F1-kausi 2006

  • 20 440
  • 499

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kapo kirjoitti:
Kyllä täytyy ihmetellä sitä katkeruutta joka Schumia vastaan F1-piireissä vallitsee, kun ei edes kesken aika ajon saa pysähtyä ajolinjalle.. Luulisi sitä nyt saavan pitää tauon silloin kun huvittaa mutta ei, Schumia rangaistaan koska ollaan katkeria.


Edit. aina paranee, nyt Kekekään ei tiedä mitään mistään. Ei sulle vielä kovin moni naura, spede

Taidat olla todellinen asiantuntija koska jos Rosberg jotain sanoo niin hän on aina oikeassa! Hänhän on voittanut jopa yhden maailmanmestaruuden ja ajanut F1-autoa viimeksi 20 vuotta sitten. Eli hänhän tietää enemmän F1-autoista kun nykyajan kuskit. Ja paskanmarjat. Kyllä 7-kertainen maailmanmestari taitaa tietää nämä asiat hieman paremmin kuin Keke. Ymmärrän kapo, Keken sana on laki.
 

Kapo

Jäsen
ultras kirjoitti:
Ei tarvitse kiistää! Minua ei kiinnosta ollenkaan missä Kimi pörrää kunhan pysyy Ferrarin ja Schumin takana tavalla tai toisella kisassa. Kunhan vain olen ihmetellyt tuota asiaa että Kimillä hajoaa auto ja tallikaverilla ei juuri ikinä,ei sen ihmeellisempiä fetissejä.

Ei ole tullut mieleen se, että Montoya ja Coulthard olivat järjestään massiivisesti hitaampia? Tottakai auto rasittuu enemmän kun sillä ajetaan kovaa ja äärirajoilla, mutta eikö juuri siitä autourheilussa ole kysymys?
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Designer kirjoitti:
Sinä olet sitä mieltä, että se tuskin on sattumaa, mutta et osaa selittää, mitä se sitten on. Jep jep.

Niin,ja en saisi olla tuota mieltä? Sinäkään et osaisi selittää että asia ei ole näin,vetoat vaan johonkin Kekekekekekeke Ruusperiin ja Erkki Mustakariin,koska he sanovat jotain niin sitä ei ole syytä epäillä? niinkö?
 

Kapo

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Taidat olla todellinen asiantuntija koska jos Rosberg jotain sanoo niin hän on aina oikeassa! Hänhän on voittanut jopa yhden maailmanmestaruuden ja ajanut F1-autoa viimeksi 20 vuotta sitten. Eli hänhän tietää enemmän F1-autoista kun nykyajan kuskit. Ja paskanmarjat. Kyllä 7-kertainen maailmanmestari taitaa tietää nämä asiat hieman paremmin kuin Keke. Ymmärrän kapo, Keken sana on laki.

Viitsisitkö laittaa vielä jonkun linkin jossa Schumi sanoo että auton voi hajottaa ajamalla sitä kovaa jos se on muuten luotettava.

Se, että sinä olet eri mieltä kuin Keke Rosberg ei vielä hirveästi vakuuta.


"Taidat olla todellinen asiantuntija koska jos Rosberg jotain sanoo niin hän on aina oikeassa! " vrt. että sinä sanot toisin. Hmm, kumpikohan mahtaa oikeasti olla uskottavampi lähde?

Grow up.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kapo kirjoitti:
Viitsisitkö laittaa vielä jonkun linkin jossa Schumi sanoo että auton voi hajottaa ajamalla sitä kovaa jos se on muuten luotettava.

Se, että sinä olet eri mieltä kuin Keke Rosberg ei vielä hirveästi vakuuta.


"Taidat olla todellinen asiantuntija koska jos Rosberg jotain sanoo niin hän on aina oikeassa! " vrt. että sinä sanot toisin. Hmm, kumpikohan mahtaa oikeasti olla uskottavampi lähde?

Tämä koko Rosberg-juttuhan käynnistyi Keken lausunnoista Saksalaisen iltapäivälehti Bildin haastattelussa jossa Keke haukkui Schumacherin täysin pystyyn ja sanoi ettei Schumacher ymmärrä mistään mitään. Eli tarkoitan tällä Keke jutullani tätä, että Rosbergin ei hirveästi kannattaisi vertailla omaa asiantuntemustaan M. Schumacheriin. Ilmeisesti et tätä tiennyt?

EDIT: Kannattaisi seurata F1-maailman tapahtumia ennen kuin latoo tänne faktoja. Joten jollain muullakin on hieman kasvettavaa.

Niin, keskustelen ajankohtaisista asioista F1-maailmassa. En tiedä sitten mistä sinä keskustelet. Ja jos pitää Rosbergin sanaa lakina ei ole F1-asiantuntijaa nähnytkään. Kekehän on voittanut jopa 5 osakilpailua F1. Mahtava saavutus.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Kapo kirjoitti:
Edit. aina paranee, nyt Kekekään ei tiedä mitään mistään. Ei sulle vielä kovin moni naura, spede

Ei voi kuin nauraa... Mies vaahtoaa että Schumin pitäisi lopettaa uransa koska on häpeäksi F1!? Melkoista asiantuntemusta Kekeltä?

Tätäkin ketjua katsoo niin Schumihan herätti taas F1 eloon...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
ultras kirjoitti:
Niin,ja en saisi olla tuota mieltä? Sinäkään et osaisi selittää että asia ei ole näin,vetoat vaan johonkin Kekekekekekeke Ruusperiin ja Erkki Mustakariin,koska he sanovat jotain niin sitä ei ole syytä epäillä? niinkö?
Tottakai saat olla juuri sitä mieltä kuin haluat. Olen vain ja ainoastaan pyytänyt perusteluja sille, miksi esimerkiksi Rosberg on tässä asiassa väärässä ja että miten asia oikeasti on. Jostain syystä tunnut olevan hyvin haluton vastaamaan.
 

Kapo

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Tämä koko Rosberg-juttuhan käynnistyi Keken lausunnoista Saksalaisen iltapäivälehti Bildin haastattelussa jossa Keke haukkui Schumacherin täysin pystyyn ja sanoi ettei Schumacher ymmärrä mistään mitään. Eli tarkoitan tällä Keke jutullani tätä, että Rosbergin ei hirveästi kannattaisi vertailla omaa asiantuntemustaan M. Schumacheriin. Ilmeisesti et tätä tiennyt?

Niinpä arvelinkin, keskustelet eri asioista kuin me maa-planeetalla asuvat. Mutta perus-trollauksella pääsee aika pitkälle nykyään Jatkoajassa. Tsekkaa The Original Jagsin edesottamuksia, voisit vielä kehittyä.


Edit. Keke jutttusi käynnistyi siis siitä että hän oli sanonut että Schumin pitäisi lopettaa. Silti, se viesti missä haukuit Kekeä koski hänen puheitaan siitä ettei autoa voi hajottaa ajamalla. Et edes pysty seuraamaan omaa ajatuksenjuoksuasi, miten luulet meidän muiden pystyvän sitä seuraamaan?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Speedye kirjoitti:
Tämä koko Rosberg-juttuhan käynnistyi Keken lausunnoista Saksalaisen iltapäivälehti Bildin haastattelussa jossa Keke haukkui Schumacherin täysin pystyyn ja sanoi ettei Schumacher ymmärrä mistään mitään.

En tiedä onko sanonut, että ei ymmärrä mistään mitään. Sen sijaan Keken mielestä Schumi on saattanut kaikki FI:n parissa työskentelevät häpeään törkeällä tempullaan. Eniten Kekeä vaikutti vituttavan se, että Schumi ei vieläkään myönnä tekoa tahalliseksi, vaikka kaikki muut asian näin näkevätkin.

Ihmettelen, miksi 7-kertaisen maailmanmestarin kannattaa alentua näin reikäpäisiin temppuihin. Mutta eihän tuo uutta ole Schumille.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kapo kirjoitti:
Niinpä arvelinkin, keskustelet eri asioista kuin me maa-planeetalla asuvat. Mutta perus-trollauksella pääsee aika pitkälle nykyään Jatkoajassa. Tsekkaa The Original Jagsin edesottamuksia, voisit vielä kehittyä.


Edit. Keke jutttusi käynnistyi siis siitä että hän oli sanonut että Schumin pitäisi lopettaa. Silti, se viesti missä haukuit Kekeä koski hänen puheitaan siitä ettei autoa voi hajottaa ajamalla. Et edes pysty seuraamaan omaa ajatuksenjuoksuasi, miten luulet meidän muiden pystyvän sitä seuraamaan?

En tiedä miten pitkälle olet lukenut tätä ketjua, mutta tuo Keken Monacoa koskeva Schumacher-kommentihan on jo vanhaa tavaraa. Uusin juttu tästä tuli kun Rosberg ei malttanut lopettaa vaan haukkui Schumacherin mm. Ruoanlaitto- ja seksielämään liittyvissä asioissa. Todellista asiantuntemusta. Voit tsekata vaikkapa iltasanomien sivuilta tähän asiaan liittyvän uutisen niin pysyt kärryillä mistä puhun.

EDIT: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1182529 tuossa linkki juttuun.. Todellista asiantuntemusta joka sana. Tai sitten ei.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Designer kirjoitti:
Tottakai saat olla juuri sitä mieltä kuin haluat. Olen vain ja ainoastaan pyytänyt perusteluja sille, miksi esimerkiksi Rosberg on tässä asiassa väärässä ja että miten asia oikeasti on. Jostain syystä tunnut olevan hyvin haluton vastaamaan.

Kuten sanottua,mies tietää varmasti enemmän kuin minä F1. Tuskinpa hän mediassa alkaa syyttelemään että Kimi hajottaa itse autonsa,vaikka näin kävisikin. Minun mielestä Kimi vie autonsa aina äärirajoille ja haluaa ottaa säädöistä kaikki irti että saisi taistella voitoista,tämän takia auto hajoaa..On vain minun spekulointa. Millaisen vastauksen oikein haluaisit?

Sekin on varmaan Schumin "tuuria" kun moottori on pamahtunut ties milloin,en edes muista. Milloin Alonsolla on auto hajonnut!? Sinällään outoa että Jäämiehelle sattuu näitä usein vrt. muihin...
 

Kapo

Jäsen
Speedye kirjoitti:
En tiedä miten pitkälle olet lukenut tätä ketjua, mutta tuo Keken Monacoa koskeva Schumacher-kommentihan on jo vanhaa tavaraa. Uusin juttu tästä tuli kun Rosberg ei malttanut lopettaa vaan haukkui Schumacherin mm. Ruoanlaitto- ja seksielämään liittyvissä asioissa. Todellista asiantuntemusta. Voit tsekata vaikkapa iltasanomien sivuilta tähän asiaan liittyvän uutisen niin pysyt kärryillä mistä puhun.


En ole ketjua hirvittävän suurella innolla seurannut.

Ihmettelen silti miksi lainaat viestejäni ja vastaat niihin jos et puhu samasta asiasta. Asia josta minä puhuin on se, että mielestäni F1-autoa ei saa äärirajoilla ajamalla hajalle jos sen luotettavuus on hyvällä tasolla. Mielestäni myöskään Keken ilmeisen typerät kommentit Schumin yksityiselämästä eivät vähennä hänen asiantuntemustaan kommentoida F1 autojen tekniikkaa.

Väärinkäsitys siis, eipä kummempaa. Molemminpuolinen.
 

Kapo

Jäsen
ultras kirjoitti:
Kuten sanottua,mies tietää varmasti enemmän kuin minä F1. Tuskinpa hän mediassa alkaa syyttelemään että Kimi hajottaa itse autonsa,vaikka näin kävisikin. Minun mielestä Kimi vie autonsa aina äärirajoille ja haluaa ottaa säädöistä kaikki irti että saisi taistella voitoista,tämän takia auto hajoaa..On vain minun spekulointa. Millaisen vastauksen oikein haluaisit?

Sekin on varmaan Schumin "tuuria" kun moottori on pamahtunut ties milloin,en edes muista. Milloin Alonsolla on auto hajonnut!? Sinällään outoa että Jäämiehelle sattuu näitä usein vrt. muihin...

Edelleen kysyn, eikö autourheilun jalo tarkoitus ole viedä sekä mies, että laitteisto äärirajoille? Eikö F1-auton tarkoitus ole tulla mahdollisimman lujaa ja äärirajoilla?

Turha väittää ettei Schumi tuo Ferraria aivan reikäpäänä jos se ei muuten ole kilpailukykyinen. Silti Ferrari ei hajoa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Speedye kirjoitti:
Hienoa! Ihmettelen vaan minkä takia kirjoitit tähän ketjuun jos sanomasi on "Kimi on parsa". Parahin Saku olet erehtynyt ketjusta.
Koska halusin nauraa sulle ihan julkisestikin.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Kapo kirjoitti:
Edelleen kysyn, eikö autourheilun jalo tarkoitus ole viedä sekä mies, että laitteisto äärirajoille? Eikö F1-auton tarkoitus ole tulla mahdollisimman lujaa ja äärirajoilla?

Turha väittää ettei Schumi tuo Ferraria aivan reikäpäänä jos se ei muuten ole kilpailukykyinen. Silti Ferrari ei hajoa.

Rautalangasta... Tottakai kilpa-autoilussa ajetaan kuljettajien taitojen äärirajoilla,kysymys onkin auton äärirajoille viemisestä ja silloin on vaarana että se ei kestä,ei tule sellaista mieleen että Kimi hiukan antaisi armoa autolleen vaan yrittää vetää kisan läpi "hana pohjassa",oli tilanne mikä oli. Schumaher ja Alonso tietävät realiteetit että autosta ei koko kisaa voi ottaa sen maksimaalista tehoa irti.
 

Kapo

Jäsen
ultras kirjoitti:
Rautalangasta... Tottakai kilpa-autoilussa ajetaan kuljettajien taitojen äärirajoilla,kysymys onkin auton äärirajoille viemisestä ja silloin on vaarana että se ei kestä,ei tule sellaista mieleen että Kimi hiukan antaisi armoa autolleen vaan yrittää vetää kisan läpi "hana pohjassa",oli tilanne mikä oli. Schumaher ja Alonso tietävät realiteetit että autosta ei koko kisaa voi ottaa sen maksimaalista tehoa irti.

Ei typeryydet rautalangasta vääntäen vähemmän typeriksi tule :)

Eiköhän kuka tahansa säästä autoa jos on mahdollisuus. Varsinkin moottoria nykysäännöillä, mutta moottoriha Räikkösellä on kestänyt itseasiassa aika hyvin viimeajat.
Toisaalta, minkäs teet josset muuten pysy perässä? Antaa periksi? Ehkäpä juuri sen takia Montoya on niin kuuma nimi kuljettajamarkkinoilla verrattuna Räikköseen.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Kapo kirjoitti:
Ei typeryydet rautalangasta vääntäen vähemmän typeriksi tule.

Eiköhän kuka tahansa säästä autoa jos on mahdollisuus. Varsinkin moottoria nykysäännöillä, mutta moottoriha Räikkösellä on kestänyt itseasiassa aika hyvin viimeajat.
Toisaalta, minkäs teet josset muuten pysy perässä? Antaa periksi? Ehkäpä juuri sen takia Montoya on niin kuuma nimi kuljettajamarkkinoilla verrattuna Räikköseen.

Sinun kohdalla ne ei tule kyllä...

Sen takia Kimi on haluttu kuljettajamarkkioilla koska on nopea jos saa nopean auton alleen! Olenko kieltänyt sen jossain? Kimillä kestää auto nyt paremmin kuin viime kaudella mutta onpa McLarenin vauhti ollutkin hiljaisempaa tällä kaudella. (ennen tätä monacon GP:tä.)
 

Kapo

Jäsen
ultras kirjoitti:
Sen takia Kimi on haluttu kuljettajamarkkioilla koska on nopea jos saa nopean auton alleen! Olenko kieltänyt sen jossain? Kimillä kestää auto nyt paremmin kuin viime kaudella mutta onpa McLarenin vauhti ollutkin hiljaisempaa tällä kaudella. (ennen tätä monacon GP:tä.)

En tehnyt mitään olettamuksia sinun mielipiteestäsi Kimin nopeudesta. Minusta vain on mielenkiintoista se, että kaikki tallit haluavat Räikkösen palveluksia vaikka hän kuulemma hajottaa autonsa ajamalla liian rämäkästi. Sellainen kuljettajahan ei ole minkään arvoinen.

Tuossahan itsekin toteat että McLaren on joko melko luotettava tai nopea. Rellu ja Fefe ovat hyvin luotettavia JA nopeita. Tätä minä en pysty millään Räikkösen syyksi laskemaan.

Kilpa-auto joka ei kestä äärirajoilla ajamista on konseptinakin aivan järjetön.

Edit. Tottakai autoa tulee säästää jos siihen on mahdollisuus koska ne ovat herkkiä laitteita ja voivat hajota. Liian kovan ajamisen laittaminen kilpa-auton toistuvan rikkoutumisen syyksi on kyllä silti liian paksua.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Kaikki haluavat nopean kujettajan,tottakai. Itse ainakin laskisin Monacon GP:n auton hajoamisen Kimin syyksi,hänellä ei olisi ollut mitään hätää ajella Alonson perässä turvallisen matkan päässä että auto pääsee jäähtymään,vaan hän painosti kokoajan Alonsoa vaikka ohittaminen oli mahdotonta,ja tulos oli mikä oli. Eiköhän se Kimille taota päähän kun vaihtaa tallia että järjen käyttö on sallittua tietyissä tilanteissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kimin keskeytyksistä sen verran suhteessa Montoyaan, että sen ajan kun miehet ovat ajaneet samassa talissa, niin matka kisassa Kimillä on jäänyt kesken 5 kertaa, joista 2 on tullut tällä kaudella. Kaikki varmasti muistavat tämän kauden keskeytyksien syyt.
Viime kaudella kisa jäi kesken Euroopan gp:ssä viimeisellä kierroksella eturipustuksen hajottua. Imolassa kun kiertokanki tms, meni paskaksi, ja Saksassa, kun varikkohenkilökunta unohti kiristää ohjauksen hydrauliikasta jonkun ruuvin kunnolla.

Montoyalla kisa on jäänyt kesken 9 kertaa, joista 3 on tullut tällä kaudella. Kerran on mennyt tällä kaudella moottori, kerran on elektroniikka pettänyt, ja kerran ei vaan ajotaidot riittänyt radalla pysymiseen.
Viime kaudella tuli kesketyksiä tuli moottoririkosta, elektroniikan pettämisest, hydrauliikan pettämisestä, mustastalipusta, kiertokangen pettämisestä, kolarista ja siitä kun ei vaan saanut pidettyä autoa radalla (spa).

Montoya on sitten ajanut myös kaksi kisaa Kimiä vähemmän tällä välillä, joten en oikein ymmärrä mitenkä Kimillä hajoaa auto aina ja Montoyalla ei ikinä.
Menihän Kimiltä viime vuonna harjoituksissa moottori turhan usein, mutta eiköhän tuo kisan tulos kuitenkin ratkaise eniten.

Kimillä on siis viime kausi ja tämä kausi tähän mennessä yhteensä 3kpl keskeytyksiä suoraan teknisistä syistä, joista yksi olisi saatu pois, jos varikolla oltaisiin huolellisia. Kimi kuluttaa autoaan siis ihan hiton paljon enemmän, kuin tallikaveri.

Tuo Euroopan gp:n ohitus, jonka eräs nimimerkki nostaa onnistuneesti Kimin viaksi, on myös vähän ristiriitainen sääntöjen mukaan. Jos eräs Kanadalais kuski olisi sääntöjen mukaan antanut tilaa kuten pitää, niin keskeytystä ei olisi ikinä tullut.
Ja minusta on ihan oikea asenne, että ei pyydellä kierroksella ohitettavilta sitä tilaa puolta kierrosta, vaan otetaan se itse, jos sitä ei saa. Samalla tavalla toimii Schumikin, joten en näe mitenkä se Kimin tekemänä on jotenkin tyhmä temppu.

Olisi ihan oikeasti hyvä tarkistaa edes vähän niitä faktoja, ennen kuin rupeaa pätemään keskeytyksien määrillä, ja syillä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ultras kirjoitti:
Kaikki haluavat nopean kujettajan,tottakai. Itse ainakin laskisin Monacon GP:n auton hajoamisen Kimin syyksi,hänellä ei olisi ollut mitään hätää ajella Alonson perässä turvallisen matkan päässä että auto pääsee jäähtymään,vaan hän painosti kokoajan Alonsoa vaikka ohittaminen oli mahdotonta,ja tulos oli mikä oli. Eiköhän se Kimille taota päähän kun vaihtaa tallia että järjen käyttö on sallittua tietyissä tilanteissa.

Mclarentallin johdon mietteitä kisan jälkeen Kimin keskeytyksestä.

"McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis vahvisti Monacon GP:n jälkeen, ettei Kimi Räikkösen keskeytys johtunut moottoririkosta, vaan kuumien pakokaasujen polttamista johdoista.

Räikkösen auton lämpötila nousi liian korkeaksi toisen varikkokäynnin aikana, ja turva-auton perässä hitaasti ajettaessa ilmavirta ei viilentänyt tarpeeksi. Jäähdytysongelma ilmeni viime viikon testeissä käyttöönotetun uudistetun osan myötä.

- Emme saaneet pakokaasujärjestelmää jäähdytettyä ilmavirtauksella, joten se poltti sähköjohtoja. Tilanne on tietysti sama kaikille, mutta viemme kehitystyötämme mahdollisimman nopeasti eteenpäin. Tähän liittyvä moottorinkate uusittiin Paul Ricardin testeissä. Asia oli pienestä kiinni, sillä Juan Pablon auton kanssa ei ollut mitään ongelmia, Dennis selvitti Räikkösen ongelmaa MTV3:n haastattelussa.

Samainen vika aiheutti Räikkösen autossa pienen tulipalon jo torstain harjoituksissa.

- Turva-auto paljasti meidän akilleen kantapäämme moottorinkatteen lämpösuojuksen suhteen, McLaren-Mercedeksen F1-yksikön johtaja Martin Whitmarsh myönsi."


Ehkä nuo häiskät eivät sitten vain tiedä tallinsa asioista mitään. Tai koittavat nostaa Kimin arvoa kuljettajamarkkinoilla, joka kuulostaa taas Mclarenin intresseihin nähden täysin älyttömältä kuviolta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ihmettelen, miksi joidenkin mielestä Schumin lopettaminen olisi jonkinlainen menetys formulasirkukselle. Mies näytti tasonsa viime viikonloppuna. Mikäli olisin ollut Alonso, niin olisin säikäyttänyt Schumia pikkasen ja ajanut Schumin auton takaosaan. Oma auto siinä tietysti olisi mennyt paskaksi, mutta Schumi olisi saanut opetuksen, että kannattaa jättää tuollaiset hengenvaaralliset temput pois. Sitten vaan olisin schumimaisesti selitellyt, että tällaista sattuu silloin tällöin autourheilussa. Kukaan ei uskalla kilpailla Schumia vastaan, kun tietävät, että kaverilta puuttuu muutama mutteri päästä ja tekee mitä tahansa voiton eteen. Varmaan joku Schumi-fani saa kiksejä noin mielenvikaisilla tavoilla hankituista mestaruuksista. Sekin kertoo Schumacherista jotain, että vikitteli varatun naisen aikoinaan itselleen. Corinnahan seurusteli H-H Frenzenin kanssa. Siinäkään ei ajateltu ketään muuta kuin itseä. No, onneksi Schumi lopettaa tämän kauden jälkeen kun ei uskalla ajaa ensi kaudella Räikköstä vastaan samassa tallissa. Formulat muuttuvat piinavan 17 vuoden odotuksen jälkeen jälleen hienoksi, rehdiksi ja urheilulliseksi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
ultras kirjoitti:
Kuten sanottua,mies tietää varmasti enemmän kuin minä F1. Tuskinpa hän mediassa alkaa syyttelemään että Kimi hajottaa itse autonsa,vaikka näin kävisikin. Minun mielestä Kimi vie autonsa aina äärirajoille ja haluaa ottaa säädöistä kaikki irti että saisi taistella voitoista,tämän takia auto hajoaa..On vain minun spekulointa. Millaisen vastauksen oikein haluaisit?
No juuri tuollaisen vastauksen halusin, eli sinun käsityksesi siitä, miksi Räikkösen auto hajoaa niin usein jos kerran sattumasta ei ole kyse. Sitähän tässä koko ajan olen kysellytkin. Se vaan on niin, että jos auto toimii normaalisti, se ei kilpailussa hajoa äärirajoille viemisestä ja säädöistä kaiken irti ottamisesta. Auton epänormaali toiminta on äärimmäisen harvoin kuskin vika, joten niissä tapauksissa syyllistä pitää etsiä joko tallin varikolta tai suunnitteluosastolta. McLarenilla on epäluotettavan auton maine, ja siihen ovat niin Häkkinen kuin Räikkönenkin syyttömiä vaikka sinä monen muun ohella tunnut toisin toivovankin - syystä tai toisesta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Blackie kirjoitti:
Itse ihmettelen, miksi joidenkin mielestä Schumin lopettaminen olisi jonkinlainen menetys formulasirkukselle. Mies näytti tasonsa viime viikonloppuna. Mikäli olisin ollut Alonso, niin olisin säikäyttänyt Schumia pikkasen ja ajanut Schumin auton takaosaan. Oma auto siinä tietysti olisi mennyt paskaksi, mutta Schumi olisi saanut opetuksen, että kannattaa jättää tuollaiset hengenvaaralliset temput pois. Sitten vaan olisin schumimaisesti selitellyt, että tällaista sattuu silloin tällöin autourheilussa. Kukaan ei uskalla kilpailla Schumia vastaan, kun tietävät, että kaverilta puuttuu muutama mutteri päästä ja tekee mitä tahansa voiton eteen. Varmaan joku Schumi-fani saa kiksejä noin mielenvikaisilla tavoilla hankituista mestaruuksista. Sekin kertoo Schumacherista jotain, että vikitteli varatun naisen aikoinaan itselleen. Corinnahan seurusteli H-H Frenzenin kanssa. Siinäkään ei ajateltu ketään muuta kuin itseä. No, onneksi Schumi lopettaa tämän kauden jälkeen kun ei uskalla ajaa ensi kaudella Räikköstä vastaan samassa tallissa. Formulat muuttuvat piinavan 17 vuoden odotuksen jälkeen jälleen hienoksi, rehdiksi ja urheilulliseksi.

Viiltävää analyysia. Tuo Corinna juttu veti jo pohjat, ei kannattaisi Kiminkään hirveästi leuhkia tyttöystävällään joka seurustelee Kimin kanssa vain yhden asian takia. Raha. Ja olet sitä mieltä, että Schumacher on mielenvikaisesti hankkinut 7 mestaruutta? Hyvä vitsi. Sinustahan Blackie voitaisiin leipoa jatkoajan virallinen vitsiniekka, sen verran huonoja vitsisi ovat. Ja en tiedä, mutta minusta tuntuu että joltain muultaki taitaa puuttua muttereita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös