Ei kannata kovasti pettyä, jos Renault tippuukin ensi kaudelle keskikastin talliksi. Käsittääkseni Renault on tiputtanut panostustaan F1-talliinsa, ja Alonson lähtö tulee näkymään, ja pahasti.
Kovalainen voi olla Fisicoa nopeampi, mutta onko hän vielä Alonson tasolla? Tuskimpa.
Mclarenilla taasen on paletti kaikkein pahiten levällään huipputalleista. Ensi kausi on ensimmäinen kausi aikoihin, kun Newey ei ole ollut suunnittelemassa Mclarenin menopeliä ollenkaan. Ja sen täytyy näkyä. Tähän yhdistettynä Mercedeksen tehoton moottori, ja uudet renkaat, niin voi olla Alonsolla tiukkaa ajaa voitoista.
Tosin kuuleman mukaan Mclaren ajatti ainakin Kimin autossa, jotain kehitysversio moottoria viimeisissä kisoissa, jotta se saisi vielä ensi kaudella viilata sitä paremmaksi sääntöjen sallimissa puitteissa.
Alonsosta, Mclaren saa hyvän kuskin ensi kaudelle. Kuskin joka on todistanut pystyvänsä mestaruuksiin. Mclarenilla sitä ei välttämättä vielä ensi kaudella tule, mutta sitä seuraavalla voi jo tullakkin.
Ferrarilla taasen on näkyvien paikkojen muutoksista huolimatta paketti muuten hyvin kasassa. Autonsuunnittelu puolella jatkaa sama porukka, moottori on ehkä sarjan paras, ja renkaat jo ennestään tutut.
Se onko Kimistä mestariksi, onkin sitten ihan toinen juttu. Massasta, Kimi kuitenkin saa ihan pätevän tallikaverin.
Nyt kun isot tallit on muutoksien keskellä, niin siellä olisi uusille tulokkaille hyvä paikka iskeä. Pystyykö Toyota, BAR tai Red Bull nousemaan huippujen tasolle jää nähtäväksi. Mutta paljon parempaa paikka iskeä ei lähiaikoina tule.
Harmi vain noiden tallien kuskeissa on paljon toivomisen varaa mestaruuskamppailua ajatellen.