Itse näen että tuonkaltaiselle ylivoimalle on olemassa kaksi estettä:HIFK yrittää lähes jokaisessa ylivoimassa liian vaikeita kuvioita. Syötetään mailaviidakon yli toiselle puolelle, kun helpompaa olisi kierrättää kiekkoa puolustajien kautta. Nämä laukoisivat suoraan syötöstä ja sen jälkeen ohjauksia tai kakkoskiekot sisään. Vaatii tietysti sen, että joku menee maskiksi maalille..
Ainakin tänään ja Frölundaa vastaan käydyssä matsissa oli pari isoa ongelmaa:
1) Kukaan ei ole maalilla, pakit usein kiekon saadessaan viivaan nostavat päänsä ja huomaavat, et aha, eihän siellä ole ketään ja se kiekon siirtely saa jatkoa kun turha sitä on sinne maalille lähteä heittämää.
Nykysellä nipulla Törmäsellä on iso homma saada AV toimimaan. Mutta niin kauan kun se pysyy alle 80 prosentissa, pidän AV:n huonoutta Törmäsen heikkoutena.
Voihan se olla niin, ettei av-peluuttaminen yksinkertaisesti ole Törmäsen vahvuusaluetta, ja hänellä ei ole vielä riittävästi tietotaitoa/kokemusta ym. laittaa joukkueensa av-peliä tarpeeksi hyvään kuntoon (nyt puhun siis koko kaudesta tähän asti ihan treenipeleistä lähtien). Toivon että asia ei ole näin, sillä ilman hyvää av-pelaamista ei voi menestyä keväällä.
Honkaheimo esitti tänään jo ihan lupaavia otteita, ehkä sieltä sitä ilkeyttä ja kovuutta vähän alkaa löytymään. Isäntää tuo alivoima silti huutaa.
Mä en näe Honkaheimossa mitään kehitystä ja sitä ajatusta seuraten en koe hänellä olevan juuri mitään annettavaa puolustukselle tällä hetkellä. Joko sitä ilkeyttä ja kovuutta on, jolloin vähän klesanakin voi sitä jakaa ja olla hyödyksi. Tai sitten sitä ei ole ja homma on aika piimää& villasukka- osastoa. Enkä usko mihinkään loukkaantumiseenkaan, onhan se käynyt KiVassakin pelaamassa.
Kova omanpään fyysinen kaveri ja sille Hank/Teppo kaveriksi. Otto voi sitten olla seitsemäs ihme.
Ei noi mitään maata järisyttäviä asioita ole, mutta silti mä tulkitsen ne niin, että kykyä ja halukkuutta on. Otto vaan ei ole se johtava fyysinen kyrpä tuolla puolustuksessa.
Kyllähän tuo sinun ajatuskulkusi on melkoisessa ristiriidassa Stögön näyttöjen kanssa. Mies on kuitenkin tehnyt melkoisen hyvää työtä keväisin, mistä kertoo kolme mestaruutta kolmesta eri sarjasta. En toki lähde väittämään, että HIFK:n alivoima tällä hetkellä olisi uomissaan.
Niin se oli lähinnä vaan pohdintaa siitä, miksi kauden aikana av-peli ei ole kehittynyt. Muutenhan IFK laukkaa sarjan kärkipäässä, joten valittamista nyt ei kauheasti peliesityksistä muuten löydy. Rosterissa niitä jonkin verran on, jos halutaan kannusta tosissaan tapella jo Stögön 1.kautena.
Muistetaan nyt kuitenkin että Stögö valmentaa ensimmäistä kertaa liigassa, joten aika paljon on vielä auki erilaisia asioita tässä.
Joo ymmärsin kyllä tuon alkuperäisen pointtisi tuosta pohdinnasta. Ehkä käytin itse turhan kärkevää ilmaisua, mutta minulla oli vain tarkoitus muistuttaa siitä, että Stögön track record pleijareiden osalta on varsin messevä. A-junnunen mestaruus, Mestiksen mestaruus, NLA:n mestaruus ja siihen vielä lisäksi NLA:n hopea. Tuohan on suorastaan järkyttävän kova recordi ottaen huomioon, että mies on toiminut päävalmentajana neljä täyttä kautta, ja siihen päälle kolme puolikasta. Törmänen on valmentanut päävalmentajana viitenä keväänä ja vienyt joukkueensa niistä neljänä finaaleihin. Kyllä mun mielestä tässä kohtaa voidaan ihan reteesti lähteä siitä, että meillä on koutsi, joka tietää, mitä keväällä menestyminen edellyttää. Siis siitäkin huolimatta, että mies on päävalmentajana ensimmäistä kauttaan Liigassa.
Onhan siinä voittamisen kulttuuria jo keritty haalimaan, joten toivotaan kovin että suunnitelmaa on av-peliin myös.
Tosin kaikki ei ole nyt pelkästään Stögöstä kiinni, koska Nybarin täytyy kasata sellainen pakisto (Toki Stögön täytyy olla mukana vaatimassa sitä mitä tarvitaan), joka ei häviä vääntöjä maalin edessä. Nyt niitä hävitään liikaa, ja niistä vastustaja on tehnyt maaleja meitä vastaan maaleja varsinkin IFK:n ollessa av:lla. Esimerkiksi Auvitulla on hyvä luistelu ym. vahvuuksia, mutta keräilee valitettavan usein kamppeitaan omissa. En ole häntä pois potkimassa, mutta vaadin tasapainoisempaa pakistoa meille, ja oikeilla täsmähankinnoilla se onnistuu.