Schumin pimeä puoli
Veikkaajassa oli tuolla otsikolla pistetty kaikki Schumin törttöilyt, joten päätimpä kopsata ne tänne kaikkien nähtäväksi. Kaikki kun ei veikkaajaa kuitenkin lue.
Marraskuu 1990: Mika Häkkiselle riittäisi kakkossija Macaon F3-kilpailun toisessa lähdössä kokonaiskisan voittoon, mutta hän lähtee silti ohittamaan Schumacheria pitkällä suoralla. Schumacher tekee täysin odottamatton kääntöliikkeen ja sysää Häkkisen seinään 250:n vauhdissa.
Elokuu 1991: Derreck Warwick pilaa Schumacherin kierroksen Nürburgringillä urheiluautojen MM-osakilpailun aika-ajossa. Schumacher kostaa ja kääntää Warwickin eteen tämän ollessa nopealla kierroksella. Tilanne päättyy kolariin, Schumacher diskataan.
Heinäkuu 1992 Ayrton Senna syyttää Hockenheim F1-testeissä Schumacheria tahallisesta ohituksen estämisestä. Varikolla brasilialainen puristaa Schumacheria kurkusta. Schumacherin mukaan Senna "vain hieroi hänen niskaansa".
Heinäkuu 1994
Schumacher ohittaa Damon Hillin kolmesti lämmittelykierroksen aikana Silverstonessa. Hän kieltäytyy hyväksymästä viiden sekunnin stop & go rangaistusta. "Schumi" diskataan kärkipaikalta. Lisäksi hänelle mätkäistään kahden GP:n pituinen kilpailukielto, ja Beneton-talli saa 500 000 dollarin sakot. Muutamia päiviä myöhemmin FIA ilmoittaa löytäneensä kiellety luistonestojärjestelmän Benottonista, jolla Schumacher on voittanu Imolassa. Talli myöntää luistoneston, mutta kiistää käyttäneensä sitä ja selviää lopulta rangaistuksetta.
Elokuu 1994
Schumacher menettää ykkössijansa Spa:ssa, koska hänen autonsa puisen pohjalevyn huomataan kuluneen alle sääntöjen määräämän minimirajan. Tallia sakotetaan jälleen 500 000 dollarilla.
Marraskuu 1994
Ratkaisevassa mestaruusottelussa Schumacher tekee Adelaiden katuradalla ajovirheen ja osuu seinään. Hill yrittää ohi, mutta Schumacher törmää hänen autoonsa. Hill joutuu keskeyttämään ja Schumacher voittaa ensimmäisen maailmanmestaruutensa.
Heinäkuu 1995
Schumacher ja Hill ottavat yhteen Britannian GP:ssä. Hill on paljon nopeampi, mutta Schumacher sulkee ohitustilanteessa oven, ja molempien autot pyörivät ulos radalta.
Elokuu 1995
Schumacher taitelee "slikseillä" Span märällä radalla eikä halua päästää sadekelin renkaita käyttävää Hilliä ohi. Autot osuvat toisiinsa. Schumacherilla tuomitaan yhden kisan ehdollinen kilpailukielto.
Lokakuu 1997
Panoksena Jerezin kilpailussa on mestaruus. Jacques Villeneuve lähtee ohittamaan johdossa olevaa Schumacheria, joka törmään tahallaan kanadalaisen autoon. Schumacherin temppu epäonnistuu. Hän joutuu itse keskeyttämään ja Villeneuve vie mestaruuspokaalin. Myöhemmin FIA riistää Schumacherilta MM-sarjan kakkossijan.
Kesäkuu 1998
Varikolta tuleva Schumacher kurvaa Montrealissa Heinz-Harald Frentzenin eteen. Frentzen pystyy estämään törmäyksen ajamalla ulos radalta. Schumacher saa kymmenen sekunnin stop & go rangaistuksen.
Heinäkuu 1998
Schumacherilla tuomitaan Silverstonessa kymmennen sekunnin pysähdys keltaisten lippujen alueella tehdystä ohituksesta. Hän kurvaa vasta päätöskierroksella varikolla kärsimään rangaistustaan ja ylittää samalla maaliviivan ensimmäisenä. Tuomaristo on tehnyt, mutta Schumacher julistetaan silti voittajaksi.
Elokuu 1998
Schumacher johtaa Span kaatosateessa selvästi ja tavoittaa kierroksen jäljessä olevan Coulthardin. Skotti pysyy ajolinjalla, mutta nostaa jalan kaasulta. Schumacher täräyttää rajusta Mclarenin takakulmaan. Varikolla hän yrittää käydä käsiksi Coulthardiin.
Lokakuu 1999
Loukkaantumisestaan toipunut Schumacher palaa kilpailuihin Malesiassa, mutta on sitä ennen salaillut jalkansa kuntoa talliltaan, jotta hänen ei tarvitsisi auttaa tiimikaveri Eddie Irvinea mestaruuskamppailussa. Kun Ferrari-pomo Luca Di Montezemolo soittaa Schumacherin numeroon tiedustellakseen, miten kauan toipuminen vielä kestää, Schumacherin tytär Gina-Maria kertoo isänsä pelaavan jo jalkapallo.
Heinäkuu 2000
Kilpakumppanit syyttävät Mangy-Coursissa Schumacheria vaarallisesta ajotavasta, kun hänellä tapana estellä starteissaan aggressiivisesti muiden ohitusyrityksiä.
Elokuu 2000
Vain Häkkisen nopea reagointikyky estää pahan onnettomuuden Spa:ssa, kun Schumacher estää täydessä vauhdissa ohitusta yrittävän suomalaiskuljettajan aikeet. Hieman myöhemmin Häkkinen yllättää Schumacherin täydellisestä ja tekee yhden F1-historin upeimmista ohituksista.
Toukokuu 2001
Rubes Barrichello joutuu päästämään Schumacherin tallimääräyksellä ohitseen toiseksi Itävallan GP:n viimeisellä kierroksella, vaikka kausi ei ole edes puolivälissä. Päätöstä kritoisoidaan rajusti F1-piireissä.
Kesäkuu 2001
Schumacher on lähellä tuupata pikkuveljenä Ralfin seinään Nürburgringin kisan lähtökahinoissa. Pikku-Schumi on raivoissaan veljensä röyhkeistä otteista. Veljekset ajautuvat miltei käsirysyyn varikkotiloissa.
Toukokuu 2002
Barrichello tottelee A1-Ringillä tallimääräystä ja lahjoittaa Schumacherille voiton maalisuoralla. Katsoja buuaavat ja tuntevat tulleensa petetyiksi.
Toukokuu 2006
Schumacher pysäköi tahallaan autonsa Rascasse-mutkaan Monacon aika-ajojen viime hetillä säilyttääkseen kärkiaikansa. Tuomaristo pudottaa hänet viimeiseen lähtöruutuun.
Tuossapa kootut palat veikkaajan osalta. Kaikkia juttuja en pidä mainitsemisen arvoisina, ja toisaalta taas ihmetyttää miksi siiveketoleranssit oli unohtunut, kun turhempiakin juttuja oli laitettu.
Schumista oli veikkaajassa muutenkin vähän juttua, ja yllättäen tuosta Monacon aika-ajojen tempusta myös. Veikkaajassa kerrottiin, että Schumi on aikaisemminkin käyttänyt samaa temppua 80-luvulla karting-kilpailujen aika-ajoissa pysyäkseen paalulla. Ja kuulemma myös yhdessä F3-kilpailussa mies on käyttänyt samaa temppua.
Ainiin ja tärkein Schumi kuulemma lopettaa uransa, ja ilmoittaa siitä Monzan kisaviikonloppuna. Samalla vahvistetaan Kimin siirtyminen Ferrari talliin.
Schumacherin uran loistoa himmentää tosiaan tallimääräykset, ja nuo muutamat välikohtaukset/mokat. Mies on kuitenkin saavutuksiltaan paras F1-kuski maailmassa, joten rispectiä mies kuitenkin saa.
Veikkaajassa oli tuolla otsikolla pistetty kaikki Schumin törttöilyt, joten päätimpä kopsata ne tänne kaikkien nähtäväksi. Kaikki kun ei veikkaajaa kuitenkin lue.
Marraskuu 1990: Mika Häkkiselle riittäisi kakkossija Macaon F3-kilpailun toisessa lähdössä kokonaiskisan voittoon, mutta hän lähtee silti ohittamaan Schumacheria pitkällä suoralla. Schumacher tekee täysin odottamatton kääntöliikkeen ja sysää Häkkisen seinään 250:n vauhdissa.
Elokuu 1991: Derreck Warwick pilaa Schumacherin kierroksen Nürburgringillä urheiluautojen MM-osakilpailun aika-ajossa. Schumacher kostaa ja kääntää Warwickin eteen tämän ollessa nopealla kierroksella. Tilanne päättyy kolariin, Schumacher diskataan.
Heinäkuu 1992 Ayrton Senna syyttää Hockenheim F1-testeissä Schumacheria tahallisesta ohituksen estämisestä. Varikolla brasilialainen puristaa Schumacheria kurkusta. Schumacherin mukaan Senna "vain hieroi hänen niskaansa".
Heinäkuu 1994
Schumacher ohittaa Damon Hillin kolmesti lämmittelykierroksen aikana Silverstonessa. Hän kieltäytyy hyväksymästä viiden sekunnin stop & go rangaistusta. "Schumi" diskataan kärkipaikalta. Lisäksi hänelle mätkäistään kahden GP:n pituinen kilpailukielto, ja Beneton-talli saa 500 000 dollarin sakot. Muutamia päiviä myöhemmin FIA ilmoittaa löytäneensä kiellety luistonestojärjestelmän Benottonista, jolla Schumacher on voittanu Imolassa. Talli myöntää luistoneston, mutta kiistää käyttäneensä sitä ja selviää lopulta rangaistuksetta.
Elokuu 1994
Schumacher menettää ykkössijansa Spa:ssa, koska hänen autonsa puisen pohjalevyn huomataan kuluneen alle sääntöjen määräämän minimirajan. Tallia sakotetaan jälleen 500 000 dollarilla.
Marraskuu 1994
Ratkaisevassa mestaruusottelussa Schumacher tekee Adelaiden katuradalla ajovirheen ja osuu seinään. Hill yrittää ohi, mutta Schumacher törmää hänen autoonsa. Hill joutuu keskeyttämään ja Schumacher voittaa ensimmäisen maailmanmestaruutensa.
Heinäkuu 1995
Schumacher ja Hill ottavat yhteen Britannian GP:ssä. Hill on paljon nopeampi, mutta Schumacher sulkee ohitustilanteessa oven, ja molempien autot pyörivät ulos radalta.
Elokuu 1995
Schumacher taitelee "slikseillä" Span märällä radalla eikä halua päästää sadekelin renkaita käyttävää Hilliä ohi. Autot osuvat toisiinsa. Schumacherilla tuomitaan yhden kisan ehdollinen kilpailukielto.
Lokakuu 1997
Panoksena Jerezin kilpailussa on mestaruus. Jacques Villeneuve lähtee ohittamaan johdossa olevaa Schumacheria, joka törmään tahallaan kanadalaisen autoon. Schumacherin temppu epäonnistuu. Hän joutuu itse keskeyttämään ja Villeneuve vie mestaruuspokaalin. Myöhemmin FIA riistää Schumacherilta MM-sarjan kakkossijan.
Kesäkuu 1998
Varikolta tuleva Schumacher kurvaa Montrealissa Heinz-Harald Frentzenin eteen. Frentzen pystyy estämään törmäyksen ajamalla ulos radalta. Schumacher saa kymmenen sekunnin stop & go rangaistuksen.
Heinäkuu 1998
Schumacherilla tuomitaan Silverstonessa kymmennen sekunnin pysähdys keltaisten lippujen alueella tehdystä ohituksesta. Hän kurvaa vasta päätöskierroksella varikolla kärsimään rangaistustaan ja ylittää samalla maaliviivan ensimmäisenä. Tuomaristo on tehnyt, mutta Schumacher julistetaan silti voittajaksi.
Elokuu 1998
Schumacher johtaa Span kaatosateessa selvästi ja tavoittaa kierroksen jäljessä olevan Coulthardin. Skotti pysyy ajolinjalla, mutta nostaa jalan kaasulta. Schumacher täräyttää rajusta Mclarenin takakulmaan. Varikolla hän yrittää käydä käsiksi Coulthardiin.
Lokakuu 1999
Loukkaantumisestaan toipunut Schumacher palaa kilpailuihin Malesiassa, mutta on sitä ennen salaillut jalkansa kuntoa talliltaan, jotta hänen ei tarvitsisi auttaa tiimikaveri Eddie Irvinea mestaruuskamppailussa. Kun Ferrari-pomo Luca Di Montezemolo soittaa Schumacherin numeroon tiedustellakseen, miten kauan toipuminen vielä kestää, Schumacherin tytär Gina-Maria kertoo isänsä pelaavan jo jalkapallo.
Heinäkuu 2000
Kilpakumppanit syyttävät Mangy-Coursissa Schumacheria vaarallisesta ajotavasta, kun hänellä tapana estellä starteissaan aggressiivisesti muiden ohitusyrityksiä.
Elokuu 2000
Vain Häkkisen nopea reagointikyky estää pahan onnettomuuden Spa:ssa, kun Schumacher estää täydessä vauhdissa ohitusta yrittävän suomalaiskuljettajan aikeet. Hieman myöhemmin Häkkinen yllättää Schumacherin täydellisestä ja tekee yhden F1-historin upeimmista ohituksista.
Toukokuu 2001
Rubes Barrichello joutuu päästämään Schumacherin tallimääräyksellä ohitseen toiseksi Itävallan GP:n viimeisellä kierroksella, vaikka kausi ei ole edes puolivälissä. Päätöstä kritoisoidaan rajusti F1-piireissä.
Kesäkuu 2001
Schumacher on lähellä tuupata pikkuveljenä Ralfin seinään Nürburgringin kisan lähtökahinoissa. Pikku-Schumi on raivoissaan veljensä röyhkeistä otteista. Veljekset ajautuvat miltei käsirysyyn varikkotiloissa.
Toukokuu 2002
Barrichello tottelee A1-Ringillä tallimääräystä ja lahjoittaa Schumacherille voiton maalisuoralla. Katsoja buuaavat ja tuntevat tulleensa petetyiksi.
Toukokuu 2006
Schumacher pysäköi tahallaan autonsa Rascasse-mutkaan Monacon aika-ajojen viime hetillä säilyttääkseen kärkiaikansa. Tuomaristo pudottaa hänet viimeiseen lähtöruutuun.
Tuossapa kootut palat veikkaajan osalta. Kaikkia juttuja en pidä mainitsemisen arvoisina, ja toisaalta taas ihmetyttää miksi siiveketoleranssit oli unohtunut, kun turhempiakin juttuja oli laitettu.
Schumista oli veikkaajassa muutenkin vähän juttua, ja yllättäen tuosta Monacon aika-ajojen tempusta myös. Veikkaajassa kerrottiin, että Schumi on aikaisemminkin käyttänyt samaa temppua 80-luvulla karting-kilpailujen aika-ajoissa pysyäkseen paalulla. Ja kuulemma myös yhdessä F3-kilpailussa mies on käyttänyt samaa temppua.
Ainiin ja tärkein Schumi kuulemma lopettaa uransa, ja ilmoittaa siitä Monzan kisaviikonloppuna. Samalla vahvistetaan Kimin siirtyminen Ferrari talliin.
Schumacherin uran loistoa himmentää tosiaan tallimääräykset, ja nuo muutamat välikohtaukset/mokat. Mies on kuitenkin saavutuksiltaan paras F1-kuski maailmassa, joten rispectiä mies kuitenkin saa.