F1-kausi 2006

  • 20 002
  • 501

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Juuh.. tuolla videolla saa nauraa kun Schumi pitää sadekelillä Häkkistä ja muita kuljettajia pilkkanaan. Häkkinen kyntää nurmikkoa useaan otteeseen kun Schumacher painaa aivan omassa luokassaan.

Tuo Silverstonen kisa jossa Häkkinen kyntää nurmikolla oli kyllä vähintäänkin mielenkiintoinen. Koko kisan ajan tuli vettä. Häkkinen oli vetänyt Schumiin about 50 sekan kaulan, kun joku ajo kotteronsa seinään tai sitten muuten vaan jätti sen pahaan paikkaan. No turva-auto radalle, ja porukka kasaan.
Kun porukka oli kasassa Häkkinen jostain kumman syystä sekoitti pasmansa täysin, ja Schumi sai ajaa lopulta helppoon voittoon.

Sadekelillä Schumi oli maailmanparas tuohon aikaan. Tämän päivän tilanteesta on paha sanoa juuta tai jaata, kun ei ole sateella juurikaan ajettu. Ja viimeisin muistikuva Schumin sadekelin ajotaidoista on seinään ajo Brasilian kisassa jokunen vuosi takaperin.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mack kirjoitti:
Huikee ketju analyyseineen. Parhaassa tapauksessa ilman ajokorttia olevat kaverit osaa analysoida F-1 kuskien tuntemuksia, virheitä ja suorituksia. On ajamista ja on AJAMISTA. Voin esim. kuvitella skenaarion missä postikoneen lentäjä pätee hävittäjälentäjälle lentämisen saloista.

Huikee kommentti, ehkä tämän palstan kaikkien aikojen huikein! Ton saman kommentin sä voisit Mack laittaa lähes kaikkiin tämän palstan keskusteluketjuihin...

- miten kukaan voi analysoida euroviisu laulajia kun oma lauluääni on perseestä?
- miten kukaan voi analysoida jääkiekkopelaajan virheitä kun itse ei pysy edes luistimilla?
- miten kukaan voi analysoida jalkapallopelaajan virheitä kun itse ei osaa edes potkaista palloa oikein?

Jne... jne...

Kyllähän tämänkin palstan "suuri suosikki" Erkki Mustakari kritisoi kuljettajia aina välillä omalla tyylillään, mutta tuskinpa Ekikään McLarenia tai Ferraria kovin näyttävästi veisi läpi Rougen mutkan 340 km / h.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HCM kirjoitti:
Huikee kommentti, ehkä tämän palstan kaikkien aikojen huikein! Ton saman kommentin sä voisit Mack laittaa lähes kaikkiin tämän palstan keskusteluketjuihin...

- miten kukaan voi analysoida euroviisu laulajia kun oma lauluääni on perseestä?
- miten kukaan voi analysoida jääkiekkopelaajan virheitä kun itse ei pysy edes luistimilla?
- miten kukaan voi analysoida jalkapallopelaajan virheitä kun itse ei osaa edes potkaista palloa oikein?

Jne... jne...

Kyllähän tämänkin palstan "suuri suosikki" Erkki Mustakari kritisoi kuljettajia aina välillä omalla tyylillään, mutta tuskinpa Ekikään McLarenia tai Ferraria kovin näyttävästi veisi läpi Rougen mutkan 340 km / h.

Nimenomaan! 90% näistä palstoista on akkamaista ruikuttamista. Piste. Loput 10% on mielenkiintoista keskustelua aiheista oikeissa mittasuhteissa ilman että pää on omassa perseessä. (Kyllä, lukemat ovat vain heittoja)


MACK
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mack kirjoitti:
Häkkisen kahden MM-voiton jälkeen kaudella 2000, Schumi oli kesällä kämmäillyt, auto oli pettänyt ja oliko peräti oma broidikin vetänyt ekassa mutkassa Michaelin pellolle. Mikalla oli vahva kuristusote mestaruuteen, Schumi voitti Monzan 2000 vaikean kesän päätteeksi ja loput kauden kisat, siinä oli sitä hermojen hallintaa. Sen jälkeen taisi ottaa vielä muutaman MM-voiton, jos oikein muistan...

MACK

Schumilta paukahti moottori kahdessa peräkkäisessä kisassa. Mikalle tosin oli käynyt sama kauden kahdessa ekassa kisassa. Tosin Mikan kohdalla sillä ei varmastikkaan ole mitään väliä, kun se ei tue Schumin ylistämistä.
Vahva kuristusote? Mikalla oli 4 pisteen johto ennen Indianapoliksen (kauden kolmanneksi viimeinen kisa) kisaa, jota Mika ennen keskeytystä johti.
Schumi sitten seuraavaksi Japanin kisan, ja mestaruus oli ratkennut.

Hyvän kauden lopun Schumi veti ei siinä mitään, mutta mersun moottorin suosiollisella avustuksella.

EDIT: Jos Mclarenilla olisi käytetty tallimääräyksiä, niin Mikalla olisi ollut tuolla kaudella 2 voittoa ja 8 pistettä enemmän. Joten mestaruus olisi ollut vielä Malesian kisassa auki.

Ja lisäys tuohon ekaan lauseeseen (siis tarkennusta). Elikkä Schumilta paukahti moottori Ranskan kisassa, mutta Itävallassa mies oli kolarissa ekalla kierroksella.

EDIT: Vielä tarkennusta.
Itävallassa ekalla kierroksella keskeytti Schumi, Trulli, Fisichella.
Lisäksi Schumi keskeytti Saksan kisassa ekalla kierroksella. Siellä oli kiistakumppanina jälleen Fisichella.

Elikkä Mika ja Schumi kärsivät molemmat 3 keskeytystä kauden aikana. Että sikäli taisto siltä osin oli reilu. Keskeytykset eivät mestaruutta ratkaisseet.
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Schumilta paukahti moottori kahdessa peräkkäisessä kisassa. Mikalle tosin oli käynyt sama kauden kahdessa ekassa kisassa. Tosin Mikan kohdalla sillä ei varmastikkaan ole mitään väliä, kun se ei tue Schumin ylistämistä.
Vahva kuristusote? Mikalla oli 4 pisteen johto ennen Indianapoliksen (kauden kolmanneksi viimeinen kisa) kisaa, jota Mika ennen keskeytystä johti.
Schumi sitten seuraavaksi Japanin kisan, ja mestaruus oli ratkennut.

Hyvän kauden lopun Schumi veti ei siinä mitään, mutta mersun moottorin suosiollisella avustuksella.

EDIT: Jos Mclarenilla olisi käytetty tallimääräyksiä, niin Mikalla olisi ollut tuolla kaudella 2 voittoa ja 8 pistettä enemmän. Joten mestaruus olisi ollut vielä Malesian kisassa auki.

Ja lisäys tuohon ekaan lauseeseen (siis tarkennusta). Elikkä Schumilta paukahti moottori Ranskan kisassa, mutta Itävallassa mies oli kolarissa ekalla kierroksella.

EDIT: Vielä tarkennusta.
Itävallassa ekalla kierroksella keskeytti Schumi, Trulli, Fisichella.
Lisäksi Schumi keskeytti Saksan kisassa ekalla kierroksella. Siellä oli kiistakumppanina jälleen Fisichella.

Elikkä Mika ja Schumi kärsivät molemmat ainakin 3 keskeytystä kauden aikana.

No, koska tämän ketjun viimeaikainen pointti on ilmeisesti ollut Schumin todistaminen Minardi-kuskin tasolle, eikä Mikan saavutukset ole tässä nyt olleet kuin sivuroolissa, niin epähuomiossa en muistanut kehua Mikan 2000-kautta. Tehdään se nyt, Häkkinen siis keskeytti alkukaudesta, se oli varmasti vaikea vaihe kautta mutta Mika ajoi tosi hyvin.

Eli, Monacosta Saksan osakisaan asti Michael keskeytti 3 kisaa, jäi kerran sijalle 20, pääsi pisteille kerran. Mika keräili mukavat pisteet näissä skaboissa. Tämän jälkeen Mika pesi Schumin Unkarin ja Belgian kisoissa. Kyse oli henkisistä asioissa. Jos nyt sinisillä silmillä väität ettei tuossa ole henkistä kuristusotetta, niin ilmeisesti urheilumaailmassa kaikki todella pelataan papereilla tutkimalla keskeytyksiä ja pisteitä siellä sun täällä. Toistetaan nyt sitä samaa, eli kesällä Häkä oli ottanut Schumin vahvan johdon pistetaulukossa kiinni, tullut rinnalle ja mennyt ohi, ja siitä vielä Schumin uusi nousu oli henkisesti kova juttu(muistetaan että tässä puhuttiin miten heikkohermoinen kaveri on kyseessä). Sanoisin miehen uran kovin. Sen jälkeen ajelikin pari kautta niin ettei kellään ollut mitään sanomista, paitsi tietenkin jos jokin ohitus oli sikamainen siinä ja siinä osakisassa vuonna se ja se.


MACK
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mack kirjoitti:
Eli, Monacosta Saksan osakisaan asti Michael keskeytti 3 kisaa, jäi kerran sijalle 20, pääsi pisteille kerran. Mika keräili mukavat pisteet näissä skaboissa. Tämän jälkeen Mika pesi Schumin Unkarin ja Belgian kisoissa. Kyse oli henkisistä asioissa.

MACK

Oletin kyllä, että et jauhanut noista henkimaailman asioista enää, kun rupesit puhumaan kaudesta 2000. Olit kuitenkin tehnyt kappaleenjaonkin, etkä siinä kappaleessa mainunnit henkistäkanttia sanallakaan.
Elikkä siis käytännössa tartuin kohtaan tiukka kuristuote, ilman mitään viitettä henkimaailman asioihin.

Mitä enemmän muuten kirjoittaa ja muistelee noita vanhoja Schumi vs Häkä taisteluja, sitä enemmän ne haluisi elää uudestaan. Jätkät veti hienoja skaboja useamman vuoden, ja molemmat voittivat oman osuuden kisoistaan.
Onpahan Schumikin sanonut kaipaavansa taisteluja Häkkisen kanssa.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
Se että Damon Hill alkoi lähestymään uhkaavasti johti ilmeisesti Schumacherin murtumiseen (jälleen kerran) paineen alla ja Schumi joutui puristamaan liian kovaa pitääkseen Hillin takanaan joka sitten johtikin Schumacherin ulosajoon tunnetuin seurauksin.

Mä en jaksa muuten kommentoida tätä "ympyräajoa jonossa", mutta ihmeen hyvin se Schumi pärjää/on pärjännyt noinkin hermoheikoksi kaveriksi. Pistänyt vissiin suurimman osan lajin ennätyksistä uusiksi? Onko ne muut niin paljon huonompia?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Taze kirjoitti:
Pistänyt vissiin suurimman osan lajin ennätyksistä uusiksi? Onko ne muut niin paljon huonompia?

Suurimman osan ennätyksistä Schumi on pistänyt uusiksi vain sen takia, että on ajanut pitkän uran. Itseasiassa Schumi taitaa olla tässä suhteessa uudisraivaajan roolissa, sillä ei minun mieleeni ainakaan tule ennen Schumia vastaavan mittaista uraa.

Tulevaisuudessa tilanne tulee tietenkin muuttumaan, sillä Alonso ajaa varmasti lähes yhtä pitkän uran, Nicokin kerkee ajamaan mittavan uran.

Schumi on siis F1:sten Gordie Howe, noin karrikoidusti. Mutta eipä sikäli, eihän se Schumin vika ole, että on ns. "ensimmäinen" lajiaan. Että kyllä mies ansaitsee täyden tunnustuksen meriiteistään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher <- Kaikki tarvittava tieto Schumista englanniksi (eipähän voi kukaan väittää, että värilasitpäässä kirjoitettua paskaa).

Eräästä lahjoituksestakin löytyi tuolta kiva lisäinfo.
n 2005, Schumacher donated US$10 million to charity for the 2004 Indian Ocean earthquake in a charity show on the German television network ZDF. It was later announced that Schumacher's bodyguard, Burkhard Cramer, and Cramer's two sons, had died while on holiday in Phuket, Thailand.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Speedye kirjoitti:
Tuo Schumacher vs. Häkkinen tapaus F3-formuloissa tapahtui. Mutta siinäkään tilanteessa ei Schumacher tehnyt mitään väärää. Hän peitti normaalisti ohituksen kuten tuossa jo joku muukin totesi eikä todellakaan kiilannut Häkkistä seinään. Vauhtia ei muuten varmasti ollut 250km/h, suoran päässä olisi ehkä juuri ja juuri ollut mutta ei tuossa kohdassa. Eli tässäkin on nyt vähän taas joillain jonkinväriset lasit päässä.

Kyseisessä ohitustilanteessa Schumacher nosti täysin ennalta arvaamatta keskellä suoraa jalkaa kaasulta saadakseen Häkkisen ajamaan peräänsä. Ja onnistui. Tilanne oli normaali Schumille tyypillinen kusipääteko pattitilanteessa, jota ei pystynyt pelkästään ajamalla ratkaisemaan. Silloin täytyy ottaa saksalaisen huikea keinovihko käyttöön. Häkkinen myös kämmäsi tilanteen turhalla yli-innokkuudella, koska olisi voinut varmistella voiton kruisailemalla kakkossijan ilman vaaratilanteita.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Turha vähätellä Schumin meriittejä sen takia että on ajanut pitkän uran,suhteuttakaa mestaruudet ajettuihin kausiin. Miehellä on 15 kautta takana F1:ssä joissa 7 mestaruutta,enpä usko että kenestäkään nykykuskista on niitä rikkomaan. Se on paskapuhetta vähätellä Schumin menestystä ja sanoa: "helppo on ottaa voittoja kun istuu voittaja-autossa",syy miksi hän istuu siinä on hänen kykynsä tehdä autosta voittaja. Katsokaa mikä Ferrari oli ennen Schumia ja hänen muutamaa mukana tuomaansa velhoa.

Jos/kun Kimi siirtyy Ferrarille niin muistakaa valituksenne Ferraria kohtaa myös silloin. (Toivottavasti Kimi ei ikinä saavu Maranelloon!)
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Suurimman osan ennätyksistä Schumi on pistänyt uusiksi vain sen takia, että on ajanut pitkän uran. Itseasiassa Schumi taitaa olla tässä suhteessa uudisraivaajan roolissa, sillä ei minun mieleeni ainakaan tule ennen Schumia vastaavan mittaista uraa.

Tulevaisuudessa tilanne tulee tietenkin muuttumaan, sillä Alonso ajaa varmasti lähes yhtä pitkän uran, Nicokin kerkee ajamaan mittavan uran.

Schumi on siis F1:sten Gordie Howe, noin karrikoidusti. Mutta eipä sikäli, eihän se Schumin vika ole, että on ns. "ensimmäinen" lajiaan. Että kyllä mies ansaitsee täyden tunnustuksen meriiteistään.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher <- Kaikki tarvittava tieto Schumista englanniksi (eipähän voi kukaan väittää, että värilasitpäässä kirjoitettua paskaa).

Eräästä lahjoituksestakin löytyi tuolta kiva lisäinfo.
n 2005, Schumacher donated US$10 million to charity for the 2004 Indian Ocean earthquake in a charity show on the German television network ZDF. It was later announced that Schumacher's bodyguard, Burkhard Cramer, and Cramer's two sons, had died while on holiday in Phuket, Thailand.

Tämä "on ajanut pitkän uran" on kyllä aivan amatöörikommentti. Ajoihan Häkkinenkin 12 vuotta ja voitti "vain" 2 MM-titteliä. Coulthard on ajanut myös tuon 12 kautta ellei enemmänkin ja ei ole voittanut MM-titteliä kertaakaan. Eli kyllä se johtuu jostain aivan muusta kuin pitkän uran ajamisesta. Mies on ainoa laatuaan, taidollisesti. Michael Schumacher on muuten vieläkin ylivoimaisesti F1-sirkuksen kovakuntoisin kuljettaja. Muistan noin 4 vuotta sitten tapahtuneen Malesian kisan jonka jälkeen Häkkinen ei meinannut pysyä pystyssä palkintopallilla kun taas Schumacher hyppi ja pomppi joka suuntaan. Veikkaan, että tuolla älyttömän kovalla fyysisellä kunnollakin on jotain tekemistä Schumacherin hyvyydessä. Mieshän tuo jokaiseen osakilpailuun oman kuntosalirekan jossa voi treenata aina kun haluaa.

Mielummin pitäisin Schumacheria F1-sirkuksen Wayne Gretzkynä. Pitkä urahan Waynellä oli ja laittoi kaikki Howen ennätykset(vrt. Senna, Prost) uusiksi. Lisäksi mies on ulosanniltaan vähän toista luokkaa kuin esim. Häkkinen ja Räikkönen. Alonsokin on tällä alueella aika vaisu. Rosbergista on kasvamassa hyvää vauhtia uusi Schumi. Itse aionkin alkaa kannattaamaan Nicoa kun Michael lopettaa. Harmi vain, toista Michaelia ei tule koskaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Speedye kirjoitti:
Mielummin pitäisin Schumacheria F1-sirkuksen Wayne Gretzkynä

Juu, paitsi Wäinökin hyytyi uransa loppuvaiheessa. Schumacher ei ole osoittanut hyytymisen merkkejä.

Toki Schumi on röyhkeä, mutta ei se poista sitä tosiseikkaa, että mies on maailman kaikkien aikojen paras F1-kuljettaja. Sennalla olisi ollut mahdollisuudet ottaa tuo titteli itselleen, mutta kun kävi miten kävi, niin Michaelilla ei ole edes haastajaa.

Onhan hän radalla kusipää, mutta ei se ajotaitoja poista.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Harmi vain, toista Michaelia ei tule koskaan.
Muiden kuljettajien turvallisuuden vuoksi toivon ihan samaa, ettei toista samankaltaista kuljettajaa tule ikinä Formuloihin. Schumin menestys perustuu aika suurelta osalta myös pelkotilaan, jonka on pystynyt saamaan kilpakumppaneihinsa jatkuvilla sikamaisuuksillaan. Tiukassa kaksinkamppailutilanteissa monet antavat suosiolla periksi, sillä kaikesta huolimatta terveys on aina tärkein asia, eikä mikään kisan voitto. Kukaan ei halua ajautua radalta 300 km/h vauhdissa. Jos olisin Schumi, niin häpeäisin sitä, että mestaruudet on saavutettu tällä tavalla.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Blackie kirjoitti:
Muiden kuljettajien turvallisuuden vuoksi toivon ihan samaa, ettei toista samankaltaista kuljettajaa tule ikinä Formuloihin. Schumin menestys perustuu aika suurelta osalta myös pelkotilaan, jonka on pystynyt saamaan kilpakumppaneihinsa jatkuvilla sikamaisuuksillaan. Tiukassa kaksinkamppailutilanteissa monet antavat suosiolla periksi, sillä kaikesta huolimatta terveys on aina tärkein asia, eikä mikään kisan voitto. Kukaan ei halua ajautua radalta 300 km/h vauhdissa. Jos olisin Schumi, niin häpeäisin sitä, että mestaruudet on saavutettu tällä tavalla.

Tietäjä on jälleen vauhdissa. Tiedätkös että pelko on sellainen tila F1-maailmassa joka erottaa voittajat ja häviäjät. Ne ketkä pelkäävät eivät tule koskaan voittamaan mitään, ja ne ketkä eivät niin he voittavat. Ja pelko on nykyaikana huomattavasti pienemmässä roolissa kuin ennen. Ennen kyseessä oli kuolemanpelko, nykyään tuota asiaa tuskin tarvitsee hirveästi enää miettiä. Ja jos F1-kuljettaja ajattelisi vain omaa terveyttään niin hän ei ajaisi kisan kisaa. Eli Blackie, pyydän, menisitkö esittämään hienoja mielipiteitäsi vaikkapa paikalliseen RC-kerhoon. Olisi kaikilla asiat paremmin.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Blackie kirjoitti:
Muiden kuljettajien turvallisuuden vuoksi toivon ihan samaa, ettei toista samankaltaista kuljettajaa tule ikinä Formuloihin. Schumin menestys perustuu aika suurelta osalta myös pelkotilaan, jonka on pystynyt saamaan kilpakumppaneihinsa jatkuvilla sikamaisuuksillaan. Tiukassa kaksinkamppailutilanteissa monet antavat suosiolla periksi, sillä kaikesta huolimatta terveys on aina tärkein asia, eikä mikään kisan voitto. Kukaan ei halua ajautua radalta 300 km/h vauhdissa. Jos olisin Schumi, niin häpeäisin sitä, että mestaruudet on saavutettu tällä tavalla.

Huikeaa settiä! Niin eihän Schumi istu kuin kuljettajien turvallisuus yhdistyksen johdossa,liekö kusipäisyittään ja muiden pelkojen avulla sinne valittu... Onko muuten F1 mitään puheenaihetta sitten kun Schumi lopettaa?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Ennen kyseessä oli kuolemanpelko, nykyään tuota asiaa tuskin tarvitsee hirveästi enää miettiä. Ja jos F1-kuljettaja ajattelisi vain omaa terveyttään niin hän ei ajaisi kisan kisaa.
Tiedätkös sitä, että silmät on sielun peili? Kuolemanpelkoa kannattaa miettiä, niin kauan Schumi kurvailee radalla. Hänen silmissään jotain sellaista kylmyyttä, jota harvoin näkee. Se on sellainen jäätävä katse, josta ei loista mitään välittämistä lähimmäistä kohtaan. On käynyt onni onnettomuudessa, ettei ole tullut uhreja miehen käsittämättömien tempausten ansiosta. En usko, että hän tahallaan yrittää ketään tapattaa, mutta ilmeisesti tarvitaan uhri ennen kuin mies ymmärtää kuinka vaarallisia hänen jotkut temput on. Ei osaa eikä halua pyytää törttöilyjään edes anteeksi, eikä myönnä koskaan virheitään. Nopea ja hyvä kuski, mutta härski kuin Hartikainen. Uskon silti, että sen verran löytyy lähimmäisen rakkautta, että on varmasti hyvä perheenisä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Blackie kirjoitti:
Tiedätkös sitä, että silmät on sielun peili? Kuolemanpelkoa kannattaa miettiä, niin kauan Schumi kurvailee radalla. Hänen silmissään jotain sellaista kylmyyttä, jota harvoin näkee. Se on sellainen jäätävä katse, josta ei loista mitään välittämistä lähimmäistä kohtaan. On käynyt onni onnettomuudessa, ettei ole tullut uhreja miehen käsittämättömien tempausten ansiosta. En usko, että hän tahallaan yrittää ketään tapattaa, mutta ilmeisesti tarvitaan uhri ennen kuin mies ymmärtää kuinka vaarallisia hänen jotkut temput on. Ei osaa eikä halua pyytää törttöilyjään edes anteeksi, eikä myönnä koskaan virheitään. Nopea ja hyvä kuski, mutta härski kuin Hartikainen. Uskon silti, että sen verran löytyy lähimmäisen rakkautta, että on varmasti hyvä perheenisä.

Ei hyvänen aika sentään! Mieshän on todellinen satuseppo. "Jäätävä katse", mitenkäs kun Kimi on Jäämies, tämän teoriasi mukaan hänen pitäisi olla kylmäverinen tappaja. Ja Schumacher on todellakin myöntänyt esim. tuon 1997 teon typeräksi ja katunut sitä. Voi Blackie sinua, kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin tulet tänne puhumaan. "Jäätävä katse", kiitos päivän nauruista.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Tämä "on ajanut pitkän uran" on kyllä aivan amatöörikommentti. Ajoihan Häkkinenkin 12 vuotta ja voitti "vain" 2 MM-titteliä. Coulthard on ajanut myös tuon 12 kautta ellei enemmänkin ja ei ole voittanut MM-titteliä kertaakaan. Eli kyllä se johtuu jostain aivan muusta kuin pitkän uran ajamisesta.

Mielummin pitäisin Schumacheria F1-sirkuksen Wayne Gretzkynä. Pitkä urahan Waynellä oli ja laittoi kaikki Howen ennätykset(vrt. Senna, Prost) uusiksi. Lisäksi mies on ulosanniltaan vähän toista luokkaa kuin esim. Häkkinen ja Räikkönen. Alonsokin on tällä alueella aika vaisu. Rosbergista on kasvamassa hyvää vauhtia uusi Schumi. Itse aionkin alkaa kannattaamaan Nicoa kun Michael lopettaa. Harmi vain, toista Michaelia ei tule koskaan.

Häkkinen ajoi kyllä vain 11 kautta formuloissa, joista vain 3 semmoisella kalustolla, jolla oli mahdollisuus voittaa mm-titteli. 2 kertaa mies sen sitten voitti.
Tai ainakin minä saan F1-uran pituudeksi 11 vuotta, kun lasketaan vuodesta 91 vuoteen 01. Sillä välillä Mika ajoi F1:ssä.
Schumilla kausia on kuitenkin nyt takana jo 15, ja tämä on 16 kausi. Että kyllä minusta Schumilla on poikkeuksellisen pitkä F1 ura takanapäin (Prosti ajoi 13 kautta).
P.S. Mietin tuota kirjoitustani jälkeenpäin (siis jo ennen sinun vastinetta), ja ajattelin, että pitäisi käydä tarkentamassa, että on ajanut pitkän uran huipulla. Harva kuitenkin saa ajaa suurimman osan urastaan voittajatallissa (tosin sehän onkin parhaiden etuoikeus).

Ja ehkä minä olen turhan katkera siitä, että Schumi vei Sennan paaluennätyksen nimiinsä joku aika sitten. Sen tilaston Schumi vei kuitenkin vain ja ainoastaan sen takia, että on saanut ajaa Sennaa pidemmän uran (mutta siis onhan Schumi ajamalla paalunsa kuitenkin ansainnut).
Muutenhan tilastot on aika karua luettavaa Schumin eduksi.
Tuossa siis kimmoike koko uranpituuden esiin ottamiseen.

Mutta olet sikäli kyllä oikeassa tuon vertauksen suhteen, että se pitäisi ehkä tehdä mielumminkin Wayneen, jos haluaa vertausta hakea jääkiekon puolelta.
Hoween hain sitä vertausta lähinnä uranpituuden kautta.
Kimi on sitten varmaan Eric Lindros (tosin miehellä on vielä aikaa nousta tästä kategoriasta pois), ja Alonso taitaa olla Fobban. Nico on varmaankin Crosby. Mutta se siitä vertailusta lätkän puolelle.

Sitä en taas ymmärrä mitä tuolla ulosannilla on tekemistä minkään kanssa. Mutta kyllähän Mika mediaa kohtaan oli itse aurinko, kun vertaa Räikköseen.
Alonsokin on hoitanut hommansa mediaa kohtaan ihan ok, ja radalla sitten näyttänyt kuka on tällä hetkellä pomo.

Mutta eihän siinä. Omalta osalta koko vertailu homma on nyt ohi. Ei näistä mitään kovin hedelmällistä keskustelua kuitenkaan seuraa, jos toinen puoltaa omaa suosikkia ja toinen omaansa. Ja sitten välissä kolmas käy kertomassa oman suosikkinsa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Häkkinen ajoi kyllä vain 11 kautta formuloissa, joista vain 3 semmoisella kalustolla, jolla oli mahdollisuus voittaa mm-titteli. 2 kertaa mies sen sitten voitti.
Tai ainakin minä saan F1-uran pituudeksi 11 vuotta, kun lasketaan vuodesta 91 vuoteen 01. Sillä välillä Mika ajoi F1:ssä.
Schumilla kausia on kuitenkin nyt takana jo 15, ja tämä on 16 kausi. Että kyllä minusta Schumilla on poikkeuksellisen pitkä F1 ura takanapäin (Prosti ajoi 13 kautta).
P.S. Mietin tuota kirjoitustani jälkeenpäin (siis jo ennen sinun vastinetta), ja ajattelin, että pitäisi käydä tarkentamassa, että on ajanut pitkän uran huipulla. Harva kuitenkin saa ajaa suurimman osan urastaan voittajatallissa (tosin sehän onkin parhaiden etuoikeus).

Ja ehkä minä olen turhan katkera siitä, että Schumi vei Sennan paaluennätyksen nimiinsä joku aika sitten. Sen tilaston Schumi vei kuitenkin vain ja ainoastaan sen takia, että on saanut ajaa Sennaa pidemmän uran (mutta siis onhan Schumi ajamalla paalunsa kuitenkin ansainnut).
Muutenhan tilastot on aika karua luettavaa Schumin eduksi.
Tuossa siis kimmoike koko uranpituuden esiin ottamiseen.

Mutta olet sikäli kyllä oikeassa tuon vertauksen suhteen, että se pitäisi ehkä tehdä mielumminkin Wayneen, jos haluaa vertausta hakea jääkiekon puolelta.
Hoween hain sitä vertausta lähinnä uranpituuden kautta.
Kimi on sitten varmaan Eric Lindros (tosin miehellä on vielä aikaa nousta tästä kategoriasta pois), ja Alonso taitaa olla Fobban. Nico on varmaankin Crosby. Mutta se siitä vertailusta lätkän puolelle.

Sitä en taas ymmärrä mitä tuolla ulosannilla on tekemistä minkään kanssa. Mutta kyllähän Mika mediaa kohtaan oli itse aurinko, kun vertaa Räikköseen.
Alonsokin on hoitanut hommansa mediaa kohtaan ihan ok, ja radalla sitten näyttänyt kuka on tällä hetkellä pomo.

Mutta eihän siinä. Omalta osalta koko vertailu homma on nyt ohi. Ei näistä mitään kovin hedelmällistä keskustelua kuitenkaan seuraa, jos toinen puoltaa omaa suosikkia ja toinen omaansa. Ja sitten välissä kolmas käy kertomassa oman suosikkinsa.

Niin.. Mielestäni tälläinen rakentava keskustelu on OK, mutta silloin kun provoja tulee joka viestissä niin keskustelun taso laskee. En siis syytä sinua tästä provoamisesta vain jotain muita osapuolia. Jokainen itse tietää. Tosiaankin Sennan paaluennätystä Schumacher ei olisi koskaan saavuttanut jos Senna olisi saanut ajaa uransa loppuun. Mies oli aika-ajoissa Schumacheria kovempi jätkä. Sen voin auliisti myöntää. Tosin Schumacher on hieman kärsinyt näistä uuden tyyppisistä aika-ajoista.

Tähän loppuun vielä ihan tuore F1-uutinen:

Michael Schumacher kellotti tänään Barcelonan testeissä uuden rataennätyksen. Toiseksi tullut H. Kovalainen jäi noin 0,7 sekunnin päähän. Eli kyllä Schumacher vielä vedossa on. Toivotaan että Alonsollekin tulisi hieman epäonnea tulevissa kisoissa niin saataisiin jännittävä MM-skaba tälle kaudelle.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Testit on testeja ja toisaalta myos sponsorien butt-kissing sessioita. Niilla ei ole juuri mitaan tekemista "oikean nopeuden" kanssa, kun auto voidaan saataa vaikka millaiseksi, renkaat lammittaa vaikka sulamispisteeseen ja gasoa pystyy lirauttamaan vain kahden kierroksen verran.

Ei silti, kyllahan rataenkka on aina rataenkka, mutta noihin testipaivan tuloksiin pita aina suhtautua varovasti, kun ei tieda mita ja miten siella on testattu. Ja keta sponsoreista on ollut paikalla... ;-)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
1Timer kirjoitti:
Testit on testeja ja toisaalta myos sponsorien butt-kissing sessioita. Niilla ei ole juuri mitaan tekemista "oikean nopeuden" kanssa, kun auto voidaan saataa vaikka millaiseksi, renkaat lammittaa vaikka sulamispisteeseen ja gasoa pystyy lirauttamaan vain kahden kierroksen verran.

Ei silti, kyllahan rataenkka on aina rataenkka, mutta noihin testipaivan tuloksiin pita aina suhtautua varovasti, kun ei tieda mita ja miten siella on testattu. Ja keta sponsoreista on ollut paikalla... ;-)

Ferrarilla ei käsitääkseni ole ollut tapana ajella testeissä "haamukierroksia" näytös mielessä. BAR talli tuota on käyttänyt taktiikkaa pari viime vuotta, mutta en ole koskaan kuullut Ferrarin, Mclarenin tai Renaultin tuohon sortuneen.

Tuo Buttonin vanha ennätys on muuten taidettu ajaa viime kauden autoilla. Siis V10 moottoreilla, ja aika paljon paskemmilla renkailla.

Ja tarkennuksena speedye viestiin sen verran, että kyseessä on epävirallinen rataennätys. Rataennätyksen voi tehdä vain kisassa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
J-o-k-a-i-n-e-n talli on kayttanyt ja kayttaa testisessioita tuossa mielessa. Ei varmasti joka kerta, mutta yleisesti ottaen kylla.

Meinaan ilman sponsoreita ne ei aja metriakaan (ei edes Ferrari) ja mikas sen parempi paikka "vahan viilailla" kun paineeton ja vapaamielisempi testisessio. Jos siella halutaan ajaa nopea kierros, se ajetaan. Jos taas keskitytaan johonkin muuhun, niin se nakyy heti ajoissa.

Tasta mulla on ihan ensi kaden tietoa mm McLarenilta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
1Timer kirjoitti:
J-o-k-a-i-n-e-n talli on kayttanyt ja kayttaa testisessioita tuossa mielessa. Ei varmasti joka kerta, mutta yleisesti ottaen kylla.

Meinaan ilman sponsoreita ne ei aja metriakaan (ei edes Ferrari) ja mikas sen parempi paikka "vahan viilailla" kun paineeton ja vapaamielisempi testisessio. Jos siella halutaan ajaa nopea kierros, se ajetaan. Jos taas keskitytaan johonkin muuhun, niin se nakyy heti ajoissa.

Tasta mulla on ihan ensi kaden tietoa mm McLarenilta.

Eiköhän nuo kierrokset kuitenkin ajeta ennen kautta. Kun vielä neuvotellaan niistä sopimuksista. Tässä vaiheessa kautta on kuitenkin ensi arvoisen tärkeää ajaa testiä tulevia kisoja varten. Ei se Ferrari niin ylivoimainen ole ollut tällä kaudella, että se järjestäisi sponsseille näytöksen (on tosin voinut järjestää, mutta en jaksa siihen uskoa).
Etenkin todella vaikea uskoa, että Schumi moiseen suostuisi tilanteessa, jossa Renault on formuloiden kärkitalli.
Se on toki totta, että se mitä testataan vaikuttaa kierrosaikoihin.

Alonsohan muuten ajoi samaisella radalla paalulle aika-ajoissa ajan 1:14.648. Kovalainenkin ajoi tuon ajan alle lähes 0.5 sekkaa. Myös Toyotan Zonta pääsi 1.14,696 ajallaan todella lähelle tuota paaluaikaa. Barcelonan kisan aika-ajoissa Toyotat oli kuitenkin reilun sekunnin Rellun perässä.
Se onkin taas ihan toinen asia, onko noilla mainituilla asioilla mitään käytännön merkitystä.

EDIT: Pistetään nyt vielä tarkennuksena, että itse puhuin semmoisesta pressrunnista, jonka aika ei vastaa oikeaa suorituskykyä (siis autoa kevennetty, moottorista otetaan enemmän irti, yms). Näitä nähdään ennen kauden alkua ajettavissa testeissä jonkin verran.
Ja luulen tosiaan, että Schumin aika on ajettu ihan semmoisella autolla, jolla voisi lähteä kisaan, tai tässä tapauksessa varmaankin aika-ajoihin.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Taze kirjoitti:
Mä en jaksa muuten kommentoida tätä "ympyräajoa jonossa", mutta ihmeen hyvin se Schumi pärjää/on pärjännyt noinkin hermoheikoksi kaveriksi. Pistänyt vissiin suurimman osan lajin ennätyksistä uusiksi? Onko ne muut niin paljon huonompia?

Siksi että Schumacher on helvetin nopea kuljettaja ja monesti ne voitot on otettu ilman että voitosta on todella taisteltu ja tällaisessa tilanteessa Schumi on aina ollut vahva. Sen sijaan tiukassa painetilanteessa (varsinkin Schumin uran alkuaikana) Schumi sortui virheisiin ja onnistuihan tuo F1-ratojen Aki Heino (lue: huikea jamppa) kauden viimeisessä kisassa sammuttamaan autonsa lähtöruutuun kun MM-taisto oli Häkkisen kanssa kovimmillaan.

Ja minusta nuo radalla nähdyt tökeryyden kertoo nimenomaan hermojen heikkoudesta, kun ei enää pärjätä reilulla pelillä niin aletaan epäurheilijamaisiin tekoihin. Epätoivoiset ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
flintstone kirjoitti:
Ja minusta nuo radalla nähdyt tökeryyden kertoo nimenomaan hermojen heikkoudesta, kun ei enää pärjätä reilulla pelillä niin aletaan epäurheilijamaisiin tekoihin. Epätoivoiset ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja.

En nyt ehkä ihan laskisi Schumia epätoivoiseksi ihmiseksi. Hermojen heikkoudesta en tiedä, mut hyvinpä tuntuu aina äijä vetävän optimaalisia kierroksia silloin kun niitä tarvitaan, esim. "varikko-ohitukset".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös