Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

F1-kausi 2006

  • 20 581
  • 499

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Schumin pimeä puoli

Veikkaajassa oli tuolla otsikolla pistetty kaikki Schumin törttöilyt, joten päätimpä kopsata ne tänne kaikkien nähtäväksi. Kaikki kun ei veikkaajaa kuitenkin lue.

Marraskuu 1990: Mika Häkkiselle riittäisi kakkossija Macaon F3-kilpailun toisessa lähdössä kokonaiskisan voittoon, mutta hän lähtee silti ohittamaan Schumacheria pitkällä suoralla. Schumacher tekee täysin odottamatton kääntöliikkeen ja sysää Häkkisen seinään 250:n vauhdissa.

Elokuu 1991: Derreck Warwick pilaa Schumacherin kierroksen Nürburgringillä urheiluautojen MM-osakilpailun aika-ajossa. Schumacher kostaa ja kääntää Warwickin eteen tämän ollessa nopealla kierroksella. Tilanne päättyy kolariin, Schumacher diskataan.

Heinäkuu 1992 Ayrton Senna syyttää Hockenheim F1-testeissä Schumacheria tahallisesta ohituksen estämisestä. Varikolla brasilialainen puristaa Schumacheria kurkusta. Schumacherin mukaan Senna "vain hieroi hänen niskaansa".

Heinäkuu 1994
Schumacher ohittaa Damon Hillin kolmesti lämmittelykierroksen aikana Silverstonessa. Hän kieltäytyy hyväksymästä viiden sekunnin stop & go rangaistusta. "Schumi" diskataan kärkipaikalta. Lisäksi hänelle mätkäistään kahden GP:n pituinen kilpailukielto, ja Beneton-talli saa 500 000 dollarin sakot. Muutamia päiviä myöhemmin FIA ilmoittaa löytäneensä kiellety luistonestojärjestelmän Benottonista, jolla Schumacher on voittanu Imolassa. Talli myöntää luistoneston, mutta kiistää käyttäneensä sitä ja selviää lopulta rangaistuksetta.

Elokuu 1994
Schumacher menettää ykkössijansa Spa:ssa, koska hänen autonsa puisen pohjalevyn huomataan kuluneen alle sääntöjen määräämän minimirajan. Tallia sakotetaan jälleen 500 000 dollarilla.

Marraskuu 1994
Ratkaisevassa mestaruusottelussa Schumacher tekee Adelaiden katuradalla ajovirheen ja osuu seinään. Hill yrittää ohi, mutta Schumacher törmää hänen autoonsa. Hill joutuu keskeyttämään ja Schumacher voittaa ensimmäisen maailmanmestaruutensa.

Heinäkuu 1995
Schumacher ja Hill ottavat yhteen Britannian GP:ssä. Hill on paljon nopeampi, mutta Schumacher sulkee ohitustilanteessa oven, ja molempien autot pyörivät ulos radalta.

Elokuu 1995
Schumacher taitelee "slikseillä" Span märällä radalla eikä halua päästää sadekelin renkaita käyttävää Hilliä ohi. Autot osuvat toisiinsa. Schumacherilla tuomitaan yhden kisan ehdollinen kilpailukielto.

Lokakuu 1997
Panoksena Jerezin kilpailussa on mestaruus. Jacques Villeneuve lähtee ohittamaan johdossa olevaa Schumacheria, joka törmään tahallaan kanadalaisen autoon. Schumacherin temppu epäonnistuu. Hän joutuu itse keskeyttämään ja Villeneuve vie mestaruuspokaalin. Myöhemmin FIA riistää Schumacherilta MM-sarjan kakkossijan.

Kesäkuu 1998
Varikolta tuleva Schumacher kurvaa Montrealissa Heinz-Harald Frentzenin eteen. Frentzen pystyy estämään törmäyksen ajamalla ulos radalta. Schumacher saa kymmenen sekunnin stop & go rangaistuksen.

Heinäkuu 1998
Schumacherilla tuomitaan Silverstonessa kymmennen sekunnin pysähdys keltaisten lippujen alueella tehdystä ohituksesta. Hän kurvaa vasta päätöskierroksella varikolla kärsimään rangaistustaan ja ylittää samalla maaliviivan ensimmäisenä. Tuomaristo on tehnyt, mutta Schumacher julistetaan silti voittajaksi.

Elokuu 1998
Schumacher johtaa Span kaatosateessa selvästi ja tavoittaa kierroksen jäljessä olevan Coulthardin. Skotti pysyy ajolinjalla, mutta nostaa jalan kaasulta. Schumacher täräyttää rajusta Mclarenin takakulmaan. Varikolla hän yrittää käydä käsiksi Coulthardiin.

Lokakuu 1999
Loukkaantumisestaan toipunut Schumacher palaa kilpailuihin Malesiassa, mutta on sitä ennen salaillut jalkansa kuntoa talliltaan, jotta hänen ei tarvitsisi auttaa tiimikaveri Eddie Irvinea mestaruuskamppailussa. Kun Ferrari-pomo Luca Di Montezemolo soittaa Schumacherin numeroon tiedustellakseen, miten kauan toipuminen vielä kestää, Schumacherin tytär Gina-Maria kertoo isänsä pelaavan jo jalkapallo.

Heinäkuu 2000
Kilpakumppanit syyttävät Mangy-Coursissa Schumacheria vaarallisesta ajotavasta, kun hänellä tapana estellä starteissaan aggressiivisesti muiden ohitusyrityksiä.

Elokuu 2000
Vain Häkkisen nopea reagointikyky estää pahan onnettomuuden Spa:ssa, kun Schumacher estää täydessä vauhdissa ohitusta yrittävän suomalaiskuljettajan aikeet. Hieman myöhemmin Häkkinen yllättää Schumacherin täydellisestä ja tekee yhden F1-historin upeimmista ohituksista.

Toukokuu 2001
Rubes Barrichello joutuu päästämään Schumacherin tallimääräyksellä ohitseen toiseksi Itävallan GP:n viimeisellä kierroksella, vaikka kausi ei ole edes puolivälissä. Päätöstä kritoisoidaan rajusti F1-piireissä.

Kesäkuu 2001
Schumacher on lähellä tuupata pikkuveljenä Ralfin seinään Nürburgringin kisan lähtökahinoissa. Pikku-Schumi on raivoissaan veljensä röyhkeistä otteista. Veljekset ajautuvat miltei käsirysyyn varikkotiloissa.

Toukokuu 2002
Barrichello tottelee A1-Ringillä tallimääräystä ja lahjoittaa Schumacherille voiton maalisuoralla. Katsoja buuaavat ja tuntevat tulleensa petetyiksi.

Toukokuu 2006
Schumacher pysäköi tahallaan autonsa Rascasse-mutkaan Monacon aika-ajojen viime hetillä säilyttääkseen kärkiaikansa. Tuomaristo pudottaa hänet viimeiseen lähtöruutuun.

Tuossapa kootut palat veikkaajan osalta. Kaikkia juttuja en pidä mainitsemisen arvoisina, ja toisaalta taas ihmetyttää miksi siiveketoleranssit oli unohtunut, kun turhempiakin juttuja oli laitettu.

Schumista oli veikkaajassa muutenkin vähän juttua, ja yllättäen tuosta Monacon aika-ajojen tempusta myös. Veikkaajassa kerrottiin, että Schumi on aikaisemminkin käyttänyt samaa temppua 80-luvulla karting-kilpailujen aika-ajoissa pysyäkseen paalulla. Ja kuulemma myös yhdessä F3-kilpailussa mies on käyttänyt samaa temppua.
Ainiin ja tärkein Schumi kuulemma lopettaa uransa, ja ilmoittaa siitä Monzan kisaviikonloppuna. Samalla vahvistetaan Kimin siirtyminen Ferrari talliin.

Schumacherin uran loistoa himmentää tosiaan tallimääräykset, ja nuo muutamat välikohtaukset/mokat. Mies on kuitenkin saavutuksiltaan paras F1-kuski maailmassa, joten rispectiä mies kuitenkin saa.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Olipa pitkä juttu, mutta ainoa josta tollaisen jutun saa aikaan. Odotan innolla sitä kisaa, kun Alonso lähtee vikasta ruudusta tai joutuu tosissaan edes ajamaan kilpaa, tuntuu että aina Alonsoa ahdisteleva auto keskeyttää.

Schumin ja Alonson kannattaminen tuntuu olevan vähän sama asia kuin Ruotsin kannattaminen jääkiekossa. Voi olla, että Schumi on varsinkin nuoremmille katsojille hieman tylsä kuski, mutta ei sitä mielestäni ollut varsinkaan 90-luvulla.Nythän mies on jo vanha pappa, mutta värikkäämpi kuin moni muu silti edelleenkään.
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
repe_joke kirjoitti:
Tuossapa kootut palat veikkaajan osalta. Kaikkia juttuja en pidä mainitsemisen arvoisina, ja toisaalta taas ihmetyttää miksi siiveketoleranssit oli unohtunut, kun turhempiakin juttuja oli laitettu.
Etenkin tuo Silverstone '95 samoin kuin Belgia '98 olivat vähän kummia, ensimmäinen kun oli selkeästi Hillin vika ja toisessa taas Coulthard teki sitä luokkaa aloittelijamaisen virheen, että suuttuminen oli varsin ymmärrettävää. Toleranssisiivet taas eivät varsinaisesti liity Schumiin mitenkään, Ferrarin sekoilustahan siinä oli kyse.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Rembrandt kirjoitti:
Etenkin tuo Silverstone '95 samoin kuin Belgia '98 olivat vähän kummia, ensimmäinen kun oli selkeästi Hillin vika ja toisessa taas Coulthard teki sitä luokkaa aloittelijamaisen virheen, että suuttuminen oli varsin ymmärrettävää.

Spa 1998, oli ymmärrettävä eikä suuremmalta osin mikään Schumin mustahetki vaan DC siellä enemmän hölmöili.

En muista enää Silverstonen 1995 törmäilyä mutta jos Hill on ollut jo Schumin rinnalla kun tuo Veikkaajan kuvaama kiilaaminen on tapahtunut niin silloin Schumi on syyllinen mutta jos Hill ajoi Schumin päälle (perään) niin silloin Hill oli se johon syyttävän sormen pitäisi osoittaa (tosin pienellä nopeusero varauksella). Mutta kuten sanoin niin enpä enää tätä insidenssiä muista.

Rembrandt kirjoitti:
Toleranssisiivet taas eivät varsinaisesti liity Schumiin mitenkään, Ferrarin sekoilustahan siinä oli kyse.

Tästä samaa mieltä, tallin sääntöjenvastainen toiminta ei ole Schumin moka.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Rembrandt kirjoitti:
Etenkin tuo Silverstone '95 samoin kuin Belgia '98 olivat vähän kummia, ensimmäinen kun oli selkeästi Hillin vika ja toisessa taas Coulthard teki sitä luokkaa aloittelijamaisen virheen, että suuttuminen oli varsin ymmärrettävää. Toleranssisiivet taas eivät varsinaisesti liity Schumiin mitenkään, Ferrarin sekoilustahan siinä oli kyse.

Silverstone 95 on minullekkin hämärän peitossa, joten sitä en lähde edes arvostelemaan.
98 Belgian kisassa molemmissa on kyllä syytä. David kyllä hiljentää, mutta Schumi ajaa kuitenkin suoraan päälle, vaikka David ei ole ajolinjaa vaihtanut missään vaiheessa. Tosin tuskin Schumi näki koko Davidin autoa missään vaiheessa, joten sikäli ymmärrän Schumin suuttumuksen ihan täysin.

Siivekkeet laitoin sen takia, kun tuonne oli pistetty pohjalevyn kulumisia, ja luistonestojärjestelmiä, jotka on kuitenkin myös suurelta osin tallin, eikä Schumin virheitä. Ja ne siivekkeet kuitenkin puhutti Suomessa autourheilu ihmisiä, samalla tavalla kuin Benottin mahdollinen laittomuus.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
JAgE kirjoitti:

No tuon tapauksen kyllä muistin koska se varmisti Schumille uran 1. MM-tittelin. Ja eikös sitä puhuttu että Schumi vaurioitti omaa Benettoniaan jo tuossa aikasemmassa ulosajossa ja siksi Hillin ulos kilkkaaminen oli ainut keino estää Damonia nousemasta mestariksi. Harmi että Hillillä ei ollut malttia odottaa ohitustilannetta tuon kolarimutkan jälkeen aukeavalle suoralle jolloin Schumin kilkkaus olisi ollut hieman vaikeampi toteuttaa (varsinkin jos se Benetton oli jo rikki).
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
flintstone kirjoitti:
No tuon tapauksen kyllä muistin koska se varmisti Schumille uran 1. MM-tittelin. Ja eikös sitä puhuttu että Schumi vaurioitti omaa Benettoniaan jo tuossa aikasemmassa ulosajossa ja siksi Hillin ulos kilkkaaminen oli ainut keino estää Damonia nousemasta mestariksi. Harmi että Hillillä ei ollut malttia odottaa ohitustilannetta tuon kolarimutkan jälkeen aukeavalle suoralle jolloin Schumin kilkkaus olisi ollut hieman vaikeampi toteuttaa (varsinkin jos se Benetton oli jo rikki).

Itsekin muistan tapauksen niin, että Schumacher olisi joutunut joka tapauksessa keskeyttämään kilpailun mutta Hillin osittain tyhmä ohitusyritys antoi mahdollisuuden varmistaa titteli.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
teemu_s kirjoitti:
Itsekin muistan tapauksen niin, että Schumacher olisi joutunut joka tapauksessa keskeyttämään kilpailun mutta Hillin osittain tyhmä ohitusyritys antoi mahdollisuuden varmistaa titteli.

Tässä kannattaa ehkä muistaa se, että Hill ei voinut tietää Schumin auton kuntoa, kun lähti ohitusta yrittämään. Ja muutenkin Hill oli muistaakseni tuossa kisassa koko ajan Schumia hitaampi, joten sitä ohitusta pitää yrittää silloin kun siihen tarjoaa tilaisuus, kuten Hill tekikin. Ei varmaan vaan tiennyt, että Schumi peittää yrityksen niin röyhkeästi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
teemu_s kirjoitti:
Itsekin muistan tapauksen niin, että Schumacher olisi joutunut joka tapauksessa keskeyttämään kilpailun mutta Hillin osittain tyhmä ohitusyritys antoi mahdollisuuden varmistaa titteli.
Schumin autosta oli ainakin oikean eturenkaan ripustus vaurioitunut ulosajossa niin pahoin, ettei hän olisi voinut ajaa kilpailua loppuun. Ainoa mahdollisuus oli siis ajaa päin Hillin autoa, ja sen mahdollisuuden hän käytti.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Tuo Adeleide 1994 on sikäli ongelmallinen, että käsittääkseni siihen aikaan edelläoleva sai sääntöjen mukaan yksiselitteisesti valita ajolinjan. Tietenkään tämä ei tarkoita sitä, etteikö Schumacher olisi käyttänyt sääntöjen kirjainta härskisti ja tahallisesti hyväkseen.

Toisin kuin 1997, FIA ei 1994 Adeleiden jäljiltä kajonnut Schumin pistesaldoon. Argumenttia moninkertaisen maailmanmestarin statuksesta saati salaliitosta Ferrarin tukemiseksi ei tässä tapauksessa ollut olemassa, eli ilmeisesti ko. lafkassa tilannetta pidettiin ennen muuta Hillin omana hölmöilynä. Moraalisesti mulqvisti temppu tulevalta mestarilta yhtä kaikki.


Ranger
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tuossa Repe_joken listassa on puolet sellaisia tapauksia jotka eivät edes johdu Schumacherista. Mm. Siipien toleranssit, pohjalevyn kuluminen ja DC:n törttöily sateella. Lisäksi listalla on mm. stop&go rangaistuksia jotka ovat aivan normaaleja nykypäivänä. Eli kenestä vaan saisi koottua tuollaisen listan. Varsinkin kun mies on ajanut 250 GP:tä niin kyllähän siinä kerkeää sattua ja tapahtua. Ja varsinkin kun Schumacher on peräänantamaton kuljettaja. Samanlainen kuin Ayrton Senna aikoinaan. Olisi mielenkiintoista nähdä hänen "vastaava" listansa. Olisi ainakin yhtä pitkä. Suomessa noita Schumacherin "törttöilyjä" vaan hehkutetaan enemmän koska sinivalkoiset lasit ovat päässä. Ainoastaan MM-ratkaisu vuonna 1997 on sellainen teko joka Schumin olisi pitänyt jättää tekemättä. Mutta jättäisitkö itse tekemättä kun kyseessä on maailmanmestaruus? Reagointiaikaa on muutama kymmenys jossa pitää pohtia kaikkea tekoon liittyvää. Ei mikään helppo nakki. Ja kun aina jauhetaan FIA:n suosivan Schumia niin kyllä hän on aika kovia rangaistuksia saanutkin. En muista yhtään muuta kuljettajaa jolta olisi esim. evätty koko kauden MM-pisteet.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Speedye kirjoitti:
En muista yhtään muuta kuljettajaa jolta olisi esim. evätty koko kauden MM-pisteet.
Mielestäni tuo koko kauden pisteiden evääminen oli aikalailla pelkkää kosmetiikkaa. Mies oli kuitenkin jo kaksinkertainen maailmanmestari, eikä ajanut muusta kuin voitosta, joten hänelle on varmaan aivan sama onko lopullinen sijoitus 2 vai 20. Ei varmaan Kimiäkään olisi paljoa hetkauttanut jos viime kauden päätteeksi olisi 2 sija muuttunut 22 sijaksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Tuossa Repe_joken listassa on puolet sellaisia tapauksia jotka eivät edes johdu Schumacherista. Mm. Siipien toleranssit, pohjalevyn kuluminen ja DC:n törttöily sateella. Lisäksi listalla on mm. stop&go rangaistuksia jotka ovat aivan normaaleja nykypäivänä. Eli kenestä vaan saisi koottua tuollaisen listan. Varsinkin kun mies on ajanut 250 GP:tä niin kyllähän siinä kerkeää sattua ja tapahtua. Ja varsinkin kun Schumacher on peräänantamaton kuljettaja. Samanlainen kuin Ayrton Senna aikoinaan. Olisi mielenkiintoista nähdä hänen "vastaava" listansa. Olisi ainakin yhtä pitkä. Suomessa noita Schumacherin "törttöilyjä" vaan hehkutetaan enemmän koska sinivalkoiset lasit ovat päässä. Ainoastaan MM-ratkaisu vuonna 1997 on sellainen teko joka Schumin olisi pitänyt jättää tekemättä. Mutta jättäisitkö itse tekemättä kun kyseessä on maailmanmestaruus? Reagointiaikaa on muutama kymmenys jossa pitää pohtia kaikkea tekoon liittyvää. Ei mikään helppo nakki. Ja kun aina jauhetaan FIA:n suosivan Schumia niin kyllä hän on aika kovia rangaistuksia saanutkin. En muista yhtään muuta kuljettajaa jolta olisi esim. evätty koko kauden MM-pisteet.

Selvennettäköön, että kyseessä on veikkaajan ei minun lista.

Ja stop & go rangaistuksia ei jaeta nykypäivänä, joten niitä ei saa. Ja toisaalta aina kuski tekee jonkun virheen, että semmoisen saa. Ei niitä syyttä suotta saa ikinä.

Spa:n kisasta sanoinkin jo mielipiteeni ja toistan sen. Sitä ei voi pitää yksin Davidin syynä. Kyllä se oli Ferrari joka siihen takapäähän tärähti aikasta kovalla vauhdilla. Lähinnä sen takia, että Schumi ei varmasti nähnyt Davidin autoa ollenkaan. Tästä päästääkin siihen, että kisan ajaminen täysillä ei ollut turvallista niissä oloissa, joten suurimman virheen teki tuomaristo.

Ja sitten kun Schumi ylistetään maasta tavaisiin hyvänä tiimikaverina yms, niin tapaus kun hän oli jo tervehtynyt vammastaan, eikä halunnut palata auttamaan Irvinea poistaa kyllä senkin sädekehän miehen ympäriltä.

Ja toistan vielä uudestaan, että mestaruutta ei pidä tavoitella millä tahansa keinolla. Ja juuri sen takia arvostan Häkkistä enemmän kuin Schumia. Häkkinen voitti mestaruutensa puhtaasti, ja muutenkaan ajouralta ei taida löytyä yhtään vastaavaa tapausta, kuin mitä Schumilla voi sanoa olevan kymmeniä.
Sennaa taas arvostan itse lähinnä aika-ajokuskina. Siinä mies oli maailmanparas.

Taitojen puolesta miehelle on pakko antaa tunnustusta, mutta ei niinkään kaikkien tekojen puolesta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Speedye kirjoitti:
Ja varsinkin kun Schumacher on peräänantamaton kuljettaja.
Mutta miksi Speedyeltä ei löydy samanlaista ymmärrystä Jarkko Ruutua kohtaan? Jarkko Ruutu on periksiantamaton pelaaja, joka tekee kaikkensa joukkueensa eteen. Mutta Jarkko Ruutu onkin sika ja huono ihminen, kun taklauksessa vähän sattuu vastustajaa. Schumi sen sijaan on vain "peräänantamaton kuljettaja", kun hän kiilaa vastustajansa 250 km/h vauhdissa ulos radalta. Loistavaa logiikkaa.

Meni vähän offtopikiksi.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
repe_joke kirjoitti:
Spa:n kisasta sanoinkin jo mielipiteeni ja toistan sen. Sitä ei voi pitää yksin Davidin syynä. Kyllä se oli Ferrari joka siihen takapäähän tärähti aikasta kovalla vauhdilla. Lähinnä sen takia, että Schumi ei varmasti nähnyt Davidin autoa ollenkaan. Tästä päästääkin siihen, että kisan ajaminen täysillä ei ollut turvallista niissä oloissa, joten suurimman virheen teki tuomaristo.
Ferrari tärähti siihen Coulthardin auton perään vain ja ainoastaan siksi, että DC uskomattoman idioottimaisesti nosti kaasun. Ja siis kohdassa jossa kenenkään ei voi olettaa tuollaisella kelillä niin tekevän. Se on totta että Schumi ei varmasti nähnytkään Davidin auton olevan siinä missä se oli, mutta syy siihen oli 100% Davidin.
Tuon autojen aiheuttaman vesisuihkun takaa kun ei itse auto näy, joten voi vain olettaa toisessakin autossa olevan selväjärkisen kuljettajan. Schumin epäonneksi tässä tapauksessa näin ei ollut.

Muuten en ala Schumin tekoja puolustamaan, mutta tuo Span tapaus menee täysin Coulthardin piikkiin. Tuon nyt luulisi puusilmäisimpienkin Schumi-vihaajien ymmärtävän.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mikke73 kirjoitti:
Ferrari tärähti siihen Coulthardin auton perään vain ja ainoastaan siksi, että DC uskomattoman idioottimaisesti nosti kaasun. Ja siis kohdassa jossa kenenkään ei voi olettaa tuollaisella kelillä niin tekevän. Se on totta että Schumi ei varmasti nähnytkään Davidin auton olevan siinä missä se oli, mutta syy siihen oli 100% Davidin.
Tuon autojen aiheuttaman vesisuihkun takaa kun ei itse auto näy, joten voi vain olettaa toisessakin autossa olevan selväjärkisen kuljettajan. Schumin epäonneksi tässä tapauksessa näin ei ollut.

Muuten en ala Schumin tekoja puolustamaan, mutta tuo Span tapaus menee täysin Coulthardin piikkiin. Tuon nyt luulisi puusilmäisimpienkin Schumi-vihaajien ymmärtävän.

Ehkä David ei kokenut turvalliseksi ajaa kovempaa radalla siinä kohtaa? Schumin sanoin, jotkut asiat näyttivät ulospäin ehkä vähän oudolta, mutta en rupea niitä tässä sen kummemin selittämään.

En ole kyllä pistämässä tapausta Schumin enkä Davidin piikkiin. Vaan tuomariston. Ei niissä oloissa olisi pitänyt ajaa kisaa täysillä. Tuommoisia kolareita sattuu, kun ei näe edellä meneviä autoja.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
repe_joke kirjoitti:
Ehkä David ei kokenut turvalliseksi ajaa kovempaa radalla siinä kohtaa? Schumin sanoin, jotkut asiat näyttivät ulospäin ehkä vähän oudolta, mutta en rupea niitä tässä sen kummemin selittämään.

En ole kyllä pistämässä tapausta Schumin enkä Davidin piikkiin. Vaan tuomariston. Ei niissä oloissa olisi pitänyt ajaa kisaa täysillä. Tuommoisia kolareita sattuu, kun ei näe edellä meneviä autoja.

Coulthard otti syyn tuosta kolarista vasta pari vuotta sitten. Nürburgringillä DC joutui väistämään edessä jarruttanutta autoa niin, että ajautui itse ulos ja samalla DC tajusi, että kenen syy tuo Span onnettomuus oli ja pyysi Schumilta anteeksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
KPL kirjoitti:
Coulthard otti syyn tuosta kolarista vasta pari vuotta sitten. Nürburgringillä DC joutui väistämään edessä jarruttanutta autoa niin, että ajautui itse ulos ja samalla DC tajusi, että kenen syy tuo Span onnettomuus oli ja pyysi Schumilta anteeksi.
Se on muuten jännä juttu. Schumi on monta kertaa tahallisesti vaarantanut toisten terveyttä, eikä mies ole moksiskaan. Mutta kun Coulthard tekee vahingossa pikku mokan, niin Herra Täydellisyys on heti käymässä käsiksi. Miehen teot radalla eivät todellakaan tue sitä tosiseikkaa, että jokainen ihmishenki olisi hänelle muka tärkeä, eli tarkoitan näitä lahjoituksien motiiveja. Kammottava ristiriita. On se kumma, että Schumin tallit on aina kärähtänyt laittomuuksista. Väitän, että ilman Schumin lupaa ei kukaan Ferrarin johdosta uskalla tehdä mitään sääntöjen vastaista autolle. Sen verran suuressa roolissa Michael on Ferrarilla. Itse asiassa en yllättyisi, vaikka suurin osa noista "harmaan"(tai oikeastaan mustan) alueen kokeiluista olisi Schumin ideoita.
 
Viimeksi muokattu:

Kapo

Jäsen
Mikke73 kirjoitti:
Ferrari tärähti siihen Coulthardin auton perään vain ja ainoastaan siksi, että DC uskomattoman idioottimaisesti nosti kaasun. Ja siis kohdassa jossa kenenkään ei voi olettaa tuollaisella kelillä niin tekevän. Se on totta että Schumi ei varmasti nähnytkään Davidin auton olevan siinä missä se oli, mutta syy siihen oli 100% Davidin.
Tuon autojen aiheuttaman vesisuihkun takaa kun ei itse auto näy, joten voi vain olettaa toisessakin autossa olevan selväjärkisen kuljettajan. Schumin epäonneksi tässä tapauksessa näin ei ollut.

Muuten en ala Schumin tekoja puolustamaan, mutta tuo Span tapaus menee täysin Coulthardin piikkiin. Tuon nyt luulisi puusilmäisimpienkin Schumi-vihaajien ymmärtävän.


DC:n auton telemetria tosin kertoi DC:n ajaneen kyseisen kohdan samoilla nopeuksilla jo monta kierrosta. Mutta puusilmäisimpiä Schumi-hehkuttajia tosiseikat ole ennenkään haitanneet..
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Murmeli kirjoitti:
Mutta miksi Speedyeltä ei löydy samanlaista ymmärrystä Jarkko Ruutua kohtaan? Jarkko Ruutu on periksiantamaton pelaaja, joka tekee kaikkensa joukkueensa eteen. Mutta Jarkko Ruutu onkin sika ja huono ihminen, kun taklauksessa vähän sattuu vastustajaa. Schumi sen sijaan on vain "peräänantamaton kuljettaja", kun hän kiilaa vastustajansa 250 km/h vauhdissa ulos radalta. Loistavaa logiikkaa.

Meni vähän offtopikiksi.

Ahaha! Kiitos päivän nauruista murmelille. Olet osoittanut "asiantuntemuksesi" jo aiemminkin. Mutta tämä oli jo pohjanoteeraus. Michael Schumacherilla ei ole mitään tekemistä Jarkko Ruudun kanssa. Ja jos haluaa vertailla niin mitäs hienoa J. Ruutu on saavuttanut? Pelaa neloskentässä NHL:ssä. Ja Schumacher taas on voittanut vaivaiset 7 Maailmanmestaruutta, ja kohta 90 osakilpailua. Että taitavat painia "hieman" eri sarjoissa. Ja kerrohan minulle yksikin tapaus jossa Schumacher kiilaa vastustajansa radalta 250km/h vauhdissa. Niitä ei löydy yhtäkään. Ja Blackien mahtavat provoilut jatkuvat. Miehellä ei taida olla mitään tietoa F1-maailmasta kun tuollaisia juttuja heittää. Väitätkö Blackie ettei mikään muu talli ole yrittänyt kiertää sääntöjä kuin Ferrari? Ja Schumi on tästä kaikesta syyllinen? Schumacherhan ne Ferrarin takasiivet tekee ja suunnittelee. Hienoa päättelyä jälleen Porin suunnalta. Aplodit sinne suuntaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Speedye kirjoitti:
Ja kerrohan minulle yksikin tapaus jossa Schumacher kiilaa vastustajansa radalta 250km/h vauhdissa. Niitä ei löydy yhtäkään.

Mites Spa 2000 ennen kaikkien aikojen ohitusta?



Ranger
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
ranger kirjoitti:
Mites Spa 2000 ennen kaikkien aikojen ohitusta?


Ranger

Ja kenetköhän M. Schumacher kiilasi radalta 250km/h vauhdissa? Ei ketään? Ja jos tarkoitat tuota Häkkisen ohitusta niin on niitä hienompiakin nähty. Makuasioita nämä tosin ovat.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Speedye kirjoitti:
Ahaha! Kiitos päivän nauruista murmelille. Olet osoittanut "asiantuntemuksesi" jo aiemminkin. Mutta tämä oli jo pohjanoteeraus.
Sä elät siinä omassa pikku maailmassasi. No, kukin tyylillään.

Speedye kirjoitti:
Michael Schumacherilla ei ole mitään tekemistä Jarkko Ruudun kanssa. Ja jos haluaa vertailla niin mitäs hienoa J. Ruutu on saavuttanut? Pelaa neloskentässä NHL:ssä. Ja Schumacher taas on voittanut vaivaiset 7 Maailmanmestaruutta, ja kohta 90 osakilpailua. Että taitavat painia "hieman" eri sarjoissa.
Eli kun on voittanut mestaruuksia, joissa vähintään 75%:sti on kyse siitä, kellä on tehokkain ja paras auto, saa sikailla niin paljon kuin huvittaa?

Et vastannut kysymykseeni. Miksi Jarkku Ruutu on mielestäsi paska jätkä, kun se pelaa loppuun asti ja vain voittaakseen mutta Schumacher on vaan niin pirun kova kilpailija, kun kiilailee tahallaan vastustajiaan tieltä?

Speedye kirjoitti:
Ja kerrohan minulle yksikin tapaus jossa Schumacher kiilaa vastustajansa radalta 250km/h vauhdissa. Niitä ei löydy yhtäkään.
"Elokuu 2000
Vain Häkkisen nopea reagointikyky estää pahan onnettomuuden Spa:ssa, kun Schumacher estää täydessä vauhdissa ohitusta yrittävän suomalaiskuljettajan aikeet."

Tähän perustin väitteeni. Eikös noi formulat täydessä vauhdissa aika kovaa kulje? Asiantuntija kun en ole niin kerro sä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Murmeli kirjoitti:
Sä elät siinä omassa pikku maailmassasi. No, kukin tyylillään.

Eli kun on voittanut mestaruuksia, joissa vähintään 75%:sti on kyse siitä, kellä on tehokkain ja paras auto, saa sikailla niin paljon kuin huvittaa?

Et vastannut kysymykseeni. Miksi Jarkku Ruutu on mielestäsi paska jätkä, kun se pelaa loppuun asti ja vain voittaakseen mutta Schumacher on vaan niin pirun kova kilpailija, kun kiilailee tahallaan vastustajiaan tieltä?

"Elokuu 2000
Vain Häkkisen nopea reagointikyky estää pahan onnettomuuden Spa:ssa, kun Schumacher estää täydessä vauhdissa ohitusta yrittävän suomalaiskuljettajan aikeet."

Tähän perustin väitteeni. Eikös noi formulat täydessä vauhdissa aika kovaa kulje? Asiantuntija kun en ole niin kerro sä.

Veikkaan että tuo lainauksesi on otettu jostain iltalehden sivuilta. Ja kyseiset lehdet dramatisoivat asioita aika rankalla kädellä. Ja sitäpaitsi. Mies EI OLE kiilannut ketään radalta 250km/h vauhdissa. Se ilmenee myös tuosta lainauksestasi. Ja Jarkko Ruutu taas ei kuulu tähän ketjuun, hän ei ole F1-kuljettaja. Joten jos jatkaisit sitä vikinääsi jossain muualla tästä Ruutu-casesta. Pidetään tämä F1-ketjuna? Jos käy. Ja tuo lause saa sikailla niin paljon kuin huvittaa. Silloin kun Schumacher on virheen tehnyt on myös tuomaristo häntä rankaissut. Joka ikisellä kerralla. Toivotaan että tuomaristo toimii samoin myös muiden kohdalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös