Laitoinpa palautteen
Olin ensimmäistä kertaa maksavana asiakkaan länkkärillä, ja järjestyksenvalvojien toiminta yläkatsomoissa oli järkyttävää! Laitoin alla olevan asiallisen palutteen Blues.fi kautta
Asia: Hei!
Olin eilen 29.10.2005 Länsiauto Areenalla katsomassa sm-liiga kamppailua Blues-Jokerit. Olimme ystäväni kanssa ostaneet istumapaikkaliput yläkatsomosta 404. Häiritsemään jäi kuitenkin katsomon sisäänkäynnin ovensuussa olleiden tai oikeastaan ei olleiden järjestysmiesten puute ja ammattitaidottumuus. Ensimmäisen erän alussa väkeä lappasi katsomoon vaikka peli oli käynnissä, koska ovella ei ollut vahtimestaria. Tämä jatkui siihen asti kun peliä oli pelattu n. 5 min, silloin hermostuimme ja ystäväni kävi hakemassa paikalle vahtimestarin. Vahrimestarin tullessa paikalle hän päästi sisään tulevat katsojat tasanteelle kaiteen viereen asti jolloin näkyvyys kentän toiseenpäähän taas estyi. Kun peliä oli pelattu n. 10 minuuttia melkein kaikki katsojat olivat päässeet paikalleen, eli puoli erää meni ihan hukkaan.
Avauserän 15 minuutin kohdalla alkoi taas liikenne, tällä kertaa katsomosta poispäin. Tälle asialle järjestysmiehet eivät ehkä mitään voi, mutta harmittaa kun näkyvyys kentälle estyy yhden erän aikana yhteensä n. 15 minuutin ajan.
Toisessa erässä sama toistui, tosin niin, että erästä näki kuitenkin yli puolet.
Kolmanen erän seurasimmekin jo eri paikoilta, koska halusimme nähdä peliäkin.
Ehkä lippumme eivät olleet hallin parhailta paikoilta, mutta ostettu ja maksettu kuitenkin, jolloin rahoille olisi asiallista saada myös vastinetta.
Lauantain iltapeli ja paljon ihmisiä ei ole ehkä järjestysmiesten unelma, mutta ymmärtääkseni katsomoiden sisäänkäynnillä olevat verhot on sitävarten ettei katsomossa jo istuvien katsojien näkyvyys kentälle estyisi. Ei kai ole ajoissa paikollaan istuvien vika ettei kaikki tule ajoissa paikalle?
Ja vastauksesta päätellen ne jotka haluavat seurata erät alusta asti saavat kärsiä henkilökunnan vähyydestä sekä katsojista jotka valuvat paikoilleen milloin sattuu.
Bluesin lähettämä vastaus alla:
Tervehdys!
Kiitoksia arvokkaasta palautteestasi. Juuri tuohon kyseiseen otteluun painopisteenä piti olla yläkatsomoiden toiminta eritoten järjestyksenvalvojien ja tuon ”katsomomatkustamisen” osalta. Ottelupäivälle sattui kuitenkin lähes kymmenen sairastapausta/no-show:ta työntekijöiden osalta, joka valitettavasti heijastui asiakaspalvelussa.
Pahoittelen että jouduit henkilöstön vähyyden vuoksi ottelun alussa joustajan osaan mutta onneksi joukkue kuitenkin tarjosi huikean jännitysnäytelmän kaukalossa.
Pyrimme jatkossa parantamaan yläkatsomoiden järjestyksenvalvojien ammattitaitoa ja varmistamaan henkilöstön riittävyys palveluntoimittajamme kautta.
Lätkäterveisin,
Mikko Kemiläinen
Turvallisuus- ja palvelupäällikkö
LänsiAuto Areena
Blues Hockey Oy
Mitä jos en halua joustaa muiden kustannuksella?
Toivon todella, että asioihin saadaan muutosta. Itse en ennen maksa omaa lippuani ennen kuin asiat ovat muuttuneet, siihen asti, jos asiaa Länsiauto Areenalle on, tyydyn satunnaisiin ilmaislippuihin.