Rannelaukaus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Motaril tukkiminen kahdeksi päiväksi aiheuttaisi niin mittavat ongelmat, ettei sellaista voisi mitenkään hyväksyä. Koska Elokapina tuntuu nostavan panoksia, on ainoa keino estää massiiviset vaikutukset vetämällä selvä raja siihen, mikä on hyväksyttävää, ja minkä jälkeen haitan teko ihan konkreettisesti estetään.En tiedä, mihin porukkaan meistä kukin kuuluu, mutta itse kyllä ihmettelin poliisin otteita ainakin noissa länsiväylän videoissa.
Suomen poliisia arvostan ja luotan poliisiin, varsinkin menneiden vuosien näytöillä. Nimenomaan siksi, että täällä ei pamputeta ja ammuta kumiluodeilla.
Nyt on enemmän ja enemmän näyttänyt siltä, että poliisin toiminta liukuu kohti kovempia otteita. Elokapinan toiminta on minunkin mielestä melkoisen ärsyttävää ja ymmärrän, kuinka paljon se työllistää ja ärsyttää poliisia, jonka resurssit Suomessa on vähäiset moniin maihin verrattuna.
Kaikesta Elokapinan ärsyttävyydestä huolimatta kuitenkin poliisin toimintaa ja voimankäyttöä on ohjannut ”lievimmän mahdollisen voimakeinon käyttö”, mutta nyt näyttää silti, että osa poliiseista ei enää jaksa mennä ihan sillä lievimmällä. Aika ronskilla repimisellä siellä poliisi veti, sen sijaan, että aiemmin kannettiin kahdella miehellä.
Viime viikolla puhuttiin siitä Kaisaniemessä tapahtuneesta tönäisystä, jota tutkitaan pahoinpitelynä. No, minun silmiin se nyt ei ollut pahoinpitely, pikemminkin huono tasapaino tönäisyn kohteena olleella tytöllä, jota poliisi (ihan oikein) esti jatkamasta tielle. Mutta jos verrataan tuota tönäisyä ja nyt nähtyjä repimisiä, niin kyllä kait noitakin varmaan joudutaan tutkimaan.
En kyllä toivo, että tämä touhuilu tästä enää jatkuu kärjekkäämpänä, jossa Elokapina lisää kierroksia ja poliisi koventaa otteitaan. Molempien toivoisin vähän miettimään toimintaansa ja oppivan näistä nähdyistä tapahtumista.
Annetaan jatkossa Elokapinan istua moottoritiellä vaikka pari päivää ja ohjataan liikenne kiertotielle. Työlästä se kiertotiekin on, mutta syö tehon mielenosoituksilta. Eiköhän ne lopu, jos kapinalaiset joutuvat istumaan päiväkaupalla. Ei mediakaan jaksa kiinnittää huomiota, jossain vaiheessa ne liveseurannat loppuu. Poliiseja tuskin liikenteenohjaukseen tarvitaan sen enempää kuin nyt tarvitaan tähän busseihin kantamiseen ja mielenosoittajien perässäjuoksemiseen…
Olen erittäin tyytyväinen poliisin linjaan ja toimintaan.