F1-ketju

  • 661 060
  • 5 107

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
repe_joke kirjoitti:
Tämä soutaminen ja huopaaminen näiden sopimustietojen välillä on ihan naurettavaa.

Kimin sopimuksen vatvominen on saanut tosiaan varsin huvittavia piireteitä. Ensin Kimi on menossa Ferrarille, seuraavalla viikolla Rellulle ja kolmannella jatkamassa Mäkillä. Ja jokaisella kerralla tieto on saatu hyvin luotettavalta lähteeltä. On myös hyvin mielenkiintoista, että lehdet puhuvat toistensa kanssa ristiin, vaikka molemmilla on luotettavat sisäpiirin lähteet.

Lehdet ilmeisesti haluavat varmistua siitä, että ovat olleet ainakin jossain vaiheessa oikeassa. Ja kun Kimin sopimus virallisesti julkistetaan voivat lehdet hehkuttaa, kuinka he tiesivät asian jo aikoja sitten. Ei näillä jutuilla ole enää minkäänlaista uskottavuutta, siitä on nimittäin pirusti aikaa kun lehdet aloittivat tämän uutisoinnin "Kimi siirtyy varmasti.." ja tämän jälkeen talli on vaihtunut useita kertoja.

Jostainhan lehtienkin on rahaa saatava, mutta luulisi sitä olevan kiinnostavampiakin otsikoita kuin epätoivoiset arvailut Kimin tulevasta tallipaikasta. Toivottavasti Kimin sopimus julkaistaan mahdollisimman pian ja lehtien päättömät arvailut loppuisivat siinä samassa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Ei ole jaksanut lukea tämän ketjun viime sivuja niin tarkkaan, koska se näyttää olevan pelkkää sönkötystä vastenmielisestä Räästä.

Pointti, minkä takia nyt kuitenkin käytän puheenvuoron on päivittely sen suhteen, että kuinka rouskutapahtuma se Toyota F1 auton vierailu Helsingissä oli. Se oli isoa kusetusta. Vaikka katsomispaikat olivat hyvät erään toisen jatkoajan kirjoittajan järjestelyjen ansiosta niin päivän parasta antia oli siltikin vain se Juha Kankkusen revitys Toyotan ralliautolla. Formula-ajelu oli säälittävää touhua, joka aiheuttaa koko lajin arvostuksen ja imagon laskemisen Suomessa. Tuossa ei todellakaan ole mitään näkemistä, kun joku ajelee hiljempaa kuin mummo mopolla. Itse en tajua tuota juttua nyt ollenkaan. Mielummin sitä menee paikanpäälle ulkomaille tsiigaamaan GP:tä kuin Toyotan kusettamaksi toista kertaa Helsingin keskustaan.

Ja mitä sviddua se Jaana Pelkonen teki siellä. Iltalehdessä luki, että hän näki lauantaina ensimmäistä kertaa F1 auton. Siis terve. Käsittämätöntä, että tuollainen täydellinen statistipässi päästettiin paikalle. Aikuinen ihminen. Kyllä siinä iässä olisi pitänyt olla käynyt jo formulakisoissa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
scholl kirjoitti:
Tuossa ei todellakaan ole mitään näkemistä, kun joku ajelee hiljempaa kuin mummo mopolla. Itse en tajua tuota juttua nyt ollenkaan.

"Rata" oli kuulemma paskasi suunniteltu tai ainakin tie oli liian huono. Ei siinä yksinkertaisesti voinut ajaa lujaa. Trullihan sanoi, että meinasi vetää ulos liukkaalla ja pomppuisella radalla.

Idea hyvä. Toteutus huono. Olisi huudattanut vaikka paikallaan sen 19 000 rpm. Olisi kyllä ehkä kone räjähtänyt, mutta entä sitten?
 

scholl

Jäsen
V-man kirjoitti:
"Rata" oli kuulemma paskasi suunniteltu tai ainakin tie oli liian huono. Ei siinä yksinkertaisesti voinut ajaa lujaa. Trullihan sanoi, että meinasi vetää ulos liukkaalla ja pomppuisella radalla.

Idea hyvä. Toteutus huono. Olisi huudattanut vaikka paikallaan sen 19 000 rpm. Olisi kyllä ehkä kone räjähtänyt, mutta entä sitten?

Olisi siinä ainakin kumia voinut polttaa. Ja kurvista lähti niin surkeasti sinne mäkeen, että huhhuh. Kai nyt joku olisi voinut pohtia sitä etukäteen, että miten on olosuhteiden laita. Sijoittaa rata paikalle, jossa olisi tasaisempaa tai vastaavaa. Ei se selittely jälkikäteen auta lainkaan, kun skeidaa tarjotaan.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
scholl kirjoitti:
Olisi siinä ainakin kumia voinut polttaa. Ja kurvista lähti niin surkeasti sinne mäkeen, että huhhuh. Kai nyt joku olisi voinut pohtia sitä etukäteen, että miten on olosuhteiden laita. Sijoittaa rata paikalle, jossa olisi tasaisempaa tai vastaavaa. Ei se selittely jälkikäteen auta lainkaan, kun skeidaa tarjotaan.
Helsingin kaupunki oli kuulemma kieltänyt kuminpolton, vedoten siihen, että se huonontaa kaupungin ilmanlaatua. Tosin en tiedä, tehtiinkö päätös ennen Venäjän metsäpaloja, vai vaikuttivatko ne asiaan? Joka tapauksessa ei luulisi lyhyen kuminpolton vaikuttavan ilmanlaatuun kovin radikaalisti (ainakaan verrattuna Venäjän metsäpaloihin). Tai mistä minä näitä tiedän, kun en ole alan asiantuntija...

Toyotan näytösajo vesittyi kuitenkin huonohkoon rataan, nupukiviin (vai oliko se mukulakiviin) ja lyhyisiin suoriin. Itse en ollut paikan päällä, mutta tv:ssä nähdyn koosteen perusteella parhaimmat suoritukset tarjosi Juha Kankkunen Toyotan ralliautolla. F1:n tuominen tuohon paikkaan ajamismielessä oli aika turhaa.
 

tabu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Pointti, minkä takia nyt kuitenkin käytän puheenvuoron on päivittely sen suhteen, että kuinka rouskutapahtuma se Toyota F1 auton vierailu Helsingissä oli. Se oli isoa kusetusta. Vaikka katsomispaikat olivat hyvät erään toisen jatkoajan kirjoittajan järjestelyjen ansiosta niin päivän parasta antia oli siltikin vain se Juha Kankkusen revitys Toyotan ralliautolla. Formula-ajelu oli säälittävää touhua, joka aiheuttaa koko lajin arvostuksen ja imagon laskemisen Suomessa.

Täysin samaa mieltä. Älytön hehkutus oli ennen kyseistä tapahtumaa ja mitä yleisölle tarjottiin? Kylmällä koneella yskivää toyotaa, jota varmaan Trullinkin vitutti ajaa. Ja miksi ihmeessä tapahtuma on pitänyt järjestää osittain mukulakivillä päällystetylle "radalle"? Olisi kai tuo Sörnäisten rantatie sopinut paljon paremmin. Tai mistä minä tiedän, kun en ole F1- tapahtumia itse järjestänyt... Joka tapauksessa Kankkunen tuntui ottavan ilon irti ja ajoi sen minkä ralli-toyotalla uskalsi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niin kyllähän tuo F1-näytösajo aika vähän tarjosi nimen omaan formulan suhteen. Kuitenkin jos aikuinen ihminen jotain enemmän, niin sillä on enemmän päässä vikaa kuin tapahtuman järjestäjillä.
Radan paska paikka tiedettiin jo pitkän aikaan, samoin kuin se, että siellä ei voi ajaa kovaa.
Kaikkein suurimpia idiootteja on kuitenkin ne, jotka jälkeenpäin itkevät, kun siellä ei ajettu kovempaa. Olisko se muka ollut niin vitun hauskaa, kun Trulli ois vetänyt autonsa yleisöön? Auto meinaan hyppi sen verta pahasti paikka paikoin, että vähänkin kovemmissa kiihdytyksissä se olisi varmasti lähtenyt lapasesta.

Radan olisi siis pitänyt olla jossain muualla. Mutta kun ei ollut, koska tapahtumalla haettiin mahdollisimman suurta näkyvyyttä. Ja sitä kyllä saatiin.
Kankkusen ei olisi pitänyt ajaa sillä WRC autollaan ennen Trullia, sillä se vesitti koko F1 ykkösellä ajamisen. Kankkusen vedon jälkeen, porukka varmasti odotti hieman enemmän Trullilta.
Yleisössä oli niitä, jotka olisi voinut teloittaa sille paikkaa, jossa seisoivat. Tai sitten olisivat vain voineet tippua sieltä katolta, johonka olivat kiivenneet.
Oheistapahtumat alueella oli järjestetty ihan päin helvettiä. Esim siihen "F1-simulaattoriin" olisi voinut tehdä jonkun järkevän jonotus systeemin, eikä semmoisen kun siellä oli (siis vain kusipäät pääsivät eteenpäin).

Mitä tulee juontajiin, niin ne tekee vain työtään. Ei sillä ole mitään helvetin väliä onko nähnyt F1-autoa ikinä ennen vai ei. Ei varmasti olisi parantanut työn laatua millään tavalla.
Onhan Erkki Mustakarikin suomalaisen F1-maailman suurin vitsi, vaikka on kiertänyt F1-varikoita jokusen vuoden.

Eniten koko tapahtumassa siis vituttaa aikuisten ihmisten valittaminen, vaikkakin se on osittain ihan aiheellista.
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Renaultin mass damper -systeemi on lopullisesti todettu laittomaksi. FIA:n vetoomustuomioistuin antoi päätöksensä asiasta tänään, jossa todettiin, että Renaultin käyttämä systeemi oli teknisten sääntöjen artiklan 3.15 vastainen. Päätöksellä kumottiin Saksan GP:n tuomariston tekemä tulkintä, että systeemi olisi ollut laillinen.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/08/464527

Renault joutuu siis tulemaan jatkossa toimeen ilman tätä järjestelmää. Talli ei tosin käyttänyt niitä Saksassa eikä Unkarissa ja ainakin Saksassa mass dampereiden poistaminen näytti vaikuttavan vauhtiin. Osasyynä Saksan heikkoon esitykseen vaikutti enemmänkin tallin mukaan väärä rengasvalinta kuin kielletty järjestelmä. Unkarissa puolestaan koko totuus Renaultin iskukyvystä ei selvinnyt poikkeuksellisten sääolojen takia.

Nyt, kun Renault ei saa käyttää mass dampereita, Ferrarilla on suosikkiasema lähdettäessä viiteen viimeiseen kisaan. Testikiellon vuoksi mikään talli ei ole voinut testata uusia osia radalla, jos niitä on tauon aikana kehitelty. Niinpä niiden tuominen Turkkiin olisi riskialtista. Voimasuhteet pysynevät samanlaisina kuin ennen taukoa. Ainoastaan sadekeli olisi myrkkyä Ferrarille ja kaikille Bridgestone-talleille, mutta luultavasti viikonloppu saadaan vietyä läpi kuivassa kelissä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Noita mass dampereita on käyttänyt muutkin tallit kuin Renault. Renault on vain ainoa talli, joka on suunnitellut autonsa niiden pohjalla, kun ne oli alunperin saanut FIA:lta hyväksynnän.
Muut tallit, jotka ovat samaa systeemiä käyttäneet ovat: Ferrari, Red Bull, Midland ja Toro Rosso.
Mclaren oli muuten se talli, joka nosti asiasta älämölön, koska he eivät saaneet omaa systeemiään toimimaan kunnolla.

FIA tekee itsestään kyllä jälleen naurettavan päätöksellään. Mitenkä on mahdollista, että FIA ensiksi hyväksyy jonkun keksinnön, mutta sitten kun joku vähän älähtää, niin asiaa tutkitaan enemmän, ja vasta sitten se todetaan laittomaksi? Eikö sitä tutkintaa voisi tehdä kunnolla jo ekalla kerralla?
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
repe_joke kirjoitti:
Noita mass dampereita on käyttänyt muutkin tallit kuin Renault. Renault on vain ainoa talli, joka on suunnitellut autonsa niiden pohjalla, kun ne oli alunperin saanut FIA:lta hyväksynnän.
Muut tallit, jotka ovat samaa systeemiä käyttäneet ovat: Ferrari, Red Bull, Midland ja Toro Rosso.
Mclaren oli muuten se talli, joka nosti asiasta älämölön, koska he eivät saaneet omaa systeemiään toimimaan kunnolla.

FIA tekee itsestään kyllä jälleen naurettavan päätöksellään. Mitenkä on mahdollista, että FIA ensiksi hyväksyy jonkun keksinnön, mutta sitten kun joku vähän älähtää, niin asiaa tutkitaan enemmän, ja vasta sitten se todetaan laittomaksi? Eikö sitä tutkintaa voisi tehdä kunnolla jo ekalla kerralla?
Käsittääkseni se oli Ferrari, joka ei saanut systeemeitään toimimaan ja valitti aluksi Renaultin autoihinsa tuomasta järjestelmästä. Voin toki olla väärässäkin. Mitä tulee FIA:n päätöksenteon poukkoiluun, se on mielenkiintoista. Kai se paine toisilta talleilta on niin kova, että FIA:n on pakko pyörtää päätöksiään. Mitä se sitten kertoo FIA:sta organisaationa ja sen johtohenkilöistä? Eipä anna kovin hyvää kuvaa.

Eihän tämä tosin ole ainutkertainen tilanne, sillä myös monia muita eri tallien tekemiä innovaatioita on kielletty kesken kauden vaikka FIA oli ne hyväksynyt ennen kautta. Yksi tällainen oli esimerkiksi McLarenin kaudella 1998 käyttämä ylimääräinen poljin, jolla pystyttiin jarruttamaan yhtä rengasta kerrallaan, jolla ilmeisesti saatiin mutkanopeudet paremmiksi. Järjestelmä kuitenkin kiellettiin kauden 1998 alussa Ferrarin nostettua asiasta metelin. Tämä ei ole ainoa tällainen tapaus, eikä varmasti viimeinen.

Aina, kun joku talli keksi jonkin suorituskykyä merkittävästi parantavan asian, muut tallit tutkivat, olisiko säännöissä jotakin, jolla systeemi saataisiin kiellettyä - etenkään, jos kilpailijat eivät itse pysty sitä toteuttamaan parhaalla mahdollisella tavalla. Eihän tämä urheilullista ole, mutta vastustajien voittamiseksi pyritään luonnollisesti tekemään kaikki mahdollinen. Ihannetilanne olisi tietysti se, että tallien insinöörit taistelisivat toisiaan vastaan teknologisissa innovaatioissa, eikä aina mentäisi "itkemään" FIA:n suuntaan. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, koska uuden innovaation kehittely toisen tallin idean pohjalta on hidasta saada toimimaan omassa autossa. Periaatteessa asioiden pitäisi mennä niin, että tallien tarkistettua omien innovaatioidensa sääntöjenmukaisuuden FIA:lta, sen pitäisi olla sallittu niin kauan, kun sääntöjä ei ole muutettu. Nythän esimerkiksi tässä mass damper -asiassa ei sääntöjä muutettu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jacobus kirjoitti:
Käsittääkseni se oli Ferrari, joka ei saanut systeemeitään toimimaan ja valitti aluksi Renaultin autoihinsa tuomasta järjestelmästä. Voin toki olla väärässäkin.

Lehtijuttujen (eihän suomalainen lehdistö voi olla väärässä) mukaan, tuo valittaja oli Mclaren. Ja juurikin sen takia, että he eivät itse saaneet tuota järjestelmää toimimaan.
Ferrarilla oli jollain tavalla toimiva järjestelmä käytössään, mutta he eivät tehneet mitään vastaprostestia asiasta, sillä he tiesivät kiellon sattuvan eniten Renaulttiin (tämä siis edelleen lehtitietojen mukaan).

Sitä en tosiaan tiedä mikä on totuus tuossa jutussa, mutta tuommoista ne väittää lehdissä.

FIA:sta vielä sen verran, että on se nyt erikoista kun tälläkin kaudella on saanut ajaa noiden vaimentimien kanssa, ja viime kaudella niiden kanssa voitettiin mestaruus. Ja nyt kun ne on kiellettyjä, niin laittomien autojen aikakauden tulokset jää tottakai voimaan.
Liekkö tämä mahdollista missään muussa lajissa?
 

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
repe_joke kirjoitti:
Lehtijuttujen (eihän suomalainen lehdistö voi olla väärässä) mukaan, tuo valittaja oli Mclaren. Ja juurikin sen takia, että he eivät itse saaneet tuota järjestelmää toimimaan.
Ferrarilla oli jollain tavalla toimiva järjestelmä käytössään, mutta he eivät tehneet mitään vastaprostestia asiasta, sillä he tiesivät kiellon sattuvan eniten Renaulttiin (tämä siis edelleen lehtitietojen mukaan).

Sitä en tosiaan tiedä mikä on totuus tuossa jutussa, mutta tuommoista ne väittää lehdissä.

FIA:sta vielä sen verran, että on se nyt erikoista kun tälläkin kaudella on saanut ajaa noiden vaimentimien kanssa, ja viime kaudella niiden kanssa voitettiin mestaruus. Ja nyt kun ne on kiellettyjä, niin laittomien autojen aikakauden tulokset jää tottakai voimaan.
Liekkö tämä mahdollista missään muussa lajissa?
Juu, "tietoni" perustui lähinnä muistikuviin, huonoihin sellaisiin. Tosiaan, ainakin tämän aamun Hesarissa todettiin juuri McLarenin valittaneen asiasta ennen Saksan GP-viikonloppua. En sitten tiedä, mitä säännöt sanoo, mutta aikaisempien kisojen hylkäys ei liene mahdollista, koska sääntöjen tulkinta mass dampereiden kohdalla oli ennen Saksan GP:tä erilainen.

Tämän tapauksen johdosta nousee myös esiin FIA:n teknisen osaston ammattitaito. FIA toteaa tietysti, ettei sen tarkoitus olla vaikuttaa MM-taistoon ja tämän johdosta grandprix.com -sivustolla pohditaankin, onko tekninen osasto ymmärtänyt, mitä on alunperin mennyt sallimaan mass dampereiden kohdalla viime vuonna:

"The FIA has rejected the claims that it was manipulating the World Championship and thus one must look at the other possible explanation: that the technical department did not understand what it was agreeing to when it allowed Renault to use mass dampers."

Koko juttu: http://www.grandprix.com/ns/ns17328.html
 

scholl

Jäsen
Liuzzin pyörähdys ratkaisi maailmanmestaruuden. Kuuden pisteen sijaan ero on nyt 12. Vaikea ottaa kiinni. Alonso puolustanee menestyksekkäästi titteliään.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
scholl kirjoitti:
Liuzzin pyörähdys ratkaisi maailmanmestaruuden. Kuuden pisteen sijaan ero on nyt 12. Vaikea ottaa kiinni. Alonso puolustanee menestyksekkäästi titteliään.
Schumacherin oma ajovirhe ratkaisi mestaruuden (tai ainakin vaikeutti sen saavuttamista). Ei vaan taida pää kestää, voi voi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
scholl kirjoitti:
Liuzzin pyörähdys ratkaisi maailmanmestaruuden. Kuuden pisteen sijaan ero on nyt 12. Vaikea ottaa kiinni. Alonso puolustanee menestyksekkäästi titteliään.

Olisi Schumi vaan ajanut alussa kovempaa, niin olisi päässyt varikolle ensimmäisenä. Turha muita syytellä siitä, että Massa vain oli tänään se parempi Ferrari kuski.

Ja toisaalta taas, jos Ferrarien vauhti pysyy yhtä hyvänä loppukauden, niin en näkisi mahdottomana, vaikka Ferrari ottaisi kaikista lopuista kisoista kaksoisvoiton. Massa on kuitenkin nostanut pfofiiliaan huimasti kauden edetessä, ja Schumin kyvyt kaikki tietää.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko säännöissä erikseen kielletty renkaiden vaidot ja tankkaukset muualla kuin täsmälleen sillä oikealla alueella? Jos sitä ei erikseen ole rajattu, olisi Ferrari voinut operoida molemmat autot yhtäaikaa. Tosin luulen itsekin että tämä nimenomaan kielletään säännöissä. Olisi vain ollut jotenkin niin ferrarimainen teko että tuli tälläinenkin tässä mieleen...
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Finisher kirjoitti:
Onko säännöissä erikseen kielletty renkaiden vaidot ja tankkaukset muualla kuin täsmälleen sillä oikealla alueella? Jos sitä ei erikseen ole rajattu, olisi Ferrari voinut operoida molemmat autot yhtäaikaa. Tosin luulen itsekin että tämä nimenomaan kielletään säännöissä. Olisi vain ollut jotenkin niin ferrarimainen teko että tuli tälläinenkin tässä mieleen...

Käsittääkseni tiimillä on yksi bensaletku per kisa, joten se siitä. Eiköhän tämä olisi jo tehty, mikäli säännöt sen mahdollistaisi.
 

Shadow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, MLB, Nyrkkeily
scholl kirjoitti:
Liuzzin pyörähdys ratkaisi maailmanmestaruuden. Kuuden pisteen sijaan ero on nyt 12. Vaikea ottaa kiinni. Alonso puolustanee menestyksekkäästi titteliään.
Vaikeutti kyllä, mutta täytynee kuitenkin muistaa että molemmat ferrarit ovat hyvässä vauhdissa, joten en ihmettelisi yhtään vaikka ottaisit kaksoisvoittojakin. Kisoja on vielä neljä jäljellä ja 40 pistettä jaossa, joten mitä vain voi vielä tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Espanjalainen AS urheilulehti väittää, että Räkä on allekirjoittanut Istanbulissa sopimuksen Renaultin kanssa. Sopimuksessa on kuitenkin purkupykälä. Mikäli Schumi lopettaa, Räkä siirtyy kuitenkin Ferrarille.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kapo kirjoitti:
Mikäli pitää paikkansa niin aika uskomattomasti Räkä pyörittelee isoja autojättejä. Ja hyvä niin, ainakin oman uran kannalta.

Itse asiassa asiahan menee niin, että Schumi pyörittää rulettia ja Kimi + muut kuskit/tallit odottavat kiltisti. Sitten kun Schumi sanoo mitä tekee ratkeavat samalla myös Räikkösen ja täten monen muunkin kuskin tallipaikat.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Itse asiassa asiahan menee niin, että Schumi pyörittää rulettia ja Kimi + muut kuskit/tallit odottavat kiltisti. Sitten kun Schumi sanoo mitä tekee ratkeavat samalla myös Räikkösen ja täten monen muunkin kuskin tallipaikat.

Voi olla, mutta Schumilla ei taida olla sopimusta kahteen MM-sarjan parhaaseen talliin samaan aikaan? Tuossa on jo sen luokan saavutus, ettei ole tainnut ennen tapahtuakaan? Jos en pääse toiseksi parhaaseen, ajan parhaassa. Way to go, Kimi.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
mtmela kirjoitti:
Voi olla, mutta Schumilla ei taida olla sopimusta kahteen MM-sarjan parhaaseen talliin samaan aikaan? Tuossa on jo sen luokan saavutus, ettei ole tainnut ennen tapahtuakaan? Jos en pääse toiseksi parhaaseen, ajan parhaassa. Way to go, Kimi.

Kerrotko lähteen tähän Kimillä sopimus kahteen talliin uutiseen? Jos luotat jonkun lehden huhu-uutiseen menee aika heikosti. Schumi johtaa siirtorulettia ja Kimi joutuu tyytymään pelkääjän paikalle. Kuningas on edelleen kuningas.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Kerrotko lähteen tähän Kimillä sopimus kahteen talliin uutiseen? Jos luotat jonkun lehden huhu-uutiseen menee aika heikosti. Schumi johtaa siirtorulettia ja Kimi joutuu tyytymään pelkääjän paikalle. Kuningas on edelleen kuningas.

Lähde on Bernoi Ecclestine. Todista vääräksi. Kuninkaalle valahti paskat housuun.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Kuningas on edelleen kuningas.
Aikamoinen kuningas, kun on pistänyt jatkolleen sellaisen ehdon, ettei Räkä aja samassa tallissa. Osoittaa ainoastaan sen, että Kimi herättää taidoillaan kauhua myös mestarissa itsessään.

Mielenkiintoinen soppa silti, MIKÄLI nuo huhut pitää paikkansa. Joka tapauksessa ensi kaudella Räikkönen on huipputallissa. Ensi kauden jälkeen on kiva vertailla Rellun ja Macin välisen "kaupan" voittanutta, mikäli Kimi siirtyy Rellulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös