Ei voi olla noin. 16 vuotta myöhemmin IPK on pudottanut kaikki joukkueet LiigastaSiis jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin häviämällä karsinnat tiput Mestikseen, vaikka toinen ei pystyisikään nousemaan.
Ei voi olla noin. 16 vuotta myöhemmin IPK on pudottanut kaikki joukkueet LiigastaSiis jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin häviämällä karsinnat tiput Mestikseen, vaikka toinen ei pystyisikään nousemaan.
Mikäli lisenssikriteerit eivät täyty, Liiga-seura jatkaa Liigassa ja karsintojen voittaja MestiksessäSiis jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin häviämällä karsinnat tiput Mestikseen, vaikka toinen ei pystyisikään nousemaan.
Mistä minä tiedänJa tyynyrahan maksaa kuka ?
No sitten my bad ja eteenpäinMikäli lisenssikriteerit eivät täyty, Liiga-seura jatkaa Liigassa ja karsintojen voittaja Mestiksessä
Vaikka tämä ei voimasuhdeketju olekaan niin ihan ilman keulimista - jos oma ennakkoarviosi Espoon joukkueen tasosta on luokkaa "ero tokavikaan vain 15 pistettä" niin saatatpa hyvin päästä yllättymään kauden aikana...mestiksestä tokavikan putoaminen parempana ei ole yleensä mikään edes taloudellinen katastrofi, ymmärrän toki että tämä kelpaa espoolle vaikka ero sitten tokavikaan olisi vain 15 pistettä mutta ihmettelen jos joku muu liigaseura on samaa mieltä.
No ainakin turkkilaisilta voisi saada jotain, on ainakin yritetty. Nigeria on jo vähän vaikeampi kuvio tai Zimbabwen prinsessaMistä minä tiedän
Tämä oli se systeemi, jota itse odotin. Luulin sen olevan riittävä kompromissi urheilullisuuden ja talouden välillä. Ei olisi tullut kovinkaan ihmeellistä vääristymää sarjataulukkoon + Satakunnan ja Tampereen jengit olisivat saaneet pitää saman paikallispelien määrän.Oisko ollu mahdotonta 4 kertainen sarja ja sen lisäksi lanseerataan joku "tammikuun tupla" missä Tampereen poppoot olis saanu yhdet matsit lisää.
Lopputuloksena runkkarissa 62 matsia per jengi.
Tuossa aiemmin spekuloin, oliko ottelumäärän nosto pelaajayhdistyksen torppaama, kun välit Liigan kanssa on mitä on... ja kuitenkin käsittääkseni on asioita, jotka pelaajayhdistyksen kanssa pitää sopia.Tämä oli se systeemi, jota itse odotin. Luulin sen olevan riittävä kompromissi urheilullisuuden ja talouden välillä. Ei olisi tullut kovinkaan ihmeellistä vääristymää sarjataulukkoon + Satakunnan ja Tampereen jengit olisivat saaneet pitää saman paikallispelien määrän.
Voisin kuvitella, ettei tähän nykyisellä lohkojaolla ole pahaa sanottavaa Kärpilläkään. Noin HIFK:n toimiston osalta ollaan enemmän "mitä jos" -osastolla, mutta ei sielläkään varmaan ehdoin tahdoin tahdota minimoida paikallispelien määrää. Siellä on kuitenkin potentiaalia, jos Jokerit jossain vaiheessa saa homman kasaan ja onnistuu Liiga-kartalle itsensä raahaamaan.Rahuli ratkaisee, Rauma, Pori ja Tampere todennäköisesti ajoivat tätä mallia melko vahvasti.
Pelimäärää nostettiin kuitenkin pudotuspeleihin. Olikohan tuo sitten kompromissi, että pelaajat eivät halunneet lisää pelejä runkosarjaan, mutta olivat valmiita ottamaan Paras viidestä -systeemin pudotuspelien ensimmäiselle kierrokselle.Tuossa aiemmin spekuloin, oliko ottelumäärän nosto pelaajayhdistyksen torppaama, kun välit Liigan kanssa on mitä on... ja kuitenkin käsittääkseni on asioita, jotka pelaajayhdistyksen kanssa pitää sopia.
Eihän änärissäkään pelata kaikkia vastaan saman verran, koska välimatkat. Ja sitten siellä ei välttämättä ole finaaleissa kaksi absoluuttisesti parasta joukkuetta vaan kummankin konferenssin parhaat, mutta ei se ole ainakaan meikäläistä korventanut.Löytyykö vastaavaa lohkojakoa jostain toisesta liigasta? Aika eriarvoistavalta setiltä vaikuttaa omiin silmiini.
Uskallettu? Vai haluttu?Harmi kun ei uskallettu, kokeilla urheilullisuutta
Ei säälit ole historiaa. Nyt niitä on enemmän kuin ennen.Ainut hyvä puoli tässä koko roskassa on että ilmeisesti säälipleijarit on nyt historiaa jos tulkitsin oikein. Mutta vastapainoksi onko se nyt ihan ok että sijalta 12 pääsee mukaan...
Harmi kun ei uskallettu, kokeilla urheilullisuutta
- 4x sarja
- 1-8 suoraan pleijareihin
- 9 - 15 Levillle runkosarjan jälkeen
- 16 karsintoihin
Ei nyt olla Liigassa oltu kahdeksaan vuoteen Espoossa, mutta oon ymmärtänyt, että tyhjennysmyynti ja panoksettomat pelit on ongelma. Ja se nimenomaan on ollut urheilullinen ongelma.
Totta kyllä tämäkin...Mutta sentään ei ole enää "kahdesta voitosta" poikki, yritetään nyt hakea jotain positiivista tästä..Ei säälit ole historiaa. Nyt niitä on enemmän kuin ennen.
Liiga ja Liigan track record pudotuspelien otteluohjelman laatimisessa? Taitaa mahdollinen ilo laadukkammista säälisarjoista unohtua jo puolivälierien aikaan.Totta kyllä tämäkin...Mutta sentään ei ole enää "kahdesta voitosta" poikki, yritetään nyt hakea jotain positiivista tästä..
Onko tuosta jotain päätetty? Kuulin nimittäin semmoista, että, jos Liiga-joukkue häviää karsinnat niin se tippuu vaikka Mestis-jengi ei nousisikaan. Eli yksi tapa vähentää joukkueita Liigasta. Siis ihan tuollaisessa keskustelussa olin mukana, jossa yksi kaveri tämmöistä kertoi kuulemma "sisäpiirilähteestä". En tiedä onko jutussa mitään perää...Mikäli lisenssikriteerit eivät täyty, Liiga-seura jatkaa Liigassa ja karsintojen voittaja Mestiksessä
-Liigan sivujen uutisesta
Ja osa joukkueista kärsii, kun joutuu pelaamaan kovimpia jengejä vastaan useamman pelin...Kyllähän siitä osa joukkueista hyötyy, jos on useampi peli liigan heikoimpia vastaan.