..."
 

scholl

Jäsen
Hamilton on ollut ihan kassallaan lausunnoissaan. Hän mussutti jotain ruuhkastakin aika-ajossa, että joku olisi pilannut hänen kierroksen. Siihen Ron Dennis sanoi, että Hamilton ei osannut antaa tarpeeksi edelliselle välimatkaa eteen ennen kuin aloitti nopean kierroksensa. Samalla tavalla Kovalainen mokasi kaksi aika-ajokierrosta. Siis jos tiesi, että kierros meni pilalle Coulthardin takana niin tyhmyyttään väkisin yritti ohitusta, eikä uima-altaan jälkeen painanut jarrua ja antanut Coulthardille (joka oli aloittamassa nopeaa kierrosta) riittävästi etumatkaa, jolloin molemmat oisivat voineet vetää kunnolla omat nopeat kierroksensa.

Kokemattomat yksinkertaiset jannut eivät osaa ajaa Monacossa. Olisi pitänyt olla pikkupoikana hereillä ja katsoa niitä kisoja televisiosta.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Tietääkö joku, onko FIA oikeutetu saamaan telemetriatietoja todistusaineistoksi?

Mitä tulee FIA:n Ferrarin suosimiseen, Schumacher sai viime vuonna Monacon Rascasse-mutkaan stumppaamisestaan vähintäänkin ohueen näyttöön perustuvan rangaistuksen. Toki tahallinen toisten hidastaminen on tuomittavaa - jos näin ko. tapauksessa oli tilanne.

Tallimääräykset sinällään ovat hiukan vaikea asia tuomita. Kukapa meistä tallipäällikkönä käskisi tallikaverusten tapella verissäpäin kisan lopussa ja samalla heittäisi kenties 20 valmistajien pistettä romukoppaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tietääkö joku, onko FIA oikeutetu saamaan telemetriatietoja todistusaineistoksi?

Mitä tulee FIA:n Ferrarin suosimiseen, Schumacher sai viime vuonna Monacon Rascasse-mutkaan stumppaamisestaan vähintäänkin ohueen näyttöön perustuvan rangaistuksen. Toki tahallinen toisten hidastaminen on tuomittavaa - jos näin ko. tapauksessa oli tilanne.

Tallimääräykset sinällään ovat hiukan vaikea asia tuomita. Kukapa meistä tallipäällikkönä käskisi tallikaverusten tapella verissäpäin kisan lopussa ja samalla heittäisi kenties 20 valmistajien pistettä romukoppaan.

Saa telemetriat käyttöönsä. Niiden nojallahan esim tuo Schumin tapaus päätettiin.

Tallimääräykset on tosiaan vaikea näyttää toteen, ellei radioliikenteestä saada poimittua jotain, tai sitten pojat mene laukomaan haastatteluissa tyhmyyksiä.
Ja nyt on tuo jälkinmäinen tapahtunut, jonka takia koko hommaa tutkitaan.

Oma veikkaus on, että Mclada saa sakot + nuhteet, ja homma on sillä selvä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ajamalla ne kisat voitetaan, eikä missään kabinetissa jälkikäteen tehdyillä naurettavilla päätöksillä. Ei kai tässä tosiaankaan ole muusta kysymys, kuin Hamiltonin hieman harkitsemattomista lausunnoista, joita sitten tulkitaan ehkä liian orjallisesti. Säännöt ovat aina sääntöjä, ja niitä pitää noudattaa kaikkien tasapuolisesti, mutta kyllä tässä kohtaa olisi kaikkein järkevintä, jos FIA rahastaa vaan McLarenilta muutaman kymmenentuhatta euroa huonoista sanavalinnoista, ja kaikilla säilyvät ansaitut pisteet.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tallimääräykset sinällään ovat hiukan vaikea asia tuomita. Kukapa meistä tallipäällikkönä käskisi tallikaverusten tapella verissäpäin kisan lopussa ja samalla heittäisi kenties 20 valmistajien pistettä romukoppaan.
Pilkun nussintaa, mutta 18 pistettä tulee kaksoisvoitosta.

Teamien ja kuskien välinen radioliikennekin pistettiin juuri näiden tallimääräysten varjolla julkiseksi, ettei näitä lapsellisia voiton antamisia tallikavereille enää nähtäisi. Ne eivät sovi kyllä mitenkään moottoriurheilun imagoon, joten ihan hyvä jos vaan saadaan kytkettyä kokonaan pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös