Eddie Larsson HIFK:ssa

  • 42 416
  • 242

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Eddie oli tänään hyvä. Ja ekassa erässä näkyi myös laukauskin. Ehkä me vielä nähdään noita Muuutin maisia avojää kolailuja Eddieltäkin.
Tykkäsin myös kun Eddie pystyi paineen alta avaamaan, se on todella iso plussa.

Moni pakki heittää paineessa ongelmat kaverille laittamalla omissa vain ränniin tai sit aina sulkemalla laitaan kiekon.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tykkäsin myös kun Eddie pystyi paineen alta avaamaan, se on todella iso plussa.

Moni pakki heittää paineessa ongelmat kaverille laittamalla omissa vain ränniin tai sit aina sulkemalla laitaan kiekon.

Vaikka nyt ollaan Eddien ketjussa niin pakko nostaa samasta asiasta esille herra Salin. Ihailtavaa miten rohkeasti tulee nimenomaan kiekon kanssa paineen alta pois. Muutenkin tuo roiskiminen on vähentynyt todella paljon puolustajilta.
 
Viimeksi muokattu:

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mä en kanssa ihan ole ymmärtänyt tämän kaverin haukkumista. Ihan ok aloitus ollut stadissa ja parantaa koko ajan vain entisestään. Uskon että tulee olemaan paljon iloa vielä tälle jengille.
Varmaan johtuu hieman kulmikkaasta luistelusta ja ei lauo paljon.

En itsekkään oo mikään fani mut peruspakki jolla on peliälyä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekä Motinille että Larssonille pitkät jatkopahvit. Saa suorittaa Tobias.

Näiden jätkien arvon huomaa kun niitä ei enää jengissä ole.

Oikeasti, mä en edes tajunnut tänään, että Larsson pelasi. Näiden jätkien kanssa se pitääkin olla näin!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
On saanut mielestäni turhan paljon rapaa niskaansa. Ihan hyvä peruspakki liigatasolle. Täyttää roolinsa 2.-3. parissa jos pelaa jatkossakin samalla suoritusvarmuudella kuin tänään.

Jos pelkästään katsoisi tämän kaverin arvosteluja näkemättä pelaamista niin tulisi mieleen, että ei osaisi edes luistella takaperin ja vasemmalle sirklaaminenkin olisi hakusessa, mutta näinhän sen kuuluukin olla kun kannatamme suurinta ja kauneinta:) Kolmosparin varma luuta, kuten mainitsitkin.
 

El Tito

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, IFK
No nyt vähän vastakarvaan hyvän pelin jälkeen. Toki pelasi hyvin mutta silti joukkueen huonoin pakki tänään. Miten voi jääkiekkoilija olla noin lapanen. Kiekolliset ratkaisut ok mutta meidän läpimurtopelaaja Salin tarvitsisi jonkun jämäkän (fyysisen) kaveriksi. Otto kyllä hoitaa kiekon (ja jopa erittäin hyvin) mutta puolustamiseen tarvii jeesiä.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Mä en kanssa ihan ole ymmärtänyt tämän kaverin haukkumista. Ihan ok aloitus ollut stadissa ja parantaa koko ajan vain entisestään. Uskon että tulee olemaan paljon iloa vielä tälle jengille.
Varmaan suuri osa kritiikistä johtuu siitä, että on ”ulkomaalaisvahvistus” (onko se edelleen käytössä oleva termi nykyaikana? Suvaitsevaisuus jne. *tähän pieni hymiö*) ja oletettavasti myös suht hinnakas eli ei halpa. Samalla rahalla olisi odottanut enemmän ”huipunveljes” tyylistä kaveria eikä peruspakkia.

Vähän samoista syistä kritiikkiä varmasti myös Dykin suuntaan täällä lentelee.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Vaikka itse heitin Larssonin jo bussin alle niin hänkin ansaitsee perinteisen 5-10 peliä vielä välitodistukseen. Itse en kyllä hänestä saa lapasta tai epäfyysistä millään. Ei Larsson Melartin ja Motinin tapaan rymistele, mutta ei hän myöskään ole Rantakarin, Lyytisen tai Salinin tapaan katollaan maalin edessä. Itse olen havainnut, että se on hyvin usein Larsson, joka oikeaoppisesti on Taposen/Halosen edessä ilman mitään ylimääräisiä krumeluureja puolustamassa heidän pyhyyttä. Kyllä Larsson on jämäkkä kaveri, jolla selkeästi voimaa löytyy. Hiukan KO-Kurvismaiset fibat tällä hetkellä, joka ei ole haukku.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vaikka itse heitin Larssonin jo bussin alle niin hänkin ansaitsee perinteisen 5-10 peliä vielä välitodistukseen. Itse en kyllä hänestä saa lapasta tai epäfyysistä millään. Ei Larsson Melartin ja Motinin tapaan rymistele, mutta ei hän myöskään ole Rantakarin, Lyytisen tai Salinin tapaan katollaan maalin edessä. Itse olen havainnut, että se on hyvin usein Larsson, joka oikeaoppisesti on Taposen/Halosen edessä ilman mitään ylimääräisiä krumeluureja puolustamassa heidän pyhyyttä. Kyllä Larsson on jämäkkä kaveri, jolla selkeästi voimaa löytyy. Hiukan KO-Kurvismaiset fibat tällä hetkellä, joka ei ole haukku.

Samoilla linjoilla Larssonista. Peruspakki tekee duuninsa hyvin, kun ei tee räikeitä virheitä ja pystyy kiekollisesti edistämään peliä. Erittäin hyvä myös Salinille, kun vierellä on noin kokenut ja rutinoitunut pakki.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en kanssa ihan ole ymmärtänyt tämän kaverin haukkumista. Ihan ok aloitus ollut stadissa ja parantaa koko ajan vain entisestään. Uskon että tulee olemaan paljon iloa vielä tälle jengille.
Varmaan tämän asian tausta on aika pitkälle siinä, missä tilanteessa Larsson tuli. Kaikki odotti kiekollista kärkipakkia tyyliin Honka, ja sitten tuli Larsson. Eli oli ihan eri mitä odotettiin. Jos olisi tullut vähän puskista syvyyspakiksi, niin tuskin olisi pahemmin kritisoitu. Nyt joutui sijaiskärsijäksi sen myötä, missä tilanteessa hankittiin. Ja kun alkukausi meni lievästi sanoen penkin alle, niin kaikki toki haukuttiin ja Larsson oli suurennuslasin alla jo lähtökohtaisesti (tästä oli helppo osoittaa Tobbaria sormella).

Tämän jälkeen tuli sitten vielä Rantakari, ja koska toinen tyhjistä ruuduista oli jo täytetty Larssonin kaltaisella peruspakilla, niin odotukset viimestä pakkia kohtaan oli luokkaa tähtiteteelliset.

Minä toki osoittelin myös sormella, mutta olenkin tunnettu tuuliviiri ja takinkääntäjä, joka elää hetkessä eikä ota vastuuta vanhoista puheistaan.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Eddiesta on kuoriutumassa todellinen plei meikeri.
Eilen namutti Patille hienon passin, ja toinen samanmoinen oli lähellä onnistua.
Lyytinen saa jatkaa lomaansa.
Eetu Larsinpoika hoitaa kaikki hommat paremmin, ja on kuitenkin lähtökohtaisesti vasta kolmannen parin ukko.
Ei sellaset asiat ku 500 SHL-peliä ja kyseisen sarjan mestaruus tule vahingossa, kyl siin täytyy pelata osata.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Itse en kyllä hänestä saa lapasta tai epäfyysistä millään. Ei Larsson Melartin ja Motinin tapaan rymistele, mutta ei hän myöskään ole Rantakarin, Lyytisen tai Salinin tapaan katollaan maalin edessä...---... Hiukan KO-Kurvismaiset fibat tällä hetkellä, joka ei ole haukku.
Me on sitten tsiigattu eri pelejä. Kyllä tän kaverin "fyysisyys" on luokkaa Koivistoinen.

Rantakari, Lyytinen & Salin oletusarvoisesti suorittavat hyökkäyssuuntaan. Peruspakin profiililla minä ainakin odotan fyysistä pelaamista joka sisältää myös taklauspeliä.

Mä en löydä yhteyttä Kurvisen kanssa muuten, kuin tuon eleettömän peruspelin osalta. Kurvi sitten muuten hoiti kyllä isännän roolia monellakin eri tavalla.

Ehkä tässä on kysymys siitä, "tyydytäänkö" siihen, että pystyy peruspeliin vai tulisiko joukkueeseen vahvistuksena ulkomailta hankittavan pelaajan kyetä tekemään muutakin, vrt.esim Grillfors.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Me on sitten tsiigattu eri pelejä. Kyllä tän kaverin "fyysisyys" on luokkaa Koivistoinen.

Rantakari, Lyytinen & Salin oletusarvoisesti suorittavat hyökkäyssuuntaan. Peruspakin profiililla minä ainakin odotan fyysistä pelaamista joka sisältää myös taklauspeliä.

Mä en löydä yhteyttä Kurvisen kanssa muuten, kuin tuon eleettömän peruspelin osalta. Kurvi sitten muuten hoiti kyllä isännän roolia monellakin eri tavalla.

Ehkä tässä on kysymys siitä, "tyydytäänkö" siihen, että pystyy peruspeliin vai tulisiko joukkueeseen vahvistuksena ulkomailta hankittavan pelaajan kyetä tekemään muutakin, vrt.esim Grillfors.
Mitä tulee tuohon loppukaneettiisi niin ehdottomasti pitäisi kyetä ulkomaalaisvahvistuksen tekemään muutakin kuin pelata vain peruspeliä. Helvetin pettynyt olin ja olen vieläkin tähän hankintaan, kun samaan aikaan tuli Kivihalmetta, Rundbladia ja kumppaneita kilpailijoihin. Tämä on eri keskustelu. Muistaakseni otin ainoastaan kiinni siihen, että Larssonia pidettiin lapasena ja epäfyysisenä
, mitä hän ei mielestäni millään tasolla ole. Hän pärjää omasta mielestäni erinomaisesti väännöissä ja voimaa riittää vaikkei tosiaan samalla tavalla rymistele kuin esimerkiksi Melart ja Motin. Kurvinen ei myöskään taklaillut, mutta oli Larssonin tapaan aina jämäkästi pitämässä huolen oman maalivahdin työrauhasta. Bonuksena tietenkin ne kaksi joukkomyllyä, joissa alisti vastustajia ja samalla teki itsestään kulttihahmon. En tiedä IFKn kopin hierarkiaa, mutta voisin hyvin kuvitella Larssonin olevan Kurvisen tapaan erittäin arvostettu johtaja siellä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni otin ainoastaan kiinni siihen, että Larssonia pidettiin lapasena ja epäfyysisenä, mitä hän ei mielestäni millään tasolla ole. Hän pärjää omasta mielestäni erinomaisesti väännöissä ja voimaa riittää vaikkei tosiaan samalla tavalla rymistele kuin esimerkiksi Melart ja Motin. Kurvinen ei myöskään taklaillut, mutta oli Larssonin tapaan aina jämäkästi pitämässä huolen oman maalivahdin työrauhasta.
Kurvinen ei tietenkään ollut varsinainen pommikone, mutta kyllä sieltä tuli painavia niittejä tarvittaessa. Lainaan itseäni ja JHagia mestaruuskauden alusta.

Joku kehui harkkamatsien jälkeen, että katsojat tulevat vielä yllättymään kauden aikana Mikon painavien taklausten johdosta. Yritin eilen oikein erityisesti tarkkailla tätä puolta, ja kyllä siellä ainakin kerran oli pellehattu katollaan, kun Kurvinen vähän tööttäsi. Tätä lisää! Muuten Kurvinen oli melko näkymätön, mutta sehän on puolustavalle puolustajalle vain hyvä asia, koska se tarkoittaa yleensä sitä, että oma pelaaja on tarkassa vartioinnissa eikä pääse huseeraamaan vapaasti hyökkäysalueella.

Juuri näin. Sama homma kuin rumpali bändissä. Jos se ei erotu sieltä kummemmin, homma on hallussa ja taimi pysyy. Näin Kurvisen töötin lähietäisyydeltä ja piti oikeasti hieraista silmiä - oliko siis numero 15?

Lahen joukkomyllyn kaltaista lauantai-illan huumaa ei tietenkään nähdä enää tämän päivän SM-liigassa, koska sen seurauksena kaikki tapahtumiin osallistuneet pelaajat olisivat loppukauden pelikiellossa. Toivottavasti Larsson alkaa kuitenkin sopivan paikan tullen jakaa taklauksia Muuttinin tavoin, kunhan pääsee vielä nykyistäkin paremmin sinuiksi Suomen tuomarilinjan kanssa. Se voi tosin olla liikaa vaadittu, koska "ammattituomarien" linja vaihtelee tunnetusti ottelusta ja välillä erästä toiseen. Keskiviikkona Larsson pelasi aika paljon Motinin kanssa - luultavasti Kotkansalon tiputtua kokoonpanosta - eikä pakkiparista molemmat voi tietenkään rymistellä.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
IFK kiittää, IFK tackar! Tack för att du kom, men bättre att du går. Du var ett stort misstag.
Yksi iso vitun hutikuti Jumpparin tauluun lisää!
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä mies on kyllä niin turha. En ole nähnyt vielä yhtään vahvuutta. Miten tämän kauden IFK onkin ihan täynnä näitä samanlaisia pelaajia jotka vaan möyrii.

Ruotsista saa kyllä laatukamaakin kuten tiedetään mutta tämän kaverin kiinnittämistä en ymmärrä, ellei sitten piilottele jotain outstanding- ominaisuutta ns. tärkeämpiin peleihin. Luulisi että näitä löytyis halvemmalla (oletus) ihan koto- Suomestakin.
 

Incognito

Jäsen
Mä siinä mielessä vähän kritisoin tätä yksittäisten pelaajien haukkumista tässä nykytilanteessa, että oikeastaan Salinia, Taposta ja ehkä Seppälää ja Melartia lukuunottamatta kaikki alisuorittaa. Eli voitaisiin luoda joka pelaajalle oma ketju ja käydä haukkumassa käytännössä kaikki. Tehopisteitä kukaan ei Larssonilta paljoa odottanut, mutta esim. tehotilastossa -1 ja joukkueessa plussalla ovat pakeista vain Salin ja Motin. Esim. Melart -7. Musta tämä heppu tekee aika lailla sitä mitä odotettiin, eli on näkymätön turva esim. Salinin tyyliselle pakille. Eri asia on se, että pitikö hänet Ruotsista asti tuoda, mutta toisaalta samapa se, kun ei ole mitään ulkkarikiintiötä ja joukkueessa puhutaan ruotsia muutenkin. Oleellista on se, että mitä maksaa. Toisaalta SHL-statuksen kaverit harvemmin ihan paskaliksalla haluavat uuteena maahan läheä. Mitään pahoja virheitä ei esim. muistu mieleen. On sitä tasaisen harmaata massaa, kuin kaikki muutkin, mutta hänen kohdallaan se oli odotettuakin.
 
Viimeksi muokattu:

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
….. Eri asia on se, että pitikö hänet Ruotsista asti tuoda, mutta toisaalta samapa se, kun ei ole mitään ulkkarikiintiötä ja joukkueessa puhutaan ruotsia muutenkin. Oleellista on se, että mitä maksaa. Toisaalta SHL-statuksen kaverit harvemmin ihan paskaliksalla haluavat uuteena maahan läheä. Mitään pahoja virheitä ei esim. muistu mieleen. On sitä tasaisen harmaata massaa, kuin kaikki muutkin, mutta hänen kohdallaan se oli odotettuakin.

Tässä juuri oleellinen, kannattaako tällaisia kavereita Ruotsista saakka roudata, ei mulla Eddietä vastaan sinänsä pelaajana mitään ole.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä juuri oleellinen, kannattaako tällaisia kavereita Ruotsista saakka roudata, ei mulla Eddietä vastaan sinänsä pelaajana mitään ole.

Varmaan täytyy ottaa niitä pelaajia, joita markkinoilla on vapaana. Paperillahan Larsson ei oikeasti ole mikään täysi turhake, vaan vakaa SHL-pelaaja.
 

Incognito

Jäsen
Tässä juuri oleellinen, kannattaako tällaisia kavereita Ruotsista saakka roudata, ei mulla Eddietä vastaan sinänsä pelaajana mitään ole.

Toisaalta kun se on lähempänä roudata kaveri Tukholmasta, kuin Vaasasta. Mutta tosiaan palkka se on joka tässä mielestäni ratkaisee. SHL:n palkkataso on Suomea korkeampi ja tuskin hän palkkaansa pienentää haluaa, joten voisin olettaa palkan olevan vakaan SHL-pelaajan tasolla. Esim. Dyk tuli varmasti alun perin IFK:hon hyvin edullisella sopimuksella. Tämä Larssonin hankinta nyt on aika tyypillinen IFK:n varovaisen pelaajahankintaprofiilin tyylinen. Halutaan joukkue täyteen sitoutuneita joukkuepelaajia.

Kun miettii mikä se Larssonin maksimitaso IFK:ssa olisi ollut? Olisi edellyttänyt IFK:n hyvää kautta ja kolmosparissa Salin olisi loistanut hänen rinnallaan. Silti vaatimattomat tehot, mutta tehotilasto joukkueen kärkeä ja jos joukkue pelaisi voittavaa kiekkoa, niin se olisi hyvä ja kukaan ei valittaisi, vaikka kiekollisessa pelissä olisi yhtä näkymätön, kuin nyt.
 

El Tito

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, IFK
Varmaan täytyy ottaa niitä pelaajia, joita markkinoilla on vapaana. Paperillahan Larsson ei oikeasti ole mikään täysi turhake, vaan vakaa SHL-pelaaja.
Mutta kun IFK pelaa Liigaa niin vakaa SHL pelaaja on ollut kyllä täysin hyödytön (hymiö). Olen nähnyt paria peliä lukuunottamatta kaikki pelit tällä kaudella (tv). Omasta mielestäni olen lähtökohtaisesti positiivari mutta silti Larssonilta on vaikea löytää jengiä hyödyttäviä suorituksia. Mutta usein olen väärässä ja nyt käsi varovasti ylhäällä virheen merkiksi Dykin osalta. Viime peleissä olen ollut näkevinään orastavaa fyysisyyttä kaverin otteissa ja silmiin on pistänyt hyvä kiekkovarmuus ahtaissa tilanteissa. Tehot vielä piipussa. Joukkuetta tässä kuitenkin kannatetaan niin ei voi kuin vaan toivoa molempien onnistumista niin kauan kun IFKta edustavat
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@El Tito , ei Larsson todellakaan ole mikään sateentekijä ja kyllä hän minunkin mielestäni on ollut ajoittain tosi epävarma mm. syöttöpelissä ja ajoituksissa. Toisinaan taas sitten pelaa juuri niin kuin kuuluukin. Mä näkisin tämän kuitenkin enemmän niin, että kun joukkueen pelitapa ei toimi, monella perussuorittamisen kanssa on hakemista. Itse olen kelannut, että kun takana on pitkä ura SHL:ssä, sen systeemin poisoppiminen ei käy perusjyrältä käden käänteessä ja kun kaikki muutkin sitten sekoilee kentällä, nämä Larssonin selkärangasta tulevat jutut oikein lyö silmille. Hänellä on kuitenkin sen verran pitkä ura SHL:ssä, että en osaa pitää häntä täysin tunarinakaan. Mutta paremmin hänkin saisi suorittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös