Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

F1-ketju

  • 664 203
  • 5 069

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Täytyy itsekin antaa arvostusta Schumacherille, vaikka hänestä onkin hieman ristiriitaisia tunteita. Ne eivät kuitenkaan poista sitä seikkaa, että hän on seitsenkertainen maailmanmestari, eikä kahdeksaskaan ole ulottumattomissa. F1-maailma menettää hänessä hienon persoonan ja tunteita herättävän kuskin. Toisaalta tulee ikävä ja toisaalta taas ei.

Noh, tuleva kausi näyttää, miltä F1-sarja maistuu jatkossa. Toivottavasti Räikkönen & Alonso saavat uuden superkuskin haastamaan heidät. Ehkä Kovalainen nousee sellaiseksi?
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Pek-C kirjoitti:
MTV3:n sopimus on katkolla, ja muutkin kanavat ovat kiinnostuneita lähetysoikeuksista: http://www.taloussanomat.fi/etusivu/6306999.asp

Pidän todennäköisenä ettei MTV3 pärjää kilpailussa. Voipi olla jos mtv3 saa jotenkin oikeudet niin kaikki lähetykset tulevat maksullisena plussan puolella.

Viasat varmaankin jättää tarjouksen oikeuksista. En usko että nelonen kuitenkaan lähetyksiä vie.
 
Räikkönen sitten odotetusti Ferrarille. Hienoa nähdä kaksi suomalaista huipputalleissa. Mikäli tallien väliset voimasuhteet ovat samat kuin tällä kaudella niin hyvä. Jos Räikkönen pääsee nopeasti sisään talliin niin ei liene vaikea tehtävä voittaa mestaruutta. Vaikka Kovalaiselta voikin odottaa hyviä suorituksia niin ehkä ei ne vielä mestaruuteen riitä. Alonsolla myös edessä tallinvaihto. Eikä auto tällä hetkellä ole niitä parhaimpia. Siis McLaren.

Saa nähdä kumman toivoisi enemmän ajavan mestariksi, Räikkösen vai Kovalaisen. Kallistun ehkä kuitenkin Kovalaisen puolelle. Onhan se sentään samoilta kyliltä kotoisin kuin miun suku... Ja jos kisa-insinööriksi tulee vielä Oikarinen niin hyvä. Sekin kun ainakin melkein sukua meikäläiselle. Enkä ainakaan tähän asti ole erityisemmin pitänyt Ferrarista, tuosta FIA:n lellikistä. No nyt kun suurin inhokki Schumacher lopettaa niin ehkä se "inho" Ferraria kohtaan lievenee. Ristiriitaisia tuntemuksia siis tulossa.

Niin vaikka en siis Schumacherista pidä niin hieno ura miehellä on pian takana. Loistava kuski on hän. Vaikka ne konnuudet hieman tuota varjostaakin. Onhan se ensi kaudella varmaan outoa kun ei Schumi siellä ole. Kuitenkin on ajanut ykkösissä niin kauan kuin minun muisti riittää. Eikä ole ensi kaudeksi sellaista inhokkia. Alonso on kuitenkin ollut eräänlainen suosikki uransa alusta asti. Samoin Fisichella.

No, ensi kautta tässä jo kovasti odotellaan. Toivon mukaan on molemmat suomalaiset mestaruustaistossa mukana. Ja toivottavasti pääsee taas johonkin kisaan paikanpäälle katsomaan. Se on kuitenkin huikea kokemus. Etenkin varmaan ensi kaudella. Niin paljon on kuitenkin Renault ja Ferrarifaneja maailmalla. Ja silloin he ovat suomalaisten puolella...
 

Kyylä

Jäsen
HemmoP kirjoitti:
Ossi Oikarinen ruutulipun mukaan Renaultille Kovalaisen inssiksi.

Tämä on tietty huhu, mutta voi hyvinkin pitää paikkansa. Muistaakseni Oikarinen on kisainssi, joten olisipa hauska kuulla kun pojat puhuvat suomea keskenään radiossa kilpailun aikana. Voisi rauhassa suunnitella kisataktiikkaa.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kyylä kirjoitti:
Tämä on tietty huhu, mutta voi hyvinkin pitää paikkansa. Muistaakseni Oikarinen on kisainssi, joten olisipa hauska kuulla kun pojat puhuvat suomea keskenään radiossa kilpailun aikana. Voisi rauhassa suunnitella kisataktiikkaa.
Nyt tämä Oikarisen siirtyminen Renaultille on varmistunut.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/09/468315

Eri asia on sitten se, kumman kisainsinööriksi Oikarinen menee. Välttämättä Kovalaisen kisainssiksi Oikarista ei pistetä, koska esimerkiksi Mika Salo totesi aika-ajolähetyksessä, ettei Oikarista pistetty hänen kisainssikseen, kun Salo ajoi Toyotalla, koska he olisivat liikaa puhuneet suomea keskenään ja muiden työ olisi vaikeutunut. Tämä oli siis Salon selitys. Toisaalta luulisi ammattilaisurheilussa saman kansalaisuuden omaavien puhuvan yhteistä kieltä (englanti) myös F1:ssä, kun se onnistuu monissa muissa lajeissa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Rosenbergo kirjoitti:
Kyllä erittäin hienoa. Nytten on kimillä ensi kaudella pitkästä aikaa alla auto jolla ei pitäisi olla teknisiä ongelmia, joten Mestaruutta odotellaan TAAS.

Räkällä olis jo kaks mestaruutta, jos olis ollu auto joka kestää maaliin saakka. Siitä voi päätellä mitä minä uskon ensi kaudesta tulevan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL

Cube

Jäsen
avatar kirjoitti:
Räkällä olis jo kaks mestaruutta, jos olis ollu auto joka kestää maaliin saakka. Siitä voi päätellä mitä minä uskon ensi kaudesta tulevan.
Eikö toisaalta osa tästä auton huonosta luotettavuudesta mene Räikkösen piikkiin? Kuskeina Räkä ja Schumi ovat varmasti oikein tasaväkisiä, joten ero syntyy siitä miten he osaavat osallistua auton kehityspuoleen. Siinä missä Schumacher on tunnettu valtavasta kunnianhimostaan ja työmoraalistaan, vetää Räikkönen testeissä vastoinkäymisten kohdatessa housut pois jalasta ja lähtee tissibaariin.

No älkää nyt liian vakavasti ottako, koska tämä on ihan mielikuva, enkä itse koko lajia juurikaan seuraa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Cube kirjoitti:
No älkää nyt liian vakavasti ottako, koska tämä on ihan mielikuva, enkä itse koko lajia juurikaan seuraa.

Varmasti osin totta. Toisaalta suurin ongelma on ollut menneinä vuosina Mercedeksen (tai Ilmorin) sysipaska ultramoderni moottori, joka heittää öljyt pihalle 5/10 kauden ensimmäisistä kisoista. Kuski ei moottoririkolle voi mitään. Tosin tällä osastolla on tullut parannusta, kun alkoi kenkä heilumaan.
 

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HemmoP kirjoitti:
Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)

Tervetuloa joukkoon.
Itse ajattelin ensi kaudella kääntää takkia jättää McLarenin kannattamisen. Se on hieman kaksipiippuinen juttu onko se takinkääntöä kuitenkaan, koska enhän minä ikipäivänä olisi McLarenia alkanut kannattamaan ilman Mika Häkkistä. Nykyään kannatan Kimi Räikköstä ja kaikkia muita F1-suomalaisia, niinkuin olen aina tehnyt (ei, Nico on saksalainen paska). Lisäksi toivoin Kimin siirtyvän Ferrarille, joten "takinkääntö" on luonnollinen tässä vaiheessa. Mutta varmasti osa suomalaisista jatkaa mäkkejen kannattamista ja Ferrarin vihaamista, niin kauan se tunne on ollut olemassa. Lisäksi muutamat varmasti "hylkäävät" Kimin (juuri Ferrariin siirtymisen takia), ja Heikistä leivotaan uutta sankaria. Mutta varmasti moni Suomalainen siirtyy Kimin mukana Ferrarille. Olipas sekavaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Cube kirjoitti:
Eikö toisaalta osa tästä auton huonosta luotettavuudesta mene Räikkösen piikkiin? Kuskeina Räkä ja Schumi ovat varmasti oikein tasaväkisiä, joten ero syntyy siitä miten he osaavat osallistua auton kehityspuoleen. Siinä missä Schumacher on tunnettu valtavasta kunnianhimostaan ja työmoraalistaan, vetää Räikkönen testeissä vastoinkäymisten kohdatessa housut pois jalasta ja lähtee tissibaariin.

No älkää nyt liian vakavasti ottako, koska tämä on ihan mielikuva, enkä itse koko lajia juurikaan seuraa.

Siis varmasti tuossa on jotain asiaakin. En sitä kiellä, mutta siltikin olen sitä mieltä, että McLarenin tiimi on ollut Kimin mestaruuksien tuhoamisessa suurempi osapuoli kuin Kimi itse.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Speedye kirjoitti:
On hienoa, että mies tuomitaan transuksi kun hän käy ns. homobaarissa. Aika moni suomalainenkin taitaisi olla homo tai transu tämän mittapuun mukaan.

Heh. Onneksi sinä et ole toiminut ollenkaan samoin Kimi Räikkösen juomatottumuksista puhuessasi.

Ja hetken päästä itse heität tällaista legendaa:
Speedye kirjoitti:
En, mutta kunhan heitin kun joku heitti että Räkä siirtyy BMW:lle. Toivotaan, että Räikkönen saisi kupitella rauhassa McLarenilla. Ferrarilla tuollainen peli ei vetele, Italialainen media kun on "pikkaisen" pahempi kuin suomen seiskat ja iltalehdet.

Niinpä niin.

repe_joke kirjoitti:
Ikävä kyllä kaikki loppuu aikanaan. Mutta Häkkinen vs Schumi taistelut eivät unohdu ikinä.

Ne taistelut oli legendaarisia ja myös Schumacher itse kehui nimenomaan Häkkisen kanssa käytyjä taisteluita uransa parhaiksi ja kovimmaksi vastustajaksi Schumi nimesi nimenomaan Häkkisen. Ne oli aikoja ne, hienoja muistoja niistä kamppailuista jäi ja ikuinen vastakkainasettelu Schumacheria kohtaan jossa Michael oli aina ja ikuisesti vihollinen nro 1.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
HemmoP kirjoitti:
Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)

Tervetuloa joukkoon.

Niin...mä kannatan yleensä sitä jengiä, missä suomalainen ajaa. Oli se sitten McLaren tai Ferrari. Häkkinen ajoi Larenilla kaksi mestaruutta, totta vitussa silloin kannatin sitä tallia ja inhosin Ferraria, sillä Ferrari teki kaikkensa, ettei Häkkinen, siis suomalainen voittaisi mestaruutta. Ensi kaudella on hienoa fiilistellä kisoja ja SUOMALAISTEN menestystä Rellulla ja Ferrarilla. Sama periaattessa mulle kumpi voittaa, kuhan suomalainen kuski voittaa. Mutta en sitä mene kiistämään, etteikö se tuntuisi hienolta, että Kimi saanee nyt alle sellaisen ajokin ja ympärilleen sellaisen työryhmän, jonka avulla mestaruuksia voitetaan. McLaren ei valitettavasti Häkkisen lähdön jälkeen ollut sellainen. Enkä kiistä sitäkään, etteikö silloin Ferrari olisi ollut se formulasirkuksen suuri saatana meikäläiselle em. syistä.

edit: joskin ajoihan Salokin Ferrarilla ja toista suomalaista vastaan.

(Voihan sen asian tietenkin kääntää näinkin päin, että kumma kun itkevää Häkkistä kivillä heittäneet tifosot ottavat nyt riemurinnoin vastaan Schumin seuraajan pahimman kilpailijan tallista..:) Tervetuloa joukkoon! )
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Cube kirjoitti:
Siinä missä Schumacher on tunnettu valtavasta kunnianhimostaan ja työmoraalistaan, vetää Räikkönen testeissä vastoinkäymisten kohdatessa housut pois jalasta ja lähtee tissibaariin.
Jos mielikuvasi pitää paikkansa, niin Ferrari katsoi tarvitsevansa juuri tuollaista kuljettajaa ainakin kolmeksi seuraavaksi kaudeksi. Mitenhän mahtaa olla... ;o)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HemmoP kirjoitti:
Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)

Tervetuloa joukkoon.

Enää ei tarvitse olla aidan sillä puolella joka huutelee FIA:n puolueellisten tuomioiden takia, vaan saa vain selitellä mustaa valkoiseksi kun suomalainen kuljettaja on nyt hyötyjän puolella.

Ihan kivaa toki saada apuja mestaruustaistoon lajin kattojärjestöltä, vaikka rehellinen peli loppujen lopuksi olisikin hienompaa. Tosin Kimi ja Ferrari taitaa ensi kaudella olla sen verran kova paketti että apuja ei taideta tarvita.

Kaiken kaikkiaan hieno kausi luvassa kun Kovalainen ajaa Rellulla ja Kimi Ferrarilla, sen lisäksi tuo suomalaisten huippujen kuskien kotina viime ajat toiminut McLaren saa edelleen sympatiani vaikka suomalaista kuskia ei sieltä ensi kaudella löydykään.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Ensi kausi on formuloissa tosiaan suomalaisittain mielenkiintoa täynnä, kun sekä Räikkönen että Kovalainen ajavat huipputalleissa. En tiedä, mistä johtuu, mutta tämä Kimin Ferrarille siirtyminen ei aiheuttanut minussa oikeastaan minkäänsortin tunteita. Olisikohan syy ihan yksinkertaisesti siinä, että kun tätä asiaa ollaan spekuleerattu vuosikaudet, niin sitten toteutuessaan tuli vaan tunne, että aijaa...

Toinen syy siihen, miksi en jaksa innostua ihan hirveästi tästä Kimin Ferrari-pestistä on se, että muistan, kuinka vaikeaa Ferrarilla voittaminen oli vaikkapa Jean Alesille. Schumacher sen Maranellon punaisen orin lentoon sai! Jotenkin minulla on vaan pelko peräpäässä, onko italialaistiimi sittenkään yhtä motivoitunut toimimaan Kimin kuin Michaelin kanssa. Entä jos makeaa onkin tullut mahantäydeltä liikaa viime vuosina? Jos homma ei lähde heti toimimaan Kimin toivomalla tavalla, niin minun ei ole ihan mahdotonta kuvitella, että hän alkaa uudesta loistokkaasta työympäristöstään huolimatta "kiukutella". Me kaikki tiedämme, mitä tämä puolestaan tarkoittaa.

Edellisen kerran Maikkari hehkutti superkautta vuoden 1994 alussa, kun sekä Häkkinen että JJ ajoivat huipputalleissa. Hommasta tuli loppujen lopuksi lähes pannukakku - kiitos JJ:n loukkaantumisen. Toivon todella, että nyt olisi odotettavissa parempaa. Oma veikkaukseni kuitenkin on, että ensi kauden jälkeenkin meillä on Suomessa kaksi formula 1 -maailmanmestaria ja suurin osa tämänkin palstan kirjoittajista käy ihan perusteltua keskustelua siitä, kumpi piloteistamme on parempi, Kimi vaiko Heikki. Kahtellaan...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Täytyy yhtyä monen muun kirjoittajan mielipiteeseen, että mielenkiintoinen kausi on tulossa.
Henkilökohtaisesti jo senkin takia, että en voi edes kuvitella kannattavani Ferraria - toisaalta taas olen aina kannattanut suomalaisia kuskeja, Saloa lukuunottamatta.
Tuon takia olen vieläkin vähän pettynyt, kun se Kimin Ferrari sopimus varmistui. Mclaren on kuitenkin ollut se suomalaistalli, jo yli 10 vuotta.

Toisaalta on kuitenkin hienoa, kun Kimi pääsi talliin johon hän on itse aina halunnut. Ja ensi kaudesta vieläkin hienomman tekee Heikin Renault soppari. Joko ensi vuonna tulee ensimmäinen suomalainen kaksoivoitto? Siihen on ainakin kaikki mahdollisuudet.
Harmi vain, että tätä suomalaisittan mielenkiintoista kautta saa odotella ärsyttävän kauan. Ja sitten kun se alkaa, niin ei ole yhtään varmaa, että se näkyy "maksuttomalla" puolella.
 

Kyylä

Jäsen
Jacobus kirjoitti:
Toisaalta luulisi ammattilaisurheilussa saman kansalaisuuden omaavien puhuvan yhteistä kieltä (englanti) myös F1:ssä, kun se onnistuu monissa muissa lajeissa.

Oikarinen voisi heittää Kainuun murteella Heikille radioon, että tuuppa seuraavan varvin jälkeen sisään, niin vaihdetaan uudet nakit. Olisi kisan aikainen salakieli valmis ja taktiikasta oltaisiin perillä vaan täällä Pohjolassa. .
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Kyylä kirjoitti:
Oikarinen voisi heittää Kainuun murteella Heikille radioon, että tuuppa seuraavan varvin jälkeen sisään, niin vaihdetaan uudet nakit. Olisi kisan aikainen salakieli valmis ja taktiikasta oltaisiin perillä vaan täällä Pohjolassa. .
Niin, toimisihan se noin. Mutta Formula 1:n tuntien joku tallipäälliköistä kantelisi asiasta FIA:lle ja kuukauden vatvomisen jälkeen suomen käyttäminen tallin ja kuskin välisessä kommunikaatiossa kielletään. Ennen tätä suomi on tietysti ensin GP:n tuomariston puolesta sallittu, mutta FIA sen lopulta kieltää :D
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sattui Mtv:sen sivuilta seuraavaa silmään.

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolon mukaan Michael Schumacher oli vaikuttamassa Kimi Räikkösen valintaan seuraajakseen italialaistallissa.

- Ferrarilla ei ole tehty yhtään päätöstä, johon Michael ei olisi vaikuttanut. Hän suositteli meille Räikköstä, di Montezemolo kertoi Il Giornale -lehdessä.

Di Montezemolo kertoi myös, että Ferrari oli päässyt sopimukseen Räikkösen kanssa jo viime vuoden puolella. Schumi sitä vastoin pohti omaa tulevaisuuttaan pitkään, mutta päätyi lopulta lopettamisen kannalle.

- Schumacher kertoi meille päätöksestään pari viikkoa sitten. Räikkösen kanssa meillä on ollut sopimus jo vuoden ajan. On selvää, että jos Michael olisi päättänyt jatkaa, olisimme olleet valmiita ajattamaan "dream teamiä", di Montezemolo viittasi Schumiin ja Räikköseen.


Tuon perusteella myös Schumi arvostaa Räikkösen suhteellisen korkealle. Tai ainakin oudolta tuntuisi, että mies suosittelisi talliin kuskia, jota ei arvosta ollenkaan.

Tuolla oli - "yllättäen" - myös paljon muita uutisia tuota Kimin Ferrarrille siirtymistä koskien. Kannattaa lueskella, jos ei ole muutakaan tekemistä.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Samalla kun Suomessa hehkutetaan Räikkösen ja Kovalaisen sopimuksia ja puhutaan Suomalaisten kaksin taistelusta maailmanmestaruudessa niin muutama asia taitaa unohtua. Alonso&McLaren on varmasti kova pari ensikaudella, koska Alonson sopimus on ollut tiedossa jo hyvin pitkään ja sen puolin on McLaren voinut rakentaa ensikauden autoa Alonson mukaan ja se on aika suuri etu ,tosin samaa voi sanoa myös Ferrarista&Räikkösestä. Täytyy muistaa ,että Räikkösen aikana tallikavereina olleilla Coulthardilla&Montoyalla on ollut suunilleen tasavertaset kalustot ja tietenkin se ,että kahdelle kuskille yritetään saada yhtähyvät autot vie tiimin kilpailukykyä. Nyt on Alonso ja melko varmasti joku tulokas niin se kertoo sen ,että kaikki mahdollinen apu tulee Alonsolle ja näin ollen pääsee nauttimaan kaikesta McLarenin avusta ,jota Kimi ei saanut. Alonso on minun silmissäni mestarisuosikki nro:1 ensi kaudella.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Sattui Mtv:sen sivuilta seuraavaa silmään.

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolon mukaan Michael Schumacher oli vaikuttamassa Kimi Räikkösen valintaan seuraajakseen italialaistallissa.

- Ferrarilla ei ole tehty yhtään päätöstä, johon Michael ei olisi vaikuttanut. Hän suositteli meille Räikköstä, di Montezemolo kertoi Il Giornale -lehdessä.

Di Montezemolo kertoi myös, että Ferrari oli päässyt sopimukseen Räikkösen kanssa jo viime vuoden puolella. Schumi sitä vastoin pohti omaa tulevaisuuttaan pitkään, mutta päätyi lopulta lopettamisen kannalle.

- Schumacher kertoi meille päätöksestään pari viikkoa sitten. Räikkösen kanssa meillä on ollut sopimus jo vuoden ajan. On selvää, että jos Michael olisi päättänyt jatkaa, olisimme olleet valmiita ajattamaan "dream teamiä", di Montezemolo viittasi Schumiin ja Räikköseen.


Tuon perusteella myös Schumi arvostaa Räikkösen suhteellisen korkealle. Tai ainakin oudolta tuntuisi, että mies suosittelisi talliin kuskia, jota ei arvosta ollenkaan.

Tuolla oli - "yllättäen" - myös paljon muita uutisia tuota Kimin Ferrarrille siirtymistä koskien. Kannattaa lueskella, jos ei ole muutakaan tekemistä.

Niin.. Onhan se selvää, että jos Alonson juna on jo mennyt on Räikkönen ainoa todellinen kandidaatti Ferrarille. Tämän Schumikin varmasti tajusi ja suositteli Räikköstä Ferrarille. Alonso ja Räikkönen kun ovat ne kaksi kovinta nimeä F1-markkinoilla. Kimillä ja Schumilla ei sitäpaitsi ole napit niin pahasti vastakkain kuin Schumilla ja Alonsolla. Nuo Alonson ja Briatoren lausunnot saattavat vielä johtaa toimenpiteisiin, kannattaisi Oviedon-itkupillin olla välillä hiljaa ja keskittyä ajamiseen.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Speedye kirjoitti:
Niin.. Onhan se selvää, että jos Alonson juna on jo mennyt on Räikkönen ainoa todellinen kandidaatti Ferrarille. Tämän Schumikin varmasti tajusi ja suositteli Räikköstä Ferrarille. Alonso ja Räikkönen kun ovat ne kaksi kovinta nimeä F1-markkinoilla. Kimillä ja Schumilla ei sitäpaitsi ole napit niin pahasti vastakkain kuin Schumilla ja Alonsolla. Nuo Alonson ja Briatoren lausunnot saattavat vielä johtaa toimenpiteisiin, kannattaisi Oviedon-itkupillin olla välillä hiljaa ja keskittyä ajamiseen.
Oliskos sulla heittää joku kommentti, kun vielä viikko sitten julistit kuola suusta valuen, että Schumi pyörittää koko palettia, ja on täysin hänen päätöksestään kiinni missä Kimi ajaa 2007?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bloogi kirjoitti:
Samalla kun Suomessa hehkutetaan Räikkösen ja Kovalaisen sopimuksia ja puhutaan Suomalaisten kaksin taistelusta maailmanmestaruudessa niin muutama asia taitaa unohtua. Alonso&McLaren on varmasti kova pari ensikaudella, koska Alonson sopimus on ollut tiedossa jo hyvin pitkään ja sen puolin on McLaren voinut rakentaa ensikauden autoa Alonson mukaan ja se on aika suuri etu ,tosin samaa voi sanoa myös Ferrarista&Räikkösestä. Täytyy muistaa ,että Räikkösen aikana tallikavereina olleilla Coulthardilla&Montoyalla on ollut suunilleen tasavertaset kalustot ja tietenkin se ,että kahdelle kuskille yritetään saada yhtähyvät autot vie tiimin kilpailukykyä. Nyt on Alonso ja melko varmasti joku tulokas niin se kertoo sen ,että kaikki mahdollinen apu tulee Alonsolle ja näin ollen pääsee nauttimaan kaikesta McLarenin avusta ,jota Kimi ei saanut. Alonso on minun silmissäni mestarisuosikki nro:1 ensi kaudella.

Kovalainen tuskin taistelee mestaruudesta ensi vuonna. Kimi sen sijaan kylläkin.
Väität, että olisi jotenkin etu, että Alonson ja Mclarenin sopimus on ollut pitkään tiedossa. Millähän tavalla se on etu? Etenkin kun Kimin ja Ferrarin soppari on ollut selvä reilun vuoden. Että kyllä siellä Ferrarillakin tiedettiin, Kimin talliin tulosta jo ennen viime viikonloppua.
Ja mitä tulee tuohon Mclarenin tapaa antaa molemmille kuskeille tasavertaiset autot, niin se ei tule muuttumaan. Se on osa Denniksen omaa konseptia, josta mies ei varmasti tule luopumaan.

Minä en Mclarenille mitään pahaa toivo, mutta ensi kautta ajatellen pakka on pahasti levällään, jo pelkästään autonsuunnittelu puolella.
Ja oman mausteensa hommaan tuo myös varmasti Alonson hiukan muista huippukuskeista eroava ajotapa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Saku #11 kirjoitti:
Oliskos sulla heittää joku kommentti, kun vielä viikko sitten julistit kuola suusta valuen, että Schumi pyörittää koko palettia, ja on täysin hänen päätöksestään kiinni missä Kimi ajaa 2007?

No hei haloo. Niinhän se olikin. Schumi suositteli Kimiä Ferrarille, ja Kimi ajaa nyt Ferrarilla. Kukaan ei vaan osannut tuota kuviota ottaa huomioon.

Mutta tuo Alonso tuskin olisi Ferrarille tullut, vaikka olisi itseään sinnekkin tarjonnut. Tai tämän kuvan saa ainakin Todtin kommenteista. Tosin ne voivat pohjautua aika pitkälti siihen, että Kimi on heidän mies.

P.S. Tuosta samasta jutusta myös selviää se, että Alonso juna ei todellakaan ollut mennyt ennen kuin Kimi juna oli jo pysähtynyt Ferrari asemalle.
Alonso teki kuitenkin sopparinsa Mclarenilla viime kauden päättymisen jälkeen, ja Kimillä on ollut Ferrari soppari jo vuoden päivät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös