F1-kausi 2006

  • 19 936
  • 501

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
fastasashark kirjoitti:
Tämä kausi alkaa olla putkessa Kimin kannalta. Toivon todella sydämmestäni että Schumi ja Kimi ajaa Ferrarilla ensi vuonna, niin Speedyekin saa perustaa Schumin voittamattomuuden muuhunkin kun mutuihin.

Ai niihinkö tämän väitteeni perustan? Voin perustella paremmin.. Schumi ja Kimi ovat ajaneet nyt neljä vuotta samaan aikaan formuloita, joista Kimi kolme McLarenilla. Ja voitko tosissasi väittää Kimin olleen nopeampi kuljettaja? Jos voit niin iskehän faktat tauluun ja heti. Ja jos Kimi on mielestäsi nopeampi kuljettaja niin miksiköhän voittajan nimi oli tänään ja viime osakilpailussa Schumacher eikä Räikkönen. Ja hyvähän se Räikkösen on valmiiseen talliin tulla, Schumacher on itse omalla työllään ansainnut menestyksen tekemällä Ferrarista voittajatallin. Siihen ei Räikkönen pysty koskaan, ei koskaan.

EDIT: Tämä siis Kimin ja Schumin neljäs yhteinen vuosi formuloissa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Täydellisesti samaa mieltä Speedyn kanssa. Räikkönen on nopea, sitä en kiellä, mutta se että väitetään miehen olevan maailman nopein ja paras F1-kuski - täyttä paskaa. Räikkönen ajaa viidettä kauttaan huipputallissa ja ei ole vielä voittanut yhtään mitään. Siinä missä Kimi lähtee jokaisen keskeytyksen jälkeen suutuspäissään (kusi noussut päähän, pikkupoika) saman tien kohti kotia, Schumi on koko uransa ajan jäänyt keskeytyksen jälkeen keskustelemaan mekaanikkojen ja insinöörien kanssa mikä meni pieleen ja missä voisi parantaa. Juuri tästä syystä Ferrari & Schumi ovat hallinneet selkeästi 2000-lukua. Katsokaapa historiankirjoja millaisessa tilassa Ferrari oli ennen Schumin liittymistä talliin. Puhumattakaan Benettonista. Ja Benettonista / Renaultista ennen kuin Alonso liittyi talliin ja on nyt maailmanmestari, historian nuorimpana kautta aikojen. Kova työnteko ja asenne, siinä ne eväät millä mestareita tehdään. Kimillä ei ole kumpaakaan.

Edelleen väitän - Kimi ei tule ikinä voittamaan F1'n mestaruutta. Naurakaa vaan. Samalla kun nauratte, tutustukaapa mieheen nimeltä Stirling Moss ja hänen historiaansa...
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Ai niihinkö tämän väitteeni perustan? Voin perustella paremmin.. Schumi ja Kimi ovat ajaneet nyt neljä vuotta samaan aikaan formuloita, joista Kimi kolme McLarenilla. Ja voitko tosissasi väittää Kimin olleen nopeampi kuljettaja? Jos voit niin iskehän faktat tauluun ja heti. Ja jos Kimi on mielestäsi nopeampi kuljettaja niin miksiköhän voittajan nimi oli tänään ja viime osakilpailussa Schumacher eikä Räikkönen. Ja hyvähän se Räikkösen on valmiiseen talliin tulla, Schumacher on itse omalla työllään ansainnut menestyksen tekemällä Ferrarista voittajatallin. Siihen ei Räikkönen pysty koskaan, ei koskaan.

EDIT: Tämä siis Kimin ja Schumin neljäs yhteinen vuosi formuloissa.

Yksittäisellä kierroksella Kimi on varmasti nopeampi ajajana, mahdollisesti kisassakin. Autostahan se tässä lajissa on kiinni, Kimillä ei ole mestaruustason autoa ollut luotettavuuden kannalta, lisäksi Ferrarin taktitointikyky antaa Schumille paljon etua kisoissa. Schumi on kaikkien aikojen paras F1-kuski, siitä nyt ei ole mitään kilpailua. Ja Räikkönen Ferrarilla voi nousta lähelle, jos auto on samaa tasoa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
mtmela kirjoitti:
Yksittäisellä kierroksella Kimi on varmasti nopeampi ajajana, mahdollisesti kisassakin. Autostahan se tässä lajissa on kiinni, Kimillä ei ole mestaruustason autoa ollut luotettavuuden kannalta, lisäksi Ferrarin taktitointikyky antaa Schumille paljon etua kisoissa. Schumi on kaikkien aikojen paras F1-kuski, siitä nyt ei ole mitään kilpailua. Ja Räikkönen Ferrarilla voi nousta lähelle, jos auto on samaa tasoa.

Edelleen eri mieltä koska tästä ei ole mitään konkreettista näyttöä. Pelkkää spekulointia tuo, että Kimi on nopeampi kuin Schumi. Faktoja pöytään, kiitos!
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Edelleen eri mieltä koska tästä ei ole mitään konkreettista näyttöä. Pelkkää spekulointia tuo, että Kimi on nopeampi kuin Schumi. Faktoja pöytään, kiitos!

Samoin myös toisinpäin, faktoja pöytään, kiitos!
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tässä hieman tilastoja eli faktoja..

Ohessa Kimi Räikkösen tilastot hänen uraltaan joka siis alkoi vuonna 2001:

v. 2001 talli Sauber, sijoitus MM-sarjassa 10, pisteitä 9.
v. 2002 talli McLaren, sijoitus MM-sarjassa 6, pisteitä 24, palkintopallisijoja 4
v. 2003 talli McLaren, sijoitus MM-sarjassa 2, pisteitä 91, voitot 1, palkintopallit 10, paalupaikat 2, nopeimmat kierrokset 3
v. 2004 talli McLaren, sijoitus MM-sarjassa 7, pisteitä 45, voitot 1, palkintopallit 4, paalupaikat 1, nopeimmat kierrokset 2
v. 2005 talli McLaren, sijoitus MM-sarjassa 3, pisteet 112, voitot 7, palkintopallit 12, paalupaikat 5, nopeimmat kierrokset 10
v. 2006 pisteet 23, palkintopallit 2, nopeimmat kierrokset 1

Eli yhteenvetona: 304 pistettä joista 295 McLarenilla, 9 voittoa, 32 palkintopallia, 8 paalua ja 17 nopeinta kierrosta.

Schumin vastaavat statsit ovat: 581 pistettä(2001-2006), voitot 40, paalut 31, nopeimmat kierrokset 28.

Nyt tietenkin jotkut voivat jauhaa vielä paremmasta autosta tms. mutta ottaen huomioon McLarenin auton viime vuosina ei ainakaan auton nopeudessa ole vikaa. Luotettavuus riippuu testeistä ja kuljettajien taidosta kehittää autoa. Tässä juuri Räikkönen jää paljon Schumista ja sen takia McLarenin luotettavuus on mitä on. Mutta Schumi hakkaa Räikkösen tilastoissa selvästi, niin kuin hakkaa kaikessa muussakin.

EDIT: Ja laittakaahan niitä faktoja minkä takia Räikkönen olisi Schumia nopeampi?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Nyt tietenkin jotkut voivat jauhaa vielä paremmasta autosta tms. mutta ottaen huomioon McLarenin auton viime vuosina ei ainakaan auton nopeudessa ole vikaa. Luotettavuus riippuu testeistä ja kuljettajien taidosta kehittää autoa. Tässä juuri Räikkönen jää paljon Schumista ja sen takia McLarenin luotettavuus on mitä on. Mutta Schumi hakkaa Räikkösen tilastoissa selvästi, niin kuin hakkaa kaikessa muussakin.

EDIT: Ja laittakaahan niitä faktoja minkä takia Räikkönen olisi Schumia nopeampi?

Otetaanko tuosta pois ne faktat ajalta jolloin Ferrari oli autona aivan suvereeni ja mitataan asiaa sitten? Noin suurin piirtein tasaväkisillä autoilla ajettuna. Nopeutta mitattuna, siitähän tässä oli kysymys? Taidosta ajaa nopeasti.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
mtmela kirjoitti:
Otetaanko tuosta pois ne faktat ajalta jolloin Ferrari oli autona aivan suvereeni ja mitataan asiaa sitten? Noin suurin piirtein tasaväkisillä autoilla ajettuna. Nopeutta mitattuna, siitähän tässä oli kysymys? Taidosta ajaa nopeasti.

Kyllä.. mutta viime kaudella esim. McLaren oli nopeudeltaan suvereeni. Eli on vaikeaa verrata autoja keskenään koska hyvä kuljettaja voi ajaa kovaa huonollakin autolla. Silloin kannattaa verrata kuskien tilastoja toisiaan vastaan.. Nopean auton rakentamiseen tarvitaan huippukuljettaja, tai sitten Adrian Newey. Schumacher osaa rakentaa nopean auton, Räikkönen ei.. Tämä tosin johtuu hänen iästään mutta kuitenkin.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Kyllä.. mutta viime kaudella esim. McLaren oli nopeudeltaan suvereeni. Eli on vaikeaa verrata autoja keskenään koska hyvä kuljettaja voi ajaa kovaa huonollakin autolla. Silloin kannattaa verrata kuskien tilastoja toisiaan vastaan.. Nopean auton rakentamiseen tarvitaan huippukuljettaja, tai sitten Adrian Newey. Schumacher osaa rakentaa nopean auton, Räikkönen ei.. Tämä tosin johtuu hänen iästään mutta kuitenkin.

Ja nyt pääsemme itseasiaan, absoluuttisen nopeuden mittaaminen on mahdotonta. Schumi on kaikkien aikojen paras kuski, koko urankin ajalta mitattuna todennäköisesti nopein samaan aikaan ajaneista. Mutta absoluuttisesti ainoa mahdollisuus saada selville kumpi on nopeampi on pistää herrat samanlaisiin autoihin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
mtmela kirjoitti:
Ja nyt pääsemme itseasiaan, absoluuttisen nopeuden mittaaminen on mahdotonta. Schumi on kaikkien aikojen paras kuski, koko urankin ajalta mitattuna todennäköisesti nopein samaan aikaan ajaneista. Mutta absoluuttisesti ainoa mahdollisuus saada selville kumpi on nopeampi on pistää herrat samanlaisiin autoihin.

Niin pääsemme. Eli voitkin sitten kertoa minkä takia Räikkönen on Schumia nopeampi kun kerran niin väitit? Eli siis mitkä tekijät puoltavat sitä? Ikää on turha verrata, se kun ei ajotaitoon vaikuta. Eli minkä takia Räikkönen on Schumia nopeampi? Sen vain haluan tietää, perusteltuna.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Nopean auton rakentamiseen tarvitaan huippukuljettaja, tai sitten Adrian Newey. Schumacher osaa rakentaa nopean auton, Räikkönen ei.. Tämä tosin johtuu hänen iästään mutta kuitenkin.

Kyllähän sen nopean auton rakentavat insinöörit, ja mekaanikot. Kuski pystyy loppujen lopuksi vaikuttamaan tuohon työhän aika vähän. Kuski voi kertoa mikä autossa ei hänen mielestään toimi hyvin, mutta esim aeorodynaamiseen kokonaisuuteen kuski ei pysty vaikuttamaan. Kuski lähinnä säätää autoa, ja koittaa sillä tavalla saada autosta parhaan iskukyvyn esiin. Kuski ei rakenna autoon uusia osia, jotka tuovat siihen lisää vauhtia, ja enemmän downforcea.

Sama juttu auton luotettavuuden kanssa. Kuski ei voi vaikuttaa auton luotettavuuteen juuri lainkaan. Auton luotettavuuteen vaikuttavat tekijät on myös mekaanikkojen ja insinöörien juttuja. Testaamalla lastentaudeista päästään eroon, mutta kuski ei edelleenkään ratko esim sitä, miksi moottori keittää yli joka toisessa kisassa.

Mitä tulee Kimin ja Schumin vertailuun, niin aika turhaa hommaa, kun äijät eivät ole ikinä ajaneet samassa tallissa. Schumi on saavutuksiltaan kiistatta paras F1 kuski, mutta se ei meinaa sitä, että mies olisi koko sirkuksen nopeinkuski. Ja en myöskään meinaan sitä, että se nopeinkuski olisi Kimi.
Ihan hyvin sen nopein kuski voi myös olla Alonso, tai Button. Mutta sitä on mahdoton mitata millään mittarilla, joten vääntäminen asiasta on täysin turhaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
repe_joke kirjoitti:
Kyllähän sen nopean auton rakentavat insinöörit, ja mekaanikot. Kuski pystyy loppujen lopuksi vaikuttamaan tuohon työhän aika vähän. Kuski voi kertoa mikä autossa ei hänen mielestään toimi hyvin, mutta esim aeorodynaamiseen kokonaisuuteen kuski ei pysty vaikuttamaan. Kuski lähinnä säätää autoa, ja koittaa sillä tavalla saada autosta parhaan iskukyvyn esiin. Kuski ei rakenna autoon uusia osia, jotka tuovat siihen lisää vauhtia, ja enemmän downforcea.

Se millä Schumi nosti Ferrarin siihen mitä se tänä päivänä on, oli tallin työntekijöiden motivointi. Siinä missä Räkä kiukuttelullaan "raiskaa" mekaanikkojen työt huonoina hetkinä, Schumi jo suunnittelee seuraavia testejä missä ongelmat ratkaistaan. Samaa teki Häkkinenkin aikoinaan, ei Mikakaan kovin mielellään varikolle jäänyt keskustelemaan jos oli rengas lähtenyt alta tai kone leikannut. Kun Schumi aikoinaan ajoi ensimmäisiä testejä Ferrarilla, sade yllätti testitiimin. No tallin työntekijät automaattisesti alkoivat pistämään tavaroita kasaan kun Schumi jyrähti, että ei muuta kuin sadekelin renkaat alle, testataan loppupäivä niitä. Tämä oli signaali Ferrarin työntekijöille, että nyt ollaan tosissaan, nyt halutaan menestyä. Tätä ei löydy Kimiltä ja siksi suuresti ihmettelinkin miksi mies on kuljettajaloton ykkösnimi. Kimillä ei ole muuta kuin nopeus. Ollakseen maailmanmestari ja huippupalkattu F1-kuljettaja, siihen tarvitaan muutakin.

repe_joke kirjoitti:
Sama juttu auton luotettavuuden kanssa. Kuski ei voi vaikuttaa auton luotettavuuteen juuri lainkaan. Auton luotettavuuteen vaikuttavat tekijät on myös mekaanikkojen ja insinöörien juttuja. Testaamalla lastentaudeista päästään eroon, mutta kuski ei edelleenkään ratko esim sitä, miksi moottori keittää yli joka toisessa kisassa.

Kylläpäs voi. Ei se ole sattumaa, että juuri Kimin autossa on ollut kaikki ne lukuisat ongelmat viime vuosina. Kimi kun ei käsittele autoaan kovinkaan helläkätisesti, toisin kuin Schumi.

Suurella mielenkiinnolla muuten odotan ensi kautta, kun Alonso hyppää McLarenille. Mielenkiintoista nähdä mihin Espanjan ihme pystyy tallissa, jossa Räkä ei ole saanut viiteen kauteen mitään aikaan, suurista panostuksista huolimatta. Ja sitten mukaan rulettiin todennäköisesti liittyy myös Hessu Kovalainen Renaultilla, Rosberg on parin-kolmen vuoden päästä todella kova tekijä jne. Haastajia riittää edelleen tulevaisuudessa!
 
Viimeksi muokattu:

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Speedye kirjoitti:
Niin pääsemme. Eli voitkin sitten kertoa minkä takia Räikkönen on Schumia nopeampi kun kerran niin väitit? Eli siis mitkä tekijät puoltavat sitä? Ikää on turha verrata, se kun ei ajotaitoon vaikuta. Eli minkä takia Räikkönen on Schumia nopeampi? Sen vain haluan tietää, perusteltuna.

Samalla tavalla kuin sinäkin, ilman faktoja, sinua haastaen, oikeaan suuntaan ohjaten.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HCM kirjoitti:
Ja sitten mukaan rulettiin todennäköisesti liittyy myös Hessu Kovalainen Renaultilla, Rosberg on parin-kolmen vuoden päästä todella kova tekijä jne. Haastajia riittää edelleen tulevaisuudessa!
No onko Heikki Kovalaisella ja Nico Rosbergilla sitten olemassa Schumacherin kaltaisia autonkehittäjän lahjoja?

Michael Schumacher on kyllä juuri tuossa kehittämis asiassa ihan alansa huippu, ehkä paras koskaan, sitä en epäile. Siksi melkeinpä kenen tahansa vertaaminen tässä asiassa häneen on epäreilua ja jopa mahdotonta. Schumacher nyt vain on eräs kaikkien aikojen parhaista, ellei nyt sitten se parhain kuski. Eri aikakausia toki mahdoton verrata, mutta tuskin kukaan hänen tasolleen koskaan pääsee ja rikkoo kaikki ennätykset jne. Ei se ole pelkkää sattumaa. Tälläisiä kavereita vaan syntyy yksi kerran sadassa vuodessa ehkä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Allekirjoittanut ei ole mukana tässä vertailussa Schumi vs Räikkönen. Annan vain omia näkemyksiäni siitä, että Räikkönen on...

a) yliarvostettu F1-kuljettaja (ja myös ylipalkattu, p.s. en ole kateellinen)
b) huonompi kuljettaja (ja sijoitus) mitä Schumi ja Alonso

Miksi heitin esiin nimet Rosberg & Kovalainen, niin en väittänytkään että nämä herrat olisivat Schumin kaltaisia autonkehittäjiä, vaan heillä on juuri sellainen persoona ja karisma, millä voidaan tulla tässä lajissa arvostetuksi kuljettajaksi ja suureksi mestariksi. Alonso, Schumi, Rosberg ja Kovalainen ovat kaikki persoonia jotka voi kuvitella kaljalle töiden jälkeen mekaanikkojen kanssa, Räikköstä ei ikimaailmassa. Jos huipputallin mekaanikot saisivat päättää kuljettajan, jonka eteen he tekisivät sellaisia 16 tunnin työpäiviä läpi pitkän kauden, tuskin olisi Räikkönen ensimmäisten joukossa.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
On totta, että Schumaher on kaikkien aikojen F1-kuski ja täysin ylivertainen autonkehittäjä. Räikkönen taas ei ole voittanut mitään(vielä), ja on huhujen mukaan vähintäänkin hankala työtoveri.
Eri tiimissä ajavien kuskien nopeutta on kuitenkin aivan turha edes yrittää vertailla tosissaan, mutta hauska sitä on silti spekuloida.

Schumaherin ylivertaisuus perustuu paljolti kovaan työhön ja ahkeraan osallistumiseen auton kehityksessä ja tiimin motivoimisessa. Hän on työnarkomaani joka ei jätä mitään sattuman varaan. Mies ansaitsee jokaisen voittamansa mestaruuden ja ennätyksen. Kun Schumin ja Kimin työtapoja ja antautumista tiimille vertailee, on hämmästyttävää miten Räikkönen on pystynyt iskemään itsensä taisteluun maailman kovimman autourheilijan tittelistä jo usean vuoden ajan. Kun Schumaher on väliviikonloppuisin kehittelemässä renkaita ylimääräisissä testeissä, laulaa Kimi karaokea ylöjärvellä Masa kainalossaan.

Väitänpä siis että jos Räikkönen olisi samanmoisella antautumisella ja intohimolla hommassa mukana kuin Schumaher, olisi hänellä nyt tasan yhtä monta mestaruutta kuin kausia F-ykkösissä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HCM kirjoitti:
Kylläpäs voi. Ei se ole sattumaa, että juuri Kimin autossa on ollut kaikki ne lukuisat ongelmat viime vuosina. Kimi kun ei käsittele autoaan kovinkaan helläkätisesti, toisin kuin Schumi.

Tajuatkohan sinä formuloiden tekniikasta yhtään mitään? Niissä tietokone valvoo kaikkea mitä kuski tekee. Kuski ei esimerkiksi pysty hajottamaan moottoriaan tahallaan tänä päivänä.
Eikä tarvitse mennä edes Erkki Mustakaria pidemmäs kalaan, kun tuon faktan kuulee. Myös Keke muistaa joka toisessa käänteessä kertoa, että kuski ei yksinkertaisesti pysty rikkomaan autoa tänä päivänä ajamalla.

Tosin jos sinä et usko asiasta enemmän tietäviä, niin minkäs minä sille voin.

Ja jos et heitä usko, niin kerroppas millä tavalla missäkin kisassa Kimi hajoitti autonsa. Siis niistä kisoista joissa esim moottori vaihdettiin ennen aika-ajoa, tai sitten matka jäi muuten vaan kesken kisassa. Heitä faktaa tiskiin, niinkuin sanotaan.

Räikkösestä sen verran, että niin vain mies on voittanut Mclarenilla molemmata tallikaverinsa suht selvästi. Vaikka onkin yliarvostettu ja paska kuski. Ja moni kuitenkin pitää Montoyaa jonkun tason kuskina, vaikka ei ehkä kannattaisi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
#28 kirjoitti:
Väitänpä siis että jos Räikkönen olisi samanmoisella antautumisella ja intohimolla hommassa mukana kuin Schumaher, olisi hänellä nyt tasan yhtä monta mestaruutta kuin kausia F-ykkösissä.

Nuo tuo nyt ei pidä millään paikkaansa, sillä edes Schumi ei olisi loihtinut Sauberista mestariautoa. Toisekseen vuonna 2004 olisi saanut olla aika velho, jos olisi pystynyt luomaan paremman paketin, kuin mitä Ferrarilla oli tarjota. Nämä ihan täältä anti-räkälasien takaa, mutta joku suhteellisuus noissa jutuissa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
repe_joke kirjoitti:
Eikä tarvitse mennä edes Erkki Mustakaria pidemmäs kalaan, kun tuon faktan kuulee.

Ottamatta tuohon itse asiaan kantaa, niin ollaan kyllä aika heikoilla jäillä, jos Erkki Mustakaria käytetään jonain asiantuntijana, jonka sanomisilla olisi jotain merkitystä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
#28 kirjoitti:
Kun Schumaher on väliviikonloppuisin kehittelemässä renkaita ylimääräisissä testeissä, laulaa Kimi karaokea ylöjärvellä Masa kainalossaan.

Eipä taidat F1-tallit ajaa testejä viikonloppuisin, joten sikäli väitteesi on bullshittiä. No viime vuonnahan Ferrari ajoi testejä ympäri viikon, vaikka muut tallit olivat sopineet testauksen rajoittamisesta.
Tänä vuonnahan Ferrarikin on mukana tuossa rajoituksessa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
KPL kirjoitti:
Ottamatta tuohon itse asiaan kantaa, niin ollaan kyllä aika heikoilla jäillä, jos Erkki Mustakaria käytetään jonain asiantuntijana, jonka sanomisilla olisi jotain merkitystä.

Luitko seuraavankin lauseen, jossa tuli esiin Keke? Mustakari kertoo vain sen, mitä itse kuulee varikolla. Meinaako se siis sitä, että kaveri ei tiedä mistään mitään?
Tietenkin, jos sinulla molemmat herrat on yhdentekeviä tietojensa suhteen, niin voikin kysyä kenenkä tiedoilla on merkitystä?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
repe_joke kirjoitti:
Luitko seuraavankin lauseen, jossa tuli esiin Keke? Mustakari kertoo vain sen, mitä itse kuulee varikolla. Meinaako se siis sitä, että kaveri ei tiedä mistään mitään?
Tietenkin, jos sinulla molemmat herrat on yhdentekeviä tietojensa suhteen, niin voikin kysyä kenenkä tiedoilla on merkitystä?

Luin koko viestin ja teilasin ainoastaan Mustakarin. Kiertänyt sirkusta ikuisuuden ja silti tietotaso selostusten perusteella on Matti Kyllösen tasolla. Keke ja Mika Salo ovat minun silmissäni asiantuntijoita, Mustakari on korkeintaan Porttilan tasoa jos edes sitä. Jari sentään juoksi Häkän Mersun kiinni, jotta sai pari hassua kommenttia, joten voisi sanoa, että Eki ei pärjää edes Spordelle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
KPL kirjoitti:
Luin koko viestin ja teilasin ainoastaan Mustakarin. Kiertänyt sirkusta ikuisuuden ja silti tietotaso selostusten perusteella on Matti Kyllösen tasolla. Keke ja Mika Salo ovat minun silmissäni asiantuntijoita, Mustakari on korkeintaan Porttilan tasoa jos edes sitä. Jari sentään juoksi Häkän Mersun kiinni, jotta sai pari hassua kommenttia, joten voisi sanoa, että Eki ei pärjää edes Spordelle.

No en minäkään Mustakaria minään F1 tietäjänä pidä, että ei sen puoleen. Sen takia kirjoitinkin, että ei tarvitse mennä edes Mustakaria pidemmäksi kalaan, kun tuon tiedon saa.
Muistaakseni myös Mika Salo on muutamaan otteeseen lähetyksessä sanonut, että kuski ei pysty kyllä autoa rikkomaan ajamalla. No ellei aja tahallaan seinään, mutta sitähän Kimi ei ole tainnut kertaakaan tehdä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
repe_joke kirjoitti:
Muistaakseni myös Mika Salo on muutamaan otteeseen lähetyksessä sanonut, että kuski ei pysty kyllä autoa rikkomaan ajamalla.

Salo on minun papereissani ehkä asiantuntevin näistä MTV3:lla vierailevista henkilöistä. Tuo yleensä sen uskottavan tiedon sen ylettömän arpomisen tilalle, jota tuolta selostuskopista yleensä kuullaan. On suorastaan käsittämätöntä, miten se Mustakari ei ole tuon enempää pystynyt imemään tietoa sieltä varikolta näiden vuosien aikana. Jutut on sellaisia, että melkein kuka tahansa formuloita useamman vuoden televisiosta seurannut supliikki kaveri pystyisi samaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös