F1-ketju

  • 662 545
  • 5 069

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Designer kirjoitti:
Tähän asti ollaan samaa mieltä. Schumin pitää vain päättää, uskaltaako ottaa Räikkösen tallikaverikseen vai ei. Jos ei uskalla, niin Kimi menee Renaultille mikäli schollin kertoma uutinen pitää paikkansa. Jos uskaltaa, niin Kimi menee suurella rahalla Ferrarille kakkoskuskiksi. Joko tai, Räikkönen on pelin voittaja. Ja tämä on fakta.

Jos pidät voittamisena sitä, että joutuu kakkoskuskiksi tai valitsemaan talleista sen ns. kakkos-vaihtoehdon pidän sinua hieman outona? Mitä Kimi silloin voittaa? Ei mitään. Kakkoskuskina ajaminen ei varmasti Kimiä miellytä, ei myöskään Renaultin ratissa istuminen. Schumia miellyttää olla Ferrarin ykköskuski joten hän on sitä jos haluaa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Speedye kirjoitti:
haluaa myös Kimi ja tästä syystä hän ei halua/uskalla jäädä McLarenille Fernando Alonson tullessa talliin. Eli Kimi ja Schumi pelaavat molemmat omaan pussiinsa, katsotaan kumpi pelaa korttinsa paremmin.

Kova väite mieheltä, jolla on "laaja skaala" faktoja käytössään; tarkoitat varmaan tilastoja? Kimi ei siis mielestäsi voi millään pärjätä Schumille ensi kaudella, olettaen että Ferrarilla kaasuttelevat? Ja tämä kompensoidaan suomalaisten taholta fantasioilla? Jos Schumi todella haluaa Ferrarin parasta, niin eikö olisi jopa loogista ottaa Kimi talliin ja antaa hänen kilpailla tasapäisesti? Ei "pappa" nyt kuitenkaan enää montaa vuotta kilpaa aja.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Speedye kirjoitti:
Jokainen talli ottaisi Schumin heti talliinsa jos vaan miehen saisivat. Mies on vaan uskollinen Ferrarille niinkuin mielestäni pitääkin.

Jokainen talli olisi tehnyt tuon valinnan vielä 4-5 vuotta sitten mutta nyt väittäisin että Kimi Räikkönen ja Fernando Alonso on kuljettaja markkinoilla ne eniten halutut kuljettajat. Ferrari ei vain yhteisen historian takia voi heittää mestarismiestä yli laidan, vaikka kaikki tietävät että Schumi on jo auttamattomasti uransa ehtoopuolella.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jos nyt oletetaan, että Kimillä on se esisopimus Ferrarille, niin Schumin päättämiset ei vaikuta mitään siihen, että Kimi pyörittää rulettia.
Se on meinaan aika perkeleen hyvin, että jos Schumi blokkaa Kimin tallipaikan Ferrarilla, niin Kimi saa muhkeat korvaukset ajamatta senttiäkään Ferrarilla.
Ei aivan paska kuski tuohonkaan pysty.
Ja tietenkin jos se soppari on, niin se voi olla mahdollisesti Kimin kannalta vesitiivis. Jolloinka Schumilla ei ole sanansijaa siihen ajaako Kimi tallissa vai ei.

Jos Kimillä ei ole sopparia mihinkään, niin silloin Schumilla on valtit käsissään vain Ferrarin osalta. Siltikin jää vielä Renaulta ja Mclaren huipputalleista, joista molemmat ovat valmiita maksamaan Kimille huippukorvausta siitä, että mies tyrii heidän autollaan.
Kimin kannalta en usko, että tallikaverilla on mitään merkitystä tallia valittaessa. Mies on sen 100 kertaa haastatteluissa sanonut, että keskittyy vain omaan hommaansa ja sillä hyvä.
Ja Kimi kuitenkin näytti Montoyalle Mclaren perävaloja ahkeraan, vaikka Montoya oli ennen Mclarenille tuloaan yksi MM-sarjan kohutuimpia kuskeja. No oli Mclarenilta lähtiessäänkin, mutta ei enää samasta syystä.

P.S. Valhe, emävalhe, tilasto. En tiedä toista lajia johonka tuo pätkä osuu paremmin kuin formuloihin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ouzala kirjoitti:
Mahtaisiko Mclarenilla olla edes rahaa palkata kahta tuon tason kuskia, Alonso ja Kimi?

Raha ei ole ongelma missään isossa tallissa, kun halutaan huippukuskeja talliin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
flintstone kirjoitti:
Jokainen talli olisi tehnyt tuon valinnan vielä 4-5 vuotta sitten mutta nyt väittäisin että Kimi Räikkönen ja Fernando Alonso on kuljettaja markkinoilla ne eniten halutut kuljettajat. Ferrari ei vain yhteisen historian takia voi heittää mestarismiestä yli laidan, vaikka kaikki tietävät että Schumi on jo auttamattomasti uransa ehtoopuolella.

Niin.. Tietenkin Schumi on uransa ehtoopuolella. Olisi tyhmää väittää muuta. Schumi ajaa maksimissaan ensi kauden ja lopettaa sitten uransa. Mielestäni tilastot ovat faktoja, ei niitä muuksi voi muuttaa. Ja halutuimmat kuljettajat kuskimarkkinoilla ovat Schumi, Alonso ja Kimi. Alonso meni jo, Schumikin on luultavasti Ferrarin miehiä joten jäljelle jää Kimi. Mielestäni tämä kertoo siitä, että mestarismiehet saavat valita tallipaikkansa ensin ja Kimi tyytyy siihen mitä jää. Raha ei tuota Kimin tallipaikkaa ratkaise, vaan ihan muut tekijät. Tai no mistäs minä tiedän, mutta luulisin että kilpailukyky on se joka ratkaisee.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni Kimin kannattaisi jäädä McLarenille, vaikka Schumi tämän kauden jälkeen lopettaisikin. Jäämällä Mclarenille Kimi saisi edun Alonson nähden, sillä uuteen tallliin sopeutuminen vie aikaa varmasti Alonsoltakin kuten kävi Montoyalle. Kimi voisi yrittää mahdollisimman paljon vaikuttaa ensi kauden auton suunnitteluun niin, että auto sopisi hänelle paremmin kuin Alonsolle.
Alonso tulee olemaan myös tulevaisuudessa pahin vastustaja Kimille, varsinkin kun Schumi on lopettanut. Toki Kimi ottaisi ison riskin suostuessaan Alonson pariksi. Paineet olisivat kuitenkin Alonsolla, sillä hän on maailmanmestari, ja hänen ylpeytensä ei kestäisi häviämistä Kimille.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Mielestäni tilastot ovat faktoja, ei niitä muuksi voi muuttaa.

No mitä faktoja ne tilastot kertoo? Ei ainakaan sitä kuka on sarjan nopein. Ei ainakaan sitä, kuka on oikeasti se sarjan halutuin kuski. Ei ainakaan sitä, kuka on ensi kauden mestari. Ei ainakaan sitä jatkaako Schumi vielä kauden, kaksi, vai lopettaako tähän kauteen.

Tilastot kertovat aina menneestä. Ja formuloissa, kuten monessa muussakin lajissa, siihen menneeseen vaikuttaa aika moni asia (kuten se turva-auto edellisessä kisassa).
Tilastot kertovat vain sen mitenkä asiat ovat päättyneet. Eivät sitä kuinka asiat menivät siihen pisteeseen, kuin se tilastoissa näkyy. Tilastot eivät siis kerro tarinaa itsensä takana.

Tilastot kyllä kertovat kiistatta monta asiaa, mutta todella monta asiaa ne jättää myös avoimeksi.

P.S. Joidenkin tietojen mukaan Kimillä on ollut Ferrari soppari vuodesta 2004 asti. Että kait se on vain niin, että hyvät kuskit valitsevat paikkansa ekana, ja huonommat sitten kun pystyvät.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Speedye kirjoitti:
Jos pidät voittamisena sitä, että joutuu kakkoskuskiksi tai valitsemaan talleista sen ns. kakkos-vaihtoehdon pidän sinua hieman outona? Mitä Kimi silloin voittaa?
Pidä outona vaan ihan vapaasti. Ei ole ennenkään haitannut, ja tässä tapauksessa se on oikeastaan ihan hyvä.

Kimi voittaa sen, että pääsee pois McLarenilta ja voi käytännössä valita, meneekö Renaultille vai Ferrarin kakkoskuskiksi - ellei sitten se yksi saksalainen väännä housuun sellaisia torttuja, ettei halua Kimiä samaan talliin ollenkaan. Jos valinta on jälkimmäinen, on hän hyvin todennäköisesti historian kovapalkkaisin kakkoskuski F1-sarjassa ilman minkäänlaisia menestymispaineita. Renaultilla taas olisi nopea ja luotettava auto odottamassa, ja se olisi Kimille aika uusi tilanne. Voitto tai voitto.

Speedye, jos nuo käyttämäsi faktat ovat se peruste, millä tallit kisakuskinsa valitsevat, niin miksi ihmeessä Räikkösen nimi pyörii noissa huipputallien spekulaatioissa ja missä ihmeessä Villeneuve oikein on?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
repe_joke kirjoitti:
Raha ei ole ongelma missään isossa tallissa, kun halutaan huippukuskeja talliin.
Etenkään McLarenille, jos tiedot uusista sponsoreista pitävät paikkansa. Sponsorirahaa on tulossa ensi kaudelle selvästi enemmän kuin tälle kaudelle. Jokohan se alkaisi näkyä tallin suorituskyvyssä? Toivon niin, vaikka Räikkönen jättääkin tallin. Olisi upea tilanne, jos sarjassa olisi kolme tasaväkistä huipputallia.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Tämä nyt on sitten vain ihan oma ajatukseni eikä tällä ole totuus pohjaa. Kaikki puhuvat Räikkösen siirrosta Ferrarille tai Renaultille ,mutta vaihtoehtona voi olla myös Bmw:n talli ,koska rahaa löytyy ja vauhtiakin myös ja hirveät resurssit kehittää maailmanmestari auto joten olisikohan pommin paikka ja Räkä siirtyisikin Bemarille :). Pysytään todellisuudessa ja vaihtoehdot ovat ilmeisesti Rellu&Ferrari ja ensi kaudella kaikki ajavat Bridgestonen kumeilla niin Ferrarilla on tässä mielessä etulyönti asema muihin huipputalleihin nähden.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tämän päivän ilta-sanomissa selvisi yksi asia, mikä askarrutti jatkoajankin kirjoittajia sunnuntain kisan jälkeen.
Ron Denniksen mukaan missään säännöissä ei ole kielletty sitä, että varikolla olisi kaksi tankkauspaikkaa tallilla. Ongelma on kuulemma lähinnä kustannuksissa.
Dennis myös toivoi, että Turkin GP:n varikko"sähläys" ei maksa Schumille mestaruutta.

Ihan hienoa, että Dennis haluaa mestaruuden ratkaistavan ajamalla.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
repe_joke kirjoitti:
Tämän päivän ilta-sanomissa selvisi yksi asia, mikä askarrutti jatkoajankin kirjoittajia sunnuntain kisan jälkeen.
Ron Denniksen mukaan missään säännöissä ei ole kielletty sitä, että varikolla olisi kaksi tankkauspaikkaa tallilla. Ongelma on kuulemma lähinnä kustannuksissa.

Kappas vaan. Mistäköhän nuo kustannukset muodostuvat? Ilmeisesti pitäisi olla kaksinkertainen miehitys varikolla mekaanikkoja.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
OneBigRed kirjoitti:
Se ei taida myöskään olla ihan ilmainen se tankkausjärjestelmä.
Ei kai, mutta luulisi että huipputalleilla olisi varaa hankkia toinenkin järjestelmä jos kuskien palkat putoisivat noin 0,02%.

Eiköhän Schumi, Kimi, Alonso jne. kumminkin eläisi suhteellisen hyvin tuolla palkanpudotuksella. Tai mistä minä tiedän, ehkä ne tarvitsee joka euron ettei vaimot jätä.

Tulisi jo nuo päätökset ensi kauden tallipaikoista, alkaa nimittäin lehdillä loppua huhu-vaihtoehdot kohta, kaikki mahdollisuudet on käyty läpi. No, ehkä reilun viikon päästä ei tarvitse enää spekuloida?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tankkausjärjestelmiä on ainakin kaksi. Joskus näkyy kun yksi järjestelmä ei toimi, niin haetaan tallikaverin systeemit.

Mekaanikkojen määrä tuossa tulisi ongelmaksi. Varikkokäyntiin tarvitaan kuitenkin vähintään 17 mekaanikkoa (3/rengas, 2 nosturimiestä, 2 tankkaajaa ja tikkarimies) ja tuplana tuo olisi jo 34.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Espoon Siniset kirjoitti:
Tankkausjärjestelmiä on ainakin kaksi. Joskus näkyy kun yksi järjestelmä ei toimi, niin haetaan tallikaverin systeemit.

Mekaanikkojen määrä tuossa tulisi ongelmaksi. Varikkokäyntiin tarvitaan kuitenkin vähintään 17 mekaanikkoa (3/rengas, 2 nosturimiestä, 2 tankkaajaa ja tikkarimies) ja tuplana tuo olisi jo 34.

Niinhän niitä on, mutta tuo toinen on vaan varalla. Esim. jos toisella kuskilla on ongelma otetaan seuraavalle kuskille tuo toinen järjestelmä käyttöön. Jos ongelmia ei ole tankkausjärjestelmä on sama molemmilla kuskeilla. Ja käsittääkseni kahden järjestelmän käyttö yhtäaikaisesti on kielletty.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Ja käsittääkseni kahden järjestelmän käyttö yhtäaikaisesti on kielletty.

Dennis oli nimenomaan sitä mieltä, että mikään sääntö ei semmoista kiellä. Nyt vaan joku nohevana etsimään netistä formuloitten säännöt, ja katsomaan onko sitä kielletty.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Dennis oli nimenomaan sitä mieltä, että mikään sääntö ei semmoista kiellä. Nyt vaan joku nohevana etsimään netistä formuloitten säännöt, ja katsomaan onko sitä kielletty.

No jos sitä ei ole kielletty niin outoa ettei sitä käytetä. Esim. tuossa Ferrarin tapauksessakin toinen laitteisto olisi ollut perin tärkeä MM-taistelun kannalta. Luulisi että joku olisi tuota juttua jo käyttänyt jos se on sallittua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
No jos sitä ei ole kielletty niin outoa ettei sitä käytetä. Esim. tuossa Ferrarin tapauksessakin toinen laitteisto olisi ollut perin tärkeä MM-taistelun kannalta. Luulisi että joku olisi tuota juttua jo käyttänyt jos se on sallittua.

Niin, mutta jos kustannukset toisesta laitteista, ja tiimistä on suuremmat kun siitä saatava hyöty, niin en todellakaan ihmettele, että sitä ei ole käytetty.
Noita viime viikonlopun kaltaisia tapauksia ei montaa kertaa kaudessa tapahdu.
 

Shadow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, MLB, Nyrkkeily
Tuleva viikonloppu formuloissa tulee olemaan hyvin mielenkiintoinen, sillä ferrari ilmoittaa tulevan kauden kuljettajansa sunnuntaina. Sisältyykö Kimi Räikkösen nimi tähän listaan? Myös mestaruustaistelun kannalta Monzan viikonloppu voi olla jo erittäin ratkaiseva.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jeihki kirjoitti:
Otsikko lienee kertookin jo kaiken, uutinen lienee aika tuore koska maikkarin sivuillakin asia oli kuitattu vielä melko lyhykäisesti. Hieno homma ja tsemppiä ensi kaudelle.

http://www.mtv3.fi/urheilu/
Noniin, Kimi on sitten ensi vuonna McLarenilla tai Ferrarilla. Luulisin että Ferrari.

Edit: Onneksi olkoon Kovalainen! Tulee mielenkiintoinen ensi kausi kun Formuloissa on vihdoinkin taas kaksi Suomalaista.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
fastasashark kirjoitti:
Noniin, Kimi on sitten ensi vuonna McLarenilla tai Ferrarilla. Luulisin että Ferrari.

Edit: Onneksi olkoon Kovalainen! Tulee mielenkiintoinen ensi kausi kun Formuloissa on vihdoinkin taas kaksi Suomalaista.

Itse uskoisin sen myös Ferrari olevan. Sunnuntaina ollaan paljon viisaampia. Prosentuaalisesti (ja miksi ei määrällisestikin) on suomalaisedustus kohdillaan taas ensi kaudella. Huomioonottaen myös sen tosi seikan, että Suomi ei ole yksi maailman suurimmista valtioista väkiluvulla mitattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös