EU-vaalit 2009

  • 56 542
  • 542

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Veikkaan, että Suomen meppien puoluekannalla näissä EU-jutuissa ei ole juurikaan merkitystä. Ehkä olen vähän naivi, kun uskon että loppujen lopuksi kaikki pyrkivät toimimaan yleisjärkevästi ja että sitä kautta on melko sama ketä sinne äänestetään. Paitsi että näitä 'laitetaan kapuloita EU:n rattaisiin' -tyyppejä en halua valittujen joukossa nähdä, koska ihan lähtökohtaisesti heidän taktiikkansa on niin väärä kuin olla voi.

Tärkeintä on, että saa suunsa auki, verkostoituu oikein ja pystyy siten oikeasti vaikuttamaan asioihin.

On tavallaan hienoa, että on olemassa vielä näitä kirkasotsaisia sinisilmiäkin tässä maassa, itseä kun ei nämä verenimijät, jotka toisten rahoilla ajavat omaa ja rahoittajiensa hyvää, saavat tuntemaan lähinnä halveksuntaa ja inhoa, kuten koko aatteeton poliittinen teatteri kokonaisuudessaan.

Tavallaan on aivan se ja sama millä asenteella sinne mennään, kun nyt joka tapuksessa menevät. Tavallaan kunnon kapuloita rattaisiin tyyppi olisi virkistävä ja saisi tavallisille ihmisille lopulta vähemmän aiheutettua harmeja ja huonompiosaisiin kohdistuvia pakollisia ja kipeitä leikkauksia, kun retteloisi ja tekisi teatterista todellista teatteria. Tälläisiä kun olisi vielä kokonainen ryhmä, niin kaikki asiat seisoisivat iloisesti paikallaan ja ihmiset voisivat elää paljon huolettomammin sitä normaalia arkeansa oikeassa todellisuudessa.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että varkostoituisipa tämä kys. meppi niihin verkkoihinsa vaikka lopuksi iäkseen niihin sotkeutuen, marssii ne isot aina yli mennen ja tullen tahtonsa mukaan, vaikka kuinka kieli ruskeana luputtais.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On tavallaan hienoa, että on olemassa vielä näitä kirkasotsaisia sinisilmiäkin tässä maassa, itseä kun ei nämä verenimijät, jotka toisten rahoilla ajavat omaa ja rahoittajiensa hyvää, saavat tuntemaan lähinnä halveksuntaa ja inhoa, kuten koko aatteeton poliittinen teatteri kokonaisuudessaan.
Anarkiaa! Johnny Rotten rules! Oi!

Tavallaan on aivan se ja sama millä asenteella sinne mennään, kun nyt joka tapuksessa menevät. Tavallaan kunnon kapuloita rattaisiin tyyppi olisi virkistävä ja saisi tavallisille ihmisille lopulta vähemmän aiheutettua harmeja ja huonompiosaisiin kohdistuvia pakollisia ja kipeitä leikkauksia, kun retteloisi ja tekisi teatterista todellista teatteria. Tälläisiä kun olisi vielä kokonainen ryhmä, niin kaikki asiat seisoisivat iloisesti paikallaan ja ihmiset voisivat elää paljon huolettomammin sitä normaalia arkeansa oikeassa todellisuudessa.
Hienoa, että tiedät ketä äänestät.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että varkostoituisipa tämä kys. meppi niihin verkkoihinsa vaikka lopuksi iäkseen niihin sotkeutuen, marssii ne isot aina yli mennen ja tullen tahtonsa mukaan, vaikka kuinka kieli ruskeana luputtais.
Niin millä tavalla tämä kannattaa huomioida? Äänestämällä maan hiljaista jurottajaa, joka ei ole kenenkään kaveri?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Hienoa, että tiedät ketä äänestät.

Niin millä tavalla tämä kannattaa huomioida? Äänestämällä maan hiljaista jurottajaa, joka ei ole kenenkään kaveri?

Niin, minähän en kertakaikkiaan suostu äänestämään.

Tuolla kuplapalstalla esiintuotu kirkkovene voisi olla vahva kandidaatti, jos viitsisi aikaansa turhaan kuluttaa lappua suttaamalla, olisi pienimmän riesan tie ja tulisi kaikkein halvimmaksi niille jotka sen pelleilyn kustantaa.
 

Fordél

Jäsen
Tavallaan on aivan se ja sama millä asenteella sinne mennään, kun nyt joka tapuksessa menevät. Tavallaan kunnon kapuloita rattaisiin tyyppi olisi virkistävä ja saisi tavallisille ihmisille lopulta vähemmän aiheutettua harmeja ja huonompiosaisiin kohdistuvia pakollisia ja kipeitä leikkauksia, kun retteloisi ja tekisi teatterista todellista teatteria. Tälläisiä kun olisi vielä kokonainen ryhmä, niin kaikki asiat seisoisivat iloisesti paikallaan ja ihmiset voisivat elää paljon huolettomammin sitä normaalia arkeansa oikeassa todellisuudessa.

Voitko hieman tarkemmin perustella tätä väitettäsi, että mitenkä heikko-osaisten asiaa voi ajaa paremmin heittäytymällä hankalaksi ja yhteistyökyvyttömäksi kuin tekemällä yhteistyötä eri tahojen kanssa ja tosissaan ajaen heidän asiaansa? Siis nyt puhutaan toiminnan tuloksista eikä julkisuusarvosta.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että varkostoituisipa tämä kys. meppi niihin verkkoihinsa vaikka lopuksi iäkseen niihin sotkeutuen, marssii ne isot aina yli mennen ja tullen tahtonsa mukaan, vaikka kuinka kieli ruskeana luputtais.

Mitkä isot jyrää? Isot maat, isokokoiset meppiedustajat vai mitkä?
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, minähän en kertakaikkiaan suostu äänestämään.
Mutta katsot kuitenkin aiheelliseksi arvostella meppejä, jotka ovat toimeensa päässeet juuri äänestyksen kautta?

Tuolla kuplapalstalla esiintuotu kirkkovene voisi olla vahva kandidaatti, jos viitsisi aikaansa turhaan kuluttaa lappua suttaamalla, olisi pienimmän riesan tie ja tulisi kaikkein halvimmaksi niille jotka sen pelleilyn kustantaa.
Onnea valitsemallasi tiellä. Oletko muuten harkinnut oman puolueen perustamista? Ajatuksesi saavat varmasti laajemminkin kannatusta, ja voisit sitten mahdollisesti joskus ihan itse päästä sanomaan miten asiat pitäisi ihan oikeasti hoitaa. Tietenkin se vaatisi ehkä hieman enemmän viitseliäisyyttä kuin kirkkoveneen piirtäminen, joten ehkä kannattaa vaan antaa olla ja purkaa katkeruutta järjestelmää vastaan netin keskustelupalstoilla.
 

Fordél

Jäsen
Oma veikkaus paikoista menee niin, että Kokoomus, SDP ja Keskusta saavat kaikki kolme paikkaa. Kahdella paikalla lähtee vihreät ja sitten KD:lle sekä PS:lle yksi.

Jos mietitään, että ketkä menevät näistä ehdokkaista läpi niin lista voisi olla tämällainen:

Kokoomus: Eija-Riitta Korhola, Risto E.J. Penttilä ja Ville Itälä
SDP: Liisa Jaakonsaari, Mitro Repo ja Petra Paasilinna
Keskusta:Anneli Jäätteenämäki, Riikka Manner ja Antti Kaikkonen
Vihreät: Heidi Hautala ja Jyrki Kasvi
KD: Sari Essayah
PS: Timo Soini

RKP ja Vasemmistoliitto ei siis saisi edustajiaan läpi, joka ei allekirjoittanuttta haittaisi yhtään. Liekö tällaisen vaalituloksen jälkeen Vasemmistoliitolla pj:n vaihto edessä ja Arhinmäen aikakauden alku?
 

Fordél

Jäsen
Myös saivartelu tuntuu olevan taitolaji?

Ruksaa haluamasi vaihtoehto jos niin haluat.

En kertakaikkiaan tiedä, että keitä isoja tarkoitit, joten voitko avata tätä hieman niin ei tarvi lähteä itse arvuuttelemaan ajatusmaailmaasi. Samalla voisit vastata tuohon toiseen sinulle esitettyyn kysymykseen.
 

Viljuri

Jäsen
Kirjataan se nyt tänne, mutta olen pettynyt, mikäli kokoomus ei saisi neljää paikkaa.

Vielä viikko kaksi sitten yleinen medianarratiivi oli sen suuntainen, että neljää paikkaa vähäteltiin, ainakin muiden puolueiden toimesta, ja annettiin rivien välissä ymmärtää, ettei kysymyksessä tällöin olisi ainakaan mikään erityinen eteenpäinmeno.

Ylen tilaama mielipidemittaus on sittemmin ilmeisesti saanut monet ainakin "virallisesti" uskomaan, että kokoomus jäisi kolmeen paikkaan, kannatusosuuttahan tuossa oli 23,9 prosenttia.

Sen verran voimme arvata, että lopullinen tulos on tuota parempi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tietenkin se vaatisi ehkä hieman enemmän viitseliäisyyttä kuin kirkkoveneen piirtäminen, joten ehkä kannattaa vaan antaa olla ja purkaa katkeruutta järjestelmää vastaan netin keskustelupalstoilla.

Ja kun ei se kirkkoveneenkään rustaaminen kiinnosta, niin miksi sitten muka itse vielä sekaan? no thänks.

En suinkaan koe olevani katkera mistään, sanonpahan vain omia mielipiteitäni keskustelupalstalla ihan niinkuin sinäkin. Saat väittämiäni kiistää tai haastaa ihan vapaasti ja minä sanon, niinkuin olen nähnyt ja kokenut.Lätistä ja haukkuakin saan niin paljon kun haluan, sillä mandaatti ei ole kiinni siitä, täytänkö jonkun merkityksettömän kupongin, vaan siitä selkänahallani minä ne viisaitten verkostoitujien toilailut lopulta kuittaan, halusin tai en, äänestin tai en.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En kertakaikkiaan tiedä, että keitä isoja tarkoitit, joten voitko avata tätä hieman niin ei tarvi lähteä itse arvuuttelemaan ajatusmaailmaasi. Samalla voisit vastata tuohon toiseen sinulle esitettyyn kysymykseen.

Kuules, jos sinulla on pakonomainen tarve ilmaista palstalaisille olevasi tampio, se on oma asiasi. Minä en siihen halua osallistua, koska en usko sinun sellainen olevan.

Mikäli et kertakaikkiaan kykene ymmärtämään, niin hyväksy se, multa on rautalanka lopussa.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lätistä ja haukkuakin saan niin paljon kun haluan, sillä mandaatti ei ole kiinni siitä, täytänkö jonkun merkityksettömän kupongin, vaan siitä selkänahallani minä ne viisaitten verkostoitujien toilailut lopulta kuittaan, halusin tai en, äänestin tai en.
Jos yhteiskunnallinen aktiivisuutesi on lähellekään sitä mitä täällä esität, uskallan epäillä että kuittaat yhtään mitään. Eipä silti, asiahan ei ole minun epäilyistäni mitenkään kiinni, kunhan lätisen lämpimikseni. Ja on ihan ok olla katkera, ei sitä tarvitse yrittää kieltää. Kun ympäröivä maailma ei ymmärrä sinua, on selvää että tulee paha mieli.
 

Fordél

Jäsen
Kuules, jos sinulla on pakonomainen tarve ilmaista palstalaisille olevasi tampio, se on oma asiasi. Minä en siihen halua osallistua, koska en usko sinun sellainen olevan.

Mikäli et kertakaikkiaan kykene ymmärtämään, niin hyväksy se, multa on rautalanka lopussa.

Eli et voi vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että mitä tarkoitit isojen jyräämisella: isoja maita, isoja ryhmittymiä parlamentissa vai mitä?

Toinen kysymys koski sitä, että voitko tarkemmin perustella väitettäsi, että mitenkä heikko-osaisten asiaa voi ajaa paremmin heittäytymällä hankalaksi ja yhteistyökyvyttömäksi kuin tekemällä yhteistyötä eri tahojen kanssa ja tosissaan ajaen heidän asiaansa?

Mielestäni näiden kysymysten esittämisessä ei ole mitään tampiomaista vaan pikemminkin itse leimaudut tässä hyvin yksinkertaiseksi tyypiksi, joka ei pysty vastaamaan omista lausunnoistaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ylen tilaama mielipidemittaus on sittemmin ilmeisesti saanut monet ainakin "virallisesti" uskomaan, että kokoomus jäisi kolmeen paikkaan, kannatusosuuttahan tuossa oli 23,9 prosenttia.

Sen verran voimme arvata, että lopullinen tulos on tuota parempi.

Mutta onko se niin paljon suurempi, että sieltä tulee myös se neljäs paikka? Se nyt tuskin kenellekään yllätys, että olen hitusen pettynyt jos Kokoomus onnistuu nostattamaan kannatustaan niin paljon, että sieltä tulee se neljäskin paikka, poikkeuksena tietty se skenaario, että Keskusta tippuisi kahteen paikkaan mutta tämä nyt liene täysin mahdoton skenaario toteutuvaksi. Illallahan tämä sitten nähdään.

vlad.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp

Höpö höpö.

Yhteiskunnallinen aktiivisuus ja poliittinen aktiivisuus ovat kaksi eri asiaa, luulisi moisen nyt kirjoitustaitoiselle olevan selvää.

Lopuista arvailuistasi voinee kai vain todeta, että siinäpähän arvailet, siihenhän ne poliitikotkin ammattitaitonsa perustaa.

Ne kuittaamiset hoidetaan kyllä niin sinä, kun minä ja hentun liisakin, uskottiin sitten joulupukkiin tai jumalaan tai ei mihinkään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eli et voi vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että mitä tarkoitit isojen jyräämisella: isoja maita, isoja ryhmittymiä parlamentissa vai mitä?

Toinen kysymys koski sitä, että voitko tarkemmin perustella väitettäsi, että mitenkä heikko-osaisten asiaa voi ajaa paremmin heittäytymällä hankalaksi ja yhteistyökyvyttömäksi kuin tekemällä yhteistyötä eri tahojen kanssa ja tosissaan ajaen heidän asiaansa?

Mielestäni näiden kysymysten esittämisessä ei ole mitään tampiomaista vaan pikemminkin itse leimaudut tässä hyvin yksinkertaiseksi tyypiksi, joka ei pysty vastaamaan omista lausunnoistaan.

Hohhoijaa:

isot valtiot
isot poliittiset blokit
Isot rahakeskittymät lobbareineen

olisko mitään? Ja näiden keskellä ei suomalainen meppi voi olla koskaan missään merkityksellisessä asemassa muuta kuin myöntelemässä käskijäänsä.

Päätöksenteon pohja on aina mannereurooppalainen ja joihinkin myönnytyksiin periferiaa kohtaan voi päästä ns. lehmäkaupoilla jne.

Jos tämä piti sulle ihan rautalangasta vääntää, niin pakko sun olla täys pölypää, puolittaisellakin asian seuraamisella löytää jokainen nämä lainalaisuudet ja kykenee ihan itse päättelemään mitä suuria kirjoittamassani tarkoitin. Minä luulen, että sorruit syistä tai toisista käsittämättömän kehnoon saivarteluun ja halusin sille panna pisteen ihan itsesi takia.

Tuo toinen "kysymys" oli sitten lähinnä sarkasmia, koska noin hinnakkaassa burleskissa saisi olla meille kohteeksi pakotetuille jotain viihdykettäkin ja mikäs hovi on koskaan ilman narrejaan toimeen tullut, saa siitä "normaalit" pönkitystä erinomaisuudelleen ja kuulevat sillöin tällöin jonkun totuudenkin. Toisaalta myös jarrutus on jo aikaa sitten keksitty politiikan hidas lähtö, muistele vaikka Väyrysen maratonpuheita aikanaan. Myös kaikenmaailman välkyt pähkähullut päätökset ansaitsivat kriittisempää ja perinpohjaisenpaa tarkastelua ennen kuin nuija pöytään kumahtaa. Mietipä vaikka jotakin päästökauppaa, on vaikea kuvitella tarkoituksestaan enemmän metsään mennyttä päätöstä, olispa joku ollu viivyttämässä ja takomassa muistutusta päähän, että miksi ja mitä tarkoitusta varten koko lakia ollaan rustaamassa. Esimerkin kannustamana konservatiivit ovat sitten vesittämässä Obaman mielekkäämpää esitystä rapakon tuolla puolen, kansituoleista vaan tapellaan, kun paatti on uppoomassa, haitulivei.

Heikko-osaisten asemaa voi parantaa ainoastaan toimilla heikko-osaisten parantamiseksi. Niin suomessa, kuin euroopassakin tämä on nykymaailmassa yhtä todennäköistä kuin saimaannorpan runsaslukuisuus ja kannattaa uskoa mieluummin siihen joulupukkiin, kuin uskoa euroopan poliittisen eliitin kykyyn tai haluun näihin asioihin paneutua ja niille jotain tehdäkin enemmän kuin juhlapuheen merkityksettömänä alaviitteenä.

Toivottavasti edes tämä saa oivalluksen lampun säteilemään sielläpäin, selvennyksen selvennyksen selvennysten kirjoittaminen saa epäilemään, että on eksynyt jonnekin analfabeetikkopalstalle ja olo on kuin Kafkan romaanissa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Voi elämä näitä läpimeneviä tyyppejä. Näin sitä Suomea edustetaan, Jaakonsaaret, Jäätteenmäet ja Kimmo Kiljuhanhet pääsevät läpi ja tällä hetkellä mm. Eija-Riitta Korhola ei..Hävettää!
 
Voi elämä näitä läpimeneviä tyyppejä. Näin sitä Suomea edustetaan, Jaakonsaaret, Jäätteenmäet ja Kimmo Kiljuhanhet pääsevät läpi ja tällä hetkellä mm. Eija-Riitta Korhola ei..Hävettää!
Mutta siinähän se olisikin mukava käänne, kun Korhola pullauttaisi Kiljusen pihalle! Äsken oli vain 700 ääntä eroa. Kun Kokoomus tekisi kunnolla lisäeroa demareihin, niin tuo olisi mahdollista.
Mutta kertoo demareiden tilanteesta kaiken oleellisen, että Isä Mitro on aivan kirkkaasti ykkönen. Harmi, ettei ollut puhtaasti sitoutumaton, mutta silloin ei varmaan olisi läpi päässyt. Oma lukunsa on sitten tämä vaalisysteemi itsessään...
On muute ihan kivannäkönen toi Keskustan Riikka Manner!

Edit: Jaaha, Månssonhan sen Kiljusen sieltä poistikin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Voi elämä näitä läpimeneviä tyyppejä. Näin sitä Suomea edustetaan, Jaakonsaaret, Jäätteenmäet ja Kimmo Kiljuhanhet pääsevät läpi ja tällä hetkellä mm. Eija-Riitta Korhola ei..Hävettää!

Korholaahan sinne juuri kaivataan. Toivottavasti ei tule valituksi. Ehkä mojovat itkuraivarit luvassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vihreistä näyttäisi tällä hetkellä läpimenevän Satu Hassi, mielummin toki olisin toivonut Hautalan tai Kasvin olevan sen joka läpi menee mutta käyhän se näinkin. Kasville nämä vaalit nyt taitavat olla lähinnä totuttelua, sen verran kaukana em. kaksikosta kuitenkin on äänimäärällään. Toisaalta ihan hyvä, että Hautala ja Kasvi säilyvät kotomaan politiikassa mukana, minun mittapuuni mukaan tuolloin säilyy myös järkeä ja uskallusta eduskunnassa.

vlad.
 

HemmoP

Jäsen
PerusSuomalaiset nyt yli 9% plussaa edellisiin vaaleihin... Viime vuoden eduskuntavaalien %-jakauman mukaan SDP -3.8 ja KESK -2.5, KOK +0.6

Nyt sitten joku rantahurri muutamalla tuhannella äänellä vaarassa mennä läpi, hieno systeemi tuo vertausluku.
 

Viljuri

Jäsen
Kannattaa odottaa niitä Etelä-Suomen ääniä, jos tämä olisi normaali vaali, niin keskusta olisi vielä ongelmissa, mutta vaikea sanoa.

Suomen vanhin lapsinero on kyllä suuressa vaarassa tippua pois, onko tiputtaja sitten vihreiden, kokoomuksen vai RKP:n edustaja ja miten käy vasemmistoliiton on vielä auki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös