Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

F1-ketju

  • 664 211
  • 5 069

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllähän Schumin oli helpompi tehdä lopettamispäätös kun sai tietää Räikkösen siirtymisestä Ferrarille. Ei ollut mitään pakottavaa tarvetta jatkaa, kun tallilla oli superkuski tiedossa. Schumilta ihan oikea teko. Pitää kunnioittaa miestä siitä, että lopettaa uransa huipulla, eikä 10 vuotta nuoremman rämäpään apukuskina, mihin tilanne olisi ensi kaudella voinut hyvinkin ajautua.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Blackie kirjoitti:
Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllähän Schumin oli helpompi tehdä lopettamispäätös kun sai tietää Räikkösen siirtymisestä Ferrarille. Ei ollut mitään pakottavaa tarvetta jatkaa, kun tallilla oli superkuski tiedossa. Schumilta ihan oikea teko. Pitää kunnioittaa miestä siitä, että lopettaa uransa huipulla, eikä 10 vuotta nuoremman rämäpään apukuskina, mihin tilanne olisi ensi kaudella voinut hyvinkin ajautua.

Schumi ei vaan halunnut ajaa Kimiä lopullisesti rappiolle joten päätti jättää hänelle hyvän tallin ja auton.. Eli Schumi armahti Kimin pahalta nöyryytykseltä. Niin kuin Jean Todt sanoi, Schumi olisi uransa lopettanut joka tapauksessa joten siksi jossittelu tuolla Kimi-asialla on turhaa. On muuten hieman ristiriitaisia nuo Montezemolon ja Todtin lausunnot. Toinen väittää ettei esisopimusta ollut kun taas toinen puhuu että sellainen oli jo vuosi sitten. Ota nyt siitä selvää. Schumista taas huomaa sen, että mies todellakin arvostaa suomalaisten kuskien ajotaitoja. Häkkisen kanssa käydyt mahtavat kisat ovat Schumin uran kohokohtia ja nyt halusi Räikkösen Ferrarille. Eli turhaan te Schumia lynkkaatte.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
On muuten hieman ristiriitaisia nuo Montezemolon ja Todtin lausunnot. Toinen väittää ettei esisopimusta ollut kun taas toinen puhuu että sellainen oli jo vuosi sitten. Ota nyt siitä selvää. Schumista taas huomaa sen, että mies todellakin arvostaa suomalaisten kuskien ajotaitoja. Häkkisen kanssa käydyt mahtavat kisat ovat Schumin uran kohokohtia ja nyt halusi Räikkösen Ferrarille. Eli turhaan te Schumia lynkkaatte.

Missä kohtaa Montezemolo puhuu esisopimuksesta? Mieshän puhuu sopimuksesta. Olisiko muka niin outoa, että Kimi sai kun saikin vuosi sitten suoran sopparin Ferrarille?

Tuosta Schumin lynkkaamisesta vielä sen verran. Itse en usko, että koko maapallo kantaa päällään niin taulapäätä ihmistä, joka voisi Schumin saavutuksia väheksyä, tai väittää miestä huonoksi kuskiksi.
Schumi on kuitenkin kuski joka tullaan aina muistamaan, myös mokistaan radalla - vai pitäisikö sanoa häikäilemättömästä luonteestaan. Schumin motoksi voisi melkeimpä sanoa, voittoon vaikka huijaamalla - sopi ainakin nuoreen Schumin hyvin.
Ja minusta ei ole mitään outoa, että rehellisyydestään tunnetut suomalaiset eivät tuota sulata.
Arvostan Schumin saavutuksia, mutta en sitä tapaa, jolla osa niistä tuli.
Ja tuo on se ainoa asia, joka erottaa Schumin Häkkisestä. Häkkinen kilpaili aina reilusti, Schumi sitä ei ole aina tehnyt.
Joku voi väittää, että se erottaa voittajat ja häviäjät. Itse olen kuitenkin sen kannan ihmisiä, että jos ei voi voittaa reilulla pelillä, ei ansaitse voittaa ollenkaan.
Ja ennen kun rupeat vaahtoamaan, niin kyllä Schumi on voittanu helvetin paljon ihan reilullakin pelillä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
ultras kirjoitti:
Hyvä! Toivon että moni ottaisi sinusta esimerkkiä alkaisi kannustamaan Kovalaista.

Samaa mieltä.

Kyllä jaksaa ottaa aivoon, jos ja kun Ferrarista tulee nyt koko Suomen Ferrari. Kimin siirtyminen talliin olisi hieno juttu, jos mies olisi vaikkapa ruotsalainen. Nyt tätä median hehkutusta ei jaksa.

Mitä pelleilyä Birkku siellä Monzassa tapahtui? Kohdeltiinko Alonsoa yhtä kaltoin kuin Sinua AmatööriPlussan toimesta viime syksynä?
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Hmm...

Jos saisin toiveen esittää ensikaudelle!

Eli, Ferrarille tallimestaruus ja Kovalaiselle kuljettajien mestaruus.

Ps. Michaelille todella suuri kumarrus Tampereen suunnalta, Schumacher = mestarien mestari.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Birkku kirjoitti:
Kyllähän tuo Alonson pudottaminen viisi pykälää suoran toisessa päässä olevan fiiattikuskin "hidastamisesta" oli melko kummallinen päätös.

Ja se oli nimenomaan Ferrarin vika?

Ehkä ymmärsin tällä kertaa väärin, mutta ihmeellistä, että aina kaikki halveksunta kohdistuu Ferrariin, vaikka se tuskin näitä päätöksiä tekee. Mutta kuten sanoit, tällä nyt ei ollut mitään väliä, kun Alonsolta meni kaara alta. Jos peli ei kestä, niin sama lähteekö kymmenentenä vai viidentenä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Grainger kirjoitti:
Ja se oli nimenomaan Ferrarin vika?

Ehkä ymmärsin tällä kertaa väärin, mutta ihmeellistä, että aina kaikki halveksunta kohdistuu Ferrariin, vaikka se tuskin näitä päätöksiä tekee. Mutta kuten sanoit, tällä nyt ei ollut mitään väliä, kun Alonsolta meni kaara alta. Jos peli ei kestä, niin sama lähteekö kymmenentenä vai viidentenä.

Kuka teki protestin? Tuskin ainakaan Renault. Eipä sikäli, tuomaristo teki päätöksen, mutta jo pelkkä protesti tuosta tilanteesta Ferrarin taholta oli naurettava veto.

Moottorin laukeamisesta jeesustelu onkin sitten turhaa. Emme meinaan voi tietää olisiko se moottori mennyt, jos Alonso olisi saanut lähteä siltä paikalta, jonka saavutti aika-ajoissa.
Nyt homma kuitenkin meni näin, ja sillä sipuli. Ei se tekemättömäksi enää muutu.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Kuka teki protestin? Tuskin ainakaan Renault. Eipä sikäli, tuomaristo teki päätöksen, mutta jo pelkkä protesti tuosta tilanteesta Ferrarin taholta oli naurettava veto.

Moottorin laukeamisesta jeesustelu onkin sitten turhaa. Emme meinaan voi tietää olisiko se moottori mennyt, jos Alonso olisi saanut lähteä siltä paikalta, jonka saavutti aika-ajoissa.
Nyt homma kuitenkin meni näin, ja sillä sipuli. Ei se tekemättömäksi enää muutu.

Jos Massa menetti tuon ansiosta paalupaikan niin olisi ollut jopa tyhmää jos protestia ei olisi jätetty? Näin loppukaudesta on erittäin tärkeää lähteä kärkipaikalta kisaan, nythän Massan kisa meni osittain pilalle sen takia. Eli kyllä Massaa varmasti vitutti tilanne vaikka Alonso rangaistuksen saikin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Jos Massa menetti tuon ansiosta paalupaikan niin olisi ollut jopa tyhmää jos protestia ei olisi jätetty? Näin loppukaudesta on erittäin tärkeää lähteä kärkipaikalta kisaan, nythän Massan kisa meni osittain pilalle sen takia. Eli kyllä Massaa varmasti vitutti tilanne jos olisi ilman tuota Alonson muutaman kymmenyksen estelyä paalupaikan saanut.

Alonso vetää täysiä edessä, eikä kerkeä alta pois, niin protesti on oikea tapa edetä? Ja kuten totesin heti tilanteen nähtyäni. Jos se oli rangaistuksen arvoista, niin sitten siellä pitäisi lähes jokaiselle kuskille antaa sama rangaistus.
Ja edelleenkin. Noihin kisoihin pitäisi saada puolueeton tuomaristo, joka kiertää jokaisen kisan vuoden aikana. Nykyinen tilanne, jossa tuomaristo vaihtuu joka kisaan on järjetön.

Massan kisa meni pilalle ihan kuskin oman munattomuuden ja tyhmien ohitus yritysten takia. Mies lähti jo puolessa välissä lähtösuoraa bemarin "rinnalle", ja ei tämän takia ikinä ollut lähelläkään ohittaa. Pidemmälle imussa, ja jarrutuksessa väkisin ohi.
Eikä Massa kuitenkaan lähtenyt huonoista asemista kisaan. Vaikka olevinaan kokikin vääryttää aika-ajoissa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Alonso vetää täysiä edessä, eikä kerkeä alta pois, niin protesti on oikea tapa edetä? Ja kuten totesin heti tilanteen nähtyäni. Jos se oli rangaistuksen arvoista, niin sitten siellä pitäisi lähes jokaiselle kuskille antaa sama rangaistus.
Ja edelleenkin. Noihin kisoihin pitäisi saada puolueeton tuomaristo, joka kiertää jokaisen kisan vuoden aikana. Nykyinen tilanne, jossa tuomaristo vaihtuu joka kisaan on järjetön.

Massan kisa meni pilalle ihan kuskin oman munattomuuden ja tyhmien ohitus yritysten takia. Mies lähti jo puolessa välissä lähtösuoraa bemarin "rinnalle", ja ei tämän takia ikinä ollut lähelläkään ohittaa. Pidemmälle imussa, ja jarrutuksessa väkisin ohi.

Massa ei ehkä viitsinyt riskeerata kolaroimalla BMW:n kanssa. Tallipisteet ovat kuitenkin aika tärkeitä. Ja ei se ole Massan vika jos Alonso ei kerkeä alta pois.. Silloin pitää antaa tilaa. OK, Alonsolla ei ollut aikaa hirveästi väistellä mutta se ei ole Massan vika. Mielestäni nuo Alonson viimeaikaiset kommentit ansaitsisivat kyllä hieman FIA:n puuttumista. Aika ronskia tekstiä tulee ja ilman mitään syytä. Ja jos Alonso itse rasitti koneensa aivan tappiin asti oli hän erittäin tyhmä. Turhaan riskeerasi kilpailunsa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Ja ei se ole Massan vika jos Alonso ei kerkeä alta pois.. Silloin pitää antaa tilaa. OK, Alonsolla ei ollut aikaa hirveästi väistellä mutta se ei ole Massan vika. Mielestäni nuo Alonson viimeaikaiset kommentit ansaitsisivat kyllä hieman FIA:n puuttumista. Aika ronskia tekstiä tulee ja ilman mitään syytä. Ja jos Alonso itse rasitti koneensa aivan tappiin asti oli hän erittäin tyhmä. Turhaan riskeerasi kilpailunsa.

Joo se tilan antaminen viimeiseen mutkaan mentäessä vasta viisasta olisi ollutkin. Silloinhan Alonso olisi tuhonnut oman aika-ajokierroksensa. Aikaisemmin jos olisi tilaa antanut, niin olisi voinut jäädä koko aika-ajokierros ajamatta, ajan puutteen vuoksi.
Että heti kun velvoitat Ferrari kuskit samaan hommaan, niin voin allekirjoittaa, että Alonsonkin olisi pitänyt tuhota oma aika-ajokierroksensa toisen tallin paalupaikan vuoksi.

EDIT: Jatketaan vielä sen verran, että Renaultin mukaan - kukaan ei ole kiistänyt joten kait se on totta - Alonson ja Massan väli oli pienimmillään 100 metriä. Jos äijät vetää 300km/h, niin se meinaa noin 1 sekunttia ajassa. Parabolicassa vauhtia ei kuitenkaan varmasti ollut niin paljoa, joten paikkassa jossa Alonso olisi voinut Massaa häiritä, eroa oli yli sekuntti.
Massa ei siis ollut ihan iskuetäisyydellä.

Alonson kommentit eivät yllätä minua yhtään. Jo viime vuoden Nyrren kisan jälkeen - jolloin Alonso omien sanojensa mukaan painosti Kimin hajoittamaan autonsa - olen pitänyt miestä ylimielisenä kusipäänä.
Ja näiden uusien kommenttien perusteella mies on ylimielinen kusipää, joka itkee kun kaikki eivät mene hänen toivomallaan tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
repe_joke kirjoitti:
No hei haloo. Niinhän se olikin. Schumi suositteli Kimiä Ferrarille, ja Kimi ajaa nyt Ferrarilla. Kukaan ei vaan osannut tuota kuviota ottaa huomioon.
Schumi teki sen virheen, ettei lukenut Jatkoajasta aihetta käsittäviä keskusteluja. Jos olisi lukenut niin olisi huomannut, miten surkea kuski Räikkönen on. Miten se nyt tuollaisen mokan meni tekemään? Tilanne oli loppujen lopuksi helppo niin Räikkösen kuin Schuminkin kannalta. Räikkönen vaan odotteli soppari taskussa Schumin päätöstä eli käytännössä sitä, onko kakkoskuski vai ei. Schumi pystyi rauhassa fiilistelemään ja miettimään, josko tämä olisi sitten tässä vai jatkaisiko vielä ja ottaisi riskin, että kakkoskuski näyttää takarenkaitaan. Keskiverto spekulaatiot tilanteesta olivat siten mutkikkaampia kuin todellisuus.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Birkku kirjoitti:
Ei ,vaan tuomariston. Taisin kritisoida nimenomaan tuomariston päätöstä. Fiatista en maininnut tuossa yhteydessä sanaakaan.

Kyllä kyllä.

Minä epäilinkin, että ymmärsin väärin. Kirjoitinkin siihen, että "ehkä ymmärsin tällä kertaa väärin". Protestin tekijä kuitenkaan ei ole syyllinen ja, jos protesti menee läpi, niin silloin se tuskin on kovinkaan naurettava.

Minua ainakin vituttaisi, jos Schumi olisi päinvastaisessa tapauksessa tiputettu kymppiruutuun. Niin ei nyt kuitenkaan käynyt, joten olen varsin tyytyväinen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Designer kirjoitti:
Schumi teki sen virheen, ettei lukenut Jatkoajasta aihetta käsittäviä keskusteluja. Jos olisi lukenut niin olisi huomannut, miten surkea kuski Räikkönen on. Miten se nyt tuollaisen mokan meni tekemään?
Ferrarilla on tosiaan tyhmää porukkaa töissä, kun meni kiinnittämään sellaiset 100 miljoonaa euroa korkeintaan keskinkertaista tasoa olevaan Kimiin. Sori, tarkoitan siis Räkään. Mieheen, joka tämän ketjun luotettavien tietojen perusteella jättää kuulemma duuninsakin tekemättä ryyppäämisen vuoksi.

Aika sokea saa tosiasioiden suhteen olla, jos alkaa tosissaan Kimiä lyttäämään kuljettajana. Ehkä joku ei pidä miehen puheäänestä tai -tyylistä, tavasta pitää hauskaa vapaa-ajallaan tai muuten vaan hänen pärstäkertoimestaan, mutta katsokaa nyt hyvänen aika miehen suorituksia radalla (huom, MM-pistetilanne ei välttämättä ole ainoa indikaattori taidoista).

Ja jos MM-pisteitä haluaa orjallisesti tuijottaa, katsokaa jonkinasteista kuntopuntaria sellaisilta jaksoilta, kun McLaren on ollut kilpailukykyinen ja kestänyt maaliin asti. Ja jos ei tajua McLarenin olleen välillä täysin altavastaajana kilpaileviin huipputalleihin verrattuna, on sen verran pihalla lajista, ettei juurikaan kannattaisi muutenkaan asiasta alkaa huutelemaan.

Jumalaton liuta entisiä ja nykyisiä lajin legendoja ovat vuosikausia ylistäneet Kimiä nopeudestaan, paineensietokyvystään, luonnonlahjoistaan, työmoraalistaan, jälleen kerran nopeudestaan, ajotaidoistaan sekä luotettavuudestaan pitkin maailman medioita, mutta hei, mitä nämä amatöörit lajista tajuavat? Kimi on kelvannut kymmenien miljoonien liksalla Ron Dennisille ja Jean Todtille (seuraavatkohan nämä miehet koko lajia) kuskiksi lajin legendaarisimpiin talleihin, mutta tuskin se räkä niin hyvä voi olla. Ei voi, koska puhuu niin vammaisesti.

ultras kirjoitti:
Hyvä! Toivon että moni ottaisi sinusta esimerkkiä alkaisi kannustamaan Kovalaista.
Minä toivon, että te kaikki ottaisitte minusta esimerkkiä ja ryhtyisitte IFK-faneiksi.

Ei kai Jatkoajassa niin vihannessakkia pyöri, että tarvitsevat toiselta neuvoja omista suosikeistaan. Itsehän kannustan Räikköstä ja Kovalaista täysin rinnoin jatkossakin, aivan kuten olen molempien osalta tehnyt jo vuosikausia pikkuformula-ajoiltaan asti.

Odotetusti Kovalainen on hiljalleen saavuttamassa jo suuremman suosion kuin Kimi, josta ei ikinä nouse Häkkis-tyylinen koko kansan suosikki. Kovalainen voi erilaisen luonteensa ja ulosantinsa vuoksi siihen jopa yltää, etenkin nyt kun kaveri rysäyttänee itsensä kertaheitolla F1-sarjan kärkikahinoihin ja suuriin otsikoihin.

Nyt vaan peukut pystyyn, että F1-sarja ei siirry esim. Viasatin taajuuksille ensi kaudeksi. Luvassa on nimittäin siinä määrin uskomaton kausi, että kutkuttaa jo näinkin hyvissä ajoin. Kimi tullee viemään mestaruuksia Ferrarilla, ja ajan myötä Kovalainen tekee saman Renault´lla. Ja mikäs sen hienompaa.
 
Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ikerille sen verran, että itse olen aina todennut tällä palstalla, että Kimi on nopea mutta ei NOPEIN kuljettaja. Ensi kaudella tilanne saattaa tosin muuttua kun mies saa varmasti huippukaluston ja tallin tuen. Schumacher jos Kimiä on Ferrarille suositellut niin Italiassa KAIKKI tulevat tukemaan Kimiä. Kertoo mielestäni aika paljon Schumista, ja lähinnä siitä miten paljon hänellä on sananvaltaa Ferrarilla. Toistaalta en ihmettele miksi. Itselleni Kimi on ollut tähän asti se toiseksi nopein kuljettaja MM-sarjassa, mutta Schumin lähdön jälkeen Kimi ja Heikki ovat varmasti ne nopeimmat. Alonson tyylistä en pidä yhtään, liian HMV-tyyppi radalla vaikka laukookin mitä sylki suuhun tuo. Iker kun otti tuon HIFK:n esimerkiksi niin voisin verrata Schumia HIFK:hon. Aina sattuu ja tapahtuu. Molempien kohdalla. Ja se ei välttämättä ole huono asia.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Speedye kirjoitti:
Ikerille sen verran, että itse olen aina todennut tällä palstalla, että Kimi on nopea mutta ei NOPEIN kuljettaja. Ensi kaudella tilanne saattaa tosin muuttua kun mies saa varmasti huippukaluston ja tallin tuen. Schumacher jos Kimiä on Ferrarille suositellut niin Italiassa KAIKKI tulevat tukemaan Kimiä. Kertoo mielestäni aika paljon Schumista, ja lähinnä siitä miten paljon hänellä on sananvaltaa Ferrarilla. Toistaalta en ihmettele miksi. Itselleni Kimi on ollut tähän asti se toiseksi nopein kuljettaja MM-sarjassa, mutta Schumin lähdön jälkeen Kimi ja Heikki ovat varmasti ne nopeimmat.

Sitä on vaikea vertailla kuka on lopullisesti se nopein. Kimi on ainakin onnistunut kepittämään niin helposti tallikaverinsa että onhan hänen oltava helvetin nopea kuski radalla! Kukahan on ainoa kuljettaja joka sirkuksessa pystyy korvaamaan Schumin? Kyllä,Kimi Räikkönen on ainoa joka siihen pystyy. Ja Schumin tiedettiin olevan lähellä lopettamista,niin ei Ferrari voinut olla käyttämättä tuollaista mahdollisuutta hyväkseen kun Kimi oli vapaana,aivan sama mitä Schumacher on sanonut!
 
Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
ultras kirjoitti:
Sitä on vaikea vertailla kuka on lopullisesti se nopein. Kimi on ainakin onnistunut kepittämään niin helposti tallikaverinsa että onhan hänen oltava helvetin nopea kuski radalla! Kukahan on ainoa kuljettaja joka sirkuksessa pystyy korvaamaan Schumin? Kyllä,Kimi Räikkönen on ainoa joka siihen pystyy. Ja Schumin tiedettiin olevan lähellä lopettamista,niin ei Ferrari voinut olla käyttämättä tuollaista mahdollisuutta hyväkseen kun Kimi oli vapaana,aivan sama mitä Schumacher on sanonut!

Tottakai Kimi olisi hommattu ilman Schumin sanomisiakin. Mutta ei tuo Schumin suosittelu varmaan asiaa pahentanut. Ensi kaudella se nähdään miten nopea Kimi todella on. Itse toivon, että Kovalainen kyykyttää niin Kimiä kuin Alonsoakin.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
MTV3:n Kuuden uutisissa kerrottiin tieto, että Formula 1 nähdään MTV3:n kanavilla myös vuodet 2007-2009. Tarkempia tietoja tulevien kausien sisällöstä luvataan myöhemmin.

EDIT: Sopimus on ilmeisesti käytännössä varma, vaikka sitä vielä viimeistellään (eikä ole allekirjoitettu): http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/09/469037

Luulisi jutun olevan aika vahvalla pohjalla, kun kuitenkin julkaisevat asian.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Tottakai Kimi olisi hommattu ilman Schumin sanomisiakin. Mutta ei tuo Schumin suosittelu varmaan asiaa pahentanut. Ensi kaudella se nähdään miten nopea Kimi todella on. Itse toivon, että Kovalainen kyykyttää niin Kimiä kuin Alonsoakin.

Onkos nämä aiemmat ollut jotain harjoittelu kausia? Että niiden perusteella ei voi sanoa nopeudesta mitään?
Vai onko se niin, että Mclarenilla on ylivoimainen auto, jolla simpanssikin pärjää, mutta Ferrarilla on sarjan huonoin auto, jolla pärjää tosimiehet?
Tällä tahdon sanoa sitä, että en usko Kimin suoritustasossa tapahtuvan mitään muutosta aiempiin kausiin. Ensi kaudella on vain parempi todennäköisyys päästä maaliin.

Itse en tuohon Kovalaiseen oikein usko. Mies kitisee pikkuasioistakin kuin pieni kakara, jos hänellä ei ole se sarjan nopein auto. Se nähtiin jo GP2 luokassa, ja samaa vikaa on kuulemma ollut aikaisemminkin.
Toivon kuitenkin, että tuo on taakse jäänyttä elämää, ja jatkossa mies keskittyy vain tekemään parhaansa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
repe_joke kirjoitti:
Tällä tahdon sanoa sitä, että en usko Kimin suoritustasossa tapahtuvan mitään muutosta aiempiin kausiin. Ensi kaudella on vain parempi todennäköisyys päästä maaliin.
Näinhän se juuri on, ei Kimin enää tarvitse todistaa nopeuttaan, se on jo tehty.

Jos McAuto olisi kestänyt Ferrarin/Renultin tehokkuudella, Kimin saavutukset Formuloissa olisi ihan eri luettavaa tänä päivänä, se on täysin varmaa.

Tällä en väitä ettei yksikään keskeytys olisi ollut Kimin oma vika, mutta niitä ei monta ole. Onhan Schumikin joutunut keskeyttämään omiin virheisiin urallaan.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
fastasashark kirjoitti:
Näinhän se juuri on, ei Kimin enää tarvitse todistaa nopeuttaan, se on jo tehty.

Jos McAuto olisi kestänyt Ferrarin/Renultin tehokkuudella, Kimin saavutukset Formuloissa olisi ihan eri luettavaa tänä päivänä, se on täysin varmaa.

Tällä en väitä ettei yksikään keskeytys olisi ollut Kimin oma vika, mutta niitä ei monta ole. Onhan Schumikin joutunut keskeyttämään omiin virheisiin urallaan.

Mielestäni jossittelu on tyhmää. Jos Kimi ei olisikaan päässyt McLarenille. Jos Schumi ajaisikin vielä. Kannattaa tukeutua niissä faktoissa joita on olemassa. Yksi sellainen on ettei Kimi ole vielä maailmanmestari. Ensi kaudella nähdään onko hänestä MM-tittelin saajaksi. Ei pitäisi olla ainakaan kalustosta kiinni.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Speedye kirjoitti:
Ei pitäisi olla ainakaan kalustosta kiinni.

Se on ennenaikaista sanoa, huonoja vuosia sattuu Ferrarillekin kuten viime kaudella. Ennusmerkit kuitenkin näyttävät erinomaisilta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Mielestäni jossittelu on tyhmää. Jos Kimi ei olisikaan päässyt McLarenille. Jos Schumi ajaisikin vielä. Kannattaa tukeutua niissä faktoissa joita on olemassa. Yksi sellainen on ettei Kimi ole vielä maailmanmestari. Ensi kaudella nähdään onko hänestä MM-tittelin saajaksi. Ei pitäisi olla ainakaan kalustosta kiinni.

Niin jossittelu on tyhmää. Kimi veti pikkuformuloissa niin hyvin, että vakuutti Sauberin johdon kyvyistään. Mies sai aikanaan siis käsittämättömän tuntuisen F1-sopimuksen, ja ensimmäisten kisojen aikeen muut kuskit olivat jopa sitä mieltä, että Kimi on turvallisuus riski radalla.
Sauberilla Kimi vakuutti Mclarenin ja Ferrarin kyvyistään. Molemmat yrittävät saada miehen talliinsa, mutta Mclaren veti pidemmän korren.
Mclarenilla Kimi on taistellut 2 kertaa mestaruudesta. Ensimmäisellä kerralla auton vauhti ei ollut tarpeeksi hyvä, vaikka luotettavuus olikin suht hyvä. Toisella kerralla auto oli kyllä sarjan nopein, mutta luotettavuus puolella tökki.
Kuitenkin mies teki työnsä niin hyvin, että Ferrari halusi miehen talliinsa korvaamaan Schumia.
Ja jos Schumi jatkaisi ensi kaudella, niin Kimi ajaisi Ferrarilla silti.

Elikkä kyllä Kimi on jossittelematta osoittanut olevansa loistava kuski. Mestaruus puuttuu, mutta se ei ole ollut kyllä miehestä kiinni.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Speedye kirjoitti:
Mielestäni jossittelu on tyhmää. Jos Kimi ei olisikaan päässyt McLarenille. Jos Schumi ajaisikin vielä. Kannattaa tukeutua niissä faktoissa joita on olemassa.

Ilves on tilastojen mukaan Suomen paras jääkiekkoseura, joten se on paras. Montreal on NHL:n paras seura. Eikö nämä tautologiset johtopäätökset jo saisi riittää? Jos jossittelu on tyhmää, niin miksi itse jossittelet? Lue omat viestisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös