Eddie Larsson HIFK:ssa

  • 42 119
  • 242

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@BOL

En nyt ota aiheeseen sen enempää kantaa, mutta ei niitä viirejä sinne hallin kattoon kovalla tahdilla kerry. Siis siihen nähden, että IFK tekee kaiken täydellisesti ja oikein, kerta toisensa jälkeen.

Toisena havaintoja, mistä sinä tiedät, mitä kukakin palstalaisista tekee työkseen tai vapaa-ajallaan?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, mistä nyt keskustellaan ja miksi sitä käydään täällä Eddie Larssonin ketjussa, mutta nyt nämä jutut alkavat mennä niin korkealentoisiksi ja harhaisiksi, ettei mulla ole mielenkiintoa osallistua keskusteluun, jonka aiheena on "kuka tahansa meistä on parempi kasaamaan joukkuetta kuin Salmelainen tai Peltonen".

Koko aluillaan oleva keskustelu on täysin absurdi paitsi yleisesti ottaen, myös siksi, että totuutta ei voi mitenkään mitata. Mä en ikinä kehtaisi sanoa kenellekään, että mä olen parempi jonkun duunissa tekemättä päivääkään kyseistä duunia. Aivan uskomattoman moukkamaista käytöstä.

Kenenkään ei tarvitse luottaa yhtään kehenkään tai mihinkään, jos ei halua. Jokainen saa epäillä ihan kaikkea ja uskoa asioihin vasta, kun itse näkee. Minä en pakota ketään ajattelemaan samalla tavalla asioista kuin mitä itse ajattelen, mutta en myöskään jätä haastamatta muiden näkökulmia, jos koen sen tarpeelliseksi.

Mä uskon ihan aidosti, että Salmelainen ja Peltonen ovat kasanneet heidän näkemyksensä mukaisesti parhaan mahdollisen joukkueen käytettävissä olevilla resursseilla. Olen myös aivan ziljoonaprosenttisen varma, että kyseinen kaksikko pystyy kasaamaan heidän käytettävissä oleviin tietoihin ja osaamiseensa pohjautuen paremman joukkueen ja luotsaamaan sitä ja harjoituttamaan sitä tarkoituksenmukaisesti koko pitkän kauden kuin mihin itse pystyisin täältä kotitietokoneen takaa.
Olisit mieluummin ottanut tämän vaikkapa arvostuksena itseäsi kohtaan sen sijaan, että pahoitit mielesi Villen ja Salmelaisen puolesta.

En minä väittänyt että eivät osaisi lainkaan mitään, mutta toisaalta en kykene kyllä sanomaan sitäkään, etteikö täällä(kin) palstalla pyörisi höpöttelemässä porukkaa, joiden kompetenssi hommaan olisi parempi, kun en tosiaankaan kenenkään osaamisesta tiedä.

NÄmä henkilöt kuitenkin ovat "virassa" jossa ovat asettuneet myös arvostelulle työnsä laadukkuudesta, jonka pääasiainen mittari kuitenkin on se menestyminen.

Myönnän toki, että jollakin mittareilla ollaan ns "edistytty" sen sarjasijoituksen suhteen -ainakin hetkittäin- mutta ei se vielä ole mihinkään dynastiaan johtanut kuitenkaan, joten mitä tuohon sitten voisi sanoa.

Toki myönnän senkin, että onhan mm Salmelaiselle osunut matkaan kovin epäonneakin, joten ei tietenkään voida aukottomasti väittää hänen tehneen myöskään mitään absoluuttisen paskaa duunia. Onhan hän jo monesti näyttänyt mm edelliseen säätäjään verraten, että kykenee kuitenkin klousaamaan keskimäärin parempaa materiaalia samalla hinnalla, joten ehdottomasti edistystä entiseen siinä mielessä.

Mutta otetaan nyt siis -johon tämän viestin alussa alustavasti jo viittasin- esimerkiksi vaikkapa ihan se teikäläinen, niin sinähän pyrit hyvinkin määrätietoisesti (ehkä jopa päämäärätietoisestikin) perustelemaan asioita viestteissäsi, ja myöskin vakuuttamaan kaikki siitä, että sinulla on ymmärrystä ja tietoa asioista, ja jopa ylitse monen täällä juttuja raapustelevan toisen palstalaisen (tämä ei ollut negatiivista ettet jää taas siihen kiinni), niin en minä ainakaan osaa täältä käsin todeta etteikö sinulta halutessasi onnistuisi niinikään tuon joukkueen kokoaminen hyvinkin tasapainoiseksi jos tuossa "virassa" olisit tahi siihen sysytä tai toisesta pääsisit/hakisit.

Uskoisin, että vuosia kestänyt fanituksesi, lajin seuraaminen, otteluiden laaja katseleminen, palstalla höpöttely sekä kaikki muukin voisi olla hyvinkin kehittänyt sinunkin kykyäsi arvioida joukkueiden rakenteita sekä pelaajien ominaisuuksia. Ainakin täällä olet niitä hyvinkin esiin tuonut, ja oletan nyt ainakin sen verran, ettet aivan heti ainakaan myönnä olleesi väärässä niissä. Ja jos taas olet ollut oikeassa, niin kertoohan se siitä, että se sinunkin "pelisilmäsi" on kehittynyt lajin hienouksia arvioimaan.

En siis yhtään ymmärrä hyökkäystäsi ja haluasi leimata minut moukkamaiseksi kyseenalaistaessani sen, että edustavatko Ville ja Salmelainen parasta mahdollista osaamista IFK:n menestymisen tuottamiseen, ja vain koska arvioin vaikkapa Villen tahi sen Salmelaisen duunia ilman että sitä olen itse tehnyt. En ole, koska ei ole kysytty, eikä luultavasti olisi edes harkittu jos siihen olisin hakenut. Se ei kuitenkaan estä näkemästä sellaisia sokeita pisteitä joita selvästikin nykyiselläkin UTJ:lla on, tai sitten vain hänen valitsemansa filosofia eroaa siitä, miten mahdollisesti itse asiat tekisin.

Selvää kuitenkin on se, että loppumattomasti ei voida niitä välieriäkään (jos ja kun niihin päästään) hävitä, sillä siitä tässä lajissa ei kuitenkaan tällä tasolla pelata. Ymmärtääkseni. Enkä usko myöskään yleisönkään siitä varsinaisesti maksavan. No IFK-fanin kohdalla ei aina voi tuosta kyllä aivan varma olla.
 
Viimeksi muokattu:

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Larsson ainakin kovassa tikissä, jos ei muuta, mutta se on uusissa hankinnoissa aina hyvä merkki Liitteenä kuva
 

Liitteet

  • IMG_20220808_182754.jpg
    IMG_20220808_182754.jpg
    665,5 KB · kertaa luettu: 279
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Larsson ainakin kovassa tikissä, jos ei muuta, mutta se on uusissa hankinnoissa aina hyvä merkki Liitteenä kuva
SalmenJuuso oli myös parhaassa kondiksessa koko jengissä, muttei se jääkiekkoa osannut pelata.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvältä näyttää!!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kyllähän tämän miehen vierellä Salinilla on hyvä kehittyä kiekolliseksi VL-pakiksi. Tai Rantakarin nousta takaisin omalle huipputasolleen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Odotin aika Arell-maista puolustajaa ja sellaiset fibat kieltämättä hänen avauspelistään tuli. Ihan hyvä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Eli Larsson on kuin onkin kiekollinen pakki?

Miksi pitäisi olla? IFK tarvitsee myös jämäkkyyttä omaan päähän ja siihen tarkoitukseen Melart, Motin ja Larsson voivat olla erittäinkin tärkeitä palasia. Se mitä olisi pitänyt tehdä, niin korvata Lyytinen oikeasti hyvällä kiekollisella pakilla, mutta se on tuhanteen kertaan käyty läpi
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miksi pitäisi olla? IFK tarvitsee myös jämäkkyyttä omaan päähän ja siihen tarkoitukseen Melart, Motin ja Larsson voivat olla erittäinkin tärkeitä palasia. Se mitä olisi pitänyt tehdä, niin korvata Lyytinen oikeasti hyvällä kiekollisella pakilla, mutta se on tuhanteen kertaan käyty läpi

Voisikohan jopa Luoto tai tämä uusi pakki ottaa Lyytisen paikan?

Melart - Rantakari
Larsson - Salin
Luoto - Motin
Kotkansalo

Luhanka, uusi kundi
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Voisikohan jopa Luoto tai tämä uusi pakki ottaa Lyytisen paikan
Voisi, ja myös pitäisi. Lyytisen olis hyvä siirtyy johkin pikkuseuraan. Vaikka Kouvolaan. Eiku nekin pelas välierissä. No Lahteen sitte.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vieläkö joku näkee Larssonissa jotain hyvää? Ihan helvetin kaukana vahvistuksesta ollut tosipelien alettua. Hidas ja pehmeä. Ei valitettavasti näytä voittavalta arvalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös