En usko, että Orpo jatkaisi neljää vuotta pääministerinä ja haluaisi pääministerin tontilta lähteä raskaaseen EK-vaalikamppailuun 2027. Lähteekö sitten paremmalle hillotolpalle vai minne. Itse veikkaan ettei henkinen ja/tai fyysinen terveys kestä neljää vuotta pääministerinä ja siirtyy sivummalle itse.No totta, sää siirsit maalitolpat siihen, että Elinasta täytyy tulla pääministeri neljän vuoden aikana. Sitten matematiikka toimii.
Me puhuttiin vähän eri asiasta. Mää lähdin siitä, että puhuttiin Petterin korvaamisesta Elinalla ja Elinan pääministeriydestä jollain aikavälillä. Sen verran kysymyksestä varmuudella ymmärsin. Ja olisi hyvin epätodennäköistä että kokoomus erottaisi istuvan pääministerin. Jolloin ainoa realistinen mahdollisuus muille tällä vaalikaudella olisi Petterin kyllästyminen tai siirtyminen vielä paremmalle hillotolpalle Eurooppaan. Aika ohut toivo.
Elina on epätodennäköinen pääministeri tällä vaalikaudella missään skenaariossa. Mikäli Orpo luopuisikin pääministeriydestä, kokoomuksella olisi vahva intressi korvata hänet jollain kloonilla. Eli jollain häkkäsmykkäsellä. Sen sijaan vuonna 2027 Lepomäellä on erinomaiset mahdollisuudet, mutta se edellyttää Orpon kampeamista vallankahvasta. Äänestäkää siis liberaaleja tai perussuomalaisia tai vihreitä tai ketä vaan. Tai äänestäkää kokoomusta. Kyllä mulle sekin sopii, että kokoomus hirttäytyy Orpoon.
Jos Kokoomuksen liberaalit siirtyvät liberaalipuolueeseen, Orpon tilalle valitaan suuremmalla todennäköisyydellä Häkkänen kuin Valtonen.