F1-ketju

  • 661 071
  • 5 107

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
#28 kirjoitti:
Räkää ei kiinnosta mitä kirjotetaan jos jutuissa on edes jotain perää, luulisi sinunkin formuloita seuraavana sen jo huomanneen.

Mitä Italialaislehden kirjoituksiin tulee niin ymmärtäähän sen. Itselläkin saattaisi kynä syyhytä toimittajana jos suosikkitiimiini olisi liittymässä F1-sarjan nopein ja kylmähermoisin kuski.

Perustele viimeinen lause.. Pidät Räikköstä nopeimpana vaikka hän on ollut viimeiset kaudet täysin ottavana osapuolena Schumin ja Alonson puristuksessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Pidät Räikköstä nopeimpana vaikka hän on ollut viimeiset kaudet täysin ottavana osapuolena Schumin ja Alonson puristuksessa.
Kyllä siinä olisi ollut ottavana osapuolena kuka tahansa, jos McLadalla olisi ajellut. Paha sitä helposti hajoavalla rakkineella on yrittää ketään saada kiinni.

Yrittäisit nyt joskus todeta tuon asian. Enkä minä tiedä onko Räikkönen nyt nopein, mutta sarjan nopeimpia ja parhaita kuskeja silti. Osoitti jo mielestäni riittävän hyvin sen asian aikoinaan varsin keskinkertaisella Sauberilla.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Kyllä siinä olisi ollut ottavana osapuolena kuka tahansa, jos McLadalla olisi ajellut. Paha sitä helposti hajoavalla rakkineella on yrittää ketään saada kiinni.

Yrittäisit nyt joskus todeta tuon asian. Enkä minä tiedä onko Räikkönen nyt nopein, mutta sarjan nopeimpia ja parhaita kuskeja silti. Osoitti jo mielestäni riittävän hyvin sen asian aikoinaan varsin keskinkertaisella Sauberilla.

Voin minäkin sanoa tottakai että Räikkönen on nopea. Mutta mielestäni hän ei ole NOPEIN. Siinä on kuitenkin eroa. Mielestäni Alonso ja Räikkönen ovat kuskeina tasavertaisia, sen takia olisikin ollut hienoa nähdä miehet samassa tallissa. Schumacher on uransa ehtoopuolella joten häntä ei aivan suoraan voi Kimiin ja Alonsoon verrata. Kimi ja Alonso ovat ns. optimi-iässä formuloissa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Speedye kirjoitti:
Perustele viimeinen lause.. Pidät Räikköstä nopeimpana vaikka hän on ollut viimeiset kaudet täysin ottavana osapuolena Schumin ja Alonson puristuksessa.
Eihän nopein kuski aina ole se, jolla on eniten pisteitä kasassa. Pisteisiin vaikuttaa niin monet asiat tekniikasta tuuriin. Kaikki (Alonso, Schumi ja Räikkönen) ovat erittäin nopeita ja heitä on vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta sanoisin, että Alonso kyseisistä herroista heikoin lenkki on.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Taitopelaaja kirjoitti:
Eihän nopein kuski aina ole se, jolla on eniten pisteitä kasassa. Pisteisiin vaikuttaa niin monet asiat tekniikasta tuuriin. Kaikki (Alonso, Schumi ja Räikkönen) ovat erittäin nopeita ja heitä on vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta sanoisin, että Alonso kyseisistä herroista heikoin lenkki on.

Kahden viime kauden perusteella Alonso on kyllä se vahvin lenkki - kokonaisuutena. Mies pystyy ottamaan autostaan aina kaiken irti, ja ei sorru virheisiin paineiden alla kisatilanteessa. Ja viime kausi osoitti myös sen, että mies pystyy myös kylmästi laskelmoimaan tilanteensa mm-pisteissä - toisin sanoen aina ei ole pakko voittaa.

Schumi taasen sortuu paineiden alla, jopa yllättävänkin helposti, vaikka loistava kuski onkin. 2 kertaa mies on mokannut tittelin ratkaisevassa paikassa. Ja kerran mies on toiminut hieman epäilyttävästi, mutta sai kuitenkin pitää tittelin. Tuo tilasto ei Schumia liiemmin mairittele.
On kuitenkin parhaillaan fantastisen nopea kuski, joka pystyy tekemään ihmeellisiä asioita, silloin kun sitä eniten tarvitaan.

Kimiltä itse haluaisin lisää näyttöjä siitä, että hän hallitsee paineet. Itse pidän miestä sarjan nopeimpana, mutta se ei tee hänestä kuitenkaan välttämättä parasta.
Kimillä on näistä kuskeista eniten todistettavaa vielä urallaan. Ja Kimi on näistä kuskeista myös se, jolla on vielä eniten voitettavaa urallaan, jos hän vain käyttää kaiken sen potenttiaalin jota mieheltä löytyy.
Nähtäväksi jää vastaako Kimi huutoon vai ei.


Summasummarum - nopein ei ole aina välttämättä paras.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
repe_joke kirjoitti:
Kahden viime kauden perusteella Alonso on kyllä se vahvin lenkki - kokonaisuutena. Mies pystyy ottamaan autostaan aina kaiken irti, ja ei sorru virheisiin paineiden alla kisatilanteessa. Ja viime kausi osoitti myös sen, että mies pystyy myös kylmästi laskelmoimaan tilanteensa mm-pisteissä - toisin sanoen aina ei ole pakko voittaa.
No itse asiassa tuossa tuli juuri esille ne pointit, joita itse hain takaa. Renault oli koko viime kauden fantastisen varma menokki, eikä Alonso joutunut kertaakaan kauden aikana sellaiseen tilanteeseen, jossa olisi vaadittu kylmäpäisyyttä. Toisin sanoen titteli meni Alonsolle suhteellisen helposti. Tänä vuonna tilanne on tasaisempi, mutta vieläkään hän ei ole joutunut kovinkaan lujille. Uransa alkupuolella Alonso teki muutamia virheitä kovissa paikoissa.

repe_joke kirjoitti:
Schumi taasen sortuu paineiden alla, jopa yllättävänkin helposti, vaikka loistava kuski onkin. 2 kertaa mies on mokannut tittelin ratkaisevassa paikassa. Ja kerran mies on toiminut hieman epäilyttävästi, mutta sai kuitenkin pitää tittelin. Tuo tilasto ei Schumia liiemmin mairittele.
On kuitenkin parhaillaan fantastisen nopea kuski, joka pystyy tekemään ihmeellisiä asioita, silloin kun sitä eniten tarvitaan.
Tuo on kyllä suurimmaksi osaksi totta, mutta minusta Schumacher on parempi kuski ollut 2000-luvulla kuin uransa alkupuolella jolloin hän ei todellakaan ollut paras eikä nopein kuski.

repe_joke kirjoitti:
Kimiltä itse haluaisin lisää näyttöjä siitä, että hän hallitsee paineet. Itse pidän miestä sarjan nopeimpana, mutta se ei tee hänestä kuitenkaan välttämättä parasta.
Kimillä on näistä kuskeista eniten todistettavaa vielä urallaan. Ja Kimi on näistä kuskeista myös se, jolla on vielä eniten voitettavaa urallaan, jos hän vain käyttää kaiken sen potenttiaalin jota mieheltä löytyy.
Nähtäväksi jää vastaako Kimi huutoon vai ei.

Summasummarum - nopein ei ole aina välttämättä paras.
Niin, siis nopeimmasta kuskista aiemmin puhuin. Toki jos mietitään parasta kuskia, niin nopeus on aika oleellinen osa siinäkin suhteessa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Taitopelaaja kirjoitti:
No itse asiassa tuossa tuli juuri esille ne pointit, joita itse hain takaa. Renault oli koko viime kauden fantastisen varma menokki, eikä Alonso joutunut kertaakaan kauden aikana sellaiseen tilanteeseen, jossa olisi vaadittu kylmäpäisyyttä. Toisin sanoen titteli meni Alonsolle suhteellisen helposti. Tänä vuonna tilanne on tasaisempi, mutta vieläkään hän ei ole joutunut kovinkaan lujille. Uransa alkupuolella Alonso teki muutamia virheitä kovissa paikoissa.

Tuo on kyllä suurimmaksi osaksi totta, mutta minusta Schumacher on parempi kuski ollut 2000-luvulla kuin uransa alkupuolella jolloin hän ei todellakaan ollut paras eikä nopein kuski.

Niin, siis nopeimmasta kuskista aiemmin puhuin. Toki jos mietitään parasta kuskia, niin nopeus on aika oleellinen osa siinäkin suhteessa.

Kannattaa tuossa Schumin alku-urassa ottaa huomioon, että esim. kun Schumi tuli Ferrarille niin auto ei todellakaan ollut kovin hyvä. Williamsilla oli tuolloin todella hyvä paketti jolla mm. Damon Hill onnistui voittamaan MM-tittelin. Benettonilla ensimmäinen kausi oli vaikea vaikka maailmanmestaruus tulikin. Silloinkin Williams oli autona parempi.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmeellistä, kuinka paljon viitsitään vääntää Schumacherin, Räikkösen ja Alonson nopeudesta.

Yksi toteaa, että Räikkönen on nopein. Toinen vaatii perusteluja väitteelle. Noh, perustelu ymmärrettävästi on hankalaa.

Kolmas kääntää asian mielipidekysymykseksi, mikä on toki helppoa, mutta ei järkevää. Se, tykkääkö mustikka- vai vadelmajäätelöstä on mielipidekysymys. Formulakuskit taas periaatteessa ovat tai eivät ole nopeita huolimatta siitä, mitä mieltä asiasta ollaan.

Kuitenkaan, nopeudesta keskustelemisessa ei ole juuri järkeä. Formulamaailmassa silkkaa nopeutta ei voi vertailla mitenkään, koska siihen vaikuttaa välttämättä aina sekä oma että muiden ennalta tekemä työ. Nopeutta mitataan sekä radalla että pilttuissa, suhteen määrittely on hankalaa.

Jos haluatte oikeasti tietää kuka kolmikosta Alonso, Schumacher ja Räikkönen on nopein, niin laittakaa kaverit juoksuviivalle. Sillä se selviää, ei autojen kanssa vekslaamalla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Kannattaa tuossa Schumin alku-urassa ottaa huomioon, että esim. kun Schumi tuli Ferrarille niin auto ei todellakaan ollut kovin hyvä. Williamsilla oli tuolloin todella hyvä paketti jolla mm. Damon Hill onnistui voittamaan MM-tittelin. Benettonilla ensimmäinen kausi oli vaikea vaikka maailmanmestaruus tulikin. Silloinkin Williams oli autona parempi.

No ei Ferrari huonokaan ollut. Sillä oli kuitenkin voitettu osakilpailu edelliselläkin kaudella. Mutta ei siis todellakaan mikään voittaja-auto lähtökohtaisesti, mutta ei mikään Minardikaan. About tasoa tämän kauden BAR.
Tuo Williamsin ylivoimasuus suhteessa Benottoniin kaipaisi kyllä selitystä.


Ja täytyy todesta Schumista vielä sen verran, että jos mies lopettaa uransa tähän kauteen, niin kyllähän se harmittaa.
Schumi on kuitenkin kuski joka herättää tunteita, puolesta ja vastaan. Sarjasta siis häviää aimoannos väriä ja mielenkiintoisuutta, jos mies lopettaa tähän kauteen.
Itse ainakin seuraisin paljon mielummin Schumin ja jonkun suomi-kuskin taisteluita, kuin HMV Alonson, ja suomi-kuskin taisteluita.
Ikävä kyllä kaikki loppuu aikanaan. Mutta Häkkinen vs Schumi taistelut eivät unohdu ikinä.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Solomon kirjoitti:
Jos haluatte oikeasti tietää kuka kolmikosta Alonso, Schumacher ja Räikkönen on nopein, niin laittakaa kaverit juoksuviivalle. Sillä se selviää, ei autojen kanssa vekslaamalla.
Minä en taas toisaalta ymmärrä tällaisia kirjoituksia, ihme kun ei tule kommenttia, että "oltaisiin nyt vain iloisia, että MM-sarjassa on kolme noinkin nopeaa kuljettajaa". Onhan se mukava hieman kinastella kaikenlaisista asioista, mielipidekysymys tämä ei sikäli ole, paitsi siinä mielessä, että mitä asioita arvostaa kun mitataan parasta kuljettajaa. Jotkut arvostavat nopeutta, jotkut kylmähermoisuutta yms.

Tietysti on vaikea heittää suoranaista faktaa siitä, kuka kuljettajista on nopein. Mutta jos otetaan huomioon autojen eroavaisuudet, niin jonkinlaista keskustelua siitä voidaan käydä. Ja onhan esimerkiksi tallikaveriin vertailu jonkinlainen peruste nopeuden mittaamiselle. Räikkönen on esimerkiksi kyykyttänyt aina tallikaveriaan ja Schumacherilla ei ole ollut kilpailukykyisiä tallikavereita. Alonso on päihittänyt myös tallikaverinsa vakuuttavasti, vaikka tallikaverit eivät olekaan olleet sitä luokkaa kuin Räikkösellä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taitopelaaja kirjoitti:
Tietysti on vaikea heittää suoranaista faktaa siitä, kuka kuljettajista on nopein. Mutta jos otetaan huomioon autojen eroavaisuudet, niin jonkinlaista keskustelua siitä voidaan käydä.

Kyllä nimenomaan tätä ketjua tarkkailemalla helposti muodostaa sellaisenkin mielipiteen, että nopeudesta ei voi käydä järkevää keskustelua. Vääntöä saa ja kannattaa toki käydä, jos siitä saa tyydytystä, mutta järkeviin perusteisiin sille, miksi joku kolmikosta Alonso, Schumacher tai Räikkönen olisi toista nopeampi, en ole törmännyt.

Taitopelaaja kirjoitti:
Ja onhan esimerkiksi tallikaveriin vertailu jonkinlainen peruste nopeuden mittaamiselle. Räikkönen on esimerkiksi kyykyttänyt aina tallikaveriaan ja Schumacherilla ei ole ollut kilpailukykyisiä tallikavereita. Alonso on päihittänyt myös tallikaverinsa vakuuttavasti, vaikka tallikaverit eivät olekaan olleet sitä luokkaa kuin Räikkösellä.

Räikkönen kyykyttää tallikaveriaan, samoin Alonso. Sitten kun Schumacher tekee vastaavaa sanotaan, että hänen tallikaverinsa ei ollut kilpailukykyinen.

Mikä tekee Schumacherin tallikavereista kilpailukyvyttömiä? Sekö, että juuri Schumacher kyykyttää heitä, ei Räikkönen?

Melkoinen kehäpäätelmä tuokin.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Solomon kirjoitti:
Mikä tekee Schumacherin tallikavereista kilpailukyvyttömiä? Sekö, että juuri Schumacher kyykyttää heitä, ei Räikkönen?

Melkoinen kehäpäätelmä tuokin.

Ehkä Schumacherin tallikaverit eivät saa aivan tasavertaista kohtelua tallin sisällä. Schumacherin tallit ovat ns. yhden miehen talleja. Eikä ne Schumin tallikaverit nyt koskaan niitä kaikkein parhaita ole ollut. Ei siinä mitään, taidoillaan herra kyseiseen asemaan on tallin sisällä päässyt. Eipä kauhean moni muu kuski sanele, kenen kanssa hän suostuu ajamaan ja kenen ei.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
puumaila kirjoitti:
Ehkä Schumacherin tallikaverit eivät saa aivan tasavertaista kohtelua tallin sisällä. Schumacherin tallit ovat ns. yhden miehen talleja. Eikä ne Schumin tallikaverit nyt koskaan niitä kaikkein parhaita ole ollut. Ei siinä mitään, taidoillaan herra kyseiseen asemaan on tallin sisällä päässyt. Eipä kauhean moni muu kuski sanele, kenen kanssa hän suostuu ajamaan ja kenen ei.

No, ovatko Räikkösen tallikaverit olleet parempia. Häkkinenkin oli aina David Coulthardia nopeampi, eikö se jo tee Coulthardista kilpailukyvytöntä? Ja sitten Montoya, temperamenttinen kaveri, joka ajoi välillä ihan miten sattuu. Montoyako sen kilpailukyvyn mittaa?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Speedye kirjoitti:
Perustele viimeinen lause.. Pidät Räikköstä nopeimpana vaikka hän on ollut viimeiset kaudet täysin ottavana osapuolena Schumin ja Alonson puristuksessa.

Räkähän olisi voittanut viime ja toissakauden jos auto olisi kestäny samalla tasolla maaliin saakka kuin Ferrarilla ja Renaultilla.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Solomon kirjoitti:
No, ovatko Räikkösen tallikaverit olleet parempia. Häkkinenkin oli aina David Coulthardia nopeampi, eikö se jo tee Coulthardista kilpailukyvytöntä? Ja sitten Montoya, temperamenttinen kaveri, joka ajoi välillä ihan miten sattuu. Montoyako sen kilpailukyvyn mittaa?
Schumacher on aina ollut selkeä ykköskuski tallissaan, tottakai ajotaidoiltaankin tallikaveriaan parempi, mutta esimerkiksi Barrichello ei saanut missään vaiheessa edes haastaa Schumacheria. Renaultilla ja varsinkin McLarenilla ei ole ollut noin selkeää erottelua ykkös -ja kakkoskuskin välillä.

Coulthard ajoi Williamsilla ja McLarenilla (alkupuolella) varsin hyvin, joten hän on/oli kilpailukykyinen kuski. Häkkinen ja Räikkönen todistivat molemmat ajotaidoiltaan olevansa tallikaveriansa nopeampia. Lähtökohdat olivat molemmissa tapauksissa tasan. Montoya puolestaan ajoi hyvin Williamsilla, joten pidän häntä hieman keskitasoa parempana kuskina. Parempana esimerkiksi kuin esimerkiksi Fisichella. Barrichello ei ole mikään huono kuski hänkään, mutta hänellä ei ollut missään vaiheessa mahdollisuutta edes uhmata Schumacheria.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
puumaila kirjoitti:
Ehkä Schumacherin tallikaverit eivät saa aivan tasavertaista kohtelua tallin sisällä. Schumacherin tallit ovat ns. yhden miehen talleja.

Tämä on myöskin minun mielipiteeni, jonka myöskin toin jo aiemmin esille, mutta kuten totesin se on vain minun mielipiteeni.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Solomon kirjoitti:
No, ovatko Räikkösen tallikaverit olleet parempia. Häkkinenkin oli aina David Coulthardia nopeampi, eikö se jo tee Coulthardista kilpailukyvytöntä? Ja sitten Montoya, temperamenttinen kaveri, joka ajoi välillä ihan miten sattuu. Montoyako sen kilpailukyvyn mittaa?

No Räikkönen ja Häkä kyykyttivät kuutiopäätä suurinpiirtein samassa suhteessa. Tosin Häkkisen ja kuutiopään podium sijoitukset taisivat mennä tasoihin ja näissä räkä kyykytti kuutiopään paskalla autolla selvästi.

Montoyaa nyt pidettiin yhtenä sarjan parhaimpana kuljettaja aina siihen asti, kun Räikkösestä tuli tallikaveri.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taitopelaaja kirjoitti:
Montoya puolestaan ajoi hyvin Williamsilla, joten pidän häntä hieman keskitasoa parempana kuskina. Parempana esimerkiksi kuin esimerkiksi Fisichella. Barrichello ei ole mikään huono kuski hänkään, mutta hänellä ei ollut missään vaiheessa mahdollisuutta edes uhmata Schumacheria.

Eikö Barrichello saanut edes aika-ajoissa ajaa tosissaan? Olen kuullut puhuttavan ennenkin siitä, että Schumacher ajaa "yhden miehen tallissa", mutta on vaikea kuvitella, että tallikaverit muuttuisivat hitaammaksi tämän takia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
puumaila kirjoitti:
Montoyaa nyt pidettiin yhtenä sarjan parhaimpana kuljettaja aina siihen asti, kun Räikkösestä tuli tallikaveri.
Näin on.

Montoya oli McLarenille siirtyessään ns. huippusiirto, sirkuksen kuumimpia nimiä ja (joidenkin mielestä) mestariehdokas parhasta päästä. Näilläkin palstoilla vesi kielellä odoteltiin Kimin saavan tulikuumalta kolumbialaiselta pataansa, nyt kun lammasmainen skotti on historiaa hopeanuolen puikoissa. Itsehän en tuohon uskonut, vaan kirjoitin varsin selvällä suomenkielellä, että Montoyalla ei tule olemaan mitään saumoja Kimin kyykyttämiseen.

Kuten jossain lehdessä varsin osuvasti kesällä kirjoitettiin, ajattelee kolumbialaisen lähtöä miltä kantilta tahansa, poistui J-P Montoya F1-sarjasta suuri kiminmuotoinen jälki takapuolessaan.

Aina on F1-sarjassa jauhettu siitä, kuinka tärkeätä tallin sisäinen "herruus" on kuljettajan uralle ns. make or break-mielessä, ja tässä oli mielestäni viime aikojen selvimpiä tapauksia tästä. Kimihän periaatteessa viimeisteli Montoyan uran riepottelemalla tätä kuin mätisäkkiä pitkin maailman ratoja. Talliin siirtyessä huippu, parin vuoden päästä naurettava tunari. Mies oli kyllä kommenttiensa perusteella aina yhtä nopea kuin Kimi, mutta omituisella tavalla se ei parin vuoden aikana siltä näyttänyt.

Itselläni ei Kimin kykyihin uskovana ja hänen menestystään toivovana ole mitään tarvetta alkaa lyttäämään Schumia tai Alonsoa, sillä koko kolmikko on huipputasoa. Mutta en ole myöskään valmis nielemään niitä väitteitä, että Kimi olisi jollain tavalla heikko kuljettaja. Mielestäni on helvetin hankalaa kenenkään alkaa uskottavasti perustelemaan Kimin huonoutta tai edes keskinkertaisuutta, muuta kuin vetoamalla "Räkän" narisevaan ääneen ja huonoihin käytöstapoihin.

Aivan kuten olin vakuuttunut Kimin olevan Coulthardia sekä sittemmin Montoyaa nopeampi, uskoisin myös Alonson olevan useimmin ottavana osapuolena, jos kaverit jatkaisivat uraansa tallitovereina McLarenilla. Jopa sen jälkeen, kun Alonso pääsisi ns. sisään talliin ja tottuisi uuteen autoonsa.

Nythän tuota tilannetta tuskin nähdään, joten Kimi joutunee jatkossa päihittämään espanjalaisen Ferrarin puikoissa, sen kestävyys kun on sillä tasolla, että mestaruus ei karkaa turhiin räjähdyksiin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Solomon kirjoitti:
Eikö Barrichello saanut edes aika-ajoissa ajaa tosissaan? Olen kuullut puhuttavan ennenkin siitä, että Schumacher ajaa "yhden miehen tallissa", mutta on vaikea kuvitella, että tallikaverit muuttuisivat hitaammaksi tämän takia.
Yhtä nopea kuljettahan Barrichello on kuin ennenkin, kalusto on vain muuttunut. Ferrarilla Schumacherin autoon panostettiin enemmän ja tallimääräyksiäkin käytettiin kisoissa. Tuskin tasavertaisella kalustollakaan Barrichello olisi Schumille pärjännyt, mutta olisi voinut kenties haastaa hänet. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, niin kunnollista mahdollisuutta Barrichello ei koskaan saanut.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taitopelaaja kirjoitti:
Yhtä nopea kuljettahan Barrichello on kuin ennenkin, kalusto on vain muuttunut. Ferrarilla Schumacherin autoon panostettiin enemmän ja tallimääräyksiäkin käytettiin kisoissa. Tuskin tasavertaisella kalustollakaan Barrichello olisi Schumille pärjännyt, mutta olisi voinut kenties haastaa hänet. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, niin kunnollista mahdollisuutta Barrichello ei koskaan saanut.

A) Tallimääräykset tuskin ovat vaikuttaneet Barrichellon nopeuteen aika-ajossa.

B) Väität, että Schumacherin autoon panostettiin enemmän kuin Barrichellon autoon, mihin tämä väite perustuu?

Jos se ei ole tullut selväksi, minä en yritä puhua Schumacherin tai kenenkään muun puolesta. Minä vain yritän olla looginen ja osoittaa sen, että yleensä nimenomaan suomalaisen kannattajat sortuvat ontuviin päätelmiin. Kun katson kisoja kannatan Kimiä, ei kahta puhetta siitä.

Jos jotakin vertailua pitää tehdä, niin kyllä minustakin tuntuu, että kolmikko Alonso, Schumacher ja Räikkönen erottuu muista kuljettajista. Ja näistä ensiksi mainittu on ehdottomasti tehnyt vaikuttavimmat suoritukset viime aikoina.

Sanotaan vielä se, että Speedeye ehkä tuntuu saavan turhan paljon kritiikkiä pelkästään siksi, että pitää jonkin muun kuin suomalaisen puolta. Vähän samaan tapaan kuin TOJ eri kontekstissa.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tänään sitten vihdoin ja viimein (toivottavasti) päättyy spekulointi ja Ferrari julkistaa kuljettajansa kaudelle 2007. Koska suurin osa F1-maailman huhuista ja ns. "varmoista tiedoista" käynnistyy jonkun a) sisäpiiri ihmisen, b) "tunnetun" toimittajan tai c) taviksen kirjoituksesta tai puheista, tässä hieman vettä myllyyn allekirjoittaneen formulakoneistosta. Ei muuta kuin nettilehtiä selailemaan, kohta seuraava kirjoitus löytyy jostain Italiasta tai Saksasta paikalliselle kielelle käännettynä ja tottakai, varmana tietona! : )

Breaking F1 News by HCM

"Ferrarin kuljettajat kaudelle 2007 ovat Kimi Räikkönen ja Felipe Massa. Michael Schumacher syrjäyttää kuitenkin Massan siinä tapauksessa, että hän ei voita tällä kaudella maailmanmestaruutta. Eli tuolloin ensi kaudella punaisia paholaisia ajaisivat Räikkönen & Schumacher, Massan siirtyessä Toro Rossolle. Mikäli Schumacher voittaa tällä kaudella maailmanmestaruuden, saksalainen lopettaa uransa - mestarina. Tässä samalla myös vastaus sille, miksi Räikkönen päästi Schumin ohitseen Montrealin viimeisellä kierroksella ja miksi Räikkönen paljasti varikkotaktiikkansa Hockenheimissa Schumacherille. Räikkönen on koko vuoden ajan tiennyt Ferrarin asettamat ehdot ja näin suomalainen on tehnyt kaikkensa kauden aikana sen eteen, että Schumi voittaisi mestaruuden ja näin ollen Räikkösen ei tarvitsisi ajaa yhtä kautta saksalaisen apupoikana."
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Niin.. Kyllähän olo alkaa haikeaksi käydä jos Schumi lopettaa uransa. Toivon mukaan ei sillä silloin formuloista tulee ainakin hetkeksi HMV-laji. Tiedän ettei kaikkia Schumin tyyli miellytä, mutta ainakin hän herättää tunteita niin puolesta kuin vastaan. Jos Schumi tänään ilmoittaa lopettavansa, kostuvat silmät pakostakin.. Suuri lapsuuden idolini ja mielestäni kaikkien aikojen eräs parhaista urheilijoista lopettaa uransa. Toivon kuitenkin viimeiseen asti, että Schumi päättää viihdyttää meitä vuoden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös