Kuka sitten väittää, ettei tarvita? Se, että on eri mieltä kokoomuksen 6+3 miljardin leikkauksista, ei ole sama asia kuin väittää, ettei leikkauksia tarvita.On populismia väittää, että leikkauksia ei tarvita.
Se on totta, että kovia leikkauksia on tehtävä pikaisesti ja todella pitkällä aikavälillä. Samalla on pidettävä huoli siitä, että meillä on toimiva sote- ja terveysalan palvelut. Koulutus on ykköskorin asia. Koulutukseen on panostettava heti varhaiskasvatuksesta yliopistoihin saakka. Monia muitakin asioita on hoidettava hyvin kuten esimerkiksi raideverkosto, turvallisuus ja niin edelleen. Ainut keino millä tavalla nämä asiat saadaan kuntoon Suomessa on hyvin hoidettu raha-asiat ( kansantalous, vaihtotase ja kauppatase).Kuka sitten väittää, ettei tarvita? Se, että on eri mieltä kokoomuksen 6+3 miljardin leikkauksista, ei ole sama asia kuin väittää, ettei leikkauksia tarvita.
Se nyt vain on ihan aiheellinen huoli, mitä suuret leikkaukset aiheuttaisivat ja onko meillä varaa niihin. Kokoomus puhuu, että leikkaukset ovat kovia päätöksiä, vaikka se on täynnä helppoja päätöksiä. Se, että jätetään jostain jätetään leikkaamatta jotta niiden seuraukset eivät löydy myöhemmin edestä vielä ongelmallisena ja kalliina, on kovia päätöksiä.
Se nyt vain on ihan aiheellinen huoli, mitä suuret leikkaukset aiheuttaisivat ja onko meillä varaa niihin. Kokoomus puhuu, että leikkaukset ovat kovia päätöksiä, vaikka se on täynnä helppoja päätöksiä. Se, että jätetään jostain jätetään leikkaamatta jotta niiden seuraukset eivät löydy myöhemmin edestä vielä ongelmallisena ja kalliina, on kovia päätöksiä.
Mulla taas on päinvastainen ongelma, kun on liian helppoa. Helsingissä kun voi äänestää vain Kokoomusta, Persuja tai nykyistä hallitusta. Persuja en ole valmis äänestämään, sen verran huru-ukkoa ja -akkaa sieltä olisi Halliksen imussa tulossa. No, en ihan allekirjoita Halliksenkaan toimintatapaa.Onko täällä muita, joilla on vaikeuksia löytää sopivaa ehdokasta? Vaalikoneita on käytetty ja ehdokkaiden itsekehuja lueskeltu mutta pakko myöntää, että en ole vielä varmaa nimeä löytänyt. Voi olla, että jää tällä kertaa ihan viime metreille...
Se, että on eri mieltä kokoomuksen 6+3 miljardin leikkauksista, ei ole sama asia kuin väittää, ettei leikkauksia tarvita.
Tuo on siis täysin totta kuitenkin. Valtionvelka, kuten valtiotkin, on mm. verrattomasti pitkäaikaisempaa - olen käyttänyt esimerkkinä sitä, miten Britannia maksoi vasta ihan hiljattain loppuun 1700-luvun alun ja Napoleonin sodan aikaisia velkojaan. Myös velan korot tapaavat olla sangen edullisia, valtiontalouksilla on myös tapana kasvaa lähes jatkuvasti vuosisatojenkin ajan, mikä tietysti tekee myös velkojen maksamisesta helpompaa. Eli, ei, valtionvelka ei ole sama asia kuin yksityistalouden velka.
Jep, näinhän se on. Rakenteellinen vaje on kestämätön asia ja pitää eliminoida. Olen vaan sangen huolissani tilanteestamme. Ei oikein ole näköpiirissä kovin vahvoja kasvutekijöitä meille ja ikääntyvälle väestöllemme, joten tämä yksittäinen sopeutus ei välttämättä jää yksittäiseksi, jos päädymme matalan kasvun ja huononevan demografian uralle..Päästään aina siihen, että velan määrä ei ole se ongelma, vaan kestävyysvaje. Pitkällä aikavälillä julkisen talouden menojen ja tulojen välillä vallitsee epätasapaino, jota on toistaiseksi rahoitettu velalla. Kestävyysvajeen taustalla on lähtökohtaisesti Suomen väestön ikääntyminen, minkä seurauksena työikäisen väestön suhteellinen osuus vähenee ja keskimääräiset terveys- ja hoivamenot kasvavat.
Vaalimainosten sotkeminen ei ole fiksua. Maalittaminen ei ole fiksua. Whataboutismi ei ole fiksua.Vähemmän fiksu ei mene sotkemaan poliittisesti vastapuolella olevien (näin sen naamasta ja hiuksista) vaalimainoksia vaikka kuinka nakertaa.
Vaalimainosten sotkeminen on rikos ja siitä tulisi ilmoittaa poliisille.Ei tietenkään sanaakaan itse tekijästä tai hänen toiminnasta.
Älä nyt pahastu, mutta ainakin itselleni tuollaisista "ei yksilöllä ole vaikutusta, ei pienellä valtiolla ole vaikutusta..." -kommenteista tulee väkisinkin mieleen, että henkilö on nielaissut putinin-propagandan puraisematta :(Globaalissa mittakaavassa persu-johtoisen hallituksen vaikutus on tasoa kärpäsen paska.
Miten pieni valtio ja Putin liittyy toisiinsa?Älä nyt pahastu, mutta ainakin itselleni tuollaisista "ei yksilöllä ole vaikutusta, ei pienellä valtiolla ole vaikutusta..." -kommenteista tulee väkisinkin mieleen, että henkilö on nielaissut putinin-propagandan puraisematta :(
Ei minua kiinnostanut nopeuttaa opiskeluja. Minulla oli neljä vuotta huoletonta eloa, missä valtio elätti minua.
Opiskelut sutasin vähän vasemmalla kädellä, sillä minua kiinnosti vain tutkinto. Tiedostin, että kyllä minulla on aikaa olla työelämässä ihan tarpeeksi.
Tällainen lihavan hyvinvointivaltion kasvatti olen. Onko tällaisessa systeemissä mitään järkeä yhteiskunnan kannalta. Ei minusta.
Tämä, jos paikkansa pitää niin oikeistohallitus on ainoa vaihtoehto eduskuntavaalien jälkeen. Demarit on on oppositiossa pitkän aikaa. Kokoomus, Perussuomalaiset, RKP, KD ja Keskusta muodostavat ehkä seuraavan hallituksen.Asiantuntijan laskelmat: Perussuomalaisista tulossa suurin puolue
Alueellisten kannatuskyselyjen mukaan perussuomalaiset olisi saamassa eduskuntaan 48 edustajaa, Sdp ja kokoomus kummatkin 40 kansanedustajaa.www.is.fi
Ultimaattista jytkyä pukkaa
Asiantuntijan laskelmat: Perussuomalaisista tulossa suurin puolue
Alueellisten kannatuskyselyjen mukaan perussuomalaiset olisi saamassa eduskuntaan 48 edustajaa, Sdp ja kokoomus kummatkin 40 kansanedustajaa.www.is.fi
Ultimaattista jytkyä pukkaa
Onhan demareissa jo populistinen ulina tuosta aloitettu. Sitten kertaillaan miten työllisyys kasvoi jne (yritystukien ansiosta, jotka puolueen mielestä ovat saatanasta) ja kerrotaan nyyhkytarinaa miten köyhiltä leikataan vain. Veroalet auttaa vain rikkaita ja jaetaan meemikuvia miten veroalet ei auta alle 2000€ tuloluokkia ollenkaan. Kyseisiä tuloluokkia ei veroale tietysti auta kun niissä verotus jo nyt olematonta, ongelma on sitten mediaanituloiset joissa prosentti pomppaa aivan järkyttäväksi.Kyllähän se PS+ KOK+ KD hallitukselta vaikuttaa. Lähteekö keskusta tappion jälkeen mukaan?
Helposti ennustettavissa mitä tapahtuu. Vaikka nyt halutaan velanoton vähentämistä, niin uusi hallitus leikkaa pirusti, ja kansan mielestä ihan liikaa. Sitten on taas seuraavaksi Demarit suurin.
Ja tämä, jos se vaan toteutuisi, kävisi minulle enemmän kuin mainiosti. Ei tulisi yhtään ikävä "vastuullista" vasemmistolaista talouspolitiikkaa.Tämä, jos paikkansa pitää niin oikeistohallitus on ainoa vaihtoehto eduskuntavaalien jälkeen. Demarit on on oppositiossa pitkän aikaa. Kokoomus, Perussuomalaiset, RKP, KD ja Keskusta muodostavat ehkä seuraavan hallituksen.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Eikä kannattaisi persujenkaan. Vielä ei ole yhtään ääntä annettu. Nyt on Purra paljon vartijana. On mielenkiintoista nähdä, miten hän ja Orpo onnistuvat vaalitenteissä.Joko tässä viimein päästään Orposta eroon?
Ihanko oikeasti meinaat että hallitus ilman RKP:tä?Kyllähän se PS+ KOK+ KD hallitukselta vaikuttaa.
RKP ei ollut Sipilän hallituksessa 2015-2019. RKP sopii hieman huonosti yhteen persujen kanssa, mutta tokkopa se mikään ihan ylitsepääsemätön ongelma on.Ihanko oikeasti meinaat että hallitus ilman RKP:tä?
Onhan se mahdollista, mutta en pidätä hengitystäni. (Milloin viimeksi noin on ollut?)