Motti-Masa
Jäsen
Sitten kun TuTon hakemus taas hylätään, TuTo voi seuraavaksi kysyä, millä tavoin SaiPan hakemus on parempi?
Keneltähän TuTo sitä sitten kysyy, nimittäin liigan johto on jo vetäytynyt hyvin ansaitulle joululomalle, back in business in 2024Sitten kun TuTon hakemus taas hylätään, TuTo voi seuraavaksi kysyä, millä tavoin SaiPan hakemus on parempi?
Lainasit sitten viestistäni vain ensimmäisen lauseen ja jätit vastaamatta kaikkiin niihin argumentteihin, joilla perustelin miksi se raha ei tule takaisin. Lisäpisteitä myös satunnaisesta nimittelystä.No eihän se mikään läppä ole, vaikka joku Mestisnarri haluaa sitä sellaiseksi väittää. Jos se uusi nousija velvoitetaan ostamaan se osake, niin silloin se raha menee nyt kerrotusti sille putoajalle. Eli kyllä. Se sijoitettu raha tulee takaisin. Jos Mestisseura sitten valitsee maksavansa mahdollista lainaansa pitkän kaavan kautta, niin sehän on Mestisseuran oma valinta. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että sijoitettu raha tulisi ilmeisesti takaisinpäin muutamissa vuosissa.
On käsittämätöntä, että pitäisi maksaa 3,6 miljoonaa päästäkseen työskentelemään Liigan hallitukselle. Jokereiden brändi on tällä hetkellä sen verran arvokas, että oikeasti Liigan pitäisi olla tässä se, joka maksaa tuotteensa arvonnoususta. Sitä voisi käsitellä sijoituksena, joka tuottaa itsensä nopeasti takaisin arvokkaampana tv-sopparina.
Siis mä nimenomaan kirjoitin tuohon perään erikseen disclaimerin että en ole sitä mieltä. On tämä työmaa.No jos sä olet aidosti tätä mieltä, niin ehkä sitten on vaan hyvä asia, että Jokerit on Mestiksessä. Eihän vapaassa maassa ketään voi osakkeita pakottaa ostamaan, jos ei ole halua olla mukana osakeyhtiössä.
Siis mä nimenomaan kirjoitin tuohon perään erikseen disclaimerin että en ole sitä mieltä. On tämä työmaa.
Tämä oli jo tarpeellinen tarkennus ja määriteltävissä argumentoinniksi.No koita nyt päättää, mitä mieltä olet. Ja kun nyt näyttää olevan vaikeaa sinulle, niin kirjoitetaan vielä tarkemmin. Jos olet aidosti sitä mieltä, että Jokereiden ei pitäisi maksaa osakkeestaan Liigaan, niin sitten saattaa olla vain hyvä asia, että Jokerit on Mestiksessä kehittämässä Suomikiekkoa omalla panoksellaan.
Joo kyllä se on varmaan hyvä ja SaiPa on tälläkin kaudella osoittanut, miten korvaamaton se on liigalle.Keneltähän TuTo sitä sitten kysyy, nimittäin liigan johto on jo vetäytynyt hyvin ansaitulle joululomalle, back in business in 2024
Ja miksi SaiPan hakemus pitäisi olla parempi, eikö lisenssin uusimiseen riitä se että se on yhtä hyvä?
Olen sitä mieltä, ettei osakkeesta Liigaan pidä maksaa mitään*, koska koko osakkuuteen perustuva järjestelmä tulisi rakentaa täysin uusiksi. Tämä on niitä harvoja asioita joista olen hyvinkin samoilla linjoilla esimerkiksi Timo Everin kanssa.
No ainakin Oulun Late on hyvin kiitollinen SaiPalta saamistaan pisteistä, ja samalla saa jatkaa valmentauraa, ja sitä paitsi eihän Liigassa voi olla 15 sarjajohtajaaJoo kyllä se on varmaan hyvä ja SaiPa on tälläkin kaudella osoittanut, miten korvaamaton se on liigalle.
Eikä edes ihan vähän irvokkaalta. Tokihan se rahat saanut Jokerit ei ole sama Jokerit, joka edellinenkään ei siis ollut se sama Jokerit joka liigasta lähti, joka ei sekään ollut se sama Jokerit joka joskus sm-sarjaan tuli. Sama logo niillä on kyllä, ja näemmä samat fanitkin, ja siihen sitten ne yhtäläisyydet loppuukin. Se junnuorganisaatio myy logoa milloin minnekin, mutta tällä nyt mennään tällä erää, ja ehdottomasti tämä viimeisin vaikutta olevan se paras inkarnaatio suunilleen koskaan.No minä en ole Timo Everi, minä olen tshekki77. Ja olen kyllä julkisuuteen tihkuneista tiedoista jäänyt sellaiseen käsitykseen, että jotkut suurseurat haluaisivat Jokerit Liigaan vähän niinkuin tyylillä "hinnalla millä hyvänsä". Itsekin näkisin jokerit mielellään Liigassa, mutta en missään nimessä "hinnalla millä hyvänsä". Jokereilla on painolastinsa historiassa ja kyllä näkisin asiallisena, että käyvät, jos ei nyt ihan saman prosessin, niin suhteellisen samanlaisen prosessin läpi, kuin edellisetkin nousijat.
Ja jos nyt jostain syystä Kiekko-Espoo ja jopa TuTo maksaisi osakkeestaan, niin en kyllä näe mitään syytä, miksi Jokerit pitäisi päästää jotenkin vähemmällä. Jokerit on viimeisen kymmenen vuoden aikana saanut yli 100 miljoonaa euroa rahaa, joten jo pelkästään siitä näkökulmasta näyttää suorastaan irvokkaalta, että nyt kitistään jostain osakkeen hinnasta.
Eikös se ole ihan ymmärrettävää, sillä Jokereiden tulos taitaa olla vaatimattomasti about tuon 100M€ tappiolla tuon vajaan 10 v aikana?Jokerit on viimeisen kymmenen vuoden aikana saanut yli 100 miljoonaa euroa rahaa, joten jo pelkästään siitä näkökulmasta näyttää suorastaan irvokkaalta, että nyt kitistään jostain osakkeen hinnasta.
Ei samaa prosessia vaan sellaisen, että he urheilullisella paremmuudella jonain keväänä pudottavat jonkun nykyisistä liigajoukkueista. Se tie on todennäköisesti vaikeampi ja voi hyvinkin tulla kalliimmaksikin, kuin edellisten kabinettinousu, vaikka osakemaksua ei perittäisi ollenkaan. Myös urheilullista nousua varten satsattavat rahat ovat sijoitusta suomalaisen jääkiekkoilun hyväksi yhtälailla kuin laajennusjoukkueen rahalla ostamaan osakkeeseen sijoitetut.Jokereilla on painolastinsa historiassa ja kyllä näkisin asiallisena, että käyvät, jos ei nyt ihan saman prosessin, niin suhteellisen samanlaisen prosessin läpi, kuin edellisetkin nousijat.
No mutta, selvää siis on, että Jokereilla ei ole mitään vaikeuksia saada rahaa vaikka miten, joten ei luulisi liigan osakemaksun olevan mikään kulmakivi sinne tulemiselle. Niiden tappioitahan on kuittailtu jos milläkin kommervenkillä, niin ei niillä mitään riskiä ole tuon summan maksamisessa.Eikös se ole ihan ymmärrettävää, sillä Jokereiden tulos taitaa olla vaatimattomasti about tuon 100M€ tappiolla tuon vajaan 10 v aikana?
Eikä kukaan muu halua olla sarjan viimeinen. Nythän on sitten kaikki kunnossa.No ainakin Oulun Late on hyvin kiitollinen SaiPalta saamistaan pisteistä, ja samalla saa jatkaa valmentauraa, ja sitä paitsi eihän Liigassa voi olla 15 sarjajohtajaa
Tuon osakemaksun maksamisessahan ei ole mitään vaikeutta, kun vaan suljetaan taas se liiga. Silloinhan sen saa taas osamaksulla. Sitten vaan rahankeruuseen ja anomaan liigapaikkaa.Ei samaa prosessia vaan sellaisen, että he urheilullisella paremmuudella jonain keväänä pudottavat jonkun nykyisistä liigajoukkueista. Se tie on todennäköisesti vaikeampi ja voi hyvinkin tulla kalliimmaksikin, kuin edellisten kabinettinousu, vaikka osakemaksua ei perittäisi ollenkaan. Myös urheilullista nousua varten satsattavat rahat ovat sijoitusta suomalaisen jääkiekkoilun hyväksi yhtälailla kuin laajennusjoukkueen rahalla ostamaan osakkeeseen sijoitetut.
Toistaiseksihan ei ole yksikään seura noussut osakeyhtiömuotoiseen liigaan pudottamalla toisen joukkueen alaspäin. Vielä on hyvin mahdollista sopia, että urheilulliselle nousijalle sovelletaan erilaisia osakkeen lunastuksen käytäntöjä kuin laajennusjoukkueille. Tapauksethan eivät ole täysin vertailukelpoisia muutoinkaan.
Niin on, mistä siis vielä itketään?Eikä kukaan muu halua olla sarjan viimeinen. Nythän on sitten kaikki kunnossa.
En itke, mutta sitä vähän ihmettelen, kun Hiltusella ei ole aikaa tavata TuTon edustajia. Mutta kai hänellä on sitten niin paljon tärkeämpiä asioita hoidettavana, ettei millään ehdi.Niin on, mistä siis vielä itketään?
On siinä sellainen ongelma, että juuri kukaan ei halua enää kasvattaa Liigan joukkuemäärää nykyisestä eikä ainakaan ensi kauden mahdollisesta 16:sta tai teoriassa 17:sta. Laajentuminen kabinettinousuilla tullee päätökseen nyt käsittelyssä olevien hakemusten myötä. Ja nyt puhun nykyisen kaltaisesta yksiportaisesta liigasta. Tahtoa mahdolliseksi kaksiportaiseksi liigaksi laajentumiselle ilmeisesti on jossain määrin.Tuon osakemaksun maksamisessahan ei ole mitään vaikeutta, kun vaan suljetaan taas se liiga. Silloinhan sen saa taas osamaksulla. Sitten vaan rahankeruuseen ja anomaan liigapaikkaa.
Toisaalta luonnollisen poistuman kautta voidaan lähivuosina päästä eroon muutamasta seurasta.On siinä sellainen ongelma, että juuri kukaan ei halua enää kasvattaa Liigan joukkuemäärää nykyisestä eikä ainakaan ensi kauden mahdollisesta 16:sta tai teoriassa 17:sta. Laajentuminen kabinettinousuilla tullee päätökseen nyt käsittelyssä olevien hakemusten myötä.
En usko isompaan konkurssiaaltoon enkä toki sellaista toivokaan. Se mitä itse nyt toivoisin, olisi Liigan ulkopuolisten lisenssihakemusten hylkääminen (tai hakijoiden oma-aloitteinen vetäytyminen pois hakuprosessista) ja yhden nykyisen liigaseuran hallittu luopuminen sarjapaikasta.Toisaalta luonnollisen poistuman kautta voidaan lähivuosina päästä eroon muutamasta seurasta.
Joo,eihän se oikeasti ole hyvä juttu, ja ihan perseestä Hiltuselta.En itke, mutta sitä vähän ihmettelen, kun Hiltusella ei ole aikaa tavata TuTon edustajia. Mutta kai hänellä on sitten niin paljon tärkeämpiä asioita hoidettavana, ettei millään ehdi.
No minä en ole Timo Everi, minä olen tshekki77. Ja olen kyllä julkisuuteen tihkuneista tiedoista jäänyt sellaiseen käsitykseen, että jotkut suurseurat haluaisivat Jokerit Liigaan vähän niinkuin tyylillä "hinnalla millä hyvänsä". Itsekin näkisin jokerit mielellään Liigassa, mutta en missään nimessä "hinnalla millä hyvänsä". Jokereilla on painolastinsa historiassa ja kyllä näkisin asiallisena, että käyvät, jos ei nyt ihan saman prosessin, niin suhteellisen samanlaisen prosessin läpi, kuin edellisetkin nousijat.
Ja jos nyt jostain syystä Kiekko-Espoo ja jopa TuTo maksaisi osakkeestaan, niin en kyllä näe mitään syytä, miksi Jokerit pitäisi päästää jotenkin vähemmällä. Jokerit on viimeisen kymmenen vuoden aikana saanut yli 100 miljoonaa euroa rahaa, joten jo pelkästään siitä näkökulmasta näyttää suorastaan irvokkaalta, että nyt kitistään jostain osakkeen hinnasta.
Koska laillisuuden nimissä kaikilta seuroilta tulee vaatia samoja kriteerejä kuin hakevalta seuralta. Eli toista ei voi hylätä, mikäli hän täyttää samalla mittarilla kriteerit hyväksytyn seuran kanssa.Keneltähän TuTo sitä sitten kysyy, nimittäin liigan johto on jo vetäytynyt hyvin ansaitulle joululomalle, back in business in 2024
Ja miksi SaiPan hakemus pitäisi olla parempi, eikö lisenssin uusimiseen riitä se että se on yhtä hyvä?