Espoo Metro Areena

  • 652 371
  • 2 527

Number 11

Jäsen
Ruutiveijari kirjoitti:
Eli 403. Oletko kauemminkin ollut sillä alueella ja ongelma ollut aina? Eli onko ongelmana erityisesti se, että kaveri ei tee työtään vai se, että kaveri ei ole edes paikanpäällä?

Itselläni on kausikortti 402:een ja olen seurannut järjestyksenvalvontaa yläkatsomoiden osalta parin kauden ajalta. Ongelma tuntuu olevan se, ettei ainakaan 402:n puoleisessa yläkatsomossa ole aina riittävästi valvojia paikalla. Etenkin tämän kauden aikana 402:n valvoja on joutunut juoksentelemaan edestakaisin katsomoiden välillä kun minkäänlaista opastusta ei niissä muuten olisi ollut tarjolla (=ei ollenkaan järkkäreitä). Eli jos siellä pitäisi olla joku kaveri, niin ainakaan ei ole näkynyt. 402:n järkkärille voin jakaa kiitosta, hän ainakin hoitaa hommansa ja käy vielä naapurikatsomoissa auttamassa.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ruutiveijari kirjoitti:
Eli 403. Oletko kauemminkin ollut sillä alueella ja ongelma ollut aina? Eli onko ongelmana erityisesti se, että kaveri ei tee työtään vai se, että kaveri ei ole edes paikanpäällä?
No minä nyt istun ihan missä sattuu mutta yleisesti ottaen hommat yläkatsomoissa alkavat kusta kun väkimäärä on siinä 5500 paikkeilla. Ja ongelmana tuntuu etenkin olevan nämä kulmakatsomot jotka ilmeisesti ovat priolistan alimmaisina kun niissä ei yleensä näy järkkäreitä ennen ottelun alkua, mikä on mielestäni varsin ihmeellistä. Välillä tilanne tuntuu todellakin olevan se minkä Number 11 jo maintsikin, eli yksi järkkäri hoitaa kahta katsomonosaa. Meneehän tuollainen vielä jossain tiistai-ottelussa Pelicansia vastaan mutta ei muuten.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huomenna saattaa olla halli täynnä, ainakin kaikki ravintolapaikat oli varattu jo viime viikolla (ensimmäinen kerta kun itse kuulen paikkojen menneen näin aikaisin).
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Daespoo kirjoitti:
Huomenna saattaa olla halli täynnä, ainakin kaikki ravintolapaikat oli varattu jo viime viikolla (ensimmäinen kerta kun itse kuulen paikkojen menneen näin aikaisin).

Kyselin tämän kauden ensimmäiseen ja toistaiseksi ainoaan IFK-otteluun pöytää kolmisen viikkoa ennen peliä. Ei oota tarjosivat silloinkin...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Daespoo kirjoitti:
Huomenna saattaa olla halli täynnä, ainakin kaikki ravintolapaikat oli varattu jo viime viikolla (ensimmäinen kerta kun itse kuulen paikkojen menneen näin aikaisin).
Vähemmän mennyt kuin HIFK matsiin, mutta Jokerien matseihin taas menee ovelta keskimäärin enemmän. Joten siinä ja siinä.

Hallin paikoitusalue on täksi kaudeksi vähän muuttunut. Isoihin matseihin on käytössä sekä P1, P3-P5, fudiskenttä (P5:n ja P4:n välissä) että Orionin A-C-pysäköinti. Lisäksi Esportin puoleinen väylä on jo avautunut sisään ajavalle liikenteelle ja lähipäivinä myös jalankulkijoille. Pienemmissä matseissa muuten sama, mutta fudiskenttää ei ole.

Yläkatsomoiden järkkäritilanne otettiin jonkin aikaa sitten pöydälle ja Blågulan kanta tuotu esiin. Yläkatsomon esimiestä on asiasta briiffattu ja miehistön määrätarvetta tarkkaillaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
JAN kirjoitti:
Kyselin tämän kauden ensimmäiseen ja toistaiseksi ainoaan IFK-otteluun pöytää kolmisen viikkoa ennen peliä. Ei oota tarjosivat silloinkin...
SAS Clubiin sai vielä pelipäivänäkin pöytiä.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Ruutiveijari kirjoitti:
SAS Clubiin sai vielä pelipäivänäkin pöytiä.

Ihme meininkiä! Totesivat kyllä kaikkien olleen varattuja kun tiedustelin asiaa. Pistää vihaksi moinen...
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Vaihtuiko Areenalla työvoimauudistusten myötä myös Offsiden baarimikot? Tai siis kyllähän mä sen näen että ne ovat vaihtuneet. Sieltä on nimittäin hävinnyt kaksi loistavaa tyyppiä, jotka palvelivat kotiyleisöä kauemmin (ja paremmin) kuin suuri osa jäälläpelanneesta joukkueesta. Eihän näihin uusiin baarijanareihin ole tämmöinen offsidedorka saanut vielä mitään kontaktia.

Mihin mun kantikset on kadonneet, häh?
 

molari

Jäsen
Nyt, kun Länärin katsojaluvut ovat nousseet 5000:n pintaan, tänään halli on toivottavasti taas täynnä, ongelma on, että myyntikojuissa on liian vähän henkilökuntaa, jolloin koko erätauko kuluu jonottaessa. Osa porukasta lähtee ostoksille ennen erän päättymistä ja osa valuu jonotuksesta johtuen paikoilleen vasta erien jo alettua.

Toivottavasti Blues/Barona tuplaa myyntipisteiden henkilökunnan.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Lisäksi olen huomannut ongelman, jota viime vuonna ei ollut vähäisten katsojalukujen johdosta.

Erien aluissa ihmisiä virtaa paikoilleen monen minuutin ajan vaikka peli
kulkee koko ajan. Tällöin jäävät monet tilanteet näkemättä, kun seisovien
ja paikkaansa etsivien ihmisten läpi ei pääsääntöisesti näe. Hjalliksen hallissa
ihmisiä ei päästetä haahuilemaan katsomoon muuten kuin pelikatkojen aikana.
Siitä pitävät järkkärit huolen.

Näin pitäisi toimia myös Länkkärillä!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pantse67 kirjoitti:
Hjalliksen hallissa
ihmisiä ei päästetä haahuilemaan katsomoon muuten kuin pelikatkojen aikana.
Siitä pitävät järkkärit huolen.

Näin pitäisi toimia myös Länkkärillä!

Jokaisella liigapaikkakunnalla on määräys, että katsojien ei päästetä katsomoon muuta kuin pelikatkoilla. Selvää määräysten laiminlyöntiä Länkkärillä, kun kerran katsojat saavat pelin aikana valua katsomoon.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pantse67 kirjoitti:
Erien aluissa ihmisiä virtaa paikoilleen monen minuutin ajan vaikka peli
kulkee koko ajan. Tällöin jäävät monet tilanteet näkemättä, kun seisovien
ja paikkaansa etsivien ihmisten läpi ei pääsääntöisesti näe. Hjalliksen hallissa
ihmisiä ei päästetä haahuilemaan katsomoon muuten kuin pelikatkojen aikana.
Siitä pitävät järkkärit huolen.

Näin pitäisi toimia myös Länkkärillä!

Niinhän siellä toimitaankin. Ainakin alakatsomoissa joutuu aina kyttäämään niitä vihellyksiä paikoille pyrkiessä, mikäli peli on jo alkanut.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Juhaht kirjoitti:
Niinhän siellä toimitaankin. Ainakin alakatsomoissa joutuu aina kyttäämään niitä vihellyksiä paikoille pyrkiessä, mikäli peli on jo alkanut.

Mutta yläkatsomoissa tämä ei valitettavasti toimi niinkuin pitäisi.

Tämä ihmisruuhka on häirinnyt jo monissa otteluissa. Lisäksi ihmiset haahuilevat
edestakaisin kun eivät löydä paikkojaan. Olen iloinen, että otteluissa käy
porukkaa, mutta toivoisin tiukempaa linjaa sen suhteen, että jengiä ei päästetä
katsomoon kuin vasta pelikatkoilla.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suosittelen kaikkia, joita asia häiritsee, laittamaan aiheesta viestiä suoraan Bluesille. Näillä on aidosti merkitystä ja eivät katoa mailiboxien pohjalle.
 

Carling

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Laitoinpa palautteen

Olin ensimmäistä kertaa maksavana asiakkaan länkkärillä, ja järjestyksenvalvojien toiminta yläkatsomoissa oli järkyttävää! Laitoin alla olevan asiallisen palutteen Blues.fi kautta

Asia: Hei!

Olin eilen 29.10.2005 Länsiauto Areenalla katsomassa sm-liiga kamppailua Blues-Jokerit. Olimme ystäväni kanssa ostaneet istumapaikkaliput yläkatsomosta 404. Häiritsemään jäi kuitenkin katsomon sisäänkäynnin ovensuussa olleiden tai oikeastaan ei olleiden järjestysmiesten puute ja ammattitaidottumuus. Ensimmäisen erän alussa väkeä lappasi katsomoon vaikka peli oli käynnissä, koska ovella ei ollut vahtimestaria. Tämä jatkui siihen asti kun peliä oli pelattu n. 5 min, silloin hermostuimme ja ystäväni kävi hakemassa paikalle vahtimestarin. Vahrimestarin tullessa paikalle hän päästi sisään tulevat katsojat tasanteelle kaiteen viereen asti jolloin näkyvyys kentän toiseenpäähän taas estyi. Kun peliä oli pelattu n. 10 minuuttia melkein kaikki katsojat olivat päässeet paikalleen, eli puoli erää meni ihan hukkaan.

Avauserän 15 minuutin kohdalla alkoi taas liikenne, tällä kertaa katsomosta poispäin. Tälle asialle järjestysmiehet eivät ehkä mitään voi, mutta harmittaa kun näkyvyys kentälle estyy yhden erän aikana yhteensä n. 15 minuutin ajan.

Toisessa erässä sama toistui, tosin niin, että erästä näki kuitenkin yli puolet.

Kolmanen erän seurasimmekin jo eri paikoilta, koska halusimme nähdä peliäkin.

Ehkä lippumme eivät olleet hallin parhailta paikoilta, mutta ostettu ja maksettu kuitenkin, jolloin rahoille olisi asiallista saada myös vastinetta.

Lauantain iltapeli ja paljon ihmisiä ei ole ehkä järjestysmiesten unelma, mutta ymmärtääkseni katsomoiden sisäänkäynnillä olevat verhot on sitävarten ettei katsomossa jo istuvien katsojien näkyvyys kentälle estyisi. Ei kai ole ajoissa paikollaan istuvien vika ettei kaikki tule ajoissa paikalle?

Ja vastauksesta päätellen ne jotka haluavat seurata erät alusta asti saavat kärsiä henkilökunnan vähyydestä sekä katsojista jotka valuvat paikoilleen milloin sattuu.
Bluesin lähettämä vastaus alla:

Tervehdys!

Kiitoksia arvokkaasta palautteestasi. Juuri tuohon kyseiseen otteluun painopisteenä piti olla yläkatsomoiden toiminta eritoten järjestyksenvalvojien ja tuon ”katsomomatkustamisen” osalta. Ottelupäivälle sattui kuitenkin lähes kymmenen sairastapausta/no-show:ta työntekijöiden osalta, joka valitettavasti heijastui asiakaspalvelussa.
Pahoittelen että jouduit henkilöstön vähyyden vuoksi ottelun alussa joustajan osaan mutta onneksi joukkue kuitenkin tarjosi huikean jännitysnäytelmän kaukalossa.
Pyrimme jatkossa parantamaan yläkatsomoiden järjestyksenvalvojien ammattitaitoa ja varmistamaan henkilöstön riittävyys palveluntoimittajamme kautta.
Lätkäterveisin,
Mikko Kemiläinen
Turvallisuus- ja palvelupäällikkö
LänsiAuto Areena
Blues Hockey Oy

Mitä jos en halua joustaa muiden kustannuksella?
Toivon todella, että asioihin saadaan muutosta. Itse en ennen maksa omaa lippuani ennen kuin asiat ovat muuttuneet, siihen asti, jos asiaa Länsiauto Areenalle on, tyydyn satunnaisiin ilmaislippuihin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tosiaan jännä juttu. Itse olen aina ollut alakatsomoissa tsekkailemassa ja siellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Hyvä kuitenkin, että tulevat nuo epäkohdat ilmi ja huomioitua myös Bluesin osalta.
 

pinky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ongelma myös alakatsomossa

Juhaht kirjoitti:
Tosiaan jännä juttu. Itse olen aina ollut alakatsomoissa tsekkailemassa ja siellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Hyvä kuitenkin, että tulevat nuo epäkohdat ilmi ja huomioitua myös Bluesin osalta.

Valitettavasti sama ongelma on myös katsomossa 209. Vahtimestaria ei paikalla ole yleensä ennen kuin 1. erän puolessa välissä. Tämä on tapahtunut jokaisessa matsissa tällä kaudella. Kaverini tiedusteli asiaa vahtimestarilta ja vastaus oli, että "vahtimestareita on minimimäärä, jolloin kyseisen katsomon vahtimestari on muissa tehtävissä ottelun alussa ja pääsee paikalle vasta noin 10 minuutin pelin jälkeen". Täytynee tässä peesata muita ja antaa palautetta Bluesille. Saadaan "joukkovoimaa".
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Juhaht kirjoitti:
Tosiaan jännä juttu. Itse olen aina ollut alakatsomoissa tsekkailemassa ja siellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Hyvä kuitenkin, että tulevat nuo epäkohdat ilmi ja huomioitua myös Bluesin osalta.

Joo, itsekkin olen istunut aina areenan valmistumisesta tämän kauden alkuun asti katsomossa 405 enkä ole mitään ihmeellistä hämminkiä havainnut. Enemmänkin tuntuu, että ihmisten virtaaminen katsomoihin on mennyt jopa yllättävän hyvin ottaen huomioon järkkäreiden vähyyden. Ehkä ongelmat ovat nyt nousseet selvemmin pintaan kun jengiä on katsomoihin alkanut ilmestyä enemmän. Tai ehkäpä en ole vaan antanut itseni häiriintyä...
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivo Isänmaa kirjoitti:
Edellisen viestin lainaus editoitu. Terveisin Moderaattorit

Minkähänlaiset käyttörajoitukset noissa aitioissa on? Meinaan, ovatko ne aina omistajan käytössä, oli tilaisuus mikä tahansa tai jopa muulloinkin? Siinäpä olis soppeli opiskelijaboksi =)
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tampereen Kärppä kirjoitti:
Minkähänlaiset käyttörajoitukset noissa aitioissa on? Meinaan, ovatko ne aina omistajan käytössä, oli tilaisuus mikä tahansa tai jopa muulloinkin? Siinäpä olis soppeli opiskelijaboksi =)

Ei tuo taida olla aina käytössä, kun peleihinkin pitää ostaa aitioliput erikseen. Eiköhän tuonne pääse vain ja ainoastaan tapahtumien aikana ovien ollessa auki.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
E kirjoitti:
Ei tuo taida olla aina käytössä, kun peleihinkin pitää ostaa aitioliput erikseen. Eiköhän tuonne pääse vain ja ainoastaan tapahtumien aikana ovien ollessa auki.

Eikös ainakin sauna-aitiota saa vuokrata periaatteessa milloin vain, esimerkiksi harjoitusten tai muun jäävuoron jälkeen, vaikkei hallissa mitään sen kummempaa tapahtumaa olisikaan.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Henkilöstövuokrausyrityksen vaikutus palveluun

Täytyypä tässä kirjoitella muutama rivi Länsi-Auto Areenan palveluista. Tässä taannoin blues.fi mainosti bannerilla opiskelijalippua, jonka lisäksi lupailtiin hodaria ja juomaa puoleen hintaan. Kampanja oli nimeltään Blues-party. Saavuttuani lippuluukulle ei lipunmyyjä tiennyt tällaisesta kampanjasta mitään ja ilmoitti, että mitään erikoishintaisia lippuja ml. opiskelijalippua ei hallin lippuluukulta voi lunastaa. Tiedustelin myyjältä, että kuka vastaa lipunmyynnistä ja kuka on hänen esimiehensä, jotta olisin sitten saanut lisätietoa kampanjasta. Lipunmyyjä ei osannut sanoa kuka on hänen esimiehensä tai nimetä ketään henkilöä, jolta lisäinformaatiota olisi saanut. Kertoi vielä olevansa ensimmäistä kertaa töissä.

Tänään yläkatsomon "järkkäri" päästi jälleen kerran katsojia pelin aikana katsomoon. Tästä on ollut puhetta täällä aiemminkin. Järkkärillä oli radiopuhelin, josta ilmeisesti annettiin ohjeita siitä mitä pitää tehdä missäkin tilanteessa. Sitten tämä järkkäri itse käveli pelin aikana edestakaisin portaita ylös ja alas peittäen itse näkyvyyden kentälle.

On aivan selvää, että henkilöstövuokraus on edullisin ja todennäköisin paras vaihtoehto hankkia tapahtumiin tilapäistä työvoimaa. Olisi kuitenkin suotavaa järjestää näille henkilöille edes jonkinlainen koulutus ja vaatia edes jonkinlaista laatua Baronalta tässä suhteessa. Itse kyllä päätöksentekijänä kiinnittäisin tähän asiaan enemmän huomiota.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Hartza kirjoitti:
Täytyypä tässä kirjoitella muutama rivi Länsi-Auto Areenan palveluista. Tässä taannoin blues.fi mainosti bannerilla opiskelijalippua, jonka lisäksi lupailtiin hodaria ja juomaa puoleen hintaan. Kampanja oli nimeltään Blues-party. Saavuttuani lippuluukulle ei lipunmyyjä tiennyt tällaisesta kampanjasta mitään ja ilmoitti, että mitään erikoishintaisia lippuja ml. opiskelijalippua ei hallin lippuluukulta voi lunastaa. Tiedustelin myyjältä, että kuka vastaa lipunmyynnistä ja kuka on hänen esimiehensä, jotta olisin sitten saanut lisätietoa kampanjasta.

Missä ottelussa tämä tapahtui? Käsittääkseni kampanja on voimassa vain tietyissä otteluissa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Emilio kirjoitti:
Missä ottelussa tämä tapahtui? Käsittääkseni kampanja on voimassa vain tietyissä otteluissa.

Jaa mikäli muistan oikein, niin taisi olla Saipa-peli 1.11 tai sitten JYP-peli 16.11. Todennäköisesti SaiPa. Joka tapauksessa kyseessä oli kampanja-ottelu. Edelleenkin itselleni on epäselvää mistä tällaisen kampanjalipun voi ostaa. Itselleni kävi niin, ettei ainakaan hallin lippuluukulta lippua saanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös