F1-ketju

  • 662 518
  • 5 069

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ihmettelen suuresti jos Kimi todellakin menee Ferrarille 3v. sopimuksella jonka arvo olisi vain 100 miljoonaa euroa. Olisi luullut vähintään sen 120 miltsiä kuittaavan. Voihan tosin olla että on jotain allekirjoitusbonuksia ja muita luontaisetuja. Eikös Ferrari ole keväästä asti muutenkin kuulemma maksanut Kimille miljoonan kuukaudessa siitä, että sitoutuu allekirjoittamaan sopimuksen ja siinä ohessa jelppii Schummelia sopivasti? Silti 100 miljoonaa on alakanttiin formulasirkuksen parhaasta ja nopeimmasta kuskista. Halvalla saivat.
 

Nshr

Jäsen
Mahtava kisa. Räikköseltä hyvä sijoitus, mutta päivän suurin sankari on ehdottomasti Schumacher. Kyllähän tuossa itselläkin nousi tunteet pintaan palkintoseremoniaa katsellessa. Toivottavasti Ferrarin ja Schimacherin kausi päättyy mestaruuteen, sen he ovat ansainneet loppukauden perusteella.

Hienoa myös, että Räikkösen sopimus kattaa kolme seuraavaa kautta. Ensi kaudella jo sitten maailmanmestaruutta metsästämään!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Gags kirjoitti:
Silti 100 miljoonaa on alakanttiin formulasirkuksen parhaasta ja nopeimmasta kuskista. Halvalla saivat.

Kimihän itse on sanonut, että raha ei ratkaise hänen päätöstään. Tai ei varmaan aikoinaan ratkaissut.
Paremman rahan olisi varmasti saanut muualta, mutta Kimi haluaa mahdollisuuden taistella mestaruudesta.
 

Shadow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, MLB, Nyrkkeily
repe_joke kirjoitti:
Kimihän itse on sanonut, että raha ei ratkaise hänen päätöstään. Tai ei varmaan aikoinaan ratkaissut.
Paremman rahan olisi varmasti saanut muualta, mutta Kimi haluaa mahdollisuuden taistella mestaruudesta.
Juuri näin. Rahaa olisi ehkä voinut saada enemmän muualtakin, mutta tuskin parempaa paikkaa taistella mestaruuksista.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Kiitoksia Schumille loistavista vuosista mitä hän faneille tarjosi. Kyllä tuo ura ansaitsee päättyä maailmanmestaruuteen ja tätä en olisi ikinä uskonut sanovani ,mutta toivon Schumin voittavan.

Ensi kaudesta sen verran ,että suurimman riskin on ottanut Alonso ,koska McLarenin auto ei ole luotettava ,mutta tosin ,jos kaikki kapasiteetti McLarenilta pystytään hyödyntämään on Alonso varmasti vahvoilla. Ihmettelen joidenkin sanomaa että F1 ei ole mitään ilman Schumia ,mutta täytyy muistaa että Alonso ja Kimi tulevat tarjoamaan tulevaisuudessa paljon hienoja hetkiä. Kiitos Schumi! kaikesta ja nyt on sitten nuorempien leijonien aika astua estraadille. Vaikka Schumi ei ikinä minun suosikki ole ollut niin voi kyllä olla että on pakko katsoa mestarin viimeiset kisat vaikka taitavatkin tulla joskus aamuyöllä. Tulipa hämmentynyt olo kun kuvittelee Kimin tuulettavan voittoa punainenhaalari päällä ,no kai siihen on vain pakko tottua.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Kimihän itse on sanonut, että raha ei ratkaise hänen päätöstään. Tai ei varmaan aikoinaan ratkaissut.
Paremman rahan olisi varmasti saanut muualta, mutta Kimi haluaa mahdollisuuden taistella mestaruudesta.

Ensi kaudella nähdään onko Kimistä mestariksi. Parempaan paikkaan ei voi mennä, joten jos Kimi on todellinen voittaja on se suuri voitto otettava ensi kaudella. Olisi hienoa nähdä Heikki vs. Kimi taisteluja ensi kaudella.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Shadow kirjoitti:
Juuri näin. Rahaa olisi ehkä voinut saada enemmän muualtakin, mutta tuskin parempaa paikkaa taistella mestaruuksista.
Ja onko sillä hirveästi väliä saatko palkkana 100 vai 120 miljoonaa euroa kolmesta kaudesta?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nikke kirjoitti:
Ja onko sillä hirveästi väliä saatko palkkana 100 vai 120 miljoonaa euroa kolmesta kaudesta?
Varsinkin, kun väittävät Kimin tienanneen uransa aikana jo tuollaiset 80 miljoonaa euroa. Saattaa kaveri pärjäillä, kun kolmekymppisenä alkaa uran tienestit olemaan lähempänä 200 000 000€. Se on aikamoinen läjä rahaa.

Toki ahne olisi silti mennyt isoimman tilipussin perään vaikka Toyotalle, mutta tuskin noilla liksoilla kannattaa alkaa sellaisia siirtoja tekemään. Ehkä sitten ensimmäisen mestaruuden jälkeen, kuten Jaska Villeneuve.

Tällä kaudella olen ensimmäistä kertaa kunnolla toivonut Schumin mestaruutta (sen jälkeen kun Kimi putosi taistelusta), ja nyt entistä enemmän. Noin legendaarisen kuskin uran soisi loppuvan kahdeksanteen maailmanmestaruuteen, harmi kun ei ihan ehdi 100 osakilpailuvoittoa saavuttamaan.

Mahtava homma saada nähdä Kimi Ferrarilla ja Kovalainen Renault´lla. Jos Ferrarin iskukyky pysyy, on Räikkönen erittäin vahvoilla mestaruutta ajatellen ensi kaudella. Kovalainen tulee olemaan kova, mutta tuskin tulokkaana mestaruutta sentään kuittaa. Alonso taas saattaa kärsiä epäluotettavasta McLarenista, ja kokea Kimin viime kausien kohtalon. Muutenkin espanjalaisella saattaa viedä hetken päästä uuden tallin metkuihin sisään ja tottua uuteen ajopeliinsä. Myös läski-Norbertin jatkuvat halailut saattavat alkaa vituttamaan hyvin nopeasti.

Toivottavasti tästä lähtee sellainen menestysputki a´la Kimi+Ferrari, ettei paremmasta väliä. Kimille luultavasti tiedossa entistä enemmän vihamiehiä, koska Räkä menee ja pilaa hassulla puhetyylillään legendaarisen Ferrarin maineen.

Kimille on puolestaan tiedossa mielenkiintoisia aikoja myös siviilielämässä, kun vaihtaa SLR- ja CL-mersunsa Ferrareihin ja Maserateihin. Jennikin saattaa saada nykyisen A140-mersunsa tilalle upouuden Fiat Punton.
 
Viimeksi muokattu:

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loistava juttu Räikkösen siirtyminen Ferraarille. Schumia ei ole tullut kannatettua koskaan, mutta nythän mies on lopettamassa, joten voishan tuon mestaruuden ukolle suoda. Hevosnaama on ykkönen!

Jokohan monien suomalaisten antipatiat Ferraria kohtaan häviää, kun suomalaisväriä tulee talliin?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Speedye kirjoitti:
Schumi ilmeisesti jatkaa Ferrarilla jossain roolissa, eli Kimi saa ainakin hyvää "opetusta" Schumilta.
Erkki Mustakarin kirjoituksista voidaan olla - ja ollaankin - montaa mieltä, mutta hän spekuloi jokin aika sitten Schumin siirtyvän ensin auton kehityspuolelle jonkinlaisiin johtotehtäviin, ja joskus tulevaisuudessa tallipäälliköksi. Ei välttämättä mitenkään mahdoton skenaario. Sitä en sitten tiedä, mitä oppimista Kimillä olisi Schumilta. Kuskina ei oikein mitään.

Räikkösen tilanne on mainio. Hän otti tallipaikoista parhaan mahdollisen ja saa tallikaverikseen nousujohteessa olevan hyvän kuskin. Uskon, että Massa ja Räikkönen ohittavat toisensa pisteissä useapaan kertaan tulevalla kaudella. Kumpikin on mestaruustaistossa vahvoilla. Schumi todennäköisesti katsoi motivaationsa olevan riittämätön jatkoon, eikä miestä oikein voi siitä moittia. Lopettamispäätös ei todellakaan ole minkäänlainen luovutus. Jos ura päättyy mestaruuteen niin on sääli, että siihenkin tulee ikävä sivumaku FIA:n kauden mittaan tekemistä päätöksistä (Renaultin iskarien kieltäminen, Alonson käsittämätön rangaistus tämän viikonlopun aika-ajoissa).

Tulevaisuudessa on hauskaa lukea, mitä Räikkös-antipatioissa rypevät Ferraristit kirjoittelevat :D
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Designer kirjoitti:
Erkki Mustakarin kirjoituksista voidaan olla - ja ollaankin - montaa mieltä, mutta hän spekuloi jokin aika sitten Schumin siirtyvän ensin auton kehityspuolelle jonkinlaisiin johtotehtäviin, ja joskus tulevaisuudessa tallipäälliköksi. Ei välttämättä mitenkään mahdoton skenaario. Sitä en sitten tiedä, mitä oppimista Kimillä olisi Schumilta. Kuskina ei oikein mitään.

Räikkösen tilanne on mainio. Hän otti tallipaikoista parhaan mahdollisen ja saa tallikaverikseen nousujohteessa olevan hyvän kuskin. Uskon, että Massa ja Räikkönen ohittavat toisensa pisteissä useapaan kertaan tulevalla kaudella. Kumpikin on mestaruustaistossa vahvoilla. Schumi todennäköisesti katsoi motivaationsa olevan riittämätön jatkoon, eikä miestä oikein voi siitä moittia. Lopettamispäätös ei todellakaan ole minkäänlainen luovutus. Jos ura päättyy mestaruuteen niin on sääli, että siihenkin tulee ikävä sivumaku FIA:n kauden mittaan tekemistä päätöksistä (Renaultin iskarien kieltäminen, Alonson käsittämätön rangaistus tämän viikonlopun aika-ajoissa).

Tulevaisuudessa on hauskaa lukea, mitä Räikkös-antipatioissa rypevät Ferraristit kirjoittelevat :D

Niin.. Tarkoitin tuolla "opettamisella" opettamista talon tavoille. En suinkaan ajotaitojen opettamista jos joku niinkin kerkesi jo luulla. Ferrari on kuitenkin aikalailla ainutlaatuinen organisaatio. Mutta jokatapauksessa kiitos Schumille mahtavista vuosista. Ja toivottavasti ura saa parhaan mahdollisen päätöksen.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Speedye kirjoitti:
Ensi kaudella nähdään onko Kimistä mestariksi. Parempaan paikkaan ei voi mennä, joten jos Kimi on todellinen voittaja on se suuri voitto otettava ensi kaudella.
Ei nyt ensikauden voittoja sentään vielä olla jaettu. Paljon myös tulee riippumaan siitä mikä tulee olemaan Ferrarin tiimin ensikauden kokoonpano vai joko se on selvillä?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Nikke kirjoitti:
Ja onko sillä hirveästi väliä saatko palkkana 100 vai 120 miljoonaa euroa kolmesta kaudesta?
Valehtelet, jos väität ettei ole väliä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Speedye kirjoitti:
Niin.. Tarkoitin tuolla "opettamisella" opettamista talon tavoille. En suinkaan ajotaitojen opettamista jos joku niinkin kerkesi jo luulla.
Ok, tämä selvä. Juuri niin kerkesin jo luulla ;)
 

HemmoP

Jäsen
Pitkäaikaisena Ferrarin kannattajana iso kiitos Schumacherille niin kaikesta hyvästä kuin ikimuistettavista "aina sattuu ja tapahtuu"-hetkistä.



Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)

Tervetuloa joukkoon.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
MS kirjoitti:
Valehtelet, jos väität ettei ole väliä.
Ei sillä ole jos sinulla on jo niin paljon rahaa kuin Räikkösellä on jo nyt. Silloin vaakakupissa puhuvat enemmän esim se onko sinulla mahdollisuus voittaa mestaruus vai ei. Vai uskotko sinä että esim Toyotalla voitetaan mestaruus ensi vuonna tai vuonna 2008?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Gags kirjoitti:
Ihmettelen suuresti jos Kimi todellakin menee Ferrarille 3v. sopimuksella jonka arvo olisi vain 100 miljoonaa euroa. Olisi luullut vähintään sen 120 miltsiä kuittaavan. Voihan tosin olla että on jotain allekirjoitusbonuksia ja muita luontaisetuja. Eikös Ferrari ole keväästä asti muutenkin kuulemma maksanut Kimille miljoonan kuukaudessa siitä, että sitoutuu allekirjoittamaan sopimuksen ja siinä ohessa jelppii Schummelia sopivasti? Silti 100 miljoonaa on alakanttiin formulasirkuksen parhaasta ja nopeimmasta kuskista. Halvalla saivat.

Just joo, ehe ehe... Onhan se todella väärin että Kimi saa vain 100 M€! Kyllä pitää sossun luukulle mennä. Ehdottomasti. 100M€ on aivan liian vähän, Vai ?Niin ja taisi kyllä olla niin että Kimi sai 400000 €/kk ettei tee sopimusta muun tallin kanssa ? Eli Ferrarin maksoi Kimille enemmän kuin Massalle!


repe_joke kirjoitti:
Kimihän itse on sanonut, että raha ei ratkaise hänen päätöstään. Tai ei varmaan aikoinaan ratkaissut.
Paremman rahan olisi varmasti saanut muualta, mutta Kimi haluaa mahdollisuuden taistella mestaruudesta

Ehkä olisi saanut muualta enemmän, mutta olisiko pitänyt jäädä talliin jonka auton epäluotettavuuden takia Kimillä ei ole vielä kahta maailmanmestaruutta?
Vai olisiko pitänyt mennä Toyotalle? Talliin joka mega budjetista huolimatta konttaa vuodesta toiseen ja kunnolla?

Iker kirjoitti:
Kimille on puolestaan tiedossa mielenkiintoisia aikoja myös siviilielämässä, kun vaihtaa SLR- ja CL-mersunsa Ferrareihin ja Maserateihin. Jennikin saattaa saada nykyisen A140-mersunsa tilalle upouuden Fiat Punton.

Kuka nyt Punton haluaa kun on mahdollisuus omista myös Grande Punto !
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niilo kirjoitti:
Ehkä olisi saanut muualta enemmän, mutta olisiko pitänyt jäädä talliin jonka auton epäluotettavuuden takia Kimillä ei ole vielä kahta maailmanmestaruutta?
Vai olisiko pitänyt mennä Toyotalle? Talliin joka mega budjetista huolimatta konttaa vuodesta toiseen ja kunnolla?!

Niin? Kritisoinko minä tuossa viestissäni Kimin päätöstä siirtyä Ferrarille? Totesin vain, että mies halusi talliin, jossa on mahkut mestaruuteen - palkan ollessa sivuseikka.
Luetaan niitä viestejä.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Todella mielenkiintoinen/hyvä päätös Kimiltä siirtyä legendaarisimpaan F1 -merkkiin. Ensi kautta voi vain odottaa vesi kielellä.

Nyt vain odottamaan että Schumacher pesee Alonson loppukisoissa.

-Siviiliautoissa Porsche, F1:ssä Ferrari-
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
HemmoP kirjoitti:
Kaikkein parasta on nyt seurata kuinka nämä mclaarenmikakimifanit kääntää kilpaa takkia ja ensi vuonna ovat NIIN tifosoa NIIN tifosoa :)
Ei kai se ole takinkääntöä? Olen kannustanut sekä Mikaa että Kimiä ja luonnolisesti silloin myös McLarenia. Tottakai kannustan ensi vuonna Ferraria kun Kimi kerran ajaa siellä.

Ensi kausi tulee olemaan kautta aikojen mielenkiintoisin suomalaisittain. Mielenkiintoista nähdä miten maikkari hinnoittelee MTV3+ F1-kortin ensi vuonna.

PS. Taisi Ferrari-kannettavani nousta n. 10% arvossa tänään. Ensimmäistä kertaa kun jonkun tietokoneen arvo on noussut :)
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Kaikkien aikojen F1-legenda sitten päätti lopettaa uransa kauden jälkeen. Kyllähän vaikka häntä arvostellaan, niin onhan hän ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras ja sen osoittaa jo tilastot.

Ensin parit mestaruudet Benettonilla ja sen jälkeen Ferrarille jossa Schumi + kumppanit kasasivat aikansa palikoita oikeaan järjestykseen ja vihdoin 2000 Schumi voitti mestaruuden Ferrarilla ja siitä sitten pidempi putki päälle. On hyvä muistaa että Schumi on varsinkin nykykuskeista suvereeni auton kehitystyössä, sen huomasi Ferrarillakin hän on kuljettajan lisäksi loistava auton kehittäjä.

Häntä arvostelevat henkilöt ovat tyyliä Villeneuve, joka on enemmänkin kateellin Michaelin loisteliaalle uralla, koska hänestä ei ikinä tullut lajilegendaa vaikka voittikin Schumin ja kumppanit 1997. Toki onhan häntä pidetty ylimielisenä ja jne, mutta jos on noin suuren uran pystynyt luomaan niin tietynlaista äijämäisyyttä tarvitaan ja lujaa itseluottamusta. Mutta kaikki jotka ovat päässeet olemaan samassa tallissa Schumin kanssa esimerkiksi Salo&Irvene ovat aina ihailleet häntä, eikä ole näkynyt Irvineltäkään mitään katkeruutta siitä että Schumi oli ykköskuljettaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös