Speedye kirjoitti:
Tämä "on ajanut pitkän uran" on kyllä aivan amatöörikommentti. Ajoihan Häkkinenkin 12 vuotta ja voitti "vain" 2 MM-titteliä. Coulthard on ajanut myös tuon 12 kautta ellei enemmänkin ja ei ole voittanut MM-titteliä kertaakaan. Eli kyllä se johtuu jostain aivan muusta kuin pitkän uran ajamisesta.
Mielummin pitäisin Schumacheria F1-sirkuksen Wayne Gretzkynä. Pitkä urahan Waynellä oli ja laittoi kaikki Howen ennätykset(vrt. Senna, Prost) uusiksi. Lisäksi mies on ulosanniltaan vähän toista luokkaa kuin esim. Häkkinen ja Räikkönen. Alonsokin on tällä alueella aika vaisu. Rosbergista on kasvamassa hyvää vauhtia uusi Schumi. Itse aionkin alkaa kannattaamaan Nicoa kun Michael lopettaa. Harmi vain, toista Michaelia ei tule koskaan.
Häkkinen ajoi kyllä vain 11 kautta formuloissa, joista vain 3 semmoisella kalustolla, jolla oli mahdollisuus voittaa mm-titteli. 2 kertaa mies sen sitten voitti.
Tai ainakin minä saan F1-uran pituudeksi 11 vuotta, kun lasketaan vuodesta 91 vuoteen 01. Sillä välillä Mika ajoi F1:ssä.
Schumilla kausia on kuitenkin nyt takana jo 15, ja tämä on 16 kausi. Että kyllä minusta Schumilla on poikkeuksellisen pitkä F1 ura takanapäin (Prosti ajoi 13 kautta).
P.S. Mietin tuota kirjoitustani jälkeenpäin (siis jo ennen sinun vastinetta), ja ajattelin, että pitäisi käydä tarkentamassa, että on ajanut pitkän uran huipulla. Harva kuitenkin saa ajaa suurimman osan urastaan voittajatallissa (tosin sehän onkin parhaiden etuoikeus).
Ja ehkä minä olen turhan katkera siitä, että Schumi vei Sennan paaluennätyksen nimiinsä joku aika sitten. Sen tilaston Schumi vei kuitenkin vain ja ainoastaan sen takia, että on saanut ajaa Sennaa pidemmän uran (mutta siis onhan Schumi ajamalla paalunsa kuitenkin ansainnut).
Muutenhan tilastot on aika karua luettavaa Schumin eduksi.
Tuossa siis kimmoike koko uranpituuden esiin ottamiseen.
Mutta olet sikäli kyllä oikeassa tuon vertauksen suhteen, että se pitäisi ehkä tehdä mielumminkin Wayneen, jos haluaa vertausta hakea jääkiekon puolelta.
Hoween hain sitä vertausta lähinnä uranpituuden kautta.
Kimi on sitten varmaan Eric Lindros (tosin miehellä on vielä aikaa nousta tästä kategoriasta pois), ja Alonso taitaa olla Fobban. Nico on varmaankin Crosby. Mutta se siitä vertailusta lätkän puolelle.
Sitä en taas ymmärrä mitä tuolla ulosannilla on tekemistä minkään kanssa. Mutta kyllähän Mika mediaa kohtaan oli itse aurinko, kun vertaa Räikköseen.
Alonsokin on hoitanut hommansa mediaa kohtaan ihan ok, ja radalla sitten näyttänyt kuka on tällä hetkellä pomo.
Mutta eihän siinä. Omalta osalta koko vertailu homma on nyt ohi. Ei näistä mitään kovin hedelmällistä keskustelua kuitenkaan seuraa, jos toinen puoltaa omaa suosikkia ja toinen omaansa. Ja sitten välissä kolmas käy kertomassa oman suosikkinsa.