Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 174 221
  • 9 663

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
5 matsia niin ollaan linjassa Stuartin kanssa. Tässä oli sentään kohteena tähtihyökkääjä.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Patrick Kaleta on rottaillut jälleen kerran ja edessä on puhuttelu Shanahanin kanssa. Tarjottu mahdollisuutta henkilökohtaiseen kuulemiseen, eli yli 5 ottelun pelikielto on mahdollinen. Tilanne näkyy tämän videon puolivälin paikkeilla:

Jared Boll vs. Patrick Kaleta - YouTube

Tilanne ei nyt kovinkaan hyvin näy tuossa, mutta aika kovalla vauhdilla se Kaleta sieltä tulee ja tarjoaa olkapäätä suoraan Jack Johnsonin päähän. Kaletalta löytyy jo rikehistoriaa, joten nyt lienee pitkä kakku tiedossa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset

Mielenkiintoinen tilanne sillä Edler tulee tilanteeseen todella oudosti ja ei näyttänyt siltä, että Edler tavoittelisi kiekkoa vaan näytti tavoittelevan vain taklausta. Samaan aikaan toisaalla Hertl tulee tilanteeseen pää hanurissa ja saa taklauksen päähän.

Vaikea sanoa mitä itse tekisin sillä Hertl yrittää pelata kiekkoa, kun taas Edler ei oikeastaan yritä muuta kuin taklata. Ja taklaus nyt sattuu osumaan päähän. Tämä puoltaa pelikieltoa. Toisaalta Hertl ei tule tilanteeseen pää ylhäällä, joka aiheuttaa päähän kohdistuneen taklauksen. Tämä taas puoltaisi sitä, että Edler ei saisi kakkua. Itse olisin, ehkä silti jättänyt rankaisematta.
 

macce

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki ne 'nimettömät' pikkuseurat..
Mites, kuinka muuten menis sääntöjen mukaan jos Edler olisi ennen iskua laskenut itseään alemmas ja antanut ns. lonkkataklauksen osumalla alemmas Hertlin kroppaan ja näin heittänyt juniorin ilmalentoon. Olisiko tällöin kyseessä ollut laillinen taklaus..?

Kyseisen liikkeen olisin ainakin itse tehnyt, ennemmin kuin lähtisin hakemaan osumaa Edlerin tapaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vaikea sanoa mitä itse tekisin sillä Hertl yrittää pelata kiekkoa, kun taas Edler ei oikeastaan yritä muuta kuin taklata. Ja taklaus nyt sattuu osumaan päähän. Tämä puoltaa pelikieltoa. Toisaalta Hertl ei tule tilanteeseen pää ylhäällä, joka aiheuttaa päähän kohdistuneen taklauksen. Tämä taas puoltaisi sitä, että Edler ei saisi kakkua. Itse olisin, ehkä silti jättänyt rankaisematta.
Jos Edler olisi kolannut sivusta vartaloon, eikä päähän, olisi hän osunut vartaloon, eikä päähän.

Sitä en ymmärrä, miksi repeat offender (Edler) saa saman kuin ensikertalainen (Stuart). Torres sai kuitenkin aika mojovan lisän omaan tuomioonsa koska on repeat offender.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mites, kuinka muuten menis sääntöjen mukaan jos Edler olisi ennen iskua laskenut itseään alemmas ja antanut ns. lonkkataklauksen osumalla alemmas Hertlin kroppaan ja näin heittänyt juniorin ilmalentoon. Olisiko tällöin kyseessä ollut laillinen taklaus..?
Olisi, niin kauan kun ei olisi leikannut.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Veikkauksia, kuinka paljon Matt Cooken vasen kives* tulee samaan penalttia viime viikon taklauksestaan Jack Johnsoniin? Track record on sen verran vakuuttava, että itse veikkaan lähemmäksi 10 matsia. Raffi Torres ja kiveksen omistaja hyvinä esimerkkeinä. Huomenna pitäisi tulla tietoon...

*Patrick Kaleta
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kaletalle tulossa 6+ peliä banaania veikkaisin.

BUF F Patrick Kaleta's in-person hearing with NHL taking place now in NYC. Kaleta called on carpet for hit on CBJ's Jack Johnson.
An in-person hearing gives NHL the option of suspending a player for 6 or more games.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ja yksi näistä rotista, Lapierre, voidaan pistää saman tien navetan taakse tämän jälkeen.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Ja yksi näistä rotista, Lapierre, voidaan pistää saman tien navetan taakse tämän jälkeen.

Vaikka hiukan näytti, että Boyle käänsi selän niin loppujen lopuksi ihan oikea tuomio. Lapierre olisi hyvin ehtinyt jättää taklaamatta kun Boylen numerot näkyi. Toivottavasti ei käynyt mitään pahempaa.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Näin antaa Burnskin sitten aikalailla takaisin täysin turhalla laitataklauksella.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vaikka hiukan näytti, että Boyle käänsi selän niin loppujen lopuksi ihan oikea tuomio. Lapierre olisi hyvin ehtinyt jättää taklaamatta kun Boylen numerot näkyi. Toivottavasti ei käynyt mitään pahempaa.
Ja vaikka olisi taklannutkin, niin ei sillä kyynärvarrella tarvitse kaverin leukaa laidannurkkaan sohaista. Likaisinta paskaa mitä olen nähnyt pitkään aikaan.
Näin antaa Burnskin sitten aikalailla takaisin täysin turhalla laitataklauksella.
Ihan oikein toimittu. Olisi vaan saanut poistaa jonkun tärkeämmän kaverin kentältä.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tuosta tuo Lapierren taklays Boyleen. Seurauksena Boyle makasi jäällä noin kymmenen minuuttia ja lähti lähes liikkumattomana paareilla. Neloset ottivat vähän matsia tuon jälkeen.

Pelottava tilanne. Lapierrelle sata peliä kakkua, on täysin objektiivinen mielipiteeni.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Mieltä lämmittää se että Buffalon paskasäkki sai 10 matsia kakkua.

Toivottavasti tämä vitun patonki saa nyt oikein kunnolla pelikieltoa, ei tuota oikein pysty puolustelemaan mitenkään. Tässä muutaman vuoden takaista Lapierreä myös Sharksia vastaan. Ray Ferraro ottaa vähän lämpöä tuolloin ja ihan aiheesta. Harvoin kuulee selostajien ihan noin avoimesti pelaajia haukkuvan. Hyi vittu mikä pelaaja, vaikeuttaa Bluesin symppaamista huomattavan paljon.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pelottava tilanne. Lapierrelle sata peliä kakkua, on täysin objektiivinen mielipiteeni.

Sama täältä. Tuolla historialla ja etenkin tuolla tempauksella pitäisi tulla kunnon sanktiot. Pelkkä taklaus tuossa tilanteessa olisi ollut kyseenalainen, mutta tuolla voimakkaalla työnnöllä yläselkään/päähän suoritus meni ihan eri sika-asteelle.

On eri asia jollei osaa taklata oikein, mutta Lapierren tapauksessa tämä on kumottu. Jää vain vaihtoehdoksi ettei pelaaja aina välitä muista kaukalossa halutakseen taklata oikein.

Hitto tuon sankarin kanssa on vielä ensi kausikin sopimusta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllähän tuolle Matt Cooken oikealle kivekselle pitäisi laittaa samanlainen penaltti kuin vasemmallekin kivekselle. NHL:n persreiät ovat kunnostautuneet heti kauden alussa. Harmi, etteivät Sharks-pelaajat päässeet kunnolla muiluttamaan Lapierrea. Tosin, eihän sitä ole tainnut kukaan vetää kunnolla kanveesiin, kun aina on luikkimassa karkuun tilanteista.
 

ipaz

Jäsen
On varmaan hienoa olla Patrick Kaletan tai Maxim Lapierren joukkuekaveri. Kaletaa muistutettiin Shannyn toimesta nyt enemmän kuudesta aikaisemmasta kiellosta kuin tuosta itse teosta. Olisi voitu hyvin laittaa viisi peliä lisää. Kaletalla ei ole mitään respectia vastustajaa kohtaan, JJ:ia taklatessaankin ottaa kovan vauhdin keskialueelta ainoana tarkoituksenaan satuttaa ja saada tuhoa aikaiseksi.

Lapierre taas on yksi pahimmista ämmistä koko NHL:ssä. Vaikka pelitelanteessa tuo Boyleen kohdistunut taklaus ei ollut läheskään rumimmasta päästä, niin se oli täysi turha ja kun vastustajan numerot näkyvät silmissä, niin silloin pitäisi tajuta jättää taklaamatta. Tuossa olisi ollut aikaa reagoida, ellei sitten ole täysin sokea tai pää jäässä jäällä kirmaava pelaaja. Lapierre antaa vielä käsillään vauhtia ja Boyle lyö leukansa laudan kulmaan. Jälkinäytelmä on niin kovin usein nähty tuomarin seläntaakse luikkiminen, vaikka Desjardins luistelee perässä puolen kentän matkan ilman hanskoja huutaen Maximia vastaamaan teostaan.

Uskon että Shanny antaa tästäkin samankaltaiset 10 ottelua kun Kaleta sai, ehkä enemmänkin koska Boyle loukkaantui. Lapierre on myös repeat offender joka tulee vaikuttamaan tuomion pituuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Näitä valmiiksi aivovammaisia tyyppejä, kuten Lapierre nyt viimeisimpänä, pitäisi kohdella McSorleyn tyyliin, eli mailalla päähän vaan. Mielellään vauhdista vastapalloon.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Toivottavasti tämä vitun patonki saa nyt oikein kunnolla pelikieltoa, ei tuota oikein pysty puolustelemaan mitenkään. Tässä muutaman vuoden takaista Lapierreä myös Sharksia vastaan. Ray Ferraro ottaa vähän lämpöä tuolloin ja ihan aiheesta. Harvoin kuulee selostajien ihan noin avoimesti pelaajia haukkuvan. Hyi vittu mikä pelaaja, vaikeuttaa Bluesin symppaamista huomattavan paljon.

Tämä vanhempi clipsi Lapierren otteista on huomattavasti pahempi näistä kahdesta, vaikka se tuorekin on törkeänlainen. Tässä vanhemmassa olisi ihan oikeasti voinut käydä todella pahasti, jollei kaveri olisi kierähtänyt puolittain kylki edelle. Oikeastaan vaarallisimpia tilanteita mitä olen hetkeen nähnyt. Tuossa tilanteessa on hitusen huonommalla tuurilla hengenmeno lähellä...

Mielestäni tämänkaltaisen historian omaaville pelaajille voisi miettiä hiukan kovempia sanktioita kuin se 10 peliä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan sen takia ei ole pistetty, koska tässä ei ole omasta mielestä edes kakkosen paikkaa.

Täysin Brownin omaa tyhmyyttä, Ovechkin ei tee mitään väärin.

Itse ehkä olisin antanut kakkosen ryntäyksestä, mutta en mä näe tossa pelikieltoa. Brown katselee siinä Ovechkinin suuntaan ja tietää, että sieltä ollaan tulossa. Hän itse änkee vähän sinne laidan ja Ovechkinin väliin. Ei oikein täytä mun mielestä selästä taklaamisen kriteerejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös