EU:n pakotteiden vaikutus Jokereihin

  • 111 950
  • 567

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Laitetaan nyt omaa asennoitumista paperille kun itsekin olen täällä tätä anti-venäjä-toitotusta kritisoinut. Mä ymmärrän täysin mitä Putin ja rotat on tehny ja tekee. Mä ymmärrän mitä KHL oikeasti on. Mutta samaan aikaan oon ollu Jokerifani yli 20 vuotta. Tottakai mua vituttaa ryssien suhmurointi yms mutta mä en silti suostu hylkäämään joukkuetta jota oon kannattanu niinki pitkään. Se että muiden joukkueiden fanit linkoaa paskaa mun niskaan on tuttu tunne ja oon ylpee siitä että mun joukkue aiheuttaa niin vahvoja tunteita muissa. MUTTA se mikä mulla menee tunteisiin ja minkä takia oon ärähdelly tästä jatkuvasta politiikkapaskasta mitä tällä alueella tapahtuu on se, etten kestä sitä että Jokerifanit tappelee keskenään.
Mulla menee tunteisiin se että tietyt nimimerkit määrittelevät niitä jotka edelleen Jokereita kannattavat milloin KHL-faneiksi, milloin Putin-trolleiksi yms. Mulla menee tunteisiin se vastakkainasettelu mitä täällä tapahtuu fanien kesken.
Oon päättänyt keskittyä positiivisiin puoliin (Pelin taso ja kovat nimet rosterissa yms) koska loppujenlopuksi Jokerit jääkiekkojoukkue.
Mä en syyllistä ketään joka ei pysty joukkuetta enää kannattamaan tausta-asioiden takia. Mutta en myöskään syyllistä niitä jotka pystyy. Mä en vaan jaksa sitä että tietyt nimimerkit ponkahtavat pinnalle hetikun tulee jotain negatiivista Jokereihin liittyen ja muuten pysyvät hiljaa. Tai sitä että täällä käydään sivutolkulla vääntöä siitä kuka on oikea jokerifani ja kuka ei tai kuinka jokaisen tulisi joko sulkea silmänsä kaikelta ryssäpaskalta tai vaihtoehtoisesti tuomita kaikki mahollinen Jokereihin, KHL:n, Putiniin, Rottiin ja ryssiin liittyvä tai on *vapaavalintainentermi*.

EU:n pakotteet ovat täysin oikeutettuja. Niiden vaikutus Jokereihin on todella paska juttu. Mutta vaikka täällä kuinka asiasta vouhotettaisiin suuntaan tahi toiseen, ei asiat muutu ennenkuin isot kihot jotain päättävät tehdä. Oli se sitten Jokeredien alasajo tai jotain muuta. Siihenasti kun tämä tapahtuu aion edelleen kannattaa Jokerit-nimistä jääkiekkojoukkuetta joka pelaa parasta jääkiekkoa suomessa. Ja kun se päivä koittaa että tää KHL-reissu päättyy tavalla tai toisella, aion edelleen olla Jokerifani oli sarjataso mikä tahansa, tai jos nimi ja logo katoaa jääkiekosta kokonaan, aion olla entinen Jokerifani joka seuraa jotain toista joukkuetta koska omaa jengiå ei enää ole. Mutta vaikka esim IFK on suht tiiviissä seurannassa kotiolosuhteiden takia, se ei herätä samaa tunnetta nyt, eikä tule koskaan herättämään kuin punakeltainen naurava narri.

Joten jätkät hei. Jos vaa lopetettais tää naurettava toistemme dissaaminen. Antaa niiden jotka joukkuetta vielä fanittaa, fanittaa rauhassa ja antaa niiden jotka ei siihen pysty Venäjän/Putinin/KHL:n/Rottien takia purkaa vitutustaan nåihin asioihin rauhassa. Jos tuntee tarvetta tapella erimielisten kanssa politiikasta tai ideologioista, Vapaassa keskustelussa on monta ketjua jossa voi asioista vääntää. Taino. On täälläki nää ketjut. Mutta tuomitaan asioita. Ei yksilöä sen mukaan mitä mieltä se on kys. asiasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Höpö. höpö ja höpö. Tule nyt takaisin sieltä paranoidisista kuvitelmistasi, kun sulla on täällä ihan oikeatakin annettavaa keskusteluille. En tiedä koskiko toi teitittely minua, joitain muita vai kenties kaikkia, jotka eivät yhdy sun näkemyksiin sataprosenttisesti.

Teitittely koski teitä kaikkia, jotka kiihdytte ja ryntäätte palstalle, kun Jokerien ongelmista on kyse. Minun näkemys on vain minun näkemys, mutta sinullekin se on liikaa, koska mitään argumenttia asiapohjaiseen keskusteluun et kykene tuottamaan. Ainoastaan näitä olkinukkejasi, kuinka metaforana Jokerien kannattajien väitetään olevan Putinin aviottomia lapsia ja seuraavaksi todistelet, että näin ei ole.

Hoh-hoijaa. No, osaltani tämäkin oli tässä, kunnes tulee joku uutinen Jokereita koskien.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Se että muiden joukkueiden fanit linkoaa paskaa mun niskaan on tuttu tunne ja oon ylpee siitä että mun joukkue aiheuttaa niin vahvoja tunteita muissa.

Eihän sun joukkue herätä enää juurikaan tunteita muissa kun teidän omissa faneissa? Ystävä/kaveripiiriini kuuluu paljon HIFK-kannattajia, ja kyllä myös Jokeri-kannattajiakin toki. Tuntemieni HIFK-kannattajien tunteet ovat lähinnä säälin ja välinpitämättömyyden välimaastossa. Oma kiinnostukseni liittyy vain tämän taloudellisen tilanteen seuraamiseen. Jos vielä joskus pelataan samassa sarjassa (mitä en kyllä usko), niin tilanne varmastikin muuttuu.

Voin olla väärässä, mutta en usko että Jokerit herättää vahvoja tunteita jossain Kunlunin tai Sibirin kannattajissa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eihän näitä asioita ole Jokerifanina varmaankaan hauskaa miettiä, mutta onhan tässä itsetutkiskelun paikka. Oletteko hitaasti liukuneet sinne "suomettumisen" suonsilmään, jossa pelkästään maininta pakotteista, Ukrainasta, Putinistä jne. lukitsee silmät ja korvat ja sulkee mielen tai aiheuttaa primitiivisen puolustusreaktion? Jos näin on, KHL-Jokerit on ehkä sittenkin ollut hintansa väärti.
En tiedä miten tehtaankadun miehet ovat tämän alunperin suunnitelleet, mutta minusta tuntuu että joillekin faneille tämän suomettumisen syy on pelko siitä, että jos asioista puhuminen aiheuttaa sen että rahan kaataminen lopetetaan ja joukkue pahimmassa tapauksessa foldaa. Toisinsanottuna joukkue on panttivankina ja tässä tilanteessa ei roistoja haluta uhata, vaan heille annetaan rauha toimia omin päinensä ja toivotaan että tilanne ratkeaisi onnellisesti itsestään. En usko, että se ratkeaa työntämällä pää hiekkaan ja toivomalla oikein kovasti.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teitittely koski teitä kaikkia, jotka kiihdytte ja ryntäätte palstalle, kun Jokerien ongelmista on kyse. Minun näkemys on vain minun näkemys, mutta sinullekin se on liikaa, koska mitään argumenttia asiapohjaiseen keskusteluun et kykene tuottamaan. Ainoastaan näitä olkinukkejasi, kuinka metaforana Jokerien kannattajien väitetään olevan Putinin aviottomia lapsia ja seuraavaksi todistelet, että näin ei ole.

Hoh-hoijaa. No, osaltani tämäkin oli tässä, kunnes tulee joku uutinen Jokereita koskien.

Kun laput on niin tiukasti silmien päällä, ettei näe kuin omat kirjoituksensa ja muiden kirjoituksista vain osan ja senkin pienen osan saa pään sisällä kääntymään joksikin muuksi kuin mitä niissä on kirjoitettu, niin tuossahan se tulos on.

Jos sulle jäi jotenkin epäselväksi, niin ei tässä olla mitään noista ongelmista kieltämässä tai niistä purnaamassa tai kiihtymässä. Ne ovat edelleenkin ihan positiivisia asioita. Lue vaikka ihan ajatuksella läpi vielä pari kertaa tuo sekolustin viesti sekä vaikka tuosta ylempää @DonTirri :n viesti. Turhaan mä niitä samoja lauseita lähden toistamaan sen enempää.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Koko ketjussa olet ainoa, joka väittää Jokerien kannattajia ääripäisiksi, mistään ymmärtämättömiksi ja sokeiksi Putinin kannattajiksi. Eilen edellisen kerran keskusteltiin ihan rauhassa ja todettiin, että Jokerien kaikki kannattajat ovat ihan OK.

Uhriutuminen on jo valitettavan yleistä.
Voit lopettaa sen milloin tahansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä miten tehtaankadun miehet ovat tämän alunperin suunnitelleet, mutta minusta tuntuu että joillekin faneille tämän suomettumisen syy on pelko siitä, että jos asioista puhuminen aiheuttaa sen että rahan kaataminen lopetetaan ja joukkue pahimmassa tapauksessa foldaa. Toisinsanottuna joukkue on panttivankina ja tässä tilanteessa ei roistoja haluta uhata, vaan heille annetaan rauha toimia omin päinensä ja toivotaan että tilanne ratkeaisi onnellisesti itsestään. En usko, että se ratkeaa työntämällä pää hiekkaan ja toivomalla oikein kovasti.

Jos ei ihan alusta lähdettäisi, nyt Tehtaankadun miehet ja Putinin ystävät pohtivat poistumista Jokereista sopivana hetkenä. Luulen, että hetkeä haetaan parhaillaan. Ongelma vain on siinä, että Kiina ei hyödy mitään siitä, että sillä olisi seura myös Suomessa. Enkä usko, että Putin on valmis maksamaan siitä Kiinalle vielä lisää, kun Jokerien tappiot ovat muutenkin luokkaa 15 miljoonaa kaudessa. Suomesta löytyy muutama sopiva miljardööritason ja kiekosta kiinnostunut ostajaehdokas, mutta ovatko he halukkaita mahdolliseen USA:n reagointiin ja sitä kautta pakotteisiin? Tuskin.

Jos kyse olisi samanlaisesta tilanteesta kuin Tsekeissä, Jokerit olisi ehkä lakkautettu jo ennen nykyistä, toista KHL-sopimusta. Nyt sen esti ennen kaikkea Arenan omistaminen sekä se, että päärahoittaja Timchenkolla on Suomen kansalaisuus ja hän pitää yllä suhteita mm. pressa Niinistöön. Venäjän kannalta Jokereita voi hyödyntää paljon enemmän, kuin mitä tähän asti on tehty. Asiasta on menossa tutkimuskin. Kun Harkimo saadaan sivuun, oletan, että venäläiset haluavat tilalle Harkimoa enemmän Da-miehen. Harkimo teki rajatusti omia päätöksiä silloinkin, kun venäläiset eivät niistä pitäneet.

Pakotteet ovat kuitenkin Jokerien KHL-jatkon kannalta ydinasia, kun puhutaan kolmannesta sopimuskaudesta. Ilman pakotteita eurooppalaiset ja suomalaiset yritykset ovat ihan eri tavalla kiinnostuneita Venäjän markkinoista kuin nyt.

Tagi @sporttipappa
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Melkein 25-vuotta olen ollut Jokereiden etäfani. Koska olen etäkannattaja, ei ympärilläni ole laajaa Jokerifanilaumaa ystävinäni, enkä käy hallilla kovin usein. Eli isoin asia, joka vuodesta toiseen vaikuttaa pelien seuraamisen aktiivisuuteeni on ollut aina pelin taso ja tähtipelaajat/-valmentajat. Nyt tämä osasto on huipussaan. Mikäs tässä on huippulätkästä nauttiessa, samalla kun toivoo, että joku suomalainen järki saataisiin tuonne omistajapuolelle. Etäkannattajan vaikutusmahdollisuudet seuran tulevaisuuteen ovat niin marginaaliset, että mihinkään boikottiin minun on turha lähteä, vaikka Rotta ja KHL vituttaisikin.

Miksi en sitten kirjoita joukkueenrakennusketjuun ja ole innoissani ensi kauden joukkueesta? En ole vielä toipunut Marjamäen maajoukkueajasta, ja näen siis ensi kauden ennusteet aika synkkinä.

Miksi rynnistin paikalle tähän ketjuun? Koska vituttaa, että "etäkannattaja" ja "pelin tasosta pitävä" on täällä määritelty KHL-faniksi ja Putin-trolliksi. En tosin ole yllättynyt. Helsinkiläisille pitää perustella joka kerta Areenalla sekin, miksi minulla on Jarkko Ruudun pelipaita päällä. Vittu te ootte sisäänpäin lämpiävää sakkia, kaikella rakkaudella.
 
No niin, peli poikki,

Kuten olemme jo aiemmin huomauttaneet, tämän ketjun aihetta voi käsitellä myös asiallisesti. Viimeisten päivien aikana ketju on ollut täynnä henkilökohtaisuuksia, emmekä halua tämän jatkuvan.

Jättäkää henkilökohtaiset hyökkäykset pois, niin meillä kaikilla on mukavampaa kirjoittaa tälle palstalle.

Terveisin
Moderaattorit
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi rynnistin paikalle tähän ketjuun? Koska vituttaa, että "etäkannattaja" ja "pelin tasosta pitävä" on täällä määritelty KHL-faniksi ja Putin-trolliksi. En tosin ole yllättynyt. Helsinkiläisille pitää perustella joka kerta Areenalla sekin, miksi minulla on Jarkko Ruudun pelipaita päällä. Vittu te ootte sisäänpäin lämpiävää sakkia, kaikella rakkaudella.

Minähän tuosta kirjoitin. Nyt nostan käden pystyyn virheen merkiksi. On ylhäällä.

Mutta luetaanko vielä kirjoitus, pari sivua siten? Pyydettiin aiempaan tarkennusta ja tarkensin. Siinä lukee näin:

En viitannut suoraan sinuun. Eniten viittasin näihin KHL-faneihin, jotka ovat tulleet Jatkoaikaan aika usein viime kauden aikana. Pidän sinua fiksuna kannattajana, joka tuntee Jokerien historian erinomaisen hyvin.

Minusta on selvä asia, että Jokerit on vetänyt puoleensa myös KHL-kannattajia. Heille siis KHL on ensisijainen.

Pahoittelut osaltani siitä, jos vanhat fanit kokevat saaneensa osumaa. Tämä ei ollut kritiikin suunta.

e: modetkin näköjään reagoivat. Tarkistelin tätä niin pitään, että ne tekivät sen tämän kirjoittamisen aikana.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Melkein 25-vuotta olen ollut Jokereiden etäfani. Koska olen etäkannattaja, ei ympärilläni ole laajaa Jokerifanilaumaa ystävinäni, enkä käy hallilla kovin usein. Eli isoin asia, joka vuodesta toiseen vaikuttaa pelien seuraamisen aktiivisuuteeni on ollut aina pelin taso ja tähtipelaajat/-valmentajat. Nyt tämä osasto on huipussaan.

Tällainen kuva itselläni on nykyään Jokerit-faneista. Ne eivät hengitä päivittäin seuraa eivätkä ole läsnä siinä vaan he vain nauttivat hyvätasoisesta lätkästä välittämättä siitä onko menestymismahdollisuudet millaiset, mitä taustalla tapahtuu, missä menee Jokerien oma junioripolku jne. Kerran olen teidän KHL-taipaleella astunut halliinne katsomaan Jokerit-SKA, silloin ympärilläni tuntui istuvan enemmän ihmisiä jotka kannustivat molempia seuroja kun taputtivat molempien joukkueiden maaleille jne. Tunnelma oli hyvin erilainen kuin aikoinaan Jokerit-HIFK matseissa, silloin ei katsomossa näkynyt tuommoista vaan silloin fanitettiiin vain toista ja tunnelma oli enemmän kiihkeämpi jos noin voi sanoa.

Jokainen saa fanittaa mitä haluaa ja miten haluaa. Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelen. Jos samassa kirjoituksessa henkilö kertoo käyvänsä matseissa, mutta samalla toivoo muutoksia esim. paluuta takaisin SM-liigaan niin miksi sitten raahautua sinne hallille aina tukemaan tuota KHL-show'ta? Kyllä se vain on KHL-Jokereiden tukemista ellei sitten siellä hallilla sää ääntä kuuluviin jonkun lakanan tms. avulla, mutta ei taida onnistua tänä päivänä?
 

Gemondo

Jäsen
Tällainen kuva itselläni on nykyään Jokerit-faneista. Ne eivät hengitä päivittäin seuraa eivätkä ole läsnä siinä vaan he vain nauttivat hyvätasoisesta lätkästä välittämättä siitä onko menestymismahdollisuudet millaiset, mitä taustalla tapahtuu, missä menee Jokerien oma junioripolku jne. Kerran olen teidän KHL-taipaleella astunut halliinne katsomaan Jokerit-SKA, silloin ympärilläni tuntui istuvan enemmän ihmisiä jotka kannustivat molempia seuroja kun taputtivat molempien joukkueiden maaleille jne. Tunnelma oli hyvin erilainen kuin aikoinaan Jokerit-HIFK matseissa, silloin ei katsomossa näkynyt tuommoista vaan silloin fanitettiiin vain toista ja tunnelma oli enemmän kiihkeämpi jos noin voi sanoa.

Jokainen saa fanittaa mitä haluaa ja miten haluaa. Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelen. Jos samassa kirjoituksessa henkilö kertoo käyvänsä matseissa, mutta samalla toivoo muutoksia esim. paluuta takaisin SM-liigaan niin miksi sitten raahautua sinne hallille aina tukemaan tuota KHL-show'ta? Kyllä se vain on KHL-Jokereiden tukemista ellei sitten siellä hallilla sää ääntä kuuluviin jonkun lakanan tms. avulla, mutta ei taida onnistua tänä päivänä?

Vaihda sanan "Jokerit" tilalle vapaavalintainen NHL-seura, niin eikös tuo sama päde aika pitkälti noin 100% suomalaisista NHL-seuran "faneista"? Onko se sitten hyväksyttävämpää kuin olla Jokerien etäfani?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vaihda sanan "Jokerit" tilalle vapaavalintainen NHL-seura, niin eikös tuo sama päde aika pitkälti noin 100% suomalaisista NHL-seuran "faneista"? Onko se sitten hyväksyttävämpää kuin olla Jokerien etäfani?

Ehdottomasti. Kyllä itse väitän, että NHL:ää seurataan vain sen tason vuoksi eikä minkään muun vuoksi. Olen itse aina sanonut, että katson kotimaista lätkää (HIFK ja Liiga) ja sitten maailman parasta lätkää (NHL). Jos NHL ei olisi tasoltaan maailman paras jonne kaikki maailman parhaat pelaajat tuppaavat päätymään niin tuskin sitä seuraisin.

E: Enkä viestissäni sanonut, ettei saisi olla Jokerit-etäfani tai ettei se olisi hyväksyttävää.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Se että muiden joukkueiden fanit linkoaa paskaa mun niskaan on tuttu tunne ja oon ylpee siitä että mun joukkue aiheuttaa niin vahvoja tunteita muissa.

Eihän muiden joukkueiden fanit enää mitään paskaa juurikaan heitä. Ei heittänyt kun kausi päättyi, ei heittänyt kun palkat oli rästissä ja en usko, että heittäväy kun uusi 10 miljoonan tappio yskäistään ulos. Lähes kaikki paska on tullut omien joukosta.

Jokereita ei enää vihata tai kadehdita, sitä säälitään.

@SOF1969 lta jo pitkälti samaa settiä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on taas sitten viime lukeman ilmestynyt muutama sivu joopas, eipäs, joopas...

Muistuttaisin, että siellä on kesä ja kannattaisi välillä yrittää pitää vähän taukoa jääkiekosta!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kun noin Tapparan mies olet, niin kiinnostaa kysyä, että oletko tulossa marraskuussa katsomaan Lainetta ja Barkovia Putinin halliin? Minulla on jo liput ja odotan noita matseja kovasti. Olisi kyllä harmi, jos et pääse. Itseäni olisi ketuttanut aika suunnattomasti, jos Teemu ja Jari olisivat käyneet pelaamassa Tampereella.
Jarihan kävi pelaamassa (ja häviämässä) Tampereella: Tiesitkö, että Ilves voitti maailman parhaan jääkiekkojoukkueen? - Reunamedia
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oho!

@Cobol otti näköjään päähän kohdistuneista taklauksista viikon kakun.
Lähtihän se poliittinen PROpaganda "pikkuisen" laukalle ja pikku tauko
tekee hänelle toivottavasti vain hyvää.

Hänen kannaltaan toivon että näppäimistö vaihtuu viikoksi golf mailoihin tai uimasortseihin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millähän keinolla sinut saataisiin vastaavalle lomalle, tai mieluusti pidemmällekin?


Kyllä näitä viestejä työmatkalta voin suoltaa mutta olkaa tytöt huoleti kun loma kohta koittaa niin ei mua täällä näy.

Ihan hauskaa viihdettä (huom. viihdettä!) tämä on eikä kenenkään pitäisi ottaa näitä juttuja niin tosissaan.

Coboliin noi pakotteet iski tällä kertaa kovemmin kuin Jokereihin :/)
 
Mikäli koette, että toisten viestit rikkovat palstan sääntöjä, suosittelemme raportoi-napin käyttämistä itsemoderoinnin tai henkilökohtaisten loukkausten sijaan.

Terveisin
Moderaattorit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös