Katsokaapa nyt tuo tilanne normaalivauhdissa. Mä olen sillä kannalla, että ei kukaan hallitse teriään tuossa vauhdissa siten, että noin 0,3 sek ennen osumaa pystyy tahallaan kääntämään terän pystyyn kun yläkroppa on menossa taklaamaan. Hidastuksesta vielä näkee että Tkachukin terät "tärrää" jäätä vasten ja oikea jalka hakee tasapainoa. Mun näkemys on että tuo oli täysi vahinko, emmekä me edes tiedä mitä Scheifelle kävi. Mun mielestä nilkka taittui laitaa vasten. Mauricen lausuman mukaan Tkachuk yritti terällään leikata Sheifin akillesjänteen poikki. Tää on hyvät ihmiset peliä. Niin jäällä kuin mediassakin.
Ymmärrän kyllä sen että nykyajan lumihiutaleyhteiskunnassa kasvaneet näkevät tämän tahallisena vahingoittamisyrityksenä, koska heidän mielestään tuolla kaukalossa kaiken ja kaikkien pitää olla jatkuvassa 100% kontrollissa. Ymmärtäkää että NHL:ssä vauhti on johonkin Liigaan verrattuna luokkaa hurja. Siellä sattuu ja tapahtuu - ja joskus sattuu ikävästikin vaikkei kukaan sitä haluaisi. Pelaajat tietää ja hyväksyy tämän. Fanipojat näemmä ei.
Chris Wideman sanoi hyvin:
“Lot of Matthew Tkachuk bullshit out there right now. He’s not even capable of intentionally hurting someone with his skates in that situation. No disrespect but there are a small % of players that can skate well enough to do that intentially and he ain’t one of them.”