Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 175 359
  • 9 663

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Et saa mennä taklaamaan myöhässä ja siitähän se jäähy tulikin niinkuin pitääkin tulla.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Juurikin näin, sen takia ei uskallettu vielä kakkua antaa.

Noh, jos runkosarja loppuisi tähän, niin Clauden pojan kakku siirtyisi ensi kaudelle. Poffeilla tässä tuskin mitään merkitystä, koska Rangers ei sinne olisi tällä hetkellä menossa.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Eipä tuossa taia olla sen suuremmin keskusteltavaa? Taitaa änärin sääntöjen mukaan olla puhdas taklaus, kun kuitenkin suurin osa taklauksen voimasta kohdistuu kroppaan eikä päähän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja oliko tosiaan niin, että silläkään ei ole merkitystä, että eka kontakti on selkeesti päähän?
Tuota en osaa tulkita, mutta kävin päässäni ne syyt miksi annetaan pelikieltoa. Tuo olisi varmaan sen jäähyn arvoinen ollut, mutta ei äkkiseltään löytynyt syytä laittaa pelikieltoa.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Käsi kiinni kropassa, ei ajeta ns. pystyyn eikä headhuntata. Kai tuosta 2min voi antaa, mutta jos olkavarsi osuu päähän niin se on vähän epäonnista enemmän kuin rottailua, ainakin tuollaisessa tilanteessa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Eikö Reaves tule tuossa kolmantena miehenä taklaamaan?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tulee tuosta kolmannen miehen roolista ja sen tulkinnasta mieleen kansakouluopettajani, joka antoi vaparin vastustajalle, kun kikkailin pallolla kengänpohjalla rullaten. Tulin kuulemma tilanteeseen jalkapohja edellä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
FLA@NYI -ottelussa paha taklaus toisessa erässä. Kiekollisen hyökkääjän etuvasemmalta puolustaja taklaa kiekollista rintakehään ja tuomarit joutuvat arpomaan oliko major. Ei sentään, mutta kun tällaisia pitää tarkistella niin kohta ei taklata enää ollenkaan. Hienoa että edes tässä ilmiössä rakkaassa kotoliigassa ollaan edelläkävijöitä. Mark my word.

Niin ja kakkosen aikana Islanders teki maalin.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Tkachuk otti heti kättelyssä vastustajan ykkössentterin ulos pelistä (peleistä?) kun huolimattomasti (tai tarkoituksella) nosti luistimen terän eteen taklauksessa. Terä taisi viiltää Scheifelen kantapäätä/akillesjännettä.

Alla linkki videoon:

 

F#21

Jäsen
Tkachuk otti heti kättelyssä vastustajan ykkössentterin ulos pelistä (peleistä?) kun huolimattomasti (tai tarkoituksella) nosti luistimen terän eteen taklauksessa. Terä taisi viiltää Scheifelen kantapäätä/akillesjännettä.

Alla linkki videoon:

Tähän voisi tulevaisuudessa tehdä sääntömuutoksen ja kopioida mallia korkeasta mailasta. Pelaajan pitää olla vastuussa myös luistimistaan ja välttää tuollaiset kosketukset.
Kunnon rangaistus perään, oli sitten vahinko tai ei.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Tää sankari on kyllä yks persereikä. Toivottavasti joku kouluttaa ihan kunnolla, mies osaa pelata, sitä en kiistä, mutta nää temput on kyllä sitä luokkaa että ihan oksettava.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaikka Tkachukeja olen vihannut jo toisessa polvessa, niin ei tuota tahalliseksi teoksi saa millään. Nopeassa tilanteessa huonoa onnea.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka Tkachukeja olen vihannut jo toisessa polvessa, niin ei tuota tahalliseksi teoksi saa millään. Nopeassa tilanteessa huonoa onnea.
Tahallisuudesta en osaa sanoa, mutta itse kyllä kiinnitin huomiota, että miksi pitää nostaa terä jäästä pystyyn tuossa kohtaa? Ei näyttänyt kovin luonnolliselle liikkeelle, joten ehkä olen sitten kuitenkin tahallisuuden kannalla sen 60/40. Ikävä lopputulos
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tahallisuudesta en osaa sanoa, mutta itse kyllä kiinnitin huomiota, että miksi pitää nostaa terä jäästä pystyyn tuossa kohtaa? Ei näyttänyt kovin luonnolliselle liikkeelle, joten ehkä olen sitten kuitenkin tahallisuuden kannalla sen 60/40. Ikävä lopputulos

Tuossa boldatussahan se homman juju piilee. Kuinka monta kertaa pelaaja nostaa luistimen terän laitaa vasten, kun ajautuu naama edellä laitaa päin?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tää sankari on kyllä yks persereikä. Toivottavasti joku kouluttaa ihan kunnolla, mies osaa pelata, sitä en kiistä, mutta nää temput on kyllä sitä luokkaa että ihan oksettava.
Sanos muuta, mutta ikävän harvoin karman laki näitä kavereita noutaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös