F1-ketju

  • 661 075
  • 5 107

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
HemmoP kirjoitti:
Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)

Tervetuloa joukkoon.

Niin...mä kannatan yleensä sitä jengiä, missä suomalainen ajaa. Oli se sitten McLaren tai Ferrari. Häkkinen ajoi Larenilla kaksi mestaruutta, totta vitussa silloin kannatin sitä tallia ja inhosin Ferraria, sillä Ferrari teki kaikkensa, ettei Häkkinen, siis suomalainen voittaisi mestaruutta. Ensi kaudella on hienoa fiilistellä kisoja ja SUOMALAISTEN menestystä Rellulla ja Ferrarilla. Sama periaattessa mulle kumpi voittaa, kuhan suomalainen kuski voittaa. Mutta en sitä mene kiistämään, etteikö se tuntuisi hienolta, että Kimi saanee nyt alle sellaisen ajokin ja ympärilleen sellaisen työryhmän, jonka avulla mestaruuksia voitetaan. McLaren ei valitettavasti Häkkisen lähdön jälkeen ollut sellainen. Enkä kiistä sitäkään, etteikö silloin Ferrari olisi ollut se formulasirkuksen suuri saatana meikäläiselle em. syistä.

edit: joskin ajoihan Salokin Ferrarilla ja toista suomalaista vastaan.

(Voihan sen asian tietenkin kääntää näinkin päin, että kumma kun itkevää Häkkistä kivillä heittäneet tifosot ottavat nyt riemurinnoin vastaan Schumin seuraajan pahimman kilpailijan tallista..:) Tervetuloa joukkoon! )
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Cube kirjoitti:
Siinä missä Schumacher on tunnettu valtavasta kunnianhimostaan ja työmoraalistaan, vetää Räikkönen testeissä vastoinkäymisten kohdatessa housut pois jalasta ja lähtee tissibaariin.
Jos mielikuvasi pitää paikkansa, niin Ferrari katsoi tarvitsevansa juuri tuollaista kuljettajaa ainakin kolmeksi seuraavaksi kaudeksi. Mitenhän mahtaa olla... ;o)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HemmoP kirjoitti:
Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)

Tervetuloa joukkoon.

Enää ei tarvitse olla aidan sillä puolella joka huutelee FIA:n puolueellisten tuomioiden takia, vaan saa vain selitellä mustaa valkoiseksi kun suomalainen kuljettaja on nyt hyötyjän puolella.

Ihan kivaa toki saada apuja mestaruustaistoon lajin kattojärjestöltä, vaikka rehellinen peli loppujen lopuksi olisikin hienompaa. Tosin Kimi ja Ferrari taitaa ensi kaudella olla sen verran kova paketti että apuja ei taideta tarvita.

Kaiken kaikkiaan hieno kausi luvassa kun Kovalainen ajaa Rellulla ja Kimi Ferrarilla, sen lisäksi tuo suomalaisten huippujen kuskien kotina viime ajat toiminut McLaren saa edelleen sympatiani vaikka suomalaista kuskia ei sieltä ensi kaudella löydykään.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Ensi kausi on formuloissa tosiaan suomalaisittain mielenkiintoa täynnä, kun sekä Räikkönen että Kovalainen ajavat huipputalleissa. En tiedä, mistä johtuu, mutta tämä Kimin Ferrarille siirtyminen ei aiheuttanut minussa oikeastaan minkäänsortin tunteita. Olisikohan syy ihan yksinkertaisesti siinä, että kun tätä asiaa ollaan spekuleerattu vuosikaudet, niin sitten toteutuessaan tuli vaan tunne, että aijaa...

Toinen syy siihen, miksi en jaksa innostua ihan hirveästi tästä Kimin Ferrari-pestistä on se, että muistan, kuinka vaikeaa Ferrarilla voittaminen oli vaikkapa Jean Alesille. Schumacher sen Maranellon punaisen orin lentoon sai! Jotenkin minulla on vaan pelko peräpäässä, onko italialaistiimi sittenkään yhtä motivoitunut toimimaan Kimin kuin Michaelin kanssa. Entä jos makeaa onkin tullut mahantäydeltä liikaa viime vuosina? Jos homma ei lähde heti toimimaan Kimin toivomalla tavalla, niin minun ei ole ihan mahdotonta kuvitella, että hän alkaa uudesta loistokkaasta työympäristöstään huolimatta "kiukutella". Me kaikki tiedämme, mitä tämä puolestaan tarkoittaa.

Edellisen kerran Maikkari hehkutti superkautta vuoden 1994 alussa, kun sekä Häkkinen että JJ ajoivat huipputalleissa. Hommasta tuli loppujen lopuksi lähes pannukakku - kiitos JJ:n loukkaantumisen. Toivon todella, että nyt olisi odotettavissa parempaa. Oma veikkaukseni kuitenkin on, että ensi kauden jälkeenkin meillä on Suomessa kaksi formula 1 -maailmanmestaria ja suurin osa tämänkin palstan kirjoittajista käy ihan perusteltua keskustelua siitä, kumpi piloteistamme on parempi, Kimi vaiko Heikki. Kahtellaan...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Täytyy yhtyä monen muun kirjoittajan mielipiteeseen, että mielenkiintoinen kausi on tulossa.
Henkilökohtaisesti jo senkin takia, että en voi edes kuvitella kannattavani Ferraria - toisaalta taas olen aina kannattanut suomalaisia kuskeja, Saloa lukuunottamatta.
Tuon takia olen vieläkin vähän pettynyt, kun se Kimin Ferrari sopimus varmistui. Mclaren on kuitenkin ollut se suomalaistalli, jo yli 10 vuotta.

Toisaalta on kuitenkin hienoa, kun Kimi pääsi talliin johon hän on itse aina halunnut. Ja ensi kaudesta vieläkin hienomman tekee Heikin Renault soppari. Joko ensi vuonna tulee ensimmäinen suomalainen kaksoivoitto? Siihen on ainakin kaikki mahdollisuudet.
Harmi vain, että tätä suomalaisittan mielenkiintoista kautta saa odotella ärsyttävän kauan. Ja sitten kun se alkaa, niin ei ole yhtään varmaa, että se näkyy "maksuttomalla" puolella.
 

Kyylä

Jäsen
Jacobus kirjoitti:
Toisaalta luulisi ammattilaisurheilussa saman kansalaisuuden omaavien puhuvan yhteistä kieltä (englanti) myös F1:ssä, kun se onnistuu monissa muissa lajeissa.

Oikarinen voisi heittää Kainuun murteella Heikille radioon, että tuuppa seuraavan varvin jälkeen sisään, niin vaihdetaan uudet nakit. Olisi kisan aikainen salakieli valmis ja taktiikasta oltaisiin perillä vaan täällä Pohjolassa. .
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kyylä kirjoitti:
Oikarinen voisi heittää Kainuun murteella Heikille radioon, että tuuppa seuraavan varvin jälkeen sisään, niin vaihdetaan uudet nakit. Olisi kisan aikainen salakieli valmis ja taktiikasta oltaisiin perillä vaan täällä Pohjolassa. .
Niin, toimisihan se noin. Mutta Formula 1:n tuntien joku tallipäälliköistä kantelisi asiasta FIA:lle ja kuukauden vatvomisen jälkeen suomen käyttäminen tallin ja kuskin välisessä kommunikaatiossa kielletään. Ennen tätä suomi on tietysti ensin GP:n tuomariston puolesta sallittu, mutta FIA sen lopulta kieltää :D
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sattui Mtv:sen sivuilta seuraavaa silmään.

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolon mukaan Michael Schumacher oli vaikuttamassa Kimi Räikkösen valintaan seuraajakseen italialaistallissa.

- Ferrarilla ei ole tehty yhtään päätöstä, johon Michael ei olisi vaikuttanut. Hän suositteli meille Räikköstä, di Montezemolo kertoi Il Giornale -lehdessä.

Di Montezemolo kertoi myös, että Ferrari oli päässyt sopimukseen Räikkösen kanssa jo viime vuoden puolella. Schumi sitä vastoin pohti omaa tulevaisuuttaan pitkään, mutta päätyi lopulta lopettamisen kannalle.

- Schumacher kertoi meille päätöksestään pari viikkoa sitten. Räikkösen kanssa meillä on ollut sopimus jo vuoden ajan. On selvää, että jos Michael olisi päättänyt jatkaa, olisimme olleet valmiita ajattamaan "dream teamiä", di Montezemolo viittasi Schumiin ja Räikköseen.


Tuon perusteella myös Schumi arvostaa Räikkösen suhteellisen korkealle. Tai ainakin oudolta tuntuisi, että mies suosittelisi talliin kuskia, jota ei arvosta ollenkaan.

Tuolla oli - "yllättäen" - myös paljon muita uutisia tuota Kimin Ferrarrille siirtymistä koskien. Kannattaa lueskella, jos ei ole muutakaan tekemistä.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Samalla kun Suomessa hehkutetaan Räikkösen ja Kovalaisen sopimuksia ja puhutaan Suomalaisten kaksin taistelusta maailmanmestaruudessa niin muutama asia taitaa unohtua. Alonso&McLaren on varmasti kova pari ensikaudella, koska Alonson sopimus on ollut tiedossa jo hyvin pitkään ja sen puolin on McLaren voinut rakentaa ensikauden autoa Alonson mukaan ja se on aika suuri etu ,tosin samaa voi sanoa myös Ferrarista&Räikkösestä. Täytyy muistaa ,että Räikkösen aikana tallikavereina olleilla Coulthardilla&Montoyalla on ollut suunilleen tasavertaset kalustot ja tietenkin se ,että kahdelle kuskille yritetään saada yhtähyvät autot vie tiimin kilpailukykyä. Nyt on Alonso ja melko varmasti joku tulokas niin se kertoo sen ,että kaikki mahdollinen apu tulee Alonsolle ja näin ollen pääsee nauttimaan kaikesta McLarenin avusta ,jota Kimi ei saanut. Alonso on minun silmissäni mestarisuosikki nro:1 ensi kaudella.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Sattui Mtv:sen sivuilta seuraavaa silmään.

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolon mukaan Michael Schumacher oli vaikuttamassa Kimi Räikkösen valintaan seuraajakseen italialaistallissa.

- Ferrarilla ei ole tehty yhtään päätöstä, johon Michael ei olisi vaikuttanut. Hän suositteli meille Räikköstä, di Montezemolo kertoi Il Giornale -lehdessä.

Di Montezemolo kertoi myös, että Ferrari oli päässyt sopimukseen Räikkösen kanssa jo viime vuoden puolella. Schumi sitä vastoin pohti omaa tulevaisuuttaan pitkään, mutta päätyi lopulta lopettamisen kannalle.

- Schumacher kertoi meille päätöksestään pari viikkoa sitten. Räikkösen kanssa meillä on ollut sopimus jo vuoden ajan. On selvää, että jos Michael olisi päättänyt jatkaa, olisimme olleet valmiita ajattamaan "dream teamiä", di Montezemolo viittasi Schumiin ja Räikköseen.


Tuon perusteella myös Schumi arvostaa Räikkösen suhteellisen korkealle. Tai ainakin oudolta tuntuisi, että mies suosittelisi talliin kuskia, jota ei arvosta ollenkaan.

Tuolla oli - "yllättäen" - myös paljon muita uutisia tuota Kimin Ferrarrille siirtymistä koskien. Kannattaa lueskella, jos ei ole muutakaan tekemistä.

Niin.. Onhan se selvää, että jos Alonson juna on jo mennyt on Räikkönen ainoa todellinen kandidaatti Ferrarille. Tämän Schumikin varmasti tajusi ja suositteli Räikköstä Ferrarille. Alonso ja Räikkönen kun ovat ne kaksi kovinta nimeä F1-markkinoilla. Kimillä ja Schumilla ei sitäpaitsi ole napit niin pahasti vastakkain kuin Schumilla ja Alonsolla. Nuo Alonson ja Briatoren lausunnot saattavat vielä johtaa toimenpiteisiin, kannattaisi Oviedon-itkupillin olla välillä hiljaa ja keskittyä ajamiseen.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Speedye kirjoitti:
Niin.. Onhan se selvää, että jos Alonson juna on jo mennyt on Räikkönen ainoa todellinen kandidaatti Ferrarille. Tämän Schumikin varmasti tajusi ja suositteli Räikköstä Ferrarille. Alonso ja Räikkönen kun ovat ne kaksi kovinta nimeä F1-markkinoilla. Kimillä ja Schumilla ei sitäpaitsi ole napit niin pahasti vastakkain kuin Schumilla ja Alonsolla. Nuo Alonson ja Briatoren lausunnot saattavat vielä johtaa toimenpiteisiin, kannattaisi Oviedon-itkupillin olla välillä hiljaa ja keskittyä ajamiseen.
Oliskos sulla heittää joku kommentti, kun vielä viikko sitten julistit kuola suusta valuen, että Schumi pyörittää koko palettia, ja on täysin hänen päätöksestään kiinni missä Kimi ajaa 2007?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bloogi kirjoitti:
Samalla kun Suomessa hehkutetaan Räikkösen ja Kovalaisen sopimuksia ja puhutaan Suomalaisten kaksin taistelusta maailmanmestaruudessa niin muutama asia taitaa unohtua. Alonso&McLaren on varmasti kova pari ensikaudella, koska Alonson sopimus on ollut tiedossa jo hyvin pitkään ja sen puolin on McLaren voinut rakentaa ensikauden autoa Alonson mukaan ja se on aika suuri etu ,tosin samaa voi sanoa myös Ferrarista&Räikkösestä. Täytyy muistaa ,että Räikkösen aikana tallikavereina olleilla Coulthardilla&Montoyalla on ollut suunilleen tasavertaset kalustot ja tietenkin se ,että kahdelle kuskille yritetään saada yhtähyvät autot vie tiimin kilpailukykyä. Nyt on Alonso ja melko varmasti joku tulokas niin se kertoo sen ,että kaikki mahdollinen apu tulee Alonsolle ja näin ollen pääsee nauttimaan kaikesta McLarenin avusta ,jota Kimi ei saanut. Alonso on minun silmissäni mestarisuosikki nro:1 ensi kaudella.

Kovalainen tuskin taistelee mestaruudesta ensi vuonna. Kimi sen sijaan kylläkin.
Väität, että olisi jotenkin etu, että Alonson ja Mclarenin sopimus on ollut pitkään tiedossa. Millähän tavalla se on etu? Etenkin kun Kimin ja Ferrarin soppari on ollut selvä reilun vuoden. Että kyllä siellä Ferrarillakin tiedettiin, Kimin talliin tulosta jo ennen viime viikonloppua.
Ja mitä tulee tuohon Mclarenin tapaa antaa molemmille kuskeille tasavertaiset autot, niin se ei tule muuttumaan. Se on osa Denniksen omaa konseptia, josta mies ei varmasti tule luopumaan.

Minä en Mclarenille mitään pahaa toivo, mutta ensi kautta ajatellen pakka on pahasti levällään, jo pelkästään autonsuunnittelu puolella.
Ja oman mausteensa hommaan tuo myös varmasti Alonson hiukan muista huippukuskeista eroava ajotapa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Saku #11 kirjoitti:
Oliskos sulla heittää joku kommentti, kun vielä viikko sitten julistit kuola suusta valuen, että Schumi pyörittää koko palettia, ja on täysin hänen päätöksestään kiinni missä Kimi ajaa 2007?

No hei haloo. Niinhän se olikin. Schumi suositteli Kimiä Ferrarille, ja Kimi ajaa nyt Ferrarilla. Kukaan ei vaan osannut tuota kuviota ottaa huomioon.

Mutta tuo Alonso tuskin olisi Ferrarille tullut, vaikka olisi itseään sinnekkin tarjonnut. Tai tämän kuvan saa ainakin Todtin kommenteista. Tosin ne voivat pohjautua aika pitkälti siihen, että Kimi on heidän mies.

P.S. Tuosta samasta jutusta myös selviää se, että Alonso juna ei todellakaan ollut mennyt ennen kuin Kimi juna oli jo pysähtynyt Ferrari asemalle.
Alonso teki kuitenkin sopparinsa Mclarenilla viime kauden päättymisen jälkeen, ja Kimillä on ollut Ferrari soppari jo vuoden päivät.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllähän Schumin oli helpompi tehdä lopettamispäätös kun sai tietää Räikkösen siirtymisestä Ferrarille. Ei ollut mitään pakottavaa tarvetta jatkaa, kun tallilla oli superkuski tiedossa. Schumilta ihan oikea teko. Pitää kunnioittaa miestä siitä, että lopettaa uransa huipulla, eikä 10 vuotta nuoremman rämäpään apukuskina, mihin tilanne olisi ensi kaudella voinut hyvinkin ajautua.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Blackie kirjoitti:
Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllähän Schumin oli helpompi tehdä lopettamispäätös kun sai tietää Räikkösen siirtymisestä Ferrarille. Ei ollut mitään pakottavaa tarvetta jatkaa, kun tallilla oli superkuski tiedossa. Schumilta ihan oikea teko. Pitää kunnioittaa miestä siitä, että lopettaa uransa huipulla, eikä 10 vuotta nuoremman rämäpään apukuskina, mihin tilanne olisi ensi kaudella voinut hyvinkin ajautua.

Schumi ei vaan halunnut ajaa Kimiä lopullisesti rappiolle joten päätti jättää hänelle hyvän tallin ja auton.. Eli Schumi armahti Kimin pahalta nöyryytykseltä. Niin kuin Jean Todt sanoi, Schumi olisi uransa lopettanut joka tapauksessa joten siksi jossittelu tuolla Kimi-asialla on turhaa. On muuten hieman ristiriitaisia nuo Montezemolon ja Todtin lausunnot. Toinen väittää ettei esisopimusta ollut kun taas toinen puhuu että sellainen oli jo vuosi sitten. Ota nyt siitä selvää. Schumista taas huomaa sen, että mies todellakin arvostaa suomalaisten kuskien ajotaitoja. Häkkisen kanssa käydyt mahtavat kisat ovat Schumin uran kohokohtia ja nyt halusi Räikkösen Ferrarille. Eli turhaan te Schumia lynkkaatte.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
On muuten hieman ristiriitaisia nuo Montezemolon ja Todtin lausunnot. Toinen väittää ettei esisopimusta ollut kun taas toinen puhuu että sellainen oli jo vuosi sitten. Ota nyt siitä selvää. Schumista taas huomaa sen, että mies todellakin arvostaa suomalaisten kuskien ajotaitoja. Häkkisen kanssa käydyt mahtavat kisat ovat Schumin uran kohokohtia ja nyt halusi Räikkösen Ferrarille. Eli turhaan te Schumia lynkkaatte.

Missä kohtaa Montezemolo puhuu esisopimuksesta? Mieshän puhuu sopimuksesta. Olisiko muka niin outoa, että Kimi sai kun saikin vuosi sitten suoran sopparin Ferrarille?

Tuosta Schumin lynkkaamisesta vielä sen verran. Itse en usko, että koko maapallo kantaa päällään niin taulapäätä ihmistä, joka voisi Schumin saavutuksia väheksyä, tai väittää miestä huonoksi kuskiksi.
Schumi on kuitenkin kuski joka tullaan aina muistamaan, myös mokistaan radalla - vai pitäisikö sanoa häikäilemättömästä luonteestaan. Schumin motoksi voisi melkeimpä sanoa, voittoon vaikka huijaamalla - sopi ainakin nuoreen Schumin hyvin.
Ja minusta ei ole mitään outoa, että rehellisyydestään tunnetut suomalaiset eivät tuota sulata.
Arvostan Schumin saavutuksia, mutta en sitä tapaa, jolla osa niistä tuli.
Ja tuo on se ainoa asia, joka erottaa Schumin Häkkisestä. Häkkinen kilpaili aina reilusti, Schumi sitä ei ole aina tehnyt.
Joku voi väittää, että se erottaa voittajat ja häviäjät. Itse olen kuitenkin sen kannan ihmisiä, että jos ei voi voittaa reilulla pelillä, ei ansaitse voittaa ollenkaan.
Ja ennen kun rupeat vaahtoamaan, niin kyllä Schumi on voittanu helvetin paljon ihan reilullakin pelillä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
ultras kirjoitti:
Hyvä! Toivon että moni ottaisi sinusta esimerkkiä alkaisi kannustamaan Kovalaista.

Samaa mieltä.

Kyllä jaksaa ottaa aivoon, jos ja kun Ferrarista tulee nyt koko Suomen Ferrari. Kimin siirtyminen talliin olisi hieno juttu, jos mies olisi vaikkapa ruotsalainen. Nyt tätä median hehkutusta ei jaksa.

Mitä pelleilyä Birkku siellä Monzassa tapahtui? Kohdeltiinko Alonsoa yhtä kaltoin kuin Sinua AmatööriPlussan toimesta viime syksynä?
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Hmm...

Jos saisin toiveen esittää ensikaudelle!

Eli, Ferrarille tallimestaruus ja Kovalaiselle kuljettajien mestaruus.

Ps. Michaelille todella suuri kumarrus Tampereen suunnalta, Schumacher = mestarien mestari.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Birkku kirjoitti:
Kyllähän tuo Alonson pudottaminen viisi pykälää suoran toisessa päässä olevan fiiattikuskin "hidastamisesta" oli melko kummallinen päätös.

Ja se oli nimenomaan Ferrarin vika?

Ehkä ymmärsin tällä kertaa väärin, mutta ihmeellistä, että aina kaikki halveksunta kohdistuu Ferrariin, vaikka se tuskin näitä päätöksiä tekee. Mutta kuten sanoit, tällä nyt ei ollut mitään väliä, kun Alonsolta meni kaara alta. Jos peli ei kestä, niin sama lähteekö kymmenentenä vai viidentenä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Grainger kirjoitti:
Ja se oli nimenomaan Ferrarin vika?

Ehkä ymmärsin tällä kertaa väärin, mutta ihmeellistä, että aina kaikki halveksunta kohdistuu Ferrariin, vaikka se tuskin näitä päätöksiä tekee. Mutta kuten sanoit, tällä nyt ei ollut mitään väliä, kun Alonsolta meni kaara alta. Jos peli ei kestä, niin sama lähteekö kymmenentenä vai viidentenä.

Kuka teki protestin? Tuskin ainakaan Renault. Eipä sikäli, tuomaristo teki päätöksen, mutta jo pelkkä protesti tuosta tilanteesta Ferrarin taholta oli naurettava veto.

Moottorin laukeamisesta jeesustelu onkin sitten turhaa. Emme meinaan voi tietää olisiko se moottori mennyt, jos Alonso olisi saanut lähteä siltä paikalta, jonka saavutti aika-ajoissa.
Nyt homma kuitenkin meni näin, ja sillä sipuli. Ei se tekemättömäksi enää muutu.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Kuka teki protestin? Tuskin ainakaan Renault. Eipä sikäli, tuomaristo teki päätöksen, mutta jo pelkkä protesti tuosta tilanteesta Ferrarin taholta oli naurettava veto.

Moottorin laukeamisesta jeesustelu onkin sitten turhaa. Emme meinaan voi tietää olisiko se moottori mennyt, jos Alonso olisi saanut lähteä siltä paikalta, jonka saavutti aika-ajoissa.
Nyt homma kuitenkin meni näin, ja sillä sipuli. Ei se tekemättömäksi enää muutu.

Jos Massa menetti tuon ansiosta paalupaikan niin olisi ollut jopa tyhmää jos protestia ei olisi jätetty? Näin loppukaudesta on erittäin tärkeää lähteä kärkipaikalta kisaan, nythän Massan kisa meni osittain pilalle sen takia. Eli kyllä Massaa varmasti vitutti tilanne vaikka Alonso rangaistuksen saikin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Jos Massa menetti tuon ansiosta paalupaikan niin olisi ollut jopa tyhmää jos protestia ei olisi jätetty? Näin loppukaudesta on erittäin tärkeää lähteä kärkipaikalta kisaan, nythän Massan kisa meni osittain pilalle sen takia. Eli kyllä Massaa varmasti vitutti tilanne jos olisi ilman tuota Alonson muutaman kymmenyksen estelyä paalupaikan saanut.

Alonso vetää täysiä edessä, eikä kerkeä alta pois, niin protesti on oikea tapa edetä? Ja kuten totesin heti tilanteen nähtyäni. Jos se oli rangaistuksen arvoista, niin sitten siellä pitäisi lähes jokaiselle kuskille antaa sama rangaistus.
Ja edelleenkin. Noihin kisoihin pitäisi saada puolueeton tuomaristo, joka kiertää jokaisen kisan vuoden aikana. Nykyinen tilanne, jossa tuomaristo vaihtuu joka kisaan on järjetön.

Massan kisa meni pilalle ihan kuskin oman munattomuuden ja tyhmien ohitus yritysten takia. Mies lähti jo puolessa välissä lähtösuoraa bemarin "rinnalle", ja ei tämän takia ikinä ollut lähelläkään ohittaa. Pidemmälle imussa, ja jarrutuksessa väkisin ohi.
Eikä Massa kuitenkaan lähtenyt huonoista asemista kisaan. Vaikka olevinaan kokikin vääryttää aika-ajoissa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Alonso vetää täysiä edessä, eikä kerkeä alta pois, niin protesti on oikea tapa edetä? Ja kuten totesin heti tilanteen nähtyäni. Jos se oli rangaistuksen arvoista, niin sitten siellä pitäisi lähes jokaiselle kuskille antaa sama rangaistus.
Ja edelleenkin. Noihin kisoihin pitäisi saada puolueeton tuomaristo, joka kiertää jokaisen kisan vuoden aikana. Nykyinen tilanne, jossa tuomaristo vaihtuu joka kisaan on järjetön.

Massan kisa meni pilalle ihan kuskin oman munattomuuden ja tyhmien ohitus yritysten takia. Mies lähti jo puolessa välissä lähtösuoraa bemarin "rinnalle", ja ei tämän takia ikinä ollut lähelläkään ohittaa. Pidemmälle imussa, ja jarrutuksessa väkisin ohi.

Massa ei ehkä viitsinyt riskeerata kolaroimalla BMW:n kanssa. Tallipisteet ovat kuitenkin aika tärkeitä. Ja ei se ole Massan vika jos Alonso ei kerkeä alta pois.. Silloin pitää antaa tilaa. OK, Alonsolla ei ollut aikaa hirveästi väistellä mutta se ei ole Massan vika. Mielestäni nuo Alonson viimeaikaiset kommentit ansaitsisivat kyllä hieman FIA:n puuttumista. Aika ronskia tekstiä tulee ja ilman mitään syytä. Ja jos Alonso itse rasitti koneensa aivan tappiin asti oli hän erittäin tyhmä. Turhaan riskeerasi kilpailunsa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Ja ei se ole Massan vika jos Alonso ei kerkeä alta pois.. Silloin pitää antaa tilaa. OK, Alonsolla ei ollut aikaa hirveästi väistellä mutta se ei ole Massan vika. Mielestäni nuo Alonson viimeaikaiset kommentit ansaitsisivat kyllä hieman FIA:n puuttumista. Aika ronskia tekstiä tulee ja ilman mitään syytä. Ja jos Alonso itse rasitti koneensa aivan tappiin asti oli hän erittäin tyhmä. Turhaan riskeerasi kilpailunsa.

Joo se tilan antaminen viimeiseen mutkaan mentäessä vasta viisasta olisi ollutkin. Silloinhan Alonso olisi tuhonnut oman aika-ajokierroksensa. Aikaisemmin jos olisi tilaa antanut, niin olisi voinut jäädä koko aika-ajokierros ajamatta, ajan puutteen vuoksi.
Että heti kun velvoitat Ferrari kuskit samaan hommaan, niin voin allekirjoittaa, että Alonsonkin olisi pitänyt tuhota oma aika-ajokierroksensa toisen tallin paalupaikan vuoksi.

EDIT: Jatketaan vielä sen verran, että Renaultin mukaan - kukaan ei ole kiistänyt joten kait se on totta - Alonson ja Massan väli oli pienimmillään 100 metriä. Jos äijät vetää 300km/h, niin se meinaa noin 1 sekunttia ajassa. Parabolicassa vauhtia ei kuitenkaan varmasti ollut niin paljoa, joten paikkassa jossa Alonso olisi voinut Massaa häiritä, eroa oli yli sekuntti.
Massa ei siis ollut ihan iskuetäisyydellä.

Alonson kommentit eivät yllätä minua yhtään. Jo viime vuoden Nyrren kisan jälkeen - jolloin Alonso omien sanojensa mukaan painosti Kimin hajoittamaan autonsa - olen pitänyt miestä ylimielisenä kusipäänä.
Ja näiden uusien kommenttien perusteella mies on ylimielinen kusipää, joka itkee kun kaikki eivät mene hänen toivomallaan tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös