Ennen oli hyvin?

  • 21 481
  • 157
Mutta: En mä näkisi, että talousasiat määrittävät aikojen onnellisuuden- tai onnettomuuden. Vuonna 1998 mulla oli vielä hidas vanha 486, millä surffailla netissä modeemin varassa, mutta olin siihen aikaan onnellinen

Niin, mulla oli ensimmäistä kertaa elämässäni varaa surffailla kotona internetissä vuonna 2006. Tää kertoo aika paljon siitä, kuinka monta sosiaaliluokkaa minua ylempänä olet 1990-luvulla ollut. Et tunnu ymmärtävän, että näitä asioita mitataan suhteessa kulloiseenkin ympäristöön. On kai aika luonnollista, ettei sulle 1990-luvulla kukaan pystynyt vittuilemaan esim. siitä, jos sulla ei ollut iPhonea. Ei ollut kellään muullakaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Niin, mulla oli ensimmäistä kertaa elämässäni varaa surffailla kotona internetissä vuonna 2006. Tää kertoo aika paljon siitä, kuinka monta sosiaaliluokkaa minua ylempänä olet 1990-luvulla ollut. Et tunnu ymmärtävän, että näitä asioita mitataan suhteessa kulloiseenkin ympäristöön.

Joo, kyllä mä olen tietoinen siitä, että 90-luvun lama-Suomessa oli todellista köyhyyttä, oli sellaisia perhetuttujakin, jotka eivät ainakaan laman alkuvuosina voineet ostaa mitään ellei se ollut kirpputorilta. En mitenkään väheksy absoluuttisen köydyyden tuomaa tuskaa, mutta sen kuitenkin väitän, että ajan yleiset asenteet vaikuttavat niin hyvätuloisiin kuin köyhiinkin. Kovuus ja suorituskeskeisyys peilaavat läpi yhteiskuntaluokkien.

Esim. 90-luvun lopulla kun aloittelin itsenäistä elämää niin kyllä se oli kädestä suuhun elämistä kuukaudesta toiseen. Sai laskea tarkkaan viimeisen viikon 20 markan setelit, että pärjää jotenkuten. Mutta se oli hyvää ja toiveikasta aikaa. Samaa ei voi sanoa nykyajasta, vaikka välillä on voinut vähän säästääkin.
 
Esim. 90-luvun lopulla kun aloittelin itsenäistä elämää niin kyllä se oli kädestä suuhun elämistä kuukaudesta toiseen. Sai laskea tarkkaan viimeisen viikon 20 markan setelit, että pärjää jotenkuten. Mutta se oli hyvää ja toiveikasta aikaa. Samaa ei voi sanoa nykyajasta, vaikka välillä on voinut vähän säästääkin.

Kannattaa miettiä, kuinka paljon tässä on oikeasti kysymys maamme ilmapiirin muutoksesta ja kuinka paljon on kyse siitä, että olet itse tullut varhaiskeski-ikäiseksi. Kerroit aiemmasssa viestissäsi, että ihmissuhteista on nykyään tullut haastavampia ja suorituskeskeisempiä kuin 1990-luvulla. Minusta on luonnollista, että 38-vuotiailta miehiltä vaaditaan esim. ammatillisen statuksen suhteen erilaisia asioita kuin 18-vuotiailta pojilta.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kannattaa miettiä, kuinka paljon tässä on oikeasti kysymys maamme ilmapiirin muutoksesta ja kuinka paljon on kyse siitä, että olet itse tullut varhaiskeski-ikäiseksi. Kerroit aiemmasssa viestissäsi, että ihmissuhteista on nykyään tullut haastavampia ja suorituskeskeisempiä kuin 1990-luvulla. Minusta on luonnollista, että 38-vuotiailta miehiltä vaaditaan esim. ammatillisen statuksen suhteen erilaisia asioita kuin 18-vuotiailta pojilta.

Kirjoitinkin ensimmäiseen viestiini tässä ketjussa, että oma vanheneminen ja naivismin mureneminen vaikuttaa varmasti paljon tässä asiassa. Vaatimukset ja vastuu kasvaa iän myötä. Mutta oliko elämä miehenä henkisesti yhtä haastavaa esim 80-luvulla kuin nykyään? Esim. Naisten ammatillinen tasa-arvoistuminen on tehnyt miehen taloudellisesta asemasta vähemmän merkittävän samalla kun ns miehiset ammatit ovat kadonneet palveluiden alta. Nykymieheltä odotetaan enemmän kykyä pehmeisiin perhearvoihin sosiaalisten taitojen kera, vaikka samalla naisten vuoksi tulisi ylläpitää jännittävää macho-imagoakin. Elämästä voi tulla melkoinen helvetti, jos tuohon lähtee mukaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ralli. Ennen oli B-ryhmäläiset.

Lentomatkustus. Ennen ylellinen juttu, jolla kelpasi kehua. Tarjoilu ja palvelu hyvää. Nyt täyteen ahdattu jokaisen taviksen perussuorite, jossa erillisveloitus vakuumikengänpohjasta ja siitä kun käyt sen ulostamassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lentomatkustus. Ennen ylellinen juttu, jolla kelpasi kehua. Tarjoilu ja palvelu hyvää. Nyt täyteen ahdattu jokaisen taviksen perussuorite, jossa erillisveloitus vakuumikengänpohjasta ja siitä kun käyt sen ulostamassa.

Totta tuo. Muistan vielä hyvin kun lentokoneessa sai jopa alkoholijuomia ilmaiseksi.
 
Lentomatkustus. Ennen ylellinen juttu, jolla kelpasi kehua. Tarjoilu ja palvelu hyvää. Nyt täyteen ahdattu jokaisen taviksen perussuorite, jossa erillisveloitus vakuumikengänpohjasta ja siitä kun käyt sen ulostamassa.

Minusta lentomatkustuksen suhteen asiat ovat nykyään paremmin kuin vaikkapa 1990-luvulla. Tampereelta pääsee halvalla Bremeniin ja Lontooseen.

Lentomatkustamisella kehuskelu onnistuu paremmalta väeltä ihan hyvin 2010-luvullakin. Ei tarvitse kuin ruveta vertailemaan eri lentoyhtiöiden business-luokkien palveluja ja eri lentokenttien VIP-tilojen viihtyisyyttä, niin me retalejengiläiset kyllä menemme hiljaiseksi. Jos taas ei ole varaa lentää busineksessä taviksista erottautuakseen, silloin vikaa pitää etsiä peilistä.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Lentoliikenteessä on tapahtunut sekä kehitystä että taantumista. Lennonhallintaan ja lentoteknisiin prosesseihin on myötävaikutettu tavoilla, jotka ovat tehneet lentämisestä aina vain turvallisempaa. Varjopuolena voidaan pitää kustannusten ainaisen karsimisen seurauksena huoltojen keskittymistä alihankkijoille. Seuraava lentoturma voi hyvinkin johtua halvasti suoritetuista tai jopa kokonaan ylenkatsotuista huolloista.

Kuluttajan kannalta on nykyään saatavilla kohtuuhintaisia lentoja, joita voi yhdistellä omavalintaisesti lisäsäästöjen toivossa. Matkan hinnasta voi tippua paljonkin pois, mikäli on valmis hengailemaan tuntikaupalla jossain Euroopan risteyskentistä jatkolentoa odotellessa. Se on sitten nykyään rasittavaa, että isoon ääneen avataan jotain reittilentoja (esim. täältä Vaasasta Kööpenhaminaan), lennetään vähän aikaa ja sitten lopetetaan. Mitään pitkäjänteisyyttä lentoyhtiöillä ei ole, ellei heti saada koneita täyteen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ralli. Ennen oli B-ryhmäläiset.
Tää perustelu jaksaa mua välillä ihmetyttää. Okei, onhan nuo Stratokset, S1 Quattrot ja Lancia Deltat oman aikansa mahtivehkeitä, mutta totta on sekin että nykyvehkeillä pääsee niin vitun lujaa. Esimerkkinä sekin että tänävuonna Jyväskylän MM-rallissa mentiin Päijälän ek:kin nopeimmillaan 129km/h keskinopeutta.. (ja 10v takaperin Ouninpohjakin jaettiin kahtia koska suuri keskinopeus)

Siinämielessä kyllä oot oikeassa että tehdastiimejä oli rallissa ennen enemmän. Nyt niitä on vain Volkswagen ja Hyundai.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää perustelu jaksaa mua välillä ihmetyttää. Okei, onhan nuo Stratokset, S1 Quattrot ja Lancia Deltat oman aikansa mahtivehkeitä, mutta totta on sekin että nykyvehkeillä pääsee niin vitun lujaa. Esimerkkinä sekin että tänävuonna Jyväskylän MM-rallissa mentiin Päijälän ek:kin nopeimmillaan 129km/h keskinopeutta.. (ja 10v takaperin Ouninpohjakin jaettiin kahtia koska suuri keskinopeus).

Kyllä näillä nykyvehkeillä mennään pirun lujaa kellon mukaan mutta hyvinkin rata-automaisesti keula edellä ja varsin vakailla ajolinjoilla, ja menossa ei ole siksi vauhdista huolimatta kovinkaan paljon näyttävyyttä. Noilla ajo-ominaisuuksiinsa nähden lähes ylitehokkailla B-ryhmäläisillä meno oli aivan hirveän näköistä reuhaamista ja siksi varsin yleisöystävällistä. Puhumattakaan minkälaiset saundit noista vehkeistä lähti. Kun on kerran kuullut tuon viisipyttyisen B-ryhmän Audin tai vaikkapa vähän tuntemattomamman MG Metron parkumisen niin ei näiden nykyautojen äänet tunnu yhtään miltään. Joten minua ei kyllä yhtään ihmetytä miksi noita B-ryhmäläisiä aina kaipaillaan takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ralli. Ennen oli B-ryhmäläiset.

Lentomatkustus. Ennen ylellinen juttu, jolla kelpasi kehua. Tarjoilu ja palvelu hyvää. Nyt täyteen ahdattu jokaisen taviksen perussuorite, jossa erillisveloitus vakuumikengänpohjasta ja siitä kun käyt sen ulostamassa.

Tuosta rallista vaan... Että mitä iloa siitä vauhtivertailusta on. Tottakai nykytekniikalla mennään kovempaa kuin 30v sitten "katetuilla supermoottoreilla". Mutta kun ne ei TUNNU miltään. Kuskit on tylsiä. Kilpailuista puuttuu seikkailu (huollot reitin varrella milloin missäkin ja yöpätkät jne...)

Ralli kuoli samoihin aikoihin, kun suomalaiskuskit alkoivat puhua ok-tasoista englantia. Vaikka B-ryhmän lopettaminen johtikin kaikkien aikojen nopeusromahdukseen, aika sen jälkeen on taaksepäin katsottuna yksi mielenkiintoisimpia. Kalusto oli kirjavaa kun voitoista (ok, Lancialle vähiten häviämisestä) kilpailtiin yhtäkkiä pikkuisilla vajaamoottorisilla turboautoilla (Mazda), brutaalilla takavetotykillä (Ford), nelipyöräohjatulla taksikokoluokan sedanilla (Mitsu) ja urheiluauton näköisellä urheiluautolla (Toyota). Yksittäisissä kilpailuissa, pakko mainita, menestyttiin kohtalaisen hyvin todella järkälemäisellä Audi 200:lla ja menestymättä mutta kovaa mentiin eräällä kaikkien aikojen kulttiautolla; BMW M3.

Tottakai Keski-Suomen pikkupojat saavat nykyisestäkin muovirallista kiksejä kun eivät paremmasta tiedä.

Kävin muuten eilen katsomassa Suomisarjapelin. Ottelu kesti 2h. Siinä mentiin kovaa ja tunteella. Taklattiin välillä hyvin, välillä huonommin mutta aina reilusti. Kyllä liigakiekkotapahtuma oli ennen paremmin.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Monesti on tullut mietittyä, että olen ikäluokkani (-87) kanssa viimeisiä edustajia, jotka ovat päässeet elämään ns. vanhoja hyviä aikoja. Katulätkää ja kaikenlaisia pallopelejä pelattiin tuntitolkulla päivässä. Videopelit olivat tietysti jo tulleet, mutta niitä hakattiin vasta sitten, kun kentältä oli valot sammutettu eikä nähnyt pelata. Tuntui, että siihen aikaan myös lapsiinkin luotettiin enemmän; mekin saatiin iso pahviloota legendaarisia isoja kiinalaisia uutena vuotena. Vanhemmat sanoivat että painukaa ulos paukkujenne kanssa, sisällä ei riehuta. Nykyäänhän ne sytyttää tähtisade- tikkuja miinanraivaus- suojavarusteilla.

Näitä tunteita vahvistaa vielä se, että kännyköitä ei vielä silloin ollut mukuloilla. Oli aina käveltävä kylään, aina ei kehdannut soittaa kotipuhelimeen. Muistaakseni matkapuhelimia alettiin hankkia lapsille vuoden -98 tienoilla, jolloin tietysti merkitys kanssakäyntiin ihmisten kanssa alkoi vähenemään., ja sitä kautta "vanhat hyvät ajat" alkoi vääjäämättä jäädä unholaan.

Nää on tietysti mielipiteitä, mutta rajan erottaa selvästi. Jos juttelet vanhoista asioista pari vuotta nuoremmalle ihmiselle, se kyselee jo että mistä sää puhut.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Monesti on tullut mietittyä, että olen ikäluokkani (-87) kanssa viimeisiä edustajia, jotka ovat päässeet elämään ns. vanhoja hyviä aikoja. Katulätkää ja kaikenlaisia pallopelejä pelattiin tuntitolkulla päivässä. Videopelit olivat tietysti jo tulleet, mutta niitä hakattiin vasta sitten, kun kentältä oli valot sammutettu eikä nähnyt pelata. Tuntui, että siihen aikaan myös lapsiinkin luotettiin enemmän; mekin saatiin iso pahviloota legendaarisia isoja kiinalaisia uutena vuotena. Vanhemmat sanoivat että painukaa ulos paukkujenne kanssa, sisällä ei riehuta. Nykyäänhän ne sytyttää tähtisade- tikkuja miinanraivaus- suojavarusteilla.

Noh noh, kyllä me ysikutosetkin vielä nuorempana katulätkää ym. väännettiin, lähes joka päivä ja tuntikausia. Toki se täytyy myöntää, että joskus tuli pelailtua virtuaalilätkää, muttei siitä niin pitkäksi aikaa saanut iloa. Ja kyllä noita ilotulitteitakin... tai no, ei mitään(koska laki).
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Nää on tietysti mielipiteitä, mutta rajan erottaa selvästi. Jos juttelet vanhoista asioista pari vuotta nuoremmalle ihmiselle, se kyselee jo että mistä sää puhut.
En tiedä kenen kanssa olet jutellut, mutta minä olen viitisen vuotta sinua nuorempi, ja tehnyt kaikkia mainitsemiasi asioita "vanhoilta hyviltä ajoilta".

En kyllä siltikään koe, että mun tapa viettää lapsuuteni olisi jotenkin ylivertainen. Hauskaahan yleensä oli, mutta hauskaa niillä nykyajan muksuilla on varmasti edelleenkin ja ihan hauskaa faijallakin oli, aikoinaan. Leikit vaihtuu, mutta kyllä lapset on aika samankaltaisia sukupolvesta toiseen. Jos mulla olisi kymmenenvuotiaana ollut tabletti, niin se olis varmaan ollut siistein juttu ikinä. Jos lastenohjelmia olisi tullut kymmenen tuntia päivässä usealta eri kanavalta, niin ei mua olis saanut telkkarin äärestä mihinkään. Ja mikä helvetin plussa se on, ettei ollut kännyköitä, vaan piti kävellen kiertää kavereiden taloja? Hitto että tuli useasti tehtyä turhia reissuja ja palattua vaan himaan mököttämään. Jos olisi voinut laittaa kavereille tekstaria, niin olisi joko voinut välttää koko kierroksen tai vaihtoehtoisesti siirtyä suoraan sinne, missä kaveritkin oli. Jos multa kysytään, niin se on pelkästään hyvä asia että lapsetkin voivat tavoittaa ystävänsä kännykällä ja että äidit voivat soittaa suoraan jälkikasvulleen kun on aika tulla syömään, tai jotain muuta tähdellistä. Ei ollut yks eikä kaks kertaa kun mutsi haki mua ympäri kyliä, kun leikit olivat vahingossa vähän venähtäneet.

Monella tapaa tämän päivän muksuilla on asiat vielä paremmin kuin mitä mulla oli. Nostalgiahuuruissaan sitä vaan välillä unohtaa, että kehityksen kehittyminen on lähes poikkeuksetta hyvä asia.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
En tiedä kenen kanssa olet jutellut, mutta minä olen viitisen vuotta sinua nuorempi, ja tehnyt kaikkia mainitsemiasi asioita "vanhoilta hyviltä ajoilta".

En kyllä siltikään koe, että mun tapa viettää lapsuuteni olisi jotenkin ylivertainen. Hauskaahan yleensä oli, mutta hauskaa niillä nykyajan muksuilla on varmasti edelleenkin ja ihan hauskaa faijallakin oli, aikoinaan. Leikit vaihtuu, mutta kyllä lapset on aika samankaltaisia sukupolvesta toiseen. Jos mulla olisi kymmenenvuotiaana ollut tabletti, niin se olis varmaan ollut siistein juttu ikinä. Jos lastenohjelmia olisi tullut kymmenen tuntia päivässä usealta eri kanavalta, niin ei mua olis saanut telkkarin äärestä mihinkään. Ja mikä helvetin plussa se on, ettei ollut kännyköitä, vaan piti kävellen kiertää kavereiden taloja? Hitto että tuli useasti tehtyä turhia reissuja ja palattua vaan himaan mököttämään. Jos olisi voinut laittaa kavereille tekstaria, niin olisi joko voinut välttää koko kierroksen tai vaihtoehtoisesti siirtyä suoraan sinne, missä kaveritkin oli. Jos multa kysytään, niin se on pelkästään hyvä asia että lapsetkin voivat tavoittaa ystävänsä kännykällä ja että äidit voivat soittaa suoraan jälkikasvulleen kun on aika tulla syömään, tai jotain muuta tähdellistä. Ei ollut yks eikä kaks kertaa kun mutsi haki mua ympäri kyliä, kun leikit olivat vahingossa vähän venähtäneet.

Monella tapaa tämän päivän muksuilla on asiat vielä paremmin kuin mitä mulla oli. Nostalgiahuuruissaan sitä vaan välillä unohtaa, että kehityksen kehittyminen on lähes poikkeuksetta hyvä asia.

Sellainen negatiivinen pikkuseikka noista älyvehkeistä tulee mieleen, että jos ja kun ovat riittävän koukuttavia niin liikunta ja yleinen reuhaaminen ympäriinsä vähenee ja ylipainoisuus lisääntyy. Voin kuvitella että jos minulla olisi lapsena ollut tabletit sun muut niin olisi monena kylmänä pakkaspäivänä jäänyt ulkojäät väliin ja mieluummin napottanut kotona. Vanhoina hyvinä aikoina lapsilla ei ollut niin paljoa liikkumattomuutta aiheuttavia virikkeitä, mitä nyt leluja joihin kyllästyy melko äkkiä. Pihalle tuli mentyä aika herkästi kun tietokonettakin sai pelata äärimmäisen rajoitetusti. Ja nyt olen siitä kiitollinen. Onhan tämä nähty urheilussa laajemminkin, esim. Englannissa köyhistä oloista tulleet ulkomaalaiset pelaavat Valioliigaa stadioneilla ja britit fifaa pleikkareilla.

Kaikki tämä perustuu mutuun, kohta varmaan joku tulee osoittamaan kiistattomasti että olen väärässä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olympialaisissa oli ainakin enemmän fiilistä ennen vanhaan. Useat maat halusivat pullistella urheilun avulla ja oli jännitteitä jne. Kaikenmaailman hömppä lisääntynyt tänäpäivänä ja kohta siellä varmaan on jo skeittaritkin mukana.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tää perustelu jaksaa mua välillä ihmetyttää.

Totta kai nykyiset ralliautot (ihan kuin mitkä tahansa kilpa-autot tai mp:t) ovat kelloa vastaan nopeampia kehittyneen alusta-, voimansiirto- ja rengastekniikan myötä. B-ryhmäläisissä kiinnostaa lähinnä koko konsepti: sai tehdä melko vapaasti sellaisen tykin kuin insinööri halusi. Liikaa tehoa ominaisuuksiin nähden. Varmasti pelottava laite ajaa ja erotteli miehet pojista. -OO- jo kertoikin noita syitä mm. näyttävyydestä. Joku S1 nelipyöräluisussa asfaltilla rajoitinta vasten, kuulosti ja näytti hienolta.

Hieman saman asian voi aistia vaikka urheiluautoissa tai moottoripyörissä. Vanhemmat pelit eivät pärjää taloudellisuudessa, nopeudessa tai kierrosajassa. Mutta se fiilis kun sillä vanhalla pommilla ajat ja koko ajan saa pelätä, että pienikin vikaliike kaasun käytössä niin kohta kuoritaan laitetta männyn ympäriltä. Herättää kunnioitusta, ja siksi aika kutkuttava laite ajaa. Uusissa vehkeissä elektroniikka korjaa tuon kuskin virheen ja matka jatkuu tehokkaasti eteenpäin. Ja onhan siinäkin hienoutensa, tällainen kädetön kaveri näyttää nopealta kun on hyvät vehkeet alla.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En käytä. Kyllä mä ihan oikeasti tykkään Scooterista.
Ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, mutta tuli elävä flashback mieleen kun olimme jollain festareilla, jossa kyseinen artisti esiintyi. Yhtäkkiä hän poistui lavalta kesken kappaleen. Hetken päästä vihainen promoottori vai mikä järjestysmies tuli lavalle ja tivasi mikrofoniin " No ni, kuka vittu heitti Scootteria patterilla päähän?!"
:D
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vanhoina hyvinä aikoina alle parikymppiset eivät puhuneet vanhoista hyvistä ajoista.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, mutta tuli elävä flashback mieleen kun olimme jollain festareilla, jossa kyseinen artisti esiintyi. Yhtäkkiä hän poistui lavalta kesken kappaleen. Hetken päästä vihainen promoottori vai mikä järjestysmies tuli lavalle ja tivasi mikrofoniin " No ni, kuka vittu heitti Scootteria patterilla päähän?!"
:D

Nummirockissa 97 Scooter lopetti keikkansa myös lyhyeen, kun sai vissiin pullosta päähän. Ei rock-kansa tykännyt uudistuksesta että otetaan näitä pop / tekno-staroja mukaan :)
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Nummirokissa 1992 (muistaakseni) Popedan Pate Mustalärvi kyseli yleisöltä, että onko hänellä hyvä perse? Vastauksena Pate sai pullosta osuman. Suuttui, mutta veti keikan loppuun. Vanhoina hyvinä aikoina keikkalavoilla esiintyivät Ramonekset ja muut rock-kansan suosikit. Lisäksi alle 20-vuotiaat ritsapillut eivät ennen kirjoitelleet elämäkertoja.
 
Nummirockissa 97 Scooter lopetti keikkansa myös lyhyeen, kun sai vissiin pullosta päähän. Ei rock-kansa tykännyt uudistuksesta että otetaan näitä pop / tekno-staroja mukaan :)

Rantarockissa 2001 Scooter ei lopettanut haastattelua kesken, vaikka Sacha Remling vittuili ihan päin naamaa:
http://www.youtube.com/watch?v=GLXRG7zbgXA#t=1m25s

Sinällään on kyllä melko hauskaa, jos Scooter-fani katsoo, että hänellä on varaa haukkua muiden ihmisten musiikkimakua junttimaiseksi.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Olympialaisissa oli ainakin enemmän fiilistä ennen vanhaan. Useat maat halusivat pullistella urheilun avulla ja oli jännitteitä jne. Kaikenmaailman hömppä lisääntynyt tänäpäivänä ja kohta siellä varmaan on jo skeittaritkin mukana.
Lisäksi talvi- ja kesäkisat olivat samana vuonna. Olympiavuotta piti siis odotella 4 vuotta. Nythän noita on joka toinen vuosi. Myös EM- ja MM-kisoja oli harvemmin. Yleisurheilussa ensimmäisen kerran vasta 1983. Hiihdon MM-kisatkin olivat vain neljän vuoden välein. Silloin oli aika helppoa muistaa mitallisijat. Nyt kisoja on niin tiheään, ettei muista edes missä niitä on pidetty. Voihan tuo tuntemus myös johtua siitä, että muisti on mennyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös