Niin sinä oletat että ne ruotsalaiset haluaa hyvää hyvyyttään antaa sen 5 miljoonaa. Tuskin.
Älä nyt sotke itseäsi enemmän suohon, kuin jo olet. En mitä tuollaista oleta. Jos ruotsalaiset tuollaiseen kuvioon lähtisivät, niin kyllä heillä luultavasti laskelmat löytyisivät, että viivan alle jää enemmän plussaa, kuin muutoin. Eikä se kait täysin mahdotonta olisi, koska tuollaisessa tilanteessa heille aukeaisi kokonaan uusi kiekkomarkkina.
Löydät kyllä googlella 2010 vuoden MTVn jutut tuosta superliigasta jos haluat. Sekin kuopattiin ihan suosiolla.
Ja taas mutkia suoriksi. Eli kun ruotsalaiset eivät joskus kahdeksan vuotta sitten lähteneet johonkin 40 joukkueen superliigaan, niin se tarkoittaa ihan yksi yhteen, ettei SHL halua suomalaista seuraa kilpailuunsa? Se voi sinulle kelvata lähteeksi, mutta siinä määrin kun sinä täällä muilta nimimerkeiltä vaadit yhtä ja toista, niin kyllä sinunkin pitäisi ymmärtää, ettei tuo lähde nyt yksinkertaisesti riitä kaikille.
Sen sijaan perustettiin CHL missä on mukana kaikkien maiden jääkiekkoliitot. Niin katso kun se IIHF jne. edelleen on se taho joka noita lupia pelaamiseen antaa. Sillä voi olla sanansa sanottavana siihen jos aletaan sooloilemaan ja hyppimään muiden sarjoihin, se kun olisi sitten suoraan CHL:ltä pois. Siinä on muuten Ruotsi mukana ihan tosissaan.
Ensinäkin, CHL ei ole mikään rahantekokone IIHF:lle, joten siltä kantilta voidaan kyllä olettaa, etteivät asettuisi poikkiteloin tällaisessa mahdollisessa kuviossa ja miksi tällaisen kuvion pitäisi olla mitään pois CHL:ltä? Kyllähän siitä mahdollisesta uudesta SHL:stä voi ihan samalla tavalla osallistua seuroja mukaan CHL:ään, kuin aikaisemminkin. Eli kyllä nyt taas menee vähän käsien heilutteluksi sinun osalta.
Kuten sanoin sinä saat uskoa ja huhuilla mitä haluat, minä en usko ennen kuin näen ja en usko näkeväni. Näitä jonkun päästään keksimiä väitteitä tälläisistä tulee aina aika-ajoin. Mitään totuutta ei sieltä taustalta löydy.
Mitä ihmettä minä muka huhuilen? Nimimerkki @A.P.Järvi esitti lähteettömän väitteen viestissä #3565. Sen jälkeen sinä tulit tänne heittämään, ettei SHL halua suomalaista seuraa. Minä kyselin lähteitä tälle väitteelle ja lopputuloksen näkee täällä kaikki.