Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

F1-ketju

  • 664 208
  • 5 069

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Kerrohan minulle olisiko esim. Häkkinen tai Räikkönen tälläiseen pystynyt. Ei varmasti olisi.
Tuskin olisivat Kimi ja Häkä pystyneet luettelemiini aisioihin, se on myönnettävä.

Speedye kirjoitti:
Kimi-fanit kun ovat niin varmoja Räkän maailmanmestaruudesta. Minä en olisi.
En nyt kutsu itseäni Kimi-faniksi, mutta mikäli Kimi nyt sattuisi voittamaan mestaruuden, niin tietenkään Kimillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Sehän vaan ryyppää.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Speedye kirjoitti:
Niin.. mutta olen varma, että jos Schumi olisi jatkanut olisivat kyseiset herratkin varmasti jatkaneet. Ei ole myöskään sattumaa, että Schumi veti Benettonilta mukanaan Ross Brawnin Ferrarille tullessaan. Ja nyt samalla ovenavauksella miehet lähtivät tallista. Kuka on muuten Räikkösen ensi kauden kilpailuinssi? Onko siitä vielä mitään tietoa?

Kaiketi Ferrarin kisainsinöörit ovat samat kuin tälläkin kaudella. Chris Dyer (joka on ollut Schumin kisainssi muutaman vuoden) olisi näin ollen Kimin kisainssinä ja Rob Smedley jatkaa Felipe Massan kanssa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ted Raikas kirjoitti:
Sitä en muista/tiedä, millainen oli Ferrarin tila ennen Schumia, eikös se aika alamaissa ollut pidemmän tovin.

No parilla edellisellä kaudella aikaa ennen Schumia talli oli samassa tilanteessa, kuin Mclaren oli tänä vuonna. Sarjassa oli kaksi selvästi parempaa tallia, mutta Ferrari oli selvästi kolmanneksi paras talli, ja pystyi tappelemaan välillä voitoista.
94 Ferrari oli kolmas tallien pisteissä 71 pisteellä, 95 kolmas 73 pisteellä, 96 (eka Schumin kausi) toinen 70 pisteellä.
Elikkä ei tallilla juuri ennen Schumin tuloa niin huonosti mennyt, kun annetaan olettaa. Mutta toki tallilla meni Schumin aikana paremmin, kuin kertaakaan sen historian aikana, ja sitä ei sovi unohtaa taikka vähätellä.
 

snumi

Jäsen
Voittaja ensi kaudella

Betandwin tarjoaa tuollaisia voittajia ensi kaudelle (4 kovinta ehdokasta):

Fernando Alonso (ESP/McLaren)
Kimi Räikkönen (FIN/Ferrari)
Felipe Massa (BRA/Ferrari)
Heikki Kovalainen (FIN/Renault)

Sen enempää tuohon kantaa ottamatta, kuka voittaa, niin ainakin on tulossa mielenkiintoinen kausi suomalaisittain katsottuna. Sekä Kimi että Heikki lasketaan kärkikastiin.

On se kyllä jännä jos McLaren lopettaa hajoamisen heti, kun ratissa ei ole suomalainen. On meinaan niitä ongelmia riittänyt sekä Mikalle että Kimille vuosikausien ajan.
 

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Häkkisen paluu...

Mutta missä on JJ? ;) Täällähän se Häkkisen paluuta spekuloiden: http://www.yle.fi/urheilu/moottoriurheilu/id57187.html

Sinänsä erittäin koomiselta kuulostava spekulointi Häkkisen paikasta Mclaarenin ohjaimissa ei vain ota laantuakseen. Nyt ollaan jo Ylen Ruutulipun mukaan käyty McLarenin lääkärintarkastuksessa...

Kyllähän ajaminen on aikuisten oikeasti ainut homma missä Häkkisestä johonkin on kyseisessä organisaatiossa. PR-miestä ei taida tulla kaverista, joka nimesi kyseisen homman syyksi aiempaan vetäytymiseen.

Se millä statuksella Häkkinen hommia ryhtyisi McLarenilla hoitamaan jää nähtäväksi. Jos nyt kuitenkin spekuloidaan tällä kuskin paikalla, niin motivaatiota testikuskiksi ei voine selittää kuin raha, ja sitä nyt harvemmin kyseisestä hommasta roppakaupalla tulee. Eikä se DTM kummoisesti mennyt, mutta kai se siipiauto sitten eroaa kopillisesta, ja Ronilla on joku ihmemieltymys suomalaiseen kuskiin sekä tietty Häkkiseen.

Toisaalta takana voi olla paniikkitilanne hyvän kakkoskuskin puutteessa, kun Räikkönen ei jäänytkään McLarenille. Tätä voi olla vaikea uskoa, varsinkin kun Alonson sopimus ajoittuu sopivasti 2005-vuoden loppuun, ja Räikkönenhän teki Ferrari-sopimuksen jo 2005 (http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1...:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:404280,1:0:0:0:0:0:). Alonson haastattelun perusteella Ron otti yhteyttä jo 2005 heinäkuussa häneen, jolloin Ronilla ei varmastikaan ole ollut tiedossa Räikkösen Ferrari-yhteydet. Näin ollen Ronilla on luultavasti ollut mielessä tähtikaksikko Kimi ja Fernando McLarenin ratissa jääräpäisesti loppuun asti. Näin ollen yksi skenaario Häkkiseen päätymiseen voisi olla kokeneen kakkoskuskin puute Kimin "yllätyssiirron" edessä, kun kuskeja ei enää myöhäisessa vaiheessa 2006-kautta ollut tarjolla. Ferrarin spekulointi Schumacherin jatkolla olisikin ollut vain hämäystä McLarenin suuntaan ja perus F1-mediapeliä. Kimin intresseissä ei varmasti ole ollut vaikeuttaa omaa työntekoaan tallissa paljastamalla sopimusta (rahaakin on voinut Ferrarin suunnasta tulla tähän tarkoitukseen). Pedro ei olekaan vain tarpeeksi nopea ja Lewis on täysi keltanokka, eikä ehkä sittenkään superlahjakkuus suoraan huipputallin kisakuskiksi (harvemmin keltanokat ovat viimeaikoina ilman mainittavaa F1-testausta nousseet mahtitalleihin kisaamaan). Jos Ron taas onkin tiennyt Räikkösen sopimuksesta ajoissa, hän on voinut kaavailla kakkoskuskin paikkaa Lewikselle tai Pedrolle, mutta nyt on tullutkin toisiin ajatuksiin. Tässä skenaariossa ihmetystä herättää miksei Ron sitten olisi testannut ko. kavereita riittävästi, ja saanut varmistuksen ajoissa, muiden vapaiden kuskien ollessa vielä markkinoilla...
Tai ehkäpä sittenkin on kyse vain JJ:n mainitsemasta mediapelistä, ja sponsorien houkuttelusta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Häkän paluuseen liittyviltä huhuilta katkaistiin siivet tänään, kun McLaren ilmoitti ensi kauden toisesta kuskista. Alonson tallikaveriksi tulee 21-vuotias britti Lewis Hamilton. Hänellä on viime kaudelta GP2-sarjan mestaruus. YLE:n teksti-tv tietää myös kertoa että Hamiltonista tulee F1-sarjan ensimmäinen tummaihoinen kuljettaja.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Selvä pelihän toi jo oli, ettei Häkkinen ainakaan McLadan kyydissä istu. Muita hommia Häkkinen voi tiimin puolella tehdä, keskustelut käyvätkin siitä kuumina.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tässä koko Häkkis koohottamisessa oli kyse vain siitä, että saatiin F1 mainostettua enemmän ja jokunen Max-paketti myytyä enemmän.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Snaipperi #16 kirjoitti:
Tässä koko Häkkis koohottamisessa oli kyse vain siitä, että saatiin F1 mainostettua enemmän ja jokunen Max-paketti myytyä enemmän.

Ei ehkä suoraan F1 mainostamista, vaan Mercedes osaa ottaa Häkkisestä kaikki irti mitä hiukankin on mahdollista.

Mikahan on Saksassa Schumin jälkeen varmaan seuraavaksi suurin idoli, ainakin näistä viime aikoina ajaneista.
 

Tep

Jäsen
Itsekin ajattelin pienessä päässäni, että McLaren hakee tällä Häkkis-casella vain huomiota eikä mitään muuta. Käväisi toki sekin vaihtoehto hetken mielessä, että tallin nokkamiehet ovat totaalisia typeryksiä ja Häkkistä ollaan todellakin tuomassa takaisin, mutta ei sentään. Varmasti parempi kaikkien kannalta, etenkin Mikan.

Mielenkiinnolla odotan mihin rooliin Mika istutetaan, vai istutetaanko mihinkään.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Snaipperi #16 kirjoitti:
Tässä koko Häkkis koohottamisessa oli kyse vain siitä, että saatiin F1 mainostettua enemmän ja jokunen Max-paketti myytyä enemmän.

Olisi ihan kiva tietää, että kuinkahan paljon maikkari on saanut myytyä näitä kanava -paketteja ? Taitaa olla niin että markkinollisista syistä lukuja ei ilmoiteta ?
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Niilo kirjoitti:
Olisi ihan kiva tietää, että kuinkahan paljon maikkari on saanut myytyä näitä kanava -paketteja ? Taitaa olla niin että markkinollisista syistä lukuja ei ilmoiteta ?

Pääkaupunkiseudulla myyntiä rajoittaa ainakin toistaiseksi vielä se, että Welho ei ole tehnyt jakelusopimusta Maikkarin kanssa. Näin ollen esim. allekirjoittanut ei suostu Maikkarin pakettia hankkimaan ennen kuin voin tilata sen nykyiselle kortilleni (Welho). Mitää järkeähän ei ole ottaa kahta erillistä korttia. Toisaalta heti kun mahdollisuus tarjotaan Welhon toimesta, ostan ehdottomasti Maikkarin paketin.

Olen asiaa sekä Welholta että Maikkarilta tiedustellutkin; Welholta ilmoitettiin neuvottelujen asian suhteen olevan käynnissä ja Maikkarilta ei ole kuulunut pari viikkoa sitten lähettämääni kysymykseen minkäänlaista vastausta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Lappeenrannassa on kaverini mukaan mennyt kaupaksi noita paketteja melkoisesti. Hinta kun on niin halpa. Tosin eihän sieltä kyllä mitään kunnon ohjelmaakaan tule, että sinänsä :D
 

Kaivanto

Jäsen
MTV3
22.20 Tulosruutu
22.25 Tulosruutu Extra: Ferrari-testi


Maikkarin tähänastisesta formulamaailman pikku risahdusten kaikujen uutisoinnista päättelin, ettei kanava voisi ohjelmabrändiään urheilu-uutisissaan enää enempää markkinoida. Olin väärässä.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Tuli tässä mieleen, kun haastattelua kuuntelin, niin onpahan Kimi selvästi puheliaampi kuin McLarenin aikana. Juttua tulee ihan luontevasti (verrattuna kimin normaaliin tasoon...) eikä normaalia ininääkään kuule, ellei siihen kiinnitä kaikke huomiotansa. Toivotaan vaan, että mestaruus tilille napsahtaisi, kyllä se sen on ansainnu jo.

PS. Ei, en omista MTV3 Maxia, ja pidän naurettavana myös MTV3:sen Ferrari-testi erikoislähetystä. Enkä myös Maxia aio itselleni kustantaa. Mamma maksaa...
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kimin ensimetrit siis Ferrarilla on nähty. Kimin paras aika oli 1.15,226 (39 kierrosta) ja Massan 1.14,493 (76 kierrosta). Huomioitavaa on, että Kimi ajoi 2006 vuoden autolla, mutta 2007 sääntöjen renkailla, kun Massa ajoi täysin vuoden 2007 sääntöjen mukaisella autolla.

Tästä nyt ei voi vetää kovin suuria johtopäätöksiä, koska testin luonne oli lähinnä "pressrun", joka jäi kaiken lisäksi ennakoitua lyhyemmäksi huonon kelin vuoksi. Tulevat testit näyttävät varmasti suuntaa, vaikka lopullinen tieto tallien voimasuhteista saadaan vasta Australiassa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Huono sää on taas vaikeuttanut Ferrarin testejä Vallelungassa. Massan aika 1.18,767 ja Kimi 1.22,229
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niilo kirjoitti:
Huono sää on taas vaikeuttanut Ferrarin testejä Vallelungassa. Massan aika 1.18,767 ja Kimi 1.22,229

Tähän voi myös lisätä sen, että Kimiltä meni vaihdelaatikko rikki päivän aikana, joka vaikeutti myös testaamista.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Pakko myöntää...

Kaivanto kirjoitti:
MTV3
22.20 Tulosruutu
22.25 Tulosruutu Extra: Ferrari-testi
Maikkarin tähänastisesta formulamaailman pikku risahdusten kaikujen uutisoinnista päättelin, ettei kanava voisi ohjelmabrändiään urheilu-uutisissaan enää enempää markkinoida. Olin väärässä.
..että MTV3 pääsi yllättämään. Erikoislähetys siitä, että Räikkönen pääsi kokeilemaan/hakemaan tuntumaa Ferrariin ensimmäisen kerran.
Tulosruutu nyt muutenkin kertoo urheilutuloksia eri lajeista jos esim. F1-renkaiden jännittävästä esilämmittämisen kuvaamiseltaan ehtii.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Matti Kyllönen tekee paluun MTV3:n F1-lähetyksiin tulevalla kaudella. Kyllönen selostaa MTV3:n ilmaislähetykset, kun Oskari Saari jatkaa selostamista MAX-kanavalla. Lisäksi MTV3:n F1-tiimiin kuuluvat (pääosin maksupuolella) Mika Salo, Keke Rosberg, Sasha Ikonen, Timo Pulkkinen ja Erkki Mustakari.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/01/501315

Oli lievä yllätys, että Kyllönen tuli ilmaispuolen selostajaksi, mutta ilmeisesti Kyllösellä olisi tarkoitus ennemmin saada massoja katsomaan ilmaislähetyksiä kuin keräämään hc-faneja maksupuolelle. Toisaalta monet toivoivat Kyllöstä maksupuolelle, jonka vuoksi jotkut voisivat tilata MAXin, toisaalta monet eivät pitäneet Kyllösen tyylistä.

Saa nähdä, miten vuodet ovat vaikuttaneet Kyllösen selostukseen, etenkin, kun on kyse pääosin koostelähetyksistä. En ole paljon nähnyt Kyllösen selostuksia F1-selostusten päätyttyä 2001 MTV3:lla, mutta ne vähät mitkä olen CARTista ja DTM:stä nähnyt, eivät ole minua vakuuttaneet. Tosin kyseessä olivat eri lajit kuin F1, joten katsotaan nyt, miten homma lähtee toimimaan.
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
Vähän pelottaa toi Kimin vauhti. Massa on järjestäen nopeampi testeissä. Täytyy toivoa että Kimi vähän säästelee ja totuttelee autoon ja että sais vauhdin kohalleen ennen Ausseja.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
lommi kirjoitti:
Vähän pelottaa toi Kimin vauhti. Massa on järjestäen nopeampi testeissä. Täytyy toivoa että Kimi vähän säästelee ja totuttelee autoon ja että sais vauhdin kohalleen ennen Ausseja.

Niin.. Jotenkin ei tullut yllätyksenä tämä. Olisi ollut huvittavaa nähdä paljon Schumi olisi ollut Kimiä edellä testeissä. Silloin ei olisi kymmenykset riittäneet.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
lommi kirjoitti:
Vähän pelottaa toi Kimin vauhti. Massa on järjestäen nopeampi testeissä. Täytyy toivoa että Kimi vähän säästelee ja totuttelee autoon ja että sais vauhdin kohalleen ennen Ausseja.
Mulle ei ole ollut yllätys, että Massa ajaa kovempaa, tuttu talli ja auto. Huomionarvoista on, että se ero on kaventunut koko ajan ja ennenkaikkea molemmat ovat ajaneet tasaisia aikoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös