Eddie Larsson HIFK:ssa

  • 42 418
  • 242

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä juuri oleellinen, kannattaako tällaisia kavereita Ruotsista saakka roudata, ei mulla Eddietä vastaan sinänsä pelaajana mitään ole.
Ei Ruotsi sentään vieraalla planeetalla ole. Ihan sama tuleeko pelaaja nykypäivänä Ruotsista, Kanadasta vai Mouhijärveltä. Larssonin kansalaisuus sattuu olemaan ruotsalainen ja hän pelasi sekä asui Ruotsissa. Ei HIFK olisi hävinnyt tai hyötynyt yhtään mitään, jos Larsson olisikin ollut Lassila ja tullut junalla Stadiin Lempäälän kautta.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Ruotsi sentään vieraalla planeetalla ole. Ihan sama tuleeko pelaaja nykypäivänä Ruotsista, Kanadasta vai Mouhijärveltä. Larssonin kansalaisuus sattuu olemaan ruotsalainen ja hän pelasi sekä asui Ruotsissa. Ei HIFK olisi hävinnyt tai hyötynyt yhtään mitään, jos Larsson olisikin ollut Lassila ja tullut junalla Stadiin Lempäälän kautta.

Ilmeisesti pointtini ei tullut selväksi; vastaavanlaisen taitotason omaavia pakkeja löytyy näkemykseni mukaan halvemmalla täältä Suomestakin. Tämä siis mielipiteeni. Kysymys ei ole kansalaisuudesta vaan että oletan etteivät ruotsalaispelaajat tyydy siihen palkkatasoon mitä maksetaan vastaavan tason suomalaispelaajaalle. Näin!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti pointtini ei tullut selväksi; vastaavanlaisen taitotason omaavia pakkeja löytyy näkemykseni mukaan halvemmalla täältä Suomestakin. Tämä siis mielipiteeni. Kysymys ei ole kansalaisuudesta vaan että oletan etteivät ruotsalaispelaajat tyydy siihen palkkatasoon mitä maksetaan vastaavan tason suomalaispelaajaalle. Näin!

Keitä näkemyksesi mukaan ovat nämä (myös joukkueensa kapteenina toimineet) yli 400 pääsarjapeliä pelanneet, vastaavan taitotason suomalaiset puolustajat, jotka olisivat pelanneet halvemmalla? Itse näkisin, että HIFK ei ole ostanut Larssonilta taitoa, vaan kokemusta, johtajuutta, rauhallisuutta ja tasaisuutta.

Ottaen huomioon, että HIFK:lla on soinut omissa viime peleissä vähän turhankin iloisesti, Larsson on edelleen tehotilastossa vain -1. Larsson on ollut 10 kertaa kentällä tasaviisikoin, kun omissa on soinut. Mun mielestä se ei ole ihan paska suoritus ja sanoisin, että Larsson ei todellakaan ole tämän jengin ongelma. Vertailun vuoksi Melartilla on -23 (toki plussiakin on enemmän), toki tässä on mukana näitä ylivoimalla päästettyjä vastustajan tekemiä alivoimamaalejakin. Niistä voisi mun puolesta antaa vaikka kaksi miinusta. Tai mieluumminkin sakkoa.

Larssonin hintalapusta mulla ei ole mitään tietoa, mutta menisikö syyskausi jopa 6kk säännön mukaan, jolloin verotuskin on pienempi? Ja jos hän pelaa vain yhden kauden täällä, ehkä jopa kevätkin? Tällöin voi olla jopa yllättävänkin edullinen pelaaja HIFK:lle, vaikka asunto ja auto maksetaankin. Lapaseen voi jäädä Suomesta käytännössä yhtä paljon kuin Ruotsissakin, mutta saa kokemuksen elää ja pelata ulkomailla.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei tule veroalea. Larssonia koskee sama veroraja aikataulullisesti kuin muitakin. Eikä ole myöskään mikään yllättävän edullinen pelaaja.

Ei Larsson mikään katastrofi ole, kaukana siitä, mutta kyllä minäkin kyseenalaistan sen onko nyt maksettu ihan oikeista attribuuteista?
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tule veroalea. Larssonia koskee sama veroraja aikataulullisesti kuin muitakin. Eikä ole myöskään mikään yllättävän edullinen pelaaja.

Ei Larsson mikään katastrofi ole, kaukana siitä, mutta kyllä minäkin kyseenalaistan sen onko nyt maksettu ihan oikeista attribuuteista?

Ai, ei? Edes syksyn osalta? Silloin varmaan tulisi, jos saisi kenkää ennen kuin 6 kk tulee täyteen? Paljonko hän sitten maksaa?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund

Tässä vaiheessa kautta voitaneen tämä Lassi Alasen arvio Larssonista todeta melko osuvaksi, vaikka joku täällä laittoikin sen ennemmin toimittelijan HIFK:lla ratsastamiseksi. ;)

Tämä oli kyllä vakuuttava teksti ja Larsson ollut juuri sitä mitä tuossa sanottiin
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keitä näkemyksesi mukaan ovat nämä (myös joukkueensa kapteenina toimineet) yli 400 pääsarjapeliä pelanneet, vastaavan taitotason suomalaiset puolustajat, jotka olisivat pelanneet halvemmalla? Itse näkisin, että HIFK ei ole ostanut Larssonilta taitoa, vaan kokemusta, johtajuutta, rauhallisuutta ja tasaisuutta.

Ottaen huomioon, että HIFK:lla on soinut omissa viime peleissä vähän turhankin iloisesti, Larsson on edelleen tehotilastossa vain -1. Larsson on ollut 10 kertaa kentällä tasaviisikoin, kun omissa on soinut. Mun mielestä se ei ole ihan paska suoritus ja sanoisin, että Larsson ei todellakaan ole tämän jengin ongelma. Vertailun vuoksi Melartilla on -23 (toki plussiakin on enemmän), toki tässä on mukana näitä ylivoimalla päästettyjä vastustajan tekemiä alivoimamaalejakin. Niistä voisi mun puolesta antaa vaikka kaksi miinusta. Tai mieluumminkin sakkoa.

Larssonin hintalapusta mulla ei ole mitään tietoa, mutta menisikö syyskausi jopa 6kk säännön mukaan, jolloin verotuskin on pienempi? Ja jos hän pelaa vain yhden kauden täällä, ehkä jopa kevätkin? Tällöin voi olla jopa yllättävänkin edullinen pelaaja HIFK:lle, vaikka asunto ja auto maksetaankin. Lapaseen voi jäädä Suomesta käytännössä yhtä paljon kuin Ruotsissakin, mutta saa kokemuksen elää ja pelata ulkomailla.

Ei ole sulle mitään listaa esittää, kerroin vain mielipiteeni sen perusteella mitä olen nähnyt. Eiköhän tämä riitä osaltani.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ai, ei? Edes syksyn osalta? Silloin varmaan tulisi, jos saisi kenkää ennen kuin 6 kk tulee täyteen? Paljonko hän sitten maksaa?
Ei pitäisi tulla rabattia kun katsotaan että hän on yli 6kk:n yhtämittaisessa työsuhteessa. Usko pois tämän maan verottaja osaa tulkita kaikki jutut omaksi edukseen.

Edit. Pikapotkujen kohdalla en enää uskalla edes arvailla miten menisi. Järjen mukaan artistina jos ulososto suoritetaan kokonaisuutena niin ettei 6 kk toteudu edes palkanmaksun suhteen. Mutta verottaja ja järki…varmaan sieltä silloinkin sanottaisiin että alkuperäisen työsopimuksen mukaan tulkitaan.

Maksaa +140k.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pitäisi tulla rabattia kun katsotaan että hän on yli 6kk:n yhtämittaisesti työsuhteessa. Usko pois tämän maan verottaja osaa tulkita kaikki jutut omaksi edukseen.

NO EN KYLLÄ USKO!!!!!! KAUHEAA PANETTELUA! Peru heti puheesi tai saat mätkyjä! TUPLANA.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
NO EN KYLLÄ USKO!!!!!! KAUHEAA PANETTELUA! Peru heti puheesi tai saat mätkyjä! TUPLANA.
Ei maksa vaivaa. Jokavuotinen korjaustalkoo olisi silti edessä vaikka tulot ovatkin pienet. Hoitelisikohan se norjalaisten ex-hiihtäjien mafia palstalaisten verot parkkispainilla uhkaillen pienemmiksi?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei maksa vaivaa. Jokavuotinen korjaustalkoo olisi silti edessä vaikka tulot ovatkin pienet. Hoitelisikohan se norjalaisten ex-hiihtäjien mafia palstalaisten verot parkkispainilla uhkaillen pienemmiksi?

Harmi, kun ei ole sitä yhtä hiihtäjien ystävää enää palstalla. Hänellä olisi ollut tietoa. Varmaa tietoa.

Tekisiköhän Eddie meillä tällä kaudella yhden maalinkin? Toivottavasti tekee, tyylillä ei väliä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Ajattelin katsella tän kaverin touhuja vähän tarkemmin ekassa erässä. Ihan ok veti oman tonttinsa. Ainoa vaan että luotti liikaa vieruskaveriin. Puolusti kiekon pois ja sutaisi sivulle, mut se vieruskaveri hommailikin jotain ihan ihmeellistä. Ja näin Larsson näytti ihan toopelta. Tosin näytti et kaikki luottaa siihen vierustoveriin liikaa ja siksi peli on mitä on.
Tämä ihan teeeeeveen katselun perusteella ja mitään tietämättömän fanin ajatus pohjalta.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Larsson on pelannut ihan hyvin. On ollut täysin näkymätön kaikissa peleissä, joten kait se on hyvä HIFK puolustajalle?
Tähänhän tässä on tultu eli näkymättömyys ja huomaamattomuus on HIFK:ssa jo hyvä suoritus. Jos puolustajaa ei näy, niin siitä kolme leijonaa. Hyökkääjien osalta hyvä tarkoittaa, että pääsee kuljettamaan hyökkäyssinisen yli ja syöttämään vielä sen jälkeen omille. Todella hyvä on sitten jo, että pääsee laukaisupaikkaan. Erinomainen on, jos vielä saa sellaisen laukauksen aikaan, että osa yleisöä voi kuvitella maalin syntyvän.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen selostamossakin puhuivat Larssonista ettei ole miksikään maalintekijäksi profiloitunut aiemminkaan ja että ruotsin puolellakin maalimäärät ovat vähäisiä mutta silti muut tilastot ko. herralla on vähintäänkin ok tasoa... Minun mielestäni kertoo että hän on puolustajana onnistunut myös meillä ja olen henk.koht sitä mieltä että tälläiset Motinit ja Larssonit on todella tärkeitä siinä kohtaa kun pelataan niistä isoista voitoista keväällä... Kaveri uhrautuu joka pelissä niin 5vs5 kuin AV-pelissäkin kiekon eteen ja se on sitä logolle pelaamista.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Larsson ilmeisesti säästää kauden avausmaaliaan, jonkin tärkeän pelin voittomaaliksi? Jännittää kyllä tekeekö maaliakaan? Ei toki ole hankittu tekemään maaleja, mutta ihmetyttää kyllä, että noin huonolla laukauksella pystyy tekemään nähdynkaltaisen uran kovissa sarjoissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Inhokkini oli tänään yllättävän hyvä. Laukaus on vieläkin tuhnu, mutta tänään esitteli pariin otteeseen rohkeampaa kiekollista peliä. Syöttö Åstenin maaliin oli jo ihan Motinin tasoa.
Kyl se oli jo Phil Housleyn tasoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Jotenkin mulla hieman ironisesti tulee tälle kaverille mieleen aina lempinimi ”Fast-Eddie”
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Eddie Larsson on nyt Pinnalla -sarjan kohteena. Hän on viihtynyt erinomaisesti Stadissa.

 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eddien uraa kun katsoo tilastoskouttauksella niin hyvin oman näköistään kautta hän pelaa nytkin. Isossa puolustusvastuussa teholukema -1 jengissä, joka on enimmäkseen ollut paska.

Mun näkemyksen mukaan Larssonin peli näyttää kehnolta silloinkin, kun se ei sitä oikeastaan ole. Siis kun ei seuraa tarkeemmin, näkee vaan ne kömpelöhkön näköiset kaartelut oman maalin takaa ylöspäin. Mutta se kuuluisa helppo ykkönen yleensä osuu kohteeseen.

Eli tyhjentävästi: Larsson ei ole IFK:n ongelmapelaajia, eikä hän voi IFKoota myöskään pelastaa.

Pelaaja, jolle on paikka mestaruudesta pelaavan jengin pakkiseitsikossa, mutta IFK ei tällainen joukkue just nyt ole, tosin virallinen tavoite ei koskaan miksikään muutu ja loppuun asti painetaan hommia…

…Jotta kannua nosteltaisiin keväällä. Rehellisesti, uskooko tähän enää ylsikään palstatoveri?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös