F1-kausi 2006

  • 19 952
  • 501

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
HCM kirjoitti:
Suurella mielenkiinnolla muuten odotan ensi kautta, kun Alonso hyppää McLarenille. Mielenkiintoista nähdä mihin Espanjan ihme pystyy tallissa, jossa Räkä ei ole saanut viiteen kauteen mitään aikaan, suurista panostuksista huolimatta.
Jos Räikkönen ei ole saanut mitään aikaan, niin sitten F1-sirkus on pullollaan kuljettajia, jotka eivät ole saaneet mitään aikaan, ja bubimaisesti voisi todeta, että pikemminkin päinvastoin vielä vähemmän. Mihin perustat käsityksesi, että huipputallien mekaanikot eivät juuri kunnioita Räikköstä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
McLaarden sitä paitsi temppuili usein Mika Häkkisenkin alla. Viimeisinä kausinaan mies jäi monesti esim. lähtöruutuun nököttämään kun muut pistivät kaasun pohjaan. Lisäksi McLada Häkkisen mestaruusvuosinakin hävisi tallimestaruuden Ferrarille. Kertonee siitä, että vaikka auto on nopea ja potentiaalinen, se ei ole niin perusvarma kuin esim. Ferrari tai nykyinen Renault.

Eipä tuo Montoyakaan ole McLollenilla ihmeitä saanut aikaan. Eikä saanut mr. leukaperäkään, joka muutenkin on aika täys fuula koko jätkä.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Soon moro!

Eilen homma ratkesi, Räikkönen siirtyy Ferrarille. McLaren ei kykene syystä tai toisesta kehittämään autoaan tarpeeksi nopeaksi. Kimi tuskin jaksaa enää odotella josko homma pelaisi hamassa tulevaisuudessa. Tästä tuli taas välimallin kausi. Se on liikaa Kimille.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ted Raikas kirjoitti:
McLaarden sitä paitsi temppuili usein Mika Häkkisenkin alla. Viimeisinä kausinaan mies jäi monesti esim. lähtöruutuun nököttämään kun muut pistivät kaasun pohjaan. Lisäksi McLada Häkkisen mestaruusvuosinakin hävisi tallimestaruuden Ferrarille. Kertonee siitä, että vaikka auto on nopea ja potentiaalinen, se ei ole niin perusvarma kuin esim. Ferrari tai nykyinen Renault.

Jotain kertoo myös Dennisin lausunto viime vuodelta, että Mclaren haluaa olla nopea vaikka luotettavuuden kustannuksella. Tallille on siis tärkeää, että sillä mm-sarjan nopein auto, vaikka se ei mestaruukka toisikaan luotettavuuden takia.

Schumillahan on sitten joskus tämän vuosituhannen alussa viimeksi auto jäänyt radan varteen teknisenvian takia. Se kertoo aika paljon siitä tasosta jolla Ferrari talli työskentelee.

Häkähän muuten hävisi mestaruuden 00 vuonna osittain luotettavuuden takia. Tai näin ainakin muistelen.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Päättelyä...

Räikkönen on selväsanaisesti ilmoittanut päättävänsä tulevan tallinsa ko. tallien kilpailukyvyn perusteella. McLaren ei enää vaikuta potentiaaliselta mestarilta. Eli ei tietoa, silkkaa deduktiota: Kimi valitsee parhaan tallin = Ferrari. Renaultin tulevaisuuteen kun ei voi yhtälailla luottaa. Jos siiis Kimi tekee niin kuin on julkisuudessa väittänyt tekevänsä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jeda kirjoitti:
Kimi valitsee parhaan tallin = Ferrari. Renaultin tulevaisuuteen kun ei voi yhtälailla luottaa. Jos siiis Kimi tekee niin kuin on julkisuudessa väittänyt tekevänsä.
Kimi voi haluta Ferrarin, mutta haluaako Ferrari Kimin? Entä lopettaako Schumacher, ei nimittäin näytä siltä, että ruuti olisi jo lopussa. Kaikki riippuu paljolti siitäkin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Tajuatkohan sinä formuloiden tekniikasta yhtään mitään? Niissä tietokone valvoo kaikkea mitä kuski tekee. Kuski ei esimerkiksi pysty hajottamaan moottoriaan tahallaan tänä päivänä.
Eikä tarvitse mennä edes Erkki Mustakaria pidemmäs kalaan, kun tuon faktan kuulee. Myös Keke muistaa joka toisessa käänteessä kertoa, että kuski ei yksinkertaisesti pysty rikkomaan autoa tänä päivänä ajamalla.

Tosin jos sinä et usko asiasta enemmän tietäviä, niin minkäs minä sille voin.

Ja jos et heitä usko, niin kerroppas millä tavalla missäkin kisassa Kimi hajoitti autonsa. Siis niistä kisoista joissa esim moottori vaihdettiin ennen aika-ajoa, tai sitten matka jäi muuten vaan kesken kisassa. Heitä faktaa tiskiin, niinkuin sanotaan.

Räikkösestä sen verran, että niin vain mies on voittanut Mclarenilla molemmata tallikaverinsa suht selvästi. Vaikka onkin yliarvostettu ja paska kuski. Ja moni kuitenkin pitää Montoyaa jonkun tason kuskina, vaikka ei ehkä kannattaisi.

Pakko laittaa tähän autonrikkomiseen pieni huomautus. Kuski voi todellakin rikkoa autonsa.. Hyvänä esimerkkinä tästä viime kaudella Kimi Räikkösen tyhmänrohkea ohitus (en muista kenestä), jossa hän lukitsi toisen eturenkaansa pitkäksi aikaa. Kun eturengas on ns. tasainen alkaa helvetinmoinen tärinä joka sitten rikkoi Räikkösen eturipustuksen kun lähdettiin viimeisellä kierrokselle. Eli et taida sinäkään F1-autoista ihan kaikkea tietää. Ajotyyli vaikuttaa paljonkin autoon.. Esim. kanttarien ylitykset ovat autolle melko kovia jos niitä ei osaa ajaa oikein. Myös tyyli jota esim. Schumacher käyttää on hyvä: Ajaa todella nopeita kierroksia kun niitä tarvitaan.. Hyvä esimerkki eilinen kilpailu jossa Schumi "körötteli" Alonson perässä ja kun oli paikka iskeä hän teki tarvittavat 5 todella nopeaa kierrosta ja that's it. Se ei kuluta autoa läheskään niin paljoa kuin se, että ajaa koko ajan kaasu aivan pohjassa. Myös tuohon luotettavuuteen kuljettajat voivat vaikuttaa hyvinkin paljon testien kautta. Jos kuski on ryyppäämässä niin hän ei autoa paljoa säädä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Kimi voi haluta Ferrarin, mutta haluaako Ferrari Kimin? Entä lopettaako Schumacher, ei nimittäin näytä siltä, että ruuti olisi jo lopussa. Kaikki riippuu paljolti siitäkin.

Jos minä olisin Luca Dimontezemolo niin sanoisin tässä vaiheessa Kimille ei, odottaisin vuoden pari ja hommaisin joko Kovalaisen tai Rosbergin talliin. Luultavasti Rosbergin koska hänen markkina-arvonsa on samanlainen kuin Schumilla nuoruusvuosinaan. Räikkönen on kuitenkin tyyppinä ns. aika "karu" kun taas Rosberg on nopea kuljettaja ja ulosanniltaan aivan toiselta planeetalta. Lisäksi Räikkösellä on hieman kiukuttelijan maine F1-piireissä ja hänen motivointikykynsä tuskin on samaa luokkaa kun esim. Schumilla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Pakko laittaa tähän autonrikkomiseen pieni huomautus. Kuski voi todellakin rikkoa autonsa.. Hyvänä esimerkkinä tästä viime kaudella Kimi Räikkösen tyhmänrohkea ohitus (en muista kenestä), jossa hän lukitsi toisen eturenkaansa pitkäksi aikaa. Kun eturengas on ns. tasainen alkaa helvetinmoinen tärinä joka sitten rikkoi Räikkösen eturipustuksen kun lähdettiin viimeisellä kierrokselle. Eli et taida sinäkään F1-autoista ihan kaikkea tietää. Ajotyyli vaikuttaa paljonkin autoon.. Esim. kanttarien ylitykset ovat autolle melko kovia jos niitä ei osaa ajaa oikein.

Tyhmänrohkea ohitus kierroksella ohitettavasta? Edelleenkin yksikään moottoririkko, vaihdelaatikko tms tekninen vika ei johdu kuskista. Kuski jonka Räkä varvasi oli muuten Villeneuve.
Tällä kaudella vastaavia keskeytyksiä ei muuten edes pysty tulemaan, kun renkaiden vaihdot on taas sallittuja. Tuo Räkän keskeytys varmasti edes auttoi renkaidenvaihdon palaamista ykkösiin.
Ja tuon kyseisen kisan jälkeen muuten sorvatiin uusi sääntö, jonka mukaan niitä renkaita saakin vaihtaa, jos ne on kuluneet vaarallisen paljon. Ja niitä vaihtoja tehtiin sitten muutamissa kisoissa.

Edelleenkiin faktoja tiskiin tuosta autonrikkomisesta.

Tuo sinun lopputuubasi Schumista ei taas kuulu tähän keskusteluun mitenkään. Ja jokainen kuski tekee samalla tavalla, jos siihen on vain kaluston puolesta edellytykset.
Viime kaudella Schumilla ei ollut (lähinnä renkaiden takia), ja vastaavia juttuja ei nähty.
Viime kaudella taasen Räkä teki montakin kertaa vastaavia repäisyä, kun muut olivat jo käyneet varikolla.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Tyhmänrohkea ohitus kierroksella ohitettavasta? Edelleenkin yksikään moottoririkko, vaihdelaatikko tms tekninen vika ei johdu kuskista. Kuski jonka Räkä varvasi oli muuten Villeneuve.
Tällä kaudella vastaavia keskeytyksiä ei muuten edes pysty tulemaan, kun renkaiden vaihdot on taas sallittuja. Tuo Räkän keskeytys varmasti edes auttoi renkaidenvaihdon palaamista ykkösiin.
Ja tuon kyseisen kisan jälkeen muuten sorvatiin uusi sääntö, jonka mukaan niitä renkaita saakin vaihtaa, jos ne on kuluneet vaarallisen paljon. Ja niitä vaihtoja tehtiin sitten muutamissa kisoissa.

Edelleenkiin faktoja tiskiin tuosta autonrikkomisesta.

Tuo sinun lopputuubasi Schumista ei taas kuulu tähän keskusteluun mitenkään. Ja jokainen kuski tekee samalla tavalla, jos siihen on vain kaluston puolesta edellytykset.
Viime kaudella Schumilla ei ollut (lähinnä renkaiden takia), ja vastaavia juttuja ei nähty.
Viime kaudella taasen Räkä teki montakin kertaa vastaavia repäisyä, kun muut olivat jo käyneet varikolla.

Huhhuh.. oletko oikeasti niin sinisilmäinen, että väität ettei kuskilla ole mitään merkitystä auton luotettavuuteen? Schumi testaa autoaan/moottoriaan niin kauan kunnes se on luotettava kun taas Räikkönen istuu baarissa bissellä. En tiedä miten kauan olet formuloita seurannut, mutta minusta tuntuu ettet ole tajunnut testien merkitystä auton luotettavuuteen. McLaren joutuu usein tuomaan uuden moottoriversion varsin raakileena koska pojat ovat olleet jossain muualla kun testiradalla. Ferrarilla näin taas ei toimita koskaan.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Speedye kirjoitti:
Lisäksi Räikkösellä on hieman kiukuttelijan maine F1-piireissä ja hänen motivointikykynsä tuskin on samaa luokkaa kun esim. Schumilla.

Mistäs varikkomuurilta tällaisen tiedon olet ammentanut? Jos nyt vaikka verrataan nykyiseen tallikaveriin, niin miten Räkä olisi jotenkin erityisen hankala?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Speedye kirjoitti:
Huhhuh.. oletko oikeasti niin sinisilmäinen, että väität ettei kuskilla ole mitään merkitystä auton luotettavuuteen? Schumi testaa autoaan/moottoriaan niin kauan kunnes se on luotettava kun taas Räikkönen istuu baarissa bissellä. En tiedä miten kauan olet formuloita seurannut, mutta minusta tuntuu ettet ole tajunnut testien merkitystä auton luotettavuuteen. McLaren joutuu usein tuomaan uuden moottoriversion varsin raakileena koska pojat ovat olleet jossain muualla kun testiradalla. Ferrarilla näin taas ei toimita koskaan.
Talleilla on myös testikuljettajia, jotka niitä autoja testaa. Ferrarilla on Luca Badoer ja Marc Gene. Mclarenilla oli viime kaudellakin kaksi testikuljettajaa, ei moottoririkot testaamisen puutteesta aina kiinni ole.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Huippuvalmennus kirjoitti:
Talleilla on myös testikuljettajia, jotka niitä autoja testaa. Ferrarilla on Luca Badoer ja Marc Gene. Mclarenilla oli viime kaudellakin kaksi testikuljettajaa, ei moottoririkot testaamisen puutteesta aina kiinni ole.

Ei.. mutta kun vertaat esim. Räikkösen ja Schumacherin testikilometrejä niin niissä on todella suuri ero. Se kertoo siitä että Schumacher tekee kaikkensa, että auto paranisi. Mitä tekee Räikkönen kun kone laukeaa? Pakkaa laukkunsa, menee kotiin ryyppäämään ja tulee seuraavaan kisaan ihmetellen kun mitään kehitystä ei ole tapahtunut. En sano, että testaaminen on McLarenilla pelkästään Räikkösen vastuulla, mutta kisakuljettaja tietää omista säädöistään aina enemmän kuin testikuljettaja ja pystyy näin ollen testaamaan omia säätöjään testeissä. Ja väitättekö tosiaan, että McLarenin konerikot ovat vain sattumaa tai huonoa onnea? Minä en siihen usko.. Valitettavasti yksi syyllinen on myös kuljettajissa. Tietenkin myös insinööreissä on vikaa, mutta turha kuljettajista on puhtaita pulmusia tehdä.

EDIT: Tällä kaudella myös Ferrari on tuossa sopimuksessa mukana. Ja jos olet huomannut niin muutkin tallit testaavat aina kisojen välillä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Schumi testaa autoaan/moottoriaan niin kauan kunnes se on luotettava kun taas Räikkönen istuu baarissa bissellä.

McLaren joutuu usein tuomaan uuden moottoriversion varsin raakileena koska pojat ovat olleet jossain muualla kun testiradalla.
Alkaa herätä tässä pieni epäilys, että keräät tuon kaiken tiedon 7 Päivää -tyylisistä alan julkaisuista, jotka tunnetusti kertovat sen totuuden sitä halajaville.

Menee aika paatokselliseksi tuo Räikkösen dissaaminen sinulla. Onko hän joskus kaatanut kenties oluesi baarissa tai pokannut muijasi, vai missä hiertää?
Ihan ammattilainen hän on siinä missä muutkin kuskit, ei se mies turhaan tuolla formula-auton ratissa viihdy, kyllä nuo saavutukset kertovat puolestaan. Schumi tosiaan nyt on kaverina ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, edes Alonso ei ole vielä lähellekään hänen saavutuksiaan ja habitustaan, kuka tietää onko koskaan. Onko kukaan edes ylipäätään? Kuolevainen silti hänkin (Schumi) ja silloin kun ei auto pelitä, kuten viimekaudella, niin ei hänkään mitään jeesustemppuja tee.

Toimivammalla paketilla kuitenkin Räikkönen on Alonson tapaan täysin kykeneväinen lyömään tai ainakin haastamaan tasapäisesti myös Schumacherin.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Alkaa herätä tässä pieni epäilys, että keräät tuon kaiken tiedon 7 Päivää -tyylisistä alan julkaisuista, jotka tunnetusti kertovat sen totuuden sitä halajaville.

Menee aika paatokselliseksi tuo Räikkösen dissaaminen sinulla. Onko hän joskus kaatanut kenties oluesi baarissa tai pokannut muijasi, vai missä hiertää?
Ihan ammattilainen hän on siinä missä muutkin kuskit, ei se mies turhaan tuolla formula-auton ratissa viihdy, kyllä nuo saavutukset kertovat puolestaan. Schumi tosiaan nyt on kaverina ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessään, edes Alonso ei ole vielä lähellekään hänen saavutuksiaan ja habitustaan, kuka tietää onko koskaan. Onko kukaan edes ylipäätään? Kuolevainen silti hänkin (Schumi) ja silloin kun ei auto pelitä, kuten viimekaudella, niin ei hänkään mitään jeesustemppuja tee.

Toimivammalla paketilla kuitenkin Räikkönen on Alonson tapaan täysin kykeneväinen lyömään tai ainakin haastamaan tasapäisesti myös Schumacherin.

Pitääkö minun löytää sinulle jostain F1-kuljettajien testikilometrit talven ja kevään ajalta ennen kuin uskot, että Räikkönen ei ole niitä ahkerimpia testaajia? Keväälläkin Räikkösen piti testata, mutta kun auto ei ollut "valmis" hän ei jaksanut tulla testaamaan. Tästä uutisoitiin muissakin lehdissä kuin Seiskassa jos niin luulet. Suosittelen suomalaisia ottamaan ne sinivalkoiset lasit päästä pois ja katsomaan tilannetta sitten uudelleen. Ilmeisesti Mustakarin ja Oskari Saaren hehkutus on saanut teidät hieman sinisilmäisiksi. Tämä on tosin aivan ymmärrettävää. Ja mielestäni nuo heittosi 7 päivää lehdestä menevät hieman ohi aiheen joten pysytäänpä aiheessa.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Huippuvalmennus kirjoitti:
Talleilla on myös testikuljettajia, jotka niitä autoja testaa. Ferrarilla on Luca Badoer ja Marc Gene. Mclarenilla oli viime kaudellakin kaksi testikuljettajaa, ei moottoririkot testaamisen puutteesta aina kiinni ole.
Juu. Mistä tuo sitten onkin kiikastanut, niin ei kyllä testeistä. Saman verran McLaren rataa kiertää kuin ketkä tahansa muukin, sen kyllä huomaa ihan konkreettisesti nyt kun testirajoituksetkin on keksitty, ja poikkeuksetta kahdella autolla. Päinvastaisena esimerkkinä Renault tekee osan testeistään vain yhdellä autolla (ja vielä testikuskin toimesta) ja myllyt kestää silti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Speedye kirjoitti:
Ilmeisesti Mustakarin ja Oskari Saaren hehkutus on saanut teidät hieman sinisilmäisiksi.
Ei todellakaan. Pikemmin ärsyttää niiden hehkutus. Luotan ihan omiin silmiini ja arvostelukykyyni kyllä, don't worry my lad. Kieltämättä Kimillä on puutteita (ei tosin viinasta, hehheheh), ja ei ehkä käytä ihan sitä kaikkea potentiaaliaan, mitä lahjoissa löytyy. Sillä lahjakas hän kyllä on. Se voi kostautua se puutteiden hallinta, mutta siitäkin huolimatta hän kuuluu koko sirkuksen parhaimpiin kuskeihin. Kyllä nuokin voittomäärät ja kerätyt pisteet sen kertovat.

Vaan mestaruuteen ei ole saumoja tälläkään kaudella, alkaa olla tosiasia. Mielenkiintoista tosiaan, mihin se tallivalinta osuu ja mitä siellä saa sitten aikaan.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Ei todellakaan. Pikemmin ärsyttää niiden hehkutus. Luotan ihan omiin silmiini ja arvostelukykyyni kyllä, don't worry my lad. Kieltämättä Kimillä on puutteita (ei tosin viinasta, hehheheh), ja ei ehkä käytä ihan sitä kaikkea potentiaaliaan, mitä lahjoissa löytyy. Sillä lahjakas hän kyllä on. Se voi kostautua se puutteiden hallinta, mutta siitäkin huolimatta hän kuuluu koko sirkuksen parhaimpiin kuskeihin. Kyllä nuokin voittomäärät ja kerätyt pisteet sen kertovat.

Vaan mestaruuteen ei ole saumoja tälläkään kaudella, alkaa olla tosiasia. Mielenkiintoista tosiaan, mihin se tallivalinta osuu ja mitä siellä saa sitten aikaan.

Niin.. olen samaa mieltä Kimin lahjakkuudesta. Ja vaikka Schumacher fani henkeen ja vereen olenkin toivon silti, että hän käyttäisi sen potentiaalin joka hänellä on. Nyt hän käyttää sen valitettavasti vähän muuhun kuin ajamiseen. Alonso mielestäni käyttää nykyään kaikki lahjansa ja mielestäni jos Alonso laitettaisiin samanlaiseen autoon Räikkösen ja Schumin kanssa hän ei nopeudessa tälle kaksikolle pärjäisi. Sanoisin myös, että jopa Heikki Kovalainen tulee olemaan Alonsoa nopeampi kuljettaja.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Pitääkö minun löytää sinulle jostain F1-kuljettajien testikilometrit talven ja kevään ajalta ennen kuin uskot, että Räikkönen ei ole niitä ahkerimpia testaajia?

Pistäppä muuten nuo testikilometrit, niin saadaan selvyys tähänkin asiaan. Sinun sanojesi mukaan Schumi testaa vähintään 3 kertaa niin paljon kuin Räkä, joten voisit kyllä pistää faktat tiskiin onko todella näin.

P.S. Aloita noiden testikilometrien etsiminen tallien omilta sivuilta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Viime kaudella koko McLaren talli testasi 44500 testikilometriä. Siis kaikki kuljettajat. Ferrari puolestaan ajoi viime kaudella 90000 testikilometriä. Eli kaksi kertaa McLarenia enemmän. Tämän kauden testikilometrejä ei löydy mistään koska kausi on kesken ja tallit eivät niitä halua ilmoittaa. Kohta tietenkin jauhat testirajoituksista ja muista, mutta McLaren olisi voinut testata viime kaudella enemmänkin. Ja eipäs laiteta sanoja suuhuni, olen sanonut että M. Schumacher testaa reilusti Räikköstä enemmän, en mistään kolminkertaisuudesta. Ja M. Schumacher testaa reilusti Räikköstä enemmän, se on fakta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Speedye kirjoitti:
Viime kaudella koko McLaren talli testasi 44500 testikilometriä. Siis kaikki kuljettajat. Ferrari puolestaan ajoi viime kaudella 90000 testikilometriä. Eli kaksi kertaa McLarenia enemmän. Tämän kauden testikilometrejä ei löydy mistään koska kausi on kesken ja tallit eivät niitä halua ilmoittaa. Kohta tietenkin jauhat testirajoituksista ja muista, mutta McLaren olisi voinut testata viime kaudella enemmänkin. Ja eipäs laiteta sanoja suuhuni, olen sanonut että M. Schumacher testaa reilusti Räikköstä enemmän, en mistään kolminkertaisuudesta. Ja M. Schumacher testaa reilusti Räikköstä enemmän, se on fakta.
Ja lopettihan Schumacher edellisen lomansa jo kuukautta ennen sen virallista päättymistä vain mennäkseen testaamaan/ kehittämään nykyistä kalustoaan. Lopputuloksen voi lukea tuloslistoilta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Target kirjoitti:
Ja lopettihan Schumacher edellisen lomansa jo kuukautta ennen sen virallista päättymistä vain mennäkseen testaamaan/ kehittämään nykyistä kalustoaan. Lopputuloksen voi lukea tuloslistoilta.

Niin.. Tehty työ kantaa hedelmää jossain vaiheessa. Schumi halusi kiriä muiden tallien etumatkan kiinni talven aikana ja onnistui siinä hienosti. McLaren taas ei halunnut testata niin paljoa ja voi syyttää siitä vain itseään.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Luuletteko te ihan oikeesti, että kuskit päättää autojen, moottorien jne testaamisesta? Ei helvata vieköön. Se on fakta, että Ferrari on testannut julmetusti enemmän, siinä ei mitään yllättävää. Itse olen kritisoinut niin monet kerrat Macin surkeaa luotettavuutta jo Mikan aikoihin, ettei tämä nykyinen meno enää tunnu missään. Norbertti vaan värisyttään viiksiään ja pahoittelee moottoririkkoa tms jälleen kerran. On se saatana kumma kun ei Macin kalusto kestä tuon paremmin. Kuskista se ei voi olla kiinni kun hommat on kusseet valitettavan johdonmukaisesti kaikilla Macin autoversioilla, siitä surullisen kuuluisasta MP-18 versiosta (jolla ei ajettu ainoatakaan kisaa) puhumattakaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palkkaan suhteutettuna Räikkönen testaa enemmän kuin Schumi. Olisihan se katastrofi, jos noilla tuloilla Schumi jättäisi yhdetkin testit väliin. Tuli muuten mieleen, että Schumacherin omaisuudella ruokkisi helposti kaikki maailman nälkää näkevät, mutta eipä taida herraa oikeasti kiinnostaa hyväntekeväisyys. Muodon vuoksi lahjoittaa miljoona dollaria vuodessa, mikä on sama juttu kun minä lahjoittaisin viisi senttiä (siis rahaa). Tsunami-tapauksessa lahjoitti sentään 10 milliä, mutta se johtui siitä, että joku Ferrarin työntekijä kuoli siellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös