Analogia nykyiseen olisi kai homoja ja ateisteja arvostava perinteisen uskovaisuuden rienaaja.
Pitkä on matka minulla vielä kuljettavana...
vlad.
Analogia nykyiseen olisi kai homoja ja ateisteja arvostava perinteisen uskovaisuuden rienaaja.
Onkohan siinä Jeesuksessa oikeasti mitään radikaaliakaan?
Siis kaikki ajan ajattelijat Levantista Persiaan pitivät rahanvaihtajia alimpina mahdollisina elämänmuotoina, Johannes Kastaja -tyylisiä kultteja oli tämän tästä ja muutkin osat "messiaanisesta" oppirakennelmasta voitaneen jäljittää aiempiin teksteihin.
Kyllä, mutta mainitsinkin, että hän ei ole pelkkä humaani lässyttäjä.Jesse on aikalaiskontekstiin pistettynä todella radikaalin humaani. Täytyy tuntea myös historia ja yhteiskuntien rakennetta tulta ajalta. Sekä luonnollisesti politiikka, joka oli Rooman valtakunnan ja silloisten juutalaishallitsijoiden välillä aika kovaa..
Mun puolestani voidaan jättää historiasta kinastelu kokonaan veks, puhuin pelastushistoriasta. Se tarkoittaa eri aikakausina tapahtunutta Jumalan toimintaa, joka huipentui Jeesuksessa. Tarkemmat määritelmät voit tonkia Googlella.Raamattu ei ole mikään historiallinen teos.
Joo. Tuo sinun humaani-Jeesus on pahemman luokan rusinoiden poimimista, jos joku. Mutta aivan sama.Nykykristittyjä sitoo raamatusta aina juuri sopiva kohta, jolla voi perustella minkä tahansa mielipiteen, ja vertasukuvallisia ovat sitten nämä ei niin kivat jutut. Joko raamattu on totta ja jumalan sanaa tai sitten se ei ole. Tuhansia vuoasia vanhat paimentolaistarinat eivät voi olla enää moraalin lähtökohtana, ellei sitten käytä raamattua ”rusinat pullasta” menetelmällä
Ei Jeesus rienannut aikalaisiaan, vaan lähinnä halusi paljastaa uskonnollisen kerman tekopyhyyden. Niin tekisi varmaan nytkin, aatesuunnasta riippumatta.Analogia nykyiseen olisi kai homoja ja ateisteja arvostava perinteisen uskovaisuuden rienaaja.
Ei Jeesus kaatanut rahanvaihtajien pöytiä ihmisryhmän halveksunnan vuoksi, vaan siksi, että se toiminta tuotiin Jumalalle pyhitettyyn paikkaan. Radikaalia oli hänen suhtautumisensa varsinkin syrjittyihin, mutta myös uskonnollisen toiminan käytännöllistäminen, jos näin voisi sanoa. Siis tarpeettomien rituaalien ja perinnäissääntöjen karsiminen, jumalanpalveluksen tuominen kansan pariin.Onkohan siinä Jeesuksessa oikeasti mitään radikaaliakaan?
Siis kaikki ajan ajattelijat Levantista Persiaan pitivät rahanvaihtajia alimpina mahdollisina elämänmuotoina, Johannes Kastaja -tyylisiä kultteja oli tämän tästä ja muutkin osat "messiaanisesta" oppirakennelmasta voitaneen jäljittää aiempiin teksteihin.
Tässä Jeesus-keskustelun ohessa haluaisin tiedustella, että onko kukaan toistaiseksi törmännyt erityisen hyvään tai onnistuneeseen vaalikoneeseen? Itse ajelin tuossa sekä hesarin, että maikkarin koneet, eikä kumpikaan varsinaisia riemun kiljahduksia meikäläisessä herättänyt.
Ihan mielenkiintoinen oli tämä vaalikone. Ihmettelen nyt sitä, miten minun mielipiteeni voitiin analysoida lähimmäksi RKP:ta (itse asiassa melkein täysin kohdalleen) kun itse olen ollut sitä mieltä että RKP:lla ei oikein edes ole yhtenäistä poliittista kantaa vaan heidän politiikkansa kulminoituu pelkästään kielikysymykseen. Ehkäpä tässä nyt viime metreilä pitäisi vielä tutustua RKP:n ehdokkaisiin vielä.Seuraavan linkin takaa löytyy myös vaalikone: http://www.euprofiler.eu/ mutta se ei anna ehdokkaaksi ketään yksittäistä ehdokasta vaan sen avulla voi lähinnäkin tarkastella sitä miten osuu poliittiselle kartalle ja mitkä ovat lähinnä sellaisia puolueita joista voisi löytyä varteenotettava ehdokas.
Ihmettelen nyt sitä, miten minun mielipiteeni voitiin analysoida lähimmäksi RKP:ta (itse asiassa melkein täysin kohdalleen) kun itse olen ollut sitä mieltä että RKP:lla ei oikein edes ole yhtenäistä poliittista kantaa vaan heidän politiikkansa kulminoituu pelkästään kielikysymykseen.
Itse taidan laittaa ääneni Relanderin Jukalle vaikkei mies taida parlamenttiin asti päästäkään. Kuitenkin hyvin fiksuja juttuja kirjoitellut blogiinsa.
Veikkauksesi voi mennä hyvinkin paikalleen, mutta mutta... Jos lähtee runkorivistäsi, niin lisäisin siihen omista papereistani seuraavat optiot:Olen muuallakin veikannut vaalien tulosta, laitetaan tännekin.
Kokoomus 4
SDP 3
Keskusta 2
Vihreät 2
PS 1
Vasl. 1
Kiitos rohkaisevasta viestistäsi. Viime yönä ennen viidettä Stanley Cup-finaalia ja sen erätauoilla tein päätöksen toimia mainitsemallasi tavalla, fiksua esittäen tosin, mutta sitten törmäsin henkistä dilemmaa konkreettisempaan ongelmaan eli RKP:n ehdokasasetteluun. Ei sieltä ihan heti sopivaa ehdokasta löytynyt, mutta kompromisseja mm. ehdokkaan sukupuolen suhteen tehtyäni, olen ehdokkaan löytänyt ja kohta suuntaan ääneni antamaan.Ehkäpä juuri tuo RKP:n leima pääasiallisesti kielipuolueena (ja kulttuurivähemmistön etujen valvojana) aikaansaa myös sen, että fiksutkin suomenruotsalaiset ajautuvat RKP:hen, vaikka heidän tosiasiallinen poliittinen kotinsa voisi olla jossain muualla puoluekartan syövereissä.
Ihan mielenkiintoinen oli tämä vaalikone. Ihmettelen nyt sitä, miten minun mielipiteeni voitiin analysoida lähimmäksi RKP:ta (itse asiassa melkein täysin kohdalleen) kun itse olen ollut sitä mieltä että RKP:lla ei oikein edes ole yhtenäistä poliittista kantaa vaan heidän politiikkansa kulminoituu pelkästään kielikysymykseen. Ehkäpä tässä nyt viime metreilä pitäisi vielä tutustua RKP:n ehdokkaisiin vielä.