1Timer kirjoitti:- Michael Schumacher ei ole enaa F1-kuski
- McLarenilla ei ole suomalais-kuskia
- Ferrarilla on suomalainen ykkoskuskina
- Renaultilla on suomalainen kuski
Onhan tuo kieltämättä melko outo tilanne.
1Timer kirjoitti:- Michael Schumacher ei ole enaa F1-kuski
- McLarenilla ei ole suomalais-kuskia
- Ferrarilla on suomalainen ykkoskuskina
- Renaultilla on suomalainen kuski
avatar kirjoitti:Onhan tuo kieltämättä melko outo tilanne.
TAM kirjoitti:Ja kuten joku aiemmin jo totesi, niin kisan ohjaajahan oli todellinen ammattilainen verrattuna niihin selostamossa sekoilleisiin kavereihin. Ei ne tainneet edes huomata sitä tilannetta, jossa Schumi oli jo Kimin rinnalla, muttei vielä päässyt ohi. Katselivat vaan kierrosaikoja monitorista ja tulkitsivat, ettei Kimillä ole mitään hätää, koska ajoi nopeamman kierroksen tjsp. Noh, tämähän on ihan normaalia, joten tuolla selostajakokoonpanolla maikkarin on kyllä turha odottaa mun rahoja ensi kaudella...tai oikeastaan taitaa jäädä maikkarin kanavapaketti ottamatta vaikka selostajatkin vaihtuisivat, joten se siitä.
Sniper kirjoitti:Eli Schumin ajolinja lieni pieni yllätys ja Kimi laittoi vastaan juuri sen verran kuin oli järkevää.
Kapo kirjoitti:Shummeli on sitten poissa F1-karkeloista. Eipä olisi juuri sopivampaa loppua osannut toivoa, omalla tyrimisellä JÄLLEEN kerran ratkaisupaikassa turpaan. Ylivoimaisen nopealla kalustolla kakkostilat molemmissa MM-tilastoissa.
Shumin puuttuminen antaa kyllä aikamoiset eväät ensikauden spekuloimiselle, pakka on kokonaan sekaisin. Mutta vanhuus se vie tarvittavan terän kilpa-ajajan otteista, aika luopua on nyt.
Kapo kirjoitti:Eipä olisi juuri sopivampaa loppua osannut toivoa, omalla tyrimisellä JÄLLEEN kerran ratkaisupaikassa turpaan.
Snaipperi #16 kirjoitti:Fisico sitten sikaili Michaelin päätöskisan, mutta hyvin Schumi nousia uudestaan kärkikahinoihin harmi kun kisa loppui kesken hänen osaltaan.
repe_joke kirjoitti:Kyllä nämäkin puheet voi lopettaa ihan kokonaan. Niin taitavaa kuskia ei olekkaan olemassa, että antaa pikkuhipat edellä ajavan takarenkaaseen - semmoisen jota edessä ajava ei edes huomaa - ei kärsiä itse mitään vauriota, ja saa vielä puhkaista renkaan edessä ajavalta.
Että voi niitä laseja kyllä tarkistaa oikeaan suuntaan eräät tämänkin jutun kanssa.
1Timer kirjoitti:No kylla. Veikkaan, etta taalla on lahemmas puolet jengista sellasia, jotka eivat ole ikina nahneet mitaan muuta kun listani asiat painvastaisina.
Speedye kirjoitti:Ahahaha.. Tainnut Kapolla mennä nyt hieman analyysi väärin. On siis Schumin vika, että hänen autostaan hajoaa moottori, aika-ajoissa häviävät polttoaineen paineet ja kisassa Fisichellan etusiipi puhkaisee miehen takarenkaan? Kerrotko minulle mikä näistä on Schumin vika. Ja Kapo sinulle siitä vanhuudesta sen verran, että kukakohan oli täysin ylivoimainen eilen verrattuna muihin. Ilman tuota rengasrikkoa ei olisi ollut kuin yksi voittajasuosikki jonka nimi on Michael Schumacher. Eli jotain rajaa noihin juttuihin. Taitaa kateus paistaa?
No ei se siltä tunnu, kovasti olet tässäkin ketjussa parjannut sitä, kuinka mestaruus ei ratkennut ajamalla. Ja olet muutenkin dissannut aika vahvasti Alonsoa ja ylipäänsä kaikkia muita paitsi Mahtavaa Schumacheria.Snaipperi #16 kirjoitti:No tuo olikin pikku kuitti, mitä olisi tapahtunut jos Schumi olisi tehnyt "fisicot" ja puhkaissut Alonson renkaan ja voittanut vaikkapa mestaruuden. Vahinkohan tuo oli, ei siinä mitään. Kunhan laitoin kun joku oli ensin viisastellut "Schumin virhealttiudesta". Enemmänkin keskustelua voisi jatkaa mikä sitten on menestyvä kuljettaja jos Schumi ei ole sitä, olihan Sennakin röyhkeä ja voittava. Samalla lailla voidaan halveksia kaikkien oikeasti hienoa uraa "no sulla olikin Ferrari tai Häkällä parhaat koneet" jne. Minun mielestä kaikki mestarit ovat mestaruuden arvoisia.
Taitopelaaja kirjoitti:No ei se siltä tunnu, kovasti olet tässäkin ketjussa parjannut sitä, kuinka mestaruus ei ratkennut ajamalla. Ja olet muutenkin dissannut aika vahvasti Alonsoa ja ylipäänsä kaikkia muita paitsi Mahtavaa Schumacheria.
Mutta kyllä täytyy antaa tunnustusta Schumacherille, huikea kuski hän on. Olen ollut mestaruustaistelussa koko ajan Alonson puolella, mutta kyllä tässä melkein lopulta olisi toivonut, että Schumi olisi tuon mestaruuden vienyt. Joka tapauksessa Alonso sen ansaitsee ja onnittelut sinne suuntaan.
edit: ääh, ehkei tuota koko kritiikkiä voi kohdistaa sinuun vaan osittain myös Speedeye:hen.
Speedye kirjoitti:Kirjoittakaa edes se nick oikein.. Ja minä en mielestäni ole dissanut sen enempää Alonsoa, muuta kuin siitä että mies on jatkuvasti itkemässä kaikesta. Schumia sen sijaan ylistän, ja mielestäni siihen on aihetta. Taisipa itse Niki Laudakin antaa lausunnon jonka mukaan hänen mielestään Schumacher on kaikkien aikojen paras F1-kuljettaja.
EDIT: Niin ja jossitellaan sen verran vielä.. Mitä olisikaan tapahtunut jos Massa olisi puhkaissut Alonson takarenkaan? Ei helvetti sitä itkun ja jeesustelun määrää. Nyt kun tilanne oli näin kukaan ei itkenyt tilanteesta, ei edes Schumi jota tuo merkittävästi haittasi. Kuitenkin hyvä näin, Schumi näytti vielä viimeisessä kisassaan nuoremmilleen että Kerpenin suunnasta pesee.
repe_joke kirjoitti:Antaa kuitenkin jokaisen itse tehdä se päätös, kuka on kaikkien aikojen paras. Minulle Schumi ei sitä edusta, ja olen sinut sen kanssa. Ei ole minun ongelma, jos joku muu ei ole sen kanssa sinut.
Schumi on toki aivan mahtava kuski, mutta ei kuitenkaan edusta minulle urheilijana semmoista tyyppiä, jota voisin kannustaa.
Ja kannattaa lopettaa ihan oikeasti nuo puheet renkaan puhkaisemisesta. Se viittaa tahalliseen tekoon, ja sitä Fisicon teko ei ollut. Jos Fisico edes ikinä osui Schumiin. Tv-kuvan perusteella minä en sitä ainakaan pysty faktaksi sanomaan.
Ja vaikka Schumi ajoi ihan loistava kisan eilen, niin täytyy muistaa, että se on aika helppoa kun itsellä on lähes sekunttia muita nopeampi auto. Niin hyvä ei Schumikaan ole, että olisi noussut tuolta takamatkalta pisteille tasavertaisella kalustolla.
Speedye kirjoitti:Muistelen vieläkin niitä aikoja, kun Schumi tuli Ferrarillaan mutkiin nelipyöräluistossa. Kiitos nykyisten luistonestojen ym. tuollaisia tilanteita ei enää nähdä.
Speedye kirjoitti:Niin ja jossitellaan sen verran vielä.. Mitä olisikaan tapahtunut jos Massa olisi puhkaissut Alonson takarenkaan?
avatar kirjoitti:Paljon mahdollista. Itse olen Formuloita katsellut muistaakseni vuodesta 91. Meinasin ihan lonkalta heittää, etti Ferrarilla ole ollut suomalaista sinä aikana kun olen seurannut, mutta onhan toki Salo. Tosin eipä ennen Saloa siellä ole suomalaisista tunkua ollu? Onko ollut koskaan ketään?
Sehän se ikävää onkin, että formulat on mennyt ferrarin taktiikoiden mukana tuohon suuntaan. Perkele, on se kumma ettei asioita voida ratkoa urheilullisesti.1Timer kirjoitti:Monille F1-"asiantuntijoille" ei ole vaan edelleenkaan selvinnyt kahta tarkeaa asiaa: a) F1 on joukkueurheilua
En minä noista tiedä, mutta täälläkin on aika voimakkaasti tuotu sitä "faktana" esille, että Räikkösen auton hajoamiset eivät itse asiassa johdu tallin työn laadun puutteista, vaan Räikkösestä. Omana villinä arvauksena heitän, että Räikkösessä ja Schumissa on noissa tapauksissa ollut vikaa suunnilleen yhtä paljon. Kompromissi?Speedye kirjoitti:On siis Schumin vika, että hänen autostaan hajoaa moottori, aika-ajoissa häviävät polttoaineen paineet ja kisassa Fisichellan etusiipi puhkaisee miehen takarenkaan? Kerrotko minulle mikä näistä on Schumin vika.
Designer kirjoitti:En minä noista tiedä, mutta täälläkin on aika voimakkaasti tuotu sitä "faktana" esille, että Räikkösen auton hajoamiset eivät itse asiassa johdu tallin työn laadun puutteista, vaan Räikkösestä. Omana villinä arvauksena heitän, että Räikkösessä ja Schumissa on noissa tapauksissa ollut vikaa suunnilleen yhtä paljon. Kompromissi?