En tiedä kenen kanssa olet jutellut, mutta minä olen viitisen vuotta sinua nuorempi, ja tehnyt kaikkia mainitsemiasi asioita "vanhoilta hyviltä ajoilta".
En kyllä siltikään koe, että mun tapa viettää lapsuuteni olisi jotenkin ylivertainen. Hauskaahan yleensä oli, mutta hauskaa niillä nykyajan muksuilla on varmasti edelleenkin ja ihan hauskaa faijallakin oli, aikoinaan. Leikit vaihtuu, mutta kyllä lapset on aika samankaltaisia sukupolvesta toiseen. Jos mulla olisi kymmenenvuotiaana ollut tabletti, niin se olis varmaan ollut siistein juttu ikinä. Jos lastenohjelmia olisi tullut kymmenen tuntia päivässä usealta eri kanavalta, niin ei mua olis saanut telkkarin äärestä mihinkään. Ja mikä helvetin plussa se on, ettei ollut kännyköitä, vaan piti kävellen kiertää kavereiden taloja? Hitto että tuli useasti tehtyä turhia reissuja ja palattua vaan himaan mököttämään. Jos olisi voinut laittaa kavereille tekstaria, niin olisi joko voinut välttää koko kierroksen tai vaihtoehtoisesti siirtyä suoraan sinne, missä kaveritkin oli. Jos multa kysytään, niin se on pelkästään hyvä asia että lapsetkin voivat tavoittaa ystävänsä kännykällä ja että äidit voivat soittaa suoraan jälkikasvulleen kun on aika tulla syömään, tai jotain muuta tähdellistä. Ei ollut yks eikä kaks kertaa kun mutsi haki mua ympäri kyliä, kun leikit olivat vahingossa vähän venähtäneet.
Monella tapaa tämän päivän muksuilla on asiat vielä paremmin kuin mitä mulla oli. Nostalgiahuuruissaan sitä vaan välillä unohtaa, että kehityksen kehittyminen on lähes poikkeuksetta hyvä asia.