Espoo saisi itse näyttää mihin se pystyy kiekkoyhteisönä ja omana kaupunkinaan.
Miksei se voi näyttää nyt?
Espoo saisi itse näyttää mihin se pystyy kiekkoyhteisönä ja omana kaupunkinaan.
Espoossa on jo useamman vuosikymmenen ollut poliittisena linjana että kaupunki ei juuri halua itse omistaa seiniä, vaan pyrkii paremminkin eroon nykyisistäkin omistuksistaan. Jos olisi olemassa potentiaalinen ostaja (kaupunki tai kuka tahansa) luulen että Salonoja olisi ilomielin luopunut hallistaan jo aikoja sitten.
Tuo on sinäänsä harmi, ettei kaupunki ole kokenut urheilua (tai ainakaan jääurheilua) sellaiseksi kulttuuriksi, jota pitäisi tukea vahvemmin julkisin suorituspaikoin. Kuitenkin pääsarjajoukkueet on myös kaupungin imagolle ja identiteetille tärkeitä.
No itseasiassa kaupunki oli alunperin mukana Metroareenan tukemisessa, mutta Salonoja senior halusi välttämättä lunastaa kaupungin areensta ulos. Kaupunki tukee tällä hetkellä hallihankkeita mm. subventoimalla espoolaisten seurojen jäävuoroja, myös Unitedin, mikäli United tukea hakee ja takaamalla hallihankkeiden lainoja.
no mun kokemus on ihan muuta. Esim satunnaisten tyhjien vuorojen (jäiden) myyntiä ei ole ollenkaan vaan ne pidetään tyhjillään vaikka tulijoita olisi. Joskus olen yrittänyt ostaa Esp.lahdesta höntsä-jengille tunnin vuoron niin homma kaatui byrokratiaan.Olen ehkä sen verran piilokommari, että mielestäni kaupungillakin pitäisi olla suorituspaikkoja. Niistä huolehtiminen ja niiden hyvä omistajaohjaus olisi tuottoa sekin kaupungille
no mun kokemus on ihan muuta. Esim satunnaisten tyhjien vuorojen (jäiden) myyntiä ei ole ollenkaan vaan ne pidetään tyhjillään vaikka tulijoita olisi. Joskus olen yrittänyt ostaa Esp.lahdesta höntsä-jengille tunnin vuoron niin homma kaatui byrokratiaan.
Lisää esimerkkejä tehottomuudesta voi miettiä kun katsoo noita halleissa vuosikausia olleita mainoksia mm yrityksistä joita ei enää ole.
Kaupungin omistama Laaksolahti areenan purkutyöt / uuden rakennus (?) on tainnut sekin jämähtää byrokratian rattaisiin.
Jos totta puhutaan, niin fiksuinta mitä Salonoja voisi kaiken tämän jälkeen tehdä on se, että myisi hallin kaupungille ja siirtyisi lopullisesti sivuun urheilubisneksestä ainakin kiekon osalta.
Tuossa vaiheessa Jussiin yritettiin saada yhteyttä ja saada selvyys siitä, mitkä hänen suunnitelmansa seuran pelastamisen ja tulevaisuuden suhteen ovat. Jos hän olisi tuossa vaiheessa tullut alas tornistaan ja pystynyt kertomaan jostain järkevästä visiostaan (varmaan ymmärrät, että Unitedin esilletuominen ei olisi ollut tällainen), ehkä boikotit ja protestit olisivat alkaneet. Kun mitään realistista vaihtoehtoa ei näkynyt, oli minusta helppo ratkaisu tukea silloista joukkuetta ja jossain määrin myös silloisia omistajia, jotka kuitenkin yrittivät olla avoimia ja pelastaa seuran. Jälkikäteen on helppo tulla sanomaan, että olisi kannattanut toimia toisin. Siltikään ei ole varmuutta, että A) protesteilla olisi ollut toivottu vaikutus ja B) Jussi olisi pelastanut seuran tai ainakaan siitä, että C) seura olisi jatkanut Bluesin nimellä.Tätä samaa on kääntäen sanottu viime kauden fanikulman toiminnasta. Näkyvä kannatus ja tuki satoivat suoraan JE:n laariin. "Rahaa ja huomiota" tuotiin sille taholle, joka oli vetämässä Bluesia alas. Monissa seuroissa kannattajat ovat näkyvästi (ja toisinaan myös menestyksekkäästi) arvostelleet/boikotoineet ja ties mitä seuran johtoa, kun se on heidän mielestään vienyt fanien rakastamaa seuraa väärään suuntaan, saati sitten ajanut kohti väistämätöntä tuhoa. Viime kaudella meno oli ainakin kulman ulkopuolisen silmin täysin päinvastaista, seuraa ja toimivaa johtoa tuettiin viimeiseen asti.
Jääkiekko Espoo Oy:n omistajat eivät todellakaan "koittaneet olla avoimia", eivätkä viimeisen puolen vuoden aikana kyllä yrittäneet myöskään pelastaa seuraa.
No eivät todellakaan yrittäneet pelastaa seuraa.Aika kapeakatseinen näkökulma.
Tosissaan yrittivät kyllä pelastaa seuran, mutta tilanne oli mennyt niin pahaksi, ettei enää onnistunut. Talousasioista olisi pitänyt olla paljon aiemmin avoimempi - jos ripuli on tulossa housuun niin ne pöksyt pysyy paremmin puhtaana, jos tunnustaa asian ennen kuin on molemmat lahkeet täynnä sitä itseään.
No eivät todellakaan yrittäneet pelastaa seuraa.
Omaa persettä ne yritti suojella ja pelastaa, jos sillä olisi seura samalla pelastunut niin hyvä olisi ollut.
Jos olisivat oikeasti olleet pelastamassa seuraa, olisivat sen myös pystyneet pelastamaan.
Ihan oikeasti seuran pelastaminen olisi myös pelastanut Rauden ja muiden osallisten perseet.
Olisiko loppuviimeksi pelastanut? Ei.
Seura olisi pelastunut, Rautio&co ei.
Sanotaan vaikka niin että, Rautio & Co. laittoi kaikki sen yhden kortin varaan että, sieltä "singaporesta" tulee se yllätyssijoittaja.
Ei tullut ei.
Seuran olisivat voineet pelastaa, jos olisivat olleet valmiit vapaaehtoisesti kärsimään henk. koht. tappiot.
Eivät olleet ei.
Olisi muuten tullut vielä vähän halvemmaksikin.
...seuran antaminen Jussille olisi ollut ihan varteenotettava vaihtoehto, jos olisi ollut varteenotettava tarjous kirjallisena edessä.
Kumman olisi pitänyt olla aloitteellisempi?
Sen joka on menossa konkurssiin vai sen joka konkurssin voisi estää?
Voihan se olla niinkin, että sinulle on sanottu päin naamaa samanlaisia totuuksia kuin mitä sanottiin palkoista, eläkemaksuista ja siitä lähteekö pelaajia ja, ja...
Eiköhän noi kovimmat kuprut tosta kuviosta valu vielä julkisuuteen seuraavan vuoden sisään.
Noh, ei Suomi sentään Yhdysvallat ole. Kyllä ainakin minulla on kohtuullisen suuri luottamus Suomen oikeusjärjestelmään. Tietysti se, jos Jääkiekko Espoo Oy:n asioita selvitellään vielä oikeudessa tuo valaistusta vain osaan kysymyksistä, osaan ei. Oikeuslaitos selvittää asioita siitä näkökulmasta mikä on oikeudellisesti merkittävää. Urheiluyleisön kiinnostus tapahtumien taustoihin on varmaan jonkin verran laajempaa kuin oikeuden.En olisi niinkään varma asiasta, eiköhän lakimiehet ole parempia siellä päin, missä on varaa maksaa eniten...
Tottakai Rautiolla oli intresse pelastaa Blues. Eihän sitä kaiketi kukaan kielläkään.
Se että, ei pelastanut johtuu aikapulasta ( jonka itse aiheuttivat) koska yrittivät minimoida omia tappioita. Tosin ne omat tappiot sitten maksimoituivat.
Jussi olisi pelastanut Bluesin jos siihen olisi ollut aikaa ja JE Oy:n tyyppien tahto. Aikaa vielä olisi ollutkin, jos pelastamiseen olisi ryhdytty silloin kun Hirso oli vielä joukkueessa. Kyllä silloin jo tiedettiin mitä tuleman piti. Tahtoa ei löytynyt odotettiin vaan rahaa mitä ei sitten tullutkaan.