Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset kaudella 2020–2021

• 280 652
  • 1 904

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ja tämä tässä onkin niin väärin. Voit taklata täysin sääntöjen mukaisesti, mutta silti joutua syyllikseksi.
Minä en vieläkään ymmärrä logiikkaa, miten pelaaja taklaa puhtaasti päähän. En vaikka kuinka olen käynyt saunassa miettimässä.

Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Minä en vieläkään ymmärrä logiikkaa, miten pelaaja taklaa puhtaasti päähän. En vaikka kuinka olen käynyt saunassa miettimässä.

Ehkä sama juttu kuin jos oot epähuomiossa imuroinut kotona huonosti ja se vaimo sen villakoiran löytää ja kysyy "mitä tämä on?", johon tietty fiksuna aviomiehensä vastaat "puhdasta paskaa".

Ei mee selitys läp vaikka se hauskalta kuulostaakin.

Rocco

Jäsen
Jos et ymmärrä, niin en voi mitään. On kaksi eri asiaa. Taklaus päähän, ja taklaus missä osuma tulee päähän.

Jos teet kaiken sääntökirjan mukaan, ja vastustaja sattuu vaikka pistämään päänsä alas ennen taklausta, niin olet syyllinen. Ei ole oikein. Sääntöjen vastaista on taklata päähän siten, että kohdistat osuman päähän.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos et ymmärrä, niin en voi mitään. On kaksi eri asiaa. Taklaus päähän, ja taklaus missä osuma tulee päähän.

Jos teet kaiken sääntökirjan mukaan, ja vastustaja sattuu vaikka pistämään päänsä alas ennen taklausta, niin olet syyllinen. Ei ole oikein. Sääntöjen vastaista on taklata päähän siten, että kohdistat osuman päähän.
Suomen liigassa päähän kohdistuneita taklauksia ei tulkita siten, miten asia on sääntökirjaan kirjoitettu. Poiketaan siitä sääntökirjasta muutamassa muussakin kohdassa, joten tuo vaan on tosiasia, joka täytyy hyväksyä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomen liigassa päähän kohdistuneita taklauksia ei tulkita siten, miten asia on sääntökirjaan kirjoitettu. Poiketaan siitä sääntökirjasta muutamassa muussakin kohdassa, joten tuo vaan on tosiasia, joka täytyy hyväksyä.
Ihan totta puhut, mutta ei silti tarkoita sitä, että tämä pitäisi hiljaisesti hyväksyä. Keskustelua kyseinen asia synnyttää ja niin pitääkin. Ei ole oikein rangaista taklaajaa siitä, että taklattava tekee oman terveytensä kannalta huonoja liikkeitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy