Mikäs oikeusmurha siinä oikein syntyisi? Sääliplayoffit mielestän taas vähentävät huomattavasti pleijareiden mielenkiitoa. Ykköselle ja kakkoselle annetaan mieletön etu siitä, että toiset ovat tahkonneet jo muutama rankkaa ottelua. Tietysti jos on sitä mieltä, että ykkösen ja kakkosen kuuluu päästä vieläkin helpommin välieriin niin sitten. Säälipleijareista ei muuten vieläkään kukaan koskaan ole mennyt välieriin.
Minä olen kyllä tavallaan ymmätänyt sen niin, että juuri siksihän kaksi ensimmäistä saavat sen bonuksen, kun ovat jaksaneet puurtaa sen runkosarjan menestyksellä. Jos runkosarjalla ei mitään merkitystä asetelmiin olisi, niin miksi sitä edes pelata? pelkät pleijarithan riittäisi ja homma olisi paketissa. Olisiko sinusta oikeudenmukaista, että olisi yksi lysti kuinka kuinka sen runkosarjan sattuu rämpimään ja puolen vuoden tahkoamisen jälkeen olisi samalla viivalla kuin paremmin menestynytkin?
Itse en kyllä pleijareiden, edes säälisellaisten, koe aiheuttaneen niin paljon marinaa, kuin merkityksettömien runkosarjapelien, jotka ei jaksa napata, kun ei ole panosta. Tota taustaa vasten mulle juolahti tuo "kuuden pisteen" matsi ajatus, kun sellaisia aina silloin tällöin syntyy kuvitteellisella tasolla sarjan myötä, miksei siis myös todellisesti.