ESPN NHL Hockey, NHL 2004, NHL Hitz Pro, NHL Rivals

  • 44 334
  • 371

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
klassikkoporukat?

Itse ostin pelin perjantaina ja nyt on ranne erittäin kipeä antaumuksellisen tahkoamisen jälkeen...

Parinkymmenen pelin jälkeen johtopäätöksenä on, että peli on huomattavasti vaikeampi, kuin edellinen. Pelasin all-starina ja 5 viittä vastaan maalinteko oli tervanjuontia...(kahdella vaikeimmalla tasolla maalinteko on äärimmäisen vaikeata olkoonkin, että maalivahtien arvoja olen laskenut (taaskin) radikaalisti...)

Niksinä mainittakoon, että yv:tä kannattaa pelata prolla, all-starilla tietokone osaa puolustaa ilmiömäisen hyvin.

Noita lukittuja juttuja olen myös availlut... ja sainkin auki Winnipeg Jetsin miehistön Teemun avauskaudelta. Seuraava kysymys onkin, mistä saa tietää informaatiota, jotta pelimiehet voi päivittää kaikkiin näihin klassikkoporukoihin?

Muistaakseni esim. legendaarinen Randy Carlyle
oli #8, mutta tässä hän on 7defenseman...

l. tuo tuonee lisää
haastavuutta pelin modifioimiseen (hyvää suomea jep jep).

Eiköhän se tästä urkene tosin.
 

Rocco

Jäsen
Näköjään sitten pelin ostit. Yksityisviestikin tuli, mutta näköjään ihan turhan takia... Onneksi pelit sujuu!

Noiden klassikkojoukkueiden listoja löytyy mainiosti vaikka hockeydb:n sivuilta. Siellä on joka kaudelta kaikki pelaajat rosterista. Tässä esimerkkinä tuo 92-93 Jets.

Olen tehnyt monta tulokasta, Ruutu taisi olla about 80, Pitkänen 82, Bergenheim 74, Santala 73, Miettinen 70. Lehtosta en ole tehnyt koska on niin paljon muitakin ulkolaisia tulokkaita joita pitää tehdä rostereihin ensin. Zidlicky, Fleury yms.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: klassikkoporukat?

Viestin lähetti MikeM


Noita lukittuja juttuja olen myös availlut... ja sainkin auki Winnipeg Jetsin miehistön Teemun avauskaudelta. Seuraava kysymys onkin, mistä saa tietää informaatiota, jotta pelimiehet voi päivittää kaikkiin näihin klassikkoporukoihin?

Muistaakseni esim. legendaarinen Randy Carlyle
oli #8, mutta tässä hän on 7defenseman...

l. tuo tuonee lisää
haastavuutta pelin modifioimiseen (hyvää suomea jep jep).

Eiköhän se tästä urkene tosin.

Täältä löytyy oikeat nimet:
http://www.espnhockey.net/historicteams.html

Kätisyydet ja kansalaisuudet (jollei tiedä) joutuu etsimään muualta.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Rocco
Noiden klassikkojoukkueiden listoja löytyy mainiosti vaikka hockeydb:n sivuilta. Siellä on joka kaudelta kaikki pelaajat rosterista.

Aika paljon kätevämpää olisi päivittää nuo klassikko joukkueetkin jos hankkis tuon FlyingFinn nimisen tyypin rosteri editorin. Ainut ongelma vaan, että se ei tue PAL versiota pelistä.

Ei tarvitse painaa kun yhtä nappulaa niin se päivittää kaikki nuo klassikko tiimien kokoonpanot oikeiksi. Muutenkin rostereiden editoiminen onnistuu tosi näppärästi editorin kanssa.

Jos on xbox niin pitää hankkii vaan action replay tai sitten modata boxi niin pystyy käyttää tuota editoria. PS2 käyttäjien pitää hankkia shark port tai joku vastaava.

Ei muuten kenelläkään satu olemaan xbox versiota pelistä ja ois päivittäny rosterit ajan tasalle?

Olisin tosi kiitollinen jos jostain sais päivitetyt rosterit.
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
NHL 2K4 Sliderit

Olisi mielenkiintoista tietää, millä arvoilla arvon herrasmiehet
Rocco ja Master Chief pelaavat. l. miten niitä maaleja saa?

Itsellä all-star (yv. pro)
human goalie skill 0
cpu goalie skill 0
human ja cpu offense skill 75% täysistä
human ja cpu defence skill 0

maalivahtien arvoja olen laskenut torjuntaominaisuuksien osalta
aika alas (1-30)
 

Rocco

Jäsen
Mä pelaan Pro-tasolla. Muuta en tähän hätään muista mutta voinhan ne arvot tarkistaa. Olen kyllä lisäämässä vaikeutta nyt kun pelin ohjaimet alkavat olemaan tuttuja ja peli tuntuu kulkevan välillä liiankin hyvin.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Mä pelailen toistaiseksi ainakin Pro:lla jotta saa ne challenge moden jotkut tehtävät suoritettua. Pari matsia olen pelannut myös All-star:lla, parin kaverin kanssa voitettiin Coloradolla Detroit 2-1 ja:n jälkeen. Yksin pelatessa tuli 6-2 voitto Pro:lla, maalit tuli lähinnä onetimereilla, puolittaisilla läpiajoilla, lämärillä a'la 2K3 (siniviivan jälkeen leikkaa laitaan päin viistosti ja lataa vähän aikaa, etunurkasta pitäis upota) ja Worrellin ihmeellisellä rysty laukauksella.

Ovat muuten sössineet sen aloitusmuodostelman (Off, Normal, Def.) tai sitten se on bugi. Luulin että ne olivat vaihtaneet paikkoja mutta samassa paikassa ne olivat, vaikka teksiti väittää jotain muuta.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse pelaan ESPN(PS2) myös pro:lla - olen sen verran kädetön, että siitä on mulle vastusta ihan riittämiin. Maalit tulevat joko reboundeista, one-timereista tai läpiajoista. Vain kerran olen prossa saanut suoran lämärin uppoamaan, mutta se tuntuikin sitäkin makeammalta.

Se mikä kiinnostaisi on se, miten te rakennatte hyökkäyksenne?Minulla ainakin luovuus riittää vain siihen, että ajan laiturilla sisään ja yritän lämärillä saada veskalta reboundin. Jos yritän lähteä pyörittelemään ja hakemaan syöttöpaikkaa, yleensä menetän kiekon.

Verrattuna EA:han (PC:llä) paras ominaisuus on mielestäni pelin perusreiluus ts. tietokone katkoo syötöt ihan samanlaisella fysiikalla kuin omatkin äijät. EA:ssa vituttaa suunnattomasti kun AI:n maalivahti syöttää oman äijän puikoista, kun omassa päässä tuosta seuraisi aina maali. Samoiten se nyppii, että tietokoneen kenttäpelaajat katkaisevat syötön vaikka selän takaa... Ainoat seikat mitä EA:sta kaipaa on se kello (skaalattu aika paitsi rangaistuksissa ja erien viimeisillä minuuteilla) - oliko muuten viime vuoden Sega NHL 2K3:ssakin jotain tuollaista; ja pleksin kautta purut. En tiedä onko se vain omaa kädettömyyttä, mutta pakkien purut (dump-näppäin) aina tuntuvat olevan sellaisen viiden metrin suupaisuja. Olisiko tuohon jotain parannuskeinoa olemassa (kontrollit advanced)?
 

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Pro-tason meiningit

Pelasin eilen illalla muutaman ottelun pro-tasolla default-arvojen kanssa saaden seuraavat tulokset

Blues@Vancouver (CPU) 1-3
Ainoan maalini tein "perushyökkäyksestä", l. kiihdytys laitahyökkääjällä, lättysyöttö (paina ristiä pitkään pohjassa) maalille ja one-timer. 'nucks voitti laukaukset suht. selvästi.

'nucks (CPU)@Ottawa 0-6
Tämä oli näytöstäni! Bryan Smolinski teki hattutempun one-timereilla (kolmannen maalin jälkeen jäälle lippiksiä ja Smolinski kumarteli joka suuntaan...) ja taas kahdesti oli kyseessä Schaeferin lätyt suoraan lapaan. Hienoin maali oli Marian Hossan pakin ja maalivahdin harhautus oikealla tikulla... van Allen teki viivalta tulleen vedon jälkeen reboundista, kun maalivahti sylkäisi suoraan lapaan kiekon. Laukaukset itselle 57-31

Florida@Dallas 2-1
Tässä pelissä vaihdoin CPU:n defensive ability-sliderin täysille, kun yhdessä vaiheessa taklaukset olivat itselle abt. 30-2... Tämän jälkeen CPU alkoi taklaamaan ja pelissä alkoi olla taistelua!
Pelin ratkaisi päällikkö Jokinen one-timerilla. Toinen maali tuli Bouwmeesterin viivalämärillä.

Pro-tasolla siis kaksi voittoa ja yksi tappio... Eka peli oli aika tiukka, mutta kaksi muuta enemmän tai vähemmän läpihuutoja.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti bitnir
Se mikä kiinnostaisi on se, miten te rakennatte hyökkäyksenne?Minulla ainakin luovuus riittää vain siihen, että ajan laiturilla sisään ja yritän lämärillä saada veskalta reboundin. Jos yritän lähteä pyörittelemään ja hakemaan syöttöpaikkaa, yleensä menetän kiekon.

Itse jos saan 3-2 ylivoimahyökkäyksen niin pyrin ajamaan laidasta sisään ja sinisen jälkeen leikkaan keskelle. Tällöin löytyy yleensä toinen pelaaja jommastakummasta laidasta auki. Sieltä joko one-timer tai syöttö maalille toiselle laiturille. Itse käytän taktiikkana maalile ajoa ja yleensä maalinedustalta joku pelaaja löytyy. Jos ei laidasta one-timeria tai syöttöä saa aikaan niin kiertää maalin ja koittaa maalin takaa hakea syöttöä maalin eteen, tai viimeinen vaihtoehto on syöttää pakille ja sieltä veto.
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: klassikkoporukat?

Viestin lähetti Master Chief
Kätisyydet ja kansalaisuudet (jollei tiedä) joutuu etsimään muualta.

Tässä on hätäisimmille osittain täytettyä listaa noiden pelaajien kansallisuuksista ja kätisyyksistä. Jos joku nyt niin palavasti niitä haluaa. (Miksei, haluanhan minäkin...)

Olen listalla vasta hieman vajaassa puolessavälissä, Edmonton 83-84 on viimeinen mikä on kasassa.

EDIT: Uusittu liitetiedosto mukana. Uusia joukkueita vajaa 10. Ei vieläkään täydellinen. Mukana kuitenkin yli 2/3 joukkueista.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Jotta kaikki huomaavat niin ylläolevassa jutussa on sitten hyvän matkaa päivitetty versio.

P.S. Kannattaa huomata että monet valmiista pelaajista noissa historic teamseissa ovat vääränkätisiä. Pelasin eilen Jets ´93:lla ja sekä Tkachuk että Zhamnov olivat vääräkätisiä eli Rightejä, oikeasti molemmat ovat leftin kavereita. Tämä ihan huomiona...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
NHL2004(PC) & SM-liiga

Olen yrittänyt olla kajoamatta peliin ennen kuin SM-liigan rosterit ovat ajan tasalla. Nyt hain taas vaihteeksi uuden päivityksen NHL Rosters Update Centeristä. Nimensä mukaisesti niitä ei näytä SM-liigan päivitykset kiinnostavan. Tepsi oli kesken ainakin pakiston osalta. mm. Hulkkosen ja vykon sijasta kentällä huseerasivat suuruudet Grönman ja Petriläinen. Backman ja Lainekin puuttuivat. Näyttää itseasiassa kevään/kesän sopimustilanteelta Elorannalla höystettynä.

Pari peruskysymystä. Kuten näkyy, en ole pahemmin ehtinyt tutustua peliin, mutta tönäiskää joku oikeaan suuntaan.
Eikö mistään tosiaan löydy suomalaista nettikommuunia, joka olisi innostunut päivittämään SM-liigan rostereita? Jos ei, niin miksi ei? Onko päivittäminen teknisesti hankalaa vai onko peli niin paska ettei kiinnosta? Jos rostereiden päivitys onnistuu joskus, niin voiko SM-liigalla pelata kauden? Netistä löytyy varmaan jos jonkinmoista NHL2004-sivustoa. Mikä on The Sivusto, josta löytyy uusimmat versiot lisäyksistä, ohjeista ja editoreista?

ps. Kaino pyyntö. Muistakaahan tähän ketjuun kirjoittaessanne mainita jossain välissä, että mistä otsikon kiekkopelistä on kyse. Nyt kun selailee edellisiä sivuja, niin joidenkin viestien kohdalla joutuu ihan tosissaan pähkimään kyseistä seikkaa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Re: Re: NHL2004(PC) & SM-liiga

Viestin lähetti Hurrikaani_89
Kyllä löytyy, nimittäin Sm-liiga pack 2004 ilmestyy joulun aikoihin ja sen voi hakea ilmaiseksi netistä. Sivut tulevat osoitteeseen http://sm2004.hockeyrevolution.com/
Loistavaa! Olin jo siinä uskossa että tuo porukka lopetti touhunsa EA:n ympättyä SM-liigan uusimpaan peliin.

20 Bucksin rosterit ovat riittävästi ajan tasalla 1-3 ketjujen osalta. Tepsin nelosen junnut puuttuvat, mutta siellä onkin alkukaudella käynyt kokeilemassa puoli Turkua, eli ymmärrän esim. Backmanin ja Laineen puuttumisen. Nämä rosterit ajavat asiansa toistaiseksi.

Toi SM-liigan kausikin löytyi tuolta International valikosta.

edit: linkki
edit2: Löytyyhän noista 20 Bucksin rostereista loputkin pelaajat Backmania, Lainetta ja Sykköä myöten. Ne oli vaan "scratched" (mitä tarkoittaakaan).
 
Viimeksi muokattu:

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Emmehän me koskaan lopeta :)
Packiahan ollaan tosiaan tehty jo kauan, menossa viides vuosi.

Päivitys ilmestynee tammikuussa ja sisältää SM-liigan ja Mestiksen.

Mitä päivitys siis tarkalleen sisältää:

- Jokaiselle joukkueelle aidot koti- sekä vieraspaita (mainoksineen)

- Usealle joukkueelle jokin kolmas (kenties "historiallinen") paita

- Aidot maalivahdinvarusteet (patjat, kilpi, räpylä, maski, maila..) ainakin ykkös ja kakkosmolarille

- Mahdollisimman aidot hallit (laidat, jää, tulostaulu, katto ym.) . Ei siis enää joka joukkueella kahden kerroksen areenoita, vaan yksikerroksiset hallit löytyvät.

- Pelaajien valikko- sekä ingamekasvot (myös päävalmentajalle oikeat kasvot)


Unohdin varmaan puolet asioista, mutta siinä nyt pieni mainospuhe :)

Lätkäpeleistä ESPN NHL Hockey (2k4) on paras, mutta PC:llä NHL 2004 on ainoa. NHL 2004 on myöskin oiva parannus aikaisempien vuosien surkeisiin NHL-sarjan peleihin, joten ihan iloisin mielin tässä väännetään kun (kerrankin) peli on sillä tasolla että päivityksen valmistuttua itsekin jaksaa pelata.

Niin ja pieni varoituksen sana:

Päivitykseen on laitettu paljon työtä ja pelin mm. 3D-malleja on muutettu ja grafiikoita paranneltu, joten päivityksen myötä peli vaatinee vähän lisää tehoa koneelta.

Sori, tekstistä tuli vähän kökköä (mitäpä tähän aikaan voi odottaa), mutta kannattaa tutustua, kunhan nyt ensinnäkin sivut saataisiin auki.
 

Rocco

Jäsen
Tulipa mieleeni tuosta Mestiksestä... Onko teillä joka paikkakunnalta joku agentti hoitanut asioita rostereiden yms. suhteen vai millä hoidatte pelaajaskouttauksen. Teeveestähän Mestistä ei juurikaan löydä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
NHL2004(pc)
..ja vielä rostereista. Millä tavalla näiden rostereiden tekijät ja esim. SM-liiga packin porukka varmistaa, että rostereista tulee mahdollisimman reilut ja todellisuutta vastaavat? Toivottavasti arvoja miettii useampi kuin yksi tai kaksi henkilöä. Itsellä ainakin olisi tuossa tehtävässä vaikeuksia olla vetämättä yhtään "kotiinpäin".

Reiluja arvoja saisi ainakin mäkihyppyarvostelua lainaamalla. Eli isompi porukka, (vaikka 1-2 "fania" / joukkue) antaa arvot kaikkien liigan pelaajien jokaiselle ominaisuudelle. Huonoimmat ja parhaimmat arvot tiputetaan pois ja lopullinen arvo on jäljelle jääneiden keskiarvo. Excel hyötykäyttöön! =D

Koska täydellisyyteen ei ole mahdollista päästä, niin paras pelinautinto tulee varmaan jättämällä ainakin tähtipelaajien erot mahdollisimman pieniksi.
 

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Hyviä kysymyksiä. Itsehän varmasti sortuisin juuri tällaiseen omien yliarvioimiseen, mutta voin sanoa, että kun sama mies on tehnyt meidän rosterit NHL 2000 lähtien, niin luotan häneen 100%. Tietysti näkemyksiä on erilaisia, mutta (tässä tapauksessa) eivät Kärpät mitään ylimääräisen hyviä tule olemaan.

Tasaisuuteen pyritään pelaajien ja joukkueiden kohdalla.

Niin ja Mestiksestä hänellä ei ole yhtä paljon tietoa kuin SM-liigasta, mutta esim. itse seuraan Mestistä varmaankin noin 40 ottelun verran, ja pyrin kertomaan näkemykseni. Näitä Mestiksen suurkuluttajia on tiedossani muutamia. Eli siis vinkkejä voi antaa, tyyliin "Tuo on nopea luistelija, ei kovin tarkat laukaukset mutta voimaa löytyy" tjsp. :)

Jos jollakin on paljon tietoa monesta pelaajasta niin voi pistää vaikka yksityisviestillä. Viestit tyyliin "KalPalla laukoo kaikki sairaan hyvin ja luistelee nopeesti" tai "Westerback kikkaa kaikki!" voi mielellään jättää lähettämättä :)
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Kenu

Jos jollakin on paljon tietoa monesta pelaajasta niin voi pistää vaikka yksityisviestillä. Viestit tyyliin "KalPalla laukoo kaikki sairaan hyvin ja luistelee nopeesti" tai "Westerback kikkaa kaikki!" voi mielellään jättää lähettämättä :)

Mä voin koittaa laittaa Sportista tulemaan joitakin hieman tarkempia juttuja. Westerbackista ei näköjään tarvi...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Maku meni, kone huijaa

NHL2004(PC)
Parin pelin jälkeen luulin tämän olevan sattumaa, mutta nyt n. 15 ottelun kokemuksella väitän että kone huijaa. Aivan sama kuinka hyvin puolustaa. Tietska heittää löysiä lättyjä siniviivalta ilman maskia alapesään tarpeen mukaan saadakseen peleistä "tiukkoja".

Edellinen peli medium vaikeustasolla.
Kone vs. E3
Laukaukset 12 - 27
Maalit 5 - 5
Koko peli käytännössä yhtä maalia, mutta koneella 4 lerppumaalia viivalta. Huoh.

Onko tälle tehtävissä mitään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös