Siitä en tiedä minkälaisessa maakuopassa majaasi pitelet kun oletat muidenkin palstalaisten koloasujia olevan, mutta täytyy todeta että ihan nykymaailmalle normaalisto asunnosta itse kirjoittelen tällä hetkellä.
Tiedetään että mielestäsi sarja on nousijoiden takia heikompi. Toki mahdollista että on ihan oikeastikin, joskin luulisi niiden aitojen liigaseurojen pyyhkivän pöytää illasta toiseen näillä nousukkailla jos ja kun ne kerta ovat niin paskoja. Uskon myös että olet onnesta soikeahkona jos olet päässyt lukemaan Jukureille odotettavista talousluvuista, joskin kannattaa lopettaa sinun tapauksessasi lukeminen otsikkoon kun muu osuus ainakaan YLEn jutusta ei povaa automaattista konkurssia seuralle. Eli sarjan taso on saattanut kärsiä ja todistettavasti kiekkobisnes edes liigassa ei ole kultakaivos. Homman juju joka tapauksessa että näille nousijoille, samoin kuin kaikille muillekin liigatiimeille, ei olisi minkäänlaista mahdollisuutta kiekkoa ammattilaisilla peluuttaa ilman pääsarjapaikkaa. Toki voit argumentoida ja argumentoitkin ettei liigan tehtävä ole mahdollistaa ammattimaista jääkiekkoa, mutta jonkulaisena idealistina tykkäisin ajatella että liiga toimisi pääsarjakiekon lisäksi myös kokonaisuutena suomalaisen jääkiekon eduksi, missä tapauksessa maksimaalinen määrä ammattilaispelaajia sisältäviä joukkueita on hyvä juttu. Jos ammattilaisjoukkueta olisi varaa pyörittää useammalla sarjatasolla niin helvetin hyvä. Kun ei ole (koska suomalaiset katsojat eivät ole suurissa määrin alemmista sarjatasoista kiinnostuneita, mistä johtuen myöskään suomalaiset sponsorit eivät niitä rahoita), niin tällä hetkellä ainoa ratkaisu yhtälöön on nostaa kaikki ammattiorganisaatioksi pystyvät tämän hetken ainoaan ammattisarjaan.
No enpä ollut uhrannut ajatusta Mikkelin taloudelle, mutta kun mainitsit niin kävin kurkistamassa. Eipä se hyvää tee Jukureiden tulevalle kaudelle.Jostain syystä sulla on se kuva että mulla on jotain Jukureita, Sportia ja KooKoota vastaan. Ei ole. Sarjan jatkuvaa laajentamista vastaan sen sijaan on. Vaasan yleisömäärä oli hirveä. Ajattelin aiemmin että se tulisi olemaan Jukureiden ongelma, joka tosin voi ollakin jos ei sijoitukset parane lähiaikoina. Jos sulla on joku ajatus miten homma lähtee rullaamaan, niin ihan kiva. Mä en näe sellaista kovin todennäköisenä vaihtoehtona.
Jos Vaasan katsojaluvut pysyvät tuolla tasolla, ollaan siellä vaikeuksissa. Viimeaikaiset sekoilut sekä fanien että seuran taholta tuskin parantaa asiaa.
Mestisaikoina siellä oli katsojaluvut käsittääkseni jonkin verrankin edellä Mikkeliä, joten voisi kuvitella Mikkelissä tapahtuvan myös pientä väsymistä katsojien keskuudessa, ellei menestystä tule? Miten siellä sitten kestetään tilanne, mulla ei ole tietoa.
KooKoo yritti kaikkensa, mutta kun mikään ei onnistunut niin löivät ihan läskiksi. Kiitos sarjasysteemin. En tiedä vaikuttiko siihen lainkaan mitkä pääsivät po peleihin, mutta sillä olisi voinut olla vaikutus.
Mulle on ihan ok vaikka olisit joka asiasta eri mieltä, mutta nämä väsyneet "onnesta soikeana" läpät nyt on sitä itseään, koska jokainen tietää ettei tämä vähennä vielä liigajoukkueiden määrää.
Se mikä kiinnostaa on se, että pystyinkö avaamaan ajatuksen mielipiteideni taustalta, vai onko olettamus edelleen vain se että se vihaa meitä?