Speedye kirjoitti:
Pakko laittaa tähän autonrikkomiseen pieni huomautus. Kuski voi todellakin rikkoa autonsa.. Hyvänä esimerkkinä tästä viime kaudella Kimi Räikkösen tyhmänrohkea ohitus (en muista kenestä), jossa hän lukitsi toisen eturenkaansa pitkäksi aikaa. Kun eturengas on ns. tasainen alkaa helvetinmoinen tärinä joka sitten rikkoi Räikkösen eturipustuksen kun lähdettiin viimeisellä kierrokselle. Eli et taida sinäkään F1-autoista ihan kaikkea tietää. Ajotyyli vaikuttaa paljonkin autoon.. Esim. kanttarien ylitykset ovat autolle melko kovia jos niitä ei osaa ajaa oikein.
Tyhmänrohkea ohitus kierroksella ohitettavasta? Edelleenkin yksikään moottoririkko, vaihdelaatikko tms tekninen vika ei johdu kuskista. Kuski jonka Räkä varvasi oli muuten Villeneuve.
Tällä kaudella vastaavia keskeytyksiä ei muuten edes pysty tulemaan, kun renkaiden vaihdot on taas sallittuja. Tuo Räkän keskeytys varmasti edes auttoi renkaidenvaihdon palaamista ykkösiin.
Ja tuon kyseisen kisan jälkeen muuten sorvatiin uusi sääntö, jonka mukaan niitä renkaita saakin vaihtaa, jos ne on kuluneet vaarallisen paljon. Ja niitä vaihtoja tehtiin sitten muutamissa kisoissa.
Edelleenkiin faktoja tiskiin tuosta autonrikkomisesta.
Tuo sinun lopputuubasi Schumista ei taas kuulu tähän keskusteluun mitenkään. Ja jokainen kuski tekee samalla tavalla, jos siihen on vain kaluston puolesta edellytykset.
Viime kaudella Schumilla ei ollut (lähinnä renkaiden takia), ja vastaavia juttuja ei nähty.
Viime kaudella taasen Räkä teki montakin kertaa vastaavia repäisyä, kun muut olivat jo käyneet varikolla.