Erkki Rajamäki HIFK:n riveihin

  • 50 949
  • 145

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoinen hankinta ja tämä kaveri sopii mainiosti jengiin. Se, missä kunnossa nykyään on, nähtäneen pian. Uskon ja toivon, että on kunnossa ja tuo voimaa sinne hyökkäyspäähän.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Tervetuloa Eki!

Itse olen tyytyväinen tähän hankintaan. Jos ei nyt ihan Lennun paikkaaja niin close enough!
Rajamäki on vastustajalle todella ärsyttävä pelaaja. Ja kaverin on kunnossa ollessaan vielä ok pelimies.

Oisko: 2. Rajamäki - Hirso - Somervuori ?
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eki on treenannut kesän nhl-miesten kanssa ja kyllä Eki olisi kelvannut Nokallekin. 2v. sitten syksyllä HIFK teki lujasti töitä saadakseen Rajamäen ja hyvin lähellä oltiin silloinkin. Ei ole pelkästään Petun haluama kaveri tähän organisaatioon.

Ehkä näin, mutta kuitenkin näkisin Ekin ensimmäisenä selvänä petun "omana" hankintana. Joukkue jatkaa Petun kanssa muotoutumista ja tämähän on ihan oikein.

Taisi olla Ara joka maajoukkuekoutsina totesi, että n. 15 ensimmäistä pelaajaa pystyis kuka tahansa valitsemaan ja näinhän se on myös seurajoukkueessa. Granlundeja ja Jokeloita haluaa joka valmentaja ja niiden hankkimisen onnistuminen on enemmän sattumien summa. Viimeiset 7-8 jätkää määrittelee sitten joukkueen valmentajan näköiseksi. Eki on selvästi Petun näköinen pelaaja ja olen onnellinen, että tällä kertaa ilmaisujen "Valmentajan näköinen" ja "seuran näköinen" voi käytännössä laittaa yhtäläisyysviivan.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onnittelut! Raju-Eki on mahtava pelimies kunnossa ollessaan. Hienoa että mies löysi vielä kipinän.

Eiks se teijän Conan olekaan fanien lemmikki? Raumalle perkaamaan kaloja vaan.
 

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bodyquard

Kyllä Ekin tehtävä on myös suojella Mikkeä ja muita IFK:n huippumiehiä. Nyt kun Mikkeä taklattiin rajusti niin hankinta varmaan nousi esille. Eki on muutenkin kounnossa olleessan ok pelimies nelosketjuun jos on kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ekin lopettamisesta

Muistaakseni oli (toistaiseksi) viimeisellä kaudellaan pitkään pois alavartalovamman takia.Tuli joskus keväällä back,mutta ei sit oikein lähtenyt homma lentoon. Blegiläiset vahvistakoon tai korjatkoon,jos olen väärässä.

Jos tuo oli vetäytymisen syy on injury ollut melkoinen..toisaalta Ekin pelityylillä ja rungolla voinee esim. nivuset olla aika kovilla.
Anyway,ei ihan se ketä odotin, mut Tevetuloa !

Ekille tarjottiin sopimuksia useista seuroista Blues-sopparin loppumisen jälkeen, mutta mies ei kuitenkaan niihin tarttunut vaan halusi jäädä stadiin ja keskittyä opiskeluun kauppakorkeakoulussa.

Odottelin sopparia ifk:hon jo kesken viimekauden, (on meinaan niin brändin näkönen jätkä jos joku!) mutta toisaalta vuosi sitten rosteri ja peli oli hyvällä mallilla eikä vahvistuksia tarvittu..

Tervetuloa takaisin himaan Eki!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ekille tarjottiin sopimuksia useista seuroista Blues-sopparin loppumisen jälkeen, mutta mies ei kuitenkaan niihin tarttunut vaan halusi jäädä stadiin ja keskittyä opiskeluun kauppakorkeakoulussa.

Ehdit ensin, olin just tulossa kertomaan, että pelkkä loukkaantuminen ei pitänyt Ekiä sivussa näin pitkään. Hän halusi tehdä väliä duunia opiskelujensa eteen. Kyllä tämä on aikalailla täsmähaku, Ekin tilannetta on seurailtu ja yhteyksiä pidetty HIFK:n ja Ekin välillä. Jarkko Ruudun ohimeno tuntuu yhä vähemmän, sehän kirpaisi lähinnä henkisellä tasolla ja oli mulle ainakin vittumainen tilanne. Sitä en kiistä. Tällaiset(kin) hankinnat osoittavat, että elämä jatkuu ja myös Kuopion lentopallomailojen heiluttelu vahvisti asiaa. Kanki ei tainnut nyrkkeillä kertaakaan Nokan aikana. Älkää luulko, että valmentajalla ei olisi merkitystä näissä asioissa. No, nyt harhautui vähän topicista ohi, mutta kyllä mua miellyttää tämä hankinta hetki hetkeltä enemmän.

Hieno 4-kenttä kiihkeille loppuminuuteille:
Eki - Liivik - Melart (tokihan hän pystyy ketjussa pelaamaan 30 sekkaa)
Kanki - Jokela
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Herran jestas kun tuli pommina, huhhuh. Voimahyökkääjää ja sytyttäjää ollaan haettu ja toivottavasti tässä nyt tuli sellainen. Raaka-Eki on takaisin ja oon digannut aina hänen taistelumaisesta pelityylistään, joka vahvistui Matikaisen alaisuudessa Bluesissa. Tässä nyt tuli se laituri, tällä kaudella odotellaan vielä 1-2 pelaajahankintaa. Puolustaja seuraavaksi sisään, mutta joo, nättiä! Toivottavasti nähdään Eki heti JYP-pelissä kotona perjantaina.

EDIT: Tässäkö se palanen Kimin ja Eeron ketjuun, jos MaGia ei nähdä vielä vähään aikaan. Niinkun jokukin jo laittoi kenttiä tuolla, niin huomattavasti näyttää paremmalta tämän hankinnan myötä, vaikkei mitään 30+20 miestä saatukkaan, mutta asenne ja työnteko korvaa tuota ihan helvetisti tässä tapauksessa. Huhhuh...

Ville-MG-Kibe
Eki-Kimi-Eero
Jerry-PW-Pöde
Nyholm-Liivik-Tuomainen
... + MaG, Järvinen jne
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vähän yllättyneet fiilikset kyllä;) Kyllähän Rajamäkeä voi pitää Lennun korvaajana, mutta jotenkin odottelin enemmän sniperia kuin voimahyökkääjää. Jos ajatellaan Rajamäkeä uransa huipulla, niin puhuttaisiin todella kovasta vahvistuksesta. Nyt loukkaantumiset ja vuoden huili takana, eli mikä on päivän kunto ja toisaalta potentiaali loppukautta ajatellen? Tämä jää nyt sitten nähtäväksi, mutta tervetuloa kotiin. Rajamäestä tykkäsin heti, kun pääsi junnuna kokeilemaan liigavauhtia, ja on suoraan sanoen ketuttanut katsella äijää Blues- ikonina. Tosin tuskin Rajamäki tätä minään kotiinpaluuna pitää. Matikainen lienee ollut suurin syy siihen, että päätyi tänne.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hiukan ristiriitaisin mielin uutiseen suhtauduin; oliko tämä juuri sitä mitä tässä oikeasti tarvitaan ja onko Raju-Eki täydessä kunnossa? Tässähän tulee kohta mieleen Tongan maajoukkue rugbyn MM-kisoissa. 15 kaveria eikä yksikään alle 150kg, maalinsa saivat kun raakasti työnsivät pallon vastustajajoukkueen kanssa maaliviivan yli.

Nyt nousee taitopelaajien rooli vain suuremmaksi ja tärkeämmäksi myös se seikka että pysyvät myös pelikunnossa.

Tutinaa ja tötinä tulee varmasti lisää, mutta alkaisi olla jo paikka sille nopealle ja tulivoimaiselle kiekolliselle pakille.
 

d2uce

Jäsen
Rajamäen paluu kaukaloon on kyllä mahtava homma! Mahtava pelaaja.

Onnea HIFK.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
stroh80 toteaa jämäkästi ja hyvin tosta jengin muokkautumisesta valmentajansa näköiseksi. Ai saatana sentään kun oltas saatu pidettyä Haataja. Mitä enemmän kattelee ja muistelee sitä raatamista, sitä enemmän uskon että kaveri oli enemmän Petun kuin KJ:n näköinen. No, se menneistä.

Tervetuloa takaisin Eki. Tiedetään mitä saadaan ja mitä on tilattu. Ei mikään maailmaa mullistava hankinta mutta täsmä-sellainen kuitenkin(otaksun).

Tuomainen on hyvien harkkamatsien jälkeen pettänyt kyllä aika pahasti. Pitäskö hommata joku puolen katsomon tifo a'la 'Käytä sitä vitun kokoasi ja TAKLAA!'. Edelleen uskon kyllä raumanpojalle löytyvän paikkaa jengistä, Petuhan sitä on halunnut alunperinkin tänne. Nyholm/Ahtola liipasimella? Mun silmään on kyllä näyttänyt että esim. Ahtolalla voisi olla joku liikettä haittaava vamma tjs...

Hieno 4-kenttä kiihkeille loppuminuuteille:
Eki - Liivik - Melart (tokihan hän pystyy ketjussa pelaamaan 30 sekkaa)
Kanki - Jokela

Niin tämä koostumushan taitaa Petun pelikirjassa olla sivulla 'Niiralassa viimeiset 5min'.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niille jotka ovat huolissaan Ekin kunnosta, niin voisi sanoa sen verran, että harvoin tuollaiset paluut kaukaloihin hetkessä tapahtuvat. Eiköhän Ekillä ole ollutkin tähtäimessä palata takaisin, ja kuntoa on pidetty yllä. Tottakai hän lähtee takamatkalta, kun ei ole jengin kanssa treenaillut, mutta sopimusta tehdessä on varmasti käyty tuollaiset asiat läpi. Kyllä vanha kettu osaa ottaa paikkansa ja aikansa. No worries sanoisin tähän.

Tuntuu todella harkitulta hankinnalta. Tuskin on kallis, ja Petun kanssa ovat yhteistyötä tehneet vuosikausia. Ja kilpailuhan on aina hyvästä. Nyt saa esimerkiksi Tuomainen, Ahtola ja kumppanit laittaa parastaan pelipaikkansa puolesta entistä enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kanki ei tainnut nyrkkeillä kertaakaan Nokan aikana. Älkää luulko, että valmentajalla ei olisi merkitystä näissä asioissa. Hieno 4-kenttä kiihkeille loppuminuuteille:

Eki - Liivik - Melart (tokihan hän pystyy ketjussa pelaamaan 30 sekkaa)
Kanki - Jokela

Kyllähän se Kankaanperä viimeksi viime kaudella pyöritteli jotain Ässien hiirulaista, joka tuli ensiksi hyppimään silmille.

Ja eiköhän Rajamäellä haeta jotain muuta tekemistä kentältä kuin jonkun oman pelaajan suojeleminen. Ei hän mikään tappelija ole, vaan todellinen taistelija joukkueensa eteen.

Caneyltä sellaiset ketjukoostumukset, joita itsekin lähtisin kokeilemaan
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kanki ei tainnut nyrkkeillä kertaakaan Nokan aikana. Älkää luulko, että valmentajalla ei olisi merkitystä näissä asioissa.

Väärin. Kyllähän tuo jokusen kerran nyrkkejä heilutteli KJ:n aikakaudella mm. viime kaudella Ässiä vastaan. Nokan aikana oman maalin edusta oli pyhää maata. Toki Matikainen tuo mukanaan näitä ylimääräisiä nyrkinviskelyitä, joista on joskus hyötyä a joskus ei - ei kahta sanaa. Rajamäki on erittäin tervetullut tuomaan syvyyttä hyökkäykseen ja kuten täällä on sanottu, niin pelkkä loukkaantuminen ei vienyt Ekiä pois kaukalosta. Vaikea sanoa kenen paikan Rajamäki ottaa. Täällä on puhuttu Tuomaisesta, mutta nyt kun olen sairaspäivien kunniaksi pikakelannut matseja alusta narulta, niin Tuomainen on ollut positiivinen yllätys. Aktiivisin kropan käyttäjä joukkueesta ja hyvää duunia muutenkin. Ei kannatta verrata Lennuun, koska sen kaltaista äijää ei ole saatavilla. Sanoin jo viime kauden puolivälissä, että Lennu on liian hyvä Sm-liigan atleettisuutensa puolesta. Ja vaikka niissä kaikissa Tuomaisen kosketuksissa ei laidat kolise seksikkäästi, niin ne iskut sattuu. Laittaisin Ekin ensiksi Hirson ketjuun. Matikaisen peluutusta Järvisen kohdalla mä en ymmärrä ollenkaan - Järvinen on ehdottomasti joukkueen kasvoja, mutta syvyyspelaaja, jota peluutetaan pääasiassa siellä 3. ja 4. ketjuissa ja keväällä vähän täsmällisemmin. Järvinen tippuu omissa papereissa nopeasti ennen Tuomaista Rajamäen tieltä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laittaisin Ekin ensiksi Hirson ketjuun. Matikaisen peluutusta Järvisen kohdalla mä en ymmärrä ollenkaan - Järvinen on ehdottomasti joukkueen kasvoja, mutta syvyyspelaaja, jota peluutetaan pääasiassa siellä 3. ja 4. ketjuissa ja keväällä vähän täsmällisemmin. Järvinen tippuu omissa papereissa nopeasti ennen Tuomaista Rajamäen tieltä.

Mä en jotenkin usko Turren tippumiseen ihan heti. Kyllä Petukin osaa tilastoja lukea siinä kuin me muutkin joten ei liene mikään yllätys äijälle jos Turre ei iske tehopisteitä illasta toiseen. Mä olen vähän miettinyt sitä aspektia, että Turre on isketty Hirson ketjuun puolustamismielessä.

Itse liputtaisin edelleen Ahtolan puolesta. Siinä vasta 'jähmeessä'- kaveri. Vaikeaa näyttää olevan nyt.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse liputtaisin edelleen Ahtolan puolesta. Siinä vasta 'jähmeessä'- kaveri. Vaikeaa näyttää olevan nyt.

Joo, Ahtola oli itseasiassa mun ajatuksissa ennen kuin Rajamäki tuli tonteille. Nyt uudestaan matseja katosottuna, on Ahtola tehnyt helvetisti duunia ja jalat käy, mutta maaleja on vaikea tehdä jos ei jääaikaa ja yv-aikaa tule kummoisemmin (9.22min per peli). Aikamoista, jos näyttöpaikka oli alle 2 erää Jokerit-pelissä, jossa koko joukkue oli liikkeessä paskta housussa. Silti mä en ymmärrä Järvisen peluutusta - tuolla materiaalilla Järvinen ei kuulu kahteen ensimmäiseen ketjuun oli sitten tarkoitus vaikka vain puolustaa. Tämä toki kiekkotietäjä Bismarckin näkemys vs. Sm-liigan parhaaksi valmentajaksi valitun henkilön näkemys.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ekille tarjottiin sopimuksia useista seuroista Blues-sopparin loppumisen jälkeen, mutta mies ei kuitenkaan niihin tarttunut vaan halusi jäädä stadiin ja keskittyä opiskeluun kauppakorkeakoulussa.

Hetkonen, eikös hän opiskellut nimenomaan Tampereella, eikä Helsingissä? Ainakin Blues-aikoina opiskelupaikka oli siellä, eikä hesassa.

Loistava kaappaus hifkiltä ja en usko että Petun rooli tässä sopparissa oli kovin pieni.. Toivottavasti Eki on kunnossa ja saa pelivireen päälle nopeasti, ettei comeback mene reisille. Mielelläni näkisin Ekin jossain ihan muussa jengissä, mutta jokatapauksessa loistava asia, että hän tekee paluun liigaan.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silti mä en ymmärrä Järvisen peluutusta - tuolla materiaalilla Järvinen ei kuulu kahteen ensimmäiseen ketjuun oli sitten tarkoitus vaikka vain puolustaa. Tämä toki kiekkotietäjä Bismarckin näkemys vs. Sm-liigan parhaaksi valmentajaksi valitun henkilön näkemys.

En ymmärrä minäkään. Tai ymmärrän, koska tässä selkeästi odotellaan Makke Granlundin toipumista ja paluuta tuohon Eeron ja Hirson ketjuun ja sen aikaa Turre pörrää tuossa kentässä "jämänä". Kyllähän hän on tällä hetkellä kokoonpanon heikoin lenkki ja paikka odottaa Mestiksessä, kun Ma Granlund ja Rajamäki ovat pelikunnossa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä toki kiekkotietäjä Bismarckin näkemys vs. Sm-liigan parhaaksi valmentajaksi valitun henkilön näkemys.

JA:n HIFK-osiossa ne parhaat mul..valkut on. Uskotaan itseemme jne :)

Pitäisi varmaan siirtyä kohta jo peliesitys-ketjuun mutta kerran vielä. Eki-Hirso-Eero on paperilla ihan passeli mutta vähän jännittää miten ketjun nopeuden kanssa käy. Eki+Hirso ei ole mitään pikaluistelijoita. Eerokaan ei varsinaisesti kauhea raketti ole. Tämä pakottaa sitten jo siiheen että pitäisi löytyä helvetin hyvä yhteistyö+syöttöpelin olisi onnistuttava. Valitettavasti Hirso+Eero ei ainakaan vielä ole vakuuttanut mua.

Laitan riidan poikki ja nimeän Nyholmin. Toinen kaveri ketä saisi pikkuhiljaa alkaa lunastaa niitä odotuksia. Mussa asuu snadi Turre-fani sisällä joten kieltäydyn hyväksymästä hänen siirtoaan KiVaan. Kuulitko Petu häh?!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on puhuttu Tuomaisesta, mutta nyt kun olen sairaspäivien kunniaksi pikakelannut matseja alusta narulta, niin Tuomainen on ollut positiivinen yllätys. Aktiivisin kropan käyttäjä joukkueesta ja hyvää duunia muutenkin. ... Järvinen tippuu omissa papereissa nopeasti ennen Tuomaista Rajamäen tieltä.

Ekiä olen toivonut takas jo heti edellisen lähdön jälkeen, joten sinänsä hienoa. Toki pelaamattomuus ja kondis on vähän kyseenalaista, mutta ekin työnteon ja kurinalaisuuden määrällä uskoisin olevan helposti saavutettavissa.

Tuomaista en pistäis pihalle vielä missään nimessä. Kyllä siinä äijässä potentiaalia on, kunhan sais vaan käytettyä sen oikein. Parissa viime matsissa ollut tosin hidas ja pelännyt taklata. Parissa ekassa matsissa (jotka oli siis ensimmäiset jotka hänen osalta näin) oli ensimmäisten vaihtojensa aikana varmaan kentän nopein ja veti 5 kertaa laidalta toiselle ja päädystä toiseen vaihdon aikana, jopa yrittäen taklata. Toisaalta ajoi näköjään itsensä piippuun heti matsin alussa, sillä ei enää erottunut myöhemmin. Eli ehkä Petun pitäisi korostaa lyhyempiä vaihtoja niin Tuomaiselle kuin nyt ei niin hyvässä pelikondiksessa saapuvalle Ekille, jotta saataisiin isoista miehistä paremmin irti koko matsin tasolla. Tuomaisessa ärsyttää lähinnä se, ettei käytä parhaita avujaan hyväkseen. Koosta johtuen ei sen taklaukset kevyimmästä päästä ole, mutta kun tolla koolla ja voimalla ois mahdollisuus olla kunnon jyrä niin miksi taklata omaan taklauspotentiaaliinsa nähden vain "hipaisten".
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aina pitänyt Rajamäestä pelaajana ja muutenkin mies vaikuttaa ihmisenä hyvältä johtajatyypiltä ja nöytältä työntekijältä. Jos/kun Eki on fyysisesti hyvässä kunnossa, niin tuskinpa tuosta pelitauostakaan on sen suurempaa haittaa, kun ikääkään ei ole vielä kuin 33 vuotta.

Vaikkei kyseessä välttämättä ole ihan se kiekkollinen laituri, jota monet ovat kaivanneet, niin uskon, että Rajamäestä on hyötyä joukkueelle. Muistaakseni Matikainen käytti Rajamäkeä Bluesissa myös hyökkäävissä ketjuissa fyysisen duunarin roolissa. Hän osaa kyllä tehdä räkämaalin jos toisenkin, kun rinnalle pannaan pari taitavaa pelaajaa.

Hyväksyn tämän hankinnan!
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Helvetin hyvä hankinta duunari/voimahyökkääjä puolelle. Pistepotentiaali on paljon suurempi kuin muilla saman roolin pelaajilla joten kunnossa ollessaan varmasti erittäin käyttökelpoinen hyökkäävissäkin kentissä. Komppaan yllä kirjoittaneita, että eiköhän tässä lähinnä Järvisen/Ahtolan paikka kokoonpanossa ole uhattuna.

edit. MaGranlund-Wirtanen-Rajamäki voisi olla hyvä koostumus kun äijjät ovat kuntoutuneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös