Oon sinänsä samaa mieltä, että taklattavan vastuun julistaminen vie huomiota pois itse asiasta. Samanlailla vie myös siitä julistamisesta julistaminen.On se jännä kun aivan sama mikä tahansa taklaus on niin aina joku Hessu Hopo tulee piipittämään taklattavan vastuusta aivan sama mitä on tapahtunut.
Joo, Winberg ei ehkä ole optimaalissa asennossa vastaanottamaan taklausta, mutta se ei silti poista sitä faktaa että Smejkalin taklaus kohdistuu ylöspäin ja ensimmäinen kontakti on leuan kohdalla.
Taklaajallakin on vastuu ja en tiedä miten taklaus monta metriä laidasta tuossa kohdin palvelee peliä.
Faktathan tuossa tilanteessa on aikalailla seuraavat:
-Smejkal taklaa huolimattomasti ja turhaan ylös ja osuu samalla päähän pelikiellon arvoisesti.
-Winberg on ihan täysin unessa, eikä valmistaudu kontaktiin mitenkään.
En vieritä mitään osaa Winbergin loukkaantumisesta hänen niskaansa, koska Smejkal ei taklannut puhtaasti. Samalla en kuitenkaan malta olla ihmettelemättä, miten valmistautumaton Winberg kontaktiin on. Jossitteluahan se on aina, mutta luulen että loukkaantuminen olisi tapahtunut siinäkin tapauksessa, jos olisi taklattu puhtaasti. Ja silloin, vaikka toiminta olisi Winbergin osalta ollut täysin sama, olisi loukkaantuminen ollut täysin hänen oma vikansa.
Myöhästymisestä tuli vaan mieleen, kun sääntö lanseerattiin, oli tulkinta "ojennetun käden ja mailan mitan päässä taklattavasta". Jokainen voi videota pysäyttämällä tehdä omat tulkintansa. Mikäli tulkinta ei ole muuttunut, ei se minun mielestäni ainakaan "ihan vitusti" ole myöhässä. Osaatko @MacRef minua ja muitakin tästä nykytulkinnasta valaista?
Edit. sanajärjestys
Viimeksi muokattu: